1 Naposledy upravil: Aidamos (11. 07. 2021 18.51:56)

Téma: Sadowsky NYC Ultra Vintage J Bass Guitar

Sadowsky NYC Ultra Vintage J Bass Guitar

Rok výroby: 2001
Země původu: U.S.A.
Současná startovací cena dle oficiálního letošního ceníku: 5.500 $, tedy cca 130.000 Kč (bez DPH, cla atd.)

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1faat9rpv1vu917a115ht1mbaaor3.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1faat9rpvej41768tbu1uuh1ud64.jpg

Popis, parametry, konstrukce

Jedná se o čtyřstrunnou baskytaru typu Jazz Bass, zde díky přídomku v označení "Ultra" je to opravdu stejný tvar jako předloha od firmy Fender, ostatní nástroje Sadowsky jen s označením Vintage mají trochu "ocumlanější" tvar. Hlavice nástroje už je samozřejmě charakteristická pro baskytary Sadowsky.

Tělo je z olše, šroubovaný krk z javoru, hmatník ze vzácného brazilského palisandru se smetanovými kulatými orientačními značkami. Tělo a přední strana hlavy (tzv. matching headstock) je v barevném provedení Lake Placid Blue, tedy v modrém lesklém metalickém laku. Pickguard je čistě bílý, třívrstvý.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1faat9rpvrs71qd31pbh1p3cfkd5.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1faat9rq0m601i4b1kr8us11mml7.jpg

Menzura baskytary je standardních 34", šířka krku na ořechu (nultém pražci) odpovídá Jazz Bassu, tedy 38,1 mm. Profil krku je spíš subtilnější, nic pro mě, ale mnozí malorucí spokojeni budou. Mechaniky jsou od firmy Hipshot, ačkoli mají vyražené logo Sadowsky. Je to ten masívnější typ, radši bych tam viděl typ ultralite, ale ten na druhou stranu u Ultra Vintage provedení nelze úplně očekávat.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1faat9rq01uil64hs71pko1vf58.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1faat9rq049mg3u1pgi67cjnd9.jpg

Kobylka je firemní s roztečí strun 19 mm. Snímače v této Ultra Vintage variantě nejsou bezbrumové (v každém bývají dvě cívky v uspořádání ala Precision, tedy tzv. split coil), jak je u Sadowskyho téměř zvykem, ale zde se jedná o klasické jednocívkové (singl) snímače. Zbytek už je naopak typický Sadowsky, tedy dvoupásmová aktivní elektronika s možností přepnutím do pasivu. Potenciometry směrem od krku jsou v pořadí: hlasitost, poměr snímačů, tónová clona, jejímž vytažením se vyřadí aktivní elektronika, přičemž tónová clona je aktivní v obou režimech, posledním je sdružený (tzv. stacked) potenciometr korekcí, dole basy, nahoře výšky, obojí pouze v režimu zdvihu. Korekce mají značný zdvih, je třeba s nimi zacházet velice opatrně, a u toho "ultra vintage" nástroje bych je oželel úplně. Dalším ústupkem od "ultra vintage" stylu je kolečko výztuhy v patce krku pro štelování jeho průhybu, ale tenhle prvek miluju, takže jsem za něj moc rád.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1faat9rpv15l6l87s3k1hj016g06.jpg

Baskytara váží 4,3 kg, je to kus basy. Vyvážení je téměř dokonalé. Nepatrné přepadávání tam je, ale prakticky o něm při hraní nevím, a navíc když si na popruh zavěsím i nástrojovou a in-ear vysílačku, tak už vůbec není co řešit.

Zvuk

Nejspíš je to dáno jednocívkovými snímači, ale zvukově je to naprosto parádní Jazz Bass, ale podotýkám, že pouze v pasívním režimu. Aktivní režim je už "na steroidech", je trochu modernější s vyšším zastoupením výšek, a to i při jejich poloze na nule.

I v pasívním režimu je dost výrazná struna G a taky E. Copak o to, hutné Éčko je výhra, lehkým oddálením snímačů od této struny se E srovná trochu lépe k ostatním strunám, ale to G mi oproti jiným strunám hodně zvukově trčí, ale prakticky jen při slapu, takže to zase srovná kompresor, jak můžete slyšet i v následujících ukázkách, kdy kompresor je použit až v té úplně poslední. Není-li uvedeno jinak, ukázky jsou provedeny rovnou do zvukové karty a jen normalizovány. Hráno vždy nad aktivním snímačem, v případě obou pak mezi nimi, a vše jen v pasívním režimu. Použité struny jsou ocelové roundwound Sadowsky Blue Label v tloušťkách 40-60-80-100 ve slušném stavu.

"Povinné" ukázky

Snímač u krku
Oba snímače
Snímač u kobylky

Bonusové ukázky ve stejném pořadí jako výše

Bonus 1
Bonus 2

Slap na oba snímače

Následující ukázka je na oba snímače přes Darkglass Harmonic Booster, kompresor TC Electronic SpectraComp a Darkglass Microtubes X Ultra se zapnutou simulací aparátu, v ukázce je použito i zkreslení a slap.

Ukázka se simulací aparátu

Hodnocení

Asi můj první testovaný Jazz Bass od Sadowskyho, který má ten pravověrný Fender zvuk. Sice jen v pasívním režimu, ale je to tam. I celkově herní pocit evokuje Fender koncept. Očekávatelně je jinak zpracování bezchybné, jednotlivé komponenty prémiové, není si na co stěžovat, čemuž i odpovídá vysoká cena.

A ještě nějaký travní standard...

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1faat9rq077p1j191inqbm61uq3a.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1faat9rq0v1p1epu1ka2nr9u5tb.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1faat9rq01jpeokf1tle1lpi93c.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1faat9rq01of21ud9mh21h98s1id.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1faat9rq1f1a115nv1p10f1k4qe.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1faat9rq1146ppn23b21sqihduf.jpg https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1faat9rq1940sd735lvtfpe4g.jpg

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků: