Téma: PK Guitars Headless Custom aka "DingBerg"
Ahoj,
Konečně mám nějaké hezčí fotky té mojí "custom divnosti" z dílny Petera Kšiňana z Topolčan , tak to tady hodím jako extra vlákno.
PK Guitars Headless Custom aka "DingBerg"
Tělo:Mahagon+Poplar top
Krk :7piece sandwich maple/wenge
Hmatnik: Wenge
33-35 inch multiscale
Snímače: 2x Dingwall FDV
Preamp : Glockenklang 3band preamp
Mechaniky : T4M headless bridge
Myšlenka na tuhle basu vznikla v mý hlavě už někdy v roce 2018, kdy se jsem z původního ohrnování nosu nad "Bezhlavama" postupně přecházel na druhou stranu a nakonec se pro to naprosto nadchl (až na Steinberger pádla, to je furt hnusný )
Samozřejmě jsem skenoval dostupný možnosti headless bass, ale žádná nesplňovala moje kritéria který byly:
1) Multiscale ( nejlepe 33-35 , který mi připadá pro pětistrunu B standart+ optimální v poměru ergonomie/zvuk
2) Pokud možno co nejvíc moderní Dingwall zvuk
3) Headless ( tak neasi )
4) Aby zbytečně nestála sto tisíc ( divám se výhružně na tebe, Strandberg Boden Bass 5 Prog ),
Tyhle atributy bohužel nic v tý době nesplňovalo, na konci roku 2019 mi svitla naděje v podobě Ibanez 1505ms, ale ty zhasly po cca 4-5 měsících zjištování jak to teda je s produkcí , a když jsem po 312651 mailech, telefonátech do všech možnejch I nemožnejch dealerech (včetně Japonský centrály) sezdal že ty basy prostě pro normální uživatele NEEXISTUJOU a dokud nejsem slavnej Youtuber tak si na ni prostě nesáhnu, rozhodl jsem se Ibanezu ukázat prostředníček , vzal rozum do hrsti a šel cestou Customu podle svých představ.
Petera jsem si vybral z poměrně prozaických důvodů:
1) Při koupi mojí stare basy před X lety mi prodávající řekl že na ni opravoval vyztuhu krku a daval nový hmatník+pražce a musím uznat že ta jeho práce byla a pořád je naprosto precizní, takže mi bylo jasný že to není žádný lempl
2) Podival jsem se zcela náhodně na jeho Facebook a viděl že s headlessama má obsáhlé zkušenosti
3) Viděl jsem že dělal headless mulstiscale basu jejíž tvar se mi dost libil
4) Je s ním naprosto fantastická domluva přes messenger na FB, naprosto odlišný přístup od jiných kytarářů, kterým musíš furt volat, nebo čekat týden na odezvu smskou nebo mail. Vždycky odepsal okamžitě , nic nebyl problém, byl naprosto ochotnej odpovídat na veškerý moje dementní dotazy
Tělo:
Tvar těla zustal stejný jako jeho předešlá basa, dělaly se nějaké změny v uplných detailech tvaru, nicméně celkově měla být puvodně ze dvou kusů Swamp Ashe, ale nakonec jsem se rozhodl jít do černěného Mahagonu a navrch Poplar burl top + crazy space barva, protože mi to prostě přišlo mega cool zpracování v matu, přiznaný díry v poplaru mi přijdou strašně super na omak . Z fotek to vypadá docela tmavý, jakmile ale to příjde na slunce tak se tělo rozzáří všema barvama vesmíru, je to neskutečný.
Krk
Krk má poměrně plochý profil, trochu plošší než co jsem měl na mojí předešlé base ( Mayones BE5 Exotic ), nicméně mi strašně moc padl do ruky a okamžitě jsem si na to zvykl a už nechcu zpět, když ted chytnu do ruky Mayonesu tak mi to připadá jako strašný medvědobijec Rozteče a šířka celkově se odvíjela od Mayonesy, dvouoktávový hmatník, z krásného Wenge, v detailu jsou tam nádherný proužky . fretmarks jsou ala Kiesel , s tím že jsou vyrobeny z purpleheart dřeva, aby korespondovaly s topem. Logo PK zezadu je taky z purpleheart.
Krk jsem chtěl vyloženě šroubovaný, s průchozími nemám dobrou zkušenost kdy se mi dvě basy zkroutily do vrtule a nedalo se to už opravit, navíc jsem si nechal možnost třeba časem přejít na custom Endurneck ala strandberg, kdybych se na to začal cítit.
Samozřejmě chápu že tvar basy nemusí sednout každýmu, ale za mě je to přesně to co jsem chtěl. Divný, ale ne přiliš
Elektronika
Jak jsem už psal, zvukově jsem chtěl jít směrem Dingwallu, a prostě mě nenapadlo to udělat lepe než tam prostě nakoupit original Dingwall věci . Puvodní myšlenka byla narvat tam 3x FD3N snímače a Darkglass Tone Capsule stejně jako to má DGW NG3, ale po nějaký době jsem si to rozmyslel a rozhodl se jít cestou 2x FDV + 3band glockenklang preampu, jako to mají třeba kanadský Afterburnery, D-Rocy (ten je pasivní), a Zetka. Změna přišla protože jsem potřeboval trochu vice versatility, nehraju jenom Zkreslenou pilu a holt NG3 je takovej příliš moc bulldozer.
Zvuk
Co vám budu povidat, je to moderní zlobr a přesto že tam není od Dingwallu to nejagresivnější, pořád je to strašný válec a v kombinaci s Helixem nebo nedejbože s Darkglass X7 to trhá gatě. Zní tak jak jsem chtěl, a to je pro mě to nejlepší hodnocení.
Vychytávky
V průběhu výroby jsme vymýšleli ruzný vychytávky který můžeme na tuhle basu nahodit, většina je v absolutních detailech které nemá smysl zminovat, nicméně jsou tu dvě věci vzadu na base které zmíním moc rád:
1) Krytka elektoniky nemá šroubky, místo nich celá drží na magnetkách a má super vysek na prst kterým krytku během pul vteřiny sundám, funguje skvěle a vyměna baterek ( jsou tam dvě) se smrštuje na minute se vším všudy. Tohle jsme trochu odkoukali od Dingwallu, který má spešl místo jen na baterky (zbytek elektroniky je u nich pod šroubkama)
2) Netradiční umístění samice jacku. Tohle je zase inspirace od Abasi Concepts, kteří to davají na svoje kytary do těch mist. Vyhoda tohohle je že se dá hrát na basu naprosto pohodlně I v sedě ve všech polohách a jack zespoda nikde nepřekáží a vyvod je přesně vypočítanej tak aby nepřekážel ani při hraní vestoje.
Dojmy
Jsem samozřejmě zaujatej, protože je moje, ale lepší basu jsem nikdy nedržel v ruce, Petera neskutečně obdivuju a doporučuju ho všema deseti prstama, zaslouží si veškerou chválu kterou mu můžu já I jeho další zákazníci dát. Bezkonkurenční domluva a rychlost odezvy, dokonalá orientace v trendech, pečlivost.
Je to mladej ale strašně zkušenej borec, pro kterýho je každej problém jenom výzva připravená k překonání. Nemůžu říct nic byť jen vzdáleně negativního.
Pokud vás něco dalšího zajíma, ptejte se, když budu vědět , odpovím J
Fame Baphomet 5 (Mayones BE5 Exotic)
Ibanez BTB575FM
DG X Ultra / Line6 Helix LT / GSS Baby Sumo