df napsal:Lukáš napsal:Na jazzbass můžeš zkusit na hlasitosti použít 250 kΩ i 500 kΩ. Mě osobně (když jsem to kdysi měnil a zkoušel) to zezačátku vyhovovalo, ale pak jsem zjistil, že ta basa měla najednou při živém hraní moc basů a výšek (byla víc alá Marcus Miller ) a začínala se mi navíc ztrácet v mixu, tak jsem tam hodil zpět 250 kΩ a líbilo se mi to nakonec víc. Ale není to žádné pravidlo .
Tohle je hodne zvlastni.
Ja teda pri vsech opravach resil kvalitu a vymenu kus za kus, takze jsem az doted vliv techto hodnot na zvuk nezkoumal, ale na prvni dobrou me to prekvapuje.
On v tom u pasivní basy trochu hraje roli i kabel (kvalita). Tedy soustava s odporem a indukčností snímače/ů + odporem potenciometrů + kapacita (a kvalita) kondíku + kapacita a odpor kabelu + vstupní odpor předzesilovače, to celé zamíchat protřepat a poslechnout rozdíly :-)
Ideální si to odladit a vozit vlastní preamp. Nebo aktivní basu.
Fender PB US, JB MIM, JB MIM FL, MarleauxDiva fy Růžička, Spector Legend Classic 6, Palatino, Ibanez SRH500FL;
TCE250BH+Soundelirium 12UL, Hocke BT70+BN112M, Peavey/EVM15L+Peavey Mark III, Hocke BT120+Hocke B115, Hocke BN210, AldaxSPM250, Samson C-valve preamp...