čert napsal:Zdar. Využiji tohle téma.:-). Začínám znovu od piky slapem. Kdysi jsem hrál s palce téměř rovnoběžně se strunami, nebo spíše krapet otočeným nahoru. Momentálně jsem po letech nehraní vzal zase do ruky basu a zkusil to jinak. Držím ji níže a palec směřuje při úderu spíše dolů. Přijde mi, že při tomhle postavení pravé ruky, má palec větší vahadlo v dlani a celé pravčka je více uvolněná a úder palcem do struny svižnější. Cvičím to zatím bez tempa, jen ten švih palce, protože se mi zdá, že když jsem se dříve učil slapovat hned v tempu, nabíjel jsem si každý další úder tím předchozím a pak jsem byl sice schopen něco zahrát poměrně rychle, ale ve volnějším tempu mi to prostě jako jednotlivé údery rytmicky nešlo. Máte podobnou zkušenost?
Osobně jsem to měl naopak, když jsem začal slapovat, nejpřirozenější pro mě bylo mít palec spíš zhora, ale poslední dobou hraji občas i ,,rovnoběžně/lehce zespodu,,- přijde mi, že to má malinko lepší zvuk, ale v téhle poloze mi zase moc nejde trhat... Takže to střídám, klasický slap hraji ,,zezhora,, a když chci jenom párkrát ťuknout palcem bez použití trhání, hraju vodorovně...:) Ta poloha zvrchu se mi zdá univerzálnější, je otázka, co by na to řekli basoví učitelé, třeba Richard Scheufler prosazuje tu vodorovnou polohu...
OLP mm3, Fade jazz bass, Gallien Krueger 1001 RB-II, Gallien Krueger 410 RBH