Téma: Glockenklang Soul
Něco o této značce:
Glockenklang je menší německá firma vyrábějící baskytarové zesilovače, boxy a dále taktéž i PA a studiové zvukové sestavy. Továrna sídlí ve městě Herford a výroba je ruční z těch nejkvalitnějších komponentů. Samotná značka není navzdory svojí kvalitě ve světovém měřítku nějak extrémně proslulá a spousta basáků vůbec neví, že nějakej Glockenklang existuje, což je opravdu trochu škoda. V mnoha ohledech totiž strčí do kapsy řadu světoznámých značek jako třeba Ampeg, Mesa, GK atd. Výrobky také nejsou zrovna z nejlevnějšího soudku - nejlevnější zesilovače se cenově pohybují někde okolo 30 tisíc. Firmení hráči Glockenklang jsou například basáci z Rammstein, 4LYN, Flyleaf a spousty dalších.
Oficiální webové stránky v NJ a AJ: http://www.glockenklang.de
Český distributor: http://www.musikzone.cz
Vyrobeno: Kompletně v Německu a ručně! Žádná Čína! Rok netuším
Výkon: 440W/4ohm nebo 250W/8ohm
Frekvenční rozsah: 20 Hz až 25 kHz
Rozměry: 483 mm x 88 mm x 298 mm - aneb 19-ti palcová rackovka
Váha: 11 kg
Cena: V poslední době se hodně mění, ale řekl bych tak mezi 25 a 30 tisíci. Já jej koupil z druhé ruky od basáka Dalibora Dunovského (Petr Bende band...) za 19 tisíc i s bonusem ve formě homemade bedny 2x10 500W
Poznámka: V prodeji můžete v současnosti narazit spíše na novější variantu Glockenklang Soul II, u ktéré je prý pouze o něco vychytanější ekvalizér ve středech - ekvalizace středů je stejná jako u pokročilejšího modelu Glockenklang Heart-Rock, ostatní komponenty i konstrukce je ta stejná.
Přední panel obsahuje (zleva):
Zadní panel (zleva):
Konstrukce: Barva černá. Opláštění je kompletně kovové. Přední deska taktéž kovová tlustší deska. Potenciometry a tlačítka vcelku bitelný černý plast. Dole jsou 4 gumové nožičky. Vše je jednoduše uspořádané, jednoduše označené a není problém se v zesilovači vyznat. Tato jednoduchost je možná trochu na úkor designu - na ten Glockenklang moc nesází i když mě se ten zesilovač docela líbit začal. Čert vem vzhled - líbat se s tím nebudu. Zkrátka funkčnost je na prvním místě a v tomto ohledu se jedná o skvělou práci - německá preciznost nezklamala.
Zvuk: Jak všichni víte, výsledný zvuk závisí na spoustě faktorů. Nejen na zesilovači. Já mám z finančních důvodů box homemade a úplně extra to nehraje. Měl jsem to ale zapojené i do repráků 6x10 Mesa Boogie, Ampegy 6x10, 4x10 SVT PRO, 8x10, sestavu Ampeg 4x10 + 1x15 + horn, GK...všude hrál skvěle a zejména na té sestavě dvou boxů Ampeg a na té Mese 6x10 to s prominutím trhalo prdele. Používám velmi kvalitní aktivku Ibanez SR505QM dotaženou z USA (nástroje prodávané za oceánem či jinde na západě, to se se sortimentem nabízeným u nás v bývalém východním bloku nedá naprosto srovnat ať je to jídlo nebo hudební nástroje - věřte mi. Tento typ baskytary jsem srovnával se dvěma naprosto stejnými kusy koupenými u nás v ČR a nestačil jsem se divit) a zkoušel jsem i Ibanez Precision bass 1976. V obou případech byl výlsedek famózní - jak s aktivním nástrojem tak i s pasivním precisionem (ten se mi líbil i víc). Takto si prostě představuju kvalitní čistý basový zvuk bez jakékoliv špíny. Ekvalizér má pět pásem a to, co na něm nakroutím, to ze zesilovače opravdu vyleze. Nic se nemlátí, nic nešumí, nechrastí, nic se přes sebe nepřekrývá, žádná z nakroutitelných frekvencí není jakkoliv nepříjemná ať jsou to naprosto famózní nejhlubší basy, ty nejstředovější středy nebo ty krásně tenké cinkavé výšky. Když jsem byl natáčet ve studiu, měl jsem tam k dispozici i zesilovače Ampeg, Mesa, GK, Trace Eliot...Glockenklang všechno strčil do kapsy. Konkurovala jen karabina od Mesy. Ampeg SVT3 Pro, toho jsem s Glockem slupl jak malinu. Zvuk je kvalitní, ale ne vyloženě hodně sprostý a drzý - i když ne že by se to z něj nedalo dostat použitím nějakých externích vychytávek, což zesák umožňuje v plném rozsahu - s tím ale bohužel osobní zkušenost nemám. Kvalitní čistý frekvenčně plný a vyvážený zvuk bez chyby. Doufám, že se toho nikdy nebudu muset zbavovat a pokud ano, tak jen v rámci výměny za nějaký z vyšší řady Glocku.
Životnost: Těžko posuzovat po půlroční zkušenosti s jedním výrobkem. Nicméně nejsem prvním majitelem - zesilovač měl přede mnou brněnský basák Dalibor Dunovský (Petr Bende band...), který hlavu neměl nijak zakejsovanou, odjezdil s ní spousty koncertů a tahal ji v hadrové sportovní tašce a igelitce Mana (předchůdce supermarketu Albert). Zesák navzdory tomu všemu není díky kvalitní odolné povrchové úpravě nijak viditelně dodřený, všechno drží a jediné, co nešlape na 100% je potenciometr Trim Input B, který při kroucení trochu šumí. Pravděpodobně se do něj dostaly nějaké nečistoty. To se ale projevuje opravdu jen při manipulování s poťákem. Když polohu ustálíme, vše je OK.
Stuff: Ibanez SR505BM + Glockenklang Soul head + homemade 2x10 BEYMA box 500W