Re: Čím kreslit!?
Zajímavá ukázka pěti zkreslovadel Darkglass:
Škoda, že to mají všechno cílené na metalisty. Pak je většina zvuků celkem extrémních... nicméně, parádní kreslidla :-)
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » Čím kreslit!?
Stránky Předchozí 1 … 5 6 7 8 9 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Zajímavá ukázka pěti zkreslovadel Darkglass:
Škoda, že to mají všechno cílené na metalisty. Pak je většina zvuků celkem extrémních... nicméně, parádní kreslidla :-)
Treba z Vintage Microtubes dostanes i hodne jemny kresleni, ale to v ukazce neni..
Žhavá novinka, přesně na tohle jsem čekal!
https://youtu.be/72UAWwT1JBQ
Žhavá novinka, přesně na tohle jsem čekal!
https://youtu.be/72UAWwT1JBQ
Předběhl jsi mě, ale ten odkaz to chtělo lépe
https://www.youtube.com/watch?v=72UAWwT1JBQ
A ještě dvě videa přidám.
Mě ta série X tím zkreslením nějak nechytla. Pro moje uši zní zkreslení AOU furt lépe (což je super, nenutí mě to ke změně). Ta fičura s kompresorem je fajn, ale já spíš pokukuju po Hyper Luminalu. Co musím ale vyzdvihnout, je že mi přijde X (podle ukázek) mnohem lepší na čistém kanálu než AOU. Jinak docela doufám, že by mohli s uvedením nového pedálu dodat nějaké nové firemní pulzy.
Jinak docela doufám, že by mohli s uvedením nového pedálu dodat nějaké nové firemní pulzy.
Jo, to by se hodilo. Jako jo, vybral jsem si, ale trochu problém vidím v tom, že ten IR je udělaný jen jedním mikrákem na repráku, případně možná třeba i kombinací dvou, kdy v jednom z IR je zároveň snímaný basový box 8x10" a kytarový box 4x12", ale chybí v tom IR působení horny ( i když je pravda, že třeba Ampeg 8x10" hornu ani nemá, stejně tak žádný kytarový box), takže ten zvuk je sice parádně tučný, medový, s huňatými středy, ale trochu tam pak chybí výšky a musím je dohánět buď na aktivce na base nebo na ekvalizéru. Přitom jsem našel na netu IR, kde je braná zase naopak jen horna, což je samořejmě podle mě samotné k ničemu. Zkusil jsem to v různém poměru přimíchat k simulaci hlavního repráku (jsou to vlastně kratičké WAV soubory), ale nedosáhl jsem požadovaného výsledku.
Jinak docela doufám, že by mohli s uvedením nového pedálu dodat nějaké nové firemní pulzy.
Dostaly, a jsou i pro AOU. Ještě jsem je nevyzkoušel, ale určitě to co nejdříve udělám.
Jinak pro X Ultra už je pěkné ukázkové video s možnostmi i čistým zvukem:
Super, o zábavu na večer je postaráno
Hastur napsal:Jinak docela doufám, že by mohli s uvedením nového pedálu dodat nějaké nové firemní pulzy.
Dostaly, a jsou i pro AOU. Ještě jsem je nevyzkoušel, ale určitě to co nejdříve udělám.
Tak jsem se k tomu konečně dostal. A musím tedy říct, že ty nové simulace se fakt povedly. Ze začátku jsem používal Forrester's Monster, pak jsem kvůli větší konkrétnosti přešel na Forrester's Thick. Ovšem ani jeden z předchozích jmenovaných nesahá ani po kotníky novému Jon's 4x10. Byl jsem nadmíru spokojen, teď jsem nadšen. Jon's 4x10 má parádní attack, který si zachovává i při zkreslení, není moc zastřený, zkreslení má posazené spíš do nižších středů, ale to právě krásně prolézá kapelou. Dobré jsou i Jon's 8x10 a Jon's 2x12, ale Jon's 4x10 mi sedí kupodivu nejvíc. Našel jsem ještě na internetu simulaci Ampega 8x10" snímaného mikrofonem Sennheiser E602, taky je lepší než dosavadní impulzy přímo od Darkglassu, ale má takové bzučivé zkreslení posazené spíš do vyšších středů a výšek, zvuk je pro mě celkově líbivější, ale v kapele tak dobře nefunguje.
Jo souhlas, ja pouzival Forrester’s punch a z tech novych je jednoznacne nejlepsi Jon’s 4x10, ta je prebiji vsechny. Tak nejak subjektivne ma nejvetsi “koule” pri zkresleni. Co me naopak uplne zklamalo, tak je ta emulace X7.
Co me naopak uplne zklamalo, tak je ta emulace X7.
+666
Tu jsem zkusil jako první a nic moc. Ale to podle mě není přímo emulace X7, jen výchozí simulace boxu, kterou má X7.
hle, už to tady někdo nakousl, ale existuje preamp/kreslítko, podobné např darkglass (aou), které má eq zvlášť na čistý kanál a na zkreslení? resp. pokud to de nastavit třeba v tom aou, tak jsem se v adamově recenzi tohoto nedočetl...
jinak v tom x7 se mi libi ty high pass a low pass filtry
hle, už to tady někdo nakousl, ale existuje preamp/kreslítko, podobné např darkglass (aou), které má eq zvlášť na čistý kanál a na zkreslení? resp. pokud to de nastavit třeba v tom aou, tak jsem se v adamově recenzi tohoto nedočetl...
jinak v tom x7 se mi libi ty high pass a low pass filtry
Umí to EBS Billy Sheehan signature zkreslovadlo. Respektive, má pro čistý i zlreslený kanál samostatnou efektovou smyčku.
hle, už to tady někdo nakousl, ale existuje preamp/kreslítko, podobné např darkglass (aou), které má eq zvlášť na čistý kanál a na zkreslení? resp. pokud to de nastavit třeba v tom aou, tak jsem se v adamově recenzi tohoto nedočetl...
Ne, to AOU neumí. Respektive lze to použít např. tak, že základní ekvalizaci dá už samotná simulace aparátu, která je vlastně přítomna u AOU i ve stavu bypass, a na zkreslený kanál lze použít ekvalizaci. Já to třeba tak používám. Stačí mi korekce na base + simulace pro dosažení skvělého čistého zvuku, zkreslený kanál mám sepnutý levým spínačem (svítí LEDka) a aktivuju ho pravým spínačem BYPASS.
Jinak požadované jiné korekce na čistý a na zkreslený kanál umí třeba Tech 21 SansAmp VT Bass Deluxe: https://baskytara.com/topic14925 a to samé Tech 21 SansAmp Bass Driver Deluxe a i Tech 21 SansAmp Bass Driver Programmable.
Nebo two notes lebass - dva plnohodnotne kanaly ktere se navic daji dat paralelne nebo za sebe. Bonus - hezky podsvetlena flaska. Nevyhoda - nema menitelnou charku speaker simu.
Jestli chcete na vyzkouseni nejaky impulzy -> mam nekde z internetu slusnou sbirku -> je tam ag db115, ampegacky puvodni portaflex a mnoho dalsiho hlavne teda kytarackeho (mne nakonec sedel nejvic nejaky hiwatt)
Ty impulsy by mě zajímaly
Taky se hlasim
Poslal jsem vám SZ; nějaký jsem i kupoval, nějaký kupoval někdo jiný a uploadnul (stahoval jsem je tak na vyzkoušení), tak se mi úplně nechce dávat to veřejně, s tím že u většiny těch kvalitních (hlavně od redwirez), když tam člověk najde ten svůj, tak nějak předpokládám, že si ho pak koupí. Zas není úplně fajn kupovat zajíce v pytli, že.
Jen varuju - je to nepročištěné.
Hlásí se ještě nějaký další zájemce?
Mě ta série X tím zkreslením nějak nechytla.
No, jsou to dva měsíce a já přemýšlím, že bych osvědčené AOU doplnil o DG Microtubes X (tu nejmenší verzi), abych tím doplnil zvuk o jiný charakter zkreslení. Nevím jestli sem uplně dobře hledal a pochopil funkce toho pedálu, tak se zeptám, pokud s ním máte zkušenosti. Základní vlastností je rozdělení signálu pomocí LPF a HPF. Frekvence pod hranicí LPF se nezkreslí, frekvence nad HPF se zkreslí, pak se to smíchá dokupy, potud to chápu. Ale co se děje se signálem, který je mezi těmi filtry? Ten efekt je vyřízne a vytvoří tak zvukové V? Při extrémním nastavení je LPF na 50Hz a HPF na 1000Hz. Nebo to funguje jinak a já něco přehlédl? To zkreslení se začíná líbit, ale tohle mě trochu zarazilo tak mě to zajímá.
Tyjo,...jsem velice překvapenej. Už nějakou dobu jsem chtěl zkusit tuhle krabku od MOOER Hustle Drive a včera jsem jí koupil ve slevě v Maďarsku. Je to sice jakože kytarový zkreslení, ale na basu je kurevsky výborný. Krásná chlupatá basa, chlupatost jakoby jen přidaná k původnímu tónu. Vůbec nežere basy!!!
https://www.youtube.com/watch?v=y2Ijjg7tPJs
Mám doma i tuhle, která by měla být přímo basová,...a s tou ať se jde MOOER střelit. Oproti tomu Hustle Drive je to slabota.
To vypadá jako něco co má všechno, co se IMHO nepovedlo dát a naopak dali nevypínatelně navíc do preampu pomerančům.
Aneb https://orangeamps.com/bass-butler-preamp/
18 VDC díky nechci ... i když chápu, důvody proč mít takový zdroj ...
Co říkáte na tohle?
https://ashdownmusic.com/products/triple-shot-drive-pedal
Co říkáte na tohle?
Hodně zajímavý!
Co říkáte na tohle?
To vypadá super. Ashdown v poslední době udělali pár zajímavých efektů. Většinou jsou bohužel drahé.
Navíc ten Navarro jako reference zvuku je docela ošidná věc. On vytlačí super zvuk i z krabičky za 600,-
Fender The Trapper Bass Distortion
Hlásí se ještě nějaký další zájemce?
SIce rok s křížkem po funuse, ale je ještě možnost mi zaslat ty IRka? koupil jsem Helix, a hodilo by se mi to moc.
Fender The Trapper Bass Distortion
Na tohle jsem byl hodně natěšený ale po zvukových ukázkách rychle vychladl. Počkám až udělají basovou verzi Mtg Tube distortionu.
José napsal:Hlásí se ještě nějaký další zájemce?
SIce rok s křížkem po funuse, ale je ještě možnost mi zaslat ty IRka? koupil jsem Helix, a hodilo by se mi to moc.
Máš SZ
Jep, dík nejsem u počítače. Stejně než se prohrabovat těma tunama je lepší začít u Shift-line. Na basu nic jiného nepoužívám, než tu jejich sadu https://shift-line.com/irpackbass, popřípadě ještě občas ty z balíčku Sunn 200s. Lepší jsem stejně nenašel (na to kolik hodin jsem s tím strávil ) a jako jedny z opravdového mála impulzů mi fungují prakticky na celé spektrum nástrojů a zvuků. Samozřejmě EQ blok tě u některých asi nemine - třeba na modernější zvuky se mi osvědčila jejich mesa po HPF a mírném stažení v oblasti kolem 120 Hz. Na všemožný nakreslený zvuky jsou super ty kytrarový repráky protažený do basový oblasti (nevím, jak to dělali), naživo jim nechybějí středy. Nakonec tu EVM 12L používá, tuším, i Aidamos.. A samozřerjmě pay what you want je geniální koncept -> nekupuješ zajíce v pytli
Jo, souhlas. Mám to stejně. Je toho hromada, ale do Darkglasu podle nálady dávam jen Shift-Line SUNN nebo když když mám náladu tak origo DG Jon's 4x10.
nie som sice vyznavac skreslenia, ale toto vyzera zaujimavo (pre mna - vyznavaca znacky)
https://barefacedaudio.com/products/machinist
Můj pokus o kreslení skončil u tohoto: https://www.muziker.cz/fender-downtown-express-bass-multi-effect-pedal
Nakonec jsem z toho na basu použil jen ekvalizer a trošku kompresor.
Ale když jsem jen tak na zkoušku přes overdrive pustil kytaru fender stratocaster, začala mne kytara tak bavit, že jsem začal basu při cvičení docela trestuhodně zanedbávat. :-)
Máte někdo zkušenosti s krabičkou AMPEG SCRAMBLER? uvažuju o nějakém kreslítku. žádnej přehnanej zvuk, jen tak lehce ochlupatit.
Tady na fóru jsem o téhle krabičce nic nenašel.
AMPEG SCRAMBLER
zjednodušeně by se dalo říct, že je to overdrive, který svým charakterem připomíná nakouřenej preamp z SVT zesíků. Samozřejmě od krabičky za dvojku nemůžeš čekat plnej zvuk lampovýho preampu SVT, ale ten charakter tam je a za ty prachy je to jeden z těch lepších overdrivů.
A doprdele...
Wow! A můžu prodat komplet pedalboard... Po prostudování manuálu se ale obávám, že multiband distortion ve stylu X Ultra z toho dostat nepůjde.
A doprdele...
Som zvedavý na prvé videa od youtuberov. Zatial prezentačka nič moc aspoň pre mňa. Ale som rád, že stále to niekam posúvajú narozdiel od Ampegu, ktory novú vec spravil už ani neviem kedy...
že stále to niekam posúvajú
nemam moc rad ich produktovu politiku ale toto im treba uznat = vyvoj. Dotykove ovladanie, krabice naloadovane vsetkymi dostupnymi moznostami a teraz dokonca footswitch spojeny s potakom. Tesim sa na ultra verziu
Tesim sa na ultra verziu
No, tohle mi příjde Ultra už samo o sobě před 2 měsíci jsem rozprodal komplet Pedalboard (kromě darkglass X7, ten si nechám už asi navždy Zase na druhou stranu, dal jsem za něj cca 18 litrů a tohle je jenom asi o trojku levnější
Tesim sa na ultra verziu
No, tohle mi příjde Ultra už samo o sobě před 2 měsíci jsem rozprodal komplet Pedalboard (kromě darkglass X7, ten si nechám už asi navždy ) a pořídil jsem si Helixe, strašně mě sralo tančení po tlačítkách. Tohle by mi vymazalo z pedalboardu minimálně 4 krabky (čistý preamp, distortion, compresor, ladička) a možná by to stačilo, přece jenom ta moje giga krabice je na basu maličko overkill Zase na druhou stranu, dal jsem za něj cca 18 litrů a tohle je jenom asi o trojku levnější
Myslím, že Darkglass tímhle efektem pomalu směřuje do fáze, kdy vytvoří vlastní all-in-one řešení jako je třeba ten Helix. Otázkou je, jestli kromě zkreslení a kompresoru, které umí oba skvěle, zvládnou i jiné efekty jako delay, reverb, chorus....
Tohle má teoreticky taky potenciál být jedinou krabicí co bych mohl potřebovat, ale jak se znám stejně bych pak zase vymýšlel a navíc to neumí pořádnej fuzz
Myslím, že Darkglass tímhle efektem pomalu směřuje do fáze, kdy vytvoří vlastní all-in-one řešení jako je třeba ten Helix.
Tak ono už se to reálně děje nějakou dobu žeano, a zakladatel Darkglass vlastní i Neural DSP, kteří v lednu vypustí Neural DSP Quad Cortex, kterej je přímým konkurentem pro Helix/Fractal/Kemper a teda jestli to bude umět aspon půlku věcí který Neural tvrdí že to umět bude tak si z toho asi všichni struníci prdnou do trenek.
https://neuraldsp.com/products/quad-cortex
jestli to bude umět aspon půlku věcí který Neural tvrdí že to umět bude tak si z toho asi všichni struníci prdnou do trenek
A z ceny nejspíš taky.
A z ceny nejspíš taky.
Jako co si budem, levný to není Nicméně když to porovnáš s tím co je ted na trhu a jak "starý železa" si vlastně jako nový kupuješ v roce 2020 tak to zas takový skok neni.
Helix Floor ( 2015) 39500 kč
Kemper Stage (2018) 42100 kč
Fractal FM3 (2015) 43000 kč
Quad cortex (2021) - 43500 kč
Prostě klasická cena za tyhle všehoudělátka no.
Helix Floor ( 2015) 39500 kč Kemper Stage (2018) 42100 kč Fractal FM3 (2015) 43000 kč Quad cortex (2021) - 43500 kč
Všechny tyhle nabušený superkrámy celkem chápu u hodně tvůrčích kytaristů, že jejich potenciál využijou. Ale u basy se to podle mě plně využít nedá, pokud teda člověk není nějakej vyloženej exhibouš a nepotřebuje mít v každým songu z nějakýho důvodu úplně komplet jinej zvuk (stejně o něm nejspíš bude vědět jen on sám).
Přece jen basa byla, je a bude v první řadě podpůrnej nástroj, takže pro plnění její úlohy v kapele nepotřebuju moc širokou škálu zvuků.
Ale u basy se to podle mě plně využít nedá,
Neříkám že nemáš pravdu, nicméně u těchle obrkrabic možná nejde uplně o to využít každou krabku/apec/bednu která tam je, ale o tu možnost to udělat. Víc to zve k experimentu, hraní si a hledání "toho svýho" zvuku. já mám třeba 4 kapely kde se hodí pokaždý jinej zvuk . takhle nemusím nic točit kroutit, mačkat, mám to už nastavený na celý koncertní sety a nemusím to řešit, protože už jsem si to naklikal a vyzkoušel doma. Je pravda že třeba každá banka u mě má teměř stejnou páteř ( GK RB800 hlava + 8x10 ampeg lednička), ale pokaždý tam mám jinačí nastavení, navíc do prasopalů tam jsou ruzný druhy distorzí paralelně na kytarovou bednu ( kde se kreslí jenom určitý spektrum, jako u X7 od darkglassu) , to prostě jen tak neuděláš s krabkama. Semtam reverb, semtam chorus, delay, ono se to nasbírá. Právě v tom je ta krása hraní s tím, že tě neomezuje to že tu krabku prostě fyzicky nemáš. Nemusíš řešit věci typu "no tyvole, tady by se hodil nějakej filtr, ale přece nebudu investovat do krabičky když se to hodí jenom do tadytěch 10ti vteřin". Zároveň odpadávaj věci typu " tyvole, tak když už jsem za tu krabku utratil tolik peněz tak to budu hrát i tady a tady a tady" a pak to dáváš tam kde se to nehodí, jenom aby sis to obhájil (já to moc moc moc dobře znám ) prostě si to dáš jenom tam kde to fakt patří, na displeji ti holt bude svítit o jeden bloček více a hotovo .
....a ještě to hezky bliká!
Neříkám že nemáš pravdu, nicméně u těchle obrkrabic možná nejde uplně o to využít každou krabku/apec/bednu která tam je, ale o tu možnost to udělat. Víc to zve k experimentu, hraní si a hledání "toho svýho" zvuku. já mám třeba 4 kapely kde se hodí pokaždý jinej zvuk . takhle nemusím nic točit kroutit, mačkat, mám to už nastavený na celý koncertní sety a nemusím to řešit, protože už jsem si to naklikal a vyzkoušel doma. Je pravda že třeba každá banka u mě má teměř stejnou páteř ( GK RB800 hlava + 8x10 ampeg lednička), ale pokaždý tam mám jinačí nastavení, navíc do prasopalů tam jsou ruzný druhy distorzí paralelně na kytarovou bednu ( kde se kreslí jenom určitý spektrum, jako u X7 od darkglassu) , to prostě jen tak neuděláš s krabkama. Semtam reverb, semtam chorus, delay, ono se to nasbírá. Právě v tom je ta krása hraní s tím, že tě neomezuje to že tu krabku prostě fyzicky nemáš. Nemusíš řešit věci typu "no tyvole, tady by se hodil nějakej filtr, ale přece nebudu investovat do krabičky když se to hodí jenom do tadytěch 10ti vteřin". Zároveň odpadávaj věci typu " tyvole, tak když už jsem za tu krabku utratil tolik peněz tak to budu hrát i tady a tady a tady" a pak to dáváš tam kde se to nehodí, jenom aby sis to obhájil big_smile (já to moc moc moc dobře znám big_smile ) prostě si to dáš jenom tam kde to fakt patří, na displeji ti holt bude svítit o jeden bloček více a hotovo big_smile . ....a ještě to hezky bliká! big_smile
No jo, občas když mám nějaký takovýhle expanzivní tendence, tak si pustím třeba starý Black Sabbath a řeknu si "Ty vole ty máš gear daleko lepší než svýho času míval Geezer Butler když nahrával co teď posloucháš, a jak mu to hrálo?! Tebe žádná kouzelná krabka nezachrání, to je prostě v rukách.".
Pokud má člověk potřebu experimentovat se zvukem a k tomu ranec peněz, kterej je ochotnej utratit, tak mu samozřejmě beze všeho přeju ať si plnými doušky užívá přehršel možností nějakýho takovýho luxusního mulťáku.
Samozřejmě je taky asi celkem zásadní kde se ho chystá uplatnit. Pokud s ním bude objíždět undergroundový kluby, kde akustika nebejvá nic moc, tak si asi jeho libých zvuků nikdo ani nestihne všimnout. Pokud naopak bude třeba dělat videa na YT, tak to logicky vynikne daleko víc. Já spadám do první kategorie, takže u mě by to byly jen perly sviním..
Tak ono už se to reálně děje nějakou dobu žeano, a zakladatel Darkglass vlastní i Neural DSP, kteří v lednu vypustí Neural DSP Quad Cortex
O existenci Neural jsem věděl, ale měl jsem je v paměti jen jako firmu do udělal VST plugin Darkglass pedálů. Nevěděl jsem, že se pustili i něčeho takovýho.
Jinak mě se na DG líbí to, že je to furt "kus železa", to zkreslení i kompresor jsou hardwarový a je tam digitální nadstavba, která to doplňuje. Tyhle ostatní mašiny už jsou prostě všechno čistě digitální simulace a modelování, což pro mě osobně ztrácí kouzlo. Digitálně si můžu blbnou (a blbnu) s počítačem a DAW. No a dneska to jde v pohodě i naživo s Abletonem, Logicem, Bitwigem....
Já spíš myslel, že by Darkglass mohli udělat to ultimátní řešení založený furt na klasickým analogu s doplňkem v podobě IR pulzů a třeba nějaký toý digitální nadstavby pro podrobnější nastavení, ale ne jako modeling/simulaci. Zaměření primárně na basu a reálně využitelný/používaný efekty co mají v arzenálu skoro všichni.
Jinak když se vrátím k ADAM, tak se mi líbí, že konečně udělali výstup na sluchátka v rozmězí 16-600Ohm, takže je to použitelný i pořádný studiový sluchátka. S AKG K-702 co mají 62Ohmů je to u AOU hodně nahraně a musím dávat volume hodně nahoru, aby to hrálo. Jinak jsem zvědavej, jestli nově ohlášená sada pulzů bude dostupná pro všechny pedály nebo jen pro ADAM.
Som zvedavý na prvé videa od youtuberov. Zatial prezentačka nič moc aspoň pre mňa.
Zde skoro půlhodinové video přímo od Adama:
Dotaz na Darkglasisty - co říkáte na tuhle kopii? já tam tedy slyším hromadu šumu, ale co to zkreslení?
https://hudebnibazar.cz/b85-bass-overdrive/ID345833/
Dotaz na Darkglasisty - co říkáte na tuhle kopii? já tam tedy slyším hromadu šumu, ale co to zkreslení?
https://hudebnibazar.cz/b85-bass-overdrive/ID345833/
Možem potvrdiť má to skreslenie ako DG .Dobrá kopia za tu cenu.
Přesně tohle mám taky, a za mě dobrý. Šum tam trochu je, ale za mě v aparátu to je naprosto v normě. Přímo porovnání s DG nemám.
No, vypadá a hraje to fakt skvěle. A dokonce to má i funkci ladičky.
No, vypadá a hraje to fakt skvěle. A dokonce to má i funkci ladičky.
Ten fuzz sa mi moc nepačí, stale vedie Orange Fur Coat. Keby som to chcel používať ako preamp tak jedine ešte s nejakým DG alebo s Quad Cortex.
A další zajímavé video s ADAMem...
Mimochodem našel jsem, kolik ten ADAM bude stát. U německého oficiálního distributora 519 €, tedy cca 14.000 Kč.
A další zajímavé video s ADAMem...
Je super že to umí i ten jejich Duality FUZZ, co jsem se koukal tak lidi byli dost smutný že to přestali vyrábět. zatim to vypadá fakt na jejich ultimátní krabku.
zatim to vypadá fakt na jejich ultimátní krabku
Taky mi to tak přijde. Časem do toho asi půjdu. Tady kromě zkreslení ukazuje i čistý zvuk a funkci kompresoru, a ten BLEND opravdu přidává absolutně čistou basu, což je prostě funkce, kterou vyžaduju.
Ale to je mi pěkné. Nevím, jestli lepší než Darkglass ADAM, nevím, jestli levnější, ale líbí se mi to. EDIT: cena celkem ujde: https://www.andertons.co.uk/atomic-bass-box-amp-modeller-with-ir-compressor-and-boost
U německého oficiálního distributora 519 €,
https://kytary.cz/darkglass-adam/HN224130/
Aidamos napsal:U německého oficiálního distributora 519 €,
Takže jsem těch 14 trefil
Takže jsem těch 14 trefil
no, kdyz tak počítám "nahlas" a střelil bych ladičku, b7k ultra, overdrive a kompresor tak jsem cca taky na 14 a ušetřím místo v boardu, otázka, jetli by mě to uspokojilo, no, možná někde odzkouším, časem.....
Tak jsem si Adama pořídil, chvíli šteloval doma, říkal jsem si paráda, nemusím zahat na zlkoušku tu svojí efektovou elektrárnu (s two notes lebass, rothwell love squeeze a mooer radar jakožto jádrem). Ale ted jsem ho vzal na zkoušku a prvotní dojmy mám malinko rozpačité, abych pravdu řekl. S Adamem jsem měl míň vyhulený zesík (celkove vic volume), ale abych se slyšel chtelo to tak hoďku průběžného tweakovani, a stejně to teď to cejtím v ušiskách - jakože zatím jsem z toho tlačil daleko víc hluku, na stejnou hladinu zvuku (iykwim).. zkrátka jako rozdíl lampáč vs trand. Budu dál informovat, ale na první dobrou, kdybych se netahal s Boardem 40 minut MHD, zatím vítěźí LeBass s radarem, love squezze, Graphic fuzzem a Fuzz warem..
Nezkousel jsi porovnat fuzz v ADAMovi s Fuzz Warem?
Ten fuzz je tam dobrej - sic petka je na muj fkus moc, ovem ta ctyrka je docela podobna a hlavne funkcni (ale fuzzwar jsem pouzival v prvni tretine rozsahu fuzzu).
Cisty je uplne supr - vsechny kompresory lehounce bassboostuji, ale live jsou superpouzitelne. A pri nahravani zatim nevim.
Overdrive (respektive ach ty lampove stredy) neni to co by fungovalo na prvni dobrou a to, co mne vede k rozpakum.
Podotykam, ze pouzivam semihollow shortku..
Ten fuzz je tam dobrej - sic petka je na muj fkus moc, ovem ta ctyrka je docela podobna a hlavne funkcni (ale fuzzwar jsem pouzival v prvni tretine rozsahu fuzzu).
Hmm, já jedu u Fuzz Waru na 1/2 až 2/3 gainu. To by mohlo být dobrý...sakra
Jak na tom pedálu funguje ladička? Jako chápů, že ten led slider bude ukazovat jestli jsem nad nebo pod tónem, ale jak to ukazuje jakej tón zrovna ladíš?
k na tom pedálu funguje ladička?
to mě taky zajímá, na žádným videu to není vysvětlený a na návodu taky ne
Hastur napsal:k na tom pedálu funguje ladička?
to mě taky zajímá, na žádným videu to není vysvětlený a na návodu taky ne
Je to trochu vidět i na videu, co jsem dával výše, dej si to na čas 18:00. Písmenka ukazují přímo LEDky v levých třech sloupečcích.
https://www.youtube.com/watch?v=jUiJDQvFv9I
Slušně je to vidět tady od času 9:25:
Písmenka ukatují přímo LEDky v levých třech sloupečcích.
AAAAAAA už to vidím! ty první tři sloupečky dají dohromady pismenko"
Tak upřímně to mě poser, páč já jsem viděl obě ty videa a pokaždý když ukázali jakože tohle je tuner tak bez upozornění co máš hledat tam člověk vidí uplně divnou změť náhodnejch teček Uplně jsem si řikal WTF co je tohle za dadaismus
člověk vidí uplně divnou změť náhodnejch teček
To si pořiď binární hodinky, to vůbec budeš fprdely jak Baťa s dřevákama
no, kdyz tak počítám "nahlas" a střelil bych ladičku, b7k ultra, overdrive a kompresor tak jsem cca taky na 14 a ušetřím místo v boardu, otázka, jetli by mě to uspokojilo, no, možná někde odzkouším, časem.....
No počítám podobně, Alpha Omega Ultra, Fuzz, ladička. Něco málo bych přihodil.... hmmm ten GAS je ale mrcha.
Je to trochu vidět i na videu, co jsem dával výše, dej si to na čas 18:00. Písmenka ukazují přímo LEDky v levých třech sloupečcích.
Už to vidím, díky.
No počítám podobně, Alpha Omega Ultra, Fuzz, ladička. Něco málo bych přihodil.... hmmm ten GAS je ale mrcha.
Mám to stejně. AOU, kompresor, ladička. Ale je fakt, že TC kompresor i ladičku miluju, těch se asi zbavovat nebudu.
Mě se tohle slučování více krabiček do jedné "analogové" moc líbí.
A ten ADAM je fakt chytře vymyšlený.
Mám teď Microbass3 a když si vezmu, že do do něj oproti verzi 2 přidali ladičku a Multicomp, tak je to podle mě určot dobrá cesta. Už jen kvůli místu a napájecím zdrojům.
Mě se tohle slučování více krabiček do jedné "analogové" moc líbí.
Tohle jediná "chybička" na kráse. ADAM je digitální krabice. Nadruhou stranu, v dnešní době Helixů, Fractalů atd. kdy ty simulace a digitální efekty jsou na takovéhle úrovni už ten rozdíl asi nikdo nepozná.
ADAM mě taky hodně láká, nicméně si asi počkám na další verzi, která bude umožňovat nastavení multiband distortion ve stylu Microtubes X nebo Parallaxu. Jsem převědčenej o tom, že brzy bude.
Dzzerza napsal:Mě se tohle slučování více krabiček do jedné "analogové" moc líbí.
Tohle jediná "chybička" na kráse. ADAM je digitální krabice. Nadruhou stranu, v dnešní době Helixů, Fractalů atd. kdy ty simulace a digitální efekty jsou na takovéhle úrovni už ten rozdíl asi nikdo nepozná.
Přesně tak. Např. Tech 21 Bass Fly Rig je čistě analogový, ale stojí dost za hovno.
ADAM mě taky hodně láká, nicméně si asi počkám na další verzi, která bude umožňovat nastavení multiband distortion ve stylu Microtubes X nebo Parallaxu. Jsem převědčenej o tom, že brzy bude.
To si osobně nemyslím, spíš bude druhej paralelní pedál s tímhle typem zkreslení nebo (a je to asi pravděpodobnější) tohle zastane Neural jak psal už dřív Jaccob0. Mě se třeba právě X moc nelíbí, mám radši AOU nebo právě hlavně fuzz, který je na ADAMovi. Navíc musí Darkglass vybalancovat portfolio, aby se jednotlivé efektové řady na trhu vzájemně nepožíraly. Po zrušení Duality fuzzu hodně lidí chtělo nějaký fuzz pedál a to ADAM splňuje.
Mě tam chybí snad jen efektová smyčka...
Ladička - to skutečně ukazujou docela šíleně ty slidery vlevo.
Co je príma - jak to funguje jako zvukovka - a s multiklientem (Edit: no, když nad tím uvažuju dál, tak vzhledem k dalším uvedeným skutečnostem, to není multiklient), píchnu na USB a už si hraju s youtubem bez nastavování čehokoli, načítaní nějakejch VST, hledání projektů v dawu apod. Ovšem neumí ASIO (nebo jsem na to nepřišel na to, jak to pustit) - ovládací panel umožňuje pouze volbu velikosti bufferu a píše, jak je to asio kompatibilní, ale že je daný ovladač neaktivní. V Cakewalku je ADAM dostupný normálně pod WASAPI, ale za to chvilku co jsem si s tím hrál nebyly problémy ani u bufferu 32 samplů.
Barevný značení je fakt super, vždycky víte na co zrovna hrajete. Ovladatelnost rovněž.
Bluetooth přehraváč ve zkušebně je taky super (aneb "co jsme to tam minule hráli? - dej to na ten svůj snímač").
Co mně sere - nemá to zálohovatelné presety. Je to celý MIDI ovladatelný, tak mi neříkejte, že by byl takovej problém si to do DG suite uložit a zas načíst.
Pro další povídaní bych měl asi ukázat signálový řetězec v ADAMu:
S čímž souvisí další vlastnost - čistý zvuk -> preamp vypnutý a preamp na rovno se zásadně liší - dost véčkuje - lze to na eq dotáhnout, ale už se člověk dostává na hraniční hodnoty. Ale není to chyba, ale feature - zkrátka Nollyho plně automatický multiband kompresor!
Na drive straně s vypnutým kompresorem, distortionem a IR je to výrazně rovnější, jen je tu drobný HPF (nebo taky lehká komprese)?
S tím fuzwarem (Wardancem) nakonec nevím, hodil jsem to vedle sebe - WarDance versus na ADAMovy plný blend do červeného fuzzu a IR vypnuté. ADAM zřetelně víc komprimuje a hlavně má spoustu středobasů, které člověk nedostane tím onboard eq pryč. Je to prostě ampovější i s vypnutým boxem..
nastavení tu:
Pak jsem to schválně poslal do reálnější situace. Fuzzwar před adamem s vypnutým drivem, blend na 3/4, IR - tuším nějaký soldano ze DG Suite majknutý R121 - žel vybraný na rychlo, EQ rovný. Pak je místo WarDance zapnutý fialový drive v rámci Distortion sekce.
Upřímě se mi moc externí dokreslování ADAMa nelíbí, IMHO to nefunguje, vejšky jsou nějaký ultrahnunsný. Jo a sorry, s nahráváním jsem se moc neprděl, prostě jsem poslal pár not do looperu a primárně to bylo pro testování toho zkreslení, proto taková prasárna. A je to bez dalších úprav mimo normalizace.
José díky moc. Hlavně za srovnávačku Fuzz Waru a ADAMa. Budu mít teď o čem přemýšlet....
Taky jsem dnes o prodeji Darkglass Alpha Omega Ultra uvažoval, ale pak jsem zjistil, že ADAM chce 400 mA, což mi můj zdroj nedá, a ten měnit nechci, tak si asi nechám AOU.
No, na ADAMovi i v manualu je dokonce 500mV, a tyhle digitalni mrchy buch nepodcenoval - znamy je tim treba L6 Helix, ze uz s drobnym podpetim nestartuje/vypina se - pak tam bude nedostatecne tvrdy zdroj (s bidou tech 400mA, klesne mu napeti a violá), a že čínské zdroje jsou takové - můj Harley Benton s Le bass startuje tak na trikrat, pac si asi studena flaska cucne i neco pres 12/500 a zdroj vypne.
No, na ADAMovi i v manualu je dokonce 500mV.
Myslíš mA. Koukal jsem teď, že všude mají na fotkách těch 500 mA, ale já těch 400 mA viděl včera právě v manuálu na obrázku, takže už jsem po tom víc nepátral: https://www.darkglass.com/app/uploads/2020/12/ADAM-Manual-Website.pdf - pravda, v textu o stránku výš mají 500 mA, což jsem přehlídl.
@AIDAMOS, jasan mA, přemysl. Díval jsem se ti do papírového návodu, co mi dodali s ADAMem.
Jinak koukám, že to tady Hasturovi trochu plevelíme, ale aspoň mu to topujeme Jen nevím jestli se sem s nadšení každou chvíli nekouká po potenciálních kupcích..
Pokud máte zdroj, který má ještě volné pozice, můžete použít jich víc najednou a znásobit tak proud při zachování stejného napětí. (aplikace Kirchhoffových zákonů). Kabel se v angličtině jmenuje Current doubler a ja to taková rozdvojka pro zdroje třeba https://www.thomann.de/cz/rockboard_ace … _cable.htm.
Napájím takhle teď helixe HX stomp ze dvou 500mA zástrček z tohohle zdroje https://www.thomann.de/cz/rockboard_iso … ock_v6.htm
Sakra, tos to sem nemohl dát dřív, abych nemusel kupovat nový zdroj a řešit celníky ? :-) :-)
Mám EBS Microbass3 a Line6 M5 a oba potřebují 500 mA.
Tohle jsem fakt neznal a přijde mi to jako super řešení, pokud to nemá nějaké slabiny.
sigi napsal:Pokud máte zdroj, který má ještě volné pozice, můžete použít jich víc najednou a znásobit tak proud při zachování stejného napětí. (aplikace Kirchhoffových zákonů). Kabel se v angličtině jmenuje Current doubler a ja to taková rozdvojka pro zdroje třeba https://www.thomann.de/cz/rockboard_ace … _cable.htm.
Napájím takhle teď helixe HX stomp ze dvou 500mA zástrček z tohohle zdroje https://www.thomann.de/cz/rockboard_iso … ock_v6.htm
Sakra, tos to sem nemohl dát dřív, abych nemusel kupovat nový zdroj a řešit celníky ? :-) :-)
Mám EBS Microbass3 a Line6 M5 a oba potřebují 500 mA.Tohle jsem fakt neznal a přijde mi to jako super řešení, pokud to nemá nějaké slabiny.
Ještě dodám, že tohle jde udělat u zdroje, který má opravdu transformatorem oddělené jednotlivé výstupy a dostatečně výkonný zdroj aby ten proud dokázal dodat, bez poklesu napětí případně přetížení vstupního transformátoru. U levných zdroju, který jsou ve vnitř zadratovaný jako daisy chain kabel (tedy ne všechny zástrčky jsou opravdu oddělené), to smysl nedává.
PS: U toho zdroje cos mi prodal bys nedokázal dostat 2x 400mA
Kabel se v angličtině jmenuje Current doubler
O tom vím, ale já bych potřeboval tripler, respektive quadrel, čili asi by šly použít dva doublery, tedy vlastně tři. Páč zásuvky na mém zdroji Palmer PWT 08 dávají jen 150 mA. Sice má i dvě zásuvky s 500 mA, ale ty už mám obsazené in-eary, které zase chtějí pro změnu oba 12 V (a 300 mA). Kvůli nim jsem ten zdroj i kupoval. Musel bych pořídit jiný zdroj. Parametry vhodný Harley Benton se mi nezdá, páč má mít 2x500 + 6x300 mA, což je celkem 2800 mA, přitom má psaný maximum celkem 2000 mA. Jestli počítá s tím, že si ty jednotlivé zásuvky tolik nevezmou, což většina krabiček fakt takový odběr nemá, tak by to na součtu mělo vyjít. A dávat přes tři litry za nový Palmer PWT 12, který se mi navíc už blbě vleze do pedalboardu, se mi taky nechce. Sorry za OT.
Tyjo možná by se tahle diskuze mohla prosím přesunout někam k napájení. Prosím prosím smutně koukám.
Jinak Bentona mám toho menšího ISO-5 a o oddělených výstupech pochybuju, respektive jsem převědčen že nejsou izo, ale jen samostatně stabilizované. Že bych si to změřil ? Jinak vstupní trafo (příkon) je 12*2=24 W, jednotlivé větve při tom psaném teoretickém maximu májí dát 2x18x0.5+3x9x0.3, to je 26.1 W. Takže samo,že kecají. Těch 500 mA na přepínatelných větvích je podle mne počítáno circa max pro 9 V (ona ta účinnost nebude 1) a proto při onom připojení LeBass, který si fakt cucne těch +- 12/500, do toho radar 12/300, TC Flashback 9/300, EHX graphic Fuzz 9/200, a zanedbatelný LoveSqueeze s WarDancem kleká.
A koukám, že ten ISO 5 má stejné vstupní trafo - takže tam je to čirá utopie - při max odběru je požadovaný výkon 34.2 W, což s příkonem 24 W (všechno DC) bez vynálezu perpetua mobile jaksi nepůjde, neboli jak si to počítal, nevychází jim to ani když budou všechny větve na 9 V.
pokračování OT: Ty nový Harley Bentony s integrovaným trafem jste někdo zkoušel? https://www.thomann.de/cz/harley_benton_powerplant_iso_1ac_pro_modular.htm
Pardon, nezkoušel, ale tady to snad čte někdo z thomanna, ta hláška (prakticky u všech, včetně těch AC modular) "Note: The total output load may not exceed 18 W" (u těch neAC), ta tam ještě nedávno nebyla, ne? Nicméně ty AC mají teda výhodu pár wattíků navíc..
můj Harley Benton s Le bass startuje tak na trikrat
To je fakt zvláštní, já měl od HB ISO-2 a fakt ani s LeBass ( to byl fakt super preamp ) a ani jednou to nezaškytalo, startovalo pokaždý napoprvý, a to jsem tam měl zapíchaný fakt všechny sloty ( holt krabičkový období )
A kterýho HB byste mi dneska doporučili? Po pořízení ADAMa by mi stačilo 5 výstupů: 1x500mA, 1x300mA, 1x200mA, 2x100mA Takže to by vypadalo na ISO-5 nebo ISO 1AC
Panove prosim o radu, jelikoz premyslim o porizeni DG Adam, tak jsem zaroven zacal v podobne cenovce koukat i po konkurenci a narazil (celkem ocekavatelne) na HX Stomp od Line6. Vim, ze tady z mistnich ho ma Sigi. Jak byste to videli v porovnani techto dvou pedalu? DG je "omezenej" na kompresor a zkresleni, ale oboje je na top urovni. HX Stomp ma vetsi moznosti nastaveni a efektu, ale nevim jestli se zvukove treba v tom zkresleni vyrovna Adamovi... (prece jen to primarne zamereny na kytaristy).
Jinak premyslim, ze bych si pripadne nechal DG Alpha Omega Ultra a k tomu ten HX stomp. U Adam mi ta kombinace s AOU prijde nadbytecna, ale nevim no.
A jeste jeden dotaz, pokud to nekdo vic sledujete. Koukal jsem, ze ted je jeste HX Stomp XL, ma krome vetsi velikosti a poctu footswitchu neco navic oproti beznemu HX Stompu?
tak jsem zaroven zacal v podobne cenovce koukat i po konkurenci a narazil (celkem ocekavatelne) na HX Stomp od Line6
Upřímně řečeno, než to, tak bych šel do Boss GT1000CORE, ten se mi hodně zamlouvá, ač je cena vyšší.
Panove prosim o radu, jelikoz premyslim o porizeni DG Adam, tak jsem zaroven zacal v podobne cenovce koukat i po konkurenci a narazil (celkem ocekavatelne) na HX Stomp od Line6. Vim, ze tady z mistnich ho ma Sigi. Jak byste to videli v porovnani techto dvou pedalu? DG je "omezenej" na kompresor a zkresleni, ale oboje je na top urovni. HX Stomp ma vetsi moznosti nastaveni a efektu, ale nevim jestli se zvukove treba v tom zkresleni vyrovna Adamovi... (prece jen to primarne zamereny na kytaristy). Jinak premyslim, ze bych si pripadne nechal DG Alpha Omega Ultra a k tomu ten HX stomp. U Adam mi ta kombinace s AOU prijde nadbytecna, ale nevim no. A jeste jeden dotaz, pokud to nekdo vic sledujete. Koukal jsem, ze ted je jeste HX Stomp XL, ma krome vetsi velikosti a poctu footswitchu neco navic oproti beznemu HX Stompu?
AHoj,
Jsem majitelem Helix LT, vetšího bratříčka HX Stompu. přecházel jsem z DG X7. za mě na HX stompu uděláš i dobrý zvuk který se vyrovná ADAMovi, nicměně je třeba počítat se zakladními omezeními které vyplývají z toho že Stomp má jenom jeden DSP čip, tzn máš jenom jednu linku a osm bloků na krabičky. To je poměrně limitující, protože téměř všichni basáci s helixem (včetně mě) používají rozdělení linek na hlubokou kterou nekreslí a high path kde se kreslí jenom vysoký frekvence.(nízky se odfiltrujou high/low pass filtrem) každá svoji bednu ( u high path je to často bedna kytarová) a cesty se zase spojí u vystupu. vysledkem je opravdu plný zvuk s pevným zkreslením a teměř nekonečnými možnostmi mixu mezi nima. umí to jak jemnej lampovej crunch po nechutný fuzz.
Jde to i na HX stompu, ale je třeba počitat s tím že tam nemůžeš udělat tohle a zaroveň tam natlačit ruzný poly pitch shiftery, delaye, reverby a tak. na to ti nebude stačit čip.
doporučuju se podívat na stomp video od gear gods , kde tě provede celým zvukem ( on má jenom šest bloků, ale s novým firmware už jich je osm)
Jinak ohledně XLka jsou to jenom ty footswitche navíc. kytaristi si stežovali že nemůžou používat snapshoty stejně pohodlně jako majitelé velkyho Helixu.
Upřímně řečeno, než to, tak bych šel do Boss GT1000CORE, ten se mi hodně zamlouvá, ač je cena vyšší.
Na toho Bosse jsem taky narazil, ale mě osobně třeba nezaujal + cena je už nad můj plánovaný rozpočet.
Stránky Předchozí 1 … 5 6 7 8 9 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » Čím kreslit!?