1

Téma: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Dnes by me zajimal vas nazor na vsemozny digitalni udelatka, ktery by mely usnadnit praci ve studu, konkretne nazor na "Variax Bass" od firmy Line6, ale i produkty jine....

Muj nazor je nasledujici: basa je to vyborna pry jak zvukove, tak i pocitove a podle me se hodi "jen" do studia, kde nekdo potrebuje laborovat s ruznymi zvuky a nastroji, jinak pro live hrani se podle mne nehodi, protoze jen tezko nekdo bude pouzivat na kazdou pisnicku jiny nastroj.... Dalsi moje "proti" pro pouzivani Live je vcelku jednoduchy: "Digital je univerzalni, ale pravej nastroj nepotrebuje procesor........

Ehm, taky mi dochazeji napady na temata, takze kdyby byl nekdo toho srdicka big_smile tak posilejte navrhy, samozrejme zde bude zapsan jako autor tematu tydne..... Kuju

Komba, basy, hlavy, kytary a tak.
0 xLajků:

2

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

no hele používá jí novej basík Krucipusku a když byl TV jejich vystoupení tak sem basu vůbec neslyšel:-( tkaže tu bude stejnej problém jako s ostatníma digitálama na živo blbě použitelný :-( ten zvuk je "mrtvej" a tak se tolik neprotlačí celým tím štrumcem kapely

basy přicházejí a odcházejí big_smile
------------------------------------------------------------------------
Fender Precision '86, GK 700RB-2, Line6 410
0 xLajků:

3

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Me se variax moc nelibi, ja nechci 50 bas v jedny, vubec simulace nemam rad, jako treba kdyz ma 30W kombo s 1x10 reproduktorem simulaci Ampega s 8x10 300W v lampach, to vzdycky ziram... Mozna na to nahravani, ale ja bych si to nevzal ani tam, na nahravani se da vzdycky nastroj i pujcit, kdyz nekdo doma treba nema na vyber. Ale treba s jazz bassem se da nahrat skoro vsechno, a asi s kazdou kvalitni basou. Abych to shrnul, lepsi jeden poradny nastroj a slusny aparat, nez tuna podivnych simulaci nastroju a aparatu. Kvuli me by to vubec nemuselo existovat.

0 xLajků:

4

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

deafslap: Naprostý souhlas :-)

Fender Precision (USA) 1978
Columbus Jazz (Japan) 1970s
Fender Bandmaster Reverb 1971, Marshall DBS 72410 1997
Člen fuck klubu skrytejch čísel
0 xLajků:

5

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

U mě je to spíš takovej psychickej blok. Mohlo by to znít stokrát skvěle, ale já bych prostě nemoh přestat myslet na to, že vlastně hraju na synťák. Podle mě je to dobrá koupě pro studia. Prostě koupíš jeden univerzální nástroj, kterej má spoustu všemožnejch zvuků, ale to je zároveň i ta nevýhoda Variaxu - že to nemá svůj vlastní ksicht.
Jinak proti digitálním technologiím v zásadě nic nemám, třeba nahrávat na analog by se mi už dnes moc nechtělo.

MusicMan Stingray, Eden WT-400 Traveler, Aguilar GS112
0 xLajků:

6

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Tak to já naopak upřednostňuju analog. Ideální IMHO je nahrávat na pás a pak digitálně smíchat.

Fender Precision (USA) 1978
Columbus Jazz (Japan) 1970s
Fender Bandmaster Reverb 1971, Marshall DBS 72410 1997
Člen fuck klubu skrytejch čísel
0 xLajků:

7

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

držím blondýnu, zmáčknu knoflík a mám černošku - schizofrenie

LEE HOOKER,  PEAVEY SPECTRUM ANALOG FILTER, EH MICROSYNTH, KORG X-911, FENDER MUSTANG FLOOR, MINIPOPS
0 xLajků:

8

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Ad analog vs. digitál: já to beru z čistě pragmatickýho hlediska, je to rychlejší, nepoměrně pohodlnější a má to nižší náklady. Ani zvukově to podle mě nemá smysl, když to potom vydáš na CD, navíc dobrej digitál se dnes analogu vyrovná, podle mě.
Ale přiznávám, že nahrávání na pás má svoje kouzlo... ...který na druhou stranu dost rychle vymizí, když něco nemůžeš zahrát ani podesátý:)

