1

Téma: pre-amp a koncovy zosilovac

Zdravym ,potrebujem poradit. Mam bednu SWR GOLIATH IV.
Mam aj predzosilovac a potrebujem k tomu koncovy zosilovac .
Bedna ma 800W a 8 ohm.
Rad by som kupil zosilovac o viske 1U a aby mal v mostiku aspon 500W na 8 ohm .
Dakujem za radu.

0 xLajků:

2

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Myslíš jako něco takového? http://www.audiopro.cz/produktovy-katal … pq900.html
Pokud by jsi upustil od toho 1U omezení, tak by to bylo o dost snažší. Takových bude dost málo.

Půlený snímač přináší největší potěchu mému uchu i srdci.
0 xLajků:

3

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Tak ten asi zrovna nemyslel, ne? K SWR Behringer   roll

0 xLajků:

4

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Naopak mám takové tušení, že ano. Ono se totiž nic moc jiného v 1U s takovýmhle výkonem sehnat nedá. A Behringer zesilovače dělá kupodivu celkem dobrý, jen nemají rádi, když jedou na doraz, ale to tady nehrozí. Spousta značkových basových hlav bude mít techniku horší.

Půlený snímač přináší největší potěchu mému uchu i srdci.
0 xLajků:

5 Naposledy upravil: UR (04. 04. 2012 11.35:20)

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Tak to se museli zlepšit, poáč já měl EP 1500 nebo tak nějak a byla to docela hrůza - hrozně tupej zvuk z toho lezl. Pak jsem místo toho zapojil Markbass a zvuk se dost projasnil, i výkonově jsem to nemusel tak hulit, nemluvě o hmotnosti.
Jinak, ano, sehnat 1U konec bude problém - taky jsem to tak chtěl a nenašel jsem v té cenové kategorii co jsem chtěl.

0 xLajků:

6

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

už jsem to tady někde jinde psal: u koncáku nejde ani tak o výkon, jako o damping faktor, dost podstaný pro to aby basy hrály jako basy...
v 1U verzi moc slušných zesíků s požadovaným výkonem neseženeš, napadá mě akorát Powersoft DIGAM K6, ale ten stojí sto táců...

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

7

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

http://www.markbass.it/product_detail.php?id=196
http://kytary.cz/swr-amplite/HN109204/

0 xLajků:

8

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

ok mozno by som upustil od toho 1U na 2U ale nie digital , dakujem za rady.

0 xLajků:

9

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

pokud 2U, pak klidně bazar a nějakou slušnější značku, otázka je, kolik do toho chceš dát peněz. já osobně bych šel po Crown XTi, měl jsem ho a hrál supr.
Podstatný je u zesilovače damping faktor, pokud je po 500, pak nebrat.

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

10

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Damping f. a taky vstupní citlivost -  jak ti to koncák vezme z preampu, dost ti to ovlivní hlasitost celého řetězce.
Někdy lze citlivost nastavit přímo v zesilovači (měl jsem stavitelnej vstup 0,5 - 0,77 - 1,25 mV)
Zvážil bych zda nejít do staršího mosfetového dříče (2x300, 2x400 a můstek), mosfety se mi na basu osvědčily nejlíp, akorát jsou většinou těžké jak sfiňa  sad
V podstatě udávané výkony u mosfetů většinou sedí s potřebou výkonu, kterej ten či onen basák požaduje od aparátu. Charakterem zvuku ok (atak, objem, měkké zkreslení,..)

Spínaným zdrojům pro potřeby basisty podle mě chybí průraznost a hmota.
Digitální zesilovače jsou ok, ale zase..mám pocit, že ten zvuk digitálu je takovej tenoučkej.

Důstojnou volbou je asi přímo 750W koncák od SWR, občas se tenhle brut objevuje na bazarech za nějakejch 12-15 tis. Kč, tak bych pátral a číhal  smile

Fretless 6 pasiv/Vlček, DR (Sunbeams, Lo Rider, Pure Blues), Aguilar Tone Hammer, Aguilar DB659, Warwick Jonas Hellborg 2x250W, Aguilar 2x DB112, kompresor-limiter/Smrčka
0 xLajků:

11

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

radim napsal:

Spínaným zdrojům pro potřeby basisty podle mě chybí průraznost a hmota.

S tímhle úplně nesouhlasím, zdroj jako zdroj - pokud je navržen alespoň se základními znalostmi, má srovnatelné vlastnosti s klasickým toroidem.
Zjednodušeně vzato nezáleží na tom, jak je ten proud a napětí upraveno, pořád je to stejný proud elektronů. Tedy pokud je proudová rezerva, nemá to vliv na odezvu (prostě zdroj musí být tvrdý, ať je spínaný, nebo toroidní).

radim napsal:

mám pocit, že ten zvuk digitálu je takovej tenoučkej

Vyměnil jsem GK 1001RB-II (nucený prodej z finančních důvodů) za kombo s digitálním zesilovačem GK MB210 a nemám pocit, že bych byl ochuzen o nějaké frekvence (v rámci GK, samozřejmě smile ). I spoluhráči koukali, co z té lehké a malé bedýnky leze za chlupy smile

Z mého pohledu tedy je digitál plně srovnatelný s mosfetem, ale musí být dobře navržený - což nebývá úplně levná záležitost, takže ve stejném výkonu může být zesík s toroidem a mosfet koncem levnější.

Jinak pro bastlíře doporučuju mrknout sem: http://www.cadaudio.dk/cadpwmmodules.htm, stačí přidat předzesilovač a je hotovo smile

Fender USA Standard JB, Squier CV 70s JB
GK 700RB-II/210, GK 210RBH, ručně dělané 8" kombo "Kulíšek"
Ein Bassspieler, guter Verstärker. Einfach klug smile
profil: http://baskytara.com/forum/viewtopic.php?id=6821
0 xLajků:

12

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

http://www.solton-acoustic.de/index.php?id=60
http://www.bsacoustic.sk/zosilnovace-profi/dpa1500/
a co tieto dva ?

0 xLajků:

13

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Hola!
Já osobně se nebojím doporučit digitály. Ale v této oblasti letí vývoj dost rychle kupředu, a tak bych volil co nejnovější konstrukci. A bojím se, že právě osvědčení výrobci basových aparátů v tomto jsou trošku pozadu - z toho potom vyplývají špatné zkušenosti typu "tenoučkej zvuk".

A pokud opravdu digi nechceš, tak jdi do nějakého bazarového kousku, protože spousta zvukařů se dnes za rozumné peníze zbavuje dost pěkných kousků právě proto, že přecházejí na digitál.

Čtyři jsou nejvíc - výjimkou je jen Gibson G3!
0 xLajků:

14

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

http://www.audiosound.cz/art-sla-2/d-73883/
MOZNO BY SOM ISIEL DO TOHTO ZOSIKU ALE NEMOZEM DOPATRAT DAMPING FACTOR.

0 xLajků:

15

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

http://artproaudio.com/files/owners_manuals/om_sla2.pdf

LEE HOOKER,  PEAVEY SPECTRUM ANALOG FILTER, EH MICROSYNTH, KORG X-911, FENDER MUSTANG FLOOR, MINIPOPS
0 xLajků:

16

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Input Sensitivity 1V for Full Power Output into 8 ohms (? -> 0,7 možná lepší? / otázka jak žhavej je ten preamp)
Damping Factor >100 (? -> >500)

bude to tlačit, teda v basech?..

Fretless 6 pasiv/Vlček, DR (Sunbeams, Lo Rider, Pure Blues), Aguilar Tone Hammer, Aguilar DB659, Warwick Jonas Hellborg 2x250W, Aguilar 2x DB112, kompresor-limiter/Smrčka
0 xLajků:

17

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

ne, basy to  nevytlačí
http://www.audiosound.cz/art-sla-2/d-73883/
taky ne, studiová záležitost na živení monitorů, ale ne na basovej tlak

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

18

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

a co tak toto http://www.thomann.de/cz/the_tamp_d3400.htm
ale neviem aky ma damping factor ,nasiel som v bazare aj CROWN XTI 1000,
alebo CREST AUDIO CC 2800. Rad by som zosilovac 1U ale krd to ma byt na ukor kvality zvuku tak radsej 2 U . Dik za rady.

0 xLajků:

19

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

alebo BITTNER B1200

0 xLajků:

20

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

1./ Prodej svůj rack a kup si nový, o 1U vyšší, ať můžeš vyškrtnout ten nesmyslný požadavek na 1U výšku.
2./ Vykašli se na PA zesilovače v této cenové kategorii, je to nesmysl. Téměř jakákoli basová hlava v této cenové kategorii bude na basu lepší.

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

21

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

marianbalazik napsal:

nasiel som v bazare aj CROWN XTI 1000

doporučuju

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

22

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

no a co je podle vas lepsi.zesilovac nebo preamp a koncak zvlast?

Ibanez roadgear, Trace Elliot AH400SM,ampeg svt810e,ashdown abm 410h.
0 xLajků:

23

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

ono spíš záleží co od toho požaduješ.jestli chceš vše od jedné značky nebo chceš lampu nebo digi nebo přeek v lampě a konec digi.je třeba zkoušet zkoušet a zkoušet

Yamaha TRB 5P, Harley Benton PJ-5HTR DeLuxe
MarkBass LM 250 black, MarkBass 102P Traveler, MarkBass 151P Traveler, Warwick WCA 210, Behringer BXR 1800 H, Warwick Blue Cab 60
http://baskytara.com/forum/viewtopic.php?id=8842
0 xLajků:

24

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

nevim,kupovat neco abych to jen vyzkousel a pak to prodat,to by byl financni ulet. Vetsinou lide rikaji,ze je lepsi mit lampu v predzesilovaci...ale to je jen zlomek toho,co vsechno by me zajimalo a co vsechno budu muset stejne nakonec vyzkouset....jestli mit preamp zapojeny tak,ze pouziju jen koncak ze zesaku,nebo tak ze pujde i cely zesak,jestli je lepsi mit 4x10" + 1x15" nebo 4x10" + 4x10" a tak daaale smile

Ibanez roadgear, Trace Elliot AH400SM,ampeg svt810e,ashdown abm 410h.
0 xLajků:

25

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

vilik napsal:

vsechno budu muset stejne nakonec vyzkouset....jestli mit preamp zapojeny tak,ze pouziju jen koncak ze zesaku,nebo tak ze pujde i cely zesak,jestli je lepsi mit 4x10" + 1x15" nebo 4x10" + 4x10" a tak daaale

Vydáváš se na cestu věčného hledače... smile (asi jako 90% z nás).

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

26

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

vilik napsal:

nevim,kupovat neco abych to jen vyzkousel a pak to prodat,to by byl financni ulet. Vetsinou lide rikaji,ze je lepsi mit lampu v predzesilovaci...ale to je jen zlomek toho,co vsechno by me zajimalo a co vsechno budu muset stejne nakonec vyzkouset....jestli mit preamp zapojeny tak,ze pouziju jen koncak ze zesaku,nebo tak ze pujde i cely zesak,jestli je lepsi mit 4x10" + 1x15" nebo 4x10" + 4x10" a tak daaale smile

já nemyslel koupit a pak to zkoušet.Ale prostě se poptat kamarádů, v obchodě prostě všude a všech co kde mají zahrát si na to vyzkoušet atd atd a udělat si představu co jak dejchá než do toho nasypu love

Yamaha TRB 5P, Harley Benton PJ-5HTR DeLuxe
MarkBass LM 250 black, MarkBass 102P Traveler, MarkBass 151P Traveler, Warwick WCA 210, Behringer BXR 1800 H, Warwick Blue Cab 60
http://baskytara.com/forum/viewtopic.php?id=8842
0 xLajků:

27

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

A čo toto ?/ ak je to ešte živé/ len ten rozmer... cool

//hudba.bazos.sk/inzerat/17522832/Preda … y-prep.php

0 xLajků:

28

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

vilik napsal:

no a co je podle vas lepsi.zesilovac nebo preamp a koncak zvlast?

Myslím, že takhle otázka nestojí. Pokud si koupíš například Carbine M6 nebo 9 od Mesy nebo TE nebo něco z tohoto levelu, patrně budeš těžko hledat slabiny a chtít měnit konec, nebo preamp. Tam je ta kvalita taková, že to valný většině uživatelů stačí. Pokud bys to kupoval zvlášť, tak chápu třeba tento případ - chceš kvalitní preamp (z něho budeš zvučit basu linkou do mixu) a ušetříš na konci, jelikož ti levnější konec bude stačit a svou práci odvede taky. A nebo jseš fajnšmekr a máš přesně vycizelovanej vkus a jasný požadavky a žádná hlava na trhu ti je nesplní. Takže začneš laborovat, což je nekonečnej proces, pořád bude něco jinýho co chceš testnout. Pokud máš neomezenej rozpočet a jsi fajnšmekr, jdi do toho. Odměnou ti bude unikátní zvuk, kterej nikdo nemá. Pokud nevíš co hledat, kup hlavu.

Zon Club #001 Soundelirium Club #1
"Politici jsou buď neschopní nebo zkorumpovaní. Někdy stihnou za jeden den oboje" W. Allen.
0 xLajků:

29

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

mam zesak ashdown 600wattu,preamp tech 21 sansamp rbi,bedny ashdown 1x15 + 4x10,basu sterling musicman.Zvuk je to superni,v podstate nevim na co si stezuju....nestezuju si,spise jsem rozezrany a chci laborovat.Treba jen zkusit vymenit tu 1x15 za jeste jednu 4x10,nebo vymenit zesak,na kterem se da michat zvuk lampy a tranzistoru. Asi me tahne ta zvedavost jak by to znelo s tim nebo s tim...S tim zesakem a koncakem,to me napadlo,kdyz jsem byl na hradech na monkey business.Basak mel preamp a konec zvlast,ani nevim co to bylo za znacku,polozene na lednici 8x10,mezi tim molitan big_smile jako vzhled toho aparatu asi moc neresil.Kvuli toho me to napadlo,jestli je treba lepsi to mit zvlast ten konec....

Ibanez roadgear, Trace Elliot AH400SM,ampeg svt810e,ashdown abm 410h.
0 xLajků:

30

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

vilik napsal:

jestli je treba lepsi to mit zvlast ten konec....

to je otázka za milion smile mít či nemít?
může se to zvrhnout v laborování spojené s kolísavou náladou a zvýšeným oběhem peněz.

samotnej preamp tě nezklame, pokud je to charakterem zvuk, kterej ti sedí.
navíc to není smrtící palba, pořídit špičkový preamp lze do 10 - 12 tis. Kč ..
prekérka může nastat až s adekvátním BASOVÝM koncákem, kde "nanáročná řešení" moc nefungujou

Fretless 6 pasiv/Vlček, DR (Sunbeams, Lo Rider, Pure Blues), Aguilar Tone Hammer, Aguilar DB659, Warwick Jonas Hellborg 2x250W, Aguilar 2x DB112, kompresor-limiter/Smrčka
0 xLajků:

31

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Zdravím, aktuálně řeším jaký si pořídit koncový stupeň k předzesilovači Ampeg SVP. Máte nějaké zkušenosti jaké koncáky se dobře uplatily při hře na baskytaru? Případně po jaké třídě bych se měl koukat (AB, H, G mi přijde, že by měla být optimální na basu, ale jsem v tom zelenáč, takže se rád zeptám... o třídě D jsem četl, že pro baskytaru není optimální). Jinak parametry, kdyby to někoho zajímalo, by měly být 2 x +-450 W do 4 ohmů. Díky za odpověď

0 xLajků:

32

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Milan S napsal:

o třídě D jsem četl, že pro baskytaru není optimální

Nějaký info tady:

http://baskytara.com/viewtopic.php?id=8359

0 xLajků:

33

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

marianbalazik napsal:

Zdravym ,potrebujem poradit. Mam bednu SWR GOLIATH IV.
Mam aj predzosilovac a potrebujem k tomu koncovy zosilovac .
Bedna ma 800W a 8 ohm.
Rad by som kupil zosilovac o viske 1U a aby mal v mostiku aspon 500W na 8 ohm .
Dakujem za radu.


tohle bude tlačit! smile
http://www.bassmarkt.de/bassanzeige.asp … ufen-48904

Fretless 6 pasiv/Vlček, DR (Sunbeams, Lo Rider, Pure Blues), Aguilar Tone Hammer, Aguilar DB659, Warwick Jonas Hellborg 2x250W, Aguilar 2x DB112, kompresor-limiter/Smrčka
0 xLajků:

34

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Milan S napsal:

Máte nějaké zkušenosti jaké koncáky se dobře uplatily při hře na baskytaru?

uplatnit dobře se jich může spousta...třeba SWR které tady hodil radim. vlastně jsou dvě cesty, buďto budeš hledat koncák přímo dělaný na baskytaru alá výše zmíněné SWR anebo budeš hledat klasický ozvučovací zesilovač. tady doporučuju víc než psaný výkon hlídat damping faktor udávaný na basech, většinou v pásmu 20Hz - 1kHz, měl by být větší než 500. pokud ne, můžeš mít jak výkonný zesilovač chceš, ale zjistíš, že basy netlačí, že to prostě jenom hraje nahlas.
osobně bych se mrknul po starším značkovém koncáku (Crown, Crest) anebo si nechal něco vyrobit/vyrobil sám, nový zesy jsou docela drahý.

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

35

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Damping faktor je veličina s kterou jsem se ještě nesetkal, takže děkuji převelice za radu. Avšak ještě bych měl pár doplňujících dotazů:
raději je dám do bodů big_smile
1) přímo basové koncáky, co jsem koukal třeba na ampegy, udávají DF 300, pokud tvrdíte, že je 500 minimum, aby to hrálo, tak to má Ampeg tak slabé aparáty v basech?
2) Zatím nejvíc co jsem našel, tak měl LD Systems DP600 (nový se prodává okolo 6,5 tisíce, to mi přijde nějak podezřele levné), každopádně koukám i po bazarech. Pokud někdo má zkušenost s touhle řadou, budu rád za připomínky.
3) Přímo k veličině damping faktor -  často jí udává pro zátěž 8 Ohmů a tak se ptám jak se změní při 4 ohmovém zapojení, což je můj případ. Je to jako u výkonu, že se s menším odporem zvětšuje?
Děkuji za odpovědi ;-)

0 xLajků:

36

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Milan S napsal:

1) přímo basové koncáky, co jsem koukal třeba na ampegy, udávají DF 300, pokud tvrdíte, že je 500 minimum, aby to hrálo, tak to má Ampeg tak slabé aparáty v basech?

To není o síle v basech ale o rychlosti odezvy v basech

AccugrooveFanclub #1
0 xLajků:

37

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

je to prakticky schopnost kondenzátorů na výstupu rychle a efektivě reagovat na dynamiku, tzn. můžeš mít hodně výkonný zesilovač, který "nekope".
DF se řeší hlavně u PA zesilovačů, které musí zahrát rovně a čistě mnohem širší pásmo než basový zesilovač, kde je výkon laděný primárně na basové spektrum.
Navíc PA zesilovače v basech musí rozehrát mnohem větší plochy reproduktorů (nejčastěji 18") což se u basových aparátů neřeší.

Milan S napsal:

LD Systems DP600

mno, řekl bych, že to je "zařízení pro nenáročné aplikace" wink
radši bych koukal po něčem takovým, když chceš bazar: http://hudebnibazar.cz/inzerat.php?ID=7 … rder=datum

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

38 Naposledy upravil: radim (03. 09. 2012 10.59:06)

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

bazarové starší mosfety, alespoň k vyzkoušení:
http://hudebnibazar.cz/inzerat.php?ID=7 … rder=datum
http://www.midi.cz/Comment.aspx?id=105549

u sousedů:
Glockenklang http://www.bassmarkt.de/bassanzeige.asp … ufen-49992
možná by šel vyjednat bez preampu - Fender http://www.bassmarkt.de/bassanzeige.asp … ufen-50114

Fretless 6 pasiv/Vlček, DR (Sunbeams, Lo Rider, Pure Blues), Aguilar Tone Hammer, Aguilar DB659, Warwick Jonas Hellborg 2x250W, Aguilar 2x DB112, kompresor-limiter/Smrčka
0 xLajků:

39

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

radim napsal:

http://hudebnibazar.cz/inzerat.php?ID=7 … rder=datumhttp://www.midi.cz/Comment.aspx?id=105549

bez měřáku a šroubováku bych nekupoval ani jeden:)
ale ten Itech v prvním inzerátu, ten hraje:)

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

40

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Ten Crest CPX900 je cenově dostupný i nový (8,5 tisíce je paráda). DF tam neuvádějí, máte s ním tedy nějaké zkušenosti? Asi ano, když mi ho doporučujete big_smile ... takže mám nejspíše prvního adepta na vyzkoušení ;-) díky

0 xLajků:

41

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Milan S napsal:

CPX900

specifikace
http://www.crestaudio.com/media/pdf/CPX_cutsheet.pdf

Fretless 6 pasiv/Vlček, DR (Sunbeams, Lo Rider, Pure Blues), Aguilar Tone Hammer, Aguilar DB659, Warwick Jonas Hellborg 2x250W, Aguilar 2x DB112, kompresor-limiter/Smrčka
0 xLajků:

42

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Mozna trochu OT, ale zeptam se.
Co je vase motivace pro staveni preampu + koncaku namisto koupe hlavy? Je to kvalitnejsi nebo levnejsi nebo si to clovek udela presne, jak chce?
Mi to totiz prijde, ze to je az moc velka alchymie s nejistym vysledkem. Zvlaste, kdyz tady pada jeden navrh za druhym a porovnavaji se jen cisla. A i kdyby to nekomu doma hralo vyborne a doporucil to, tak jaka je zaruka, ze to bude nekomu jinemu hrat dobre s jeho preampem?

SQUIER Classic Vibe Jazz Bass 60 (snimace SBS), EDEN E210C, kabel BESPECO PT600
KEEN 5 strun předělaný na bezpražec
každý někdy začínal
Kapela 432Hz
profil
0 xLajků:

43

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Já vidím výhody 2:

1. Když se ti nelíbí zvuk preampu (třeba chceš najednou lampu) vyměníš jen preamp
2. Když ti nestačí výkon, koupíš silnější koncák (nebo i naopak)

Možná se najdou i tací, co mají tv preampy 2 a pak to celé míchají atp. Taky může jít jen o takovou libůstku - plnění racku smile

0 xLajků:

44

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

UR napsal:

co mají tv preampy 2

takhle jsem to míval a spokojenost, jeden lampáč, jeden tranzistorák

Milan S napsal:

Crest CPX900

uvedl jsem ho spíš jako cenově dostupné značkové řešení, DF je udávaný větší než 300, což může anebo nemusí stačit, záleží na tobě.

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

45

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

díky ;-)  ... je to zatím jeden z kandidátů, akorát si to musím jet všechno vyzkoušet, což je trochu nepříjemnost...
Ještě se zeptám na tu impedanci u damping faktoru, je daná pro zátěž 8 ohmů, jak se změní při zátěži 4 ohmy, děkuji.
Jinak k tomu stavění pream a koncák; já se pro něj rozhodl, protože se mi naskytla možnost koupit Ampeg SVP, který se již nedělá a SVT 4ka ho má trochu ochuzený, přišlo mi to jako lepší volba (především obvod "drive", který mi na 4ce chyběl) a chci stereo koncák, tudíž jsem nešel do SVT 3tky. Další věcí je, jak už tu je výše uvedeno, že mohu v případě nespokojenosti vyměnit koncák (případně pream), různě za sebe dávat efekty, před nebo za preamp a ještě mi zbyde smyčka pro případné další zapojení, což určitě využiji.

0 xLajků:

46 Naposledy upravil: radim (04. 09. 2012 11.39:55)

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

miila napsal:

Co je vase motivace pro staveni preampu + koncaku namisto koupe hlavy?

samotný preamp je relativně bezporuchový, přenosný a...vymazlený.
výrobce do něj dal jakoby "všechno nej" ze sebe (nemyslím nutně počtem nejrůznějších fíčur, obvykle tam ani nejsou).
preampy jako demeter, swr, glockenklang, alembic, aguilar, avalon apod.  mají často jedno společné - už narovno hrají výborně, přímo delikátně.
a jako bazarové kousky jsou levné, nebo řekněme dostupné..třeba 7 - 15 tis. Kč, to je myslím často důvod proč basák hledající bájný hi-end zvuk sáhne napřed po preampu.

je-li zapotřebí mít následně i koncový stupeň, pak je složitější najít stejně tak ultimátní, levné-dostupné řešení
a) spec. basový koncák,  15 tis. Kč a výš
b) PA koncák, jenže jakej ?? ty co hrajou v basech 10 - 15 tis. Kč a výš

finální cena racku kvalitní preamp+adekvátní koncák většinou prolomí hranici 20 tis. kč, rack taky může vážit přes 20 kg.
je jasné, že od této hranice se taky odráží celá řada kvalitních bazarových hlav (jen co jsem v poslední době viděl na bazarech ebs td600, aguilar ag500, aguilar db750, ..),
takže zdá se, že racionální důvod pro stavění preampu+koncáku není.
1) snad jak říká UR líbí se mi líbí mobilita prempu, buď hraju převážně studiově, nebo mi stačí píchnout v kapele se do mixu
2) potřebuju na podiu megavýkon, kterej mi poskytne jen silnej koncák (což je ale rozumově sporné)

(ceny berte s rezervou, píšu jak jsem to prožil já, když jsem skončil s koncákem na 20 tis. kč, tj. dvojnásobkem ceny preampu, výsledek je řekněme důstojný, ale rozum to nebere smile) )

Fretless 6 pasiv/Vlček, DR (Sunbeams, Lo Rider, Pure Blues), Aguilar Tone Hammer, Aguilar DB659, Warwick Jonas Hellborg 2x250W, Aguilar 2x DB112, kompresor-limiter/Smrčka
0 xLajků:

47 Naposledy upravil: Hocke (04. 09. 2012 18.38:14)

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Milan S napsal:

díky ;-)  ... je to zatím jeden z kandidátů, akorát si to musím jet všechno vyzkoušet, což je trochu nepříjemnost...
Ještě se zeptám na tu impedanci u damping faktoru, je daná pro zátěž 8 ohmů, jak se změní při zátěži 4 ohmy, děkuji.
Jinak k tomu stavění pream a koncák; já se pro něj rozhodl, protože se mi naskytla možnost koupit Ampeg SVP, který se již nedělá a SVT 4ka ho má trochu ochuzený, přišlo mi to jako lepší volba (především obvod "drive", který mi na 4ce chyběl) a chci stereo koncák, tudíž jsem nešel do SVT 3tky. Další věcí je, jak už tu je výše uvedeno, že mohu v případě nespokojenosti vyměnit koncák (případně pream), různě za sebe dávat efekty, před nebo za preamp a ještě mi zbyde smyčka pro případné další zapojení, což určitě využiji.

Při 4 Ohmech bude poloviční (důležité upozornění: DF nemá vliv na techniku hry - na to jsou ruce). Ale od začátku. DF není nic jiného, než jinak vyjádřený vnitřní odpor zdroje (zesilovače). DF je poměr zátěže Rz a vnitřního odporu zdroje Ri. Je-li DF=300 při 8 ohmech zátěže, pak zesilovač má vnitřní odpor 8/300=0,02666666666666 ohmů. Při 4 pak je DF 4/0,02666666666666=150. Ale!!! než signál dojde k reproduktoru jde ještě přez propojovací kabel a přívody od konektoru k repru. A to vše se přičítá k vnitřnímu odporu zesilovače! propojovací kablík 1m 2x1mm2 má odpor cca 0.035 ohmů. Přívody v bedně od konektoru k repru bývá někdy hrůza (viděl jsem u emerický bedny i drát asi 1m dlouhý o průřezu odhadem 0,5mm2). Dále konektory (v zes. i v bedně namají nulový přechodový odpor). Takže v nejlepším případě, než se signál dostane k reproduktoru, projde odporem +- 0.1 ohm. Přičteme-li to k vnitřnímu odporu zesilovače (a ten je v tomto případě zanedbatelný), pak je reálný odpor zdroje 0,1 + 0,026666atd, zaokrouhleno 0,127 ohmů a DF při 8 ohm reproduktoru 8/0,127=63. Při 4 pak 4/0,127=31,5. A na co má DF vliv? V podstatě čím menší DF, tím líp jde reproduktor za signálem, tj. nepřidává setrvačností (hmotnost membrány + cívky) už nic víc. Ale zesilovač na to nemá majoritní vliv.

0 xLajků:

48 Naposledy upravil: TomMD (05. 09. 2012 16.51:27)

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Crest CPX si můžeš po domluvě klidně vyzkoušet, super cena pro členy fóra je samozřejmostí. smile
http://www.musicdata.cz/kontakty.html

"Kdo cvičí nástroj si ničí"
0 xLajků:

49

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Napisu to sem, ackoliv nemam zajem o koncovy zesilovac...
Kdyz jsem se rozhlizel, jake preampy existuji, narazil jsem na male pedalove preampy. Treba EBS dela toto http://www.bass.se/2009/microbassII.htm
Rikal jsem si, ze by to nemuselo byt spatne treba na hrani do sluchatek, nebo na pripojeni do mixu nebo pocitace. Co si o tom myslite? Jake mate zkusenosti s temito malymi preampy ci dokonce primo s timto EBS?
Dik.

SQUIER Classic Vibe Jazz Bass 60 (snimace SBS), EDEN E210C, kabel BESPECO PT600
KEEN 5 strun předělaný na bezpražec
každý někdy začínal
Kapela 432Hz
profil
0 xLajků:

50

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Vpodstatě není krabičkový preamp principielně rozdílný od rackového. Je tam nějaká komprese nebo spíš limitace a eq, pžípadně zkreslení.

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

51

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

EBS MBII vlastnim nejaky ten cas, primarni duvod nakupu byl: DI out, sluchatka. Navic to ma regulovatelnou smycku, volbu pre/post eq...a to proto, ze muj historicky GK nema balanced out a potykat se na akcich s pristupem DIboxu typu berhinger a striktnim odmitanim mikrofonu uz se mi nechtelo. Zvukove nemuzu rict, ze bych byl 100% spokojeny, v tom bordelu to zas ale takovy rozdil neni a na trhu sem nenasel nic, co by mnelo tohle vsechno v jedne krabici (jasne, da se jit cestou 8ks krabicek, ale proc? - pro ideal fantastickeho zvuku basy, ktery zprzni prvni klemba v klubu, baby rozeznaj tak bubenika od zpevacky, borci chodi na koncerty chlastat a ne poslouchat basu...), bylo to rozumne velke (krabicka) a nestalo majlant (treba Lehle). dost mi vadi nemoznost bypasu, GK ma zvuk proste lepci, ale se simulaci lampy (jak uz tu davno psal Davidak - oba sme mneli i Valvedrive i Microbass - rozdil uchem neznatelny, rozdil zpusobeny korekcema je neco jineho) a dvouma kanalama se s tim da solidne pohrat. Da se to vpohode soupnout do futralu, a je tam vsechno, co normalni hrac (NE experimentator a triper) muze rozumne uzit. Problem spis je, ze zas tolik tech krabickovych preampu neni, a to co vsechno ma MBII ma snad uz jenom ten Lehle http://www.thomann.de/cz/basswitch_iq_di.htm ale ta cena a velikost.
Pouceni: pro mne je to zvukovy kompromis vykoupeny moznostma (kdyz je chytra a rozumite si, tak muze mit treba desitku noho, ne? smile smile )

The Jack, The  Pearl, Palatino EUB, Cort GBMP3,  GK 200RB 1981, Ampeg B200R 2008, Peavey Centurion III 1978, Peavey 118 1978, MB PH 112, EBS MBII
0 xLajků:

52

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

el BassTardo napsal:

osobně bych se mrknul po starším značkovém koncáku (Crown, Crest)

Asi to nebude zázrak, ale za ty prachy... http://hudba.bazos.cz/inzerat/18130383/ … LS-402.php

často kladené dotazy: FAQ
něco o mně: Kurca Tovium
0 xLajků:

53 Naposledy upravil: pepaol (24. 02. 2016 11.00:23)

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Opráším téma.
Rád bych měl rychlý zesilovač na basu. To co je dané celoflaškám nebo Kettnerovi QT600, který jsem léta používal. Mám dojem, že výrobci vesměs si dají záležet na preampu (tranzistorový nebo hybridní) a na koncák jaksi serou. Výsledek že zvuk nejde za prsty, je gumový. Málo dynamiky.
Věřím, že jsou rychlé basové hlavy. Napadá mne M6 Carbine nebo Aquilar DB řada. Soudruzi si za to ale nechají řádně zaplatit. Kdo by dobrovolně platil víc, když nemusí, že jo.
Dnes se dají elektronky nahradit FET tranzistorama. A tak hledám. Rychlou hybridní hlavu 500W / 4 Ohm s vlastnostmi celoláhve. Nebo kombinace lampového preampu a koncáku. Logika věci mne říká, že na PA koncáky jsou kladeny vysoké nároky. Zejména na tu rychlost. Co projde v basové hlavě by pro PA neprošlo. Ceny mírné, konkurence veliká.

90% basáků je jistě spokojeno s funkcemi a barvou svého zesíku. Ptám se těch 10%. Které sere jako mne, že má na pódiu gumovou basu. Zvuk, co nejde za prsty. Jak problém vyřešili aniž by hráli na celoflašku. Do té se mne jít nechce (údržba, váha, choulostivé při přepravě). Ne však drahými strojky jako je Hellborg, Aguilar DB 751 či M6 Carbine. A nemělo to 50 kg.

Viz výše ve vláknu jsem se dočetl. Koncák aby měl DF více jak 500. Peramp dle vkusu http://www.basstasters.com/preamps/SWR_Grand_Prix.html

Přesto věřím, že existuje lehká rychlá 500W hlava s lampovým teplým zvukem.

Díky za tipy.

Brnkám v DreamFloyd a Elán CZ
0 xLajků:

54

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

MOSFETy jsou tuším ve starších Warwickách a Eden Nemesis - co si tak pamatuju.
Taky Hocke staví konce výhradně s Mosfetama.
Všechno to je s výkony kolem 300-400W/4ohm, Nemesis umí i do 2ohm.

Osobně myslím, že to není jen FET nebo SS. To co popisuješ dělají moderní malé zesíky se spínaným a řízeným zdrojem. Typicky TCE. Mám jeden koncák doma se zesíkem fy Aldax - velmi rychlý, vysoce profesionálně vyřešený koncák. 250W sinus, což je cca 350W baskytarových. Teď dělá i 400W, tedy ekvivalent tak 600W - ale je to na dodělání na chladič a do škatule doma - bez zkoušení docela nešikovné.

Myslím že na zvuku se krom rychlosti polovodičů hodně podepisuje tvrdost a kontinuálnost zdroje (kvalitní C trafo, velká kapacita kondíků, případně stabilizace).
Ale třeba Tech21 VT500 (digitál, spínaný zdroj) mi přišel v tomto směru hodně dobrý (ne už tak přebytkem výkonu). Nebo Markbass SD800 je v tomto směru taky "jiný, lepší" (ten bych chtěl raději než LM Tube). Jeho pozdější následovník, či Momark, nebo jiné 800ky ale už tak hezky nechodí...

PA zesíky mají kvalitně vyřešené ochrany proti poruše a dimenzování proti přehřívání, přetížení, atd.
Potíž s PA zesíky ale bude v tom, že to jsou velké a težké potvory (někde je na bazaru 2x800 PA konec po kterém bych hned skočil, kdyby nevážil 30 kilo...) A u těch se spínaným zdrojem - bez důkladného testování zvuku bych se jimi nezabýval.
Na každý pád to je ale na rack - tedy ekvivalent k QT600.

Možná kdyby se zapojil veterán Betaron, tak do tohoto pod-tématu vnese podstatně víc jasna :-)

Fender PB US, JB MIM, JB MIM FL, MarleauxDiva fy Růžička, Spector Legend Classic 6, Palatino, Ibanez SRH500FL;
TCE250BH+Soundelirium 12UL, Hocke BT70+BN112M, Peavey/EVM15L+Peavey Mark III, Hocke BT120+Hocke B115, Hocke BN210, AldaxSPM250, Samson C-valve preamp...
0 xLajků:

55 Naposledy upravil: pepaol (24. 02. 2016 12.50:39)

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Martine, stačilo by, kdyby výrobce hlavy udával i DF. Kdo má zkoušet na krámě XY hlav.
Měl jsem Nemesis kombo 210. Přebuzoval se vstup. Nebrat.

Mám za to, že se nad koncákama v hlavách moc konstruktéři nezamýšlí. Preamp se vymazlí, aby to mělo požadovanou barvu (to prodává). Koncák a zdroj se ojebe.
Co se týká moderních PA koncáků. Údajně spínané zdroje už stíhají krmit. Jinak by ty zesy nikdo nekupoval. Nevyměňoval těžké analogy za digitály.

SS FET ... Je to obvodovým návrhem zesilovače. Trocha tetorie zde: http://www.kytara.net/printart.php?id=21
S pomocí FET tranďáků se dá nasimulovat lampa. Tj. udělat rychlý zesík. Viz QT600, Hellborg. Třeba je jich víc ?

Svítá mne naděje, že se mne QT600 vrátí. I když tomu moc nedávám. Borec koketuje s náhradou za domamont Marshalla 100W a úpravama na větší výkon. Zvuk prý dobrý, ale zesík je slabý. Dle mne to nedopadne. Pokud nebude mít ta celoflaška alespoň 200W (ideálně 300W), QT600 výkonem neporazí. Tj. zpátky mne QT600 neprodá :-(
Netrvám na něm. Klidně vezmu i něco skladnějšího, lehčího :-) ale na zvuku trvám

Co se týká zdroje. Že je tvrdý považuji za naprostou samozřejmost. Dudkovy zesilovače jsou skvělé. Nechce se mne nic bastlit. Na doma k Hi-Fi jsem než Dudka radši koupil NAD 370.

Neotravoval bych s tím. To bych nesměl hrát na celoflašku či QT600. Zesy hrají totiž naprosto normálně, přirozeně. Jen zesilují, zvuk nekurví. Max tam do něj něco přínosného přidají (sudé harmonické).
Rychlé zesíky z polovodičů existují. Stačí si zajet poslechnout sem: http://www.jasyko.cz/ V poslechové místnosti jsem slyšel z SACD rumunskou dechovu na sestavě BW 802. Muzika měla dynamiku větší, jako by ta kapela hrála před tebou :-)

Brnkám v DreamFloyd a Elán CZ
0 xLajků:

56

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

A co si pohrát jenom s nějakým para eq? Pod 40 Hz v klidu úplně vyříznout. A ztlumit i ty pod 80Hz (něco takového přesně dělají lampáče, ne?, které mají mimochodem DF většinou extra nízký), pak, bych řekl, ubyde i fázového rozhašení (gumovatost spodků), ale bylo by supr kdyby se mi k tomu vyjádřil i nějaký zvukař.. Takže, mimo jiné, dotaz na zvukaře, jestli mohu, kam sypete spodky basy? (myšleny frekvence)

0 xLajků:

57

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

To nefunguje - když jsem měl GK 700RB, tak jsem se o to pokoušel - vylovit ty "správné" frekvence přes 1/3 oktávový eq. Zvuk sice šel pokroutit, ale ne "doplnit" tam, kde jej zesík či něco okradlo.

Fender PB US, JB MIM, JB MIM FL, MarleauxDiva fy Růžička, Spector Legend Classic 6, Palatino, Ibanez SRH500FL;
TCE250BH+Soundelirium 12UL, Hocke BT70+BN112M, Peavey/EVM15L+Peavey Mark III, Hocke BT120+Hocke B115, Hocke BN210, AldaxSPM250, Samson C-valve preamp...
0 xLajků:

58

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

José napsal:

Takže, mimo jiné, dotaz na zvukaře, jestli mohu, kam sypete spodky basy? (myšleny frekvence)

nesypu, spíš naopak, záleží podle systému.
a myslím, že žádnej zvukař, pokud má správně nakonfigurovanej aparát, tzn. dost výkonu v celém spektru, basy nedosypává.
i když různý DJ produkce... wink
a pokud se bavíme o base v mixu, ubučené, blátivé basy se dají najít kolem 100-200 Hz, pokud někdo potřebuje subbas, pak tavit kolem 60-80 Hz, pokud to systém dovolí

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

59

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Tady to není jiný případ? Mám za to, že když člověk ořízne ten vítr (ony jalové subbasové frekvence), tedy zesák to tam nebude zbytečně tlačit, nebude repro tak nekontrolovaně lítat a tím dál nevznikne ta gumovost (malinké frekvenční posuny - rozplizlost tónu), tedy tady neokrádá frekvence zesík, ale vzniká zkreslení nekontrolovanými kmity repra.
Mimo jiné diskuze o tom proč damping faktor není úplně vypovídající veličina je tu http://www.audioweb.cz/viewtopic.php?id=49&p=2

0 xLajků:

60

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

MartinXC napsal:

Zvuk sice šel pokroutit, ale ne "doplnit" tam

přeeesněěě, další EQ v cestě neopraví ´chybu´EQ před ním, leda ji zamaskuje

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

61 Naposledy upravil: pepaol (24. 02. 2016 18.01:32)

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

José, hrušky a jabka. Bavíme se o impusní odezvě. Schopnosti zesilovače rychle zareagovat na dynamicky se měnící vstupní signál. Gumovost se dostaví, když se opřu do strun a necítím odezvu. U lampy či QT600 se to nestane. Jako u kytaristů zvuk lampa/tranzistor.

Brnkám v DreamFloyd a Elán CZ
0 xLajků:

62

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Pardon, nepřesné vyjádření se sypáním, dotaz měl znít, které frekvence máš vyhrazené dominantně pro basu, ale už si částečně odpověděl a má předchozí reakce je na Martina.

0 xLajků:

63

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Koukám, že nestíhám reagovat, nemyslím si, že jsou to hrušky a jabka, dle mé představy se tón se nedostaví, protože repro částečnš nekontrolovaně kmitá a zesík nemá dost výkonu, aby ho v danou chvíly usměrnil jak chceš ty, to jsem vždycky považoval za gumové spodky..

0 xLajků:

64 Naposledy upravil: pepaol (24. 02. 2016 18.31:35)

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Plavání membrány, tj. zatěžováním repro jalovou frekvenci dělají jak které zesilovače. Některé mají filtr, jiné ne. Co filtr nemají pomůže odfiltrovat před zesákem. Kámoš hraje jen slep, na pedál s filtrem nedá dopustit.
Co popisuješ ty s dynamikou zesilovače nemá nic společného. Zapoj si lampáč a pak svůj tranďák. Je to poznat i na nízké hlasitosti.

Brnkám v DreamFloyd a Elán CZ
0 xLajků:

65

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

José napsal:

Tady to není jiný případ? Mám za to, že když člověk ořízne ten vítr (ony jalové subbasové frekvence), tedy zesák to tam nebude zbytečně tlačit, nebude repro tak nekontrolovaně lítat a tím dál nevznikne ta gumovost (malinké frekvenční posuny - rozplizlost tónu), tedy tady neokrádá frekvence zesík, ale vzniká zkreslení nekontrolovanými kmity repra.
Mimo jiné diskuze o tom proč damping faktor není úplně vypovídající veličina je tu http://www.audioweb.cz/viewtopic.php?id=49&p=2

Nemyslím, že by subsonický nebo podobně laděný filtr (třeba i EQ) v zesilovači drasticky pomohl:
- když uděláš strmost >24db/okt a nastavíš ho na +/-120Hz(níž si nepomůžeš), z basy uděláš plechovku;
- na EQ má zpravidla zdvih 12-15dB, tedy poloviční
- na repro (tedy za zesilovačem) při větším vybuzení (tedy i větším zkreslení) vznikají superponováním zvuků a zkreslení zázněje - nejen nahoru jako harmonické, ale i dolu.

On to píše někdo na tebou uvedeném linku: to důležité pro DF celého řetězce je (tlumicí) vlastnost repra víc než zesilovače. Tedy jeho motor a závěsy membrány a tuhost membrány a provedení cívky + provedení bedny.
Když si nepasuje bedna se zesíkem, pak líp než uřezávat na zesíku je zavřít bednu. Velmi to zčitelní zvuk při zachování charakteru, líp než uřezáváním basů na zesíku.
Což se dělo dříve v dobách starých lampových zesilovačů a repráků se slabými magnety a velkými membránami v relativně velkých zavřených bednách.

Fender PB US, JB MIM, JB MIM FL, MarleauxDiva fy Růžička, Spector Legend Classic 6, Palatino, Ibanez SRH500FL;
TCE250BH+Soundelirium 12UL, Hocke BT70+BN112M, Peavey/EVM15L+Peavey Mark III, Hocke BT120+Hocke B115, Hocke BN210, AldaxSPM250, Samson C-valve preamp...
0 xLajků:

66

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

A hrajete i na ty aparáty někdy?:D

G&L L-2000 1984
GK 400RB 1993, Soundelirium PapaMobile 2x10
DOD FX-100 Pedalboad: Boss ODB-3 - Ibanez PD-7 - (DOD FX72) - Warwick RockTuner PT2 - Kokot Kompresor
Aji já mám profil! Sækədʒəwiːə
0 xLajků:

67

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Ano, na celolampáč jsem do teď hrál. Na D-class jsem přešel, není to ani měsíc a hned jsem si před něj musel alespoň pořídit celoflaškovej preamp (gerhat Tube driver+). Proto taky nad tím dumám. A na lampáči mi přišlo, že ty úplný spodky jsou prostě daleko slabší a hrál spíš až někde v oblasti na pomezí basů a středů, právě to mne přivedlo na myšlenku s tím eq.
Jinak já bych to zkusil právě s nastavením někde kousek pod 100 (cca 90Hz) nad stovkou už se řezat nedá..

Ad paparatzzi: Většinou minimálně dvakrát do týdne proč?

0 xLajků:

68

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

A co ti na d-class chybí ?

Brnkám v DreamFloyd a Elán CZ
0 xLajků:

69

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Paparatzzi napsal:

A hrajete i na ty aparáty někdy?:D

José napsal:

Ad paparatzzi: Většinou minimálně dvakrát do týdne proč?

papa,ty vole, UŽ NIKDY se nepokoušej dělat takhle hnusnou srandu v sekci aparatura !!! smile smile

educated in shopping and wasting time
blankly staring at the screens
am i already clever enough?

Duplo domeček fanclub #1
0 xLajků:

70 Naposledy upravil: José (25. 02. 2016 07.56:23)

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

No, zaprvé atak, obecně nějak celý průběh tónu i trocha té správné špíny a hlavně je tam  ta gumovatost spodků. Na onom zesáku je i taková fičura s nápisem low expander (40Hz boost, 550Hz cut, 10kHz cut), kdy v první třetně dráhy ta gumovost roste, za třetinou dráhy zvuk zesáku mizí až připomíná zvukem i hlasitostí domácí HiFi (za pouhých 1199,-!).
Zajímavé taky je, že s lampovým preampem (a je jedno jestliho mám ve active vstupu nebo až v returnu smyčky) stačí mít master o pětinu až čtvrtinu níže, abych se s kapelou slyšel..

Ad paparatzi: Vysvětlí mi někdo, prosím, nuance tohoto vytříbeného humoru vedoucí k objevu pointy? Mám pocit, že o něco přicházím.

0 xLajků:

71

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Atak tomu tvému zesu není danný. Co jsi měl za celoflašku ?

Brnkám v DreamFloyd a Elán CZ
0 xLajků:

72

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

jjj mám d-classem stejnou zkušenot, bez preampu s toho leze středovej zvuk bez tlaku, co jsem začal používat Hartke preamp (a nebo aktivku od michalika) je to OK

JB Vintera 70, JB 60 MiM, PB MiM, Sandberg Electra PB, Cort A4 OPN, JB SQVM70, JB SQVM FL, Jaguar Bass SQCV , PB (skládačka), Hofner 500/1 1965
Trace Elliot Transit -> Trace Elliot ELF -> 2x110, 210, 115, HA3500, Roland Cube 30
Shure 58A beta -> TC Helicon Harmony Singer
0 xLajků:

73

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Kopii plexiny od Uliho - Bugera 1960

0 xLajků:

74 Naposledy upravil: Betaron (27. 02. 2016 10.48:44)

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Pepaol k tvému nastolenému tématu;
Hybridní nástrojové zesilovače pro baskytaru používám, stavím určitě nejmíň třináct roků. A mám s tímto řešením dobré zkušenosti – preamplifier elektronkový s maršálovsko-fendrovskými korekcemi. Koncový zesilovač vždy tranzistorový. Akorát používám poněkud jiné obvodové zapojení, nežli se dnes běžně používá. V mých konstrukcích je osvědčené zapojení – serioparalelní řazení osmi výkonových tranzistorů.

Co se týká používání samostatných modulů elektronkového preamplifieru a PA koncového zesilovače? Taky dobré řešení, možná alternativnější. Déčkový koncák ve spojení s flaškovým preampem – vynikající sound!!
Při nějakých příležitostech stačí vzít pro koncert jen ten preamp, udělat si dobrý zvuk a výsledný signál poslat do mixpultu. Samozřejmě pak záleží na dobrém odposlechovém monitoru…
Osobně mám k dispozici obě výše zmíněné varianty.

Na používání equalizéru pro baskytaru baskytaru mám celkem jasný názor – je zbytečný, z hovna bič neupleteš! Pokud je špatný nástroj, který nemá slušnou rezonanci dřeva, pak už od prvopočátku celého zvukového řetězce nepůjde přijatelný signál. S kvalitním nástrojem pro dobrý sound plně dostačují standardní pasivní korekce.

Co se týká DF, damping faktoru, rychlosti či tlumení koncového zesilovače, je třeba si uvědomit to, že za čím se honí hifisti, neplatí tak úplně pro více extrémně využívané nástrojové zesilovače. Je vhodnější mít u nástrojových zesilovačů jistější kompenzace pro proudové špičky. Ostatně dnešní konstrukce zesilovaču s moderními součástkami mají i tak DF 400 – 500.


Před měsícem jsem dokončil projekt nástrojového hybridního zesilovače s výkonem 500W sinus.
Kdyby někoho zajímala i technická stránka věci, tak průběh stavby je popsán na elektroforu včetně fotodokumentace.
http://svetelektro.com/Forum/projekt-na … 42693.html


edit:
nahrál jsem tady obrázky, ale nevím kam se to uložilo...

BL-700NT, TRB-1005NT, B4Fl, BB-350, RB-660Fl
SVM-360 hybrid, SVM-600 hybrid, 4x10 DeltaLite II-2510, 4x10 Beta 10-A, box EV-18B+2x10 Gamma, kombo SVM-300 KappaLite 3015, Peavey TNT-130 aj.
0 xLajků:

75

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Betaron napsal:

nahrál jsem tady obrázky, ale nevím kam se to uložilo...

Uložilo se to do "Moje soubory". Ale nestačí je nahrát, ony se ještě musí vložit, víme? smile

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

76

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

hm, tlačítko "Moje soubory" se mi zatím nepodařilo najít...

Tak tedy náhradní řešení - ukázka fotek elektronkového preampu s déčkovým zesilovačem na jiném foru. Tam je to s vkládáním fotek bez problémů.
http://www.audioweb.cz/viewtopic.php?pid=209054#p209054

BL-700NT, TRB-1005NT, B4Fl, BB-350, RB-660Fl
SVM-360 hybrid, SVM-600 hybrid, 4x10 DeltaLite II-2510, 4x10 Beta 10-A, box EV-18B+2x10 Gamma, kombo SVM-300 KappaLite 3015, Peavey TNT-130 aj.
0 xLajků:

77

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Krásná práce! Jednou se doufám s nějakým tvým produktem potkám naživo.

Ad eq: V příspěvku, který použití eq. naťukl, nebyly zmiňovány žádné snahy vylepšení zvuku nástroje, pouze o zmírnění technických nedostatků zesilovačů, kde eq. měl sloužit pouze jako highpass filter, proto úplně nechápu další příspěvky se ekvalizéru týkajících...

0 xLajků:

78

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Betaron napsal:

hm, tlačítko "Moje soubory" se mi zatím nepodařilo najít...

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1ack1qsnl195l1rpr88oe45h8j3.jpg

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

79

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

Jinak pro obrázky je to stejnej postup jako při nahrávání MP3, jen se v bodu 3) u souboru kliká na ikonku s obrázkem a bod 4) už tam pak není.

http://baskytara.com/img/m/2556/p192k1mmmj89613e01vntdu3v7r3.jpg

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

80

Re: pre-amp a koncovy zosilovac

MartinXC napsal:
José napsal:

Tady to není jiný případ? Mám za to, že když člověk ořízne ten vítr (ony jalové subbasové frekvence), tedy zesák to tam nebude zbytečně tlačit, nebude repro tak nekontrolovaně lítat a tím dál nevznikne ta gumovost (malinké frekvenční posuny - rozplizlost tónu), tedy tady neokrádá frekvence zesík, ale vzniká zkreslení nekontrolovanými kmity repra.
Mimo jiné diskuze o tom proč damping faktor není úplně vypovídající veličina je tu http://www.audioweb.cz/viewtopic.php?id=49&p=2

Nemyslím, že by subsonický nebo podobně laděný filtr (třeba i EQ) v zesilovači drasticky pomohl:
- když uděláš strmost >24db/okt a nastavíš ho na +/-120Hz(níž si nepomůžeš), z basy uděláš plechovku;
- na EQ má zpravidla zdvih 12-15dB, tedy poloviční
- na repro (tedy za zesilovačem) při větším vybuzení (tedy i větším zkreslení) vznikají superponováním zvuků a zkreslení zázněje - nejen nahoru jako harmonické, ale i dolu.

On to píše někdo na tebou uvedeném linku: to důležité pro DF celého řetězce je (tlumicí) vlastnost repra víc než zesilovače. Tedy jeho motor a závěsy membrány a tuhost membrány a provedení cívky + provedení bedny.
Když si nepasuje bedna se zesíkem, pak líp než uřezávat na zesíku je zavřít bednu. Velmi to zčitelní zvuk při zachování charakteru, líp než uřezáváním basů na zesíku.
Což se dělo dříve v dobách starých lampových zesilovačů a repráků se slabými magnety a velkými membránami v relativně velkých zavřených bednách.

Myslim, ze Martin XC slovy klasika "uderil hlavickou o hrebicek".
Zejmena slova "Když si nepasuje bedna se zesíkem, pak líp než uřezávat na zesíku je zavřít bednu. Velmi to zčitelní zvuk při zachování charakteru, líp než uřezáváním basů na zesíku." by se mela tesat do kamene. Osobne jsem zastancem uzavrenych ozvucnic. Na nastrojove aparaty jsou pozadavky prece jen jine, nez na Hi-fi bedny...

Ktož móž kej v ruce vzíti a kamenem lúčiti, nech stojí! (citát z dopisu Jana Žižky z Trocnova)
Flatwound Club #4
0 xLajků: