hlavně bych tn směr šmrdlání nastavol víc komo na struny. Takhle je šprcátkuješ po délce a pak to i škrábe a logicky musíš víc hýbyt rukou a je to pak pomalejší.
matematika to říká jasně "skutečná dráha trsátka"= "minimální možná" / sin alfa , přičemž alfa je uhel mezi strunou a směrem pohybu trsátka ideálně 90° Jasné?
A přecjod ze struny na struny máš obtížný, možná je to tím posezem, ale ruka musí být tak natočená a opřená aby ti co nejvíc usnadňovala hraní. Myslím že by to chtělo kytaru popozvednou, loket trochu ohnout,.....
Jo a ten palec, jak prohíbáš, to se zkus odnaučit, myslím že to taky není potřeba dělat, a pak abys do něj nechytal křeče a nebolel tě pak ten kloub.
A ještě perla na závěr. Možná by nebylo špatné zkusit se zaobírat tzv nesměrovým hraním. Tzn že pravačko brnkáš nahoru a dolů jakoby si hrál pořád na jednu strunu - při přechodu z jedné struny na druhou nevyužíváš toho jaky si měl předtím směr pohybu (směrově: na ečku brnkneš zvrchu, chceš hrát na áčko tak ho taky brnkneš zvrchu). Může to znít jako blbost, už sem tu o tom diskutoval dost i s Jenichem, ale když sem se nedávno učil Over the hills od Nightwish trsátkem , přičemž trsátko sem nedržel v ruce docela dlouho, tak sem hrál první jak mě zrovna napadlo a v těch vyhrávkách sem se zaškobrtával, potom sem tu ruku uvolnil naučil ji hrát nesměrově a ty vyhravky se učili mnohem snadněji, protože nemusíš řešit jestli brnknout zvrchu nebo zespodu, střídáš to.....je v tom pořádek.
Jestli nechápeš co myslím, tak to neřeš ja to tu nechci zase zvrhnout a za OTčkovat a pro důkladné pochopení a naučení by bylo třeba i nějaký dohled a cvičení aby sis to vžil jednou provždy a navždy
Jo a má to nevýhodu, že uděláš více pohybu. Ten zas ale tak moc nebrzdí.:P
NEUSER Courage-fretless 6str (1991) , FENDER American Standard Jazz Bass (2012), CORT A5 - EMG pickups, Dundeeho - Jazz Bass
David Eden WTX-260 , SWR Goliath 2x10 (x2), HOCKE BN110