Téma: Lakland Hollowbody
Lakland Hollowbody
Rok výroby: 2011
Země původu: U.S.A.
Popis
Jednoho duťáka už jsem měl, byl z levnější série Skyline (recenze), tohle je kompletně americká produkce. Pojďme srovnávat.
Kompletně duté tělo je vyrobené z mahagonu krytého lesklým lakem v barvě Sonic Blue.
Krk je javorový se sexy ebenovým hmatníkem bez jakýchkoli orientačních značek. Ty jsou jen na jeho boku a jsou javorové, žádný plast. Na ebenu se nešetřilo, je ho slušný plát.
Hlavice je ke krku dolepovaná, ale méně nápadným způsobem než u sesterského nástroje Skyline, kde bylo lepení už v krku. Šířka krku na nultém pražci je 41,3 mm a krk má příjemný profil, dobře mi sedí do ruky. Mechaniky jsou ultra lehké od firmy Hipshot a přítomen je i jejich Xtender, jinak řečeno D-Tuner neboli česky podlaďovák. Hlava je z přední strany opatřena černým lesklým lakem a logem firmy z luxusního abalonu. Přístup k výztuze krku je na hlavě pod černou plastovou krytkou.
Kobylka je naprosto typická oválná pro Lakland. Snímače jsou firemní typ Chi-Sonic, ty mám moc rád, líbí se mi jejich zvukový charakter i vzhled. Ovládači jsou dvě hlasitosti a dvě tónové clony, tedy hlasitost a tónovka pro každý snímač, a k nim je doplněn ještě páčkový přepínač snímačů. Zajímavě pod snímače je přichycen nažloutlý perleťový pickguard. Líbí.
Nástroj váží jen 3,7 kg a na hlavu přepadá opravdu jen nepatrně, při hraní jsem to vůbec nevnímal, hra je maximálně pohodlná. Baskytara je bezproblémově seřiditelná.
Zvuk
Zvuk je tak jiný, jak je jiná baskytara samotná, a rozhodně není pro každého. Následující ukázky byly pořízeny s nylonovými hlazenými strunami D'Addario ETB92 Tapewound Bass s tloušťkami .050" až .105." Tónové clony byly vždy plně otevřené. Hráno vždy nad aktivním snímačem, při zapojení obou snímačů pak mezi nimi. Nahrávky jsou jednotlivě normalizovány, jinak ponechány bez dodatečných úprav.
"Povinné" nahrávky
Krkový snímač
Oba snímače
Kobylkový snímač
Bonusová ukázka ve stejném pořadí jako výše
Nahrávka přes preamp Darkglass Alpha Omega Ultra se zapnutou simulací aparátu a také přes kompresor TC Electronic SpectraComp. Nahrávka je v pořadí krkový snímač, oba snímače, kobylkový snímač bez a se zkreslením a slap na oba snímače. Ano, ani slap na takto konstruovanou baskytaru není nemožný, ale slap není rozhodně doménou tohoto nástroje.
Na krkový snímač to má dosti kontrabasový zvuk, zvlášť když se ještě stáhne tónová clona. Oba snímače se mi líbí nejvíc, zvuk je konkrétnější a má takový dřevitý nádech. Samotný kobylkový snímač je vrčivější, použil bych ho asi jen na sóla, kdybych tedy vůbec nějaká hrál.
Hodnocení
Na rozdíl od zmíněného nástroje ze série Skyline, nelze této baskytaře z hlediska zpracování absolutně nic vytknout. Dokonalý lak, perfektní zpracování, kvalitní hardware. Zvuk mě opravdu potěšil. Je totiž i s nylonovými strunami poměrně hutný a vrčivý, žádný huhla. Vysloveně bych řekl, že nylonky jsou pro tuto basu jak dělané. A ještě jednu zajímavou vlastnost bych chtěl vyzdvihnout. Kupodivu basa vůbec nebrumí. S nylonovými strunami je to totiž tak, že nezemní. Tady to ale vůbec není poznat, žádný brum se z aparátu neline. Možná vlastnost snímačů. Baskytara je velice lehká, skoro dokonale vyvážená a také díky právě použitým strunám a bezproblémově seřiditelném nízkém dohmatu je na ní hra neskutečně pohodlná, fakt jsem si lebedil.