1

Téma: Vintage VS4 Reissued Bass

Vintage VS4 Reissued Bass

Rok výroby: 2019
Země původu: Čína
Cena: 10.000,- Kč

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1ftnta2g5171qo8r7btbhbati3.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1ftnta2g51csj1t6u4jr1he61jd14.jpg

Popis, parametry, konstrukce

Jako předloha této baskytaře posloužil model Gibson SG Standard Bass. Baskytara spadá menzurou do typu "short scale", má jen 30". Tělo a do něj vlepený krk je z mahagonu, obojí v provedení Cherry Red ve vysokém lesku.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1ftnta2g61li5c6ejv51rqk9d05.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1ftnta2g6g9a1uu3qqcnme16o06.jpg

Hmatník je z materiálu Lignum Rosa, což je kompozitní materiál, někdy také uváděný jako Tech Wood, dohledal jsem, že je to vrstvené dřevo, a další informaci, že je to dřevo proběhlé tepelným procesem, něco jako se dělá dnes módní pečený javor (Roasted Maple), tedy aby dřevo ztmavlo a připomínalo palisandr. Snad se prý často dokonce používá topol. Nevím, každopádně musím říct, že toto provedení se mi opravdu moc líbí. Moc. Orientační značky jsou perleťové, pražců je dvacet.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1ftnta2g6tol1feoc578e12b77.jpg

Šířka krku na ořechu (nultém pražci) je 42 mm, profil krku "C" je poměrně plný, do ruky mi sedí dobře. Mimochodem ořech je Graphtech NuBone, tedy parádní materiál. Velice slušný je i hardware, který je kompletně od firmy Wilkinson (ladící mechaniky, kobylka, snímače). Ladící mechaniky mají absolutně hladký chod, moc se mi líbí, rozhodně lepší, než to, co obvykle na levných nástrojích bývá. Hlavice nástroje je zalomená, postrádá tedy srážeč strun, ladící mechaniky jsou v konfiguraci 2+2, přístup k výztuze krku je pod krytkou na hlavě.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1ftnta2g61aup1jjm2g91qe23038.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1ftnta2g612p22b1vkb1f7p1s939.jpg

Z kobylky poplatné originální předloze neskáču radostí, nemám tento typ rád. Tříbodové uložení na šroubech neposkytuje moc široké možnosti nastavení reliéfu kamenů, navíc šroub pro štelování oktáv je schován v zásadě pod strunami, které pak pří štelování překáží. Ovšem v rámci zachování koncepce tuto kobylku beru na milost.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1ftnta2g61c5i1qmf1hnq165918ob.jpg

Oba snímače jsou dvoucívkové, tedy bezbrumové humbuckery. A tady je něco velice špatně. Ovladači jsou dvě hlasitosti, jedna pro každý snímač a pak společná tónová clona.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1ftnta2g61rjk18821q0cl52bjda.jpg

Samostatně každý snímače hraje dobře, ale dohromady najednou zvuk postrádá basy a je celkově tenčí. S tím už zkušenost mám z jiného nástroje, a to od českého "výrobce" BaCH. Elektronika je na první pohled zapojená dobře, ale nejspíš čínskej lempl prohodil kablíky přímo na jednom ze snímačů, jsou tak v protifázi, tedy se ty zvuky vzájemně částečně odečítají, a výstupní kontrola, byla-li vůbec nějaká, na to nepřišla. Velká škoda. Není to můj nástroj, nebudu se v tom tentokrát rýpat, těch drátků, jak se jedná o humbuckery, je tam trochu moc.

Baskytara váží 3,8 kg a díky tomu, jak je umístěná rolna na popruh, tak brutálně padá na hlavu, ostatně ani se u tohoto modelu nic jiného čekat nedalo.

Zvuk

Zvuk je hodně dobrý, na krkový snímač tučný, kobylkový je zase středovější agresívnější, ale přesto nepostrádá tučný basový základ, přes jeho umístění blízko kobylky je až překvapivě použitelný i samostatně. Dohromady oba snímače těžko říct, nebýt výše popsaného problému se snímači, bylo by to někde mezi. Není-li uvedeno jinak, následující nahrávky jsou provedeny rovnou do zvukové karty s plně otevřenou tónovou clonou. Nahrávky jsou jen normalizovány, jinak ponechány bez úprav. Hráno mezi snímači, ale vždy blíže k tomu aktivnímu. Na baskytaře jsou nataženy nové kobaltové roundwound struny Ernie Ball v tloušťkách 45-65-85-105.

"Povinné" nahrávky

Snímač u krku
Snímač u kobylky

Bonusové nahrávky ve stejném pořadí jako výše

Ukázka 1
Ukázka 2

Abych simuloval, jak hraje baskytara přes aparát, protáhnul jsem ji preampem Darkglass Harmonic Booster, kompresorem TC Electronic SpectraComp a preampem se simulací aparátu a se zkreslením Darkglass Microtubes X Ultra. Hráno ve stejném pořadí jako výše, s tím rozdílem, že vždy za čistým zvukem je to samé, ale se zkreslením.

Ukázka se simulací aparátu

Hodnocení

Nebýt blbě zapojených snímačů, hodnotil bych vysoko. Zpracování je pěkné, nenalézám chybu, vysloveně mě zaujal moc pěkný hmatník, ač je prakticky vzato z podřadného materiálu. Hardware je kvalitní, zvláště ladící mechaniky, zvuk, co jsem měl možnost otestovat, je velice variabilní a inspirativní. Přepadávání na hlavu je dané koncepcí nástroje, kdo chce takový nástroj, musí to zkrátka zkousnout.

Webové stránky: https://vintageguitarsrus.com/products/vintage-vs4-reissued-bass-guitar-cherry-red

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků: