Kdyz se chci nejakou pisnicku naucit, musim si ji naposlouchat. A to tak dobre, abych si v hlave tu pisnicku dokazal prehrat a vedel, kam bude z libovolneho mista pokracovat dale. Zmeny akordu mam potom v uchu jako zmeny intervalu, at nahoru, ci dolu. Tim padem nejdem fixovany na konkretni toninu a nemam problem okamzite transponovat dolu/nahoru (radeji spis nahoru, neprekvapi me "konec" struny . Takhle se daji celkem slusne odposlouchat i "speky" - proste si je odpocitam, v nejhorsim pripade metodou pokus omyl...
Tim padem chce dobre znat "uzivatelsky" intervaly, dokazat tu zmenu okamzite prevest na hmatnik (otazka cviceni..). Obcas si pomaham tim, ze k tomu dalsimu tonu si nekdy v hlave rychle "dobehnu" po stupnici, kdyz si treba nejsem jisty.
Velkou vyhodu to ma i pri zivem hrani, doprovazeni, jammovani, kdy se diky tomu clovek nemusi temer ztratit, pokud vi, nebo aspon odhadne dalsi postup (v 90% pripadu se to da z predchozi harmonie tipnout dobre, krome jazzu teda, tam to nedavam
Nějaký Fendery...
Nějakej pedalboard s hromadou českých (i nečeských) výrobků, Hocke Blues 18 + 10/12" bedna (CZ/CZ)
Profil