Téma: Mad Professor Snow White AutoWah
Mad Professor Snow White AutoWah
Rok výroby: 2019
Země původu: Finsko
Cena: 4.700,- Kč
Úvod
GAS je sviňa, takže na základě recenzí a videí na YouTube jsem se i přes poměrně vysokou cenu nechal zlákat k pořízení údajně nejlepšího automatického kvákadla na trhu. Zapříčinila to moje lehká nespokojenost s mým převážně kytarovým kouskem Mooer @Wah, kde jsem si tedy svoje nastavení našel, ale červíček hlodal, takže hledání svatého grálu poskočilo na novou metu.
Popis, parametry, konstrukce
Jedná se o efekt typu wah-wah reagující na dynamiku, tedy ono rozkváknutí zvuku, kromě nastavení ovládacích prvků, je způsobeno hlavně intenzitou nástupu tónu. Já tohle chování vysloveně vyhledávám, s klasickým kolíbacím pedálovým kvákadlem neumím a nehodlám si zvykat, mám už tak dost práce soustředit se na ruce, natož ještě na práci nohou.
Tělo krabičky vyvedené v bílé barvě s modrými popiskami tvoří odlitek o základně 11×6 cm. Nožní spínač je kovový, malinko mi nevyhovuje jeho poloha poměrně daleko od spodní hrany. Otočné ovladače s bílými kloboučky jsou čtyři.
Dále je na horní straně krabičky kovový dvoupolohový přepínač GTR/BASS, kde se volí typ nástroje kytara/baskytara. Pozor, dříve se dělaly v řadě ručně pájených (hand-wired) krabiček dva typy "Sněhurek" logicky bez tohoto přepínače. Kytarová s modrými popisky, která vypadala totožně jako tato, a pak ta s červenými popisky a pojmenováním Snow White Bass AutoWah.
Mezi horními ovladači je velká červená LEDka indikující aktivní efekt. Jackový nástrojový výstup OUT je na levém boku pedálu, vstup IN pak na boku pravém.
Trochu nešťastně je na pravém boku velice blízko i zdířka pro 9V napájení, nicméně krabička se po odmontování čtyř šroubků na spodku krabičky dá vybavit i 9V baterií. Mimochodem efekt má odběr jen 15 mA.
Gumové nožičky na spodku krabičky jsou nalepeny už z výroby.
Ovládací prvky, jak již bylo zmíněno, jsou čtyři. Jsou z lesklého bílého plastu a mají výraznou černou polohovou linku a příjemně tuhý chod.
Ovladač SENSITIVITY nastavuje citlivost efektu. Zcela doleva je nízká, pro rozkváknutí je potřeba tónu velké intezenzity, zcela doprava pak vysoká. Ruku v ruce s citlivostí funguje sousedící ovladač BIAS, kterým se nastavuje rezonanční frekvence. Čím níže je ovladač SENSITIVITY, tím více lze přidat na ovladači BIAS. Ovladač RESONANCE určuje ostrost neboli parametr Q filtru. Poslední ovladač DECAY určuje, jak rychle frekvence filtru nastavená ovladačem BIAS klesne na původní hodnotu.
Zvuk
Se zvukem jsem dost bojoval, než jsem něco použitelného nakroutil. Dostat z něj výraznější kváknutí, které slyšitelněji proleze plným zvukem kapely se mi z toho dostat ale úplně nepovedlo. Respektive povedlo, ale jen v kytarovém módu, který je citlivější, počítá s nižší energií, ale v tomto režimu už ve zvuku přeci jen trochu chybí basy. Samozřejmě v tišších pasážích při nějakém tom basovém sólu je použití basového režimu naprosto dostačující. Nahrál jsem i drobnou ukázku. V první části je jen čistý zvuk baskytary Music Man StingRay, a pak dvě ukázky s wahem, první s otevřenějším efektem, druhá s lehce zavřenějším. Za kvákadlem byl ještě v řetězci preamp Darkglass Microtubess X Ultra se zapnutou simulací aparátu.
Hodnocení
Perfektní zpracování a elegantní vzhled, nicméně zvuk nějak extra nevyčnívá, čekal jsem za ty peníze něco mnohem víc. Tato popisovaná situace se děje s baskytarou, na kytaru je efekt podle mě použitelnější, tam by s titulem "Best sounding auto wah pedal on the market" možná i obstál.
Odkaz na stránky produktu: https://www.mpamp.com/eu/snow-white-autowah-gb
Poznámka
Přemýšlel jsem, zda si takovou drahou, ale krásnou krabičku nechat. Jenže zatím jsem naštěstí neprodal zmíněný levný Mooer @Wah, takže jsem měl možnost přímého porovnání, a ač jsem doposavad byl s @Wahem lehce nespokojen, hlavně díky lehkému potlačení basů (přeci jen je to kytarový efekt), objevil jsem, čím mu zredukované basy vrátit. Začal jsem totiž stylem mid-scoop speciálně na slap používat můj oblíbený kompresor TC Electronic SpectraComp, což popisuju ZDE. Zvýrazňuje mi basy a trochu výšky, pravda, trochu potlačuje středy, ale to spolu s wahem příliš nevadí. Napadlo mě dát je vedle sebe (samozřejmě autowah, tedy dynamický efekt, vždy rozhodně před kompresor) a sešlápnout je díky jejich malé velikosti najednou. Je to tam, spokojenost se dostavila, takže Sněhurka od Šíleného profesora poputuje dále...