1 Naposledy upravil: Aidamos (17. 04. 2018 18.34:14)

Téma: Darkglass Microtubes B3K

Darkglass Microtubes B3K

Rok výroby: cca 2010 - 2012
Země původu: USA
Současná cena: 5.700,- Kč

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1c3ni30ifjodbg1mj4qikp03.jpg

Popis, konstrukce, parametry, ovládání

Jedná se o baskytarový overdrive od relativně mladé finské firmy, která se však svými efekty velice rychle vyšvihla do absolutní špičky, a tedy i do podvědomí snad všech basáků. Ač se jedná o finského výrobce, zařízení bylo skutečně vyrobeno v USA, nejspíše dle předpokladu, že jak to není z USA, tak se to pánům nelíbí. Dnes už by se snad všechno mělo dělat přímo ve Finsku. O historii firmy jsem toho nic moc nenašel ani na Wikipedii, jen to, že ji v roce 2009 založil Chilan jménem Douglas Castro.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1c3ni30ih181r1g3a15d6r0oggo5.jpg

Krabička není moc velká a nese několik ovládacích prvků, které nyní popíšu.

http://baskytara.com/img/m/2556/t/p1c3ni30igatlim5hpm6s71jk34.jpg

Otočné prvky jsou tři. DRIVE určuje míru zkreslení, BLEND míchá poměr čistého a zkresleného signálu, LEVEL pak celkovou výstupní hlasitost. Dalšími ovládacími prvky jsou dva přepínače. Tyto přepínače novější verze označená přídomkem V2 neobsahuje, místo nich má další otočný prvek TONE na nastavení charakteru tónu pomocí míchání poměru basů a výšek. Podobnou funkci mají přítomné přepínače. Začnu pravým přepínačem GRUNT. Má tři polohy. Poloha RAW zvuk nijak neovlivňuje, poloha THIN přidává výšky a pocitově krade basy, tato poloha se mi zvukově nelíbí, nehodí se mi, zvuk je příliš tenký. Poloha FAT přidává výrazně basy, což je dobře, protože zkreslení obecně basy ubírá. Toto je podle mě jediná použitelná poloha. Levý přepínač je označený jako ATTACK a ovlivňuje výšky. Ve střední poloze označené nápisem OFF je vypnutý, a pak jsou tam polohy BOOST 1 a BOOST 2. Upřímně řečeno jsem mezi nimi neslyšel velký rozdíl, ano BOST2 asi přidává výšky malinko víc než BOOST1. Každopádně novější verze, ale nemyslím tím ještě V2, která má zmíněný otočný prvek TONE, má polohy tohoto přepínače značené jinak. Je tam poloha FLAT (neovlivněno), BOOST (přidává výšky) a CUT (ubírá výšky). Trochu chaos v těch verzích…

Nožní spínač chodí lehce a jedná se o necvakací typ, tedy ač má zařízení obvod v zapojení true bypass, obvyklé lupance pro toto zapojení se zde nevyskytují. Chválím.

Na levé straně krabičky je výstupní jacková zdířka, na pravém boku pak vstupní a trochu nešťastně hned vedle ní konektor pro připojení 9V napájení. Tento konektor není moc pěkně udělán. Do stěny krabičky je vyvrtaná kulatá díra a až za ní uvnitř lze vidět zásuvku pro napájení, která vlastně ani celý otvor nevyplňuje. Toto je udělané tak trochu amatérsky. Nevím, jak to mají novější verze, snad lépe. Nicméně i tak bych radši zásuvku pro napájení viděl v čele krabičky, takto blízko vstupního jacku to při rozměrnějším a zvláště lomeném zakončení kabelu prostě překáží.

Zvuk

Díky kombinaci ovladačů DRIVE a BLEND lze zkreslení nastavit od jemného až po dosti agresívní, ale pořád je to zkreslení z kategorie overdrive. Distortion a už vůbec ne fuzz z toho nedostanete. To není výtka, to je konstatování, takhle je ta krabička zkrátka postavená a svou práci dělá dobře. Jen dobře? Ne výborně? No, měl jsem možnost srovnat s mým Tech 21 SansAmp VT Bass Deluxe (recenze), a prostě i když na B3K zapnu přepínač GRUNT na polohu FAT, stále mi trochu ve zvuku chybí basy. Uznávám, že toto srovnání je lehce nefér, protože VéTéčko má k dispozici kompletní korekce, ale zvuk z něj se mi prostě líbí daleko víc. Nahrál jsem ukázky pro porovnání. Nahrané je to na baskytaru Ernie Ball Music Man StingRay 5 (recenze) se strunami Elixir. Na aktivní elektronice nástroje byly basy přidané asi na 50%, středy a výšky ponechány ve střední poloze, prostě tak, jak mám nastaveno pro moje potřeby. V ukázkách je postupně čistý zvuk baskytary, pak zvuk skrz Darkglass B3K a nakonec zvuk skrz Tech 21 SansAmp VT Bass. V první ukázce jsem se na B3K snažil nastavit střední zkreslení co nejpodobnější tomu, které reálně běžně používám na VT. V druhé ukázce je největší zkreslení, kterého jsem s danými zařízeními byl schopen dosáhnout.

Střední zkreslení
Maximální zkreslení

Hodnocení

Kvalitně vyrobený pedál, příjemný vzhled, dobrý zvuk, trochu mi vadí zásuvka napájení na pravé straně navíc tak blízko vstupní jackové zásuvky. Co se zvuku týče, a to zvláště se zřetelem na cenu zařízení, bych vytknul nedostatečnou korekci úbytku basů, prostě to basy žere a tečka. Z tohohle důvodu bych se doporučil ohlédnout spíš jinde. Tech 21 SansAmp VT Bass, a teď mluvím o tom bez přídomku Deluxe, je levnější a poskytne víc možností a tedy lepší zvuk. Chyběl-li by vám ovladač BLEND, lze sáhnout po rovněž levnější verzi VT Bass s přídomkem DI. Trvali-li byste na značce Darkglass, určitě bych sáhnul po verzi B7K nebo dokonce po B7K Ultra, které jistě díky korekcím nedostatky B3K vyváží, ovšem taky za podstatně vyšší cenu nutno dodat. Snad se mi naskytne možnost B7K někdy vyzkoušet, rád bych, to bude určitě o něčem jiném.

Stránky modelu: https://www.darkglass.com/creations/microtubes-b3k/
Stránky 2. verze: https://www.darkglass.com/creations/microtubes-b3k-v2/

V neposlední řadě bych chtěl poděkovat Viktorovi (Asian Bamboo) za zapůjčení.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

2

Re: Darkglass Microtubes B3K

Koukám, že testovaný kus - půjčený od Asian Bamboo je ten, který jsem mu před nedávnem prodal :-)
No vida, kolik slávy po prodeji ještě získá.
Mně to celkem vyhovovalo, že to trochu žere basy je pravda a i jinak s pěknou recenzí souhlas.

Aria IGB 50/5 MRS, TC Electronic BG250-210
Bydliště: Bučovice
Profil: http://baskytara.com/forum/viewtopic.php?id=9496
0 xLajků:

3

Re: Darkglass Microtubes B3K

Jéé, ta se nacestovala. Byl jsem její první tongue

0 xLajků:

4

Re: Darkglass Microtubes B3K

Medek.H napsal:

Jéé, ta se nacestovala. Byl jsem její první tongue

No vidíš, na popud tvych coveru jsem si ji pořídil smile

Fender Road Worn 50s Precision, Hocke BT 130, Ashdown MiBass 220, Soundelirium 15BN, 410 Plech Novotný (Emi ME10-1008), SWR WorkingPro 1x10, Zoom B3, Boss LS2
0 xLajků:

5

Re: Darkglass Microtubes B3K

S b3k som ani ja nebol spokojny. Nevedel aom ai tam najst zvuk poriadne stale domu nieco chybalo. B7k je vyborny efekt.

Lord Alex
Fender Precision Bass USA, SQUIER Affinity P-bass + Fender Original Pickup
Ampeg SVT-VR + SVT810E USA
Hartke LH 500 + Ashdown MAG410
0 xLajků:

6

Re: Darkglass Microtubes B3K

Mám sesterskou krabičku Vintage Microtubes a co se mi opravdu líbí je, jak reaguje na dynamiku. Je to vůbec první zkreslení, u kterého se mi snadno daří nastavit úroveň tak, že při hře jemně nekreslí, pokud trochu přidám, začne trochu kreslit a pokud přidám víc, začne kreslit víc. Naprostá bomba.

Stran té výroby v USA, někde jsem tuším četl že on ten tvůrce snad tehdy v USA žil a ty efekty tam dělal. Pak se vrátil do Finska.

Vlček->(Darkglass Super Symmetry->Darkglass Vintage Microtubes->EBS BassIQ->Mooer Ensemble King->Korg Pitchblack Poly)->Glockenklang Blue Sky->MB NY 151 RJ
0 xLajků:

7 Naposledy upravil: Aidamos (03. 03. 2018 23.13:58)

Re: Darkglass Microtubes B3K

Šimi napsal:

Mám sesterskou krabičku Vintage Microtubes a co se mi opravdu líbí je, jak reaguje na dynamiku. Je to vůbec první zkreslení, u kterého se mi snadno daří nastavit úroveň tak, že při hře jemně nekreslí, pokud trochu přidám, začne trochu kreslit a pokud přidám víc, začne kreslit víc. Naprostá bomba.

Stejným způsobem se chová i moje několikrát zmiňované VéTéčko od Tech 21.

Šimi napsal:

Pak se vrátil do Finska

Že se nevrátil spíš do Chile wink

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1
0 xLajků:

8

Re: Darkglass Microtubes B3K

Aidamos napsal:

Stejným způsobem se chová i moje několikrát zmiňované VéTéčko od Tech 21.

přesně...

baskytara čtyrka (spector), zesík(hartke 7000) a bedna (hocke 4x10)
0 xLajků:

9

Re: Darkglass Microtubes B3K

Aidamos napsal:

Ač se jedná o finského výrobce, zařízení bylo skutečně vyrobeno v USA, nejspíše dle předpokladu, že jak to není z USA, tak se to pánům nelíbí. Dnes už by se snad všechno mělo dělat přímo ve Finsku.

Efekty boli vyrabane najprv vo Finsku, potom sa Doug spojil so Spencerom z 3Leaf Audio a efekty robil Spencer v USA. Kedze sa ale nejakym sposobom pohadali tak sa vyroba presunula naspat do Finska. Spencer pokracuje so svojou znackou 3Leaf Audio a co je usmevnejsie, aj so znackou Pike Amplification https://www.pikeamp.com/ Schvalne si pozrite, ake efekty maju v ponuke smile

Rickenbacker 4003W  / Fender PB AV57 / Sivčák TB4 Custom Jazz Bass / Greco Thunderbird -> Shure GLXD16 -> Origin Effects Cali76 -> Noble Preamp ->Hot Basstard 1204 OS -> GK 410 RBH
0 xLajků:

10

Re: Darkglass Microtubes B3K

Mám také verzi USA a liší se také trošku od ostatních.Je na ní uvedeno Handmade in USA a dokonce ji mám podepsanou Dougem vevnitř krabičky.Přepínač Attack má pouze dvě polohy.Vím, že když jsem jej koupil, tak jsem si říkal že tomu absolutně chybí basy a zvuk se mi nelíbil.Je potřeba se s tím naučit kroutit, jelikož to ovládání potenciometry je na sobě hodně závislý.Jediný s čím si nedovolím souhlasit je,že jediná použitelná poloha přepínače GRUNT je FAT.Doma se to tak do sluchátek a při cvičení jeví, ale v kapele na velkém aparátu to udělá tón už hodně zaduněnej a nekonkrétní, takže u mě jedině poloha RAW.Dokonce i pán předemnou kterej hrál nějakej hardcore to měl na téhle poloze a vím, že jsem se s ním přímo o tomhle bavil a zdálo se mi to málo basový.Krabičku mám zaplou pořád na nakřoupnutí zvuku a když potřebuji kreslit tak otočím Drive a Blend

Sivčák NDHS 5, Tobias Renegade USA, Quilter Bass Block 800, Markbass NY 122, Westone W30, Bass BackBeat, Radial Tonebone Bassbone,Darkglass B3K, Aguilar TLC, VTbass Deluxe, MXR Octave deluxe ...
0 xLajků:

11

Re: Darkglass Microtubes B3K

Mam ted podruhe B3K a je to taky Built in the USA. Attack je tri polohovy Boost1/off/Boost2. Grunt mam na Fat, protoze s trrsadle a JB to ma nejvetsi koule. Jinak Boost1...

Fender Precision 1979
Fender Precision Tony Franklin
Hartke HA3500 + EBS Neo 212
Darkglass B3K
0 xLajků: