1

Téma: Mike Lull V4

Mike Lull V4

Rok výroby: 2016
Země původu: U.S.A.
Oficiální cena od 4.600 $, tedy cca 100.000 Kč + doprava + DPH + clo 

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1flmf0jc51fkm1ucdb9t19ncni3.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1flmf0jc51ppkl2l3j1fh6mh74.jpg

Popis, parametry, konstrukce

Jedná se o typ Jazz Bass možná méně známého, ale vysoce oceňovaného výrobce z amerického Seattlu, jehož počátky sahají do roku 1976. Parametry nástroje jsou souhrnně vypsány na webových stránkách, zde tedy uvedu jen ty nejpodstatnější z nich. Tělo je z olše ze dvou kusů v barevném provedení 3-Tone Sunburst, šroubovaný krk je z javoru s palisandrovým hmatníkem a 21 pražci. Šířka krku na ořechu je tradičních 38,1 mm. Ladící mechaniky jsou ultra lehké Hipshot, od Hipshotu je i masívní kobylka. Snímače jsou od firmy Lindy Fralin, jejich typ Vintage Single Coil, tedy klasická jednocívková konstrukce. Ovládání je taky klasické, tedy hlasitost pro každý snímač a tónová clona. Pickguard je čtyřvrstvý v provedení Brown Shell.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1flmf0jc515ts778o051hn91laq5.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1flmf0jc51glq7p4sm1l5land6.jpg

A teď nějaké zajímavosti. První je provedení zadní strany těla v místě uchycení krku. Zapuštěná kovová pouzdra místo tradiční destičky (neckplate) zas až tak neobvyklá nejsou, zajímavé je ovšem vybrání těla, to jsem u jiných nástrojů snad neviděl. Pěkné je to.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1flmf0jc6g7t17k3s5t1bkurni9.jpg

Hmatník je z krásně pruhovaného palisandru se smetanovými orientačními značkami. Mimochodem krk je vyztužený kromě klasické výztuhy i grafitovými tyčemi pro lepší stabilitu.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1flmf0jc6kpgcbt7pfn6v1a6va.jpg

Hlavice nástroje je poměrně subtilní, asi se nebude líbit každému, ale ve spojení s ultra lehkými mechanikami přispívá ke skvělému vyvážení na popruhu. Baskytara váží jen 3,7 kg a sedí opravdu perfektně. Mechaniky jsou navíc ten typ s menšími průměry navíjecích trnů, víc by se mi líbily ty větší, ale nevadí mi ani tyto. Profil krku je poměrně plný, na to, jak nemám rád špejloidní jazzbassové krky, mi tenhle sedí do ruky dostatečně pohodlně.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1flmf0jc61ld61vmfctf9u21hr3b.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1flmf0jc62p82n617o11f201ftbc.jpg

Přístup ke štelování výztuhy krku je v jeho patce, a k tomu mám asi jedinou výtku. V těle je udělán sice poměrně dlouhý výřez, ale výztuha je bohužel na křížový (či plochý) šroubovák, se kterým se takhle pod stále velkým úhlem nepracuje moc dobře. Radši bych tam viděl imbus, ten by určitě byl přístupnější. Vůbec se divím, že více výrobců nepřistoupilo k využití štelovacího kolečka jako mají firmy Music Man a Sadowsky.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1flmf0jc51jipp61g8613be8ls7.jpg

Super je kobylka. Ta kromě štelování polohy kvůli ladění oktáv a výšky kamenů obsahuje i další (černý) červík, který uzamyká váleček, na kterém leží struna. Ten je při povolení tohoto červíku pohyblivý do stran, lze tedy nastavit rozteč strun.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1flmf0jc6rka9781erq1ggg1hbf8.jpg

Zvuk

Zvukově, asi i díky použitým snímačům, je to skoro čistokrevný Jazz Bass. Baskytaře sluší hlazené i klasické roundwound struny. Ukázky jsem nahrál s oběma typy. Hlazenky (dále uvedeno jako FW) byly Thomastik-Infeld Jazz Flat Wound JF344 (43-56-70-100) v poměrně dosti usazeném stavu, strunami s kulatým vinutím (dále uvedeno jako RW) pak ocelové poniklované Fender Super Bass 7250 (45-65-80-100) ve skoro novém stavu. Není-li uveden jinak, byly nahrávky vyvedeny kabelem z baskytary rovnou do zvukové karty a dále kromě normalizace hlasitosti ponechány bez úprav. Hráno vždy nad aktivním snímačem, v případě obou pak mezi nimi.

"Povinné" nahrávky

Snímač u krku (FW)
Snímač u krku (RW)

Oba snímače (FW)
Oba snímače (RW)

Snímač u kobylky (FW)
Snímač u kobylky (RW)

Bonusové nahrávky

Ve stejném pořadí jako výše, tedy snímač u krku, oba snímače, snímač u kobylky.

Ukázka 1 (FW)
Ukázka 1 (RW)

Ukázka 2 (FW)
Ukázka 2 (RW)

Ukázka přes Darkglass Harmonic Booster, TC Electronic SpetraComp a Darkglass Microtubes X Ultra se zapnutou simulací aparátu. V ukázce je použito i zkreslení a slap. Hráno s oběma snímači naplno a plně otevřenou tónovou clonou.

Nahrávka přes Darkglass (FW)
Nahrávka přes Darkglass (RW)

Hodnocení

Perfektně ručně zpracovaný nástroj klasického střihu s nějakými moderními prvky, ale tradičním charakterem zvuku. Zvuk je opravdu skvělý, ve všech zvukových polohách pevný, vrčivý, dobře se pojí s kapelou a nezaniká. Vyzdvihnu ještě nízkou hmotnost nástroje spojenou s perfektním vyvážením na popruhu. Nelíbilo se mi jen provedení přístupu k výztuze krku. Cena je vysoká, nicméně s přihlédnutím k použitým materiálům a pečlivému přístupu k výrobě je odpovídající, očekávatelná, vyberte si pro vás správný termín.

Webová stránka modelu: https://www.mikelull.com/v4-v5-bass-mike-lull-custom-guitars

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků: