George_Sok napsal:Ahoj, máte někdo zkušenosti se zvukem bezpražcové baskytary, když je nalakovaný/zalitý v nějakém epoxidu? Zvažuju jednoho Marcuse Millera, má ebenový hmatník, ale celé je to právě zalité v nějaké průsvitné hmotě. Asi aby se chránil hmatník proti vymačkání, ale zase nevím, jak moc to ovlivní zvuk oproti přírodní úpravě hmatníku.
Díky za názory/odpovědi.
Jirka
Tlustý lak na bezpražc.hmatníku zvuk dost přiostří a zvýrazní některé bzuky. Taky z-odolní měkké dřevo. Ale nedej bůh, když se lak prošlape, oprava je náročnější než jen přebroušení dřeva. Tohle se dělá odpražcům.
Tenký lak (spíš takové napuštění povrchu hmatníku, preferuju) podrží zvuk dřeva a usnadní čištění. Vhodné pro palisandr a pro origo bezpražce. Eben nelakovat, to je fakt škoda dřeva.
Fender PB US, JB MIM, JB MIM FL, MarleauxDiva fy Růžička, Spector Legend Classic 6, Palatino, Ibanez SRH500FL;
TCE250BH+Soundelirium 12UL, Hocke BT70+BN112M, Peavey/EVM15L+Peavey Mark III, Hocke BT120+Hocke B115, Hocke BN210, AldaxSPM250, Samson C-valve preamp...