1 Naposledy upravil: Aidamos (14. 04. 2018 14.27:42)

Téma: Lakland 44-60 Joe Osborn

Lakland 44-60 Joe Osborn

Země původu: U.S.A.
Cena nového kusu např. na BassCentral je 3360 $

Model z roku 2007 (psáno 4.12.2012)

Díky Daviďákovi se mi dostala do rukou na výměnu strun a seřízení tahle nádherná basička. Byl by hřích se o ní nezmínit.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17disu3679fl1uun4351k6o1huj3.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17disuhh518fuq8a1m29atfcj35.jpg

Popis, konstrukce, parametry

Tělo je z bahenního jasanu v poloprůhledném lesklém laku v barvě Blonde Translucent.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17disv8dk145u1ucf1mki13tq10cg8.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17disv8dktfs1p4i8c7hek1hr37.jpg

Šroubovaný javorový krk je proveden v řezu typu Quarter-Sawn (vysvětlení) s východoindickým palisandrem na hmatníku, který zdobí dřevem vykládané polohové značky, a to dokonce i ty na jeho boku. Mělo by se jednat o tzv. očkovaný javor (Birdseye Maple).

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17dfrbf071jko7ou1pvu1s87tjc3.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17disv8dk1raj65u1326t91b16b.jpg

Výše zmíněný řez dřeva je hezky vidět na hlavici nástroje, která je osazena chromovanými reverzními mechanikami od firmy Hipshot. Upřímně řečeno, moc se mi nelíbí způsob přesahu dřeva hmatníku až na horní plochu hlavy, a kroutit obráceně s reverzními mechanikami bych si asi taky dlouho zvykal, ale to jsou asi tak jediné dvě věci, které bych vytknul.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17disv8dk1ljp17239251r2475pd.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17disv8dk1jr11c7pm7i1p8j106uc.jpg

Výztuha krku je grafitová a přístup k seřizovacímu šroubu je pohodlný.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17disv8dk1l34p5m1o4ii2u9prf.jpg

Baskytara je osazena dvěma klasickými snímači typu Jazz Bass. Dle Daviďáka se jedná o výrobce Lindy Fralin. Elektronika je pasívní a ovladače umístěné v tzv. stacked knobech jsou 2x volume a 2x tone (volume vždy nahoře, tónová clona dole).

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17disv8dk17jp19d0om41om31mooe.jpg

Poprvé jsem se setkal s kobylkou Lakland. Je trochu podobná typu MusicMan, nicméně nemá pro fixaci kamenů postranní válečky, ale drážky v místě nejkrajnějších červíků pro štelování kamenů. Toto řešení se mi dost líbí. Kobylka umožňuje protažení strun skrz tělo.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17disv8dk54hkt6ppqdas12nva.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17disv8dk11fsfcav6i1b8bngj9.jpg

Zpracování je na jedničku s hvězdičkou, nenašel jsem žádný mouchy (ještě aby jo při té ceně). Basa váží 4,1 kg a na řemenu sedí jak ulitá, na hlavu se nepřevažuje ani malinko. Váha v pohodě, vyvážení dokonalé. Člověk nemá pocit, že se jedná o dětskou hračku a na druhou stranu mu ani neupadne rameno. Krk, co se šířky týče, je klasický Jazz Bass, tedy šířka na ořechu (nultém pražci) je 38,1 mm. Již několikrát jsem se zmínil, že mi tato šířka moc nevyhovuje. Je to tak, nicméně tento krk je trochu tlustší, takže mi sedí líp než klasický Fender, ale jinak stále nic pro mě.

Zvuk

Zvukově je to také klasický Jazz Bass, ale bez kompromisu. Struna E, na rozdíl od některých Fender Jazz Bassů, na které jsem měl možnost hrát, zní prostě parádně. Nejvíc se mi na hru prsty líbí zvuk, kdy se lehce stáhne krkovej snímač (stačí o 10%). Na slap je nejlepší všechno naplno. Na basu jsem natáhl úplně nové struny Elixir Nanoweb o tloušťkách 0.45"-.105" a provléknul jsem je skrz tělo. Trochu mi ve zvuku chybí takové ty Millerovské výšky na slapu na struně G, ale to je třeba těma Elixírama, kdysi jsem četl v nějaké recenzi v Music Storu, že se pár hodin rozehrávají než dostanou ten cinkavý zvuk, a samozřejmě basa nemá aktivku.

Nahrál jsem 3 obvyklé zvukové ukázky s plně otevřenými tónovými clonami v pořadí snímačů krk - oba - kobylka. Tyto ukázky jsou nahrány přímo do zvukovky a dále ponechány bez jakýchkoli dalších úprav (kromě normalizace hlasitosti samozřejmě).

Basu jsem testoval i na mém aparátu TecAmp (recenze). Něco mi tam furt vadilo a pak jsem přišel na to co. Jedná se o velmi čistý aparát a tak i zvuk Laklandu vyšel hrozně čistý. Chyběla mi tam ta "špína". U mých dvou bas (Fender Precision, MusicMan StingRay) tento problém nemám, protože jsou to obě zvukově sprosté a špinavé bestie a navíc je obě proháním přes lampový kompresor. Zkusil jsem to tedy i s Laklandem a najednou to tam bylo. Lakland si prostě žádá lampy. Další ukázka je řetězec Lakland - EHX Black Finger - TecAmp Puma 1000 - zvuková karta.

Ukázka

Hodnocení

Parádní nekompromisní basa vzhledu i zvuku klasického nástroje Jazz Bass. Precizní zpracování, vyvážení, kvalitní materiály. Cena samozřejmě vyšší. Já chtít Jazz Bass, tak asi tento.

Odkaz na konkrétní model na stránkách výrobce: http://www.lakland.com/44-60.htm

Model z roku 2008 (psáno 22.1.2016)

Podobný kousek na seřízení a otestování mi opět přiletěl z Daviďákovy stáje. Jelikož se jedná o stejný model, vypíchnu jen rozdíly.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1a9kkj2kl1vaf1ts9nnr1v31m1t5.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1a9kkj2kk1foeje915ndtae4i3.jpg

Tělo oproti předchozímu jasanovému kousku je z olše, díky čemuž je i hmotnost nižší, a to jen 3,9 kg, a basa nám oproti jasanové sestřičce trošku padá na hlavičku, ale není to nějak tragické, dá se s tím žít. Barva je moc pěkná Sea Foam Green doplněná pickguardem v provedení Mint. U Laklandu si na detailech dávají záležet.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1a9kkj2kletu1bpj14671jtk1pcp4.jpg

Stejně jsou i provedeny orientační značky na výstavním palisandrovém hmatníku:

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1a9kkj2kl1nd4spb1gf1emb1ukg6.jpg

Snímače jsou opět singly Lindy Fralin. Oproti předchůdkyni jsou na nástroji i jiné struny, konkrétně niklové hlazenky Thomastik Jazz Flat Wound s kulatým jádrem v netradičních tloušťkách .043" - .056" - .070" - .100", zvuk je tedy jiný, kromě vlivu dřeva těla, i díky nim. Následující ukázky jsou nahrány rovnou do zvukovky, jednotlivé nahrávky jsou jen normalizovány, jinak ponechány bez dalších úprav. Tónové clony plně otevřené. Hráno nad aktivním snímačem, v případě obou mezi nimi.

Snímač u krku
Oba snímače
Snímač u kobylky

Bonusová nahrávka se stejným pořadím snímačů jako výše.

Slap jsem nenahrával, takto rovnou do zvukovky nevyzní. Na aparátu mě překvapilo, že i ten slap s těmito měkkými hlazenkami je poměrně dobře použitelný. U výše popisované sestřičky jsem jí vytýkal studený, příliš čistý zvuk. Tady je díky použité olši situace zcela jiná. Zvuk má teplejší charakter, je víc vintage, a to i díky strunám samozřejmě. Když se za struny trošku víc vezme, parádně křoupe. Velmi insipirativní zvukový projev.

Zpracování a seřiditelnost nástroje opět prvotřídní. Variabilní zvuk, příjemná hratelnost, povedený vintage vzhled. Moc mě ta basa baví.

Model z roku 2007 (psáno 17.11.2016)

A pokračujeme v krasojízdě, opět je tu další Daviďákův úlovek. Stejně jako v první části této nyní již trojrecenze se jedná o model z roku 2007, ale s nějakými odlišnostmi, které vypíchnu.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1b1phmdacnl71oh71606smm1ghn3.jpg

Tělo je olšové (potvrzeno výrobcem) a basa kupodivu váží dokonce o dost víc, než jasanový kousek z téhož roku. Váha je 4,4 kg a díky tomu perfektně sedí na popruhu a nepřevažuje se. Výše byste se dočetli, že jasanový kousek měl jen 4,1 kg, ale také to, že se jedná o bahenní jasan a nikoliv hustý severský. Barva těla je nazvána Fiesta Red. Provedení je v nitrolaku a tedy lak krásně kopíruje dřevo. Je například pod určitým úhlem vidět, že je tělo slepeno ze tří kusů.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1b1phmdac1mm11de38i11pogbqj4.jpg

Snímače jsou taky odlišné, jedná se o typ Hanson (Lakland), na předchozích dvou kouscích byly Lindy Fralin. Pickguard je opět v provedení Mint, tedy lehce nazelenalý.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1b1phmdad1v0f101vbjc7b01gaa5.jpg

Zvukově je nástroj hodně divoký, hutný, s hodně výškami a výrazným kovovým charakterem, který se projevuje i nasucho. Přes aparát basa strašlivě tlačí, zvuk je daleko sprostší a špinavější, než jak si jej pamatuji z jasanové sestřičky. No a když zapnu zkreslení na mém Tech 21 SansAmp VT Bass Deluxe, tak by mi ten zvuk záviděl snad i Geddy Lee. Zvukově je to prostě naprosto dokonalý Jazz Bass.

Následující ukázky jsou opět nahrány rovnou do zvukovky, jednotlivé nahrávky jsou jen normalizovány, jinak ponechány bez dalších úprav. Tónové clony plně otevřené. Hráno nad aktivním snímačem, v případě obou mezi nimi. Použité struny jsou nové niklové noname pětačtyřicítky.

Snímač u krku
Oba snímače
Snímač u kobylky

Bonusová nahrávka se stejným pořadím snímačů jako výše.

Slap

Z těch tří prakticky totožných kusů, které zde popisuji, mi tento seděl zatím nejvíc. Myslím zvukově, váhově, ne ani tak barvou.

Ještě jedna zajímavá informace o července. Jedná se přímo o konkrétní baskytaru, která byla vyrobena pro Tima Markse, baskytaristu od Taylor Swift, který s ní nahrál spoustu věcí na desku Fearless, např. titulní píseň: http://www.youtube.com/watch?v=ptSjNWnzpjg, a od kterého ji Daviďák koupil. Davidovi opět dík za zapůjčení.

Model z roku 2007 (psáno 3.1.2017)

No a ještě jeden kousek, opět z roku 2007. Teď už vážně jen telegraficky.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1b5ip2h7a1kof934kg5b7dcvi6.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1b5ip2h791vup3o613eli3ctsj5.jpg

Tělo olše, klasika všech klasik, barva Three Tone Sunburst, želvovinový pickguard, palisandrový hmatník. Hmatník je malinko světlejší než tomu bylo o předchozích kousků.
Váha 4,1 kg, na popruhu sedí perfektně.
Snímače Hanson (Lakland). Nahrávky jsem nedělal, hraje prakticky stejně jako předchozí kousek.
Perfektní zpracování, seřiditelnost, zvuk, prostě všechno dotažené do detailu a téměř k dokonalosti.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1b5ip2h781ue01227bqf71r1l5n4.jpg
http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1b5ip2h77fm38n02ql1eam1a9u3.jpg

Model z roku 2008 (psáno 14.4.2018)

Opět bych se opakoval, takže jen rychle. Tělo z olše, barva Shoreline Gold i na hlavě, bílý perleťový pickguard, váha 3,9 kg, přepadává na hlavu jen velice nepatrně, snímače Hanson (Lakland). Nahrávky jsem nedělal, jen řeknu, že ač ta basa měla struny hlazenky Thomastik, tak je to totálně agresívní bestie. V bluesové kapele jsem ji musel hodně krotit a hrál jsem jen na krkový snímač s trochu staženou tónovou clonou aby to začalo tmelit. Se vším naplno by ale opět byl rozhodně spokojen Geddy Lee, páč té base mimořádně sluší zkreslení. Na base lze nastavit opravdu nízký dohmat, zpracování top, jak jinak.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cb21sbnoakm9mh1e6p3tu12br3.jpg
https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cb21sbnp1t0s1nnmva40cr494.jpg
https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cb21sbnp158l1fp717pqljfbhv5.jpg
https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cb21sbnqdtsi2399md9715aa6.jpg
https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cb21sbnq12uo1c5o1omn1nt78b47.jpg
https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cb21sbnq5hbe5837g1kbq1iif8.jpg
https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1cb21sbnqqui1jj517o61ni4sr9.jpg

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

2

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Aidamos napsal:

drážky v místě nejkrajnějších červíků pro štelování kamenů.

nechapu .. prosim vysvetlit napresli vyfotit ukazat!
smile

...nemit hlavu... nevadi
...nemit marka..vadi
0 xLajků:

3

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

m3 napsal:

nechapu .. prosim vysvetlit napresli vyfotit ukazat!

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17djhd1q69sv2p314jb1v7m1efc3.jpg

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

4

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

jo ok ja si to neroklik a na tom malym je prdlacku videt..

...nemit hlavu... nevadi
...nemit marka..vadi
0 xLajků:

5

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Hehe, děkuju za pěknou recenzi smile Je to tak.  http://gdavidak.rajce.idnes.cz/Lakland_US_Joe_Osborn/  další fota kdyžtak.

Jen upřesnim:

Aidamos napsal:

Výztuha ktku je grafitová

výztuha je kovová, podél ní jsou ovšem pro zvýšení stability dvě grafitový tyčky smile

LĀKLAND
0 xLajků:

6

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

davidak napsal:

výztuha je kovová, podél ní jsou ovšem pro zvýšení stability dvě grafitový tyčky

Jo aha, takhle to je.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

7

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Aidamos napsal:

Nevadí, že to neladí... Hlavně, že to nemá rytmus!

jinak zvukově velmi zajímavé. big_smile
Ten hmatník protažený do hlavy se mně tam moc nelíbí, ale třeba to plní nějakou funkci. Příště fotit všechny snímky při stejném světle, místy to působí dost mylně, ty barvy, jak se mění při použití blesku a bez blesku.

PROFÜL
AVBS5 ´99/00 & EBS HD350+Ampeg SVT-410HLF+115 Emi Gamma+Warwick WCA 211Pro
♫♪♫♪ tak tohle je pro mě španělská vesnice
0 xLajků:

8

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Barius napsal:

Příště fotit všechny snímky při stejném světle

Jo, vím, tohle se fotí dost blbě, snažil jsem se to alespoň trochu srovnat ve fotoeditoru. Musel bych to fotit na manuál a navíc mít nějaké rozumné pozadí + reflektory, prostě klasické fotografické studio nebo se k němu alespoň přiblížit. Nic z toho nevlastním. Jak již odkazoval Daviďák, reálnější barvy zde: http://gdavidak.rajce.idnes.cz/Lakland_US_Joe_Osborn/

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

9

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Překrásnej JB smile líbí se mi o dost víc než origo fendery smile

0 xLajků:

10 Naposledy upravil: UR (05. 12. 2012 11.38:42)

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Aidamos napsal:

Basu jsem testoval i na mém aparátu TecAmp (recenze). Něco mi tam furt vadilo a pak jsem přišel na to co. Jedná se o velmi čistý aparát a tak i zvuk Laklandu vyšel hrozně čistý. Chyběla mi tam ta "špína". U mých dvou bas (Fender Precision, MusicMan StingRay) tento problém nemám, protože jsou to obě zvukově sprosté a špinavé bestie a navíc je obě proháním přes lampový kompresor. Zkusil jsem to tedy i s Laklandem a najednou to tam bylo. Lakland si prostě žádá lampy.

Tohle je spíš syndrom jasanového těla + pasiv. Na mým jasanovým JB to funguje úplně stejně jak jsi popsal - přes čistý aparát (což třeba MarkBass LM2 relativně je) je zvuk moc čistý a jaksi nebaví. Jakmile to něčím nakrmíš nebo třeba podladíš wink tak je to maso.

Mewer | Walldis | Soundelirium
Line6 | MarkBass
0 xLajků:

11

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Přidal jsem nahoru anketu, kdyby se vám chtělo hlasovat.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

12

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Aidamos napsal:

Přidal jsem nahoru anketu, kdyby se vám chtělo hlasovat.

A jazzbass jakože tvar nebo singly?

Aguilar a německý Warwicky..
0 xLajků:

13

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

SamNewbier napsal:

A jazzbass jakože tvar nebo singly?

Obojí wink

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

14

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

ještě mi tam chbyí možnost "je mi to jendo"

Mewer | Walldis | Soundelirium
Line6 | MarkBass
0 xLajků:

15

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

UR napsal:

ještě mi tam chbyí možnost "je mi to jendo"

big_smile big_smile Nebo třeba Spector Coda, ale tu u nás asi nepotkam :-(

Aguilar a německý Warwicky..
0 xLajků:

16

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

No já to myslel, jako že je mi to jedno, jestli je to Fender nebo nějaký Franken bass, hlavně že je to dobrej JB.

Mewer | Walldis | Soundelirium
Line6 | MarkBass
0 xLajků:

17

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

ja ani na jednu znacku nehral... ani na Mexickyho ci US Fendera... to je strasna ostuda smile
Proto nevim cemu bych dal prednost...

Fender Precision 1979
Fender Precision Tony Franklin
Hartke HA3500 + EBS Neo 212
Darkglass B3K
0 xLajků:

18

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Přidal jsem do recenze ještě jeden kousek, takže NAHORU smile

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

19 Naposledy upravil: Aidamos (17. 11. 2016 19.18:21)

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Přidal jsem do recenze další, tedy již třetí, kousek, tentokrát v červené barvě, hledejte NAHOŘE

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

20

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Díky za recenzi Aidame. Lakland jsou špičkové nástroje a tohle se četlo samo.

0 xLajků:

21

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Aidamos napsal:

zvuk je daleko sprostší a špinavější

smile uz se nemuzu dockat toho volsoveho asata big_smile doufam ze to na nej bude sedet taky smile

...nemit hlavu... nevadi
...nemit marka..vadi
0 xLajků:

22

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

A možná hloupá otázka - v čem se vlastně liší Joe Osborne a Darryl Jones? Oba jsou jazzbassy, více nevím smile

Fender CS Classic, Pedulla MVP Buzz, Jolana D-bass, Squier stratocaster - japonka z 80. let
Smrčka OD Station, EHX Black Finger, Zoom MS-60B, Ashdown CTM-15 + Soundelirim 10.31
Profil
0 xLajků:

23

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Diky za recenzi.

Pro Daliho:

JO: sedesatkovej jb, olse a palisandr (samo na zakazku to jde i jinak), 60' pozice snimadel.
DJ: sedmdesatka, vcetne pozice snimadel, jasan, jinej tvar tela (je trochu mensi a protahlejsi).

LĀKLAND
0 xLajků:

24

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Díky smile

Fender CS Classic, Pedulla MVP Buzz, Jolana D-bass, Squier stratocaster - japonka z 80. let
Smrčka OD Station, EHX Black Finger, Zoom MS-60B, Ashdown CTM-15 + Soundelirim 10.31
Profil
0 xLajků:

25

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Přidal jsem do recenze ještě čtvrtý kousek, tentokrát sunburstový.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

26

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Máte tam na severu samý skvosty ! :-)

0 xLajků:

27

Re: Lakland 44-60 Joe Osborn

Tak a pátý kousek je nahoře v hlavním článku.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků: