Hastur napsal:Trochu oživím téma. Výhledově se chci pustit do odpražcování jazz basse. Nejdřív si to chci vyzkouset na jednou vadném krku, co jsem si koupil u Bacha. Pražce jsem už vyndal s pomocí nože. To šlo dobře a s minimem malých odštípnutí hmatníku.
A teď pár dotazů:
1) chci linkovanej vzhled, takže vyplnit drážku po pražcích dýhou. Co jsem koukal na youtube tak jsem viděl i vytmelení nějakou světle hnědou hmotou. Co byste doporučili?
2) je potřeba k přebrousení hmatníku a nasledne i krycích nátěrů mít blok s rádiusem nebo to lze i s rozným blokem?
3) nátěr na hmatník. Nejdřív jsem uvažoval jen o epoxidu. Ale na youtube i na talkbassu je hodně chválený sekundový lepidlo. Že je tvrdši a odolnější než epoxid. Nezkoušel jste to někdo?
EDIT: hmatník je palisandrovej a na base budou hlazenky. Je vlastně ten krycí natěr potreba?
Předem díky za rady.
Jednou jsem si to střihnul taky - na palisandru:
1) do děr po pražcích jsem použil světlý tmel na dřevo. Ale kidně dýhu nebo jemné piliny do lepidla
2) na broušení je rádius mnohem lepší - buď navštiv kytaráře (mají většinou bloky s většími rádiusy 12-15") nebo můžu půjčit hliníkový 9,5" na JB - do něj oboustrannou pásku a smirk.papír
3) nátěr jsem dal napřed epoxy - dle rady fy ATV zde, s rozdílem, že první vrstvu hodně řídkou aby nasákla co nejhlouběji. Ale zvuk byl takový sterilní, tak jsem epoxid zase obrousil a zkusil parketářský vosk - a u něj zůstal. Zvuk je víc dřevěný, měkký až sametový. Struny dávám elixíry a dřevo skoro nežerou - jednou za pár let převoskuju a vyleštím.
Jo a bacha na předpětí tzn průhyb krku - fender má hmatníky tenké jak plátky do klarinetu, je potřeba před broušením povolit do roviny - kontroluj uprostřed i na krajích. A hlavně - krk zespodu podložit po celé délce ať se ti při broušení nemá šanci prohnout ani do strany - vrtule je tam raz dva. Použij hodně jemný papír, tuším jsem měl 1000 nebo tak.
Na hlazenky bych voskoval a leštil. Btw i ebeny se napouští voskem.
Fender PB US, JB MIM, JB MIM FL, MarleauxDiva fy Růžička, Spector Legend Classic 6, Palatino, Ibanez SRH500FL;
TCE250BH+Soundelirium 12UL, Hocke BT70+BN112M, Peavey/EVM15L+Peavey Mark III, Hocke BT120+Hocke B115, Hocke BN210, AldaxSPM250, Samson C-valve preamp...