Hele to zní, jak kdyby alfou a omegou nástroje byly vlky/vlci. Já už těch nástrojů pár měl a teda tohle mě v životě netrápilo, rozhodně ne v kapelnim kontextu. Můj tón je málokdy tak dlouhej, abych něco postřehl samozřejmě, pokud si někdo libuje v procházení celýho hmatníku a hledání nějakejch netypickejch rezonancí, tak ano.
Mnohem víc bych se soustředil na:
- hratenost (což je komplex mnoha věcí - seřiditelnost, ale i ergonomie, zaoblení hran hmatníku, nic nikde nevyčuhuje, neškràbe)
- jak se nástroj chová např se zpocenou rukou - u některých povrchů krku zásadní
- hmotnost (někdo raději těžší, jinej lehčí nástroj)
- zvuk (zde se ale dá hodně dodělat změnou komponentů)
- hardware - jak jde nastavit kobylka, mechaniky jsou kvalitní)
- estetika - basa se zkrátka musí libit
- resale - ano, kvalitní nástroje jdou lépe prodat
IMHO za 30.000Kc bazarových už se dá sehnat nástroj víceméně bez kompromisů, všechno výše už je spíš o osobních preferencích - značka, exotická dřeva, specifický znaky (nitro, Relic..), počet strun, šikmý pražce atd.