MusicMan Stingray, Eden WT-400 Traveler, Aguilar GS112
0 xLajků:

9

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

JV napsal:

Ad analog vs. digitál: já to beru z čistě pragmatickýho hlediska, je to rychlejší, nepoměrně pohodlnější a má to nižší náklady. Ani zvukově to podle mě nemá smysl, když to potom vydáš na CD, navíc dobrej digitál se dnes analogu vyrovná, podle mě.
Ale přiznávám, že nahrávání na pás má svoje kouzlo... ...který na druhou stranu dost rychle vymizí, když něco nemůžeš zahrát ani podesátý:)

První cédéčko jsme nahrávali komplet na digitál. Chyby se daly opravit, to bylo docela pohodlný. Druhý se natáčelo na pás a opravovat se dalo úplně stejně - prostě se případný kiksy přehrály. Navíc to druhý cédéčko hraje mnohem líp, kompaktněji, to digitální je takový "chemický". Prostě je tam ten rozdíl IMHO slyšet.

Fender Precision (USA) 1978
Columbus Jazz (Japan) 1970s
Fender Bandmaster Reverb 1971, Marshall DBS 72410 1997
Člen fuck klubu skrytejch čísel
0 xLajků:

10

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Já mám teda jinou zkušenost: nahráváme teď s kapelou CD, který má jít normálně do distribuce, máme dohodu s vydavatelem, že si zaplatíme nahrávání a oni zaplatěj výrobu nosičů, distribuci a nějakou propagaci. V takovym případě je digitál podle mě k nezaplacení. Spoustu věcí si můžeš připravit už doma (různý klicky, midi podklady, první demo, zpěvový tracky pro nahrávání rytmiky), po každý frekvenci si můžeš nechat data vypálit, někdo si je veme domů, udělá mp3 soubory a pošle je ostatním přes mail, takže kontrola tracků a změny v aranžmá taky nejsou vázaný na studio. Když má někdo nápad, nahraje to doma a pošle ostatním. To všechno ti snižuje náklady na nahrávání, což je pro nás jako kapelu, která si nahrávání platí sama, hodně důležitý, potom si můžeš připlatit za lepší studio, kde podle mě už opravdu zvukovej rozdíl analog - digitál neni slyšet.

MusicMan Stingray, Eden WT-400 Traveler, Aguilar GS112
0 xLajků:

11

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Na to nahravani (jako zaznam) bych se digitalu nebal, ale priznavam se, ze nemam zkusenost s analogem  smile Ale jako technik se na uctivani analogoveho nahravani divam s krajni neduverou, mam pocit, ze to je jako kdyz hifisti uprednostnujou gramofon pred cd. smile

0 xLajků:

12

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

JV: My si nahrávání taky platíme sami...

Šli jsme na to ale trochu jinak: Loni v březnu jsme měli termín ve studiu. V lednu jsme si tedy dali "soustředění" - dva víkendové maratóny na jedný horský chalupě, kdy jsme provizorně do malého digi mixu nahráli písničky na desku a poslali tohle "demo" producentovi. Zároveň jsme se tím nadrtily ty písně tak, že bychom je dokázali odehrát i se zavázanýma očima, což se taky hodilo.

Producent napsal, že OK a ať teda v březnu přijedem. Dorazili jsme a za deset dní jsme natočili třináct věcí. Základy (kytara + basa + bicí) se natáčely dohromady (za dva dny hotový), zbytek času už se jen dotáčely sóla, vyhrávky, samply a vokály. To baly paradoxně větší mrdanice, než ty základy. Všechno na pás. Vzhledem k tomu, že předtím jsme podobný postup absolvovali i na digitál, nebyl mezi tím absolutně žádný rozdíl. Natáčení probíhalo úplně stejně - a ve výsledku to zní líp. I náklady vyšly zhruba nastejno.

Tak ti nevim...

Fender Precision (USA) 1978
Columbus Jazz (Japan) 1970s
Fender Bandmaster Reverb 1971, Marshall DBS 72410 1997
Člen fuck klubu skrytejch čísel
0 xLajků:

13

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Můžeme se shodnout na tom, že každému přístupu vyhovuje jiná technika. V kapele je nás šest, z toho tři lidi se hudbou živí a hrají i jinde, proto je pro nás schéma, který jste použili s tvojí kapelou, nerealizovatelný. Třeba bubeník odjel na dva měsíce do Německa hrát s nějakym muzikálem, takže jsme měli na nahrávání rytmiky jen dva dny a pak odjel. Pak chyběl flétnista, protože jel turné s jinou kapelou, navíc já chodim do práce a nemůžu si jen tak vzít volno na dva tejdny do studia.
Přesto si myslím, že digitální nahrávání má spoustu možností, které analog zkrátka nemá (přenositelnost, kompatibilita mezi různými studii, lepší možnosti editace -za tím si stojím- apod.). Co se týče zvuku, vyjde to podle mě nastejno, pokud máš dobrý vybavení, naopak si myslím, že dnes už digitál (v nahrávacích studiích) začíná analog trochu nechávat za sebou, digitál měl "chemickej" zvuk možná ještě před pár lety, ale dnes už to u lepších systémů opravdu tak neni.
Záleží na tom, co porovnáváš - je jasný, že analog chorus od TC Electronic bude znít líp než digi od Behringera, ale to je jako srovnávat hrušky a jabka. Lidi dost často odsuzujou digitál, ale protože porovnávaj levnej digitál s drahym analogem. Když mluvim o digitálu, nemám na mysli PC s dobrou zvukovkou, ale třeba externí rackový drahý převodníky a kompletní studiovej systém srovnatelnej svojí vybaveností a cenou s analogovym. Při takovym porovnání si opravdu troufám tvrdit, že rozdíl ve zvuku digitál - analog neexistuje (teda existuje, ale ne ve smyslu, že jedno je horší než druhý).

MusicMan Stingray, Eden WT-400 Traveler, Aguilar GS112
0 xLajků:

14

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Jo, tak pokud jste s kapelou takhle "rozlítaný", tak to chápu...

"naopak si myslím, že dnes už digitál (v nahrávacích studiích) začíná analog trochu nechávat za sebou"  - to bych zase neřekl, tohle platilo před hodně lety, dneska je zase trend vracet se k pásům...

Jinak obě studia, kde jsme natáčeli, měla slušné vybavení - Studio Spin Liberec i Studio Citron Ostrava...

Fender Precision (USA) 1978
Columbus Jazz (Japan) 1970s
Fender Bandmaster Reverb 1971, Marshall DBS 72410 1997
Člen fuck klubu skrytejch čísel
0 xLajků:

15

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Dobře, shodneme se na tom, že se neshodneme:)

Já si nemyslim, že se trend vrací k pásům (např. kolik novejch pásovejch rekordérů se za poslední roky vyrobilo a na základě jakejch inovací? - v porovnání s upgrady softwaru a hardwaru v digi? - co jsem si všimnul já, tak se i tradiční výrobci pásů - Revox, Studer, Nagra, Fostex apod. vrhaj spíš na DVD-audio)

Chci tím zkrátka říct, že rozdělení analogu a digitálu ve smyslu, že jedno je horší než druhý, už dnes pro mě neplatí (to myslím pro nahrávání, co se týče digi modelování vs. analog, jsem pro analog). Pokud ale někdo preferuje analog, v pohodě.

MusicMan Stingray, Eden WT-400 Traveler, Aguilar GS112
0 xLajků:

16

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

OK!

Miliardě Číňanů je to stejně úplně jedno :-))

Fender Precision (USA) 1978
Columbus Jazz (Japan) 1970s
Fender Bandmaster Reverb 1971, Marshall DBS 72410 1997
Člen fuck klubu skrytejch čísel
0 xLajků:

17

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

hehe, to je diskuze big_smile ale vetsina je tedy proti smile jeste jsem zapomel dodat, ze jediny plus se im na tom libi -> nulovy brum...


salof: to stou cernoskou a blondynou me rozesmalo.. rpesne tak nejak si to predstavuju smile

Komba, basy, hlavy, kytary a tak.
0 xLajků:

18

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Já mám takovou věcičku-PalmStudio od Zoomu-4 stopy digi.nahrývadlo na paměťovky a s tím si doma fakt vyhraju.Co se týká nahrávání do pásu atd.....naposledy jsem nahrával u Zdenka Šikýře v Hostivaři a to je pro mě opravdu machr!!Říkal,že už by do pásu nenahrával.

0 xLajků:

19

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

digitál vždy a všude...já jsem nahrával mj. třeba na Svárově www.studiosvarov.cz, na stránkách maj, co používaj...btw: skvělý studio za přiměřenou cenu...Jak nad tim tak přemejšlim, tak nejvíc stál producent smile cca 140 K...ještě, že to platila ta evropa smile

k Variaxu...no já nevim...mě to úplně proti srsti neni, ale asi bych se s takovou "mužatkou" nestotožnil...Možná jako studiovej hráč bych si to pořídil, páč má pak člověk vystaráno...

Custom Lubovka Procházka Jazz Bass 17" - made in smichov
Custom snimac SBS - made in slovensky pohranici
Custom Bayger Sustainer - made in vostrava
Regular and rectangular Hocke BN110H 100w - made in pardubice, near kaufland...
0 xLajků:

20 Naposledy upravil: JV (08. 09. 2006 12.30:44)

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Svárov je fakt skvělej, taky jsme to CD nahrávali tam (viz avatar) a z toho pramení i ta zkušenost, co jsem popsal výš.

Ale ještě jedna poznámka k digitálu - náš kytarista (hraje na akustiku) si teď koupil digitální preamp od fy D-Tar. Kytaristovi vadil zvuk kytary přes piezo snímač, vždycky je to takový plechový. Výrobci týhle krabičky asi 2 roky nahrávali různý kytary zároveň přes různý piezo snímače a přes kvalitní mikrofony, pak porovnali zvukový rozdíly a dali to do čipu - a zní to... ...fakt výborně. Akustická kytara z pieza přes tenhle preamp opravdu zní jako snímaná mikrofonem, dá se tam navolit typ i výrobce piezo snímače, takže každej kytarista si najde do svý. Takovejhle digitál opravdu smysl má, ale ta metoda přístupu k digi simulaci musí bejt opravdu kvalitní a důsledná.

MusicMan Stingray, Eden WT-400 Traveler, Aguilar GS112
0 xLajků:

21 Naposledy upravil: Klusi (08. 09. 2006 13.56:17)

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Na Variaxy nemám názor, neslyšel jsem je...:) Ale vadily by mě dvě věci. Jednak není nad ten pocit, že držíš MM, JB, Warwick a jinou basu v ruce, navíc je třeba tvá, a jednak tam není žádnej snímač, o kterej si můžu opřít palec...:)

Edit: nějakou opěrku tam mají, takže druhá vada v pořadí padá...

Neuser for president! Sadowsky, Fender a Vlasak taky...
0 xLajků:

22

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Variax má opěrku pro prsty - dlouhou, aby pokryla návyky různejch basáků.
Jinak sem ho měl cca týden k dispozici a nebylo to vůbec špatný - ten rozdíl mezi jednotlivejma typama tam byl dost patrnej a zvuky byly zcela použitelný (třeba 8-mi nebo 12-ti struný basy - mňam). Ale sám bych si ho jako jedinou basu nepořídil - je to takovej neosobní nástroj, tak trochu bez duše. Na druhou stranu, koho z posluchačů to zajímá? Důležitý je, jak to hraje, jakej je zvuk ... do studia supr.

0 xLajků:

23

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Náročný námět na diskusi. Narovinu říkám, že by mě zajímal názor elbasstardo, samozřejmě i ostatních.

Protože hraju taky na synth/hammond/klavíry/rhodes apod. a není možný tahat sebou celej hardware na večerní sety po klubech, tahám mini sestavičku PC+focusrite+VST+midi keyboardy. Takže, nevadí mi na podium tahat PC/iPad/cokoliv a přes jednoduchý DI to hodit ke zvukaři a k sobě do bedny s koncovým zesákem. Teď mě napadlo, že místo nějakého vlastního preampu bych zkusil tuhle cestu. Používáte to někdo? A názor na digital VST vs real hardware?

0 xLajků:

24

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Jak bylo letos o zázraku "Variax Bass" v jiném vláknu zmíněno, a myslím že právě Elbasstardem, kdyby to udělátko bylo tak dobré a svělé tak ho používá čím dál více basáků na pódiu i mimo propag. smlouvy. A také by se tento koncept masivně rozšířil i mezi jinými značkami.

Trace Elliot Club #5
Trace Elliot AH1200-12 + 1518 + 1028H , Yamaha TRB 5PII, Ibanez SR 885, Fender Squier Deluxe Dimension V MN CR
0 xLajků:

25

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

karadam napsal:

Jak bylo letos o zázraku "Variax Bass" v jiném vláknu zmíněno, a myslím že právě Elbasstardem, kdyby to udělátko bylo tak dobré a svělé tak ho používá čím dál více basáků na pódiu i mimo propag. smlouvy. A také by se tento koncept masivně rozšířil i mezi jinými značkami.

 Baskytaru bych používal dál, ale místo pedalboardu s preampem bych zkusil vzít PC se simulací a koncák. Za sebe, mám analog rád, ale těchto kompromisů se vyloženě nebojím, pokud by to bylo prakticky "účinnější".

0 xLajků:

26

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

df napsal:
karadam napsal:

Jak bylo letos o zázraku "Variax Bass" v jiném vláknu zmíněno, a myslím že právě Elbasstardem, kdyby to udělátko bylo tak dobré a svělé tak ho používá čím dál více basáků na pódiu i mimo propag. smlouvy. A také by se tento koncept masivně rozšířil i mezi jinými značkami.

 Baskytaru bych používal dál, ale místo pedalboardu s preampem bych zkusil vzít PC se simulací a koncák. Za sebe, mám analog rád, ale těchto kompromisů se vyloženě nebojím, pokud by to bylo prakticky "účinnější".

Tohle fungovat bude. Osobne sem to nazivo videl u Jamese Welburna na Hradbach Samoty. Hral na baskytaru a efektoval ji a smyckoval do notebooku s Abletonem.

 Myslim, ze klicem bude mit dobrej a stabilni hardware a vyladenej soft a pluginy.

Fender JB62RI CIJ 97´ (fretless) -> Feedbacker (send) -> Distortion -> Fuzz -> Freeze -> Delay - > Reverb -> Feedbacker (return) -> Preamp/DI  = BLACKNOISE/DRONE
Flatwound Club #2
0 xLajků:

27

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

A nehraval basak z Deftones live cez notebook?

0 xLajků:

28

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Jako muzikant. U tech klaves tomu rozumim, ale u te basy moc ne. Za sebe myslim ze by to ve finale bylo mnohem vic dratovani. Co treba nejaky multiefekt? Ja ted nejakou dobu mam na cviceni a na maly akce a zaskoky Zoom B6. Musim rict, ze tyhle vecicky usli velky kus cesty.

Jako programtor z povolani. NIKDY TO NEDELEJ joy

0 xLajků:

29

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Jsem programátor z povolání a nebál bych se toho z tohoto důvodu. smile

0 xLajků:

30

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Jsem jeste pod xpckama hral z notasu se standalone Ampeg sw pres usb zvukovku do mixu a rovnou do PA.Teda na zkouskach-kapela se nedostala mezi sirsi verejnost...

Squier VM Precision V , OLP Tony Levin 5str. , OLP MM3 5str. , MTD Beast MM+J 5str. , Cort GB75 , Yamaha BB 300 84´MIJ , Taurus BL-1010 2x10 kombo, IBZ Promethean 3110U, Ashdown RM220, Yamaha BB210T, EDEN WTDi , Zoom B1ON
Hraju - NoName tribute
0 xLajků:

31

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Obecně nejsem proti, i když při pohledu na komp na podiu mně napadne mrak věcí, proč ho tam jako zvukař nerad vidím smile)

PC nebo MAC pro použití s klaávesama/synthama je dneska celkem běžná věc, pokud ti to funguje a máš vyřešenou latenci a uzemnění zdroje, nemám s tím jako zvukař problém. Už jsem zvučil i lyže, tak proč ne basu z kompu?
Je to tvůj zvuk a osobně mi to přijde sympatičtější než hektarovej pedalboard a pětikoliwatový aparát v klubu 5 x 5 metrů smile

Z jakého SW se chystáš hrát?

Jo a DI doporučuju tohle: https://www.arx.com.au/worldwide/audibox_usb_di_PLUS.htm

 

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

32 Naposledy upravil: df (29. 12. 2022 15.04:12)

Re: Téma tak pěti let - pouze a jen nuly a jedničky....

Budu hrat z VST klienta. VST si asi napisu sam. Puvodne sem mel stavet lampovej preamp, ale konstrukce je v plenkach. 

0 xLajků: