Re: Kobylka - různé typy, výhody, nevýhody...
uvažju že obuju badassa a při hledání jsem narazil na tohle...
http://www.ebay.com/itm/NEW-Omega-Badas … Sw~bFWMNK~
To je nějaká kopie či co? každopádně cena v poho...
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Baskytara » Kobylka - různé typy, výhody, nevýhody...
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
uvažju že obuju badassa a při hledání jsem narazil na tohle...
http://www.ebay.com/itm/NEW-Omega-Badas … Sw~bFWMNK~
To je nějaká kopie či co? každopádně cena v poho...
Četl jsem o tom na talkbassu. Psali, že Badass se už nevyrábí a je těžký jí sehnat. Takže Allparts začali vyrábět kopii https://www.allparts.com/bass-bridges
Ale zatím jsem nenašel žádný reference. Taky mě zaujala, ale nakonec jsem osadil Gotoh 201.
ale nakonec jsem osadil Gotoh 201
A?
Docela o ní uvažuju...
já přidal na Fender fretless Babicz bridge namísto původního vintage plechu a trochu to přidalo na harmonických; hlavně mi přišlo fajn, že Babicz se montuje do stejných děr jako původní Fender kobylky, takže je to vratný krok
kamos ma tuto napredaj, keby daco
Hastur napsal:ale nakonec jsem osadil Gotoh 201
A?
Docela o ní uvažuju...
Tak zatím spokojenost, hlavně jsou struny u kobylky pevnější. U klasickýho ohnutýho plechu mi ty struny pobčas ujížděli, když sem se do toho trsátkem víc opřel. Tón je celkově takovej pevnější/hutnější a řekl bych že se i prodloužil sustain. No a montáž je do původních děr, takže bez nutnosti vrtat.
Jediný mínus u toho mýho mexica je, že po osazení se zvednul dohmat o cca 3mm. Ten Gotoh má jednak spodní plech tl. 3mm oproti 1mm Fendrovi a potom válečky průměr 10mm místo původních 8mm. Takže jsem to musel řešit podložením krku v kapse těla. Nevím jestli měl třeba i Aidamos podobnej problém při výměně na tom svým preclovi...
Tón je celkově takovej pevnější/hutnější a řekl bych že se i prodloužil sustain.
Pozoroval jsem po výměně na mém bývalém Preclu to samé.
No a montáž je do původních děr, takže bez nutnosti vrtat.
Přesně tak, prostě pohoda.
Adame a jak si to měl s dohmatem? Musel jsi řešit úpravu uložení krku nebo to bylo v pohodě?
Adame a jak si to měl s dohmatem? Musel jsi řešit úpravu uložení krku nebo to bylo v pohodě?
to mě zajímá nejvíc...
kamos ma tuto napredaj, keby daco
předběžně se o ni hlásím
Hastur napsal:Adame a jak si to měl s dohmatem? Musel jsi řešit úpravu uložení krku nebo to bylo v pohodě?
to mě zajímá nejvíc...
No, já to měl u Japonky naprosto v pohodě.
McCartneymu to ale, myslím, hrálo docela dobře, a to měl celé roky basu normálně z krámu z Hamburku, poté, co Beatles definitivně opustil basák, a Paul potřeboval rychle nástroj ...
nehrálo Hofner hraje tak tejden, pokud má nový struny pak je to jak guma natažená na kufru
No, já to měl u Japonky naprosto v pohodě.
Tak to já to budu mít u japonky taky naprosto v pohodě
Zajímala by mě zkušenost někoho s Badass II kobylkou... Mám ji na jazz bassu a přijde mi, že je pnutí strun menší, než na base (porovnávám s preclem) kde je klasika "fender ohnutý plech". Otázkou je, jestli to doopravdy dělá kobylka jako taková, nebo v mém případě jde o rozdíl mezi preclem a jazzbassem (na obou basách mám stejný struny, 45ky).
Osobně mi přijde, že vlastně úhol zlomu struny na kameni, je u badass kobylky měnší, a tím tedy menší i pnutí. Jde mi totiž o to, že na basu hraju jako prase a konkrétně na jazz bassu se mi stává, že občas mám úder trsátkem přebuzený (snímače mám celkem zapuštěný, tam problém není), nicméně na preclu mi to nedělá (a ten má zrovna dost silný výstup).
Pokud by to bylo kobylkou, tak bych na to rád sehnal nějakou vintage fender kobylku (mně by to bylo celkem jedno, ale ať to vizuálně zapadne k omlácený base) a BadAss by byla na prodej.
Novinka od Hipshot - tribute verze badassu: https://store.hipshotproducts.com/cart. … t&c=65
Nevite zda lze v cechach nekde sehnat idealne Hipshot kobylka na rickenbackera? Pripadne jakakoliv kopie/klon original kobylky? Ja nasel nejbliz u thomanna kobylku Allparts https://m.thomann.de/cz/allparts_bb_031 … 1497903638 ale nevim jestli cena odpovida kvalite, s Allparts nemam zkusenost. Klidne bych zkusil i nejakou z Alibaby, ale tam sem zadnou nenasel...
Nevite zda lze v cechach nekde sehnat idealne Hipshot kobylka na rickenbackera? Pripadne jakakoliv kopie/klon original kobylky? Ja nasel nejbliz u thomanna kobylku Allparts https://m.thomann.de/cz/allparts_bb_031 … 1497903638 ale nevim jestli cena odpovida kvalite, s Allparts nemam zkusenost. Klidne bych zkusil i nejakou z Alibaby, ale tam sem zadnou nenasel...
peto jednu podobnu robil, skus mu napisat cim to osadil
https://www.facebook.com/pg/pkGuitars/p … e_internal
Hastur napsal:Nevite zda lze v cechach nekde sehnat idealne Hipshot kobylka na rickenbackera? Pripadne jakakoliv kopie/klon original kobylky? Ja nasel nejbliz u thomanna kobylku Allparts https://m.thomann.de/cz/allparts_bb_031 … 1497903638 ale nevim jestli cena odpovida kvalite, s Allparts nemam zkusenost. Klidne bych zkusil i nejakou z Alibaby, ale tam sem zadnou nenasel...
peto jednu podobnu robil, skus mu napisat cim to osadil
https://www.facebook.com/pg/pkGuitars/p … e_internal
To je podle fotky právě ten Hipshot replacement. Zkusím mu napsat kde jí objednal. Díky
Výměnu za Hipshot replacement na Ricka jsem opustil, cena té kobylky je fakt přestřelená. Tak bych rád vyměnil provedl výměnu v duchu Geddy Lee, kterej si na svýho ricka osadil badass. V mém případě uvažuju buď o Schaller 3D-4 alternativně o Hipshot Kickass (pokud na ní někde narazím) nebo o Gotoh J510. Výměnu chci provést, protože stávající kobyla má naprosto otřesnej způsob ladění oktáv (systém alá Spector pomocí bočního červíka) a navíc u kamenu pod strunou A je ten červík nějakej zaseklej a boční stěna, do které se má opírat je už vydřená takže kamen tam nedrží a při hraní se překlápí. Což je fakt opruz.
A teď to s čím potřebuju poradit: Stávající kobylka je zapuštěná o cca 2mm do těla baskytary viz. fotky níže. A ani jedna z mnou vybraných kobyl tvarově tý prohlubni neodpovídá (všechny jsou o něco větší). Tak mě napadli v zásadě 2 možnosti jak kobylu novou kobylku osadit:
1) nechat si udělat kovovou podložku, která vyplní prostor po původní kobylce a pak osadit novou kobylku v rovině těla baskytary.
2) vybrat jiný typ kobylky, aby se vešla do prostoru po původní kobylce (vešla by se třeba Gotoh 201) s tím, že prostor vedle kobylky bych překryl kouskem picku viz. Geddy https://images.talkbass.com/attachments … g.2684975/
No ještě je třetí možnost, hodit basu ke kytarářovi, ať si s tím poradí.
Jo a tady jsou fotky stávající kobylky:
Mam kobylu Hipshot Kickass, ale na JB. Koupil jsem ji nedavno na bazaru. Pokud chces neco premerit atd. napis do SZ.
Mam kobylu Hipshot Kickass, ale na JB. Koupil jsem ji nedavno na bazaru. Pokud chces neco premerit atd. napis do SZ.
Díky, koukal jsem, že tam před nedávnem jedna byla. Hipshot má naštěstí dostupný výkresy a tak snad všechny rozměry jsou (akorát se to musí přepočítat z palců na mm). A jak si s ní spokojenej?
Jinak mým favoritem je ten Schaller, jednak je taky zrovna na bazaru (snad má ještě tu chromovou a ne jen zlatou), a Rickenbacker je osazuje na modely 4004, tak bych měl alespoň příbuznej hardware s originálem
Díky, koukal jsem, že tam před nedávnem jedna byla. Hipshot má naštěstí dostupný výkresy a tak snad všechny rozměry jsou (akorát se to musí přepočítat z palců na mm). A jak si s ní spokojenej?Jinak mým favoritem je ten Schaller, jednak je taky zrovna na bazaru (snad má ještě tu chromovou a ne jen zlatou), a Rickenbacker je osazuje na modely 4004, tak bych měl alespoň příbuznej hardware s originálem
Jj, tu co tam byla jsem prave koupil Jinak se tu sehnat nedaji...
Jsem s ni spokojenej, ale nejak jsem neporovnaval nuance klasicka stock kobyla a kickass. Ja prave chtel docilit Geddyho zvuku a mam nove AV75 tak jsem ji tam hned vrazil... Je to samo o rukach, ale aspon v necem jsem tomu sel naproti
Bal jsem se vysky kamenu abych nemel moc vysokej dohmat, ale je to ok... mam teda mosazny kameny, ktery si dobrousis jak u Badass. Kickass se dela i s ocelovyma.
Jak moc se dá věřit tomu, že je to originál Hipshot?: https://www.aliexpress.com/wholesale?ca … xt=KICKASS
Mám s Aliexpressem v pohodě zkušenosti s drobnostma jako jsou poťáky, pickguard atd... ale značkovou věc jsem tam ještě neobjednával....
Jinak žádná rada k mému dotazu výše ohledně výměny kobylky?
že je to originál Hipshot?
to neporadim ale hipshot sem kupoval tady u toho spanelaka ..
http://egilegorbasses.com/egilegorbasse … /5-hipshot
ale pravda ta cena je vyssi ne a este postovny...
Tyjo, zajímavý, ale teda nevím, nevím...
Ray Ross Bass Bridge
Tyjo, zajímavý, ale teda nevím, nevím...
sem to neposlouchal nemam v praci bedne .. v cem ma byt vyhoda zminujeli ji ?
v cem ma byt vyhoda
Rather than utilizing a traditional saddle to provide a string break, the Ray Ross™ features a tone pin that keeps the string completely straight from the bridge to the nut; this concept removes the “kink” from the string, providing increased vibrational energy through the strings and into the body of the instrument. This feature allows maximum transference to the instrument so you can get the most of the bass itself, not solely the color of the bridge. On a standard bridge, downward force applied to the instrument from the string is restricted due to the saddles providing relief between the string and body. The Ray Ross™ negates this concept and applies nearly 100% of the string tension downward allowing the string to resonate freely, giving the cleanest possible path from your fingertips to your ears.
Zní to rozumně, ale tohle s hedvábím opředenými strunami vypadá vysloveně hnusně. A podle mě ta struna kmitat líp nemůže.
zajímavé....
ale chtělo by to ukázku na stejné base a se stejnými strunami... a s klasickou kobylou a pak s tou jeho..
Mna by skor trapilo nastavenie vysky strun. Je mi jasne ze sa tie koliky doju tocit hore-dolu ale uz tak mi pride ze su moc vysoko.
providing increased vibrational energy through the strings and into the body of the instrument.
to mi prave prijde ze u kobylytypu GL nebo MM ne bo kdyz sou struny skrz tak by to melo byt minimalne stejne a imho jeste lepsi ..
Mna by skor trapilo nastavenie vysky strun. Je mi jasne ze sa tie koliky doju tocit hore-dolu ale uz tak mi pride ze su moc vysoko.
na to sem taky koukal ze to asi neni moc user friendly
V současné době mam na svém pbasu ten fender vintage ohnutej plech s závitovýma kamenama. Přemejšlím nad změnou abych do zvuku dostal více čistoty, pevnosti, dynamiky, konkrétnsti. Myslím, že by mi to mohla nějaká HiMass kobylka poskytnout...
oproti Hipshotům, babičkám a zlejm zadkům je cena sranda a mohla by slušně posloužit...
Jaké Máte zkušenosti přechod z vintage ohnutého plechu na Himass. Je to opravdu znatelný rozdíl? Dík.
Já jsem kdysi na mexickým jazz bassu měnil ohnutej plech za Gotoh 201b. Rozdíl byl pro mě hlavně ve stabilitě strun, při razantnější hře se kameny na kobyle ani nehnuly. Jinak zvukově se výměna kobylky projevila delším sustainem a zvuk byl hutnější. Čistotu zvuku neumím moc posoudit, já mám zvuk furt nějak zefektovanej.
Jinak pokud řešíš přepadávání na hlavu, tak masivní kobyla tomu taky pomůže.
Jsem ochoten se vsadit, že ve slepém testu nikdo nepozná rozdíl mezi ohnutým plechem a masivní kobylou, že objektivně změřenej sustain bude stejnej a zvuk jakbysmet. Čiste teoreticky je bronz i mosaz měkčí než želozo (o oceli ani nemluvě), takže ani tak to smysl nedává. Co se týka praskásní strun na válečcích s jednou drážkou, více drážkama a kamenama v masivních kobylách, řekl bych, že je to v rámci statistický chyby podobný. Celý to má jen dva aspekty 1) líp to vypadá + placebo a 2) (jak bylo zmíneno) je to těžší.
U kobyly řeším spíš to, jak dobře se dá seřídit, než jak vypadá. A zejména jako hodně/málo mi překáží při hraní trsátkem blízko zadního snímače.
Problem "ohnutýho plechu" je v jeho "lacinosti" - v geniální konstrukci která vypadá (a navíc i je) extrémně levná. Za pár centů vymysleli u fendera kobylu která funguje líp než cokoliv kdo předtím zkoušel. A to se ke kytaře za 2000$ jaksi nehodí. Ale viděl už nekdo ty tolik vychvalovaný nástroje od fendera z 60-70. let s jinou kobylou než s ohnutým plechem ? Proč asi.
Ale viděl už nekdo ty tolik vychvalovaný nástroje od fendera z 60-70. let s jinou kobylou než s ohnutým plechem ? Proč asi.
Protože dřevo. A protože snímače, který se dělaly tehdy jinak a později se přešlo na mnohem levnější variantu, který zní ale jinak. Technologicky jsme ale od té doby mnohem dál.
Rather than utilizing a traditional saddle to provide a string break, the Ray Ross™ features a tone pin that keeps the string completely straight from the bridge to the nut; this concept removes the “kink” from the string, providing increased vibrational energy through the strings and into the body of the instrument. This feature allows maximum transference to the instrument so you can get the most of the bass itself, not solely the color of the bridge. On a standard bridge, downward force applied to the instrument from the string is restricted due to the saddles providing relief between the string and body. The Ray Ross™ negates this concept and applies nearly 100% of the string tension downward allowing the string to resonate freely, giving the cleanest possible path from your fingertips to your ears. Zní to rozumně, ale tohle s hedvábím opředenými strunami vypadá vysloveně hnusně. A podle mě ta struna kmitat líp nemůže.
Nejsem fyzik, ale přijde mi to jako hovadina. Nerezonuje nástoroj tím líp, čím silněji se přenáší vibrace struny? Takže čím víc kontaktu a přenosu v kobylce (+ pokud jsou struny skrz tělo), tak tím silnější rezonování dřeva...?
woody napsal:McCartneymu to ale, myslím, hrálo docela dobře, a to měl celé roky basu normálně z krámu z Hamburku, poté, co Beatles definitivně opustil basák, a Paul potřeboval rychle nástroj ...
nehrálo Hofner hraje tak tejden, pokud má nový struny pak je to jak guma natažená na kufru
Hofner u Paula z Beatles byla taková rychlonouzovka. On potřeboval narychlo koupit basu pro leváka a jedině Hofner typu "housličky" z aktuální nabídky v Německu připadal v úvahu. Hodil se mu, protože má symetrický korpus, takže na něj může v pohodě hrát i levák bez velkých úprav. Ale je pravda, že potom na něj hrál poměrně dlouho. Já jsem jednou na stejného Hofnera hrál záskok na jedné akci, a mohu potvrdit, že ten zvuk se mi rozhodně moc nelíbil.
Ale je pravda, že potom na něj hrál poměrně dlouho
Protože ta basa je ikonická....
tao-kan napsal:
Takže čím víc kontaktu a přenosu v kobylce (+ pokud jsou struny skrz tělo), tak tím silnější rezonování dřeva...?
Napříkld blbě usazený snímače mají na zvuk nástroje mnohoasobně vyšší vliv než jakýkoliv laborování s nulákem, kobylkou a uchycením strun, A to jak na ladění, tak na sustain a charakter zvuku. Dokonce i to, jak komu kytara sedí na pupku, jak ji drží a jak ji má zavěšenou má na zvuk mnohem větší vliv než způsob uchycení strun.
Napříkld blbě usazený snímače mají na zvuk nástroje mnohoasobně vyšší vliv než jakýkoliv laborování s nulákem, kobylkou a uchycením strun, A to jak na ladění, tak na sustain a charakter zvuku. Dokonce i to, jak komu kytara sedí na pupku, jak ji drží a jak ji má zavěšenou má na zvuk mnohem větší vliv než způsob uchycení strun.
Je to možný, sám nevím. Když jsem měnil na preclu klasickej ohnutej plech za kahler tremolo, žádný rozdíl v sustainu jsem nepocítil... Zajímal by mě třeba názor respektovaných kytarářů na tohle téma. Jestli nakonec celé téma kobylek není jen o přesném usazení struny a štelování roztečí, výšky a intonace. Což samozřehmě ohnutej fender nemá nijak vynikající.
Kdysi tu byly slepý test nahrávek z rozných typů kobylek a teda rozdíl byl znát co si pamatuju mezi mizernou kobylkou, klasikou alá Fender a Badass. Jakože rozdílem myslím slyšitelný rozdíl, nemyslím pocitový. Co mně tehdy trocho překvapilo, tak ten rozdíl nebyl tak znatelný se strunami přes kobylku vs. skrz tělo (ale třeba tam nebyly tak dlouhé tóny ).
Masivnější kobylka, co má čistší kontakt s tělem, podle mně daleko lépe přenáší vibrace. Pokud ale nástroj sám o sobě rezonuje dostatečně pěkně, tak lepší kobylka IMHO tolik znát nebude (vidím to podobně jako výměny nultého pražce za tvrdší, masivnější), pokud ale někdo holduje drone a podobným stylům, kde hraje fakt dlouhé tóny, tak to třeba pozná a docení.
A jak je to vlastně s přenosem vibrací: kameny sedí na červíkách, tzn. minimální styčná plocha.
Pokud pamatuju správně, hifi bedny se posazovaly na hroty právě aby se žádné vibrace na podlahu nepřenášely.
???
A jak je to vlastně s přenosem vibrací: kameny sedí na červíkách, tzn. minimální styčná plocha.
taky proto maji treba GL, steinberger a jine kobyly "zamykani" toho cervika ze strany co prilackne kameny k sobe a k bokum kobyly aby se to lepe preneslo, GL maj navic treba tu kotvu do tela ..
hifi bedny se posazovaly na hroty právě aby se žádné vibrace na podlahu nepřenášely.
Ano ale to nesouvisí s velikostí styčné plochy ale s tím, že stěny reproduktoru kmitají (nejvíc uprostřed) a je nežádoucí ty kmity přenášet do podlahy, proto jsou hroty v rozích. Samosebou je to zase jen takova hra.... třeba reprodukrory Royal westmister za milion kus žádné hroty nemají a sedí na zemi v pěkně masivním soklu. Hlavním účelem hrotů je navození pocitu vyjímečnosti a ničení podlahy. Asi stejne jako centimetr tlustý reproduktorový kabely.
Zásadní pro přenos vibrací je tvrdost obou materiálů a protože šroubky sedí na kovovém platu, je to jedno. Mnohem horší než cokoliv jiného je tlustá vrstva relativně měkkého laku pod tím platem. Vibrace vysokých alikvot do těla tak paradoxně nejvíc přenáší ty šrouby, kterými je plato přitažené. Divím se třeba kolik peněz tuneři věnují nuláku aniž by je napadlo, že pro zvuk tonů mimo prázdnou strunu má nulák ve srovnání s kobylou naprosto zanedbatelný (ba naopak nežádoucí) vliv. Uplný mega extrém pak byla volná kobyla kytar Jolana, která měla pod dosedajícími ploškami tlumící filcovou podložku :-)
A otázka - jak moc my vlastně chceme, aby se vibrace u elektrofonických nástrojů přenášely do těla? Rozum mi velí, že ty frekvence na kterých zarezonuje tělo (tedy ty přenesené vibrace) se ze zvuku ztratí -> což nám dává barvu zvuku (frčekvenční charakteritiku nástroje), ale v případě dokonalého přenosu a silné vlastní rezonance těla tudíž vzniká vlk - chcíplý tón a ten přeci v rámci nástroje vůbec nechceme (to přece bylo i u těch zmiňovaných jolan - jen tu energii nežralo tělo samotné, ale ten filc.)
Takže shrnutí -> určitě nechceme, aby vibrace žralo celospektrálně něco měkkého po cestě (filcová podložka, měkký lak pod kobylkou, poskakování čehokoliv v kobylce) to hodnotíme právě zvukem nasucho;
ale chceme, aby vibrace žralo tělo? Například topol jich bude žrát, IMHO, hodně proč na dražších nástrojích nebývá?
Takže mi z toho vyplývá, že vlastně chceme tuhou soustavu s minimální rezonancí (ty drobné zbytky rezonance dělají barvu) a když nadtím tak přemýšlím, tak oproti dalším prvkům (laky pod kobylkou a pod) je samotná kobylka dostatečně tuhá, ať je víceméně jakékoliv konstrukce..
Amen - věcně a jasně shrnuté. Jen bych dodal, že na vlku se nejvíc projevuje vlastní frekvence ( a tím renonance) krku/vyztuhy. Viz typický vlk většiny jazz basů na stejném tonu, pravděpodobně díky ultra tenkýmu krku.
Dalším velmi elegantním zdrojem vlka je mechanická rezonance těžkých snímačů.
chceme tuhou soustavu s minimální rezonancí
ještě bych přidal - a s co nejvýše posazenou rezonancí.
Kdysi tu byly slepý test nahrávek z rozných typů kobylek a teda rozdíl byl znát co si pamatuju mezi mizernou kobylkou, klasikou alá Fender a Badass. Jakože rozdílem myslím slyšitelný rozdíl, nemyslím pocitový.
Přesně tak. Je to slyšet. Zvláště když je přímé srovnání. Viděl jsem test klasickej ohnutej plech vs. BaddAss vs. Gotoh a ten Gotoh u mě vyhrál, pořídil jsem ho i na Preclíka tenkrát, a rozdíl v pevnosti tónu směrem k lepšímu to rozhodně byl.
Přemejšlím nad změnou abych do zvuku dostal více čistoty, pevnosti, dynamiky, konkrétnsti. Myslím, že by mi to mohla nějaká HiMass kobylka poskytnout...
Ja teda nevim, kobylka by bola asi to posledne nad cim by som rozmyslal. Nebolo by lepsie pozriet sa skor na snimace, popripade na nejaky pre-amp pedal?
Priznam sa ale ze sam som vymenil tu zakladnu Fender kobylku za AllParts Omega pretoze mi lietal kamen s Gckom hore dolu. Jedinu zmenu co som zaregistroval bol celkovy feel pri hrani na lavej ruke, ale aj to som ochotny priznat ze to moze byt len placebo.
Kdysi před lety jsem na Pearl Jazz Bass namontoval téměř půlkilovou masivní a mosaznou kobylu. Zvuk byl potom takový sterilnější, méně chrochtavý, jakobych v tom zvuku méně cítil dřevo a více kov. Má to logiku. Ta hmota kobylky určitě musí citelnou část vibrací strun pohltit. Hrál jsem s tím několik let, ale pak mne napadlo tam dát zpět ten podstatně lehčí ohnutý fendrácký plech. A zvuk již nebyl tak sterilní, ale měl v sobě více přirozenosti a dřevitosti, takový zvuk se mi líbí víc.
jakobych v tom zvuku méně cítil dřevo
To ano, to potvrzuju. Pevnější zvuk, ale méně "dřevitý".
lide prostě chtějí být klamáni
, jakobych v tom zvuku méně cítil dřevo a více kov. Má to logiku. Ta hmota kobylky určitě musí citelnou část vibrací strun pohltit
Tím, že jsi tam dal těžkou kobylku jsi změnil vlastní rezonanci těla. Úplně stejný by to bylo, kdybys na kytaru přišrouboval kus kolejnice :-)
Mimochodem všem ,koho zajímá vliv rezonance těla na zvuk, doporučuju jednoduchej pokus - zkuste kytaru kruhlářskou svorkou přitáhout k něčemu hodně masivnímu a nebo dát do velkýho svěráku. Opatrně !! :-)
stěny reproduktoru kmitají (nejvíc uprostřed)
Prosím tě, to mi vysvětli: já teda zvučím teprve patnáct let, ale ještě jsem nepotkal bednu, který by kmitaly stěny. Kmitat mají repráky.
Jak to tak čtu co píšeš i o vibracích přes kobylu, struny skrz tělo atd, řekl bych že tady jedeš, při vší úctě, docela slušný bludy.
Nebo pořádnou svorku samotnou. Klidně s logem Fender za 40 doláčů..
https://shop.fender.com/en-CZ/accessories/miscellaneous/fatfinger-guitar/0992180100.html?rl=en_US
nepotkal bednu, který by kmitaly stěny.
A proč myslíš, že se do nich dávaj žebra a to i do těch s otevřenou ozvučnicí, kde tlak je řádově nižší, takže bedna se "nenafukuje" ? Ten jev se jmenuje rezonance a vznik stojatého vlnění na deskových materiálech, je to celkem zajímavej problém. Samožřejmě u těch hifi beden je to absurdní, jako všechno kolem HiFi. Cílem je prodat hroty za dva litry, nic jinýho. Tady je takovej hoby příklad. https://www.youtube.com/watch?v=wvJAgrUBF4w&feature=youtu.be Ale bednu do PA bez žebrování bych teda fakt nechtěl :-)
Co se strun skrz tělo a kobylku týče, můžeme o tom klidně vést věcnou polemiku... Ale jsem skeptik jak k přehnanýmu Hifi tak k tunění nástrojů. Asi stejně tak jako k magnetickýmu upravování benzínu, rušičkám patogeních zon.
Takže můžeme začít s těma strunama skrz tělo :
Základní úlohou kobylky je zamezit struně v místě uchycení v pohybu (kmitech). Aby struna hrála musí být uchycena pevně, což ve dřevě nikdy nebude. Dřevo se rozkmitá a zpětně tak pusobí na kmitání struny a to různě na různý frekvence, takže některý harmonický potlačí víc a některý míň a ovlivní tím "barvu" zvuku. Pokud se mu to navíc podaří i se základní harmonickým tonem mluvíme o vlku, viz výše. Zaroveň čím tvrdší a těžší (hustší) materiál, tím méně tlumí vyšší kmitočty.
Kmity struny jsou podélný a příčný. Příčný kmity konči u kamene (kromě varianty se struníkem, která je tou nejhorší možnou). Takže uchycení strun pracuje už pouze se podélnými kmity. Zatímco prvních pár harmonických tonů struny (rozhodujících pro zvuk je prvních 5-6) pracuje s příčnými kmity o aplitudě cca 1mm, kmity podélný budou co se amplitudy týče odhadem setiny mm, navíc to nejsou kmity v pravým slova smyslu, ale změny napětí struny vyvolaný příčným kmitáním.
S kalkulačkou v ruce se dá celkem snadno spočítat, že u strun skrz tělo je plocha která drží tah strun zhruba 2x (u prasácky zapuštěnejch kalíšku klidne až 50x) MENŠÍ než u kobyly s pěti vruty. Z toho mi tak nějak vychází závěr, že vliv uložení strun je zanedbatelnej a pokud nejakej je ta v neprospěch strun skrz tělo, protože prasácky udělaný kalíšky budou vždycky díky menší ploše "měkčí" uložení a tím pádem budou víc žrát vysoký harmocnický a zkracovat sustain.
Takhle to vidím já. Netvrdím, že se nemýlím, takže se nad věcnými argumenty rád zamyslím a poučím.
Nebo pořádnou svorku samotnou. Klidně s logem Fender za 40 doláčů.
Tahle věc, pokud se nemýlím, má měnit vlastní rezonanci a eliminovat vlka, není-liž pravda ?
Mimochodem, celkem zajímavá je teorie spojená s ruznými tvary hlavy na houslích. Někde jsem četl že staří mistři věnovali laborování s tvarem a velikostí hlavy stejně práce jako tvaru těla.
Tahle věc, pokud se nemýlím, má měnit vlastní rezonanci a eliminovat vlka, není-liž pravda ?
Ano. Ale neeliminuje ho, jen ho posune na vedlejší pražec. Nebo udělá dva vlky vedle sebe, ale menší.
Nebo udělá dva vlky vedle sebe, ale menší
To mě ani moc nepřekvapuje Výrazná vlastní rezonance se prostě jen posune jinam.
Alobalove cepicky a astana serana na vas. Ja na pearlovi zmenil ohnuty plech za babicze z jednoducheho duvodu. Ohnutej plech mnel po zkousce zaklepany kameny a struny teda nerezonovali bo lezeli na hmatniku. Odkdy je tam masivni kobyla nemusel jsem na to sahnout, nic neklepe, nebzuci, neskrBe pravou ruku. Rozdil ve zvuku nejsem schopny posoudit, hraje to. Struny hlazenky padesatky, ted po par letech se zacinaji rozehravat
Alobalove cepicky a astana serana na vas.
jjj, mě teda ohnutej plech k srdci nepřirostl, na jedný base mám takový mosazný hovado a na fenderech masivní gotoh, ale ne kvuli zvuku (píčovina) ale protože mě to neškrábe do ruky :-)
Na jedný base mám i osazení pro průchozí struny, ale ty zase jen proto, že díry tam byly už z výroby a vypadalo to bez kalíšků hnusně. Ale struny do nich nedávám, irituje me jak se ohýbají.
A proč myslíš, že se do nich dávaj žebra a to i do těch s otevřenou ozvučnicí, kde tlak je řádově nižší, takže bedna se "nenafukuje" ? Ten jev se jmenuje rezonance a vznik stojatého vlnění na deskových materiálech, je to celkem zajímavej problém.
No žebra velice laicky řečeno drží konstrukci, tak aby se ani nehla bez ohledu na to, jak moc reprák "nafukuje", jakákoli rezonance korpusu je narozdíl do basy nežádoucí. Proto se tě ptám na to tvoje "stěny reproduktoru kmitají"
Nekmitají. Jakýkoli pohyb nebo rezonance korpusu bedny je špatně. Proto se taky mimo jiný staví z dvacetivstvý překližky a ne z masivního smrku/javoru/hovnoně.
Proto se tě ptám na to tvoje "stěny reproduktoru kmitají"
Ale já to netvrdím, je to jeden z argumentů argumentů hifistů proč prodávají ty trny. viz "Samožřejmě u těch hifi beden je to absurdní, jako všechno kolem HiFi. Cílem je prodat hroty za dva litry, nic jinýho"
Nicméně, když postavíš velkou bednu z desítky překližky a nevyžebruješ ji, rozkmitá se přesně tak, jak je na tom videu a to i když to bude otevřená konstrukce (nebude v ní žádnej "tlak")
Mam ted u sebe v uschove basu znacky Caftsman a takovouhle kobylu jsem teda jeste nevidel...
Čau borci, hraju si teď trošku s údržbou basy a zjistil jsem, že kobylka se po povolení strun lehce hýbe, resp. když zkusím dotáhnout, tak se některé šrouby protáčí, je to strahné ve dřevě... máte zkušenost jak to vyřešit? Např. vyplnit díry nějakým materiálem, či použít větší šrouby? Díky
vyplnit díry nějakým materiálem
No, zrovna na kobylce (a na krku ještě víc) je to blbý, jsou tam velký síly, ale normálně díry se strženými závity zaslepím tvrdou špejlí (doporučím bambusové) s trochou dispersního lepidla (Herkules). Nechám zaschnout a jebnu tam vruty.
ako pise Adam, dat tam spajdlu , lep a navrtat srauby
Včera přijela Hipshot Kickass to Slovenska, už je na base. Udělám nějaké nahrávky, až seženu správný inbus na výšku strun, je to pěkná kobyla.
Potřeboval bych prosím radu zkušených. Pořídil jsem Tokai JB45 rv1980 a jelikož předchozí majitel, nebo nějaký jeho odbroný mechanik, přejebával (lepší výraz mě nenapadá) kobylku dopadlo to následujícím způsobem:
https://leontynk.rajce.idnes.cz/Basa_Tokai/
Dát tam originál už je asi nereálné, to mi ale úplně nevadí. Jediné rozumné řešení mi přijde dát tam kobylku s větší základnou tak aby překryla všechny ty otvory. A všechny nepotřebné otvory vyvložkovat a zalepit, aby nová díra v blízkosti neudělala prasklinu. Protože i odborné zapravení bude to bude vizuálně vidět. Potřebuji kobylku (barva chrom) s půdrysem 80x55 mm lespoň, ideálně 80x57mm nebo i více , nějaké rozumné cenové relaci. Našel jem třeba Gotoh 404 u Thomana, ale ta není aktuálně skladem. Napadá Vás prosím ještě nějaké řešení? Samozřejmě je ještě varianta prásknout přes tu origo krytku, ta se mi ale pekleně nelíbí, to raděj moderní neoriginální kobylu....
Fender Hi Mass by mohla rozmerove vyhovovat a cena je dobra: https://kytary.cz/fender-fender-himass-4-string-bass-bridge-assembly-with-zinc-saddles-chrome/HN224083/?gclid=EAIaIQobChMIpJSBpNP68wIVlOJ3Ch3yzwh5EAQYASABEgJRL_D_BwE
Fender Hi Mass by mohla rozmerove vyhovovat a cena je dobra: https://kytary.cz/fender-fender-himass-4-string-bass-bridge-assembly-with-zinc-saddles-chrome/HN224083/?gclid=EAIaIQobChMIpJSBpNP68wIVlOJ3Ch3yzwh5EAQYASABEgJRL_D_BwE
No ta Fenrdácká bylo první co mě trklo, jenže jsem nikde nenašel její rozměry, i když působé dojmem že by to mohlo "pasovat" Napsal jsem do Kytar, tak třeba to z nic vypadne.
popelmicek prez to
Mam jednu doma tak to ji ráno mužů přeměřit. Druhá věc, kup tu dražší s mosaznými kameny.
popelmicek prez to
No ja vím že je to vintážní klasika, ale mě se to staršně nelíbí a takový věci se musí leštit a na to já teda zrvona moc nejsu no.....
Jinak jak říká kamarád servisák od sekaček, ta basa je "napadena kutilem domácím"
https://hipshotproducts.com/products/kickass-bass-bridge
Druhá věc, kup tu dražší s mosaznými kameny.
Přesně, taky jsem to chtěl doplnit. Zinek je z hlediska akustiky dost naprd. Rozdíl je 100-200Kč.
Jinak mi ta kobyla nepřijde žádný zázrak (mám ji s bronzovými kameny), ale za ty peníze s logem Fenderu cajk. Doporučuji zespodu přebrousit na brusném kameni do roviny
Jelikož jsem si uvědomil, že s kobylkou nejde jen tak posouvat, odvezl jsem to do servisu (stejně potřebovala srovnat rochu pražce) a je vyřešeno. Sice jinou ale měl skladem. A "průser" je že musi být posunuta ještě víc do zadu. Takže budu muset vymslet jak ty díry, zapravit nebo zakrýt...
Díky všem za ispiraci zase jsem chytřejší.
V současné době mam na svém pbasu ten fender vintage ohnutej plech s závitovýma kamenama. Přemejšlím nad změnou abych do zvuku dostal více čistoty, pevnosti, dynamiky, konkrétnsti. Myslím, že by mi to mohla nějaká HiMass kobylka poskytnout... Co myslíte toto: https://www.muziker.cz/fender-himass-5-string-bass-wide-bridge-assembly-with-zinc-saddles-chrome?gclid=EAIaIQobChMIi53a5MLn5wIVh6ztCh3CHgKBEAQYASABEgIW-vD_BwE oproti Hipshotům, babičkám a zlejm zadkům je cena sranda a mohla by slušně posloužit... Jaké Máte zkušenosti přechod z vintage ohnutého plechu na Himass. Je to opravdu znatelný rozdíl? Dík.
Tak jsem opravdu včera vyměnil za FENDER HI MASS
no zatím nevím, dal jsem i nové struny, takže poznám prd, ale jinak první pocit fajn. Je docela oblá, ruku si o ní neroztrhnu a vypadá docela fajne...
SMETS napsal:V současné době mam na svém pbasu ten fender vintage ohnutej plech s závitovýma kamenama. Přemejšlím nad změnou abych do zvuku dostal více čistoty, pevnosti, dynamiky, konkrétnsti. Myslím, že by mi to mohla nějaká HiMass kobylka poskytnout... Co myslíte toto: https://www.muziker.cz/fender-himass-5-string-bass-wide-bridge-assembly-with-zinc-saddles-chrome?gclid=EAIaIQobChMIi53a5MLn5wIVh6ztCh3CHgKBEAQYASABEgIW-vD_BwE oproti Hipshotům, babičkám a zlejm zadkům je cena sranda a mohla by slušně posloužit... Jaké Máte zkušenosti přechod z vintage ohnutého plechu na Himass. Je to opravdu znatelný rozdíl? Dík.
Tak jsem opravdu včera vyměnil za FENDER HI MASS
no zatím nevím, dal jsem i nové struny, takže poznám prd, ale jinak první pocit fajn. Je docela oblá, ruku si o ní neroztrhnu a vypadá docela fajne...
Jednou jsem to také udělal, zvuk se zpevnil a zkultivoval, ale po čase jsem tam dal zpět ten ohnutý plech, protože jedině tak to je ten správně a charakteristicky nakřáplej Fender.
Zrovna vymyslim kobylu na novou basu co si chci postavit, ideal by bylo neco ala GL nebo este lip puvodni kobyla MM sabre .. ale to neni moc sehnatelny a kdyz tak za palku nebo z ameru..
Jinou kobylu s kotvou do tela sem neobjevil snad krom MM a tech postranich zapustenech sroubenich.
Tak sem si rikal ze pujdu do Babicze ale co sem koukal na srovnavaci videa tak ono jak je to z hliniku tak podle tech ukazek se mi zdalo ze to nema takovej ten kopanec co ma prave GL a podle toho videa i s Babiczem stovnavane BadAss a KickAss a jine tezke kobyly.
Teda bych poprosil o pripapadne zhodnoceni tech co s Babiczem vz BadAss maji zkusenosti.. pripadne vychvaleni jedne z nich..
chtel bych prave kobylu co ma takovej ten nakopavaci rychlej atak, nejakej nekonecnej soustain nepotrebuju.. pripadne doporuceni jineho produktu uvitam
bejt babicz z neceho jinyho nez hliniku tak mam jasno takhle se toho trochu bojim ikdyz se mi celkve ten koncept hodne libi
Hele mam babicze na pearlu, jestli to ma kopanec to nevim, a koukam par prispevku vis uz jsem ji popisoval, zmena od te doby zadna
Me vzdycky prislo, ze vyrazny attack ma variace na ohnuty plech, idealne s mosaznymi sedly. Takze za sebe bych se ohlizel timhle směrem, pokud se chceš rozsoupnout tak dva typy ala vintage dela hipshot.
Ještě když jsem si myslel, že si nechám basu postavit, tak jsem měl vyhlídnutou kobylku od Grainger guitar parts. Dělají masivní frézované celobronzové nebo celohliníkové kobylky, kde je možnost protažení nebo zavěšení strun, a kromě základních povrchovek dělají i individuální kustomizace. Navíc když jsem s firmou komunikoval, tak nebyl problém se zasláním poštou.
https://graingerguitarparts.com/t/bass-bridges
https://hipshotproducts.com/products/4-string-vintage-bass-bridge
a co takyto hipshot ?
pripadne, ak chces byt maly technik, tak schaller 3D
https://hipshotproducts.com/products/4-string-vintage-bass-bridge
a co takyto hipshot ?
pripadne, ak chces byt maly technik, tak schaller 3D
Presne tu jsem myslel a pak jeste ten model B. Toho Schallera by me zajimalo komu prodavaji, dyt je to tak hnusny. Jediny co to trumfuje tak jsou u me takovy ty gotohy co vypadaji jako divny blob železa
FunkyMonk napsal:https://hipshotproducts.com/products/4-string-vintage-bass-bridge
a co takyto hipshot ?
pripadne, ak chces byt maly technik, tak schaller 3D
Presne tu jsem myslel a pak jeste ten model B. Toho Schallera by me zajimalo komu prodavaji, dyt je to tak hnusny. Jediny co to trumfuje tak jsou u me takovy ty gotohy co vypadaji jako divny blob železa
schallera mam na vsetkych mojich main basach a nedam na neho dopustit 8)
schaller 3D
u toho se bojim tech "jezdcu" v kterych jsou struny ze to bude popojizdet..
variace na ohnuty plech,
to se mi libi docela ty gotove
https://www.thomann.de/cz/gotoh_404sj_b_bass_bridge.htm
a
https://www.thomann.de/cz/gotoh_201b_4_bc_bass_bridge.htm
a co takyto hipshot ?
z hipshotu se mi prijde zajimava ta kickass ale ty hranate kobyly se mi moc nelibi navic bych to musel kupovat od Imanola ze spanel.. ale rovnou bych k tomu moh koupit i mechaniky ..
z tech variaci na badass je zajimave jeste tuto
https://www.thomann.de/cz/allparts_omega_bass_bridge_bk.htm
.. kazdopadne diky za napady a postrehy este zkusim pokoukat a proposlouchat youtube a uvidim .. vizualne mne bavi ten babicz asi nejvic a koukal sem ze delaj i mosaznou verzi ale tu sem po evrope nenasel...
..jeste bych moh zkusit toho Babicz s dirama zkrz telo to by melo ten kopanec mit taky pocitam
Na gotoh 201 si dej pozor. Je brutalne vysoka, plech ma 3mm sedla 10mm. Klasicky plech 1mm a 8mm. Doufam ze si ty cisla pamatuji. To je rozdil 4mm pro nejnizsi nastaveni. Takze tomu by musela odpovidat taky vyska prazcu nad hmatnikem.
Schaller 3D
Sa nemusis bat, tie jazce su zavitove a teda musia sa otacat aby sa hybali.
Mam na pk1 kus z 90rokov a na pk2 uplne novu a nemam s nimi problem a isto sa nehybu do stran a tie zliabky su dost hlboke a struna z nich nevyskoci ani ked zaberies silnejsie
Ma ich na W aj Trujillo a ten do basy reze ako blazen
Na gotoh 201 si dej pozor. Je brutalne vysoka, plech ma 3mm sedla 10mm. Klasicky plech 1mm a 8mm. Doufam ze si ty cisla pamatuji. To je rozdil 4mm pro nejnizsi nastaveni. Takze tomu by musela odpovidat taky vyska prazcu nad hmatnikem.
ok dik za upozorneni ale teoreticky bych ji moh vyfrezovat zakop ... ja mam podobnej korejsej noname na JB a prave tofunguje hezky ale spis premislim o te 404..
Schaller 3D Sa nemusis bat,
mne se libi ze bych si to moh sestelovat na nastavce, planuju na tu basu dat DiMarzi Model One nekam do cca MM pozice, tak je mozne ze tech 19 co maj ostatni kobyly ve vyberu bude moc siroke...
ale teda moc se mi nelibi vizualne resp kazdopadne diky
Hele mam babicze na pearlu, jestli to ma kopanec to nevim, a koukam par prispevku vis uz jsem ji popisoval, zmena od te doby zadna
mne z tech videi prijde ze to trochu comprimuje nebo spis naopak nepridava dalsi pazvuky co do toho pousti/pridavaji jine kobyly a nevim jestli se mi to libi, planuju tam dat jen jeden HB a este spis dozadu a zapojit to do parelelu, tak se bojim, aby to pak celkove nebylo moc suche..
ok dik za upozorneni ale teoreticky bych ji moh vyfrezovat zakop ... ja mam podobnej korejsej noname na JB a prave tofunguje hezky ale spis premislim o te 404..
inak, ako som zistil pri stavbe pk2., Schaller dava ku kobylkam nie "zakop", ale "poklop" zeleznu podlozku pod kobylku, keby ti bolo nahodou malo
a jasne, ak ti nesmakuje vizualne tak je vela inych alternativ
Jen poznámka: kobyla/kameny musí co nejlíp přenášet vibrace na tělo. Měl jsem chvíli Schallera s takovými rolnami k nastaveni roztečí strun a docela mě zklamala tím, že ty rolny měly tendenci vibrovat a kazit tón.
Nejlepší zkušenost mám z dávných dob z kusem mosazi přišroubovaným natvrdo a propilovaným na míru (rozteč, výška). Ale nesmírně nepraktické řešení.
Jen poznámka: kobyla/kameny musí co nejlíp přenášet vibrace na tělo. Měl jsem chvíli Schallera s takovými rolnami k nastaveni roztečí strun a docela mě zklamala tím, že ty rolny měly tendenci vibrovat a kazit tón. Nejlepší zkušenost mám z dávných dob z kusem mosazi přišroubovaným natvrdo a propilovaným na míru (rozteč, výška). Ale nesmírně nepraktické řešení.
Já dával kdysi Schaller 3D na kopii Ricka. Neměl sem s ní žádnej problém, ty možnosti nastavení byly super. Problém s drnčením si nevybavuju, vím jen, že ty rolny pro nastavení roztečí se mi vždycky rozjely když sem měnil struny.
To provedení se zafixováním natvrdo má Spector ne? Na jedný base sem měl nějakou variaci na jejich kobylu a bylo to hroznej opruz cokoliv nastavovat....
Osobně mám nejlepší zkušenost s kobylo Babicz. Super pro nastavení a následně zafixování. Někdy bych chtěl zkusit Kickass, ale teď jsem ve fázi kdy se mi líbí ohnutej plech se závitovou tyčí
No nakonec sem objedna od Imanola ze spanel Hipshot B-style Fender mount.. teda ten jejich mount se mi libi vic .. ale tenhle s fender dirama to zas muzu menit a nemusim delat zbytecne diry do basy navic
a mozna pak koupim i toho babicze abych to vyzkousel kdyztak to dam JB ..
MartinXC napsal:Jen poznámka: kobyla/kameny musí co nejlíp přenášet vibrace na tělo. Měl jsem chvíli Schallera s takovými rolnami k nastaveni roztečí strun a docela mě zklamala tím, že ty rolny měly tendenci vibrovat a kazit tón. Nejlepší zkušenost mám z dávných dob z kusem mosazi přišroubovaným natvrdo a propilovaným na míru (rozteč, výška). Ale nesmírně nepraktické řešení.
...To provedení se zafixováním natvrdo má Spector ne? Na jedný base sem měl nějakou variaci na jejich kobylu a bylo to hroznej opruz cokoliv nastavovat ...
Jj, staré Spectory to tak mají - volné kameny a až nakonec trefíš oktávy a všecko, tak se to z boku stáhne šroubem.
Hastur napsal:MartinXC napsal:Jen poznámka: kobyla/kameny musí co nejlíp přenášet vibrace na tělo. Měl jsem chvíli Schallera s takovými rolnami k nastaveni roztečí strun a docela mě zklamala tím, že ty rolny měly tendenci vibrovat a kazit tón. Nejlepší zkušenost mám z dávných dob z kusem mosazi přišroubovaným natvrdo a propilovaným na míru (rozteč, výška). Ale nesmírně nepraktické řešení.
...To provedení se zafixováním natvrdo má Spector ne? Na jedný base sem měl nějakou variaci na jejich kobylu a bylo to hroznej opruz cokoliv nastavovat ...
Jj, staré Spectory to tak mají - volné kameny a až nakonec trefíš oktávy a všecko, tak se to z boku stáhne šroubem.
Na Hohnerce to je stejne
Na Hohnerce to je stejne
i na steinbergru
Jelikož jsem si uvědomil, že s kobylkou nejde jen tak posouvat, odvezl jsem to do servisu (stejně potřebovala srovnat rochu pražce) a je vyřešeno. Sice jinou ale měl skladem. A "průser" je že musi být posunuta ještě víc do zadu. Takže budu muset vymslet jak ty díry, zapravit nebo zakrýt...
Díky všem za ispiraci zase jsem chytřejší.
Tak jsem to dořešil a zkusil vyrobit placku vlastní, více foto zde:
https://leontynk.rajce.idnes.cz/Basa_Tokai/
Není to úplně "klasika" ale oučel zakrýt tu džuzny byl splněn a nakonec to ani nevypadá tak hrozně. Dokonce se mi podařilo trefit se na původní díry po origo kobylce a nemusel jsem (což byl i účel) tam vrtákovat další díry. Už je jich tam dos.
Hle, další talent :-)
Vypadá to dobře, jakoby inspirované Gotohem.
Super prace. Takova masa musi vyrazne pomoct i s pripadnym prepadavanim nastroje (nevim jestli tim Tokai trpi). Co zvukove, posunulo se to nejak?
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Baskytara » Kobylka - různé typy, výhody, nevýhody...