Téma: Něco pro vyznavače slapu
Grandiózní ukázka master slapu:
Level 1 - 7:
http://youtube.com/watch?v=I4HnTSYvJWc
Level 8 - 12
http://youtube.com/watch?v=8w_-LHByZPM
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Technika hry » Něco pro vyznavače slapu
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Grandiózní ukázka master slapu:
Level 1 - 7:
http://youtube.com/watch?v=I4HnTSYvJWc
Level 8 - 12
http://youtube.com/watch?v=8w_-LHByZPM
Husteeeeeeeeeeeeeeee........
No tak to jistě....... ale stejně bych ho chtěl slyšet s kapelou, jestli taky umí dát prostor ostatním a být skutečným SPOLUhráčem...
Mě zaujalo tohle
http://youtube.com/watch?v=v6_YjbUwplU
http://youtube.com/watch?v=Py3jT0uaZw0
http://youtube.com/watch?v=tknf7e23y9k
No tak to jistě....... ale stejně bych ho chtěl slyšet s kapelou, jestli taky umí dát prostor ostatním a být skutečným SPOLUhráčem...
To bych v jeho případě nejpíš neřešil ...
Chlapi, spadla mi brada. Úžas. Virtuoz. Doporučuji projít všechna videa, celkem je jich tam 13 + odkaz na jeho stránku. Díky za tip, funkazine!
Jo jo - já vím - ale tyhle mi přijdou really extra
joko napsal:joko psal(a):
No tak to jistě....... ale stejně bych ho chtěl slyšet s kapelou, jestli taky umí dát prostor ostatním a být skutečným SPOLUhráčem...To bych v jeho případě nejpíš neřešil ... smile
To je vyreseno zde: http://youtube.com/user/bassisti
Takze, mily Joko, urcite spoluhracem byt umi...
po dlouhý době něco , co mě ze slapu fakt zaujalo
hm... nemalá prasárna ten s palcem do pravýho úhlu asi i spí
po dlouhý době něco , co mě ze slapu fakt zaujalo
jj, presne tak.. a vycet lidi se kterejma hral je i sam o sobe dost krutej...
je to prasopal
jen jsem zvedavej co na nem najde Jenich za nedostatky?
vážně chceš slyšet můj názor?
Ale teda čekal bych, že se tu objeví třeba něco jako: "samá technika - žádná muzika". Co se stalo?
Level 8 - 12
http://youtube.com/watch?v=8w_-LHByZPM
ta 11 ka je hodne jenich stylo jinak si nemuzu pomoc je to pekny ale neba mne to :-)
Mě zaujalo tohle tongue
http://youtube.com/watch?v=v6_YjbUwplU
no todle a to treti neni nic moc to myslim Matejove z Gangnails nebo FalmingCocks daj v pohode taky..
Sakra já se du zase zahrabat:-) Jo fakt machr, asi se pokusim něco okoukat:-)
samá technika, to rozhodně, ale mně se to líbí mnohem víc a pro mě to má i něco navíc, na rozdíl od jiných velkých slapařů
teda hudebně je to příšerný, ale jako cvičení je to dobrá sranda
8 mi fakt dává zabrat....Dřív jsem nad přesně touhle technikou uvažoval, ale pak jsem se napůl z lenosti a napůl z toho, že jsem si řikal, že to nebude moc využitelný, na to vykašlal. 9-12 mám v kapse, ale ta 8mička opravdu záhul Rozuzlil jsem to dvěma způsoby, ale neni to nic pohodlnýho to hrát na hmatníku pro čtyřku... ta ruka (a ta moje je nemalá) se tam moc nechce vtěsnat. O víkendu to pořádně poštuduju - už se těším.
Jou prvni cast tohohle videa jsem uz kdysi videl. Myslim, ze to byl matej kterej u tohodle videa v topicu youtube a spol. hodnotil tu odrbanou basu pod snimacema. A ja musim rict ze jo.
Tak ono to podle me neni ani zamysleno jako nejaky velehudebni pocin, ale jako predvadecka a jak koneckoncu dokazano i tady...velmi ucinna, celist pada dolu
Akorat italstina je prisernej jazyk a ja vubec nejak spagetiany nemusim (no tak ok, ty co znam nemusim ), tenhle je mi ovsem do ty doby nez zacne strkat ksicht do kamery sympatickej
je dobrej vo tom žádná ale proč to nazývá lesson?? to nám jako chce dát lekci jak je dobrej?? nevím ale možná kdyby občas se snažil vysvětlit nebo zahrát pomalejc, nebo to tam tak dělá????
Zajimavej typan. Ma to dost vosfovany. Ta osmicka byla dost zajimava, ale pro me cni desitka jako naucitalna a dost naucna. Zato u ty dvanastky me sere, ze neukazal pravacku, Koho uz tam zajima levacka? Ale je to borec. Vo tom zadna.
Tak ten Stanley Clark to mas slusne vosefovany, ale vlastne hraje furt to samy tema dokola. Bez pardonu Majku, ac ses z myho mesta, ani jedno z toho me nezaujalo.
no vosefovany to ma krute prekrute, technik vynikajici, ale je to nuda......zabijte me, mel bych problem se dostat pres lekci jedna, ale je to nuda, proste bublajici potucek je zabavnejsi
Tak ono to podle me neni ani zamysleno jako nejaky velehudebni pocin, ale jako predvadecka a jak koneckoncu dokazano i tady...velmi ucinna, celist pada dolu
Přesně tak - je celkem nelogické stěžovat si na nedostatek hudby, když předvádí techniky
no vosefovany to ma krute prekrute, technik vynikajici, ale je to nuda......zabijte me, mel bych problem se dostat pres lekci jedna, ale je to nuda, proste bublajici potucek je zabavnejsi
Pošli něco zábavnějšího ...
teda hudebně je to příšerný, ale jako cvičení je to dobrá sranda
viz reakce na Danteho reakci
http://www.youtube.com/watch?v=ctTX2M_mmp8 tohle je ovšem vrchol pro mě, naprosto geniální, prostě tohle je pro mě pan basák:)
www.youtube.com/watch?v=ctTX2M_mmp8 tohle je ovšem vrchol pro mě, naprosto geniální, prostě tohle je pro mě pan basák
No to je pan klasik ze starých časů Čoveče já jsem v tomhle směru asi nějakej retardovanej, ale nikdy jsem Stanleymu na chuť nepřišel a zvlášť School Days se mi vůbec nelíbí - ale samozřejmě proti gustu žádnej dišputát, třeba na to taky jednou přijdu
mně se právě líbí, že u něho slyšíš všechno a každej má prostor, není to jen o base a jeho basa hraje vždycky velmi dobře, i když se zrovna nepředvádí a neonanuje s basou. Má výbornou muziku, ale je to o vkusu, jak říkáš.
Pre tých, ktorých zaujíma Marcus Miller: v slovenskom časopise Týždeň č.43/2007 je rozhovor s Marcusom. Na otázku: "Nemáte pocit, že slap už trochu vyšiel z módy?" odpovedal: "To je možné, ale pre mňa je tá technika stále rovnako inšpirujúca." To len, aby slaperi vedeli, že sú nemoderní
V Čechách by se ten časopis asi těžko sháněl, tak jsem to naskenoval:
To len, aby slaperi vedeli, že sú nemoderní
Slapeři nebudou nikdy nemoderní
RAT psal(a):
To len, aby slaperi vedeli, že sú nemoderní
Slapeři nebudou nikdy nemoderní
To jsem myslel jen jako ironickou poznámku Proti slapu nic nemám
Spíš je to ostuda toho kdo se ho na to ptal ne?:-)
Slap je technikou hry na basu a když se to umí, tak se dá posadit do různé muziky, teda i do té, která je právě in. Otázka redaktora tedy nebyla nejšťastněji formulovaná
No vžyť mě to trvalo léta vysvětlit pánům, že když se předvádí technika, tak jde kompozice stranou. To naprosto chápu...koukal jsem mu ale na myspace a taková klasika no Bachova stará fúga, která je u těchhle hráčů už prostě povinnost )
Jinak slap je opravdu nemoderní už cca 15 let Producenti už to nikde nechtěj...lidi to prostě nezajímá...
Jinak třeba k MM... kamarád mi přinesl album m2, tak jsem to dal do přehrávače...Famózně smíchaný, pěknej moderní popík, ale jen kdyby tam nebyla hlavní ta basa. To mě na těch albech nebetyčně štve...že když je to album poskládaný basákem, tak se prostě basa nesmí zastavit a musí furt matlat ten slap. Kdyby ty party dostal třeba nějákej dech, tak se mi to album fakt líbí...
Proto mě prostě štvou wootenovy desky, millerovy desky, brombergovy desky... je to často i dobrá hudba (miller), ale prostě to zabijou tim, že tu kapelu obrátěj naruby. Naštěstí jsem už před delší dobou tuhle zvrácenou představu ze svých koncepcí vypitval. Hraju vlastně už jen beglajty...(viz. videa na youtube - to jsou všechno beglajty) Komplexní beglajty....to je podle mě budoucnost basy....vlastně je to neustále její úkol, akorát vlastně jen historie udělala pár slepých odboček v euforii z nových technických možností.
jinak ten italskej pán je famózní hráč...když si ho vezme pod křídlo dobrej muzikant jako vzal Fleck Wootena, tak můžou vzniknout vážně dobrý věci.
V lecčems máš pravdu, ale z druhýho pohledu - od alb sólových basáků se tak nějak očekává že budou mít na té desce hlavní slovo - jako v případě kteréhokoliv jiného sólového hráče na jakýkoliv jiný nástroj ...
Já teď mám doma pár alb Marcuse Millera a musím říct, že to sjíždím v podstatě furt dokola. Má to strašnej drajv. Jsou to samozřejmě sólová alba baskytary, takže tam ta basa plní sólovou úlohu, zatímco hammond hraje spodky. Takhle to má prostě Miller poskládaný a zdá se mi to velice dobrý. Mám rád zvuk baskytary, a proto se mi líbí v sólové úloze, navíc je to groovová muzika, která mě osobně hodně chytla. Je to pochopitelné a zase těch onanií tam není tolik, takže to je podle mě posluchač schopen pojmout..:)
Jinak slap je opravdu nemoderní už cca 15 let smile Producenti už to nikde nechtěj...lidi to prostě nezajímá...
Tyjo fakt? Myslíš třeba sólový desky nebo pop? Docela mě to zajímá, já nikdy neuvažoval jestli je slap in nebo ne:-) Ale je fakt že mě se líběj ty 70kový basový linky a moderní i nemoderní funky:-)
no hlavní slovo mi příjde v tom ty skladby napsat.
ad jiní soloví muzikanti na jiné nástroje: pořád si myslim, že baskytara může bejt vepředu, ale musí tomu odpovídat part a zároveň zvuk...dohromady jsem to slyšel snad jen u sheehana.
jo ještě u Bony
Fuit: Tak v popu už dlouho nebylo v hitparádách nic, kde by se slapovalo...vyjma teda RHCP, kde je slap tak trochu image kapely.
to už je věc vkusu a názoru - já třeba Sheehana osobně moc nemusim ... No a na těch Bonovejch deskách tam ta basa zas není tak úplně extrémně vepředu. Ještě musim dodat jednu věc, podle mě jedna z nejkomplexnějších kapel, kde jsou vlastně všichni zúčastnění sólisté, při poslechu je to znát a přitom to dohromady zní strašně vyrovnaně - Tribal Tech, však víš ...
Podle me vyrovnanou kapelu ma Cohen, at se to leckdy nezda.
Tribal tech mám rád...Stejně takovej příklad je Vai ve složení MacAlpine, Weiner, Sheehan, Donati. Vynikající koncerty...
Jasně ... sheehan je hodně koženej...než jsem to dokázal odfiltrovat, tak jsem ho taky moc nemusel...
Já ani ale vlastně nevim, jestli to chci odfiltrovat Když tak nad tím přemejšlim - ono je fůra takovejch hezkejch příkladů - nedávno jsem si z dlouhé chvíle pustil Extraction Wootena, Howa a Chamberse a ta poslední věc, to je prostě krása ... Jo - MacAlpin s Bunnym Brunelem a Chambersem a ten jejich projekt CAB - jestli jsi neslyšel, musím doporučit první album první pecku - takovýhle unisona jsem mockrát neslyšel ... A ještě poznámka na konec - někdy bych zajamoval, tím myslím fakt se pořádně vyřádit, minule to v těch Modřanech bylo fajn, ale trochu moc omezené ...
Chamberse nemůžu vystát, Howea ještě víc...extraction z duše nenávidim
S tim jamem musim bohužel odmítnout: nepraktikuju to, že bych si chodil jen tak s někým zahrát aniž bychom plánovali nějákou spolupráci (ty modřany byly opravdu vyjímka). Navíc si spolu muzikantsky nesedneme, takže by to ani nemělo smysl. Ale přesto vážně díky za nabídku.
Pošli něco zábavnějšího ...
Cokoliv popoveho....proste tohle neni zabava....je to nuda. z pohledu basaka bych to asi chapal stejne jako ty, sedal bych si na prdel, ale prave tohodle zastreneho pohledu se snazim zbavit...hudba neni jen basa (plati o jakemkoliv nastroji). Muze sice platit ze basa dela hudbu, ale sama proste pokryje jen urcite spektrum, technika ji muze pomoct to spektrum rozsirit, ale cele jej nepokryje nikdy. Je potreba chapat ze kazdy nastroj ma svuj limit a teprve kombinace nastroju se da nazvat necim co nema limit, tedy pro me hudbou....mnohem vice nez technika je umeni kompozice - vyuziti techniky v praxi ve spolupraci s ostatnimi nastroji tak at hudba zni vyvazene a zabavne, ale treba to vidim blbe ja a desetitisice lidi se na youtube bavi sledovanim tohodle pana.
Pokud bych mel dat konkretni priklad tak bych byl zrejme ukamenovan zdejsi jazzovou sekci
to se mi líbí právě u Clarka, dá přednost hodně i jiným nástrojům než jen ty svý base, mám od něho pár věcí a vůbec to není jen o base a zase o base
S tim jamem musim bohužel odmítnout: nepraktikuju to, že bych si chodil jen tak s někým zahrát aniž bychom plánovali nějákou spolupráci
OK - to byl jen návrh - já třeba rád chodím jamovat s různými muzikanty i bez vidiny spolupráce - navíc takhle řada spoluprací vzniká ... Ty nemáš rád Chamberse????!!!!!!????? Ne, vážně - poslechni si tu devítku, je to fakt bomba
....proste tohle neni zabava....
A jak to má teda někdo udělat, když chce zviditelnit a ukázat svůj skill a level? O tom totiž tohle video je - to nemá bejt písnička, ani ukázka kapely - ale to je materiál výhradně pro basáky (nebo pro lidi co to zajímá)
desetitisice lidi se na youtube bavi sledovanim tohodle pana
That`s right / za všechny reakce na tohodle pána na zde uvedu jedinou a celkem vystihující: "WHO ARE YOU???!!!???"
U chamberse mi vadí groove - resp že tam žádnej neni nebo mi možná vadí proto, protože jako prvně v kapele jsem ho viděl hrát s howem...každopádně já teď mám období kdy poslouchám Hendrixe, Havelku, Hives, Agnostic Front, Jamiroquai, Amy Winehouse a Aphrodite Jazzíky teď dlouho poslouchat nebudu.
S těma jamama: já mám pocit, že dobrejch jamařů je hrozně málo...neříkám, že jsem jeden z nich, ale každopádně jsem zmlsanej hrát právě s nima. Se spoustou lidí si prostě při jamu nerozumim. Po pár nudnejch jamech jsem si pak udělal takovou podvědomou rovnici: jam = každej hraje jak ,co a kdy ho napadne...prostě víc hraje než poslouchá. Tak se tomu prostě vyhejbám....je pravda, že se tak někdy náhodou daj lidi dohromady, ale to se mi často nestává. Navíc žádný muzikantský kontakty nehledam....teď mě zajímaj agentury a vydavatelé, kteří bohužel na jamy nechodí To je ale obecně...neříkám, že ty jsi nebo nejsi dobrý jamař
Agnostic Front
Správně! Obdivuju tvůj vyhraněnej vkus :)
S tím Jamem... musíš hrát s lidma, který poslouchaj i ostatní a ne jen sebe.
Cokoliv popoveho....proste tohle neni zabava....je to nuda. z pohledu basaka bych to asi chapal stejne jako ty, sedal bych si na prdel, ale prave tohodle zastreneho pohledu se snazim zbavit...hudba neni jen basa (plati o jakemkoliv nastroji). Muze sice platit ze basa dela hudbu, ale sama proste pokryje jen urcite spektrum, technika ji muze pomoct to spektrum rozsirit, ale cele jej nepokryje nikdy. Je potreba chapat ze kazdy nastroj ma svuj limit a teprve kombinace nastroju se da nazvat necim co nema limit, tedy pro me hudbou....mnohem vice nez technika je umeni kompozice - vyuziti techniky v praxi ve spolupraci s ostatnimi nastroji tak at hudba zni vyvazene a zabavne, ale treba to vidim blbe ja a desetitisice lidi se na youtube bavi sledovanim tohodle pana.
Tak pod tohle se podepisuju a přidám svůj slint.
Pro mě je hudba o spolupráci. O tom, že něco zahrajem společně a ne o tom, že si někdo nadlimitně onanuje na svůj nástroj.
Dřív mi vadilo, že jsem "ten v pozadí", že většina lidí nechápe roli basáka. Rád bych se zviditelnil, zaonanoval, vystoupil v popředí a zastínil ostatní muzikanty v kapele. Ale už tu potřebu nemám. Mám rád tu "tajnou" funkci v kapele a bavímě to, že to má grády, ikdyž hraju třeba jen jeden tón v taktu, ale jako celek to má náboj.
Zas na druhou stranu je pravda, že když s někým zažiješ jednou dobrej jam, podruhý už to může stát za h...o, nebo obráceně Taky nechodím jamovat nějak úplně extra často, ale čas od času na to mám chuť a teď se blíží to období ... Občas chodíme hrát s Honzou Gregarem, výborným basákem z České Třebové. Je mu něco přes 40, ale ten to sází hustě ...
Pro mě je hudba o spolupráci. O tom, že něco zahrajem společně a ne o tom, že si někdo nadlimitně onanuje na svůj nástroj.
Já myslím, že na tom se shodnem všichni - taky mě nebaví na koncertě sledovat jak to tam někdo furt mydlí jak hovado. Tak ještě jednou: A jak to má teda někdo udělat, když chce zviditelnit a ukázat svůj skill a level? O tom totiž tohle video je - to nemá bejt písnička, ani ukázka kapely - ale to je materiál výhradně pro basáky (nebo pro lidi co to zajímá) - zkrátka pro ty co zajímá kam až lze ve slapu zajít.
Tak ještě jednou: A jak to má teda někdo udělat, když chce zviditelnit a ukázat svůj skill a level? O tom totiž tohle video je - to nemá bejt písnička, ani ukázka kapely - ale to je materiál výhradně pro basáky (nebo pro lidi co to zajímá) - zkrátka pro ty co zajímá kam až lze ve slapu zajít.
Ok. Přizávám se, neměl jsem sem vůbec chodit, protože nejsem vyznavač slapu, ba co víc, nejsem vyznavač ničeho (snad jen sám sebe). A to že se dá basa použít třeba na otevírání piva, mě vůbec nezajímá
čtu tady příspěvky a nestíhám se divit, tísíckrát proprané se propírá znovu
pro mě osobně sou tyhle typani mimo sou to kluci šikovný ale asi budu za kreténa ale pro mě je slapem zajímavej larry graham to je živočišnost a hlavně ten chlapík dokáže předat radost ze hry....tenhle chlapík si tam mastí struny na ošklivý base s hnusným zvukem jak s gumovejma strunama ukazuje mi prsty ale vůbec nic mi nedává....
Jenich napsal:Agnostic Front
Správně! Obdivuju tvůj vyhraněnej vkus :)
S tím Jamem... musíš hrát s lidma, který poslouchaj i ostatní a ne jen sebe.
tak víš co...já mám fakt rád spoustu štylů....ne jako, že mi nevaděj, ale že mě to vážně bere.
ohledně jamu: no právě...já hraju v současný době s lidma, kde mám všechno co potřebuju, takže nemám potřebu hledat...opravdu jsou to osobnosti jak hudebně tak lidsky takže jsem spokojen - nejlíp si zajamuju s nima.
pro mě je slapem zajímavej larry graham to je živočišnost
Docela me preqapuje, ze to pise prave Kubs, ale souhlas!!! To je chlapik jak ma bejt.
že se dá basa použít třeba na otevírání piva
Ty voe, to budu muset nekdy vyzkouset. To uz je docela haardkoor! Brzo se asi uz posunu na uroven prumernyho hrace - konecne!
Fuit: Tak v popu už dlouho nebylo v hitparádách nic, kde by se slapovalo...vyjma teda RHCP, kde je slap tak trochu image kapely. smile
Jo jasně je fakt že se to moc nehraje... Jenom by mě zajímalo jestli třeba při nahrávání desky řekne producent basákovi: Na ten slap se vy***, kdo to má furt poslouchat:-) Asi těžko říct:-)
Jenom by mě zajímalo jestli třeba při nahrávání desky řekne producent basákovi: Na ten slap se vy***, kdo to má furt poslouchat:-) Asi těžko říct:-)
Přesně tak to chodí - jako bubeníkovi když řeknou "hele ty breaky tam nehraj, stačí aby tam byl ten na jeden takt před posledním refrénem ..." Oni tomu totiž zpravidla rozuměj mnohem víc než performeři
Funkazin:
já vim, že to myslíš ze srandy, ale je to skutečně pravda, že producenti rozuměj hudbě zpravïdla víc než performeři. Maj totiž jednu obrovskou výhodu - odstup. Producent vyhází třeba sola, který nikam nevedou a nahrávku prostě polidští...V muzikantech totiž často neni soudnost a řídí se pravidlem: čím složitější - tím lepší. Bejt dobrej muzikant je vlastně výhodný jen pokud jsi dobrej skladatel, protože jako skladatel umíš koukat na hudbu jako na celek a můžeš tak bejt sám sobě producentem.
To je ten samej případ i s tim slapem: když jsem točil s producentem Honzou Horáčkem (Martha, Lety Mimo, Miro Žbirka), tak nemůžu říct, že by se mi líbilo úplně všechno co s nahrávkou udělal, ale řekl mi jednu poučku, kterou jsem si zapsal do paměti (psal jsem jí nedáno Matějovi): když bude furt basa hrát skvělej part odslapovanej v 16ctkách, tak jí posluchač přestane v polovině skladby vnímat. Jenže ono to platí u všeho. Třeba u těch jamů: člověk nemůže začít hrát na 80% hustoty not, jakou dokáže udělat. Je to hloupost. Skladba i jam musí mít prostě vývoj. To mi u spousty kapel chybí.
Jenich:
samozřejmě - to ale hovoříš převážně o té komerční scéně, kde producent většinou skutečně ví lépe, co na posluchače platí. Když chce ale šikovnej muzikant udělat v nahrávce nějaký fórek, a následně je mu to ze strany producenta zatrhnuto, to už není moc ok. Ukázkovej příklad - viz Martin Křížek a nahrávání druhého alba Walk Choc Ice ...
Jinak já jsem také zastáncem toho názoru, že není potřeba hrát furt něco extra složitýho. Naopak jsem přesvědčen, že je to žádoucí - hrát samozřejmě pořád dobrou linku, a ty různý fórky dělat v míře omezené. aby si toho posluchač vůbec všiml - jak říkáš - nesnažit se hrát za každou cenu to nejlepší co umim
čím složitější - tím lepší.
Zkus to vysvětlit našemu kytaristovi, já ho musím pořád umírňovat. A že mám rád složitý věci.
Gin:
No ale to je právě to, jak jsem tu psal už milionkrát: mám rád právě jednochost, který ve svý hloubce je vlastně hrozně složitá. hloupej příklad pro představu. Třeba jednoduchý kila na kytaru - pouze zajímavý harmonie. Kytara je zvukově vpředu a pod ní bublá tlumeně perkusivní linka na baskytaru zaklesnutá do perkašnů. Bicí jedou prakticky metronom + citlivý srandičky na zavřenou hajtku. Kytara má osmi taktovej part, kterej neustále opakuje a part rytmický sekce (vyjma bubeníka) je jednou 6, 2, 4 a pak zase 2 takty. Takže se pod těma kilama neustále něco přelejvá a dochází tam k pravidelnejm nepravidelnostem. úplně navrchu pak sedí prostinká melodie na ságo, která má unisono s basou v každý první době těch jejích nepravidelnejch x-taktí hm? Dokážete si to představit?
Na první poslech úžasně jednoduchoučkej motiv, kterej podle sluchových deviz posluchače má třeba hned na první poslech (nebo třeba až na desátej) několik úrovní. Tohle je právě pro mě ten pop. Spousta kapel to otočí nevkusně naruby a začne ti od začátku do konce skladby servírovat polyrytmy a jako zákusek ti dá jednu melodii, která se zopakuje mezi solama. To je přece blbost.
Funkazin: ten případ s Wolk Choc Ice neznám, ale myslim, že si rozumíme.( Mluvim ale o komerční scéně Béla Fleck, Chic Korea, Hiromi Uehara , W.A. Mozart ) Znám lidi, kteří odmítaj cokoliv, co zavání "uměním", takže vim o čem mluvíš...já ale mluvím o dobrejch producentech. Ha...teď mě napadlo jak to ještě s tim popem definovat. Jakejkoliv žánr + dobří muzikanti + dobrý skladatel + dobrý producent = POP. Takhle já to vidim.
Jo jasně, ale slap nemusí bejt vrchol složitosti... Já uznávám že jsem deformovanej tim že hraju na basu takže ten odstup nemam třeba ani u cizích kapel a equalizér na všem na čem poslouchám muziku mam hodně nabasovanej, ale v 80 procentech by mi nevadilo kdyby basa byla nepatrně víc v popředí. Takže když vymejšlim basovou linku tak zkoušim co by se tam dalo hrát a občas vidim jako nejlepší možnost slap, neni to tim že bych chtěl bejt víc slyšet nebo líp vypadat ale mě se to tak zdá nejlepší. Kvůli zvuku, jiné rytmice a pod. Je pravda že kvůli podobnýmu přístupu muzikantů je práce producenta důležitá a určitě bych si nechal poradit kdybych nahrával desku s kapelou. Ale zas další věc (to je hrůza ty mý úvahy) dělám něco za čim si stojim a kdybych v tu chvíli tu linku bral jako ideální pro danou písničku asi bych nebyl zrovna nadšenej to dělat jinak...
Jakejkoliv žánr + dobří muzikanti + dobrý skladatel + dobrý producent
No tak to je pak vyhráno ... a aby to bylo se všim všudy, tak ještě + dobří posluchači No s těma WCHI to bylo tak, že když v 94 nahráli debut, posluchači i odborná kritika si sedli na prdel - do té doby u nás neslyšený crossover jak svině - všichni skvělí muzikanti, našláplá muzika. Následovalo pomalé dostávání se do podvědomí českého národa a při příležitosti získání jisté popularity jim byla dána nabídka (už ale nevim od koho, tuším sony ... ale fakt už nevim) na natočení alba. No a všechno to, čím ohromili na debutu, bylo v pr..li ...
dělám něco za čim si stojim a kdybych v tu chvíli tu linku bral jako ideální pro danou písničku asi bych nebyl zrovna nadšenej to dělat jinak
přesně - to je přesně ono ...
Fuit:
no právě jsem rád, že jsi to napsal...to je ten egoismus KAŽDÝHO muzikanta...Nemusí se projevovat tak, že prostě chce být nejvíc slyšet a že chce aby každej si po poslechu nahrávky řekl: kurva ten basák to ale válí. (alespoň si to myslí). Hodně často ale právě máme upřímnej pocit, že to, co jsme tam právě vymysleli, tmelí tu kapelu ideálně a že to tak má být. Může to bejt pravda, ale nemusí...Ego producenta pak vlastně musí koukat čistě na celek, protože jeho práce, kterou lidi budou hodnotit je právě ta skladba sakum pikum od prvního do posledního taktu. stejně tak skladatel. Proto mi to už jen z tohohle postu příjde vhodnější.
funkazin : dobří posluchači se válej na ulici stačí je sebrat dobrým dílem
tohle ale nemusí bejt vinou producenta...spíš bych v první řadě u kritiky začal u autorů, tedy u WCHI. Je to logický, protože nabídku dostali, jak jsem pochopil, na základě debutu, takže sony chtělo prodávat kapelu v takový podobě , v jaký byla na debutu. Ergo nebyl důvod ze strany producenta tu kapelu něják měnit. Btw: dle mého názoru neexistuje, že by nahrávka šla dál, dokud jí nepustí autor sám.
Nemyslím, že je to egoismus, i když svým způsobem asi jo. To je jako když malíř namaluje obraz a pak mu ho v galerii nechtěj vystavit, protože se jim nelíbí odstín té fialové uprostřed ... To je asi problém umění jako takového - každý umělec autor chce vystavit svá díla tak jak je stvoří ... Teď to zas zní, že by si nikdo neměl nechat poradit, což je taky špatně ... No tohle zkrátka hodně individuální záležitost a troufám si říct, že každý případ se liší a tudíž na tento problém nelze vymyslet nějakou konstruktivní obecnou poučku ...
K těm WCHI - ne ne, to bylo trošku jinak. Ten debut nahráli pod dohledem Davida Kollera po vítězství v New Rock Generation 94. Tam měli volnost a vytvořili hudbu, která šla přímo z jejich srdce, bez jakéhokoliv zásahu ... Když "Sony" vidělo, že o kapelu pak začíná být zájem, rozhodli se je vzít k sobě do stáje (a něco na tom vytěžit) - a proto je druhé album naprosto rozdílné jak stylově, tak úrovní předvedených výkonů. Právě cílem "Sony" nebylo vyprofilovat WCHI v návaznosti na první desku, oni z nich chtěli udělat další Ready Kirken nebo Chinaski. A to se jim stejně nepovedlo - ta kapela sama o sobě totiž takhle hrát nechtěla a věděla to, i když si kluci nějaký čas mysleli, že to takhle půjde. Takhle to ale nemohlo jít. Když jsme měli s Martinem před lety kapelu, dost o tom vyprávěl - je to hrozný, ale skutečně se ti může stát podobná situace - a když chceš, aby to album vyšlo u velké firmy a mělo velké promo, musíš se podřídit ...
no já si myslim, že právě jo...ty to děláš proto, abys to někde veřejně publikoval (je jedno v jaký míře..jestli pro kamarády v hospodě, deskama nebo po světovejch halách). Takže chceš bejt publikem oceněnej, že jsi to udělal dobře. Ty sám máš pocit, že jsi to udělal dobře a když ti prostředník mezi muzikanty a posluchači (producent, nebo ta galerie u malířů) řekne, že se to publikum musí trochu upravit, tak ty musíš tu připomínku správně vyhodnotit. Zjistit, jestli producent chápe o co ti jde - jakou máš představu o celku - tak bys měl to místo vzít a chytře to přearanžovat. Všude je víc než jedna možnost jak věci udělat, takže třeba to místo ještě pro sebe vylepšíš a bude i dobrý pro publikum. Egoismus to myslím každopádně je (podle mě ale nic negativního - spíš přirozený).
Pokud je tvým upřímným cílem hrát si doma sám pro sebe, tak tam je tvůj názor alfou a omegou, ale pokud chceš tržní úspěch (já vim, že se vám to tržní mnohým nebude líbit, ale v důsledku to tak je) - ba co víc...když chceš třeba aby se to jen líbilo bráchovi, kterýmu to zahraješ, tak tam musíš brát v úvahu pohled posluchače. Posluchačův mozek je tisíckrát pomalejší než mozek hráče. Když já zahraju lauf v dvaatřicetinách v lichým taktu, tak s tim nemám problém...já sám sobě rozumim...dokážu se v tom zvuku bez problému orientovat....ne tak posluchač. Takže ze samý podstaty problému je pro úspěch nutný vnější pohled.
Když ti zvukař míchá desku, tak to taky udělá líp než bys to udělal ty a nepřijde ti to, jako že to už není celkově tvoje dílo - další ze Sbírky drobných egoismů
Funkazin:
tomu s WCHI teď trochu nerozumim:
"Když "Sony" vidělo, že o kapelu pak začíná být zájem, rozhodli se je vzít k sobě do stáje (a něco na tom vytěžit) - a proto je druhé album naprosto rozdílné jak stylově, tak úrovní předvedených výkonů"
O kapelu je zájem kvůli jejich celkovému projevu (hudba, image, sound), takže pokud chtěli vytěžit z toho zájmu, tak musela jejich snaha být kapelu zachovat v té podobě, v jaké po ní byla poptávka...ostatní cesty jsou totiž riskantní...když něco funguje, tak se to nemění. Takže to nedává smysl - "o kapelu byl zájem, tak si jí vzali pod křídlo, aby z toho jejich úspěchu taky něco měli a udělali z toho pro jistotu úplně jinou kapelu, aby o ní byl zájem" Tomuhle fakt nerozumim
Jenich: Jo určitě producent je HODNĚ důležitej ale takovej ten vnitřní pocit že to co hraju je dobrý je subjektivní a kdyby mi třeba Rick Rubin:-) tvrdil ať to hraju jinak tak já ho můžu poslechnout a kapela bude tvrdit jak to je teď mnohem lepší a já nebudu mít námitky protože si budu uvědomovat jaká je to producentská kapacita a jakej jsem egoista, ale ten vnitřní pocit tohle uvědomnění (možná bohužel?) nezmění. Je to hodně filozofický protože na 1 stranu si řikám že to dělám proto aby to lidi poslouchali a aby se jim to líbilo a aby to v ideálním případě sypalo a na 2. stranu to dělám já (zas ten egoismus:-)) a když si zatim nebudu stoprocentně stát tak to nebude mít smysl. Ale to už vlastně píšu skoro to samý co předtim
P.S ať nevypadám nějak namachrovaně: o nahrávání desky pro široký publikum se mi ani nesní a eště bych byl rád kdyby mi u toho někdo poradil:-) nehledě na to kdybych byl hostem pro nějakou světovou kapacitu...
Fuit:
ale je hrozně sympatický, že o tomhle píšeš takhle otevřeně a nesnažíš se to zašmuklovat, aby to vypadalo, že máš pravdu.
Jestli smím poradit, tak doporučuju si tyhle věci vyřešit...ať tak nebo tak... Ale každopádně, když si člověk definuje ta úskalí a upřímně vyhodnotí co je ego a co je takovej ten téměř objektivní pocit, tak mu to ooobrovsky usnadní práci a začne se chovat opravdu efektivně.
nejde vůbec o to někomu to řikat na co jsi přišel, nebo to někam psát je to čistě v zájmu tvé vlastní osoby a efektivního využívání potenciálu a energie.
Je to jednoduchý - prostě se vynořila kapela, která velké skupině lidí (ať hrajících, poslouchajících či kritizujících) vyrazila dech. No a bossové z velké firmy si umanuli, že nad takovým soustem musí mít dohled - jenže koncepce jejich muziky se evidentně neslučovala se "Soňáckou" a tak je navedli směrem, který měl být podle nich ještě výnosnější - výbornou kapelu nechat hrát jen to co zkousne 100% posluchačů. No a tim to ale definitivně posrali - nejen že se to nechytlo, ale WCHI ještě k tomu přišli o většinu skalních fanoušků z dob debutu ...
K tomu egoismu - já to blbě pochopil - egoismus to je, ale jsem si jistý, že to právě není nic negativního
jasně..negativní to neni...ale člověk s tim musí umět pracovat.
k těm WCHI : hele já nevim...musel bych u toho bejt...podle mýho je tohle trochu utopickej scénář o zlým bussinesmanovi, kterej chce topit kapely. Nejspíš tam bylo víc faktorů...určitě chyby ze strany producenta, ale v prvý řadě autorský vyčichnutí kapely ale o tom se můžem jen dohadovat...Tohle je jen moje domněnka...
" .... trochu utopickej scénář o zlým bussinesmanovi, kterej chce topit kapely ... "
Tak tahle věta mě upřímně fakt pobavila, to je téma na zfilmování ... Tak já osobně jsem u toho tenkrát samozřejmě také nebyl, ale mám to jak se říká z první ruky - a to není zdaleka jedinej případ - bohužel se takovýhle praktiky praktikujou ... Prosim tě - kdo je ten Godfrey Ugo?
hele kuci meli byste si sehnat solovku Victora Rice :-D solovka basaka a nema tam snad jediny solo ...
ukazka ale neni ze solovky ale ma tam supr basu
http://discoballs.webz.cz/mp3/New York Ska Jazz Ensemble - Agenda.mp3
to jenich: from the east coast to the west coast..
http://discoballs.webz.cz/mp3/New York Ska Jazz Ensemble - Agenda.mp3
nefakčí
new york sk jazz ensemble má příšernýho basáka )) když jsem ho slyšel na rock for people, tak jsem utíkal a zacpával si uši...doslova..vážně
Godfrey Ugo je jeden z největších spamerů na světě
to m3: gotta gotta gotta go...united we stay - devided we fall...gotta gotta gotta go..:)
jo ták, takže největší zdroj inspirací pro basáky ...
jedinou a celkem vystihující: "WHO ARE YOU???!!!???" smile
Tak to me akorat rekne to ze vlastne nikdo nevi kdo to je...najakej talian co krute slapuje....
A jak to má teda někdo udělat, když chce zviditelnit a ukázat svůj skill a level?
Jiste. Koncertovat.......to ze da video na jutub mozna pomuze jeho egu, ale jinak nic
o té komerční scéně, kde producent většinou skutečně ví lépe, co na posluchače platí.
Takze vlastne nekomercni hudba je hudba ktera na posluchace neplati ?
spider:
no právě, nikdo pořádně neví, kdo to je ... proto ho sem dávám ... Koncertovat je hezké, ale já se teď nechystám do Itálie, abych ho viděl hrát naživo, takže mu jsem vděčný, že ty videa na YouTube má. A myslím, že je mnoho dalších. Pomůže to jeho egu, ale jinak nic? Až na ty mraky lidí, které to po shlédnutí inspiruje a motivuje dostat se dál ... A poslední věc - ano, nekomerční hudba zdaleka neplatí na tolik posluchačů jako komerční.
Mimochodem, co rikate na Nathana Hughese?
Já jsem od něj slyšel jen minimum skladeb - ale tu co jsem slyšel byla grandiózní - hlavně jsem nechápal že hraje fakt složitý beglajty a k tomu zpívá hezký písničkový melodie ...
A poslední věc - ano, nekomerční hudba zdaleka neplatí na tolik posluchačů jako komerční.
Muzes mi prosim vysvetlit co to je nekomercni hudba ? Podle teto definice je to hudba kterou posloucha malo lidi a tudiz si s ni interpret nevydela ani na slanou vodu...komerce je obchod, tedy jakmile dostanes petikilo cestovne tak ses komercni muzikant. Proto me zajima co to je ta nekomercni hudba
spider:
Tohle je tedy můj pohled na věc: mým záměrem nebylo definovat komerční a nekomerční hudbu. Každý průměrně inteligentní člověk přeci ví, že se mezi nekomerční (nebo chceš-li méně komerční) hudbu dají zařadit menšinové žánry jako jazz nebo death metal ... Navíc ta debata vlastně byla úplně o něčem jiném ... tak se nebudeme hašteřit zrovna dnes
Tak on i jazz muze byt docela hodne komercni, ze. A o deathu nemluve Nejde o zanr, ale smysl te hudby.
Na komercni hudbe neni nic spatneho. Az do klasicismu vlastne existovala temer jen komercni hudba, nebo chceteli hudba delana na zakazku. Teprve od te doby (mluvim o evropske kulture, ju) se zaclo o hudbe mluvit jako o cit.: "autonomnim umeleckem dile" s nejakym tim vyssim a nadpozemskym smyslem. A pak se to tocilo okolo absolutni hudby a tak Ale to neznamena, ze by se neprestala delat hudba tzv. na zakazku a to funguje do dnes.
Souhlasím, ale koukám že ta diskuze se stočila trochu jinam, než bylo jejím cílem ... Když to rozeberem fakt do hloubky, tak to je stejně nesmysl to dělit na komerční a nekomerční, tam je těžký najít hranici mezi tím. Tam šlo o ty producentský záměry v komerční scéně (v té nezpochybnitelně komerční) a v té nekomerční (nebo méně komerční).
new york sk jazz ensemble má příšernýho basáka smile)) když jsem ho slyšel na rock for people, tak jsem utíkal a zacpával si uši...doslova..vážně smile
no ja vim ze je nemas rad ale Vic tam nehraje uz prkne dlouho uz kdyz tu byli podruhy tak tam nebyl...
nefakčí
no vono delaj problem ty mezery musis to skopnout cely co radky pro adresu ...
tak se nebudeme hašteřit zrovna dnes smile
OK
Když to rozeberem fakt do hloubky, tak to je stejně nesmysl to dělit na komerční a nekomerční, tam je těžký najít hranici mezi tím.
Hurra...to sem chtel slyset
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Technika hry » Něco pro vyznavače slapu