Re: Celolampové aparatury
Díky, myslím že je rozhodnuto. Bedna se musí přepojit.
Ještě jednou díky všem za cenné názory.
Momentálně v kapele "Není zač!" http://www.nenizac.net/
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Aparatura » Celolampové aparatury
Stránky Předchozí 1 2 3 4 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Díky, myslím že je rozhodnuto. Bedna se musí přepojit.
Ještě jednou díky všem za cenné názory.
U zesíků s 200W a více bývá na trafu rezerva, tzn na 4ohm výstup by 2,7ohm neměl být problém, zvlášť třeba s lampami KT88. Kytarovou dvouflašku 50W s EL34 nebo 6L6 bych ale do menší zátěže netrápil, "správný" zvuk vzniká až v režimu zkreslení lamp, kdy vaří naplno - zde bude vařit dřív a tedy rychleji odchází.
K té menší zátěži (16ohm repro): ono reproduktory nemají konstantní odpor cívky, ale proměnný podle kmitočtů, nejnižší bývá u středobasů někde kolem 150-250 Hz (a zase: podle typu repro, průměru a materiálu vinutí cívky, atd. Taky do všeho vstupuje míra tlumení výchylky membrány v ozvučnici). Tedy 8ohm repro má těch 8ohm jen průměrně v typickém kmitočtovém spektru. Kolem 200Hz má minimum cca 5,5ohm, ale na 80Hz může mít i 20ohm a na 600Hz třeba 12ohm. (Broukat palcem reggae na Hčku dá pracovat zesík do zátěže i 25ohm...)
Proto moje úvaha že 16ohm kabinet do 8ohm výstupu a pro kytaru obzvlášť nebude tragické (ale ne optimální). Mít přepnuté trafo na 4ohm už na pováženou na malém zesíku je - pro lampy.
A i 4ohm bedna do 8ohm výstupu je schůdné (i když ne optimální).
Ale nechat lampový konec bez rozumné zátěže (to je to se cituje: "na 4ohm výstup připojit 16ohm a více" a ještě v malých reproduktorech, tedy fakticky hrát do třeba 30ohm, tedy elektrický signál s řádově jiným proudem = v řádově jiných pracovních podmínkách flašek) je opravdu pro lampy poměrně rychle smrtící.
Takže když dám opravit a přelampovat svůj stařičký echolette m120, který má výstupy označené 5 a 20 ohmů, můžu být v klidu, když tam dám paralelně dva 8 ohm boxy tj. 4 ohm zátěž?
Takže když dám opravit a přelampovat svůj stařičký echolette m120, který má výstupy označené 5 a 20 ohmů, můžu být v klidu, když tam dám paralelně dva 8 ohm boxy tj. 4 ohm zátěž?
Dva 8ohm boxy paralelně do 5ohm vstupu jsou OK.
Právě doufám, snad když jsou různý tak nebudou mít minima úplně stejně. Dík moc.
Hráli jste už někdy někdo na 15W celolampovou hlavu?
Zvažuji, jestli místo Eden WTX 260 (relativně slabě hrající digitál na ty watty) nepoužívat malý celolampový zesilovač. Hraju folk-country, bez bicích, poměrně hodně na elektrickou kytaru a občas bezpražec. Na to by myslím celolampa (dnes to honím aspoň přes lampový kompresor Black Finger) byla lepší, mám jen obavu, aby to nebylo příliš slabé (na baskytaru).
Na zkouškách i koncertech mám hlasitost na stávajícím zesilovači někde na 9-10hodin.
Bedna Soundelirium s 10" repro (+ středová sekce).
Díky za zkušenosti či názory.
Hráli jste už někdy někdo na 15W celolampovou hlavu?
Hrával jsem kdysi na 12W celolamp. Legendárním MV3. Ale do patnáctkový bedny s hornou. Hodně slušně to hrálo a to i za přispění decentního bubeníka
Hráli jste už někdy někdo na 15W celolampovou hlavu? ...
Já zkoušel 30w a nestačilo mi - na čistý zvuk, hra prsty to má nedostatečný headroom. Pokud ale nakreslený zvuk a/nebo trsátko, tak proč ne.
Sice digitrony nejsou úplně lampy, ale hezké to je. Bohužel dřív byly všude dostupné stavebnice za pár šupů, teď to prodává už jen pár vykuků jako těžce designovej kousek..
Jako že by třeba digitronový ukazatel vybuzení lampového zesilovače? :-)
Zvažuji, jestli místo Eden WTX 260 (relativně slabě hrající digitál na ty watty) nepoužívat malý celolampový zesilovač.
Tak jsem vzal toho Ashdowna CTM-15, který byl na hud. bazaru.
Žel jsem ho zatím nevyzkoušel, protože prodejce měl jen kabely jack-jack, který jsem do svého Soundeliria nenarval... Takže zítra musím splašit kabel jack-speakon a jsem velmi zvědav na výsledek
Ale těším se na to, myslím, že to bude zvukově zase kousek dál (hlavně na elektrikou kytaru a bezpražec). Jestli budu spokojen, tak se na bazaru objeví Eden WTX 260
K těm málovýkonným celolampám to chce hodně citlivý box. Neboť platí:
Box citlivost 88 dB
1W – 88 dB, 10W – 98 dB, 100W – 108 dB, 200W – 111 dB
Box citlivost 98 dB
1W – 98 dB, 10W- 108 dB, 20W – 111 dB
U 98 dB boxu mne na stejný akustický tlak 111 dB stačí 20W výkonu.
Tak zesilovač vyzkoušen.
Dojmy - elektrická kytara dle očekávání super. Na bezpražec mi ten zvuk přijde už takový docela "tvrdý". A docela brzo kreslí (gain je na 10hod, pasivní basa a už to při silnějším zabrání začíná kreslit).
Navíc ten zesilovač docela často brumí, chvilku hraje bez brumu, pak brumí, pak zas potichu.
Může to být znak lamp před/po smrti?
Jinak hlasitostí je pro mě se Soundeliriem zcela dostatečný, Edena na 90% pošlu do světa.
To kreslení by mohlo být příznak odešlých lamp anebo takto navržený zesík (jestli je to jednolampový konec class A tak to tam asi patří).
Přechodové brumění je oříšek, zřejmě některý filtrační kondenzátor ze zdroje by chtěl vyměnit.
Tvrdý zvuk - opět možná nedostatečné filtrační kondenzátory, anebo jsou tak bezbasově navržené korekce.
Já bych kontaktoval buď p. Dušana Zemana (dord) nebo p. Slávka Šámala (4rockers) -podle toho kam to momentálně máš blíž- s dotazem zda a zač by šel zesík doladit. Oba mají bohaté zkušenosti z přizpůsobováním a opravami lampáčů.
CTM 15 má jen lampový konec (2xEL84 v PP a invertor 1xECC83), preamp je polovodičový.
Díky.
Zkusil jsem to poslechnout, gain + master na 12 hod - zesilovač docela slyšitelně šumí (na druhou stranu tohle už je hlasitost, kterou běžně nevyužiju).
Škvrčení je nahodilé, chvilku ticho, pak to chvilku škvrčí, pak zase ticho - dělá to se zapojeným kabelem a nástrojem (pokud ten není stažený na nulu).
Hocke mi dal návod, jak poznat mikrofonní lampy - master na nulu a klepnout na zesilovač - pokud jsou lampy mikrofonní, bude to slyšet. V tomto případě zesilovač je potichu (kromě toho šumu moře a občasného škvrčení).
Asi to vidím na návštěvu servisáka, nějaká údržba po letech určitě nezaškodí...
Pokud to při stažené base nedělá, pak je to záležitost basy. Leze do ní nějaké rušení (zářivka, mobil, etc).
Pokud to při stažené base nedělá, pak je to záležitost basy. Leze do ní nějaké rušení (zářivka, mobil, etc).
taky mne to napadlo.. pripadne by mozna stalo za to zkusit i jinou zasuvku... ?
Já tomu rozuměl jako pomalé zakmitávání = podívat se po kondenzátorech
Případně vyzkoušet jiné napájecí zásuvky co radí m3, to v ČR za pokus stojí.
FYI - Můj zesík se po cca 40minutách provozu na pár sekund rozšumí a zase ztichne. Beru to tak, že je jako já starší ročník a občas si musí odfouknout :-)
on to taky může bejt jen blbej kabel
Chtěl bych zkusit hrát do sluchátek in-ear. Jelikož není potřeba zesilovač, hledám preamp, který bych zapojil do mixu. A rovné korekce, aby měl zvukař co nejméně práce.
1/ zbastlil jsem si si pedalboard s EBS Valvedrive
2/ jít cestou rackové verze (koupil jsem Ampeg SVP CL) + 6. kanálový sluchátkový zesilovač pro celou kapelu.
3/ stávající zesilovač Fender TB-600 bez bedny
Zatím zkoumám, který zvuk se mne bude líbit víc. Rozdíly jsou relativně malé. Všude jde nastavit požadovaný zvuk. Hraju na Precla ameriku. Každé ze tří řešní má lampu. V Ampegu dokonce 4. Zvuk se zhutní, zakulatí, zkomprimuje a odstraní tu plechovou ostrost. Po stránce zahlazení ostrosti je Fender TB-600 jednička. Má v sobě preamp TBP-1.
Co mne ale dostalo, je vytočení Gainu na Ampegu na 2/3. Zvuk je excelentní ! Skleněný, dynamický, naprdnutý a průrazný. Provedení preampu je též krása :-) Škoda, že nemám možnost masterem budit koncové flašky :-(
Jako lampou nepolíbený jedinec se chci zeptat... Tento brutální zvuk ala John Entwistle je znakem Hiwattu a nebo to umí i jiný lampáče, resp. lampy?? Co HOT, Ampeg V4B, EBS T90 a tak??
https://www.youtube.com/watch?v=hbkQmpJl4GI
Jde mi zejména o zvuk Fendera 4:12!
Díky moc za postřehy.
Jako lampou nepolíbený jedinec se chci zeptat... Tento brutální zvuk ala John Entwistle je znakem Hiwattu a nebo to umí i jiný lampáče, resp. lampy?? Co HOT, Ampeg V4B, EBS T90 a tak??
Z toho co jsem zkoušel... Ampeg V4, VT40, CL, Marshall JCM800, Marshall VBA400 to bez krabky nedá...HOT pokud se nepletu vychází vetšinou z ampegu nebo bassmanu a ten to nedá (možná ten novej bassman 100T nebo superbassman). EBS netuším. Hiwatt je prostě Hiwatt takže kouknout po starým Sound City nebo s nahuleným gainem to dává celkem Orange ad200 (ale přeci jen je to trochu jiný - víc moderní hehe)
Možná Marshall JMP Superbass a Lemmy signature by to mohl/měl dát
Z toho co jsem zkoušel... Ampeg V4, VT40, CL, Marshall JCM800, Marshall VBA400 to bez krabky nedá...HOT pokud se nepletu vychází vetšinou z ampegu nebo bassmanu a ten to nedá (možná ten novej bassman 100T nebo superbassman). EBS netuším. Hiwatt je prostě Hiwatt takže kouknout po starým Sound City nebo s nahuleným gainem to dává celkem Orange ad200 (ale přeci jen je to trochu jiný - víc moderní hehe)
Díky moc za reakci. A kde je základ takovýho zvuku? V těch koncových lampách 4x EL34, resp. 4x ecc83 a nebo v celkové konstrukci? Ideálně mít něco do 20kg s takovým zvukem Sound City je nějakej Hiwatt klon?
Fakt jsem přes lampy úplně blbej tak mám možná školácký otázky
Díky moc za reakci. A kde je základ takovýho zvuku? V těch koncových lampách 4x EL34, resp. 4x ecc83 a nebo v celkové konstrukci? Ideálně mít něco do 20kg s takovým zvukem wink Sound City je nějakej Hiwatt klon?
Fakt jsem přes lampy úplně blbej tak mám možná školácký otázky wink
Spíš v celkové kontrukci, trafa, součástky zapojení. lampy jsou v tomhle asi až někde v zadu (ale na to zas nejsem odborník)
Hiwatt vzešel ze Sound City...takže pokud seženeš Sound City 100 MK3 tak je to skoro stejný jak Hiwatt DR103 jen asi o 20k levnější
Hiwatt vzešel ze Sound City...takže pokud seženeš Sound City 100 MK3 tak je to skoro stejný jak Hiwatt DR103 jen asi o 20k levnější
Ahaa... takže ne klon, ale tatínek Díky...
Sorry za OT ale coskoro budem mat doma nasledovne zosiky: Sound city L120 / Orange AD200 MK3 / Hocke BT 130 ...no a po rozstrele pojdu asi 2 z domu
Sorry za OT ale coskoro budem mat doma nasledovne zosiky: Sound city L120 / Orange AD200 MK3 / Hocke BT 130 ...no a po rozstrele pojdu asi 2 z domu
Premyslim o lampe vyhledove, ale srovnani me moc zajima tak se pak rozepis
Faky77 napsal:Sorry za OT ale coskoro budem mat doma nasledovne zosiky: Sound city L120 / Orange AD200 MK3 / Hocke BT 130 ...no a po rozstrele pojdu asi 2 z domu
Premyslim o lampe vyhledove, ale srovnani me moc zajima tak se pak rozepis
Tak z Hockeho BT 130 tý špíny/zkreslení moc dostat nejde, alespoň teda co mám já. To mi přijde jako hodně čistej zesík.......
Ano, je to hodne cisty zosik. A oproti ostatnym aj maly a lahky ostatne je vec vkusu a potreby v kapele
Tak já chci samo něco malýho a lehkýho se zvukem nakouřenýho lampáče viz to video Mám to do hard-rocku... Geddy Lee sound
něco malýho a lehkýho se zvukem nakouřenýho lampáče
Tak Geddy dneska používá svůj signature preamp od Tech21 http://www.tech21nyc.com/products/sansa … nsamp.html
Jinak mě napadá, že podobný zvuk bys mohl dostat z EBS Valvedrive případně nějakýho jinýho lampovýho drivu.
Valvedrive som mal dlhe roky a pocitovo je to uplne inde. Bez pochyb je to fajn drive ale celoflasku nenahradi
Ano, je to hodne cisty zosik. A oproti ostatnym aj maly a lahky ostatne je vec vkusu a potreby v kapele
A co k tomu Hockemu používáš za efekty? Vyvstala nyní potřeba ten zvuk trochu zašpinit, máš nějakou na krabku, se kterou si to rozumí? Stačí mi lehká špína.
Možná Marshall JMP Superbass a Lemmy signature by to mohl/měl dát
JMP Superbass má špíny dost, svoje přidá i Matoušovo ladění drop C..
Tak já chci samo něco malýho a lehkýho se zvukem nakouřenýho lampáče
Dneska jsem asi půl hoďky testoval malýho T.E. Elfa s vytočeným gainem tak akorát aby kreslil jen při větším opření se do strun. Charakter zkreslení je samozřejmě jiný, ale funkčností se to docela blížilo.
Tak já chci samo něco malýho a lehkýho se zvukem nakouřenýho lampáče viz to video Mám to do hard-rocku... Geddy Lee sound
Hocke zesík - bys musel sehnat kytarovou verzi, co má kanál s drive. Ale prakticky jsem ji nepoznal, na bazaru mi utekl.
A asi polaborovat se sestavou lamp, do konce spíš 6L6 než EL34. Na ten drive - to je alchymie s dalšími lampami najít zvuk. Asi nejlíp navštívit p.Horkého...
Mě Rudík kreslí dost dobře. Špíny až kam, ale i tak akorát, v široký škále. A když něco extra, tak vytavený Hartke VXL a čistej z toho taky ven, má 2 výstupy. RR 250 dva vstupy, tak to namíchám a je to. Nic složitýho, ale neni to nutný, většinou drát do zesilovače a dobrý.
Lemmy signature by to mohl/měl dát
dává docela dobře, když ty čtyři díry správně prodrátuješ
A co k tomu Hockemu používáš za efekty?
Na spinu pouzivam Darkglass B7K Ultra ktory mam este navyse v slucke Boss Line Selectoru. Tym k cistemu zvuku primiesavam prave Darkglass. Zvukovo je to ine ako klasicky Blend potak na krabickach...
Asi nejlíp navštívit p.Horkého...
Ten zosik je fajn a asi by som sa v nom nevrtal. A ked uz, oslovil by som najskor majstra Hockeho
Možná Marshall JMP Superbass a Lemmy signature by to mohl/měl dát
Jo JMP je hezká špína
Tak já mám na špinění drive na EBS Reidmar, takže krabky nechci... i kompresor tam je a funguje jak Multicomp...
Ale prostě ta živost těch lamp tam samo není... nemá to ty koule a dynamiku...
Je to alchymie i pro zkušenýho "lampaře" tak budu asi zatím jen snít a teoretizovat...
Hastur napsal:Lemmy signature by to mohl/měl dát
dává docela dobře, když ty čtyři díry správně prodrátuješ
Já drátuju levá spodní do pravá vrchní - má to nějaký vliv když to zapojím obráceně? Ani mě to nenapadlo zkoušet, měl jsem za to, že je to jedno..
MartinXC napsal:Asi nejlíp navštívit p.Horkého...
Ten zosik je fajn a asi by som sa v nom nevrtal. A ked uz, oslovil by som najskor majstra Hockeho
Myslel jsem tím zajet do HOT a bavit se o konstrukci zesíku "na míru". Horký dělá hodně pro kytaristy a se zkreslením to umí.
Myslel jsem tím zajet do HOT a bavit se o konstrukci zesíku "na míru". Horký dělá hodně pro kytaristy a se zkreslením to umí.
Jj, to by asi byla cesta...udelat si zvuk na miru.
Asian Bamboo napsal:A co k tomu Hockemu používáš za efekty?
Na spinu pouzivam Darkglass B7K Ultra ktory mam este navyse v slucke Boss Line Selectoru. Tym k cistemu zvuku primiesavam prave Darkglass. Zvukovo je to ine ako klasicky Blend potak na krabickach...
Hmmm, to zní dosti zajímavě s tim line selectorem, to se docela líbí. Z jakého důvodu si zvolil tuhle variantu?
Já jsem si totiž koupil Darkglass B3k. Když to zapojím normálně před Hockeho, tak to ten zvuk docela nehezky zprasí, zvuk se dosti ztratí, neni tak průraznej. Bude to taky o nastavení, se kterým jsem si zase tolik nehrál, i když jsem různý varianty zkoušel, tak pochybuju, že čisté zapojení před zesík a kroucení blendem, případně boostama to zásadně vyřeší.
Mate zkusenosti s Ashdown CTM100 nebo CTM300?
https://ashdownmusic.com/collections/he … m-300-head
CTM300 = 30 kilo :-)
Koncové lampy KT88 jsem měl v Traynoru a zvuk se mi oproti EL84 nelíbil, přišel mi studený jako z tranzistorů.
Štelování biasu u každé lampy uživatelem mi zavání problémy (něco podobného měl právě Traynor v první verzi a bylo to poruchové).
Ale zkušenost s Ashdownem nemám.
Hmmm, to zní dosti zajímavě s tim line selectorem, to se docela líbí. Z jakého důvodu si zvolil tuhle variantu?
Pretoze mi nestacil blend na efekte - ten sa sprava inak. Na line selectore si nastavim A+B mode a upravim uroven cisteho zvuku a zvlast uroven efektovaneho zvuku takze ich spajam dohromady. Sprosto povedane, zostane mi cisty zvuk ako zaklad bez ovplyvnenych spodkov a k tomu je este nalepeny skresleny zvuk. Idealne by bolo mat na podiu 2 aparaty = jeden na cisty a jeden na skresleny zvuk. Takto sa snazim dosiahnut to iste.
To je věc, kterou jsem tak chtěl udělat, ale on bazarový line selector je těžce nedostatkové zboží, asi si ho koupím jako nový (a zkreslení budu tahat ze zooma), tak jsem to chtěl zkusit jako dva míchatelné preampy. Takže dík za zkušenost!
Asian Bamboo napsal:Hmmm, to zní dosti zajímavě s tim line selectorem, to se docela líbí. Z jakého důvodu si zvolil tuhle variantu?
Pretoze mi nestacil blend na efekte - ten sa sprava inak. Na line selectore si nastavim A+B mode a upravim uroven cisteho zvuku a zvlast uroven efektovaneho zvuku takze ich spajam dohromady. Sprosto povedane, zostane mi cisty zvuk ako zaklad bez ovplyvnenych spodkov a k tomu je este nalepeny skresleny zvuk. Idealne by bolo mat na podiu 2 aparaty = jeden na cisty a jeden na skresleny zvuk. Takto sa snazim dosiahnut to iste.
Line selector proto taky umožňuje bez obav používat kytarový zkreslení. Též jsem ho měl. Naštěstí mě GAS v tomto směru opustil a zjistil jsem, že mi stačí nakouřenej zvuk ze zesilovače
Faky77 napsal:Asian Bamboo napsal:Hmmm, to zní dosti zajímavě s tim line selectorem, to se docela líbí. Z jakého důvodu si zvolil tuhle variantu?
Pretoze mi nestacil blend na efekte - ten sa sprava inak. Na line selectore si nastavim A+B mode a upravim uroven cisteho zvuku a zvlast uroven efektovaneho zvuku takze ich spajam dohromady. Sprosto povedane, zostane mi cisty zvuk ako zaklad bez ovplyvnenych spodkov a k tomu je este nalepeny skresleny zvuk. Idealne by bolo mat na podiu 2 aparaty = jeden na cisty a jeden na skresleny zvuk. Takto sa snazim dosiahnut to iste.
Line selector proto taky umožňuje bez obav používat kytarový zkreslení. Též jsem ho měl. Naštěstí mě GAS v tomto směru opustil a zjistil jsem, že mi stačí nakouřenej zvuk ze zesilovače
Dnes jsem měl cestu do Prahe, tak už ho mám doma. Pánové, díky za radu, jsem zvědav, jsem zvědav, jsem zvědav
To je věc, kterou jsem tak chtěl udělat, ale on bazarový line selector je těžce nedostatkové zboží, asi si ho koupím jako nový (a zkreslení budu tahat ze zooma), tak jsem to chtěl zkusit jako dva míchatelné preampy. Takže dík za zkušenost!
Na kytarách je teď v lehké slevě........ o 10% níže
Já vím, mám ho objednaný, jen si ho dneska vyzvednout.. Dobrá davovka
Jako lampou nepolíbený jedinec se chci zeptat... Tento brutální zvuk ala John Entwistle je znakem Hiwattu a nebo to umí i jiný lampáče, resp. lampy?? Co HOT, Ampeg V4B, EBS T90 a tak??
https://www.youtube.com/watch?v=hbkQmpJl4GI
Jde mi zejména o zvuk Fendera 4:12!
Díky moc za postřehy.
Já si podobný zvuk koupil v krabičce. EHX Bass Soul Food. Mám ale problém, nekreslí mne tolik. Páč výstupní signál z mé pasivní basy je asi slabý. Uvažuji o prodeji a výměnou za jinou. Zatím jsem náhradu nenašel :-)
https://www.youtube.com/watch?v=lZQ7vBE8hdE&t=8s
https://www.youtube.com/watch?v=-Cqi6HKU7MY&t=121s
Nevlastnite nekdo v Brne ci okoli Ampeg V-4B? Nebo nevite kde se da zkusit na krame? Diky
Tak co, kdo první testne Marsahall Origin 50 s basou? Od kytaristů je slyšel samou chválu, že to hraje fakt jak staré kousky. Rluke co?
Tak co, kdo první testne Marsahall Origin 50 s basou? Od kytaristů je slyšel samou chválu, že to hraje fakt jak staré kousky. Rluke co?
Haha....cenovka nového je hodně příjemná ale za a) je to novota, za b) 50W je pro mě nepoužitelných i na zkušebně, za c) osobně preferuju JMP 100W
Ach so, já myslel, že u Hiwatta (či to bylo SoundCity?) jsi psal, že to máš stejně přeplé na 50, tak to nic... A já bych ti to klidně odrbal (možná i nějakou tu plíseň bych tam vytvořil).
Jo SC100, ale je fakt že to byly jiný watty Papírově stejnej Hiwatt i JCM800 byly o poznání tižší, tam jsem to musel vždy tavit aspoň na 3/4
ahoj, tady na foru jsem koupil skvely apec music man hd 30. sem desne spokojeny se zvukem jako takovym (napr. v primem srovnani a/b s fender bassman 135 mi to dokonce zni lip a to nema lampy v prampu), jenze pomerne brzo kresli, coz by me nevadilo, kdybych nepouzival pomerne casto looper a neposilal do aparatu 2-3 smycky zaraz. tento apec umi hrat ciste tak pri zesileni gainu na stupen 4 max, pak uz lehce nakresluje. pokud tam poslu jednu stopu navic, tak uz je to gulas, takze na hlasitejsi hru tohoto stylu, to moc neni. resim to samoze tak, ze hraju na dva aparaty zaroven, do sterea, ale casto posilam smycek vic, bohuzel ne jen dve, abych tomuto problemu zabranil. ano, sam sem si to tak navaril, ale sam se z toho neumim vylizat. u trandaku mi to samoze nikdy nedelalo, gk nebo swr uneslo klidne 3 stopy naraz a vsechno bylo citelne, jenze se mi k nim ne uplne chce vracet (ale rad je mam furt, to jo), jelikoz zvuk teto lampy je proste (aspon pro me) fakt jinde. sem v lampach dost amater a mozna i tento dotaz je amatersky, ale dovedl by mi nekdo poradit, de z toho nejak ven? lampove aparaty, ktere hrajou jen ciste a nekresli s tim "problem" mit nebudou? resp. myslte, ze de tento aparat vnitrne postelovat tak, aby hral nacisto?
Tak co, kdo první testne Marsahall Origin 50 s basou? Od kytaristů je slyšel samou chválu, že to hraje fakt jak staré kousky. Rluke co?
Možná by stálo za to vyzkoušet i Hocke BLUES 18MH, má jenom 5,4kg a hocke je schopný udělat i zakázkové úpravy.
Včera jsem se stavoval u p. Hockeho v dílně a chviličku přes BLUES 18MH brnkal. Je to maličké, skoro kapesní a na svou velikost dost hlasité. Na tišší hraní (jazz, ...) nebo do studia naprostý ideál. Pro člověka střídajícího basu a kytaru hotové požehnání. Jako náhrada PA do bigbítu, rocku, ... už pro basu hlasitostně samozřejmě nestačí. Zvukově byl tenhle diblík oproti "dospělým" lampáčům (BT100 a BT130) víc středový. Byl ale zapojený jen do 12" bedny, s 15" by to bylo samozřejmě lepší.
Trochu jsem p.Hockeho lámal, jestli by byl schopen/ochoten postavit něco podobně malého (šířka shodná s BLUES 18MH, hloubka klidně větší), ale s výkonem 30-50W a možná by se to snad dalo. Tož tak.
, ale s výkonem 30-50W a možná by se to snad dalo. Tož tak.
jo jo to by bylo fajn do stredne hlasie kapely s bubnama mi to prijde rozumna wataz
Včera jsem se stavoval u p. Hockeho v dílně a chviličku přes BLUES 18MH brnkal. Je to maličké, skoro kapesní a na svou velikost dost hlasité. Na tišší hraní (jazz, ...) nebo do studia naprostý ideál. Pro člověka střídajícího basu a kytaru hotové požehnání. Jako náhrada PA do bigbítu, rocku, ... už pro basu hlasitostně samozřejmě nestačí. Zvukově byl tenhle diblík oproti "dospělým" lampáčům (BT100 a BT130) víc středový. Byl ale zapojený jen do 12" bedny, s 15" by to bylo samozřejmě lepší.
Trochu jsem p.Hockeho lámal, jestli by byl schopen/ochoten postavit něco podobně malého (šířka shodná s BLUES 18MH, hloubka klidně větší), ale s výkonem 30-50W a možná by se to snad dalo. Tož tak.
Na basu to chce mít aspoň 50W (2x EL v konci) ale to znamená taky mít odpovídající hmotu v železe u obou traf. A to pod 12 kilo komplet asi nevyjde.
Na basu to chce mít aspoň 50W (2x EL v konci) ale to znamená taky mít odpovídající hmotu v železe u obou traf. A to pod 12 kilo komplet asi nevyjde.
Stovka Hocke BT100 má 12,5 kg, stotřicítka BT130 má 14,7 kg, tedy padesátka by klidně mohla mít pod deset. Ampeg PF-50T má třeba 8,8 kg.
No, na poctivých 50W výkonu potřebuješ napájecí trafo tak 70W, to na EI jádře odhaduju na 4,5 kilo. Výstupní trafo bude maličko lehčí, tak 3,5 kilo. K tomu plechové šasi kilo a case taky kilo, součástky, bižuterie a nožky půl kila. Suma sumárum kolem 11 kilo (pro pájení na očka). Kdyby trafa byly toroidy, tak 7-8 kilo cca.
Možná to jde nějak odrbnout stavbou na plošňák, menšími rozměry, trafa na hraně a jinou konstrukcí skříně.
Já mám starší BT120 ála Marshall kolem 19kilo (trafa jsou trochu předimenzovaná a case je hodně bytelný). Hmotnost je to klasická a zvuk taky :-)
No, na poctivých 50W výkonu potřebuješ napájecí trafo tak 70W, to na EI jádře odhaduju na 4,5 kilo. Výstupní trafo bude maličko lehčí, tak 3,5 kilo. K tomu plechové šasi kilo a case taky kilo, součástky, bižuterie a nožky půl kila. Suma sumárum kolem 11 kilo (pro pájení na očka). Kdyby trafa byly toroidy, tak 7-8 kilo cca.
Možná to jde nějak odrbnout stavbou na plošňák, menšími rozměry, trafa na hraně a jinou konstrukcí skříně.
Já mám starší BT120 ála Marshall kolem 19kilo (trafa jsou trochu předimenzovaná a case je hodně bytelný). Hmotnost je to klasická a zvuk taky :-)
Naprosto souhlasím. Poctivý trafa, PTP pájení anebo na očka atd. - nic nemá cenu odrbávat za pofidérní úsporu hmotnosti. Je tady plno nářků kvůli váže aparátu ale za kšeft ho stěhuješ pár minut, zato basu máš na hrbu pár hodin.. Hlavu do flightboxu na kolečkách a jedem, po schodech se dá nosit stejně jen ve dvou, takže se tolik nenadřeš, box to samý. Sorry za OT, ale pořádnej zvuk za tu trochu námahy přece stojí, ne?
Je tady plno nářků kvůli váže aparátu ale za kšeft ho stěhuješ pár minut
Ale když jsi na to sám a máš před sebou úzké příkré schody, tak je to opruz. Zvlášť se sedmdesátikilovou osmidesítkou
810 se dá vzít tak jedině na ven. Do klubů ji tahat je nesmysl.
810 se dá vzít tak jedině na ven. Do klubů ji tahat je nesmysl.
Co třeba jako nechat ji před klubem a řádně osolit :-)
Proč ne. Nakonec, doma 810 taky netaháš do pokoje do patra. Bedna bydlí v přízemí v garáži. A když v pokoji brnkáš, tak přes bezdrát se napojíš do garáže na aparát. Se musíš krásně slyšet i v 2. patře. Když můžou být centrální vysavače, proč ne centrální basový aparát pro celý barák :-)
KarelSam napsal:Je tady plno nářků kvůli váže aparátu ale za kšeft ho stěhuješ pár minut
Ale když jsi na to sám a máš před sebou úzké příkré schody, tak je to opruz. Zvlášť se sedmdesátikilovou osmidesítkou
Jasně, všude to není ideál. Když jsme posledně rvali 4x12ctku do Kainu tak jsme si mákli. Ale já nehraju sám
Jasně, všude to není ideál. Když jsme posledně rvali 4x12ctku do Kainu tak jsme si mákli. Ale já nehraju sám
A proč? Zrovna Kainu je kvalitní PA
KarelSam napsal:Jasně, všude to není ideál. Když jsme posledně rvali 4x12ctku do Kainu tak jsme si mákli. Ale já nehraju sám
A proč? Zrovna Kainu je kvalitní PA
PA je výborný, ale erární basová bedna stojí za prd.. Třeba už si někdo dal tu práci a našel co tam chrastilo. Já nemám linku, jedu přes mikrofon, takže jsem na dobrý bedně závislej, hráli jsme tam někdy najaře a basa šla přes DI - to pak nemá cenu vláčet sebou Marshalla. Takže posledně jsem si to radši vzal komplet i s bednou...
No, na poctivých 50W výkonu potřebuješ napájecí trafo tak 70W, to na EI jádře odhaduju na 4,5 kilo. Výstupní trafo bude maličko lehčí, tak 3,5 kilo. K tomu plechové šasi kilo a case taky kilo, součástky, bižuterie a nožky půl kila. Suma sumárum kolem 11 kilo (pro pájení na očka). Kdyby trafa byly toroidy, tak 7-8 kilo cca.
Možná to jde nějak odrbnout stavbou na plošňák, menšími rozměry, trafa na hraně a jinou konstrukcí skříně.
Já mám starší BT120 ála Marshall kolem 19kilo (trafa jsou trochu předimenzovaná a case je hodně bytelný). Hmotnost je to klasická a zvuk taky :-)
Já mám právě od hockeho zesilovač 45W (navíc má i volitelnou odpojitelnou zátěží, aby mohl fungovat i bez připojených repráků, třeba při nahrávání), rozměry jsou menší a váží myslím tak jak říkáš kolem těch 10-11 kilo. Přesně to bohužel nemám na čem zvážit.
Jo a ještě doplním a pomůžu si citací od hockeho: "U lampáčů je linkový výstup samostatné vinutí na výstupáku (takže je to jako přez oddělovací trafko)", což jsem pochopil, že znamená, že i na DI máte zvuk prohnaný jak přez preamp tak i přez lampy v powerampu, takže není nutné to brát jenom přez mikrofon a zároveň není potřeba ground lift, jako že je to galvanicky oddělené.
Tak včera jsem poprvé vyzkoušel s kapelou nový přírůstek - Simms Watts AP 100 s origo 4x12. Tyhle stroje se vyráběly v Londýně začátkem 70. let, údajně ve firmě nějaký čas byl i Terry, sym Jima Marshalla - poté co se pohádal s otcem. Po několika letech ale firma zavřela, takže jsou to celkem raritní aparáty. Hlava má 4x EL34 v ultralineárním zapojení s napětím přes 600V aby se dosáhlo co největšího zesílení než začne kreslit. Toho jsem se trochu bál, že to bude zvukově jalový, ale úplně zbytečně. Zeslilovač má 4 vstupy - 2x Normal a 2x Bright, každý kanál Volume a korekce, a společný Master. Normál je normál, ale neskutečně plnotučný, Bright je spící zvíře. Ještě jsem neměl čas vstupy prodrátovat jako čtyřdíru, ale asi to bude to pravý ořechový. Tenhle aparát mě neskutečně baví a to se teprve poznáváme Hlava i bedna jsou dokonce větší než Marshall (a také těžší ) Oproti Superbassu má Master, takže se dá kreslit už při přijatelné hlasitosti.
Ty jo, super! Taky jsem po tom pokukoval. Ale Peněženka měla jiný názor :-))
Tak snad někdy, jednou ... tenhle aparát a Super Bass mi nedaji spát :-)
Mateusz Piotrowski - Simms Watts AP100 with matching 4x12" demo on Bass Guitar: https://www.youtube.com/watch?v=4RpWO8r5pjg
Znáte někdo Ampeg V-4B Classic series. Asi 90s.
Jaký to má výkon? 100W a nebo 300W jako SVT?
https://hudba.bazos.sk/inzerat/94976689 … 610HLF.php
Díky
Znáte někdo Ampeg V-4B Classic series. Asi 90s. Jaký to má výkon? 100W a nebo 300W jako SVT?
Je to 100W, trochu jiné konstrukce jako SVT a cenu má celkem přepálenou
Je to 100W, trochu jiné konstrukce jako SVT a cenu má celkem přepálenou
Ok, díky. Já bych rád nějakou klasiku jako Ampeg, ale stačilo by mě právě 100W.
Buď něco takovýho a nebo V-4B RI.
To SVT co prodáváš je asi moc i do hard rocku ke dvěma Marshallům, co? Chtěl bych nějakej nakouřenej rockovej zvuk!
Ok, díky. Já bych rád nějakou klasiku jako Ampeg, ale stačilo by mě právě 100W. Buď něco takovýho a nebo V-4B RI. To SVT co prodáváš je asi moc i do hard rocku ke dvěma Marshallům, co? Chtěl bych nějakej nakouřenej rockovej zvuk!
Hele, nejdřív jsem z toho CL byl v pasti a přišlo mi to fakt strašně moc...po těch pár zkouškách jsem buď trochu ohluchl a nebo líp vychtal poměr gain/volume a přijde mi to v pohodě...trochu to nakouří a je to +/- zvuk co mě ba. Teď mám Gain lehce před 3/4 a v volume jsem na půlce a jsem ok...na zkušebně, s lednicí proti kytarovýmu fullstacku
Ale prostě radši mám Orange a chtěl bychg zkusit něco jiného...
Hele, nejdřív jsem z toho CL byl v pasti a přišlo mi to fakt strašně moc...po těch pár zkouškách jsem buď trochu ohluchl a nebo líp vychtal poměr gain/volume a přijde mi to v pohodě...trochu to nakouří a je to +/- zvuk co mě ba. Teď mám Gain lehce před 3/4 a v volume jsem na půlce a jsem ok...na zkušebně, s lednicí proti kytarovýmu fullstacku Ale prostě radši mám Orange a chtěl bychg zkusit něco jiného...
Jo tak ono to asi nebude jakože 3x hlasitější než 100W. Ale třeba 2x...
Láká mě to, ale ta váha je šílená!
Jo tak ono to asi nebude jakože 3x hlasitější než 100W. Ale třeba 2x... Láká mě to, ale ta váha je šílená!
Tak nějak Na váhu si zvykneš...už moc nevidím rozdíl mezi 25 a 36 kily a pokud to člověk nedává pořád na lednici tak se to dá i v jednom celkem v pohodě přenášet...pokud máš hodné spoluhráče (ne jak já:D) tak se dvou jak nic...kdyby něco tak piš SZ ať to tu nezapalvíme...
Vzal jsem na milost MV3, prd ho na Markbass TRV 115P, to P sem vypnul, a nadělil mu signál v podřadnym Blow Torch, čistej do jednoho a lehce špinavej (Hlavně EQ, fuzz vypnutej) do druhýho vstupu, dyk to lampítko topítko umí splitko, a tuhle krabku snáší dobře, našel správnej balanc, a mě se to vyhovuje. Asi to tak nechám.
Starsí ale stále použitelný článek o lampách - lampářům se může hodit:
https://www.frontman.cz/nebojte-se-poznat-tajemstvi-elektronek
Asi jsem právě nabyl dojmu, že tohle nutně musím mít rychle potřebuju, aby mi to někdo rozmluvil
Asi jsem právě nabyl dojmu, že tohle nutně musím mít
Taky se mi to ukrutně líbí.
rychle potřebuju, aby mi to někdo rozmluvil
Ono se stačí podívat na cenu 2.400 € ~ 58.000 Kč a rozmluvilo se mi to samo
Thomann to má za 49k. https://www.thomann.de/cz/fender_acb_50.htm
Je to pořád raketa, ale líbí se mi to teda moc.. že bych byl skoro ochotnej to za to dát
A nema ted Hocke v nabidce 45w celolampovy kombo?
A nema ted Hocke v nabidce 45w celolampovy kombo?
Jj, s dvanáctkou reprem. Upřímně řečeno, radši bych taky patnáctku. Ale to by asi u mistra bylo řešitelné: https://hocke.eu/index.php?page=eshop_item_detail&id_eshop_cat=4&lang=cs&id_eshop_item=222
Co sa vam na tom paci? Bez srandy.
Ja som nejak nepochopil pre koho je to urcene vzhladom na vysoku cenu a dany vykon. A v tom videu si mohol aspon naladit nastroj
Ja som nejak nepochopil pre koho je to urcene vzhladom na vysoku cenu a dany vykon.
Cena je teda vysoká, ale 50 W v celolampě je výkon do rozumné kapely (pop, rock, blues) dostatečný.
Ještě jedno lampové kombo je už delší dobu na bazaru.
https://hudebnibazar.cz/prodam-baskytarove-lampove-kombo/ID383682/
Ještě jedno lampové kombo je už delší dobu na bazaru.
https://hudebnibazar.cz/prodam-baskytarove-lampove-kombo/ID383682/
No ta možnost naklánění elektronkového zesilovače není zrovna nejrozumnější. Myslím si, že takhle dost trpí životnost lamp, které by měli být ideálně situované ve svislé poloze.
rychle potřebuju, aby mi to někdo rozmluvil big_smile
Ta cena, je vzhledem k výkonu, za mě blbost
Stránky Předchozí 1 2 3 4 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Aparatura » Celolampové aparatury