1

Téma: High pass filter

Postupným zkoušením, laděním a pročítáním diskuzí jsem našel docela dobrej lék na můj "problém" s nekonkrétností zvuku. Místo boostování "správné" frekvence středů prostě ubrat basy. A to tak, že se toho nebát. Mám ubráno na onboard preampu (40 Hz),  na SpectraCompu nastavené na spodním pásmu (do 100 Hz) -100dB (tzn. v podstatě HPF) a i na Sansampu PSA (tam nevím, jak jsou basy laděné). A jsem celkem happy. 

Přemýšlím ale, jestli je dobře takový zvuk posílat zvukařovi. Neměl bych to nechat spíš na něm, jestli ty frekvence řízne? V malém klubu s blbou akustikou asi nevadí, když už mu to pošlu takto, ale hráli jsme teď venku na dobrým aparátů a říkal jsem si, jestli to v tomto případě není škoda. 

Na Zoomovi B3 je zase simulace Fishmana pro akustický basy, který má high pass filter označený jako Depth. 

Co vy na to? Máte někdo podobnou zkušenost? Používáte třeba přímo high pass filter?

Fender American Deluxe Jazz Bass '08
Empress Compressor -> Boss LS-2 Line Selector (-> Zoom B3) -> Fishman Platinum Pro EQ -> Markbass F 500 -> 2x Markbass Traveler 121H
0 xLajků:

2 Naposledy upravil: Nook (18. 06. 2018 22.55:55)

Re: High pass filter

Zkušenost přímo nemám (vyzkouším, až bude hotový), ale stavím teď na zakázku HPF od fdecka ( https://sites.google.com/site/hpftechllc/home/hpf-pre ).

Asi je to užitečné, kontrabasisti to používají poměrně. Taky bych se toho nebál, zbavíš se hučení, odrazů a pazvuků na pódiu, navíc reprobox ti poděkuje :-) No, dám vědět, jak to zafunguje v kapele.

 https://baskytara.com/img/m/81/t/p1cgae385n55ump11qlcl15epl3.jpg

educated in shopping and wasting time
blankly staring at the screens
am i already clever enough?

Duplo domeček fanclub #1
0 xLajků:

3

Re: High pass filter

Já jsem používal přímo HPF, laděnej na subbasy (konkrétně HPF druhého řádu na 27 Hz myslím). Na zvuku jsem to nějak moc nepoznal (to jsem ani nechtěl, proto byl laděnej poměrně nízko), ale můj reprák viditelně míň skákal. Ale ten reprák valil v pohodě i bez toho filtru, tak jsem ho nakonec dal kamošovi, co má nějaký horší kombo, který se mu rychle zahlcovalo a údajně (sám jsem to neviděl/neslyšel) mu to teď hraje mnohem líp. S posíláním ke zvukaři nemám zkušenosti, navíc na velkých open airech vážně nehraju, ale asi bych mu radši posílal zvuk bez toho HPF...

Zabij hlavu a tělo umře taky...
0 xLajků:

4

Re: High pass filter

DalajVladan napsal:

Postupným zkoušením, laděním a pročítáním diskuzí jsem našel docela dobrej lék na můj "problém" s nekonkrétností zvuku. Místo boostování "správné" frekvence středů prostě ubrat basy. A to tak, že se toho nebát. Mám ubráno na onboard preampu (40 Hz),  na SpectraCompu nastavené na spodním pásmu (do 100 Hz) -100dB (tzn. v podstatě HPF) a i na Sansampu PSA (tam nevím, jak jsou basy laděné). A jsem celkem happy. 

Přemýšlím ale, jestli je dobře takový zvuk posílat zvukařovi. Neměl bych to nechat spíš na něm, jestli ty frekvence řízne? V malém klubu s blbou akustikou asi nevadí, když už mu to pošlu takto, ale hráli jsme teď venku na dobrým aparátů a říkal jsem si, jestli to v tomto případě není škoda. 

Na Zoomovi B3 je zase simulace Fishmana pro akustický basy, který má high pass filter označený jako Depth. 

Co vy na to? Máte někdo podobnou zkušenost? Používáte třeba přímo high pass filter?

Zvukařovi pošli pokud možno plný signál, ořez pouštěj na podiu - to je obvyklá praxe s PA před sebou. Pokud malý klub a zvučení z podia, tak to chce vyzkoušet podle situace. Navíc pokud ufikneš signál pod 80Hz, tak ušetříš jak repra tak výkon na zesíku a přesto to bude basovat

Zkušenosti mám podobné: frekvence do 150-200Hz abys basu cítil, 200-800Hz abys ji slyšel a nad 500Hz abys dal výraz. To neznamená že uříznout nebo odfiltrovat basy kompletně. Ideálně když rozdíl hladiny zvuku mezi basy a středy je cca 6-8 dB.

Fender PB US, JB MIM, JB MIM FL, MarleauxDiva fy Růžička, Spector Legend Classic 6, Palatino, Ibanez SRH500FL;
TCE250BH+Soundelirium 12UL, Hocke BT70+BN112M, Peavey/EVM15L+Peavey Mark III, Hocke BT120+Hocke B115, Hocke BN210, AldaxSPM250, Samson C-valve preamp...
0 xLajků:

5

Re: High pass filter

MartinXC napsal:

Zvukařovi pošli pokud možno plný signál, ořez pouštěj na podiu - to je obvyklá praxe s PA před sebou.

Takhle jsem si to myslel, že by to bylo nejlepší. Když seženu samostatnej HPF, tak by to neměl být problém. 

Nook napsal:

Zkušenost přímo nemám (vyzkouším, až bude hotový), ale stavím teď na zakázku HPF od fdecka

To jsem zvědav. Něco takového by se mi přesně hodilo smile

 

S tímhle někdo zkušenost nemáte? https://www.muziker.cz/hotone-gate Když se nastaví citlivost na nulu, tak to funguje prostě jen jako HPF a LPF zároveň. 

Fender American Deluxe Jazz Bass '08
Empress Compressor -> Boss LS-2 Line Selector (-> Zoom B3) -> Fishman Platinum Pro EQ -> Markbass F 500 -> 2x Markbass Traveler 121H
0 xLajků:

6

Re: High pass filter

Oživím téma s otázkou na Nooka, jak to dopadlo s tím klonem hpf pre? Prodává to jen v US, jinou sehnatelnou alternativu se mi nepodařilo zjistit. Předem díky za odpověď.

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

7

Re: High pass filter

No, postavil jsem dva, myslím, že fungují bez problémů.
Junýque industrijál DIY dizajn...
Máš zájem? wink
https://baskytara.com/img/m/81/t/p1dvqptgv31veha281c4p18vftvl3.jpg

https://baskytara.com/img/m/81/t/p1dvqpudrrm7s131h1t4a2pg1u685.jpghttps://baskytara.com/img/m/81/t/p1dvqpuot7t0e1jkb172pr5a77q7.jpg

educated in shopping and wasting time
blankly staring at the screens
am i already clever enough?

Duplo domeček fanclub #1
0 xLajků:

8

Re: High pass filter

Mám, napíšu :-)

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

9

Re: High pass filter

Nook napsal:

No, postavil jsem dva, myslím, že fungují bez problémů. Junýque industrijál DIY dizajn...

 a do háje, to vypadá dobře, taky sem hpf zvažoval. co to koštuje nooku?

0 xLajků:

10 Naposledy upravil: Hastur (31. 01. 2020 09.27:31)

Re: High pass filter

To já přemýšlím o pořízení tohohle, tam se ten HPF (případně BPF a LPF) dá právě nastavit taky: https://defectsfxpedals.cz/products-1/dirty-filter.html

Fender JB62RI CIJ 97´ (fretless) -> Feedbacker (send) -> Distortion -> Fuzz -> Freeze -> Delay - > Reverb -> Feedbacker (return) -> Preamp/DI  = BLACKNOISE/DRONE
Flatwound Club #2
0 xLajků:

11

Re: High pass filter

HPF je určitě dobrá věc. Myslím si, že ideální je, aby byl ještě před preampem zesilovače. Když přijde do něj ořízlý signál, bude čistější. Pak jde na premapu klidně basy zesílit. Fungovat to bude určitě dobře smile

 

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

12

Re: High pass filter

Tak dnes dorazil, díky Nookovi, vypadá pěkně a funguje dle očekávání. 

 

https://baskytara.com/img/m/2182/t/p1e2nq4mo41ieq17han9r1aslr3l3.jpg

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

13

Re: High pass filter

Mně má dorazit taky dnes ;-) 

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

14

Re: High pass filter

Co presne dela ten prepinac Phase?

"Prsotě brumíl"
Prof. II
0 xLajků:

15

Re: High pass filter

A už je doma! :-) Doporučuji všem, přeji krásný den. smile 

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

16

Re: High pass filter

Kiwi napsal:

Co presne dela ten prepinac Phase?

manuál

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

17

Re: High pass filter

Mimochodem, přepínač fáze je to, co mě na téhle krabičce nejvíc překvapilo. Původně jsem to chtěl právě kvůli high pass filtru, a fakt jsem netušil, jak může prosté otočení fáze pročistit zvuk. Takže opravdu doporučuji, tato krabička řeší problémy, o kterých ani nevíte, že je máte :-)

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

18

Re: High pass filter

taky ji mam uz doma, vcera zkouseno, funguje jak ma. tesim se na opravdu zatezovy test! nooku dikec

0 xLajků:

19

Re: High pass filter

Trochu jsem si vymýšlel a nakonec mi přišla domů trochu jiná krabička, resp. s ovladačem Q (místo ovládání hlasitosti).

Když mi krabička přišla, tak jsem si zahrál s pedalboardem a HPF (skoro 2 hodiny...). Projel jsem všech 5 kytar, co mi na stěně visí. Hrál jsem na Hocke 18W celolampa + 12" Hocke bedna.

Potenciometr Q je fakt zajímavý a jak Honza v telefonu říkal, hodně ten zvuk nakopne a hodí na steroidy. Přesnější info viz manuál, nebo se Honza rozepíše sám smile



    1. Strat - je fajn stáhnout basy (zkoušel jsem i někde na 250-300Hz) - i na té basové bedně mi zněl skvěle (předtím ten zvuk stál na té 12" docela za prd), na 10" Soundeliriu s 2x3" středy by to musela být lahoda. Zkreslení bylo znatelně vyšší, ale příjemné. Zvuk mi přišel znatelně šťavnatější.

    2. Fender Marcus Miller 5 - tady je opravdu slyšet nastavení frekvence HPF, člověk podle prostoru jednoduše nastaví to, co je třeba, aby byla basa čitelná. Krásně čitelný zvuk a basy podle nastavení.

    3. Moon JB-4 (staří holubi se vrátili) - paráda, bomba, jen ve výškách mi to přišlo skoro až moc (nebyla by špatná kombinace ještě s LPF smile).

    4. Fender JB CS - ten se mi dnes na tom paradoxně líbil skoro nejméně, asi mě namlsaly předchozí basy smile Ale v kapele by ta basa zařezávala luxusně.

    5. Fender Tony Franklin (bezpražec) - opět to chce trochu stáhnout basy a nahnat Q - a byla to kočičí lahoda (rozuměj mňoukací smile)

Přišlo mi, že ten HPF ten signál hrozně nakopne pozitivním směrem (zvlášť při přidání Q) a přitom byl krásně čistý.

Jsem zvědav na fungování s kapelou, ale vypadá to, že to byla jedna z nejlepších investic poslední dobou... (a přitom ne až tak vysoká smile)

Nějaký Fendery...
Nějakej pedalboard s hromadou českých (i nečeských) výrobků, Hocke Blues 18 + 10/12" bedna (CZ/CZ)
Profil
0 xLajků:

20

Re: High pass filter

To je přesně ono, jenom ze signálu odděláš vlastně bordel, takže lepší zvuk smile 

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

21

Re: High pass filter

tao-kan napsal:

To je přesně ono, jenom ze signálu odděláš vlastně bordel, takže lepší zvuk smile

 Ale že to bude takový rozdíl, to jsem vážně nečekal...

Nějaký Fendery...
Nějakej pedalboard s hromadou českých (i nečeských) výrobků, Hocke Blues 18 + 10/12" bedna (CZ/CZ)
Profil
0 xLajků:

22

Re: High pass filter

DalajVladan napsal:

na SpectraCompu nastavené na spodním pásmu (do 100 Hz) -100dB (tzn. v podstatě HPF)

Simtě, kde to tam je? To jako že sis nastavil crosower na 100 Hz a uděl teda na pásmu basů brutální kompresi s ryhlým attackem, dlouhým holdem a dlouhým releasem?

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

23

Re: High pass filter

D.a.l.i napsal:

Ale že to bude takový rozdíl, to jsem vážně nečekal...

 Dá se to nahrát a postnout jako ukázka? Abych se přiznal, moc nevím o jakým bordelu je řečweary

Zon Club #001 Soundelirium Club #1
"Politici jsou buď neschopní nebo zkorumpovaní. Někdy stihnou za jeden den oboje" W. Allen.
0 xLajků:

24

Re: High pass filter

radoozz napsal:
D.a.l.i napsal:

Ale že to bude takový rozdíl, to jsem vážně nečekal...

 Dá se to nahrát a postnout jako ukázka? Abych se přiznal, moc nevím o jakým bordelu je řečweary

Taky bych se za to přimlouval. Páč když třeba na mixu dám i pro baskytaru to uříznutí basů, v mém případě  tlačítko Low Cut na 75 Hz se strmostí 12 dB/oct, tak to moc hezký není a nebasuje to.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

25

Re: High pass filter

Aidamos napsal:

Taky bych se za to přimlouval. Páč když třeba na mixu dám i pro baskytaru to uříznutí basů, v mém případě tlačítko Low Cut na 75 Hz se strmostí 12 dB/oct, tak to moc hezký není a nebasuje to.

Nahrávání prosím po mně nechtějte, nemám na to výbavu a nikdy jsem to moc nedělal. O bordelu jsem taky nepsal já, ale Tao smile Možná by mohl Tao něco nahrát bez a s HPF smile

Nějaký Fendery...
Nějakej pedalboard s hromadou českých (i nečeských) výrobků, Hocke Blues 18 + 10/12" bedna (CZ/CZ)
Profil
0 xLajků:

26

Re: High pass filter

Aidamos napsal:

na SpectraCompu nastavené na spodním pásmu (do 100 Hz) -100dB (tzn. v podstatě HPF)

 to by mě taky zajímalo. hpf od nooka mám, ale do druhé kapely, kde to tolik nehrotím a mám právě spectracomp, bych nastavení toho spodního pásma uvítal

Aidamos napsal:

Abych se přiznal, moc nevím o jakým bordelu je řeč

to právě nezjistíš, dokud ten hpf nezapojíš :--). včera jsem si nahrál do looperu linku s hpf nastaněným někde okolo 45Hz a bez hpf a pouštěl to a/b. s hpf to na zvuku neubere, naopak. nebasuje to zásadně míň a právě v přímém porovnání zjistíš, co to odfiltrovalo, a musím říct, že je to s hpf rozhodně příjemnější. navíc, sundal jsem si mřížku z bedny a pozoroval, co ta 15ka dělá a samože se třepe daleko míň. kdybych byl co k čemu, tak to nahraju a hodim na youtube, ale to je pro mě běh na dlouhou trať. třeba nook by mohl v rámci promo, ne? a nebo ti to adame nook pujčí a můžeš udělat recenzi, to by bylo fajn :--)

0 xLajků:

27 Naposledy upravil: Aidamos (24. 04. 2020 08.37:31)

Re: High pass filter

spaceman8 napsal:
Aidamos napsal:

Abych se přiznal, moc nevím o jakým bordelu je řeč

Jen drobnůstka: špatná citace, to o bordelu psal Radooz wink

spaceman8 napsal:

ti to adame nook pujčí a můžeš udělat recenzi, to by bylo fajn

To není blbý nápad...

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

28 Naposledy upravil: ekral (24. 04. 2020 08.50:57)

Re: High pass filter

Nook napsal:

No, postavil jsem dva, myslím, že fungují bez problémů.
Junýque industrijál DIY dizajn...
Máš zájem? wink
https://baskytara.com/img/m/81/t/p1dvqptgv31veha281c4p18vftvl3.jpg

https://baskytara.com/img/m/81/t/p1dvqpudrrm7s131h1t4a2pg1u685.jpghttps://baskytara.com/img/m/81/t/p1dvqpuot7t0e1jkb172pr5a77q7.jpg

Vypadá to hezky, to filtrování mně zaujalo pro MicroBass s piezo snímačem, kde toho bordelu podle mně leze docela dost, šla by udělat i verze na 9V baterku?

Jak si to vlastně s tady tím a aktivníma piezo snímačema?

0 xLajků:

29

Re: High pass filter

Tohle je na 9V baterku, jiné napájení (alespoň ta moje krabička) nemá.

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

30

Re: High pass filter

Aidamos napsal:

špatná citace, to o bordelu psal Radooz

tao-kan napsal:

ze signálu odděláš vlastně bordel, takže lepší zvuk

 Omlouvám se Dalimu, i všem ostatním, kterých se to dotklo.sunglasses. Jen mě fakt zajímá, co to se zvukem basy udělá, vaše popisy jsou asi málo na to, abych to já, hlava dubová, pochopil. A třeba u Nooka objednal..

Zon Club #001 Soundelirium Club #1
"Politici jsou buď neschopní nebo zkorumpovaní. Někdy stihnou za jeden den oboje" W. Allen.
0 xLajků:

31

Re: High pass filter

Tak já se chopím basy a něco nahraju ;-) 

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

32 Naposledy upravil: ekral (24. 04. 2020 09.01:26)

Re: High pass filter

kopyto napsal:

Tohle je na 9V baterku, jiné napájení (alespoň ta moje krabička) nemá.

OK, dík za info, mně spletlo co má Nook napsané na facebooku, že prý "Definitivní výrobní verze hi-pass filtru a preampu pro piezo. Napájení běžným 9V adaptérem", tak snad tam možnost baterky zůstala. Obrázek jsem si půjčíl z nookova facebooku:

https://baskytara.com/img/m/2812/t/p1e6lj5en6grgk6r1b4sednobu3.jpg

0 xLajků:

33 Naposledy upravil: radoozz (24. 04. 2020 09.31:54)

Re: High pass filter

kopyto napsal:

Tak já se chopím basy a něco nahraju ;-) 

 Skvělé.

Zon Club #001 Soundelirium Club #1
"Politici jsou buď neschopní nebo zkorumpovaní. Někdy stihnou za jeden den oboje" W. Allen.
0 xLajků:

34

Re: High pass filter

ekral napsal:

OK, dík za info, mně spletlo co má Nook napsané na facebooku, že prý "Definitivní výrobní verze hi-pass filtru a preampu pro piezo. Napájení běžným 9V adaptérem", tak snad tam možnost baterky zůstala. Obrázek jsem si půjčíl z nookova facebooku:

 Existují minimálně 2 verze. První (v logickým názvem v.2 smile) je na baterku a má ovládání celkové hlasitosti.

Z důvodu mého vymýšlení existuje verze xtnd, která má ovladač na Q (skvělá věc) a je pouze na napájení externím zdrojem (možná by to šlo zkombinovat s 9V baterkou, to už by řekl Nook). A na tu jsem psal onu nadšenou recenzi, kterou doufám někdo nezávislý potvrdí smile

Nějaký Fendery...
Nějakej pedalboard s hromadou českých (i nečeských) výrobků, Hocke Blues 18 + 10/12" bedna (CZ/CZ)
Profil
0 xLajků:

35

Re: High pass filter

Podle mě z nahrávky takhle zas tak velký rozdíl neuslyšíš. Podobně jako třeba neuslyšíš lehkou kompresi nebo podobně... Rozumíte mi, ne?

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

36

Re: High pass filter

Precision, lehce stažená tónová clona, předzesilovač Fender TBP 1 s korekcemi narovno. Nahráno okamžitě po sobě v pořadí: úplně bez krabičky, zapojený HPF na "moje" nastavení - dráha potenciometru na půli cesty mezi 35 a 100 a poslední ukázka je stejné nastavení + obrácená fáze.

Nahrával jsem to i s puštěným aparátem na "normální" hlasitost, stojící kousek u aparátu, aby byl slyšet rozdíl v otočené fázi. Věřím, že naživo s vyhuleným aparátem může být ten rozdíl ještě větší. Varování - ta otočená fáze IMHO bere to, co má ráda spousta basáků, kteří si rádi nechají masírovat záda nahuleným aparátem. Ale věřím, že je to to, co ocení člověk, který řeší HPF.

Bez HPF

HPF

HPF - otočená fáze

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

37

Re: High pass filter

tao-kan napsal:

Podle mě z nahrávky takhle zas tak velký rozdíl neuslyšíš.

 Zkus poslechnout na něčem pořádném, podle mě je tam slyšet rozdíl jasně, i mezi tou otočenou/neotočenou fází.

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

38

Re: High pass filter

Jo, ono jsem o to odříznout ze signálu frekvence, které neslišíš (spíš je vnímáš jako vítr z bassreflexu) a které tak zbytečně zatěžují zesilovač a bednu nebo v mém případě sluchátka (kde ten sub zvuk/hluk je krásně identifikovatelnej). Zeptám se, kam v padalboardu ten HPF dáváte?

Fender JB62RI CIJ 97´ (fretless) -> Feedbacker (send) -> Distortion -> Fuzz -> Freeze -> Delay - > Reverb -> Feedbacker (return) -> Preamp/DI  = BLACKNOISE/DRONE
Flatwound Club #2
0 xLajků:

39

Re: High pass filter

Osobně ho mám jako první (a zatím jedinou) věc hned za basou.

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

40

Re: High pass filter

kopyto napsal:
tao-kan napsal:

Podle mě z nahrávky takhle zas tak velký rozdíl neuslyšíš.

 Zkus poslechnout na něčem pořádném, podle mě je tam slyšet rozdíl jasně, i mezi tou otočenou/neotočenou fází.

Já vím, co to dělá ;-) jen říkám, že tam není ten wow efekt pro běžný poslech, jako třeba u zkreslení, delaye a tak dále, ale pro praxi je ten rozdíl obrovský.

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

41

Re: High pass filter

D.a.l.i napsal:

(v logickým názvem v.2 )

 v2 odkazuje na původní verzi krabičky https://sites.google.com/site/hpftechllc/home/hpf-pre :- podání Nooka je to v1 :-)

 

D.a.l.i napsal:

A na tu jsem psal onu nadšenou recenzi, kterou doufám někdo nezávislý potvrdí

 Potvrzuji, byť nemám verzi s Q - a po chvíli uvažování ani nechci. Je smutná pravda, že se u mě veškeré věci, co cokoli zvukově přidávaly, dlouho neohřály. Tohle ubírá, takže v pořádku :-)

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

42

Re: High pass filter

kopyto napsal:

Osobně ho mám jako první (a zatím jedinou) věc hned za basou.

Taktéž. Vysílačka (spíš přijímačka smile), HPF, ladička, ... ... ... 

Nějaký Fendery...
Nějakej pedalboard s hromadou českých (i nečeských) výrobků, Hocke Blues 18 + 10/12" bedna (CZ/CZ)
Profil
0 xLajků:

43

Re: High pass filter

kopyto napsal:

Nahráno okamžitě po sobě v pořadí: úplně bez krabičky, zapojený HPF na "moje" nastavení - dráha potenciometru na půli cesty mezi 35 a 100

tao-kan napsal:

jen říkám, že tam není ten wow efekt pro běžný poslech

Není. Nicméně na slušný sluchátka a na dostatečnou hlasitost je to slyšet. Ten nejhlubší bordel (hučení) je pryč a celkově se zvuk "rozsvítí". Vzal jsem Kopytovy nahrávky, první tři sekundy, kde hraje nejhlubší tóny, a vytáhl jsem z toho frekvenční charakteristiku.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1e6lvn2kqknhf51lq413eg1cc93.jpg

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

44 Naposledy upravil: Lukáš (24. 04. 2020 18.37:33)

Re: High pass filter

Z těch nahrávek to funguje fajn, výborná práce, Nooku smile. Zhruba od 15. sekundy Kopytovy nahrávky je to slyšet výrazněji.

Tím, jak se ten zvuk trochu "rozsvítil" mi to připomnělo opravdu jenom lehce nastavený kompresor/sustainer právě s HPF filtrem na začátku. A ta otočená fáze funguje taky dobře, snad lépe než na kytaru, kde mi přišlo, že to trochu "ztenčuje" zvuk.

0 xLajků:

45 Naposledy upravil: Aidamos (24. 11. 2023 19.30:46)

Re: High pass filter

Lukáš napsal:

A ta otočená fáze funguje taky dobře, snad lépe než na kytaru, kde mi přišlo, že to trochu "ztenčuje" zvuk.

Pokud se nemýlím, tak otočení fáze by nemělo nějak měnit zvuk, jen převrátí zvukovou vlnu kolem osy, a dělá se to kvůli tomu aby akutické nástroje (kontrabasa, ak. kytara, ak. baskytara) nechytaly zpětnou vazbu z aparátu, ne?

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

46 Naposledy upravil: ekral (24. 04. 2020 20.30:44)

Re: High pass filter

Aidamos napsal:
kopyto napsal:

Nahráno okamžitě po sobě v pořadí: úplně bez krabičky, zapojený HPF na "moje" nastavení - dráha potenciometru na půli cesty mezi 35 a 100

tao-kan napsal:

jen říkám, že tam není ten wow efekt pro běžný poslech

Není. Nicméně na slušný sluchátka a na dostatečnou hlasitost je to slyšet. Ten nejhlubší bordel (hučení) je pryč a celkově se zvuk "rozsvítí". Vzal jsem Kopytovy nahrávky, první tři sekundy, kde hraje nejhlubší tóny, a vytáhl jsem z toho frekvenční charakteristiku.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1e6lvn2kqknhf51lq413eg1cc93.jpg

Přiznám se, že jsem ten útlum čekal strmější. Z toho grafu mi to příjde prakticky stejné. Jako jestli byl ten filtr nastavený na na půli cesty mezi 35 a 100, takže +- 67Hz, tak jsem čekal, že všechno pod 67Hz půjde strmě dolů.

0 xLajků:

47

Re: High pass filter

ekral napsal:

Přiznám se, že jsem ten útlum čekal strmější. Z toho grafu mi to příjde prakticky stejné.

Tak ono když si minimálně ty dvě nahrávky poslechneš, tak ten rozdíl v těch basech taky není kdovíjaký...

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

48 Naposledy upravil: ekral (24. 04. 2020 20.40:44)

Re: High pass filter

Aidamos napsal:
ekral napsal:

Přiznám se, že jsem ten útlum čekal strmější. Z toho grafu mi to příjde prakticky stejné.

Tak ono když si minimálně ty dvě nahrávky poslechneš, tak ten rozdíl v těch basech taky není kdovíjaký...

Tak já si jenom pamatuju, že když jsem dával high pass filter v pluginech, tak to bylo mnohem víc strmější. Čekal jsem něco takového, s tím, že tady třeba píšou že typická strmost je 6dB, 12dB, 18dB až 24dB.

https://baskytara.com/img/m/2812/t/p1e6mr17nav2m172m1ftb1vdu1vqk3.jpg

0 xLajků:

49 Naposledy upravil: Aidamos (24. 04. 2020 21.06:12)

Re: High pass filter

Schválně jsem vzal Kopytovu nahrávku a hodil jsem v Audacity HPF se strmostí 24 db/oct na frekvenci 45 Hz, čili něco podobného jako on. 

První část bez HPF, druhá s HPF

A takhle vypadá graf frekvenční charakteristiky.

https://baskytara.com/img/m/2556/t/p1e6msiq6ov951c81mm11emct63.jpg

Rozdíl křivek je větší, než v prvním grafu, ale slyšet to taky nějak extrémně není.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

50

Re: High pass filter

Aidamos napsal:

Pokud se nemýmím, tak otočení fáze by nemělo nějak měnit zvuk, jen převrátí zvukovou vlnu kolem osy, a dělá se to kvůli tomu aby akutické nástroje (kontrabasa, ak. kytara, ak. baskytara) nechytaly zpětnou vazbu z aparátu, ne?

 U akustických nástrojů to je samozřejmě výraznější, ale i u elektrické basy dokáže aparát strunu rozkmitat.

 

ekral napsal:

Přiznám se, že jsem ten útlum čekal strmější. Z toho grafu mi to příjde prakticky stejné. Jako jestli byl ten filtr nastavený na na půli cesty mezi 35 a 100, takže +- 67Hz, tak jsem čekal, že všechno pod 67Hz půjde strmě dolů.

 Ta "půle cesty", je vyloženě podle polohy poťáku, jaké frekvenci to ve skutečnosti odpovídá jsem nezjišťoval. Jen jsem kroutil poťákem, dokud se mi to nelíbilo. Nechtěl jsem tu basu nějak extrémně vykostit - ten rozdíl tam samozřejmě jde udělat mnohem mnohem výraznější, ale to nebylo účelem.

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

51

Re: High pass filter

kopyto napsal:

Nechtěl jsem tu basu nějak extrémně vykostit - ten rozdíl tam samozřejmě jde udělat mnohem mnohem výraznější, ale to nebylo účelem.

Samozřejmě. Méně je někdy více.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

52

Re: High pass filter

Jestli správně chápu (přečetl jsem celé vlákno 2x) HPF by mohlo trochu pomoci s tím mým problémem ohledně prosazení mého komba vedle našeho kytaristy s 100W celolampou a 412 bednou. U Hartke KB12 mám ten problém, že se dá používat kousek za půlkou volume, pak už se to příliš rozduní. Leckdy na malých pódiích i dříve. Honim to pak ekvalizací, ale ten zvuk už pak není úplně to co se mi líbí. Zatím se to vždy dalo, ale páteční první, "divocejsi" vystoupení v jiném stylu, mě nutí nad zvážením co s tím. Jestli to správně chápu, tahle cesta by mohla pomoci v prosazení toho zvuku. Nehledě i na to, že by možná dovolila té KB12 tomu volume jít trochu víc doprava. Stejně tak by mohla být ku prospěchu i na zkušebně u toho Ashdown MAG300 410. Ona taková cesta by byla mnohem přijatelnější, než pořizování dalšího, silnějšího aparátu. Řekne k tomu někdo něco?

PS: co tu čtu ve vláknech o Honzovi, tak je buď naprostá špička, nebo má nejlepší PR oddělení v zemi. Pardon, druhé nejlepší. První místo je jasné. laughing Tipuji, že je to ta první možnost. Ještě jsem neměl tu čest narazit na nějaký produkt, ale rozhodně bych rád narazil. 

Fender JB MiM, Fender PB MiM, Cort B4
Fender Rumble 500 V3, Hartke KB12 kickback, Ashdown MAG300 410, Markbass Micromark 801, Warwick Bluecab30 a Bluecab 15, TC Electronic BQ 500
0 xLajků:

53

Re: High pass filter

halapremek napsal:

Jestli správně chápu (přečetl jsem celé vlákno 2x) HPF by mohlo trochu pomoci s tím mým problémem ohledně prosazení mého komba vedle našeho kytaristy s 100W celolampou a 412 bednou. U Hartke KB12 mám ten problém, že se dá používat kousek za půlkou volume, pak už se to příliš rozduní. Leckdy na malých pódiích i dříve. Honim to pak ekvalizací, ale ten zvuk už pak není úplně to co se mi líbí. Zatím se to vždy dalo, ale páteční první, "divocejsi" vystoupení v jiném stylu, mě nutí nad zvážením co s tím. Jestli to správně chápu, tahle cesta by mohla pomoci v prosazení toho zvuku. Nehledě i na to, že by možná dovolila té KB12 tomu volume jít trochu víc doprava. Stejně tak by mohla být ku prospěchu i na zkušebně u toho Ashdown MAG300 410. Ona taková cesta by byla mnohem přijatelnější, než pořizování dalšího, silnějšího aparátu. Řekne k tomu někdo něco?

PS: co tu čtu ve vláknech o Honzovi, tak je buď naprostá špička, nebo má nejlepší PR oddělení v zemi. Pardon, druhé nejlepší. První místo je jasné. laughing Tipuji, že je to ta první možnost. Ještě jsem neměl tu čest narazit na nějaký produkt, ale rozhodně bych rád narazil. 

Nasimulovat si to můžeš i na kombu: korekce narovno, vypni Shape, uřízni basy na 9 hodin, případně přidej středy na 1hodinu - a vpodstatě máš HPF. 
A jasně - na podiu zapomeň na zvuk co se ti líbí :-)

Fender PB US, JB MIM, JB MIM FL, MarleauxDiva fy Růžička, Spector Legend Classic 6, Palatino, Ibanez SRH500FL;
TCE250BH+Soundelirium 12UL, Hocke BT70+BN112M, Peavey/EVM15L+Peavey Mark III, Hocke BT120+Hocke B115, Hocke BN210, AldaxSPM250, Samson C-valve preamp...
0 xLajků:

54

Re: High pass filter

halapremek napsal:

Jestli správně chápu (přečetl jsem celé vlákno 2x) HPF by mohlo trochu pomoci s tím mým problémem ohledně prosazení mého komba vedle našeho kytaristy s 100W celolampou a 412 bednou. U Hartke KB12 mám ten problém, že se dá používat kousek za půlkou volume, pak už se to příliš rozduní. Leckdy na malých pódiích i dříve. Honim to pak ekvalizací, ale ten zvuk už pak není úplně to co se mi líbí. Zatím se to vždy dalo, ale páteční první, "divocejsi" vystoupení v jiném stylu, mě nutí nad zvážením co s tím. Jestli to správně chápu, tahle cesta by mohla pomoci v prosazení toho zvuku. Nehledě i na to, že by možná dovolila té KB12 tomu volume jít trochu víc doprava. Stejně tak by mohla být ku prospěchu i na zkušebně u toho Ashdown MAG300 410. Ona taková cesta by byla mnohem přijatelnější, než pořizování dalšího, silnějšího aparátu. Řekne k tomu někdo něco?

PS: co tu čtu ve vláknech o Honzovi, tak je buď naprostá špička, nebo má nejlepší PR oddělení v zemi. Pardon, druhé nejlepší. První místo je jasné. laughing Tipuji, že je to ta první možnost. Ještě jsem neměl tu čest narazit na nějaký produkt, ale rozhodně bych rád narazil. 

Myslím, že by to rozhodně pomoci mohlo, zvlášť to otočení fáze - to je pro mě nečekaně nejslyšitelnější (spíš nejcitelnější) část té krabičky, pokud tedy nenastavíš ten ořez nějak extrémně.

Chápu, že do ska je ten spodek potřeba, ale on i zvuk, co se sólově zdá "vykostěnej", potom v kapele funguje. Pokud jsi někde na hraně, tak ti to trochu pomůže, rozhodně od toho ale nečekej úplné zázraky, nejspíš nějaké posílení potřebovat budeš. Každopádně je to skvělá krabička a neztratí se ti ani potom, jen od toho nečekej něco, co nemůže splnit. 

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

55

Re: High pass filter

MartinXC napsal:
halapremek napsal:

Jestli správně chápu (přečetl jsem celé vlákno 2x) HPF by mohlo trochu pomoci s tím mým problémem ohledně prosazení mého komba vedle našeho kytaristy s 100W celolampou a 412 bednou. U Hartke KB12 mám ten problém, že se dá používat kousek za půlkou volume, pak už se to příliš rozduní. Leckdy na malých pódiích i dříve. Honim to pak ekvalizací, ale ten zvuk už pak není úplně to co se mi líbí. Zatím se to vždy dalo, ale páteční první, "divocejsi" vystoupení v jiném stylu, mě nutí nad zvážením co s tím. Jestli to správně chápu, tahle cesta by mohla pomoci v prosazení toho zvuku. Nehledě i na to, že by možná dovolila té KB12 tomu volume jít trochu víc doprava. Stejně tak by mohla být ku prospěchu i na zkušebně u toho Ashdown MAG300 410. Ona taková cesta by byla mnohem přijatelnější, než pořizování dalšího, silnějšího aparátu. Řekne k tomu někdo něco?

PS: co tu čtu ve vláknech o Honzovi, tak je buď naprostá špička, nebo má nejlepší PR oddělení v zemi. Pardon, druhé nejlepší. První místo je jasné. laughing Tipuji, že je to ta první možnost. Ještě jsem neměl tu čest narazit na nějaký produkt, ale rozhodně bych rád narazil. 

Nasimulovat si to můžeš i na kombu: korekce narovno, vypni Shape, uřízni basy na 9 hodin, případně přidej středy na 1hodinu - a vpodstatě máš HPF. 
A jasně - na podiu zapomeň na zvuk co se ti líbí :-)

Nechci dělat flame, ale myslím si, že právě high pass filter klasickým eq (shelf, bell) neuděláš. Protože klasika je uříznout basy high pass filtrem a pak klidně přidat basy jako bell. Pokud to kombo zahlcuje basy a subbasy, tak je high pass filtr naprosto správné řešení.

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

56

Re: High pass filter

halapremek napsal:

Jestli správně chápu (přečetl jsem celé vlákno 2x) HPF by mohlo trochu pomoci s tím mým problémem ohledně prosazení mého komba vedle našeho kytaristy s 100W celolampou a 412 bednou. U Hartke KB12 mám ten problém, že se dá používat kousek za půlkou volume, pak už se to příliš rozduní. Leckdy na malých pódiích i dříve. Honim to pak ekvalizací, ale ten zvuk už pak není úplně to co se mi líbí. Zatím se to vždy dalo, ale páteční první, "divocejsi" vystoupení v jiném stylu, mě nutí nad zvážením co s tím. Jestli to správně chápu, tahle cesta by mohla pomoci v prosazení toho zvuku. Nehledě i na to, že by možná dovolila té KB12 tomu volume jít trochu víc doprava. Stejně tak by mohla být ku prospěchu i na zkušebně u toho Ashdown MAG300 410. Ona taková cesta by byla mnohem přijatelnější, než pořizování dalšího, silnějšího aparátu. Řekne k tomu někdo něco?

PS: co tu čtu ve vláknech o Honzovi, tak je buď naprostá špička, nebo má nejlepší PR oddělení v zemi. Pardon, druhé nejlepší. První místo je jasné. laughing Tipuji, že je to ta první možnost. Ještě jsem neměl tu čest narazit na nějaký produkt, ale rozhodně bych rád narazil. 

big_smile Jojo, my se právě s Andym o Prchala neustále přetahujeme...

Kolegové už asi řekli vše podstatné... nemusíš mít obavy, že hi pass filtr sežere basy a nebude to znít hezky. Možná právě naopak, ten bordel okolo 40Hz bude pryč, zvuk se pročistí a repráku viditelně uleví. Aktuální verze má poťák pro nastavení "kvality" filtru Q. To umožní trochu jakoby natlačit hlasitost v místě ořezu...Q=0.7 je "flat" a Q=1 znamená decentní hrb na ořezové frekvenci, což se právě projevuje mírným nárůstem hlasitosti... píšu jak tatar, snad je to aspoň trochu jasný...

educated in shopping and wasting time
blankly staring at the screens
am i already clever enough?

Duplo domeček fanclub #1
0 xLajků:

57

Re: High pass filter

Já si tu krabičku snad budu muset koupit taky :-)

H struna dává jendomu 12palcovém repráku trochu na frak, toto by možná pomohlo, že jo?

Squier Vintage Modified Jazz Bass® '70s, Sterling by MusicMan Ray34, ZOOM B2 Four
Momentálně v kapele "Není zač!" http://www.nenizac.net/
0 xLajků:

58

Re: High pass filter

já už si život bez nookova hpf neumim představit. ale nevěděl jsem to, dokud jsem ho neměl :--)

ale já do těch svých beden posílám fakt moc zprzněný signál. myslím, že ne každý to opravdu potřebuje. rozhodně to eq nedohoníš, ten zvuk není tak okleštěný, jak když stáhneš eq. otázka, jestli to vyřeší tvůj problém s kombem hartke. mohlo by, ale chce to zkusit. každopádně výrobky soundeliria doporučuju!

0 xLajků:

59

Re: High pass filter

Za mě HPF jednoznačně ano. Výhodou je, že jedním čudlíkem nastavuješ frekvenci ořezu, což můžeš jednoduše dělat v průběhu hraní mezi písničkami.

Hluboké basy a) sežerou podstatnou část výkonu komba b) dělají zvukový binec, zvlášť v horších akustických prostorech. Tzn. vhodné ořezání pomůže hned dvakrát. Dále zkušenost kolegy Kopyta s otočením fáze (já to zatím neměl potřebu využít) je třetí pomoc, aby ses slyšel, co vlastně hraješ smile

Nějaký Fendery...
Nějakej pedalboard s hromadou českých (i nečeských) výrobků, Hocke Blues 18 + 10/12" bedna (CZ/CZ)
Profil
0 xLajků:

60

Re: High pass filter

ja som sa az nedavno priucil caru "stahovania" basov na aparate. 

na mojom GK700 rbII ich dam malokedy za 10hodin.  a vykon dozeniem boostom, volume a stredmi..  

zvuk je pevny, cisty a nehuci to nikde..  ak chcem este pridat tlaky, trosku pridam basov na aktive (aguilar obp1, Mec) ..

 

samozrejme  zalezi co clovek hra a aky chce zvuk..  ja mam zvukovy ideal v RHCP, faith no more, pantera atd...

do kornu by to chce riadne V, nastavit by sato muselo  inak smile

pkGuitars .1               Tokai Hardpuncher ´21              
pkGuitars .2 V            Yamaha BBP35 '22              Dolphin fretless 4
Gallien Krueger MB150s, GK RB700-II & GK SBX410 & Boss GT10, Zoom B3
                                                 Flatwound Club #7
0 xLajků:

61

Re: High pass filter

Já už mám u Honzy jeh filtr taky objednaný. Jenom mi ještě prosím vysvětlete to otočení fáze.

Princip chápu, ale nevím proč s eto kladně odrzaí na strozumitelnosti basy.

Jinak po mé zkušenosti s KB12, si ymslím, že to pomůže jako sviňa. Pokud to vyzkušíš, rád si přečtu, jak jsi byl spokojený.

Mimochodem teď koukám, že nějaký podobný filtr bude iv mém Zoom B3N, nikdy jsem netušil k čemu je to dobré, možná je na čase to zkusit :-)

Squier Vintage Modified Jazz Bass® '70s, Sterling by MusicMan Ray34, ZOOM B2 Four
Momentálně v kapele "Není zač!" http://www.nenizac.net/
0 xLajků:

62

Re: High pass filter

Z aparátu ti jde zvuk ve stejné fázi, jako kmitá struna, takže jí zpětně ještě více rozkmitává a (poslechově) zvláště ty hluboké frekvence se ještě posilují.  Když fázi otočíš, tohle se neděje. Čím větší hlasitost aparátu, tím silněji je to při otočení fáze slyšet, ale spíš cítit v zádech a hlavně a zejména pod prsty.

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

63

Re: High pass filter

No, ona je taky otázka počtu zesilovacích stupňů, co si tak pamatuji ze svých (nedostatečných) základů, tak každý stupeň otáčí fázi..

0 xLajků:

64

Re: High pass filter

Nejspíš máš pravdu, možná jsem to příliš zobecnil. Jelikož mi to stejně fungovalo jak ve zkušebně, tak na mém aparátu, tak jsem myslel, že tohle mají nějak pořešené a fázi neotáčí.

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

65

Re: High pass filter

FunkyMonk napsal:

ja som sa az nedavno priucil caru "stahovania" basov na aparate. 

na mojom GK700 rbII ich dam malokedy za 10hodin.  a vykon dozeniem boostom, volume a stredmi..  

zvuk je pevny, cisty a nehuci to nikde..  ak chcem este pridat tlaky, trosku pridam basov na aktive (aguilar obp1, Mec) ..

 

samozrejme  zalezi co clovek hra a aky chce zvuk..  ja mam zvukovy ideal v RHCP, faith no more, pantera atd...

do kornu by to chce riadne V, nastavit by sato muselo  inak smile

Já je u 700RB mám stažené úplně a s 410RBH je to akorát. Pokud jsem hrál na půjčenou NEO412, tak ta basuje tak nesmyslně, že bych potřeboval ještě ubrat, ale už není kam. 

Profil

GK 700RB-II, GK 410RBH, GK 410BLX, GK Backline 110,
Cort Action Bass 4, Fade Jazz Bass, Ibanez SR705TK, Schecter Omen 7
Boss ME-50B, AKG WMS40FLEXX
0 xLajků:

66

Re: High pass filter

kopyto napsal:

Z aparátu ti jde zvuk ve stejné fázi, jako kmitá struna, takže jí zpětně ještě více rozkmitává a (poslechově) zvláště ty hluboké frekvence se ještě posilují.  Když fázi otočíš, tohle se neděje. Čím větší hlasitost aparátu, tím silněji je to při otočení fáze slyšet, ale spíš cítit v zádech a hlavně a zejména pod prsty.

Zajímavé, to mě vůbec nenapdlo. To musím zkusit. Díky za vysvětlení.

Já myslel, že to nějak souvisí s otočením fáze vůči hlavnímu PA, ale to mi právě nedávalo moc smysl.

Squier Vintage Modified Jazz Bass® '70s, Sterling by MusicMan Ray34, ZOOM B2 Four
Momentálně v kapele "Není zač!" http://www.nenizac.net/
0 xLajků:

67

Re: High pass filter

Dzzerza napsal:

Já si tu krabičku snad budu muset koupit taky :-)

mno taky mne no napada big_smile hlavne pro kluby jako je Rockafe kde bud das bednu na podlahu a brodis se basovyma a submasovyma zavejema a zvukar vykrikuje at se tlumis a stahujes basy .. nebo posadis na nakej praktak, ale pak zas to odhluceni sezere basy uplne a zni to jak kdybys hral prez kytarove kombicko se starou urachtanou 12kou.. 

...nemit hlavu... nevadi
...nemit marka..vadi
0 xLajků:

68

Re: High pass filter

halapremek napsal:

prosazení mého komba vedle našeho kytaristy s 100W celolampou a 412 bednou. U Hartke KB12 mám ten problém

Harte KB12 jsem měl, a v bluesové kapele to bylo v pohodě, kluci to netavili. Jinak obecně je to tak, že 1 lampový Watt = 3 tranzistorové Watty a ještě tak, že basák musí mít přibližně 3× takový výkon jako kytarista. Takže taví-li kytarák stowattovou celolampu, tak buď potřebuješ 300 W celolampu nebo 900 W tranzistor a dostatečnou plochu repráků. S 250 W D-Class a jednou dvanáctkou to fakt nevytrhneš a podle mě ani s tím HPF. Takže řešení je dvojí. Buď si pořídíš pořádný aparát a na pódiu bude takový bordel že vás zvukař v malým klubu postřílí, a bude v právu, nebo donutíte kytaristu aby si pořídil rozumný aparát 15 - 30 W v lampě.

halapremek napsal:

co tu čtu ve vláknech o Honzovi, tak je buď naprostá špička, nebo má nejlepší PR oddělení v zemi

a) je správně. Nejlepší boxy, co jsem kdy měl. Kdybych furt nemusel poslouchat "Ztlum si to!", ač jsem to nijak zvlášť netavil, a nepřešel díky tomu na in-ear, tak ty bedny mám do teď: https://baskytara.com/topic15262

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
1 xLajků:

69 Naposledy upravil: MartinXC (02. 09. 2020 17.52:51)

Re: High pass filter

Dzzerza napsal:
kopyto napsal:

Z aparátu ti jde zvuk ve stejné fázi, jako kmitá struna, takže jí zpětně ještě více rozkmitává a (poslechově) zvláště ty hluboké frekvence se ještě posilují.  Když fázi otočíš, tohle se neděje. Čím větší hlasitost aparátu, tím silněji je to při otočení fáze slyšet, ale spíš cítit v zádech a hlavně a zejména pod prsty.

Zajímavé, to mě vůbec nenapdlo. To musím zkusit. Díky za vysvětlení.

Já myslel, že to nějak souvisí s otočením fáze vůči hlavnímu PA, ale to mi právě nedávalo moc smysl.

No, to můžeš otočit i na repráku - přepólovat připojení - aspoň u hlubokých basů by se to mělo projevit. Hmm - ale asi ne tak jedniznačně u bedny s bassreflexem. 

Fender PB US, JB MIM, JB MIM FL, MarleauxDiva fy Růžička, Spector Legend Classic 6, Palatino, Ibanez SRH500FL;
TCE250BH+Soundelirium 12UL, Hocke BT70+BN112M, Peavey/EVM15L+Peavey Mark III, Hocke BT120+Hocke B115, Hocke BN210, AldaxSPM250, Samson C-valve preamp...
0 xLajků:

70

Re: High pass filter

Aidamos napsal:
halapremek napsal:

prosazení mého komba vedle našeho kytaristy s 100W celolampou a 412 bednou. U Hartke KB12 mám ten problém

Harte KB12 jsem měl, a v bluesové kapele to bylo v pohodě, kluci to netavili. Jinak obecně je to tak, že 1 lampový Watt = 3 tranzistorové Watty a ještě tak, že basák musí mít přibližně 3× takový výkon jako kytarista. Takže taví-li kytarák stowattovou celolampu, tak buď potřebuješ 300 W celolampu nebo 900 W tranzistor a dostatečnou plochu repráků. S 250 W D-Class a jednou dvanáctkou to fakt nevytrhneš a podle mě ani s tím HPF. Takže řešení je dvojí. Buď si pořídíš pořádný aparát a na pódiu bude takový bordel že vás zvukař v malým klubu postřílí, a bude v právu, nebo donutíte kytaristu aby si pořídil rozumný aparát 15 - 30 W v lampě.

halapremek napsal:

co tu čtu ve vláknech o Honzovi, tak je buď naprostá špička, nebo má nejlepší PR oddělení v zemi

a) je správně. Nejlepší boxy, co jsem kdy měl. Kdybych furt nemusel poslouchat "Ztlum si to!", ač jsem to nijak zvlášť netavil, a nepřešel díky tomu na in-ear, tak ty bedny mám do teď: https://baskytara.com/topic15262

Samozřejmě by to byla nejlepší cesta, ztlumit se. I na zkušebně by vylezly nedostatky o kterých se přes ramus třeba ani nevědělo. Ani se nechci predhanet s kytarou kdo ohluchne dřív. Což se takové závody prý doposud odehrávaly. Ono to kombo na pódiu je IMHO pro mou potřebu, o zvuk na podiu by se měly postarat odposlechy a ven to jít z PA. Což se ale v pátek nestalo. Proto ta úvaha o silnějším aparátu, aby mě v takovém případě alespoň kolegové z kapely slyšeli.  Já se tak nějak slyšel. Zpěvačka s kytaristou na druhé straně bohužel ne. Dechy a bicí mi řeknou zítra. Dnes jsem si hrál venku s ekvalizaci a hlasitostí. To kombo by chtělo jít dál, ale reproduktoru se to pak úplně nezamlouva v těch nížinách. On tam potenciál se kus ještě posunout je. I tím oholenim basů a vytazenim středu se dalo dost ještě navýšit. Obávám se, že ani zmíněný Hocke 210 nevyřešil úplně ten problém. To by spíš nějaká 212, nebo 410 atd. byla řešením. A nebo se pokusit jít tou cestou získání většího zisku z té mé KB12 pro sebe na pódiu (ono i do country bandy by to mohlo být vylepšení zvuku) a víc neřešit. Přece jen jsem ji pořizoval, abych se netahal s 30kg Ashdownem a najednou jsou v jednání těžší kalibry.  Myslím, že se o tom zítra povede debata, tak třeba k nějakému závěru dojdeme. Ale díky všem za podněty. Snad se doberu nejlepšího řešení.

