Čím dál víc tíhnu k variantě, že aparát je od toho abych se slyšel, ne aby hrál ven. Samozřejmě nějakou zvukovou kvalitu musí mít. Z odposlechu mi basa zněla dycky tragicky, byl sem akorát nasraný. Na druhou stranu ke hlučnější kapele 300-400w aparát není přehnaný, basa proti silným kytarovým aparátům osoleným kvůli lampovému overdrivu při 100w nemá šanci. Optimální výkon univerzálního aparátu je podle mě 400-500w, pokud víš že bigboš metloš nikdy hrát nebudeš tak 250 - 300 je podle mě sázka na jistotu.
Ad snímání mikrofonem: Na base z linky jde IMHO udělat vždy slušný zvuk. Je to prostě pro zvukaře jednodušší než mikrofon, nebo blending micu a linky, nemluvě o počtu šavlí, kompresorů, ekvalizérů, gatů, které potřebuje. Pokud má zvukař velký mix, rack plný EQ, Comprese, má vhodný mikrofon, tak nevidím důvod, proč by to na přání nemohl sejmout mikrofonem (pokud víš proč to tak chceš a co z toho chceš dostat- nemusí to nutně být lepší jen proto že to bere mikrofonem). Smysl ale vidím jen u zvukově a charakteristicky specifických aparátů, např lampových.
Další věc je čas. On má těch mikrofonů už tak hafo - Kytara, rytmičák, kopák, tomy, overheady...... bicí prostě XLR nemají, Takže má to smysl tahat další kábl ? Viz výše: Pokud jasně víš proč to chceš, tak hurá do toho. Ale věřím, že pokud by basák šel za zvukařem "Hele, můžeš mě sejmout mikrofonem ?", zvukař by se zeptal "Proč ?" tak 90 procent basáků co chtějí mikrofon řekne " No je to lepší, ne ?"
AccugrooveFanclub #1