Téma: ladění AEAD
máte někdo zkušenosti s ladění 4strunky na AEAD....to je jako Drop-D o 5 půltonů dolů jestli se nepletu.......hrajete takhle někdo? jaký struny? a nepište mi, že sem psychopat, to vim sám.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » ladění AEAD
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
máte někdo zkušenosti s ladění 4strunky na AEAD....to je jako Drop-D o 5 půltonů dolů jestli se nepletu.......hrajete takhle někdo? jaký struny? a nepište mi, že sem psychopat, to vim sám.
psychopat? ne...to nebylo to slovo...co jsem to sakra měl na jazyku ))
hele zkusit to můžeš, ale myslím, že nepůjde o ladění v pravém slova smyslu....tohle totiž imho ani naladit nelze....ale nezkoušel jsem to - nemám v oblibě ladění, který jsou mimo zvukový spektrum mejch uší a repráků
No, tohle bude chtít struny už asi na 5ku...
Docela dlouho jsme hráli, že jsem to měl na H E A D, ale struny (45ky) už to docela těžce nedávaly...
chystame podladit kytary na tohle ladeni, coz je v tvrdy hudbe docela bezny (namatkou neurosis z kapel, ktery me zajimaj, ale urcite i nejaky deathmetaly apod.) a nevim co udelat s basou....momentalne uz dlouho hraju CGCF a bez problemu...
jo, jenže od C k A máš ještě celkem solidní dávku pnutí... ;-)
Mno... proste kup sadu na petku, dej tam HEAD a háčkjo podlaď na A (tedy o ton).
Ale uprimne receno, je to picovina :-)
Ale uprimne receno, je to picovina
No, záleží na tom jak to využije... Ale jak píšeš - struny na pětku, vyhodit géčko a zbytek podladit o tón...
tao-kan napsal:Ale uprimne receno, je to picovina
No, záleží na tom jak to využije... Ale jak píšeš - struny na pětku, vyhodit géčko a zbytek podladit o tón...
Hlavně nevyhazovat to géčko! Bude se hodit, až zjistíš, že to je pí ... Zkrátka, že ti to nesedne
Taky si myslim, ze je to hloupost. Esteze tam na tom nemas struny na ctyrku (teda krom Vampyra)
hmm ja mam par prebytecnejch Hcem ze bych to taky zmenil .. ftip... btw sem dycky myslel ze klasicky metalovy podladeni je kvuli tomu aby kytaraci mohli hrat "akord" v pile na hornich (hlubokejch) strunach jenom jednim prstem...
u basy sem to nepochopil nikdy... znicit si ten pohodlny disco prstoklad.. chmmm
ladění 4strunky na AEAD
struny na pětku tam dej stoprocentně, na AEAD bych se vyprd
klasicky metalovy podladeni je kvuli tomu aby kytaraci mohli hrat "akord" v pile na hornich (hlubokejch) strunach jenom jednim prstem...
na base je to k ničemu, nalaď ADGC, nebudeš v tom mít hokej.. (edit: teď koukjam že hraješ
CGCF a no problem, tak to v tom hokej mít nebudeš)
budeš velmi pravděpodobně nucen seřídit basu jinak
no a snad máš dobrej apec aby to hrálo..
Ono jeden z nejčastějších mýtů mezi lidma je, že čím víc se podladíš, tím větší náprc uděláš...už to H je nahraně, pokud máš ready aparát, basu, snímače, struny a korekce, tak to nějak hraje, ale cokoli níž už je bláto...Klidně to vyzkoušej, ale podle mě takhle hrát nemá smysl
Hmm tón A1 .. kontra oktáva .. frekvence 55 Hz .. pokud vím .. většina reproduktorů v basových apcích a to i v kvalitních má rezonanční frekvenci (Fs)cca od těch 60Hz a to kvůli struně H u pětistrunek - někdy se pak stává, že právě H-áčko moc nezní - nemá ani jak .. když tuhle frekvenci reprák jen šeptá ... ale je možný, že se dead_and_gone vyžívá právě v těch chrochtavých pazvucích .. které komerční aparáty v těhlech hlobkách při patřičném opraném volume pak chrlí .. nebo hraje až v polohách, kde pak už je skoro zbytečný mít takle moc (pod)laděný struny .. nebo má k ozvučení své basy PA subwoofery který šlapou od 35 Hz
Ono ty aparaty hrajou i niz...uz se to tu probiralo hodnekrat. Stejne jak subwoofery ti daj i nizsi nez 35...ale pak uz je tu dalsi vec, lidske ucho. Mam tu tabulku a takove lidske ucho v tehlech frekvencich uz neni schopne rozeznat pultony od sebe, dokonce i cele tony a i vetsi rozpeti.
Ja tez zastavam nazor, ze podlazovani je zbytecne. Jde o uder, o techniku a presnost...to udela ten nater. Podlazeni muze sice skryt nektere cernochy, ale lepsi hudbu neudela...
tón A1 .. kontra oktáva .. frekvence 55 Hz
Ted nevim, jestli mluvime o stejnem tonu - podladene hacko na petce o 2 pultony dolu - tak ten ton ma frekvenci polovicni, cca 27Hz (hacko ma 30Hz)... Pokud myslis volne acko, tak jo, ja v tom cislovani oktav mam chaos...
(hacko ma 30Hz)
Ano H2 cca 30Hz tj na klavíru subkontra oktáva, předposlední klapka na klavíru Pak je kontra - H1(pětistrunka) cca 61 Hz, pak velká oktáva H cca 123Hz, pak malá h cca 247 Hz,a pak 1-čárkovaná h1 cca 494 Hz - v tejhle je komorní á 440 Hz ... tzn že to máš posunutý o oktávu dolů ..
Kdeze, predposledni klapka na pianu je to same jako Hcko na petistrunce, tedy subkontra (H2).
to áčko jskuečně bude pod 30 Hz... a to je právě ta píčovina:-) už háčko a céčko je v kapele špatně rozeznatelný a vůbec je ta frekvence už tak nízko... fuj
A jenom k tomu podladění: když si poslechnete podladěný metalisty na živo, tak jich má 90% zvuk na prd... že by souvislost? ;-)
a vůbec je ta frekvence už tak nízko... fuj
Tak v moderni hudbe se docela hojne vyuziva subbasovych zvuku, aparaty se na to stavi a clovek je uz na plnofrekv. rozsah hudby docela navykly. Takze tou petistrunkou trosku dohani kapely to, v cem zaostavaly za elektronikou.
Treba v ceske folklorni hudbe dlouhou dobu nebyl basovy nastroj (kontrabas v kutalkach je az moderni zalezitost, mimochodem cimbal jeste modernejsi) a ta hudba vypadala a byla stavena uplne jinak (dokonce by se dalo rict, ze bez basu byla kompozicne bohatsi). Ale ocividne v nasi hudbe se stale smeruje k co nejplnejsimu pokryti spektra. Zatimco treba v hudbach jinych narodu se leckdy subbasove tony objevuji uz od ranych fazi a spektrum se vcelku plne pokryva ruznymi nastroji ... jo, prosimvas, jsou to jenom takove moje postrehy a domneky, vyplody uvah, je to spis otazka do diskuze.
A hluboke tony urcite nejsou vysadou metalistu, ti s nimi spis asi neumeji zachazet (protoze podlazuji nastroje na takove hodnoty, na ktere nejsou stavene - resp. nastroje jsou "optimalizovane" pro spektrum jim bezne).
Moderni jazz, elektronika, experimentalni proudy, ambient...to vsechno s hlubokymi tony pocita a snad by se bez nich ani neobeslo.
Ta tvoje afrika, Dante )
Hele je to tak...je fakt že třeba africká nebo východní hudba je víc "celospektrální". Ale ty subbasy a tak jsou tam víceméně konstantní a jsou ještě kousek pod harmonickým podkladem. Hlavně se s nima nepracuje jako s harmoniema.
Podle mýho názoru tam, kde basa plní harmonickou fci a kde je po ní současně vyžadováno aranží podladění tak cca pod D, tak tam zklamaly ostatní doprovodný nástroje.
Ty subbasy bych třeba bral nějákým octaverem s rozumným poměrem suchýho a mokrýho signálu...to je myslim rozumná varianta - pro uskupení, kde basa tvoří harmonickej podklad.
hluboké tóny a využitelnost je jedna věc ale przdnění podladďování na basu je u mne prasečina, rozgajdáné struny...fuj. Basa se s klavírem nikdy nesrovná, klavír ty struny má v pevném rámu, hluboké jsou mnohem delší a i tah je mnohem vetší, s nějakým dohmatem se tam není třeba trápit. Hčko na base je ještě takový doplněk, ale podlazené ...guma od tépláku. už i tak se moc nejedná o strunu ale o jakousi kulatinu která se ohýbá.
Rozlaďovat basu na jiný interval než je bežné (5půltonů - kvarta) je taky nešťastné.
Podlaďování u basy neuznávám a u kytary se mi to nelíbí, ale teď to frčí, protože je to originál a dělá to styl.....
Spis techno nez afrika
No mozna to neni harmonicka funkce na jakou jsme zvykli. Tak tomu rikejme treba funkce "nalad", ale proc by takovou nemohla plnit i baskytara? A ze moje basa byva velmi casto konstantni, tak mi to vooobec nevadi
Tak treba, ze v dnb plnohodnotne Hcko vyuziju. Sice to tak beru syntaku, ale proc kdyz to muzu zahrat (bez ztraty na bohatosti zvuku) bych to nezahral A proc to suplovat nejakym octaverem? (tim nesnizuju jeho vyznam...obcas se hodi)
Ale nechci tu znovu nacnout neco jako 5 vs 4 struny, to ne proboha. Kdyz cloveku staci ctyri budiz, kdyz clovek vyuzije pet, taky budiz
Jinak ja jsem proti podlazovani z duvodu kterej jsem uvadel, takze bud petistrunku, nebo ctyrstrunku stavenou na HEAD struny (ale to je podle me omezujici) nebo ten octaver...ale ja bych to s nim neumel aby mi to vyhovnovalo : )
hluboké tóny a využitelnost je jedna věc ale przdnění podladďování na basu je u mne prasečina, rozgajdáné struny...fuj
jou
ale teď to frčí, protože je to originál a dělá to styl.....
no to sou trošku hemzy ale budiž....podladuje se už od dob prvních negrů a boogie kytar...
jo, prosimvas, jsou to jenom takove moje postrehy a domneky, vyplody uvah, je to spis otazka do diskuze.
bohužel až moc preferuješ svoje oblíbené a strháváš neoblíbené.....ale to dělá každej
ale je fakt a ted se doufám pekelník neurazí pač on to ví a není nadšenej z C sraček, že třeba jeho See you in hell sice ladí do C ale leckterá kapela dokáže vytvořit daleko hutnější sound při jen o půlton nižším ladění než je konvenční od E....
Ted nevim, jestli mluvime o stejnem tonu
Kdeze, predposledni klapka na pianu je to same jako Hcko na petistrunce, tedy subkontra (H2).
sry, spatne sem se zorientoval a posleze napsal ja .. koukal sem jen do tabulek frekvenci, ted sem vystrachal nejaky zakl. rozdeleni zvukoveho spektra ruznych nastroju
to áčko jskuečně bude pod 30 Hz... ... tak jich má 90% zvuk na prd...
jj pravda
Ty subbasy bych třeba bral nějákým octaverem
to je možná uplně nejlepší řešení, v případě, že to je potřeba - de to vypnout
hluboké tóny a využitelnost je jedna věc .. Basa se s klavírem nikdy nesrovná ..
To sem nesrovnával zvukově ale výškou tónu, už víme kde sme
Celkově s tím rozsahem, a těmi extra hlubokými tóny - ty už člověk vnímá spíš tělem a toho se využívá právě k tomu strhnutí posluchače - v tom je ten náprc .. někde sem slyšel - že ty nejhubší toný maj vliv na rovnovážný zařízení v uších - člověk od jisté intenzity má pocit jako by jel na horské dráze - ovlivnuje to vnímání polohy, zrychlení, atd. Proto je důležitej v basech výkon, hlasitost .. proto se technaří svíjej s hlavama strčenýma do subbasů .. atd ..
jinak podladění jako takový proti tomu nemám vůbec nic, ale jde o použití...garantuju vám že vaše znechucení plyne většinou od idiotů co maj gain na 11 z 10 dílků, nejlíp ibanezu nebo bc rich do C a uměj hrát akorát "tvrdý riffy" a když pak přepnou na čistej zvuk tak nezahrajou čistě ani ovčáky čtveráky
Spis techno nez afrika
No mozna to neni harmonicka funkce na jakou jsme zvykli. Tak tomu rikejme treba funkce "nalad", ale proc by takovou nemohla plnit i baskytara? A ze moje basa byva velmi casto konstantni, tak mi to vooobec nevadi
Tak treba, ze v dnb plnohodnotne Hcko vyuziju. Sice to tak beru syntaku, ale proc kdyz to muzu zahrat (bez ztraty na bohatosti zvuku) bych to nezahral A proc to suplovat nejakym octaverem? (tim nesnizuju jeho vyznam...obcas se hodi)
Ale nechci tu znovu nacnout neco jako 5 vs 4 struny, to ne proboha. Kdyz cloveku staci ctyri budiz, kdyz clovek vyuzije pet, taky budizJinak ja jsem proti podlazovani z duvodu kterej jsem uvadel, takze bud petistrunku, nebo ctyrstrunku stavenou na HEAD struny (ale to je podle me omezujici) nebo ten octaver...ale ja bych to s nim neumel aby mi to vyhovnovalo : )
Dunde.e napsal:hluboké tóny a využitelnost je jedna věc ale przdnění podladďování na basu je u mne prasečina, rozgajdáné struny...fuj
jou
bou...
no jistě...jako Pixie headshot by bez subbasů nebyl pixie headshot stejněj jako track 4 od oktekku
a jestli to hraje rik nebo vozembouch je mi šumák, když to zní dobře, ale jako abys měl stejně kvalitní tón jako synth, tak se pod Hčko moc hlouběji nedostaneš...ty struny plandaj a ten zvuk je prostě špatnej. Oktáver je myslim pro tyhle příležitosti fakt to správný řešení...
kupř:
http://www.youtube.com/watch?v=mvUbl0fW … re=related
tady je ten zvuk perfektní a toho prostě s podladěním nedosáhneš, protože ta struna ti bude kmitat ne jak kolibřík, ale jak sup na heráku
a i tady když je to hluboký, tak to nemá tu harmonickou funkci, protože jsou tam prostě plochy ze synthů, který ty harmonie určujou. (ty termíny jsou samozřejmě špatně položený, ale snad mi budete rozumět)
jinak 4 vs 5:
to je prostě o vkusu, ale je to cca takovej rozdíl jako mezi klarinetem a ságem. Jsou to jiný nástroje.
no jistě...jako Pixie headshot by bez subbasů nebyl pixie headshot stejněj jako track 4 od oktekku smile
To je ten cross no...vidim, ze jsme na stejnejch vibes...nebo jak se to rika Ale shock je lepci
Jo, Hcko je maximum a myslim, ze az na Vampyra od Warwu to vsichni vedi. Nerikam, ze se nekomu do budoucna nepodari udelat neco co by akusticky hralo hloubs - tim myslim neco strunneho - na bazi baskytary, ale zatim o nicem nevim a fyziku asi neochcijes, takze by to muselo byt pevny a hodne dlouhy (koncertni piana jsou kua dlouhy A jak zminovano, to Hcko byva sporne a basa musi byt dobra aby ho pekne barevne a neplandave bylo mozno pouzivat a mit aj dobre snimani. Existuji sice i kontrabasy s peti strunama, ale tam je to vyuzitelne pokud se nepletu a mam korektni predstavu jenom se smyccem.
Takze vicemene Hcko maximum (jeste jak kdy, musi byt dobra basa) v ramci dnesncih technickych moznosti baskytar. Na tom se shodnem, bo? A muze byt aj tak dobre a plne jak jen je to mozne v podani elektroniky. Hlubsi uz len a pouze s pomoci elektroniky - udelatek a nebo nejake hyper dlouhe a pevne polosilene basy
A dechovyho nastroje tohle resit nemusej, pac sloupec vzduchu "neplanda" jako struna. Staci dlouha roura a hned je podprahoveho prdu az az
A JoJo Mayer je vybornej, to cos sem hodil velmi podarene a na harmonie sere basopes to at si resi synthopes, da da.
jinak 4 vs 5:
to je prostě o vkusu, ale je to cca takovej rozdíl jako mezi klarinetem a ságem. Jsou to jiný nástroje.
je to jako rozdíl mezi 3klapkovou a 4klapkovou tubou. prostě můžeš níž
A dechovyho nastroje tohle resit nemusej, pac sloupec vzduchu "neplanda" jako struna.
zahraj si na tubu ty nejhlubší tóny a budeš koukat jak neplandá
olaf...já sice na tubu nehraju, ale hraju na basu a neni rozdíl v hloubce, ale je rozdíl ve stylu hry a vůbec v přemejšlení...4kaři hrajou jinak než 5kaři .
zlaty casi kdyz Dant delal prirodovedu... ... ty muzikovedci.. to je des/bes .. jednoho sme meli v kapele a poslouchat cestou z prahy do ostravy minimalisticky opery ..to je .... ... ...
olaf...já sice na tubu nehraju, ale hraju na basu a neni rozdíl v hloubce, ale je rozdíl ve stylu hry a vůbec v přemejšlení...4kaři hrajou jinak než 5kaři .
vesmes .. idyz je pousta 5kau co hrajou jakko 4kari s tim ze tam maj sem tam ten ton dolu...
je to jako rozdíl mezi 3klapkovou a 4klapkovou tubou. prostě můžeš níž
No konkrétně třeba na B tubu nepotřebuješ na ty nejnižší subkontra B,A,G ani tu 4 klapku, ale abys zahrál čistě i tóny mezi nima je třeba jak 4 klapka, tak pro čistou hru ve spodních oktávách i 5 a stejně ani z 5 klapkama kontra H nejde zahrát čistě, je třeba ještě něco navíc, ale stejně kontra H se moc nevykytuje.
zlaty casi kdyz Dant delal prirodovedu... big_smile ... ty muzikovedci.. to je des/bes .. jednoho sme meli v kapele a poslouchat cestou z prahy do ostravy minimalisticky opery ..to je .... ... ...
voe, ja stejne pujdu makat a kdyz boh da tak si tu skolu mozna dodelam pri tom, kdyz ne, tak zustanu tak jak sem a vem to cert
No, k tomu AEAD... já tak hraju...
praktikuju to buď na pětce že podladím již zmiňovaný Háčko, nebo čtyrku fakt povolím až na AEAD... fór je ve strunách, kde máš na čtyřce v zásdě dvě moznosti: nechat tam čtyřkovou sadu a podladit, tzn. 45 struny minimálně, lepší sou 50ky. nebo si koupit sadu strun na pětku, a natáhnout 4 nejtlustší struny HEAD a podladit na Áčko, což sem zatim nedělal, a údajně to nemusí bejt bezpečný pro krk té kytary, páč je tam větší tah. mužeš si to poslechout třeba na http://www.youtube.com/watch?v=XaVktpxo … ature=user
ještě poznamenám, že je to fakt náročný na aparát, ale praktikovat se to dá.
u basy neuznávám a u kytary se mi to nelíbí, ale teď to frčí, protože je to originál a dělá to styl....
někdo si myslí že styl, já si myslim, že to dělá zvuk.
podladěním nedosáhneš, protože ta struna ti bude kmitat ne jak kolibřík, ale jak sup na heráku
rozgajdáné struny...fuj
tak tady moc nesouhlasim. Napětí, nebo rozgajdánost struny zaleží jakou máš hrubost strun. Tlstší struna míň rozgajdánost. ta struna ti kmitá pomalejc, to je jasný, ale taky je tu zvyk. kdybys hrál na podladěnou celej život, tak si pak zahraješ na "normální struny" a říkáš: fuj to sou hnusně tvrdý struny... takže já vyznávám Darwina, O původu druhů a adaptaci.
jak myslíš
nebo si koupit sadu strun na pětku, a natáhnout 4 nejtlustší struny HEAD a podladit na Áčko, což sem zatim nedělal, a údajně to nemusí bejt bezpečný pro krk té kytary, páč je tam větší tah.
Blbost, Hčko má menší tah než Gčko, takže je to bezpečnější než čtyřková sada
Viz například web D'Addaria, kde pro každou strunu každé sady uvádějí tah...
jj...nejvíc táhne tušim D.
jj...nejvíc táhne tušim D.
Přesně tak. D-G-A-E-H
tak tady moc nesouhlasim. Napětí, nebo rozgajdánost struny zaleží jakou máš hrubost strun. Tlstší struna míň rozgajdánost. ta struna ti kmitá pomalejc, to je jasný, ale taky je tu zvyk. kdybys hrál na podladěnou celej život, tak si pak zahraješ na "normální struny" a říkáš: fuj to sou hnusně tvrdý struny... takže já vyznávám Darwina, O původu druhů a adaptaci.
rychlost kmitánmí záleží pouze na tom jak to naladíš, takže všechny struny budou naladěné na H budou kmitat stejně, ale tah je jiný ...ale možná si to tak i myslel.
Na gajdavých strunách se nesou asi jiné frekvence od zakladní jinak než na normálních, nebo spíš se nenesou tak snad tak.
Přesto v té rozladěnosti o kvintu vidím nepraktičnost ať už podlazuješ nebo klidně nadlazuješ a k tomu ty gajdy , já po tom netoužím ani trochu, sem rád že to GDA je pěkně našponované a ty tlusté struny jsou už trochu volnější, ale až snad na to H které ten tah mívá v jedné sadě dost menší, tak se mi na to hraje vcelku dobře.
P.S. mimochodem, hrál jsem na housle podladěné o celou oktávu...to byl nářez
nebo si koupit sadu strun na pětku, a natáhnout 4 nejtlustší struny HEAD a podladit na Áčko, což sem zatim nedělal, a údajně to nemusí bejt bezpečný pro krk té kytary, páč je tam větší tah.
Blbost, Hčko má menší tah než Gčko, takže je to bezpečnější než čtyřková sada smile
Viz například web D'Addaria, kde pro každou strunu každé sady uvádějí tah...
povídám že údajně, měl sem zdůraznit, že s tim nemám přímou zkušenost, moja chyba. řikal mně to jeden človek, kerýmu už teda nevěřim..
furt to nechápu....kytaristi podladujou a zněj v 50% stejně na hovno jak kdyby byly v normálu ba někdy i hůř...zvuk stejně nění hutnej akorát rádoby tvrdej ale je to takový prázdný
už mi to příde moda asi jako používat Dual Rectifiry...mám pocit že hraní si s laděním je často dost zástupný řešení problému krámozího nástroje (kterej už nebude hrát podladěnej tuplem...)
jinak s tím tahem je to zvláští i pan procházka kytarář to kamarádovi řekl že to není uplně ideální pro krk používat HEAD ladění...ale čísla hovoří pro menší tah při užití tohodle ladění...
furt to nechápu....kytaristi podladujou a zněj v 50% stejně na hovno jak kdyby byly v normálu ba někdy i hůř...zvuk stejně nění hutnej akorát rádoby tvrdej ale je to takový prázdný
už mi to příde moda asi jako používat Dual Rectifiry...mám pocit že hraní si s laděním je často dost zástupný řešení problému krámozího nástroje (kterej už nebude hrát podladěnej tuplem...)
Bingo... + 1
No jak tu někteří už zmiňovali ted ti zbívá jen koupit toho Vampyra a nebo si sehnat jenom jeho struny někde sem čet že k tomu sou nějaké spešl ale je to asi jasné když musí hrát tak hluboko.
tak si chcu koupit rotosoundy 65 75 100 115 bude mi to stacit na lazeni C F A# D# takze o dva tony?
115 na C bude takové trochu měkčí jak bývyjí normálně Hčka
100 na F bude trochu tvrdší
75 na Ais by mohlo stačit, spíš změkne
65 na Dis bude tvrdší
Ale záleží i jak je ta struna umotaná, to číslo uvádí jen tloušťku, a není to uplně objektivní měřítko na porovnávání tvrdosti strun.
Sám uvidíš jetli to pujde nebo ne, jak se ti bude hrát, kdyžtak budeš muset někde zvýšit nebo snížit dohmat aby se ti dobře hrálo.
WARWICK - Struny pro Vampyre "DARK LORD" s F# strunou
085, 105, 135, 175
nebo me napadli jeste tyto ale nevim jestli pujdou natahnout na normalni basu a nebude to uz moc tlusty ?
.175? To je skoro půl centimetru (~ 0,44 cm) Na to se dá jako hrát?
Pochybuju, že takhle tlustou strunu natáhneš na normální basu...
Myslim že ten nástroj Vampyer je na to dimenzovanej,ale na jinou basu bych to fakt neriskl..
Myslim že ten nástroj Vampyer je na to dimenzovanej,ale na jinou basu bych to fakt neriskl..
Myslim, ze o tah struny tu nepujde, spis jednak o to, abys tu strunu a) provlikl kobylou b) provlikl nultym prazcem c) mozna i natahnul na mechaniku d) aby nastroj vubec uhral ty subsonicke frekvence
nakobylu to chce vzít vrtačku, na nulák pilník, na mechaniku vrtačku.... nástroj si myslim, že to uhraje, ale ten tah u talke silný struny bude asi taky slušnej a spíš bych se bál o sousedy jestli to rozdejchaj
OT?: Vobčas hraju s kámošem náký akce jen basa a bicí a tak mě napadlo si na basu natáhnout ADGC, nevíte, kde by se dalo vzít to C? jak to má bejt tlustý? nák sem se tim zatim moc nezabejval, stačilo by použít nákou kytarovou strunu? dyštak jakou?
céčko seženeš v šestkové sadě nebo i některé se dělají 5kové EADGC
tloušťka je něco kolem .032 co tak tuším. Já sem kdysi zkusil hodit 4ku bezpražec ADGC a bylo to pro mne tak šíleně matoucí už tím že bezpražec neladí a k tomu ještě že tam nebylo to Ečko, které je fakt základ...no šlo to špatně
no právě celou sadu se mi nechce kupovat páč je drahá 032 seženu za pár kaček v hudebninách jako kytarovou tak diik moc. zkusim to jen jako takovej experiment, dyštak tu strunu pak zahodim....
http://www.musiccenter.cz/struny-pro-6- … 0132:0:5:1 tady jsou sady na 6ku a tloušťky jsou od .025 - .035 pro C
tak to s kytarovou strunou nevyšlo, zaprvý byla krátká, ale to sem navázal.... ale hlavně nehrála a po pár mocných, nemocných popech rupla......tak si asi seženu nákou regulerní.....
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » ladění AEAD