1 Naposledy upravil: Aidamos (26. 05. 2013 14.22:24)

Téma: Ashdown MAG-C210T-300

ASHDOWN MAG-C210T-300

Rok výroby: 2006
Země původu: Čína
Koupeno: Rock Centrum SK
Cena: 18.612,- Sk (16.300,- Kč s bankovními poplatky za převod)

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17nfb4ocnhc91iaus6p1bjl13ic3.jpg

Popis, konstrukce, parametry

Ashdown je poměrně mladá firma, nicméně již si na trhu dobyla dobré postavení a může se chlubit spoustou výborných muzikantů, kteří na její aparáty hrají, tím nejznámějším je asi Adam Clayton (U2).

Jedná se o 307 W basové kombo se dvěma firemními 10ti palcovými reproduktory BlueLine s pro Ashdown typickou modrou papírovou membránou doplněné bohužel nevypínatelnou hornou. Kombo je z cenově dostupné série MAG vyráběné bohužel v Číně, ale snad Ashdown ví, co dělá, a umí si to pohlídat. Pro náročné doporučuji sérii ABM, která se dřív vyráběla v Anglii a dnes již též v Číně, a má kromě jiného v předzesilovači elektronku, ale také stojí dvojnásobek toho, co obdobný aparát ze série MAG.

Reproduktory komba jsou chráněny masivní mřížkou ze speciálně prostřihovaného plechu s vintage logem firmy. Nutno říct, že kombo ze starší série tohoto typu mřížku tak bytelnou neměl a novější už vůbec ne, ty mají místo plechu tkaninu. Skříň komba je potažena netkanou textilií podobnou koberci, všechny rohy jsou chráněny plastovými kryty a ty zároveň tvoří i stavěcí nožičky. Kombo má rozměry 581 x 610 x 335 mm a váží přijatelných 34 kg a je tedy logicky po stranách vybaveno dvěma masivními zapuštěnými držadly s kulatými madly. Při přenášení se kombo mírně naklápí na stranu reproduktorů.

Všechny ovládací prvky na šedém panelu s černými popisky mají vintage kloboučky z černého plastu s bílou ryskou.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p17rgck0o717mn5tg1vh8lln1ql63.jpg

Prvky ovládacího panelu si popíšeme zleva doprava. Zcela vlevo je potenciometr INPUT, tedy vstupní citlivost (gain). Pod ním jsou dva jackové vstupy pro pasivní a aktivní baskytaru. Mezi vstupem a ekvalizační sekcí je pro Ashdown typický analogový VU-metr indikující sílu vstupního signálu a jeho případné přebuzení. Následuje ekvalizační sekce doplněná třemi přepínači. První označený DEEP přidává basy na 50 Hz o 8 dB. Druhý označený BRIGHT přidává výšky na 10 kHz o 10 dB. Třetí přepínač zapíná ekvalizační pětipásmovou sekci zastoupenou klasickými otočnými potenciometry, která je nastavena takto: Bass 100 Hz, Lo Mid 220 Hz, Middle 660 Hz, Hi Mid 1,6 kHz, Treble 7 kHz, vše +/-15 dB. Specialitou Ashdownu (kopírovanou např. Behringerem) je přepínač a potenciometr SUB-HARMONICS (u Behringeru ULTRABASS), který přidává ke zvuku tón o oktávu nižší, čili tzv. oktáver. Následuje symetrický XLR DI výstup braný za ekvalizérem (tzv. POST EQ). Pod ním je vstup a výstup na efektovou smyčku. Pak již následuje pouze ovladač celkové hlasitosti a pod ním výstup na ladičku nebo LINE-OUT.

Na zadní straně komba jsou dva basreflexové trubkové otvory. Na zesilovači pak zásuvka pro napájecí kabel, hlavní vypínač a výstup na přídavný box. Jinak o napájení zesilovače se stará toroidní transformátor, který by měl zajišťovat stabilnější přísun šťávy a méně vyzařovat magnetické pole způsobující nárůst brumu jednocívkových (single) snímačů. Zesilovač dává netradičních 307 W do 4 Ohmů.  Interní reproduktory komba mají společně impedanci 8 Ohmů, tedy skutečný výkon samotného komba bez přídavného boxu je cca 180 W. O chlazení zesilovače se stará tichý dvourychlostní ventilátor.

Zvuk

Zvuk je plný, hutný, ale pevný a konkrétní. Projevují se zde litry objemu skříně. Co se týká projevu a charakteru zvuku, tak co do komba pustíte, to jde ven. Přikrášlit a dotvarovat zvuk můžete nemálo ovládacími prvky a to od sameťáku po prdítko. Horna, ač nevypínatelná, nijak výrazně nešumí, když to samozřejmě nepřeženete s výškami. Větší míru šumu způsobí samozřejmě i zapnutí přepínače BRIGHT, ale jinak je šum opravdu v normě.

Provedl jsem výměnu reproduktorů za 8 Ohmové 200 W Celestiony, čímž jsem dosáhl celkové impedance 4 Ohmy a dosáhl využití celého výkonu komba 307 W při zachování kompaktních rozměrů, místo toho abych dokupoval externí box. Hraje to teď opravdu parádně. Možná tomu malinko už chybí litry, ale jsou to pořád jen dvě desítky, takže žádná lednice, ale taky možná je to jen můj pocit, ostatně v řadě ABM se dělá kombo 2x10" s výkonem 575 W do 4 Ohmů, a na internetu jsem našel informaci, že do interních reproduktorů pouští 285 W, takže by to problém být neměl. Samozřejmě vliv může mít tuhost skříně a naladění basreflexů.

Spolehlivost, životnost

Všechno funguje tak jak má, za víc jak 4 roky, co ho mám, se nevyskytly absolutně žádné problémy.

Hodnocení

+ značka
+ vintage design
+ zvuk
+ cena
+ váha
+ možnosti nastavení zvuku

- nevypínatelná horna
- lehce přepadává při přenášení
- DI-out pouze za EQ

+/- vypínač na zadní straně (jde o zvyk)
+/- výkon (na malé scény stačí, na větší lze pořídit přídavný box)
+/- rozměry (sice se vejde do kufru Škody Fabia, ale nesmí tam být odkládací plato, ovšem podobné aparáty mají i podobné rozměry)

Další aparáty a informace na: www.ashdownmusic.com

Pozn. 1: Na stránkách Ashdownu naleznete novější model MAG-C210T-300-EVOII, který má oproti mojí verzi kompresor a PRE/POST EQ DI-OUT. Jinak tam můžete nalézt i aparáty se stejným zesilovačem, ale v konfiguraci 1x15" nebo 4x10".

Pozn. 2: Než jsem se rozhodl pro Ashdown, uvažoval jsem o následujících alternativách v přibližně stejné cenové hladině:
Hartke VX2510 (250 W, 2x10'')
Fender Bassman 250-210 (250 W, 2x10'')
Warwick Sweet 25.1 (250 W, 1x15'', 1x8")
Gallien-Krueger BL210 (175 W ~ 8 ohm, 300 W ~ 4 ohm, 2x10'')

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků: