Re: Compressor-vaše zkušenosti, použítí a vůbec
ne vždycky když je špatnej zvuk je to špatnej nástroj
Pravda, někdy stačí koupit nový struny, pořádnej kabel, seštelovat to, co to dá, upravit výšku snímačů atd., to všechno má na zvuk vliv.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » Compressor-vaše zkušenosti, použítí a vůbec
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
ne vždycky když je špatnej zvuk je to špatnej nástroj
Pravda, někdy stačí koupit nový struny, pořádnej kabel, seštelovat to, co to dá, upravit výšku snímačů atd., to všechno má na zvuk vliv.
Pravda, někdy stačí koupit nový struny, pořádnej kabel, seštelovat to, co to dá, upravit výšku snímačů atd., to všechno má na zvuk vliv.
Samozřejmě to bylo první co mě napadlo. Takže jsem vysypal balík za seřízení a výměnu strun.
to Aidamos: Ono jde i o to si tu basu osahat, kravinu jak posledně neudělám, abych kupoval zajíce v pytli. Ale to už snad půjde nějak domluvit. Z bazáču nástroj kupovat nebudu, zatnu zoubky, chce to pár přesčasů v práci, nějaké vrácené love za přeplatek za energie a hurá do výběru... Jen je to dlouhodobý projekt... No jo no, na Vánoce jsem si koupil pod stromeček repráky s AC receiverem za 40k, takže basa bude muset počkat no...
Jinak jsem vůbec nevěděl, že se dají efekty použít jak na basu, tak na kytaru, resp. já myslel, že na každý nástroj je spešl krabička. (teda jestli se nemýlím).
V tom případě asi bude rozumné, když vezmu basu a skáknu k bratrovi, který má doma mulťák na kytaru a "osahám" si ty zvukové možnosti. Myslím, že potom budu chytřejší i do budoucna co se výběru nástroje týče...
Z bazáču nástroj kupovat nebudu, zatnu zoubky, chce to pár přesčasů v práci, nějaké vrácené love za přeplatek za energie a hurá do výběru...
Hele jsou to tvoje prachy a tvoje přesčasy. Ale ten bazar fakt nezatracuj. Ušetříš na tom nemalé peníze, které můžeš investovat jinak. Já sám jsem první dvě basy taky kupoval nové, čili trvalo mi to dvě basy než jsem se poučil. Ale zase jsem na ně dlouho hrál. Tobě to zatím trvalo jednu basu, ale moc jsi jí nedal.
Druhé dva nástroje jsem kupoval už hrané - mimo jiné úžasný nástroj tady od Decka http://baskytara.com/forum/viewtopic.php?id=7615, nástroj který by nový pod 1000 euro nešel a já bych si ho nemohl, nebo za tu cenu nechtěl dovolit.
Pokud se necítíš na to kupovat použitou basu, protože si nejsi jistý, jak bys zhodnotil její stav, můžeš poprosit tady na fóru a třeba se někdo z blízkého bydliště najde, kdo ti s tím pomůže.
Ale to tu skutečně spamujeme vlákno o kompresorech. Takže abych to napravil:
BAYGER SUSTAINER - móóc dobrý, velmi transparentní, vůbec nepozoruju že by barvil.
Už to tu asi několikrát bylo, ale dost mi pomohlo orientovat se v pojmech okolo kompresorů (a hlavně nastavení) tohle FAQ: http://www.ovnilab.com/faq.shtml
Třeba tam taky najdete odpovědi.
Hezky a srozumitelně (bohužel anglicky) je to Wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range_compression
Na té české to není úplně ono (chybí grafy): http://cs.wikipedia.org/wiki/Komprese_dynamiky
Hlavní (podle mě) je vědět, jaký chci aby byl výsledný zvuk. Pak musím vědět jak toho dosáhnu (zkušenosti a experimentování). A pak to našteluju
Basáci často nemají v hraní srovnanou dynamiku, neví co kompresor dělá, pak špatně zahrajou na nesmyslný nastavení, a protože měli jen představu, že zvuk bude "lepší", zahodí kompresor s odůvodněním, že to "akorát kurví zvuk".
A samozřejmě kompresory alesis, behringer a spol. dělají se zvukem všechno možné, jenom ne kompresi
A pak to našteluju smile
jo jo, párkrát se mi stalo, že jsem to našteloval až pak
tao-kan napsal:A pak to našteluju smile
jo jo, párkrát se mi stalo, že jsem to našteloval až pak
Jak tomu mám rozumět? Až pak ve smyslu "až po koncertě"?
"až po koncertě"?
všichni jsme nějak začínali
Kdyby jste měli možnost volby mezi DBX 166xs a Markbass compressorem co by jste si vybrali? Docela dost jsem toho už přečetl a u DBX se mi hodí, že je do racku a má presety, protože jak čtu tak to není sranda nastavit pořádně. A ten Markbass má zase lampu a to by mohlo přijemně změnit zvuk. Nevím nevím, nikdy jsem compressor neměl....Stojí skoro stejně
u DBX se mi hodí, že je do racku a má presety, protože jak čtu tak to není sranda nastavit pořádně
...jaký presety?
A vůbec, u kompresoru na nastavení, který se nemění, zapomeň. NEcháš si od někoho znalého poradit jak na to a pak si to vždycky před hraním lehce doladíš.... jako ekvalizér, gain atd. - taky tam nemáš fixkou nakreslený, kde je svatý tón
DBX se mi hodí
Vážně chceš rackovou složitou krávu? Já vybírat v Tvé cenové relaci, tak asi vezmu tohle: http://www.audiotek.cz/product-46753-du … compressor
A to si zas myslím, že dbx bude lepší volba
Tak samozřejmě proto tu píšu, abych si nechal poradit :-). Presety nemá špatně jsem se vyjádřil. Má funkci Auto dynamic, která sama nastavuje Attack a Release. A v čem je ta složitá racková kráva horší? Ten MXR se mi líbí, ale to DBX má navíc Expander/Gate a limiter. To je to nastavení o tolik složitější než ten MXR?
Ne, nastavení je stejné. dbx asi bude lepší, nicméně větší a těžší
Ne, nastavení je stejné. dbx asi bude lepší, nicméně větší a těžší
Tak já jsem koukal po rackovým, protože já rack stejně mám, takže mě racková verze nevadí. Jenom nemám na lepší a rackový sou dost drahý. Proto mě zaujal ten Markabass a ani ten MXR nemusí bejt vůbec zlej. Ale fakt nevím, nejlepší kdyby se někdo napsal kdo je třeba měl možnost vidět nebo zkoušet.
za mě určitě dbx. dospělá věc, s ovladačema, které ma kompersor mít, veškeré basové a krabičkové varianty jsou prostě zjednodušené, uživatelsky přivětivější, ale co se zvuku a možností týče, je to jinde. ten dbx využiješ i jinde a obtížnosti se neboj: já taky na to poprvně koukal jak maďar do kombajnu, jenom se toho neboj, prostě si zakruť čudlíkama a pokud nejseš úplně hluchej, brzo ti bude jasný, o co jde:)
Nedávno jsem si pořídil z bazaru kompresor Ibanez BP10, protože jsem tu o něm nic nenašel, tak se podělím - zatím jsem s ním celkem spokojený. Používám ho hlavně na jemnější nastavení (kdy se ještě tolik neprojevuje zvuk samotnýho kompresoru - zkoušel jsem si to tak, že jsem s tím furt kroutil a kroutil, zapínal a vypínal a nakonec jsem skoro nepoznal, jestli to mám zapnuté anebo ne ), tak mi to vyhovuje, abych zbytečně netýral kombo (obzvlášť třeba se zkreslením). Pokud ale na něm vytočíte attack a sustain, fungoval by i do drone stylů, protože z toho leze trochu nakřáplý zvuk s nekonečným sustainem (samozřejmě už obohaceným o šum). Jiný nastavení mě na něm nebavilo, jak zvukově, tak funkčně. Akorát teda není true bypass, ale naštěstí ho mám furt zapnutý
Kdo zná kapelu GNU, tak tam byl zrovna k slyšení (spolu s fuzzem El Grande).
Tip: Občas se po bazarech válí kytarový obdoby CP5,CP9,CP10 - od těch se to liší jenom v jednom kondenzátoru (http://www.ovnilab.com/reviews/ibanbp5.shtml)
juuuu, beruska
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v … =endscreen
Pro ty, kdo přesně neví, co kompresor dělá, tu máme super polopatické vysvětlení prakticky všeho ohledně kompresoru...
Je tomu pár dní nazpět co jsem z druhé ruky koupil Aphex Punch Factory a musím říct velká spokojenost. Jednoduché ovládání, žádný šum, minimální vliv na barvu tónu, ale celkový zvuk je kultivovanější. Zatím jsem s ním hrál pouze ve zkušebně, tak ještě uvidím jak se projeví na koncertě.
Jsem doma v šuflíku našel tenhle...(http://www.music-city.cz/dunlop-mxr-supercomp-3281.html)...kompresor od MXR, ani nevím, kde se u mě vzal-už mi tam leží tak 5 let.Máte s ním někdo zkušenost?...je k požití na basu?
doufám, že nenajdeš v boudě na zahradě 5 let mrtvýho psa..... LoL
edit: kompresor by měl být zaměnitelný nebo řekněme použitelný takřka na cokoli (kytara - basa) v nouzi jsme na něj nahrávali i zpěv na garážovým demu. vyykoušej a uvidíš. tohle by měl být skutečný kompresor. A v nastavení je lépe méně.
doufám, že nenajdeš v boudě na zahradě 5 let mrtvýho psa..... LoL
edit: kompresor by měl být zaměnitelný nebo řekněme použitelný takřka na cokoli (kytara - basa) v nouzi jsme na něj nahrávali i zpěv na garážovým demu. vyykoušej a uvidíš. tohle by měl být skutečný kompresor. A v nastavení je lépe méně.
...tak jsem ho teda oprášil,...a dodělal konečně ten pedalboard,...a jen tak ze zvědavosti jsem ten "šuplíkovej" MXR Super Comp dal nakonec řady před apec a trochu si s ním pohrám,...a chodí fajnově. Měl jsem ho před tím právě už na zkoušce,..jen mezi basou a Hartke LH500 a po dobrém nastavení to basu příjemně oživí,...prodlouží sustain, až tolik neoholí špičky (záleží na nastavení) ale hlavně to basu příjemně "rozsvítí". Takže asi zůstane stabilně na pedalboardu. A to mi fakt ležel doma bez povšimnutí tak 5-6 let.
Ja som si zaobstaral tento klasický dynacomp od MXR. Za mňa poviem že spokojnosť. Netreba ani komplikovane nastavovať a najdete dobré nastavenie aj na predlženie sustainu a aj na zvýšenie attacku.
Nejlepší co sem zatím zažil je spectracomp od TC. Funguje přesně jak by jeden čekal, komprimuje více basy než středy a výšky a ono to parádně funguje, člověk se v kapele slyší a přitom nikde nic neduní a nebučí...
spectracomp od TC
to proto, že komprimuje po pásmech to co je potřeba, ne všechno z jedný vody na čisto
spider napsal:spectracomp od TC
to proto, že komprimuje po pásmech to co je potřeba, ne všechno z jedný vody na čisto
Stejně je hezký, když něco funguje dobře
Stejně je hezký, když něco funguje dobře
A stejnej pocit mám zatim z novýho přírustku:
Zatim asi nejvíc transparentní komp, žádná barva, jen dělá to co se mu řekne, navíc kombinace ovládání míry komprese a tresholdu mi přijde uživatelsky optimální.
tao-kan napsal:Stejně je hezký, když něco funguje dobře
A stejnej pocit mám zatim z novýho přírustku:
Zatim asi nejvíc transparentní komp, žádná barva, jen dělá to co se mu řekne, navíc kombinace ovládání míry komprese a tresholdu mi přijde uživatelsky optimální.
...jeden je na inzerci-hudební bazar,...nebo je to ten z inzerce? Taky se mi zamlouval,...ale jsem spokojený s MXR Super Comp.
Jooo Ostrava ruluje!
jó to je ten co si ho Zdenda Bína dává ke kafi
http://www.youtube.com/watch?v=eZAn9aCBy3w
Vlastním ho cca půl roku a opravdu si musím tento Bayger produkt jenom chválit. Fakt špica.
žádná barva
dyt je oranžovej! takže to jistě bude do makrbasu
Panove, co mate facebook: Bayger někdy začátkem týdne žádal o feedback uživatelů. Určitě bude rád když mu něco napíšete:
Přátelé, fanoušci a hlavně majitelé BAYGER efektů, byli bychom rádi za vaše odezvy a zpětnou vazbu ohledně zkušeností se žlutými krabičkami. Rádi bychom doplnili na webové stránky www.baygereffects.com do sekce reference vás uživatele a vaš
e poznatky, připomínky, zkušenosti z používání těchto efektů. Klidně stači i kratce a vystižně, ale i delších rozborů a hodnocení si budeme velice vážit! Pokud bude možno připojit drobnou fotku nejlépe s bayger efektem sem s tím, zpětné odkazy na vaše band stránky zaručeny! posílejte na bayger@email.cz
davidak napsal:
žádná barva
dyt je oranžovej! takže to jistě bude do makrbasu big_smile
Myslim že Jenda řikal, že jich zkoušel u Baygera víc kusu a co kousek to trošku jinej sound : ) tak jedině co kus, tak jiná žádná barva : )
Comp je to suprovej !
takže to jistě bude do makrbasu
To máš recht, sedí to
Bayger někdy začátkem týdne žádal o feedback uživatelů. Určitě bude rád když mu něco napíšete
Tak pana Baygera ml. pozvi na fórum, Bayger už tu má myslim někde thread, tak ať funguje třeba jako Hocke, Nook.
Mě se moc nezdá umístění konektoru napájení takhle vepředu. Co na to uživatelé s "nejistým" krokem ?
pana Baygera ml. pozvi na fórum
Filip je tu registrovany, parkrat zkousel neco prodat, dostal cocku jakej ze je vydriduch (he he ) tak tu na to prdi
no, k tomu Byegerovi... treshold je zákaldní funkce kompresoru...co se asi skrývá pod čudlíkem comp? že by ratio? aneobo něco úplně jiného, když už se to jmenuje sustainer
Mozna to uz nekde napsany je, ale chtel bych se zeptat co pouziva Jenda za compressor na akustiku, pripadne dalsi akustikari. Uvazuju o Punch Factory pac je to desne jednoducha krabice, ale nejsem si uplne jistej jestli je to dobrej napad k elektroakustice. Cim min potaku tim vic adidas, nejcastejc hraju do PAcka.
Bohužel je to tak, že musíš vyzkoušet, protože i dobrej kompresor ti zrovna nemusí sedět k tvojí base.
Mozna to uz nekde napsany je, ale chtel bych se zeptat co pouziva Jenda za compressor na akustiku, pripadne dalsi akustikari. Uvazuju o Punch Factory pac je to desne jednoducha krabice, ale nejsem si uplne jistej jestli je to dobrej napad k elektroakustice. Cim min potaku tim vic adidas, nejcastejc hraju do PAcka.
Myslím, že používá Bayger Sustainer, ale potvrdit nebo vyvrátit to může jen on. http://www.baygereffects.com/
Já Punch Factory používal ke svojí Cort SJB6FX FL. Mám pocit, že to byla dobrá kombinace.
musíš vyzkoušet, protože i dobrej kompresor ti zrovna nemusí sedět k tvojí base
souhlas. koupil sem multicomp od Svedu, vyzkousel x zapojeni a nastaveni a basu to zabilo. pak sem to narval zene pred kytaru a ta sa rochni spokojenosti, jak to muze flakat a kompresor robi za ni. aneb jak e.t. o kompresor prisel
Myslím, že používá Bayger Sustainer, ale potvrdit nebo vyvrátit to může jen on. http://www.baygereffects.com/
Má BAYGER, ale tuším jiný typ, dokonce nějaký prototyp, má tam přepínač na attack.
Mozna to uz nekde napsany je, ale chtel bych se zeptat co pouziva Jenda za compressor na akustiku, pripadne dalsi akustikari. Uvazuju o Punch Factory pac je to desne jednoducha krabice, ale nejsem si uplne jistej jestli je to dobrej napad k elektroakustice. Cim min potaku tim vic adidas, nejcastejc hraju do PAcka.
Jo bayger sustainer a jak pise aidamos, tak je to prototyp, kterej ma prepinani na cas komprese, ale vicemene to pouzivam v defaultnim nastaveni. Jen nekde, kdyz je houkavejsi sal, tak si necham komprimovat hned attack, abych byl "na reprakach"... Ale o co ti hlavne jde? Jestli bojujes s konkretnosti, tak musis bohuzel zacit u snimace... Mas asi piezo, co?
Ty akustiky maj bohuzel hodne krehkej ton, kterej rozbije jakakoliv spatna frekvence...staci trosku ztratit vejsky a uz je to tupy, trosku se ti kombem pohnou stredobasy a uh to huhla... Ta bohatost tech frekvenci tam holt jako u elektriky neni... Ta charakteristika je v mnohem uzsim pasmu a tak kazdej agresivni kompresor, ekvalizer, preamp zvuk zabije...
Vidíš, vidíš... kdybys poslechl mou radu a hrál do sterea s pořádným rotary, nemusel jsi zakusit tolik poroby
S konkretnosti ani snad ne, i kdyz pokud optimalizuju korekce na vetsi konretnost tak ztracim charakter tonu, je to dycky o nejakym kompromisu. Ale od kompresoru si spis slibuju urcitou vyrovnanost a rezani spicek, chapu, ze krabice mi problem s technikou hry nevyresi, ale mohlo by to pomoct. Chtel bych tim schovavat prazce, vyrovnavat ton a podporovat dynamiku hry. Ale mozna je moje predstava uplne zcestna. Vymysleny to mam tak, ze v ceste bych mel kompresor, chorus a pres M80 to honit do PA.
S konkretnosti ani snad ne, i kdyz pokud optimalizuju korekce na vetsi konretnost tak ztracim charakter tonu, je to dycky o nejakym kompromisu. Ale od kompresoru si spis slibuju urcitou vyrovnanost a rezani spicek, chapu, ze krabice mi problem s technikou hry nevyresi, ale mohlo by to pomoct. Chtel bych tim schovavat prazce, vyrovnavat ton a podporovat dynamiku hry. Ale mozna je moje predstava uplne zcestna. Vymysleny to mam tak, ze v ceste bych mel kompresor, chorus a pres M80 to honit do PA.
Jojo.. Ty neprijemny spicky od prazcu... To jsem taky resil... Odtud bezprazec. Je to k vzteku, kdyz ruchy z prazcu valcujou samotnej ton... Pak bych volil ten sustainer, ale uvidis jestli to bude stacit... Mozna bude muset dojit na snimac...
flachby: v tom případě bys možná měl zkusit dobrej limiter, jestli by ti neudělal lepší službu.
flachby napsal:S konkretnosti ani snad ne, i kdyz pokud optimalizuju korekce na vetsi konretnost tak ztracim charakter tonu, je to dycky o nejakym kompromisu. Ale od kompresoru si spis slibuju urcitou vyrovnanost a rezani spicek, chapu, ze krabice mi problem s technikou hry nevyresi, ale mohlo by to pomoct. Chtel bych tim schovavat prazce, vyrovnavat ton a podporovat dynamiku hry. Ale mozna je moje predstava uplne zcestna. Vymysleny to mam tak, ze v ceste bych mel kompresor, chorus a pres M80 to honit do PA.
Jojo.. Ty neprijemny spicky od prazcu... To jsem taky resil... Odtud bezprazec. Je to k vzteku, kdyz ruchy z prazcu valcujou samotnej ton... Pak bych volil ten sustainer, ale uvidis jestli to bude stacit... Mozna bude muset dojit na snimac...
Prilis mnoho moznosti a tak malo casu na zkouseni... Nakonec mam stejne v planu ty prazce nechat vyrvat. I nejaky to piezo na desku nebo malej mikrofon do tela, nad vsim premejslim.
dobrej limiter
Jen podotýkám, že limiter je extrémní nastavení kompresoru. Je to vlastně kompresor s kompresním poměrem 1:∞
tao-kan napsal:dobrej limiter
Jen podotýkám, že limiter je extrémní nastavení kompresoru. Je to vlastně kompresor s kompresním poměrem 1:∞
Samozřejmě, akorát že běžný krabičkový takový poměr málokdy umí...
Samozřejmě, akorát že běžný krabičkový takový poměr málokdy umí...
Jo, to je fakt, navíc když už to kompresor umí, tak se to dost na těch krabičkách kamufluje divnými názvy. Jo a sorry není to 1:∞, ale ∞:1. Takhle to má označený např. tenhle Boss:
Jenich napsal:flachby napsal:S konkretnosti ani snad ne, i kdyz pokud optimalizuju korekce na vetsi konretnost tak ztracim charakter tonu, je to dycky o nejakym kompromisu. Ale od kompresoru si spis slibuju urcitou vyrovnanost a rezani spicek, chapu, ze krabice mi problem s technikou hry nevyresi, ale mohlo by to pomoct. Chtel bych tim schovavat prazce, vyrovnavat ton a podporovat dynamiku hry. Ale mozna je moje predstava uplne zcestna. Vymysleny to mam tak, ze v ceste bych mel kompresor, chorus a pres M80 to honit do PA.
Jojo.. Ty neprijemny spicky od prazcu... To jsem taky resil... Odtud bezprazec. Je to k vzteku, kdyz ruchy z prazcu valcujou samotnej ton... Pak bych volil ten sustainer, ale uvidis jestli to bude stacit... Mozna bude muset dojit na snimac...
Prilis mnoho moznosti a tak malo casu na zkouseni... Nakonec mam stejne v planu ty prazce nechat vyrvat. I nejaky to piezo na desku nebo malej mikrofon do tela, nad vsim premejslim.
tak do toho zahrn i magnet, at v tom vyberu mas i spravny reseni
Ne vazne... Bojim se bojim, ze vpravde akustickej nastroj s magnetem je vlastne nakonec jedina cesta rad bych aby to slo jinak... Ale doprovodna basa, zive... Vzdycky vyjde magnet nejlip...
no jo, ale bude magnet snimat nylonovy struny? Nebo teda ponylonovany.
no jo, ale bude magnet snimat nylonovy struny? Nebo teda ponylonovany.
Bere je, ale malo... Ale covece uvidis... Drzim palce, at to vyjde, jak si predstavujes, ale ja ty struny taky mel... Šly....
na nylonový struny (nebo ovčí střífka) to chce hooodně silnej magnet ....
Mám dotaz. Na baskytaře mám keramickej snímač Seymour Duncan typu MM. Hraju přes Galliena a basa je pasivní, ten snímač má ovšem tak silnej výstup, že Galliena mám přepnutýho pro aktivku, protože to jinak clipuje uplně při každým nastavení. Dokáže tohle dobrej kompresor odstranit? Jako, že by zkrátka "krotil" ten signál aby se nepřebudil. Ono se mi totož zdá, že na ten pasiv to zní líp, ale to přebuzení je fakt děs.
Vyhlídnutej mám ten MXR M87 a zajímalo by mě, jestli je možný ho hodit do efektový smyčky (Gallien má sériovou). Celkový plán mám takovej, že bych měl MXR M87 a MXR M40 v efektový smyčce a když bych používal distortion, pak bych comp vypínal. Ale celkem je to ještě hudba budoucnost za ty 2 krabky to je přes 9000kč....
jenom takovej napad - zkusil si snimac zasroubovat niz pod struny (hloub)?
jenom takovej napad - zkusil si snimac zasroubovat niz pod struny (hloub)?
tohle sem musel udelat s obema Spectorama jinak to bylo proti dalsim basam co mam hruuuuuza
No to není uplně jak jednoduchý, protože už mám naklopenej snímač tak, aby Hčková struna hrála tak nějak nahlas, aby byla slyšet. Tudíš se snímačem se už hejbat nedá. Je naklopenej k Hčku a zase je dál od Gčka abychom se lépe chápali. Níže zkrátka nejde.
Jestli nechceš kupovat komp/limiter a nemůžeš dál hýbat se snímačem, tak mě napadá zásah v podobě odporového děliče na vstup aparátu anebo další "centrální" volume k baskytaře (abys neměnil třeba poměr snímačů), kde bys signál trochu stáhl, příp. efektový provedení v podobě nějakýho signal padu. EHX něco dělá na pasivní způsob: http://www.ehx.com/products/signal-pad
Jestli nechceš kupovat komp/limiter a nemůžeš dál hýbat se snímačem, tak mě napadá zásah v podobě odporového děliče na vstup aparátu anebo další "centrální" volume k baskytaře, kde bys signál trochu stáhl, příp. efektový provedení v podobě nějakýho signal padu? EHx něco dělá na pasivní způsob: http://www.ehx.com/products/signal-pad
No tak mě by comp nevadil. Ono jako i když ten Gallien je přeplej na aktiv tak ono to nehraješ špatně, ale zkrátka podle sluchu, když je to v pasivu je to živější. Mě jde spíš o to, jestli by tohle comp dokázal nebo ne. Už se pěkně dlouho hrabu v tom co comp dělá, ale neměl jsem možnost žádnej vyzkoušet a rozhodně když už compresor, tak ne žádnej šunt.
No jestli bys měl komp nastavenej jako limiter, tak toho podle mě dosáhneš. Ale je to extrémní nastavení kompu, tak z toho jiný nastavený zvuk nedostaneš a bude to mít dost omezený využití (hlavně na omezování signálu). Já bych spíš vyřešil zvlášť problém omezení signálu něčím jiným než kompresorem a pak si koupil zvlášť komp na komprimaci a ne na limitaci (je mi jasný, že treshold není jediný nastavitelný parametr, ale prostě to využití mě nepřijde tak smysluplný)... I když těžko říct, jak to bude v praxi vypadat.
Určitě k tomu doplní někdo další názor
edit: anebo použít duální kompresor (jeden pro limitaci a druhý pro komprimaci), jestli to není fantasy
No jestli bys měl komp nastavenej jako limiter, tak toho podle mě dosáhneš. Ale je to extrémní nastavení kompu, tak z toho jiný nastavený zvuk nedostaneš a bude to mít dost omezený využití (hlavně na omezování signálu). Já bych spíš vyřešil zvlášť problém omezení signálu něčím jiným než kompresorem a pak si koupil zvlášť komp na komprimaci a ne na limitaci (je mi jasný, že treshold není jediný nastavitelný parametr, ale prostě to využití mě nepřijde tak smysluplný)... I když těžko říct, jak to bude v praxi vypadat.
Určitě k tomu doplní někdo další názor
edit: anebo použít duální kompresor (jeden pro limitaci a druhý pro komprimaci), jestli to není fantasy
Tak rozhodně to používat jako limiter opravdu nechci to si myslím, že bych poslal veškerou dynamiku do hajzlu Když už kompresor tak jsem chtěl hlavně vědět co to s tím zvukem udělá a taky spíš co čtu tak lehčí kompresy rozhodně to nepřehnat. Ale někdo tu myslím psal, že kompresuje 2x. Určitě pokud máš třeba rackovej dvoukanálovej tak by to mělo jít. Když to řeknu jak to je, tak bych koupil compresor, pořádně to vyzkoušel a pak pokud by mi to opravdu nevyhovovalo, pak bych využil 30 denní lhůtu na vrácení zboží po internetu. Sice to není hezký, ale nikdo mi do zkušebny jen tak comp nepučí.
Ještě mě teda napadlo při čtení prvního příspěvku k tomuto problému (jestli dobře chápu funkci efektové smyčky), tak když bys do smyčky hodil komp, tak tím neomezíš signál z basy na vstupu, ale jenom upravíš mezi preampem a koncákem a to by nevyřešilo tvůj problém.
Jinak asi vyzkoušej a uvidíš.
Ještě mě teda napadlo při čtení prvního příspěvku k tomuto problému (jestli dobře chápu funkci efektové smyčky), tak když bys do smyčky hodil komp, tak tím neomezíš signál z basy na vstupu, ale jenom upravíš mezi preampem a koncákem a to by nevyřešilo tvůj problém.
Jinak asi vyzkoušej a uvidíš.
Máš pravdu to by tak mohlo bejt, protože ta ledka určuje přebuzení preampu, takže asi hodit ho do smyčky to nevyřeší. Začíná to bejt docela věda . Snad někdo poradí.
jednoduchá věc: pokud má kompresor i mínusový nastavení výstupního gainu, tak to prostě utáhni. profi kompresory to mají, nevím jak krabičky
jinak podle mě celej problém je nevhodně zvolený snímač...
jednoduchá věc: pokud má kompresor i mínusový nastavení výstupního gainu, tak to prostě utáhni. profi kompresory to mají, nevím jak krabičky
jinak podle mě celej problém je nevhodně zvolený snímač...
Jj. Je proste chyba lecit problem od konce signalovy cesty...od zacatku je to sice nakladnejsi, ale vysledky jsou mnohem rychlejsi, jasnejsi a vsechno funguje logicteji...
Je proste chyba lecit problem od konce signalovy cesty
Bohužel jsem si touhle zkušeností prošel celou a fakt to nemá cenu. Začít basou a snímačema, pak aparát, pak efekty, je opravdu jediná cesta.
Začít basou a snímačema
Já začínal ješte o fous, vlastně o dva fousy, dřív, blíž :-)))
hele blba pripominka ale od toho je prece volume cudl na ty base ne? a co treba vymena potaku mohlo by to malinko pomoc? jestli tam mas 250 a dat tam 500 ??
a gain na ampu nepomuze?? nebo ho tam nemas?
Volume na base mi nepřijde jako praktický řešení. Navíc se stahováním volumu mění tón a přijdeš tak o všechno... zvuk, barák, rodina
Mám půjčenej Markbass compresorre, zapojen ho mám basa-comp-hlava, používám kvalitní kabely Monster cable a dělá mi toto: pokud si nastavím threshold a ratio (řídím se poblikáváním kontrolky na kompresoru tak, aby spínal při určitý síle zabrání) a gain na hlavě je v poloze 0, tak se comp chová jinak, než když gain vytočím do hodnoty, na kterou hraju. Prostě nasucho si ho nastavím, aby zabíral tak, jak chci ale po vytočení gainu reaguje jinak, takže kroutím při hraní. Taky jsem ho přednastavil doma, když jsem ho měl zapnutej do zvukovky a sluchátek a pak do aparátu to bylo taky jinak. Jsou tohle věci, který ho ovlivňujou, nebo jak si děláte nastavení vy?
hele blba pripominka ale od toho je prece volume cudl na ty base ne? a co treba vymena potaku mohlo by to malinko pomoc? jestli tam mas 250 a dat tam 500 ??
a gain na ampu nepomuze?? nebo ho tam nemas?
...to je ale obráceně ne?...jestli tam má 250k a dá tam 500k, tak bude tón ještě o něco "ostřejší". Proto se dávaj na single 250k-třeba u JazzBass a u hambakrů 500k, páč hambáč není tak ostrej-ještě když je paraelně. Určitě má na volume 500k,...co se dává na hambáče. Kdyby tam dal 250k, tak ztratí lehce výšky. Řešil bych to jak tady píšou kluci,...zkusil bych jinej-slabší snímač.
Mám půjčenej Markbass compresorre, zapojen ho mám basa-comp-hlava, používám kvalitní kabely Monster cable a dělá mi toto: pokud si nastavím threshold a ratio (řídím se poblikáváním kontrolky na kompresoru tak, aby spínal při určitý síle zabrání) a gain na hlavě je v poloze 0, tak se comp chová jinak, než když gain vytočím do hodnoty, na kterou hraju. Prostě nasucho si ho nastavím, aby zabíral tak, jak chci ale po vytočení gainu reaguje jinak, takže kroutím při hraní. Taky jsem ho přednastavil doma, když jsem ho měl zapnutej do zvukovky a sluchátek a pak do aparátu to bylo taky jinak. Jsou tohle věci, který ho ovlivňujou, nebo jak si děláte nastavení vy?
Up
Mám půjčenej Markbass compresorre, zapojen ho mám basa-comp-hlava, používám kvalitní kabely Monster cable a dělá mi toto: pokud si nastavím threshold a ratio (řídím se poblikáváním kontrolky na kompresoru tak, aby spínal při určitý síle zabrání) a gain na hlavě je v poloze 0, tak se comp chová jinak, než když gain vytočím do hodnoty, na kterou hraju. Prostě nasucho si ho nastavím, aby zabíral tak, jak chci ale po vytočení gainu reaguje jinak, takže kroutím při hraní. Taky jsem ho přednastavil doma, když jsem ho měl zapnutej do zvukovky a sluchátek a pak do aparátu to bylo taky jinak. Jsou tohle věci, který ho ovlivňujou, nebo jak si děláte nastavení vy?
Můžu říct, že když jsem si komp nastavil na kombu při hlasitosti domácího hraní a pak naživo hrál na polovinu volume, reagovalo to taky trochu jinak, ale spíš ve smyslu, že přidávání volume na kombu nebylo tak znát - komp to rapidně stahoval, takže jsem jenom vytočil hlasitost na kompu. Jinak ty reakce kompu byly o dost citlivější při větší hlasitosti komba, to je jasný. Podobný to bude asi i s gainem (zvyšující se vstupní citlivost), ale na kombu nemám gain, takže jeho chování v závislosti na nastavení kompresoru nemám zjištěný.
Co se týče toho snímače tak pudu za kytarářem to probrat. Jinej snímač se mi pořizovat zrovna nechce, nejsou nějak super levný . Uvidím co vymyslíme, snad půjde dát ještě o něco níž to by mělo problém odstranit.
Jinak jsem si pořídil kompresor DBX 166 XL, už jsem si s tím hrál a zkoušel jsem i bruto komprese, udělat z toho čistě limiter atd., abych věděl co to dělá. Nicméně zatím nemůžu přijít na ideální nastavení. Nemá někdo stejnej kompresor, že by se podělil? Typ komprese mám nastavenou na Soft-knee, Ration mám 4:1 a threshold na -15 db, output gain cca +3dB. Attack a release nevím jak nastavit, protože tam nejsou nakreslený časy, takže mám zatím zapnutou funkci Auto dynamic, která to nastavuje sama podle vstupního signálu.
Nemá někdo stejnej kompresor
pár jich mám
sice netuším, jak a čím jsi tam nastavil Soft knee, ale pokusíme se na to přijít:)
Jakou muziku hraješ? Hraješ slap, nebo spíš trsátko.
komprese 4:1 je už celkem vysoká, nicméně u agresivní hry při velké dymanice má opodstatnění, takže asi v poho.
proč Gain +3? to už docela výrazně ovlivňuje hlasitost a při určitém zapojení to může přebuzovat preamp, Gain nechávám většinou na nule, pokud nepotřebuju vyloženě simulovat preamp a signál nakrmit.
treshold -15 je taky docela rozumně, je to úroveň hlasitosti, při které kompresor zabírá, tzn. nastavíš si tím, jak moc velkej masakr chceš nebo nechceš komprimovat
attack a release jsou velmi snadný, tam ani časy nejsou potřeba: attack je doba, za jak dlouho kompresor signál chytne a začne ho komprimovat, tzn. pokud dáš doleva plný Fast, kompresor zabírá okamžitě po vstupu signálu. Release dělá přesný opak, je to nastavení doby, kdy kompresor signál "pustí". Není to měřitelný úplně přesně na milisekundy, proto tam nejsou čísla, jde spíš o cvik a taky to, jak dlouhou kompesi chceš, poměr mezi ratiem a relaeasem stanovuje "délku" komprese. pokud hraješ rychlý tóny a do basy řežeš, doporučuju zkusit rychlej attack a něco málo delší release, pokud hraješ hutný spodky a potřebuješ dlouhý pevný tón, relaese dej klidně delší a pomalejší attack.
protože ta ledka určuje přebuzení preampu,
když to tady čtu zpětně, tak jsem si skoro jistej, že nastavení gainu kompresoru +3 je ten důvod proč máš přebuzenej zes
Mobius napsal:protože ta ledka určuje přebuzení preampu,
když to tady čtu zpětně, tak jsem si skoro jistej, že nastavení gainu kompresoru +3 je ten důvod proč máš přebuzenej zes
Tak tím to bohužel není, protože kompresor mám teprve týden
teprve týden smile
aha:)
Pořídil jsem si Houdkův Hoax Compadre (no už ho musím Opocemu jen zaplatit, ale to je zanedbatelná formalita) a po pár odehraných akcích jsem s ním spokojen. Komprimuje (v Audacity to krásně vidím), a hra s ním je čitelnější. Byť má jen dva čudle, zatím mi bude stačit. Když vidím ty křivky, tak ty výkyvy dynamiky bez něj jsou fakt brutální, až se stydím, že jsem doteď bez kompresoru hrál. Po úpravě jsou pěkně vyhlazený, myslím, že mě zvukaři začnou mít rádi
Po úpravě jsou pěkně vyhlazený, myslím, že mě zvukaři začnou mít rádi smile
zvukařům je to u prdele, je to tvůj zvuk
radoozz napsal:Po úpravě jsou pěkně vyhlazený, myslím, že mě zvukaři začnou mít rádi smile
zvukařům je to u prdele, je to tvůj zvuk
No asi jo, když doteď jim to bylo taky putna.
No asi jo, když doteď jim to bylo taky putna.
hlavně polovina nepozná, jestli tam kompresor je nebo není
radoozz napsal:No asi jo, když doteď jim to bylo taky putna.
hlavně polovina nepozná, jestli tam kompresor je nebo není
Já nikdy naživo nezvučil, ale když basa peakuje, stejně na ni kompresor/limiter hodíš, ne? Takže když si komprimuje basák sám, má větší kontrolu nad výsledkem, řekl bych...
sice neni to kompresor na basu ale soupnu to sem - ma nekdo zkusenost (prosim vynechat pocity a povidacky) s voklanim procesorem TC Helicom T1? Resim ted preamp na spev, vozitelnej, blbuvzdornej, odolnej...pripadne nejake navrhy, co se vam na cestach osvedcilo na zpev..laka ma koncepce krabicky na zem, samostatny gain. Dekuji za pozornost
ps: v pripadku, ze sekci pizdim, prosze moda o presunuti. ď
ma nekdo zkusenost (prosim vynechat pocity a povidacky) s voklanim procesorem TC Helicom T1?
má, resp. mám. velmi slušnej kompresor/de-esser udělanej přímo na hlas, fakt blbuvzdornej, jedním knoflíkem není moc co zkurvit. Navíc TC mě fakt baví tím, že skoro všechny jejich mašiny připojíš ke kompu a zadara stahuješ upgrade a další presety. Nevýhoda může bejt, že to potřebuje adaptér, každopádně doporučuju vyzkoušet, myslím, že by ho měl mít Vantuch.
myslím, že by ho měl mít Vantuch
nema, ted sem koukal a nesviti jim skladem..nu coz, prinejhorsim zkusime na blink. mne se taky libi prave jeho jednoduchost, neni pro mne, takze adapter neni neprekonatelnej problem (akorat ji pomalu budu muset zrobyt pedalbord kua )
Já nikdy naživo nezvučil, ale když basa peakuje, stejně na ni kompresor/limiter hodíš, ne?
ne. nebo ne nutně. peak v rozumné míře nemusí být na škodu, samozřejmě nemůže to bejt v červenejch furt, ale občasnej klip ještě nutně nevytváří potřebu kompresoru, protože ten nejenom ořezává špičky, ale i lehce mění charakter nástroje.
Navíc klip si můžu snadno ošetřit na mixu gainem...
ovšem jsou druhy bas(ů), který osazuju komprem vždycky, ne ani tak kvůli peaku, ale spíš pro to, že mi zvuk s rozumnou kompresí víc sedí do výslednýho mixu.
tak Helicon je doma, v nedeli poreferuju. vypada slusne, akorat je to neake lehke
Ahoj.
Nezkoušel jste někdo kompresory Pigtronix? http://www.shop.muzikus.sk/sk/pigtronix … 85397.html
http://www.hmusic.cz/p_csd.htm
Zajímalo by mě jaký je u nich zvukový rozdíl. Jestli ten basový je na basu opravdu lepší a jestli je to znát. Ten Philosophers Tones prý používá Sheehan.
Díky
Tady jsou recenze, pokud jsi ještě nečetl:
Díky, super. Bohužel tam není ten Bass compressor. Na Philosophers tones jsem už recenzi našel dříve. Ale myslel sem jestli je někdo tady oba nezkoušel.
http://www.ovnilab.com/reviews/bass-rock.shtml
Tady o nem pise, ne?
Na poziadanie svoj subjektivny nazor napisem sem.
1, Aphex Punch Factory
Mal som prvu oranzovu verziu. Davnejsie sa tento efekt dal zohnat za velmi prijatelnu cenu, dnes to bude asi tazsie nakolko bol nahradeny novou striebornou variantou, samozrejme so znacne vyssou cenovkou. Odhliadnuc od toho tento efekt mal okrem ceny mnoho dalsich vyhod: mohli ste ho napajat akymkolvek adapterom, vnutri sa prisposoboval napatiu. Ked sedela koncovka, mohli ste pouzit fakt akykolvek adapter. Komprimoval sice "jemnejsie", ale pracoval velmi dobre, vedel zvuk pekne nakopnut a zhustit. Mozno az pri extremnejsom nastaveni trochu sumel. Predal som ho lebo som chcel usetrit miesto v pedalboarde a tiez vyskusat nieco drahsie. Mimochodom jeho nasledujuci majitel ho ma doteraz a je velmi spokojny.
2, EBS Multicomp
Mal som starsiu verziu, este bez oznacenia "true bypass". Opat komprimoval "jemnejsie", vadili mi ale dve veci: trochu farbil zvuk a sumel. Tak siel z domu. Ak by som si mal vybrat z tejto dvojice, vybral by som si Aphex.
3, Bayger Sustainer
Na Jenichove odporucanie som si kupil tento efekt a zostal som velmi milo prekvapeny. Absolutne ziadny sum, efekt hra krasne cisto. Zaroven nefarbi zvuk, je velmi transparentny, ratio sa da nastavit na max hodnotu 1:15. Treshold funguje proti smeru hodinovych ruciciek, to znamena, ze cim viac tocite proti smeru hod., tym slabsi uder staci na "otvorenie" kompresoru. Potenciometre Comp a Gain su jasne...Robi presne to co ma, nemam dovod ho vymenit. Povodne som zvazoval kvoli rozmerom MXR M87, ale som nadmieru spokojny a nemienim uz riesit iny kompresor. Musel som ho ale trosku upravit, zospodu mal totiz gumene nozicky. Tie boli uchytene skrz kovove sasi, takze ked som ich odstranil tak v efekte zostali 4 malicke diery. Nie je to ziadna tragedia, tieto miesta som prelepil velcrom. Problem solved. Este ma napada jedna vec, vysla novsia verzia doplnena o prepinac attack ktorym viete nastavit tri rozne polohy v milisekundach. Ci ma aj tato verzia rovnake gumene nozicky, to bohuzial neviem.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » Compressor-vaše zkušenosti, použítí a vůbec