Téma: G&L JB Electric Bass
G&L JB
Rok výroby: 2014
Země původu: U.S.A.
Popis, konstrukce, parametry
Typ nástroje Jazz Bass
Tělo jasan
Lesklý lak - barva Yellow Fever
Šroubovaný javorový krk v řezu typu Quarter-Sawn (vysvětlení)
Ebenový hmatník a abalonovými orientačními značkami.
Bílé orientačními značky na boku hmatníku.
20 medium jumbo pražců
Grafitový ořech (nultý pražec)
Ladící mechaniky G&L Ultra-Light
Kobylka G&L Saddle-Lock se stranovou fixací kamenů
Snímače G&L JB Alnico 5
Ovládání volume – volume – tone
Třívrstvý černý pickguard (černá/bílá/černá)
To byl souhrn, teď pár osobních postřehů. Ladící mechaniky jsou opravdu odlehčené, dokonce navíjecí trny jsou řekl bych z hliníku a nejsou chromované. Šíře krku je tradičních 38,1 mm, ale profil krku je spíše D než C a docela slušně mi sedí do ruky.
Na zadní straně hlavy je plíšek se sériovým číslem. Všiml jsem si také drobné hnědé tečky. Zapátral jsem na internetu a našel jsem to i na dalších nástrojích. Zapátrali jsme s Daviďákem a on někde našel, že je to záslepka po kolíčku sloužícímu k zarovnání při obrábění, seřizování nástroje, který je posléze vyndán a zaslepen ořechovým dřevem (walnut). Zajímavé.
Abalonové značky na luxusním ebenovém hmatníku vypadají perfektně. Ten hmatník je z pořádného kusu ebenu a je fakt tlustý, žádný tenký plátek. To se mi líbí.
Díky jasanu je basa docela těžká, váží 4,4 kg a díky tomu, a také díky lehkým mechanikám, sedí na těle jak přibitá a nepřevažuje se, což je pro mě velký klad.
Zvuk
Basa má pevný, tvrdý, průrazný zvuk. Je to agresívní až uječená bestie, použití tónové clony je zde zcela namístě. Zvuk je hodně čistý, konkrétní vrčák, holt se zde projevuje hodně ten jasan. Basa si dobře rozumí se zkreslením ala Geddy Lee, na slap je to zase takový Marcus Miller, i s přihlédnutím k tomu, že basa nemá aktivní elektroniku. Musel jsem přidávat na zesilovači basy abych byl spokojen.
Následují obligátní ukázky nahrané rovnou do zvukovky, jen normalizované, jinak ponechané bez dalších úprav. Pro nepříznivce "Money" je tam i bonusová ukázka. Použité jsou nové niklové struny D'Addario EXL 170 v tloušťkách .045" až 100".
Snímač u krku (hráno nad tímto snímačem)
Snímač u kobylky (hráno nad tímto snímačem)
Oba snímače s plně otevřenou tónovou clonou (hráno mezi snímači)
Oba snímače s otevřenou tónovou clonou cca na 1/3 rozsahu (hráno mezi snímači)
Bonusová nahrávka s předchozím nastavením (hráno mezi snímači)
Slap na oba snímače s plně otevřenou tónovou clonou
Hodnocení
Poslední dobou jsem téměř bombardován samými výtečnými Jazz Bassy, i tento spadá do této kategorie. Prémiové materiály, prémiové zpracování, perfektní vyvážení, výborný zvuk, bezproblémová seřiditelnost. Ne každému asi bude sedět výrazná žlutá barva, mně se její kombinace s černou moc líbí. Osobně mám jasan strašně moc rád na Precisionu, ale na Jazz Bassu bych asi volil spíše tu olši.
Opět letí obrovské poděkování za Daviďákem, a také si můžete prohlédnout další fotky v jeho galerii na adrese: http://gdavidak.rajce.idnes.cz/G_L_JB/