Wexx napsal:Jde o impedanci signálu
signál nemá impedanci. Tu mají vstupy a výstupy jednotlivých částí řetězce (výstup basy, vstup kabelu, výstup kabelu, vstup zesilovače).
davidak napsal:Ještě poddotaz- jak toho bezeztrátovýho přenosu docílí?
Nijak, to nejde, vždycky jsou ztráty Ale pokud je chceš minimalizovat, musí být všechny impedance ve výše uvedeném řetězci stejné. To se používá například v anténní technice, kde máš (u televize) 75 ohmů anténu, 75 ohmů kabel, 75 ohmů vstup televize. Pak se Ti na vstup televize dostane opravdu ten výkon, co chytne anténa, jen snížený o ztráty v kabelu.
V nízkofrekvenční technice se k tomu ale takhle nepřistupuje. Nejde totiž o přenosy výkonu (krom koncáku samozřejmě), ale o to, aby byla co nejméně zkreslená frekvenční charakteristika = přenos co nejvěrnější.
A proto to kdysi chytré hlavy vymyslely tak, že výstup zařízení (basy, předzesáku...) bude mít co nejmenší impedaci a naopak vstup následujícího zařízení bude mít impedanci co největší. Tím je víceméně zaručené, že se nikde nebudou "ztrácet" některé frekvence.
A teď co vlastně dělá ta aktivka? Wexx už to tu psal. V prvé řadě se snaží o to, aby na vstup zesáku dostala to, co je na výstupu snímače. Jak to docílí? no přece tak, že má velmi vysokou vstupní impedanci a malou výstupní! A tím pádem už snímač nepozná, jestli k němu připojíte horší kabel nebo zesilovač, protože on "vidí" právě jen tu aktivku.
Co se totiž stane, když snímač moc zatížíte? (tzn, připojíte něco s nízkou impedancí)... Ztratí výšky (minimálně tohle, spíše se toho stane více )
To, že všechny dnešní aktivky mají i korekce (2 pásmové, 3 pásmové...) je jejich druhá funkce, kterou by třeba vůbec nemusely mít a šlo by poznat, že jde o basu s aktivkou neb bez ní.
davidak napsal:Já teda mám taky zato, že aktivka zvuk maličko komprimuje..
není to spíš o tom, že i když máš korekce na aktivce nastavené rovně, tak to přece jen určité frekvence zesílí a jiné potlačí?
no nic, vyblil jsem se tu kvalitně, prosím nekamenujte mě za tu hromadu keců