Re: Jazz Bass vs. Precision vs. Music Man
Jazz Bass V nebo StingRay5?
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Baskytara » Jazz Bass vs. Precision vs. Music Man
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Jazz Bass V nebo StingRay5?
o maličkou trošku jb, oba sou dost nuda, ale sray stejná jako vždycky
Jazz Bass V nebo StingRay5?
.. těžko říct ,tyhle youtube testy jsou hodně moc neobjektivní, záleží na strunách,seřízení těch nástrojů, aparátu, na hráči samotném .. osobně a tedy subjektivně jsem zkoušel u Bajgerů Fendery a finální pocit ten že všechny(až na signéjčry) baskytary Fendr co jsou aktivní jsou jaksi bez kulí a drajvu a to do toho můžeš jebat jak chceš, ta aktivka to prostě limituje, stalo se mi tam že tyhle American Delux válcoval Squier JazzBass za nějákých 9.850.- +- .. podle mě do Fendr aktivka nepatří, teda aspoň ta jejich tovární .. zas na druhou stranu tam měli toho StuHamm a ten tlačil moc pěkně a to byl aktiv, nebo jinde zmiňovaný šestidrát SteveBailey taky to hrálo jak má .. takže signatures jsou asi jiná liga co se týká těch elektrik a asi v neposlední řadě i dřeva, což je určitě podstata konstrukce ..
Jazz Bass V nebo StingRay5?
Jednoznačně JB
za mě jednoznačně JB...
Asi bych to neřekl někdy před 3-5 rokama, kdy jsem nějak nemusel JB a měl jsem vždy raději konkrétnější a kulatější MM hambáč, nebo precl v kombinaci se singlem u kobyly. Ale dnes,...v posledních letech jsem nějak přešel, ani nevím jak na zvuk JB,...a takovej ten pasiv pěkně chrochtavej. Takže tady za mě také jednoznačně JB,..ikdyž z toho videa to není uplně přesně JB co mám rád.
co říkáte na tohle http://kytary.cz/esp-ltd-vintage-214-ma … /HN139304/
co říkáte na tohle http://kytary.cz/esp-ltd-vintage-214-ma … /HN139304/
Černej hnus. Tohle je hezčejší
http://kytary.cz/esp-ltd-vintage-214-as … /HN139303/
nebo
http://kytary.cz/esp-ltd-vintage-214-ro … /HN139305/
Každopádně to vypadá, že to bude mít klasickej precižnovskej širokej krk, což je za mě dobře. Já bych se toho nebál, myslím, že to bude kvalitativně na stejné úrovni jako Squier Vintage Modified, čemuž odpovídá i cena.
Tady to mají za super cenu: http://www.audiotek.cz/product-42554-lt … tone-burst
Vypadají ty nástroje fakt pěkně:
Sympatická je mi na tom i ta masívní kobylka.
ta je pěkná, škoda jen té hlavy, příjde mi moc subtilní oproti fenderu....
tahle hlava se mi i kupodivu líbí
Stručně za mě k těm dvěma "vs" co se týče zvuku:
MM (Bongo) - sterilní až Hifi,přesto barvička MM
Jazz Bass US delux - barevný velmi kultivovaný (J i P snímač)kombinace JP lahodný samet
Precision Japan - jediný pasiv,konkrétní dřevitý zvonivý buldozer
Precision Fokus - v hlubších polohách nekonkrétní,pramálo barvy přesto charakter PB.
Bongo šlo do světa,nebavil mě zvuk,JB absolutní žánrový univerz + recording,PB Japan ideální koncertní nástroj,PB Fokus slušná záložní a zkušebnová basa.
noomak napsal:co říkáte na tohle http://kytary.cz/esp-ltd-vintage-214-ma … /HN139304/
Černej hnus. Tohle je hezčejší
http://kytary.cz/esp-ltd-vintage-214-as … /HN139303/
nebo
http://kytary.cz/esp-ltd-vintage-214-ro … /HN139305/Každopádně to vypadá, že to bude mít klasickej precižnovskej širokej krk, což je za mě dobře. Já bych se toho nebál, myslím, že to bude kvalitativně na stejné úrovni jako Squier Vintage Modified, čemuž odpovídá i cena.
Tady to mají za super cenu: http://www.audiotek.cz/product-42554-lt … tone-burst
Vypadají ty nástroje fakt pěkně:
Sympatická je mi na tom i ta masívní kobylka.
To je špica, poctivá olše/jasan za tu cenu a mají i fešnej fretless ala Tony Franklin:
http://www.audiotek.cz/product-57148-lt … e-sunburst
To je špica, poctivá olše/jasan za tu cenu a mají i fešnej fretless ala Tony Franklin
Taky jsem na něj koukal. Docela mě překvapilo, že ty nástroje vyrábí ve Vietnamu.
Takhle nějak se to sešlo a to nejsem žádnej červenofil..
http://gdavidak.rajce.idnes.cz/3xRed_JB_PB_MM
a to nejsem žádnej červenofil
To já jo, a ještě ke všemu metlofil
Takhle nějak se to sešlo a to nejsem žádnej červenofil..
by som tu fotku dal ako etiketu na jahody alebo podobne plodiny
Zdravím,
mám dotaz a potřeboval bych poradit od zkušenějších kolegů... Mám baskytaru FENDER Precision, American standard, pasivní, zesilovač Gallien Krueger 400RB a box Marshall MBC 410. Mám problém s tím, že celý aparát zní hrozně zahuhlaně a má hrozné basy. I ve chvíli, kdy na zesilovači hodně stáhnu basy a hluboké středy... Dokážete mi někdo poradit čím to může být??? Slyšel jsem názory, že je to tou basou, že není aktivní, ale říkám si, že basa za 40.000,- by špatná být neměla :-) Já osobně si myslím, že je to tím boxem, že je posazený hodně hluboce... Dříve jsem hrál přes zesík Hartke LH500 na tu samou bednu a zvuk byl taky hodně basový... Když jsem ale ten zesilovač pustil přes bednu Hartke 4x10, tak se zvuk změnil a bylo tam hned víc středů a vejšek.
Díky za rady a názory
Slyšel jsem názory, že je to tou basou, že není aktivní
Totální blbost. Přikláním se taky k tomu:
že je to tím boxem
K tomu zesiku bych být Tebou pořídil taky box GK a máš po problému.
Nemas omylem stazenou tonovou clonu? Vim, blbost, ale podobny veci se stavaji.
Nebo nějakou sprasenou? Na cizím apci/na zvukovce hraje basa v pohodě? Ještě co kabel, zkoušel jsi jich více?
Po nějaký době zase oživíme téma Jazz Bass vs. Precision vs. Music Man, zde ještě vs. Rickenbacker:
http://www.youtube.com/watch?v=b-bUIYML1ZI
Po nějaký době zase oživíme téma Jazz Bass vs. Precision vs. Music Man, zde ještě vs. Rickenbacker:
mno zas potvrzeni ze JB je nuda skoda ze tam neni nejaka basa co leo navrh po tom co opustil slepe ulicky P, JB a MM ...
Po nějaký době zase oživíme téma Jazz Bass vs. Precision vs. Music Man, zde ještě vs. Rickenbacker:
http://www.youtube.com/watch?v=b-bUIYML1ZI
PB jednoznačně natrhává prdel všem ostatním...
je to podle vkusu každého súdruha... za mě jednoznačně JazzBass
EDIT
trsátko nejlepší PB, slap a prsty JB, Rick je prostě rick, do Motorhead dobrý, ale co na něm viděl (slyšel) McCartney ??
MM mě nechává chladným
přesně tak, navíc to není jen o tom nástroji. To je jakoby se srovnávalo zda je lepší maso kuřecí / vepřové / hovězí...a pak na šípkové nebo se zelím :-) . Každé má nějaké výhody a každé se hodí více na něco jiného, ale ve všech případech to chce nějak upravit a rozhodně nelze dobrých výsledků dosáhnout pokud recept vhodný pro jeden typ použijí na jiný, mohlo by se to zdát jako objektivní srovnání ale není, protože některé maso se musí upravovat déle atd.
PS: nejsem kuchař, ale přišlo mi to jako dobrá analogie :-)
PB se mi zvukově líbí, po stránce nastavení snímačů je to dané a to je jeho velká výhoda.
JB se mi libí především díky velkým zvukovým možnostem. Stačí jiný balanc snímačů, jiná pozice ruky a z medového tónu se stane agresivní střeďák.
V té konkrétní ukázce:
PB zní dobře, hlavně trsátkem
JB mohl zpracovat lépe, osobně bych si představoval více agrese... maso připravené na steak dal vařit do vody - škoda.
Rickenbacker mi příjde nejagresivnější při hře prsty
MN mi tady moc nesedí, moc cinká, ale také si myslím, že to je otázkou nastavení zvuku.
Aidamos napsal:Po nějaký době zase oživíme téma Jazz Bass vs. Precision vs. Music Man, zde ještě vs. Rickenbacker:
http://www.youtube.com/watch?v=b-bUIYML1ZIPB jednoznačně natrhává prdel všem ostatním...
On ten sedmdesátkový Precl nejspíš bude z jasanu, takže i za mě super. Jinak se mi zvukově líbí ty basy kupodivu všecky. Ale jak se říká, někdo rád holky, jiný zase vdolky. Někdo Precla, já nejradši toho Music Mana.
Vždy, když slyším taknějak "nadupanou " kapelu (ovšem klasický pop rock, dnes vždy střižený metalem, jasně) a zní to dobře, je tam MM. Takže se jedná pravděpodobně o zvukově univerzální basu, na kterou se dobře hraje. Co víc?
Ze zvukových ukázek mi nejvíc seděl precl.
Pěkná srovnávačka mnoha Fenderů, jak JB, tak PB, do toho MM i když jen SbMM a jeden EpiTB:
https://www.youtube.com/watch?v=YWaqwOdYD3U
Parádní srovnávačka. PB, JB, MM a k tomu WW, RB a TB: https://www.youtube.com/watch?v=y4YoXGBoiSg
Parádní srovnávačka. PB, JB, MM a k tomu WW, RB a TB: https://www.youtube.com/watch?v=y4YoXGBoiSg
Super :-) je to jasný, jazz bass na slap a fingerstajl a rick na trsadlo :-) naprosto neosloven jsem WW......
naprosto neosloven jsem WW
Taky. Tenkej sterilní zvuk.
výborný.... a za mě jednoznačně jazzbass, s odstupem pak precl a rick, zbytek mě nebere.
No mě zas vubec nebere JB, oproti PB tenkej, titernej zvuk, i na ten slap se mi mnohem víc líbí PB :-) Dle mého osobního vkusu pořadí: Rick, PB, TB,MM,JB,WW
Mně se tak nějak líbily všechny (dokonce i Thunderbird, které jsem měl dycky za huhlu), dokážu si představit jejich použití. Zklamán jsem byl teda z JB - jak píše vintage - nějak moc tenký navýškovaný zvuk.
1) Rickenbacker
2) Precision
3) Thunderbird
4) Jazz Bass
5) Music man
6) Warw
osobně se mi teda ten JB v ukázkách taky zdá bez kulí, ale imho je to tím flat nastavením všeho, můj JB zní mnohem líp
rick mě tady příjemně překvapil
Mně se líbí všechny, každá se hodí na něco jiného. Ten WW má spoustu nastavení, těžko soudit. Mě by rozhodně nevadil. MM bych měl taky nastavený malinko jinak.
Tuhle srovnávačku jsem si poslechl několikrát, nejdřív mě zarazilo to, že jakoby všem těm basám něco chybělo.
Pak mi ale došlo, že jako přímé srovnání je to vlastně docela fajn, protože se projevily ty úplně charakteristické rysy každého nástroje. I když ani jeden z nich mi nezní dobře, tj. tak, jak je znám z nahrávek nebo živého hraní.
Z těch úplně charakteristických rysů bych já osobně vypíchnul:
1) JB a PB mi přijdou charakterem hodně podobné, jen je PB prostě výrazně středovější, ale průběh tónu a základní zabarvení jsou velice podobné. Podle mě po správné volbě různých aparátů a nastavení se dá docílit hodně podobný zvuk. I na YT se válejí nějaké blind testy, ve kterých to opravdu nejde poznat.
2) MM má ten svůj typický "kousavý a hodně konkrétní tón", který buď milujete, nebo nesnášíte.
3) Rick je kapitola sama o sobě, "one trick ponny". Za mě osobně nejzlejší basa co znám. Brutální atak tónu, za ním tak trochu "plocho", ale pořád to zní.
4) WW na nahrávce neznám. Kamarád hrál po vinárnách na WW, který byl naprosto fenomenální, mohutný zvonivý tón, který nádherně vyplňoval prostor. Můj JB proti tomu zněl jako trpaslík.
5) TB vůbec neznám, ani na téhle nahrávce mi to nic neříká.
K Rickovi:
Ten průběh tónu je hrozně fajn na nakreslení. Kdysi můj kamarád zkoušel všechny různé krabice aby dostal z JB něco alespoň trochu podobného jako Squire se starými Yes - prostě to nešlo, až přijel známý ze Slovenska a přivezl svého Ricka - a najednou to tam bylo, prakticky přes všechny overdrivy, co měl zrovna kámoš doma. Ono to prostě vyštěkne a potom vrčí.
Jenomže v té době se dal JB sehnat za roční plat, ale Rick tak za dva a půl, takže kámoš byl docela dlouho nešťastný.
A kdo si pamatuje Jeníka Kavalíka živě, pamatuje si i to peklo, které dokázal jeho Rick rozpoutat. To na jinou basu prostě nejde.
K mnou zmíněnému WW:
Byl to jeden z úplně prvních kusů, které WW vyrobil. Mělo to přes 6 kilo. Jak jsem zmínil, můj JB proti němu zněl tenounce, ať jsem šteloval aparát jakkoliv. JB měl ale v jedné věci navrch: v agresivitě. WW byl pořád takový uhlazený. Nevím jak to popsat. Na dynamiku hry WW reagoval skvěle, ale ať do toho člověk řezal jak chtěl, pořád to bylo takové "hodné".
Po tom WW jsem strašně toužil, a kamarád si s ním tim hraním po vinárnách odrovnal záda ( 3 x do týdne od 20h do 2h ), takže byl i na prodej... za pro mě nedostupnou cenu
Cca před rokem jsem zkoušel dva WW, zvukově ok, ale baseballová pálka místo krku není nic pro mě, mám hodně krátké prsty. Ten starý WW měl pro mě příjemný krk, dost podobný JB, jen o něco plošší.
K MM:
Když jsem se nedávno po mnoha letech vrátil od kytary k base, hodně jsem o MM uvažoval, konkrétně o Bongu 5 HH. Známý ho má, tak jsem zkoušel... a zjistil jsem, že tu "kousavost" nedám. Bongo mi přišlo míň kousavé než Ray, ale na mě to bylo pořád moc. Ale možná si ho stejně jednou pořídím. Teď mám zálusk na něco jiného (Xotic).
Naprosto a ryze subjektivně:
- nedal bych už dneska basu bez aktivky. Když je dobře udělaná, obrovským způsobem to rozšíří barevnost nástroje, aniž by mu to něco vzalo
- a nedal bych basu s jedním snímačem, já chci, aby uměla ostře zavrčet i temně zadunět
Ale podotýkám, že já jsem antivintagista, protože jsem na nástroje a aparáty, kterou jsou dnes vintage, musel tehdy hrát (jojo, já jsem věkově opravdu vintage , se všemi nedokonalostmi a omezeními. Nic jiného nebylo. Tož tu dnešní vintage módu moc nechápu.
Nicméně nikomu nic nevymlouvám, každý má jiné ucho i srdce.
Omlouvám se za délku příspěvku, nějak jsem se rozkecal
Pěkné porovnání dvou JB-like bas:
https://www.youtube.com/watch?v=UcyxIoGNsjs
aneb tady se odstartovala moje touha po Xoticovi
a to jsem se zařekl, že JB už nikdy ne... ale tohle asi jo.
i na ten slap se mi mnohem víc líbí PB
To je tím, že má tělo z jasanu.
MM bych měl taky nastavený malinko jinak
MM chce malinko přitlačit na basech, on to asi nechal všechno na středu.
Rick je kapitola sama o sobě, "one trick ponny". Za mě osobně nejzlejší basa co znám.
Jo, jo, má hodně špíny.
Omlouvám se za délku příspěvku, nějak jsem se rozkecal
Od toho se to tu jmenuje diskuzní fórum
Pěkné porovnání dvou JB-like bas:
https://www.youtube.com/watch?v=UcyxIoGNsjs
aneb tady se odstartovala moje touha po Xoticovi
a to jsem se zařekl, že JB už nikdy ne... ale tohle asi jo.
Tak tady za mě jednoznačně Xotic, oproti Foderovi je i něco levější, ne?
Pěkné porovnání dvou JB-like bas:
https://www.youtube.com/watch?v=UcyxIoGNsjs
aneb tady se odstartovala moje touha po Xoticovi
a to jsem se zařekl, že JB už nikdy ne... ale tohle asi jo.
Ta Fodera je strašně nudná . Takovej strašně dokonalej a "přeprodukovanej" zvuk bez života. Xotic tam zní rozhodně líp, ale mě osobně v tom chybí víc špíny.
Trochu mi u tý srovnávačky těchle "uber jazz bassů" chybí US Sadowsky a Lakland, aby to porovnání bylo komplexnější.
Další zajímavá srovnávačka, tentokrát 17 různých nástrojů: https://www.youtube.com/watch?v=IP4Brt232vA
Další zajímavá srovnávačka, tentokrát 17 různých nástrojů: https://www.youtube.com/watch?v=IP4Brt232vA
Tak za me: 1964 Gibson Thunderbird
Celkem pěkná srovnávačka čtyř signature Preclů:
Celkem pěkná srovnávačka čtyř signature Preclů:
Zrovna včera jsem o to brnknul
srovnávačka čtyř signature Preclů
Vždycky se mi líbil ten Mendelův model, ale nejlíp mi v tomhle případě zní McKagan.
Aidamos napsal:srovnávačka čtyř signature Preclů
Vždycky se mi líbil ten Mendelův model, ale nejlíp mi v tomhle případě zní McKagan.
A mně asi Harris.
ale nejlíp mi v tomhle případě zní McKagan
V tomhle případě taky, ale jinak teda Harris.
Na McKagana jsem hral spoustu let zpatky u baygra v ostrave a byla to po certech dobra basa
4x netradiční Jazz bass. Který vás nejvíc oslovil?
https://www.youtube.com/watch?v=gWIpN0xv5Js&ab_channel=HolyOneMusic
4x netradiční Jazz bass. Který vás nejvíc oslovil?
Nordstrand
jasně že Nordstrand
jasně že Nordstrand
Taktéž. Ale zamlouvá se mi i ten Performance YB5-21.
Rad bych ozivil tohle vlakno. Z ruznych stran slycham na Music Many ruzne ohlasy a ne vsechny jsou dobre ackoliv spousta jich je velmi dobrych. Rad bych si k tomu pridal zkusenosti mistnich. Narozdil od spousty jinych typu nastroju ruznych cenovych hladin jsem nic od MM ani Ray ani Sterling doma nemel a to ani na opravu elektriky a tak nevim na co si dat pozor a cim se jednotlive rady a pribuzne znacky lisi. Ja se k nakupu MM modelu nechystam, ale znamy se zacal shanet a vyptavat po petistrunce a probudil ve me zvedavost, protoze bude chtit s vyberem poradit.
Rad bych ozivil tohle vlakno. Z ruznych stran slycham na Music Many ruzne ohlasy a ne vsechny jsou dobre ackoliv spousta jich je velmi dobrych. Rad bych si k tomu pridal zkusenosti mistnich. Narozdil od spousty jinych typu nastroju ruznych cenovych hladin jsem nic od MM ani Ray ani Sterling doma nemel a to ani na opravu elektriky a tak nevim na co si dat pozor a cim se jednotlive rady a pribuzne znacky lisi. Ja se k nakupu MM modelu nechystam, ale znamy se zacal shanet a vyptavat po petistrunce a probudil ve me zvedavost, protoze bude chtit s vyberem poradit.
Kdybys to neměl daleko do Hradce Králové, nabízím k vyzkoušení Sterling by MM Ray34.
Pokud mohu mluvit ze svých zkušeností (měl jsem dva Ray34, jeden Ray35 a MM Stingray5).
Z mého pohledu rozdíl mezi Sterling by MM a originál Stingray je minimální (ačkoliv zrovna můj kus Ray35 dovezený z USA povededný nebyl, ale beru to jako výjimku potvrzující pravidlo).
Ostatně cena nového Ray je dnes na úrovni MM před pár lety.
Co někomu nemusí vyhovovat je u pětkových nástrojů struna G na úplném okraji hmatníku (snad to píšu srozumiteně). Zkrátka v oblasti oktávy je G struna tak blízko okraji, že to je pro někoho problém - viz obrázek.
Co se mi na MM líbí, je možnost utahování výztuhy krku bez nutnosti povolovat struny.
Jako další plus beru, že díky aktivní elektronice je zvuk většiny nástrojů víceméně stejně dobrý. Ostatně ten EQ je fakt vemi silný nástroj použitelný skoto ve všech polohách.
Víc k tomu asi napsat neumím, nebo se kdyžtak ptej.
Ja se k nakupu MM modelu nechystam, ale znamy se zacal shanet a vyptavat po petistrunce a probudil ve me zvedavost, protoze bude chtit s vyberem poradit.
Music Many jsou obecně super nástroje, miluju je, ač sám mám teď pětkový Precision od Fendera. Většinou to je tak, že je buď miluješ, nebo nesnášíš. Já je miluju, ale zkusím vypíchnout hlavně ty nevýhody:
- Jak už zaznělo výše, na pětce je G dost blízko hmatníku, lehce sklouzne z pražce.
- Rozteč strun na pětkové kobylce je jen 17,5 mm, trochu hůř se strefuje do struny při slapu. Čtyřky mají 19 mm, tam je to v pohodě.
- U varianty HH se dvěma snímači ten krkový rovněž trochu překáží při slapu.
- Starší nástroje jsou ze severského jasanu, tedy jsou to těžké mrchy jak čtyřky, tak pětky, někde 4,4 - 4,6 kg obvykle, ale klidně i k 5 kg, to samé víceméně platí pro Sterling by Music Man.
- Nové nástroje ze série Special mají tělo z bahenního jasanu, a tedy i pětky obvykle váží do 4 kg, čtyřky méně, ale ty nové kusy z téhle série jsou příšerně drahé.
- Starší nástroje v pětce, ač jsou tak těžké, tak i tak padají trochu na hlavu, respektive ty s dejme tomu 4,5 kg a méně. Čtyřky nepadají vůbec, nové Specialy díky ultra lehkým mechanikám taky ne, ani pětkové.
- Music Man standardně nelakuje krky, jen voskuje a olejuje, navíc v nich nepoužívá grafitové tyče jako pasívní výztuhy, takže ty krky jsou dost náchylný na změnu vlhkosti, kdy jsem šiboval s výztuhou co týden čtrnáct dní. Ta je naštěstí pohodlně přístupná kolečkem v patce krku, takže to není nic hrozného, ale otrava to furt štelovat je. Lakovaný byly jen nástroje z řady Classic a pak ty devadesátkový a starší. Já si svého někdejšího čtyřkového StingRaye nechal krk u Mázla nalakovat, a rázem bylo po problému s věčným šibováním s výztuhou. Mimochodem ty nelakované javorové krky se dost špiní. Zezadu na krku to tolik nevadí, ale ty hmatníky vypadají po letech fakt příšerně. Na nových nástrojích s pečeným javorem to tolik vidět není.
- Já osobně měl ještě problém, že jsem furt kroutil s aktivkou a přepínačem cívek a lovil zvuk.
To je asi tak všechno z negativ, co mě napadá. Jinak jak zmínil předřečník, aktivka je použitelná v prakticky v celém rozsahu, a baterka vydrží klidně dva roky.
Ta G struna tolik na kraji ma nejaky vyznam? Nekde jsem slyzel, ze celkove byva na MM G slabsi a lidi na tom laborujou se snimaci. Nicmene laborovani se snimaci je podle me forma GAS, takze to neberu nijak tragicky.
- Music Man standardně nelakuje krky, jen voskuje a olejuje, navíc v nich nepoužívá grafitové tyče jako pasívní výztuhy, takže ty krky jsou dost náchylný na změnu vlhkosti, kdy jsem šiboval s výztuhou co týden čtrnáct dní. Ta je naštěstí pohodlně přístupná kolečkem v patce krku, takže to není nic hrozného, ale otrava to furt štelovat je. Lakovaný byly jen nástroje z řady Classic a pak ty devadesátkový a starší. Já si svého někdejšího čtyřkového StingRaye nechal krk u Mázla nalakovat, a rázem bylo po problému s věčným šibováním s výztuhou. Mimochodem ty nelakované javorové krky se dost špiní. Zezadu na krku to tolik nevadí, ale ty hmatníky vypadají po letech fakt příšerně. Na nových nástrojích s pečeným javorem to tolik vidět není.
Musím říct, že jsem si MusicMana totoálně zamiloval, a pro mě to je etalonem basového zvuku
Ale musím dát Aidamovi za pravdu, neb je to až neuvěřitelný jak na té pětce dokáže krk pracovat i když je z pečeného javoru. Ještě jak bydlím ve starším domě, tak basa regauje na každé zatopení, vyvětrání apod. A to se nedá říct že by to pracovalo úplně zanedbatelně. Každopádně v pracovně kde mám nástroje se snažím držet stálé klima, ale né vždycky když se pocitově nic nemění je to tak i ve skutečnosti.
Nekde jsem slyzel, ze celkove byva na MM G slabsi
Ono je slabší, ale není to nic tragického, je to tak i hlavně v porovnání se strunou E a H, které jsou hodně silné. Pomůže tomu i přizvednout snímač pod G blíž ke struně a pod H naopak dál. Pomůže tomu významně i kompresor, ostatně zastávám názor, že Music Man bez kompresoru je skoro nehratelný, a pomůže tomu i aktivka, stačí lehce přitlačit třeba na středech.
Ta G struna tolik na kraji ma nejaky vyznam?
Jo, musis davat pozor, aby ti nesjela z hmatniku
Music Man standardně nelakuje krky, jen voskuje a olejuje......
Probiraji to na MM forech casto. Tahle povrchova uprava vyzaduje zvysenou pozornost stran udrzby. Doporucuji ocistit lemon oilem (je to spis dobry cistidlo nez olej na napousteni), lihem ci necim podobnym, liznout ocelovou vlnou a nanest tenku vrstvu tru oilu.
a nanest tenku vrstvu tru oilu.
To bych určitě udělal, pak je po problému. Dá se to navíc pohodlně udělat v domácích podmínkách.
Jinak tedy MM je sračka , ale určitě si v brzké době nějakej zase pořídím. Jen abych ho mohl pak hejtovat samozřejmě...
Jinak tedy MM je sračka , ale určitě si v brzké době nějakej zase pořídím. Jen abych ho mohl pak hejtovat samozřejmě...
Je to celkem divny, kdyz sem jeste obcas servisoval aktivky a serizoval tady u nas nastroje, tak se mi tu toho protocilo spoustu, ale MM zadnej. Pritom bych rek, ze je to ikonickej zvuk.
Rad bych ozivil tohle vlakno. Z ruznych stran slycham na Music Many ruzne ohlasy a ne vsechny jsou dobre ackoliv spousta jich je velmi dobrych. Rad bych si k tomu pridal zkusenosti mistnich. Narozdil od spousty jinych typu nastroju ruznych cenovych hladin jsem nic od MM ani Ray ani Sterling doma nemel a to ani na opravu elektriky a tak nevim na co si dat pozor a cim se jednotlive rady a pribuzne znacky lisi. Ja se k nakupu MM modelu nechystam, ale znamy se zacal shanet a vyptavat po petistrunce a probudil ve me zvedavost, protoze bude chtit s vyberem poradit.
Trochu si tu přihřeju polívčičku zrovna jednu pětku MM prodávám. Měl jsem v minulosti už čtyři a u všech byl ten zmíněny problém s G přílíš na kraji hmatníku. U téhle tomu tak z nějakého důvodu není a místa je tam dost. Kdyby měl kámoš zájem, klidně se může přijet podívat. Kdyžtak napiš
Je to celkem divny, kdyz sem jeste obcas servisoval aktivky a serizoval tady u nas nastroje, tak se mi tu toho protocilo spoustu, ale MM zadnej.
Myslím, že málokdo se na MM dokáže se ctí popasovat s nastavením zvuku. Tak aby to fungovalo pro kapelu, místo toho, aby to byl divný nečitelný rozmázlý hluboký huhel a vysoké cinkání bez těla k hovnu. Je to strašně lákavý sexy stroj, ale přes tohle jsem se nedostal, neumím to nakroutit.
df napsal:Je to celkem divny, kdyz sem jeste obcas servisoval aktivky a serizoval tady u nas nastroje, tak se mi tu toho protocilo spoustu, ale MM zadnej.
Myslím, že málokdo se na MM dokáže se ctí popasovat s nastavením zvuku. Tak aby to fungovalo pro kapelu, místo toho, aby to byl divný nečitelný rozmázlý hluboký huhel a vysoké cinkání bez těla k hovnu. Je to strašně lákavý sexy stroj, ale přes tohle jsem se nedostal, neumím to nakroutit.
To je parádně vystihnutý, vnímal jsem to vždycky úplně stejně. Měl jsem MM asi 4x. Ale myslím, že to budu zkoušet určitě ještě nejednou.
Mě vlastně nejde přímo ani tak o "pure MM sound" jako se mě líbí prostě zvuk samotného HB v té pozici. Takže za mě to může být i v pasivu a valí to jako kráááva.
Bodejť, nejpravdivější pravda - pasiv humbuk na sweetpointu je největší chrocht ze všech!
Proto ho mastíme my znalci.
Jak daleko je od MM Sandberg s HB u kobylky ?
https://www.thomann.de/cz/sandberg_california_ii_vm_4_pf_bb_gh.htm
https://www.thomann.de/cz/sandberg_california_ii_sl_tm_4_tb_pf_477453.htm
To zapadnuti v mixu je hodne poznat z nahravek. Za me i z velmi dobrych nahravek. Proste to v mixu nejede tak jako preclik
Jak daleko je od MM Sandberg s HB u kobylky ?
Ve sweet spotu to má jen Music Man a pak možná ještě ty Laklandy. Jinak většina bas ten kobylkáč má blíž ke kobylce, Sandberg není výjimkou.
Atvečko napsal:Jak daleko je od MM Sandberg s HB u kobylky ?
Ve sweet spotu to má jen Music Man a pak možná ještě ty Laklandy. Jinak většina bas ten kobylkáč má blíž ke kobylce, Sandberg není výjimkou.
Takto to má můj Ray34 a FGN.
Vzdálenost hrany snímače od kobylky Ray34 je cca 6 cm.
Jinak většina bas ten kobylkáč má blíž ke kobylce
Nojo, cort/ibanez to samý ...
Snad jen ještě doplním, že Music Man StingRay v pětkové i ve čtyřkové verzi (podobně i Sterling a Sabre) má ten kobylkáč umístěný stejně i ve dvousnímačové variantě, to však neplatí u modelu Bongo, to dvousnímačové má kobylkový snímač o něco blíže ke kobylce.
Prostě ty charaktery bas jsou jedinečný. JB neni na krkáč preclik, možná jen jako berlička pro JB ultras, tak trochu a jako, a PB neni prostě MM, i když ten taky v pasivu chrochtá. Nesporně se všema se nechá hrát supr čupr muzika, nejsou jedno účelový. Super, ne?
Mna tato vlastnost nachylnosti brutalne stvala na kazdom mojom MM (sr5, sr4, sr4 `89) a bol to vacsinou dovod predaja. Dialo sa to aj na starom MM so zalakovanym krkom
Kamos kvoli tomu predal svoje bongo a aj petruci signaturu .. ze posledna kvapka bola ked sa krk hybal uz "po vyjdeni z izby"
Mal som X bas bez pasivnej vystuhy, Warwicky, yamahy, akusticke, ibanez z 79, stare nove kusky, ale nikdy som nemal problem s takymi vykyvmi. Je to skoda bo vzhlad a zvuk MM zbozbujem odkedy hram.
Problem s G strunou som nemal pri ziadnom kusku.
JB na krkac preclik neni, ale ten rozdil je minimalni kdyz uz na to prisla rec.
Aidamos napsal:Atvečko napsal:Jak daleko je od MM Sandberg s HB u kobylky ?
Ve sweet spotu to má jen Music Man a pak možná ještě ty Laklandy. Jinak většina bas ten kobylkáč má blíž ke kobylce, Sandberg není výjimkou.
Takto to má můj Ray34 a FGN.
Vzdálenost hrany snímače od kobylky Ray34 je cca 6 cm.
Je to tak. Takhle jsem to dával sem
Je to strašně lákavý sexy stroj, ale přes tohle jsem se nedostal, neumím to nakroutit.
Přesně proto jsem ho prodal. Samotnej zvuk bez kapely do uší doma se mi nelíbil snad žádnej. S kapelou to byla jiná, basa tlačila, ale... Pořídil jsem místo něho Laka (koncept JB) a jsem velice spokojen. Doma do uší, nasucho i s kapelou.
P.S. neprodal jsem ho do blbejch rukou, má ho Fedor Frešo jr. a je spokojen.
Jak daleko je od MM Sandberg s HB u kobylky ?
https://www.thomann.de/cz/sandberg_california_ii_vm_4_pf_bb_gh.htm
https://www.thomann.de/cz/sandberg_california_ii_sl_tm_4_tb_pf_477453.htm
Aby byly zachovaný originální pozice snímačů z PB a MM tak musejí být na doraz u sebe.
Tuším, že je pozice toho HB cca o 2.5cm blíž ke kobyle. Kamarád říká, že z toho MM zvuk nedostane.
Kamarád říká, že z toho MM zvuk nedostane.
A to by nedostal, ani kdyby ten snímač byl ve správné pozici. Nezaměnitelný zvuk MM dělá prostě ten originální snímač a originální aktivní elektronika. Ač se snímače v čase a u různých modelů měnily, od AlNiCo přes keramické (feritové) až po neodymové magnety, i drobně byly modifikovány aktivky, tak ten základ je pořád stejný a konzistence zvuku v průběhu skoro padesáti let je až neuvěřitelná.
Aby byly zachovaný originální pozice snímačů z PB a MM tak musejí být na doraz u sebe.
Ano je to přesně tak...
originální aktivní elektronika.
Elektroniku ze starých MM jsem zkoumal a hodne si o tom hledal, není na ní vůbec nic mimořádnýho, jako fakt vubec nic. Postavil jsem dva 1:1 clony, nic mimořádnýho se nestalo . Dělá to ten snímač a asi hlavně jeho poloha.
JB na krkáč taky nezní jako PB, krutěpřísně třeba PB 51. Maximálně jako jakoby PB :-) Vůbec je ten každej nástroj jinej. Říká se, že PB je málo zvukově variabilní, druhej je (MM) nenakroutitelnej, a třetí (JB) má z toho od každýho trochu :-) A prej to řikaj ti, kdo vůbec ty nástroje nepochopili :-) Tedy já, ať to maj zdejší ultras ložený. Ale MM je z nich nejvíc sexy, to uznávám já. Vizuálně.
Dzzerza napsal:Aidamos napsal:Atvečko napsal:Jak daleko je od MM Sandberg s HB u kobylky ?
Ve sweet spotu to má jen Music Man a pak možná ještě ty Laklandy. Jinak většina bas ten kobylkáč má blíž ke kobylce, Sandberg není výjimkou.
Takto to má můj Ray34 a FGN.
Vzdálenost hrany snímače od kobylky Ray34 je cca 6 cm.
Je to tak. Takhle jsem to dával sem
Hele, tohle má snímač dobře daleko?(Vim, vypadá to nakřivo namontovaný.)
https://hudebnibazar.cz/fokus-swd-prodej-nebo-vymena/ID483335/
Hele, tohle má snímač dobře daleko?(Vim, vypadá to nakřivo namontovaný.)
https://hudebnibazar.cz/fokus-swd-prodej-nebo-vymena/ID483335/
Takhle od pohledu je to kobylky dál než má MM.
Ještě ke zvuku MM. Nevím jak to mají ostatní majitelé, ale já jsem sám na sobě vypozoroval, že ve chvíli, kdy si při hře na E strunu potřebuju opřít palec, opřu ho o snímač. A protože je snímač honě u kobylky, podvědomě pak už dál hraju mnohem blíž ke kobylce, než bych hrál na jiném nástroji. Což samozřejmě ovliňuje docela výrazně zvuk.
Proto mám taky v plánu domontovat thumbrest, abych se posunul blíž ke krku.
Luboš napsal:Kamarád říká, že z toho MM zvuk nedostane.
A to by nedostal, ani kdyby ten snímač byl ve správné pozici. Nezaměnitelný zvuk MM dělá prostě ten originální snímač a originální aktivní elektronika. Ač se snímače v čase a u různých modelů měnily, od AlNiCo přes keramické (feritové) až po neodymové magnety, i drobně byly modifikovány aktivky, tak ten základ je pořád stejný a konzistence zvuku v průběhu skoro padesáti let je až neuvěřitelná.
Nechce se mne věřit, že by žádný výrobce nedokázal vyrobit kopii originálního MM snímače. Magnety zmeříš, typ a množství drátu taky. Tomu moc nevěřím, že by byl tolik odlišný od „napodobenin„.
Vyrobis, to není problém. Dokonce docela bez problémů. Ale on samotný je k ničemu. Potřebuješ tam ještě ten preamp. Nějakým zázrakem to do kupy funguje.
Aguilar robi vcelku dobru kopiu snimaca a aj aguilar obp1 preamp funguje podobne ako 2eq preamp od musicmanu, len porovnat to by chcelo na konkretnej base.
Najviac musicman zvuk ktory som doma mal bol v tom z 89 2eq. Ten hned po zapnuti znel ako ked si napriklad pustite stare instruktazne videa L.Johnsona alebo prvy albac Rage A. The Machine.. (inak mal rovnake dreva)
Pri dalsich novsich som uz musel dost laborovat s eq na basach a aj aparate (stahovat stredy, atd)
Na W. Corvette SS, ktoru mam teraz viem natocit pre moje ucho relarivne podobny zvuk... - snimac na seriove zapojenie a vybudenie vysok a trosku basov. Na tej base je sice bahenny jasen, ale krk je wenge a ovankol, ktory jej davaju velmi silne stredy.
Nechce se mne věřit, že by žádný výrobce nedokázal vyrobit kopii originálního MM snímače. Magnety zmeříš, typ a množství drátu taky. Tomu moc nevěřím, že by byl tolik odlišný od „napodobenin„.
Zvukově nejblíž je prý tento Nordstrand: https://nordstrandaudio.com/collections/4-string-music-man-bass-pickups/products/mm4-2-dual-coil
Vyrobis, to není problém. Dokonce docela bez problémů. Ale on samotný je k ničemu. Potřebuješ tam ještě ten preamp. Nějakým zázrakem to do kupy funguje.
Přesně tak. A nejblíž zvukově z preampů je rozhodně East: https://www.east-uk.com/product/mmsr-3-knob-2-band/?v=928568b84963
Tie ceny za vsetko su velmi sympaticke, stavat novy nastroj, isiel by som do toho
JB na krkáč taky nezní jako PB, krutěpřísně třeba PB 51. Maximálně jako jakoby PB :-) Vůbec je ten každej nástroj jineji. Říká se, že PB je málo zvukově variabilní, druhej je (MM) nenakroutitelnej, a třetí (JB) má z toho od každýho trochu :-) A prej to řikaj ti, kdo vůbec ty nástroje nepochopili :-) Tedy já, ať to maj zdejší ultras ložený. Ale MM je z nich nejvíc sexy, to uznávám já. Vizuálně.
K tý PB 51, docela vy mě zajímalo, jak moc by se tomu v krkový pozici přiblížil jasanovej jazz bass s javorovým hmatníkem a tímhle snímačem: https://nordstrandaudio.com/collections/4-string-jazz-bass-pickups/products/51j4s
Jinak já jsem udělal kolečko JB-kopie Ricka(jediný mrzení z prodeje co u bas mám)-Gibson EB5-2x precl a zpět JB (ten sem odpražcoval). Na prvním JB byla aktivka (nevím jaká, nebyla tam origo) a furt jsem s tím laboroval a nikdy nebyl spokojenej. Mám díky tomu v hlavě blok a chci jen pasivní basy. Z toho důvodu jsem se nikdy neodhodlal zkusit MM. Potřebuju idiot-proof basu ????
Jinak pro pražcovou basu mám jako sen jasanovýho PJ - ideálně Lakland Geezer Butler. Vrčivej precl s jazz snímačem pro konkrétnější zkreslení.
litrfree napsal:
Vrčivej precl s jazz snímačem pro konkrétnější zkreslení.
Přesně na to nafouknutí vejšek bez ztráty mohutnosti tam ten singl u kobyly je.
K tý PB 51, docela vy mě zajímalo, jak moc by se tomu v krkový pozici přiblížil jasanovej jazz bass s javorovým hmatníkem a tímhle
myslím, že pro Tvoje hraní by byla PB 51 úplně ideální.. má velikou dynamiku a super barevnej zvuk, kterej se dobře pojí se zkreslením.
Hastur napsal:K tý PB 51, docela vy mě zajímalo, jak moc by se tomu v krkový pozici přiblížil jasanovej jazz bass s javorovým hmatníkem a tímhle
myslím, že pro Tvoje hraní by byla PB 51 úplně ideální.. má velikou dynamiku a super barevnej zvuk, kterej se dobře pojí se zkreslením.
Souhlas! Nicméně je to dost odlisny od klasických post57 preclu, chce to vyzkoušet. Ta dynamika je veliká.
Zrovna tu jednu mám a bezva.
Taky souhlas se zkreslenim, za me lip nez JB. A taky Hadturovi nabizim vyzkouseni.
Prodáváš to RI?: (S´mi ho tekrát vyfouk. :-))
litrfree napsal:Prodáváš to RI?: (S´mi ho tekrát vyfouk. :-))
Nikdy! Uz jsem si ho hodně potunil..toho se neplánuju nikdy zbavit. To je ten od rluka, taky jsi měl tenkrát zálusk?
Tak tohle přesně nevim. OK, stejně je to tvrdá charakterní tajming nóblesní basa, už bych to ke svému štěstí nedal. Ale.co kdyby :-)
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Baskytara » Jazz Bass vs. Precision vs. Music Man