Fender JB MiM, Fender PB MiM, Cort B4
Fender Rumble 500 V3, Hartke KB12 kickback, Ashdown MAG300 410, Markbass Micromark 801, Warwick Bluecab30 a Bluecab 15, TC Electronic BQ 500
0 xLajků:

71

Re: High pass filter

halapremek napsal:

se pokusit jít tou cestou získání většího zisku z té mé KB12 pro sebe na pódiu

A k tomu pomůže HPF a samozřejmě i kompresor. Ostatní ať si nechají dát basu do odposlechu, jak potřebují.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

72

Re: High pass filter

halapremek napsal:
Aidamos napsal:
halapremek napsal:

prosazení mého komba vedle našeho kytaristy s 100W celolampou a 412 bednou. U Hartke KB12 mám ten problém

Harte KB12 jsem měl, a v bluesové kapele to bylo v pohodě, kluci to netavili. Jinak obecně je to tak, že 1 lampový Watt = 3 tranzistorové Watty a ještě tak, že basák musí mít přibližně 3× takový výkon jako kytarista. Takže taví-li kytarák stowattovou celolampu, tak buď potřebuješ 300 W celolampu nebo 900 W tranzistor a dostatečnou plochu repráků. S 250 W D-Class a jednou dvanáctkou to fakt nevytrhneš a podle mě ani s tím HPF. Takže řešení je dvojí. Buď si pořídíš pořádný aparát a na pódiu bude takový bordel že vás zvukař v malým klubu postřílí, a bude v právu, nebo donutíte kytaristu aby si pořídil rozumný aparát 15 - 30 W v lampě.

halapremek napsal:

co tu čtu ve vláknech o Honzovi, tak je buď naprostá špička, nebo má nejlepší PR oddělení v zemi

a) je správně. Nejlepší boxy, co jsem kdy měl. Kdybych furt nemusel poslouchat "Ztlum si to!", ač jsem to nijak zvlášť netavil, a nepřešel díky tomu na in-ear, tak ty bedny mám do teď: https://baskytara.com/topic15262

Samozřejmě by to byla nejlepší cesta, ztlumit se. I na zkušebně by vylezly nedostatky o kterých se přes ramus třeba ani nevědělo. Ani se nechci predhanet s kytarou kdo ohluchne dřív. Což se takové závody prý doposud odehrávaly. Ono to kombo na pódiu je IMHO pro mou potřebu, o zvuk na podiu by se měly postarat odposlechy a ven to jít z PA. Což se ale v pátek nestalo. Proto ta úvaha o silnějším aparátu, aby mě v takovém případě alespoň kolegové z kapely slyšeli.  Já se tak nějak slyšel. Zpěvačka s kytaristou na druhé straně bohužel ne. Dechy a bicí mi řeknou zítra. Dnes jsem si hrál venku s ekvalizaci a hlasitostí. To kombo by chtělo jít dál, ale reproduktoru se to pak úplně nezamlouva v těch nížinách. On tam potenciál se kus ještě posunout je. I tím oholenim basů a vytazenim středu se dalo dost ještě navýšit. Obávám se, že ani zmíněný Hocke 210 nevyřešil úplně ten problém. To by spíš nějaká 212, nebo 410 atd. byla řešením. A nebo se pokusit jít tou cestou získání většího zisku z té mé KB12 pro sebe na pódiu (ono i do country bandy by to mohlo být vylepšení zvuku) a víc neřešit. Přece jen jsem ji pořizoval, abych se netahal s 30kg Ashdownem a najednou jsou v jednání těžší kalibry.  Myslím, že se o tom zítra povede debata, tak třeba k nějakému závěru dojdeme. Ale díky všem za podněty. Snad se doberu nejlepšího řešení.

To je strašný!!! smile Když si uvědomím, přes co hraju v kapele já...a asi i mnozí další...hernajz, vždyť kytarový aparáty nadělaj bordelu, nechápu, že to těm kytaristům nevadí...že jim nedochází, že neslyší ostatní kvůli sobě, ne kvůli tomu, že mají ostatní slabý aparáty smile

educated in shopping and wasting time
blankly staring at the screens
am i already clever enough?

Duplo domeček fanclub #1
0 xLajků:

73

Re: High pass filter

Co takhle tohle? In eary přes apku všem, a budeš spoko. Apců netřeba, filtrů netřeba. Bubeníka do silent kadibudky a cajk. Že jo.

hrwPxrumzD4

Profil
PB´s: Vebr CS Kent Armstrong, Ibanez BL700NT, SQ PJ DiMarzio, SQ PB 20th SPB3, Yamaha BB 800 FL, SX PJ DiMarzio FL.
Gear:The 14,5 & 15 & SWR SM-400,
Band: Zavírej Studio: Vehementně a stále.
0 xLajků:

74

Re: High pass filter

Nook napsal:
halapremek napsal:
Aidamos napsal:
halapremek napsal:

prosazení mého komba vedle našeho kytaristy s 100W celolampou a 412 bednou. U Hartke KB12 mám ten problém

Harte KB12 jsem měl, a v bluesové kapele to bylo v pohodě, kluci to netavili. Jinak obecně je to tak, že 1 lampový Watt = 3 tranzistorové Watty a ještě tak, že basák musí mít přibližně 3× takový výkon jako kytarista. Takže taví-li kytarák stowattovou celolampu, tak buď potřebuješ 300 W celolampu nebo 900 W tranzistor a dostatečnou plochu repráků. S 250 W D-Class a jednou dvanáctkou to fakt nevytrhneš a podle mě ani s tím HPF. Takže řešení je dvojí. Buď si pořídíš pořádný aparát a na pódiu bude takový bordel že vás zvukař v malým klubu postřílí, a bude v právu, nebo donutíte kytaristu aby si pořídil rozumný aparát 15 - 30 W v lampě.

halapremek napsal:

co tu čtu ve vláknech o Honzovi, tak je buď naprostá špička, nebo má nejlepší PR oddělení v zemi

a) je správně. Nejlepší boxy, co jsem kdy měl. Kdybych furt nemusel poslouchat "Ztlum si to!", ač jsem to nijak zvlášť netavil, a nepřešel díky tomu na in-ear, tak ty bedny mám do teď: https://baskytara.com/topic15262

Samozřejmě by to byla nejlepší cesta, ztlumit se. I na zkušebně by vylezly nedostatky o kterých se přes ramus třeba ani nevědělo. Ani se nechci predhanet s kytarou kdo ohluchne dřív. Což se takové závody prý doposud odehrávaly. Ono to kombo na pódiu je IMHO pro mou potřebu, o zvuk na podiu by se měly postarat odposlechy a ven to jít z PA. Což se ale v pátek nestalo. Proto ta úvaha o silnějším aparátu, aby mě v takovém případě alespoň kolegové z kapely slyšeli.  Já se tak nějak slyšel. Zpěvačka s kytaristou na druhé straně bohužel ne. Dechy a bicí mi řeknou zítra. Dnes jsem si hrál venku s ekvalizaci a hlasitostí. To kombo by chtělo jít dál, ale reproduktoru se to pak úplně nezamlouva v těch nížinách. On tam potenciál se kus ještě posunout je. I tím oholenim basů a vytazenim středu se dalo dost ještě navýšit. Obávám se, že ani zmíněný Hocke 210 nevyřešil úplně ten problém. To by spíš nějaká 212, nebo 410 atd. byla řešením. A nebo se pokusit jít tou cestou získání většího zisku z té mé KB12 pro sebe na pódiu (ono i do country bandy by to mohlo být vylepšení zvuku) a víc neřešit. Přece jen jsem ji pořizoval, abych se netahal s 30kg Ashdownem a najednou jsou v jednání těžší kalibry.  Myslím, že se o tom zítra povede debata, tak třeba k nějakému závěru dojdeme. Ale díky všem za podněty. Snad se doberu nejlepšího řešení.

To je strašný!!! smile Když si uvědomím, přes co hraju v kapele já...a asi i mnozí další...hernajz, vždyť kytarový aparáty nadělaj bordelu, nechápu, že to těm kytaristům nevadí...že jim nedochází, že neslyší ostatní kvůli sobě, ne kvůli tomu, že mají ostatní slabý aparáty smile

No zrovna kytaristům by to pomohlo taky dost... stejně jim to zvukař uřízne big_smile Každopádně by měli čistější signál a ostatním by se taky ulevilo.

Fender P-bass s hromadou páček, kytarovým snímačem a tremolem, SG Les Paul 100, line6 pod hd 500X, Andy's drive, MXR dyna comp, Strymon DECO, Way Huge Pork Loin, TC 3rd Dimension Chorus
0 xLajků:

75

Re: High pass filter

Jsem rád, že náš kytarista má 15W kombo, stačí úplně v pohodě :-)

"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček
0 xLajků:

76

Re: High pass filter

kopyto napsal:

Jsem rád, že náš kytarista má 15W kombo, stačí úplně v pohodě :-)

Moje zkušenost je, že v hlasitosti kytaristy se odráží jeho osobnost. Prostě buď se zesílí a zbytek kapely se musí přizpůsobit (znám takových hodně) a nebo ovládne svoje ego a zařídí se podle toho.

Mám štěstí, že ted hraju s klukem, který má sice celolampové Fender kombo, ale dovnitř umístil brzdu a všechno je v pohodě.

To samé samozřejmě platí o basácích, bubenících i zpěvácích... :-)

Squier Vintage Modified Jazz Bass® '70s, Sterling by MusicMan Ray34, ZOOM B2 Four
Momentálně v kapele "Není zač!" http://www.nenizac.net/
0 xLajků:

77

Re: High pass filter

 Ještě že doba kytaristů/metalistů tahající těžké hlavy a ještě těžší boxy pomalu končí. Jo on kemper/Fractal/jiný preamp+IR  + aktivka/inear má něco do sebe. U těch, co lampy skutečně potřebujou, stejně nicmoc silnějšího než 15 (princeton, AC15..) vytavit nejde, aniž by sám kytarista, ohluchl.. 

0 xLajků:

78

Re: High pass filter

Nook napsal:
 

 

Kolegové už asi řekli vše podstatné... nemusíš mít obavy, že hi pass filtr sežere basy a nebude to znít hezky. Možná právě naopak, ten bordel okolo 40Hz bude pryč, zvuk se pročistí a repráku viditelně uleví. Aktuální verze má poťák pro nastavení "kvality" filtru Q. To umožní trochu jakoby natlačit hlasitost v místě ořezu...Q=0.7 je "flat" a Q=1 znamená decentní hrb na ořezové frekvenci, což se právě projevuje mírným nárůstem hlasitosti... píšu jak tatar, snad je to aspoň trochu jasný...

Asi budu za natvrdlého, ale k čemu je to dobré? Zesiluje se hlasitost v místě ořezu? Jak si to mám představit?

Ještě jsem se chtěl zeptat, jestli je možná verze pro baterku i adaptér neb ose to tam nevleze oboje?

"Prsotě brumíl"
Prof. II
0 xLajků:

79

Re: High pass filter

Aidamos napsal:

Ostatní ať si nechají dát basu do odposlechu

 Bohuzel z moji zkusenosti je spis to co popisuje Premek. Na zvukare se neda spolehnout, nase zasadni poucka byla, udelat si zvuk na podiu. Ale nemeli sme dechy a kytaristi vedeli, ze cokoliv pres 30W je sebevrazda. 

0 xLajků:

80 Naposledy upravil: pan P (03. 09. 2020 13.48:44)

Re: High pass filter

Kiwi napsal:

Asi budu za natvrdlého, ale k čemu je to dobré? Zesiluje se hlasitost v místě ořezu? Jak si to mám představit?

 https://www.youtube.com/watch?v=IyB2OGtcK9g

0 xLajků:

81

Re: High pass filter

I can't be the only one. : Audiomemes

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

82

Re: High pass filter

pan P napsal:
Kiwi napsal:

Asi budu za natvrdlého, ale k čemu je to dobré? Zesiluje se hlasitost v místě ořezu? Jak si to mám představit?

 https://www.youtube.com/watch?v=IyB2OGtcK9g

Nemám teď v práci možnost se podívat na to video, ale nevím jestli mi bylo rozuměno - neptám se na co je HPF, ale na co je ten ovladač Q.

"Prsotě brumíl"
Prof. II
0 xLajků:

83

Re: High pass filter

Kiwi napsal:
pan P napsal:
Kiwi napsal:

Asi budu za natvrdlého, ale k čemu je to dobré? Zesiluje se hlasitost v místě ořezu? Jak si to mám představit?

 https://www.youtube.com/watch?v=IyB2OGtcK9g

Nemám teď v práci možnost se podívat na to video, ale nevím jestli mi bylo rozuměno - neptám se na co je HPF, ale na co je ten ovladač Q.

Ahoj, hele představ si tohle, akorát z druhý strany:

https://baskytara.com/img/m/81/t/p1ehae9ukviq3l52h7o1jib263.gif

Q je podle mýho rozumný právě někde mezi 0,5 až 1,1... Z grafu je taky vidět, jak je to s hlasitostí třeba u Q=0,5 vs. Q=1

educated in shopping and wasting time
blankly staring at the screens
am i already clever enough?

Duplo domeček fanclub #1
0 xLajků:

84

Re: High pass filter

Jasně, to jsem pochopil, ale zkusím to ještě jinak - PROC zesilovat v tomhle místě? V čem je výhoda toho dát tam tenhle potak místo celkového volume?

 

A co baterka, šla by tam dát i s napájením nebo se to tam nevleze?

Díky za informace :-) 

"Prsotě brumíl"
Prof. II
0 xLajků:

85

Re: High pass filter

Kiwi napsal:

Jasně, to jsem pochopil, ale zkusím to ještě jinak - PROC zesilovat v tomhle místě? V čem je výhoda toho dát tam tenhle potak místo celkového volume?

Jak to chápu já, tak normálně basák chce hodně basů. Když to uděláš bez HPF, jen otočíš na zesilovači poťákem, tak dostaneš spoustu hlubokého bordelu, který a) udělá hnusnou kouli, b) nezvládají repráky. Tím HPF uřízneš ten nejhlubší bordel, ale tím Q vrátíš zpět část sebraného basového spektra. Basa zní mohutně, ale ne zahuhlaně. Celkové zesílení by zesílilo celé frekvenční spektrum, nejen basy, ale i středy, což být žádoucí nemusí.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

86

Re: High pass filter

Aidamos napsal:

Jak to chápu já, tak normálně basák chce hodně basů. Když to uděláš bez HPF, jen otočíš na zesilovači poťákem, tak dostaneš spoustu hlubokého bordelu, který a) udělá hnusnou kouli, b) nezvládají repráky. Tím HPF uřízneš ten nejhlubší bordel...

Jasný, znám HPF. Tomu rozumím.

Aidamos napsal:

...ale tím Q vrátíš zpět část sebraného basového spektra. Basa zní mohutně, ale ne zahuhlaně. Celkové zesílení by zesílilo celé frekvenční spektrum, nejen basy, ale i středy, což být žádoucí nemusí.

Ale tohle už mi moc smysl nedává. Jak vracet část basového spektra? Přece když si nastavím říznutí na 40 Hz, tak co pak kde kolem toho chci zesilovat nebo vracet? Říkám, možná jsem natvrdlej, ale když tam bylo normální volume, tak jsem aspoň věděl co se bude dít big_smile

"Prsotě brumíl"
Prof. II
0 xLajků:

87

Re: High pass filter

Kiwi napsal:
Aidamos napsal:

Jak to chápu já, tak normálně basák chce hodně basů. Když to uděláš bez HPF, jen otočíš na zesilovači poťákem, tak dostaneš spoustu hlubokého bordelu, který a) udělá hnusnou kouli, b) nezvládají repráky. Tím HPF uřízneš ten nejhlubší bordel...

Jasný, znám HPF. Tomu rozumím.

Aidamos napsal:

...ale tím Q vrátíš zpět část sebraného basového spektra. Basa zní mohutně, ale ne zahuhlaně. Celkové zesílení by zesílilo celé frekvenční spektrum, nejen basy, ale i středy, což být žádoucí nemusí.

Ale tohle už mi moc smysl nedává. Jak vracet část basového spektra? Přece když si nastavím říznutí na 40 Hz, tak co pak kde kolem toho chci zesilovat nebo vracet? Říkám, možná jsem natvrdlej, ale když tam bylo normální volume, tak jsem aspoň věděl co se bude dít big_smile

Žádné vracení se nekoná. Jen se v podstatě nastavuje strmost toho oříznutí. Buď to půjde pod 40Hz prudce dolů a nebo při nastavení Q na 0,7 tam nebude takový patrný hrb a útlum je více pozvolný a začne jemně ořezávat např už u 50Hz. 

Music Man Club #8
0 xLajků:

88 Naposledy upravil: Hastur (04. 09. 2020 08.05:50)

Re: High pass filter

Kiwi napsal:

Ale tohle už mi moc smysl nedává. Jak vracet část basového spektra? Přece když si nastavím říznutí na 40 Hz, tak co pak kde kolem toho chci zesilovat nebo vracet?

 Mě v pochopení funkce Q pomohlo nastavit si to v DAW v nějakým grafickým EQ pluginu a postupně jsem slyšel co to fakticky dělá. No a pak sem si od Nooka ten HPF s Q objednal. Osobně mám právě rát to nastavení s hrbem - tedy Q=1. Ono je totiž důležitý si uvědomit, že když nastavíš ořez na nějaký frekvenci, tak to neznamená, že nic pod touhle hodnotou tam už není. Je to tam furt, ale je to postupně tižší a tižší. Parametr Q nastavuje pozvolnost toho ořezu na nastavený frekvenci (strmost útlumu to neovlivňuje). U Q=0,5 to mírně ořezává už dřív, Q=0,7 začíná v místě frekvence a u Q=1,0 to mírně zesílí/zvýrazní ty basy, které ještě nechceš ořezat. Tu basu to příjemně nakopne a zároveň to nesežere zbytrečnej výkon na frekvencích který nikdo neslyší.

Fender JB62RI CIJ 97´ (fretless) -> Feedbacker (send) -> Distortion -> Fuzz -> Freeze -> Delay - > Reverb -> Feedbacker (return) -> Preamp/DI  = BLACKNOISE/DRONE
Flatwound Club #2
0 xLajků:

89

Re: High pass filter

Hastur napsal:
Kiwi napsal:

Ale tohle už mi moc smysl nedává. Jak vracet část basového spektra? Přece když si nastavím říznutí na 40 Hz, tak co pak kde kolem toho chci zesilovat nebo vracet?

 Mě v pochopení funkce Q pomohlo nastavit si to v DAW v nějakým grafickým EQ pluginu a postupně jsem slyšel co to fakticky dělá. No a pak sem si od Nooka ten HPF s Q objednal. Osobně mám právě rát to nastavení s hrbem - tedy Q=1. Ono je totiž důležitý si uvědomit, že když nastavíš ořez na nějaký frekvenci, tak to neznamená, že nic pod touhle hodnotou tam už není. Je to tam furt, ale je to postupně tižší a tižší. Parametr Q nastavuje pozvolnost toho ořezu na nastavený frekvenci (strmost útlumu to neovlivňuje). U Q=0,5 to mírně ořezává už dřív, Q=0,7 začíná v místě frekvence a u Q=1,0 to mírně zesílí/zvýrazní ty basy, které ještě nechceš ořezat. Tu basu to příjemně nakopne a zároveň to nesežere zbytrečnej výkon na frekvencích který nikdo neslyší.

Díky, takhle krásně bych to sám asi nebyl schopnej vysvětlit! smile

O to přesně jde - jak pozvolný nebo ostrý ten útlum je. 

educated in shopping and wasting time
blankly staring at the screens
am i already clever enough?

Duplo domeček fanclub #1
0 xLajků:

90 Naposledy upravil: MartinXC (04. 09. 2020 09.38:06)

Re: High pass filter

Hmm - mám zkušenost s hpf na několika graf.ekvalizérech, kde se navíc dala nastavit ta ořezová frekvence - většinou v rozmezí 40-300 Hz (ale ne "hrb"). Postupně jsem to ale prodal, protože nejčastější ořez byl kolem 80Hz, což mi splňují i běžné zesilovačové korekce a tedy potřeba další krabky tu nebyla. Na celoflašce mám čudlík Slope, který dělá to samé a odlehčuje bedně (používám doma nebo v malém prostoru).  
Ale chápu, když někdo trvá na "svém" zvuku na podiu a dolů jej posílá taky, tak mu hpf na podiu prospěje (nehuní to všude a přitom má své oblíbené véčko) a podobně i změna fáze vylepší bilanci hunění vs PA. 
Obdobně zafunguje třeba uzavřená bedna - ztratí výkon kolem obvyklých 50-60 Hz a navíc má příznivější (menší) posun fáze v dolních frekvencích. Nebo třeba EVM15L je proto taky dost oblíbený, i když to vlastně basák moc není.
Jó, taková zavřená 810 ... ;-)

Fender PB US, JB MIM, JB MIM FL, MarleauxDiva fy Růžička, Spector Legend Classic 6, Palatino, Ibanez SRH500FL;
TCE250BH+Soundelirium 12UL, Hocke BT70+BN112M, Peavey/EVM15L+Peavey Mark III, Hocke BT120+Hocke B115, Hocke BN210, AldaxSPM250, Samson C-valve preamp...
0 xLajků:

91 Naposledy upravil: Kiwi (04. 09. 2020 09.40:30)

Re: High pass filter

Hastur napsal:
Kiwi napsal:

Ale tohle už mi moc smysl nedává. Jak vracet část basového spektra? Přece když si nastavím říznutí na 40 Hz, tak co pak kde kolem toho chci zesilovat nebo vracet?

 Mě v pochopení funkce Q pomohlo nastavit si to v DAW v nějakým grafickým EQ pluginu a postupně jsem slyšel co to fakticky dělá. No a pak sem si od Nooka ten HPF s Q objednal. Osobně mám právě rát to nastavení s hrbem - tedy Q=1. Ono je totiž důležitý si uvědomit, že když nastavíš ořez na nějaký frekvenci, tak to neznamená, že nic pod touhle hodnotou tam už není. Je to tam furt, ale je to postupně tižší a tižší. Parametr Q nastavuje pozvolnost toho ořezu na nastavený frekvenci (strmost útlumu to neovlivňuje). U Q=0,5 to mírně ořezává už dřív, Q=0,7 začíná v místě frekvence a u Q=1,0 to mírně zesílí/zvýrazní ty basy, které ještě nechceš ořezat. Tu basu to příjemně nakopne a zároveň to nesežere zbytrečnej výkon na frekvencích který nikdo neslyší.

Aha, takže jinými slovy je to stejný parametr Q jako např. na parametrických ekvalizérech, tzn. šířka ovlivnění okolí nastavené frekvence.

"Prsotě brumíl"
Prof. II
0 xLajků:

92 Naposledy upravil: el BassTardo (04. 09. 2020 15.36:03)

Re: High pass filter

Kiwi napsal:

ovladač Q

 Q, kjůčko nebo taky někdy Notch filter nastavuje šířku cutu na dané frekvenci, dobře je to vidět tady:

Aidamos napsal:

ale tím Q vrátíš zpět část sebraného basového spektra.

 Hlavně prosím tě nic nikam nevracej smile
HPfilter je super na podiu, opravdu to pocitově pročistí zvuk, ovšem třeba na větších PA to vůbec nefunguje, pokud jednou uřežeš basy, ani nejlepší SW je tam nikdy přirozeně nevrátí a basa ztratí spodky.
Já osobně jsem příznivce spíš přesných EQ, kde si najdeš kolizní frekvenci a potřebně širokým Q ji vyřízneš. Často je ten hučák spíš pocitovej, řešli jsem kdysi permanentně zabučenou zkušebnu a ejhle, stačilo naladit kopák trochu výš a byl klid wink

Takže za mě na podiu nebo ve zkušebně HPfiltr klidně ano, ale jen do vašich beden, zvukaři vždyky posílejte co nejmíň vyřezaný signál, slušný mixy mají Q na každém parametru EQ a pokud není zvukař po lobotimii, měl by ho umět použít. Jo a tady naprosto bez výjimky platí třetí nejzásadnější zvukařské pravidlo: Cut sharp, boost wide.

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

93

Re: High pass filter

el BassTardo napsal:

Takže za mě na podiu nebo ve zkušebně HPfiltr klidně ano, ale jen do vašich beden, zvukaři vždyky posílejte co nejmíň vyřezaný signál, slušný mixy mají Q na každém parametru EQ a pokud není zvukař po lobotimii, měl by ho umět použít. Jo a tady naprosto bez výjimky platí třetí nejzásadnější zvukařské pravidlo: Cut sharp, boost wide.

Což je pro nás, kteří nemáme na kombu efektovou smyčku, neproveditelné...

Fender JB MiM, Fender PB MiM, Cort B4
Fender Rumble 500 V3, Hartke KB12 kickback, Ashdown MAG300 410, Markbass Micromark 801, Warwick Bluecab30 a Bluecab 15, TC Electronic BQ 500
0 xLajků:

94

Re: High pass filter

el BassTardo napsal:

 Q, kjůčko nebo taky někdy Notch filter nastavuje šířku cutu na dané frekvenci, dobře je to vidět tady:

Ano, to jsem myslel, ale asi jsem to blbě popsal.

 

Já o HPF uvažuju už delší dobu. Hráváme hlavně v kostele, kde je tedy obludná akustika. Slibuju si od toho to, co má dělat - méně hučící koule. Rád podpořím Nooka, ale chtěl jsem si ujasnit jak mi bude vyhovovat ten ovladač Q (což stále nevím) a stále čekám na odpověď jak to s tím napájením tou baterkou big_smile

"Prsotě brumíl"
Prof. II
0 xLajků:

95 Naposledy upravil: sigi (04. 09. 2020 20.13:08)

Re: High pass filter

halapremek napsal:
el BassTardo napsal:

Takže za mě na podiu nebo ve zkušebně HPfiltr klidně ano, ale jen do vašich beden, zvukaři vždyky posílejte co nejmíň vyřezaný signál, slušný mixy mají Q na každém parametru EQ a pokud není zvukař po lobotimii, měl by ho umět použít. Jo a tady naprosto bez výjimky platí třetí nejzásadnější zvukařské pravidlo: Cut sharp, boost wide.

Což je pro nás, kteří nemáme na kombu efektovou smyčku, neproveditelné...

koupit preamp s di ktery ma moznost volby pre tedy signal bez korekci a to poslat zvukarovi a dale pokracovat do komba pro sebe ... Delam to tak krome toho komba. Efektovany signal posilam do naseho monitor mixu a zvukar dostava cistou neupravenou basu a já efektovanou do inEaru ...

 

Basy: Jazzbas 5 - Marcus Miller V5 passive, Jazzbas 4 - Sandberg California TT4 - passive,  Jazzbas 6 - Pele custom,
Nahlas: EBS Reidmar 500 + 2x EBS Classic Line CL112
Komorně: Phil Jones BG100 bass cub
InEar:  Line6 Helix HX Stomp, Fender Downtown Express
1 xLajků:

96 Naposledy upravil: Aidamos (04. 09. 2020 19.03:48)

Re: High pass filter

sigi napsal:

koupit preamp s di ktery ma moznost volby pre tedy signal bez korekci a to poslat zvukarovi a dale pokracovat do komba pro sebe ... Delam zo tak krome toho komba efektovany signal posilam do naseho monitor mixu a zvukar dostava cistou neupravenou basu

To bych já osobně vůbec nechtěl. Chci poslat zvukaři "můj zvuk". Ale podobně bych volil preamp s DI a dalším výstupem, jako je můj Darkglass Alpha Omega Ultra. Ten má XLR DI, kterým je možno poslat zvuk zvukaři včetně korekcí a simulace aparátu, a navíc má jackový výstup, na který je možno pověsit HPF a dále ho poslat do aparátu, který bude jen pro mě na pódiu. Podobně to má třeba Tech 21 SansAmp VT Bass Deluxe nebo i levněší VT Bass DI a spousta dalších, např. EBS Micro Bass 3, Ampeg SCR-DI, Electro Harmonix Battalion atd.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

97

Re: High pass filter

Aidamos napsal:

 a spousta dalších,

Adame, možná Viktor taky, a co klasická B3, prosím?

Profil
PB´s: Vebr CS Kent Armstrong, Ibanez BL700NT, SQ PJ DiMarzio, SQ PB 20th SPB3, Yamaha BB 800 FL, SX PJ DiMarzio FL.
Gear:The 14,5 & 15 & SWR SM-400,
Band: Zavírej Studio: Vehementně a stále.
0 xLajků:

98

Re: High pass filter

litrfree napsal:
Aidamos napsal:

 a spousta dalších,

Adame, možná Viktor taky, a co klasická B3, prosím?

Jirko, nevím, na živý hraní to nepoužívám, mám to jen jako cvičku na doma sunglasses 

PB/JB/MM & Eden & Hocke & Soundelirium
0 xLajků:

99

Re: High pass filter

Aidamos napsal:

To bych já osobně vůbec nechtěl. Chci poslat zvukaři "můj zvuk". Ale podobně bych volil preamp s DI a dalším výstupem, jako je můj Darkglass Alpha Omega Ultra. Ten má XLR DI, kterým je možno poslat zvuk zvukaři včetně korekcí a simulace aparátu, a navíc má jackový výstup, na který je možno pověsit HPF a dále ho poslat do aparátu, který bude jen pro mě na pódiu. Podobně to má třeba Tech 21 SansAmp VT Bass Deluxe nebo i levněší VT Bass DI a spousta dalších, např. EBS Micro Bass 3, Ampeg SCR-DI, Electro Harmonix Battalion atd.

Jasně pokud bych měl modeler, se IR simulací repra a případně zesilovače, tak bych to asi taky posílal jako svůj zvuk zvukařovi, ale to teď nemám. A tak proto preferuju korekce pro sebe do inEaru a ještě to upravuji i v monitorovacím mixu a zvukařovi pošlu čistou basu ... a přesně využívám toho, že preamp má 2 výstupy 1x DI a  line out  a tuner out... takže se to do poslat dal...

Basy: Jazzbas 5 - Marcus Miller V5 passive, Jazzbas 4 - Sandberg California TT4 - passive,  Jazzbas 6 - Pele custom,
Nahlas: EBS Reidmar 500 + 2x EBS Classic Line CL112
Komorně: Phil Jones BG100 bass cub
InEar:  Line6 Helix HX Stomp, Fender Downtown Express
0 xLajků:

100

Re: High pass filter

Pokud bych hrál s aparátem na podiu tak bych HPF určitě taky chtěl .... Včera jsem zrovna hrál v malém klubu, a přestože jsem měl kombo ampeg s 15" na podiu, tak jsem ho nepoužil a poslal zvukařovi jenom DI výstup a hráli jsme z všichni z jednoho mixu, který nám poslal zvukař zpátky do našeho sluchátkového zesilovače.... takže všichni měli basu jenom v uších nebo z PA co jim pronikla skrz sluchátka ... Na zvukovce jsem zkusil i chvilku mít kombo zapnuty, ale přes inEar jsem ho stejně neslyšel ani necítil.... tak jsem ho vypnul uplně ...  Kdybych ale zse hrál s blusovkou jenom z podia, tak bych o tom i uvažoval...je to dobrá věc... ale intujitivně to stejně dělám už na aparátu ... basy dolu a nižší středy trochu přídat ... když je jenom jedna kytara a netlučeme se ve středech...

Basy: Jazzbas 5 - Marcus Miller V5 passive, Jazzbas 4 - Sandberg California TT4 - passive,  Jazzbas 6 - Pele custom,
Nahlas: EBS Reidmar 500 + 2x EBS Classic Line CL112
Komorně: Phil Jones BG100 bass cub
InEar:  Line6 Helix HX Stomp, Fender Downtown Express
0 xLajků: