Myslím, že já jsem svůj aparátový ideál našel. Moje konečné řešení je Mesa Boogie Powerhouse 8x10 případně 6x10. Hraje úplně jinak než Ampeg, TC apod., konkrétní a přitom plný zvuk. Když jsem to testoval, mj. v Audioteku v Brně, tak ať jsem do toho zapojil jakýkoliv nástroj, měl svou charakteristiku, přišlo mi, že věrnou. Navíc jsem ty bedny zkoušel i s Hartke HA 3500, který sám vlastním a myslím, že je to ucházející univerzální zesík, a kupodivu si to velmi rozumnělo. Ještě pouvažuj nad konfigurací 4x12, má také svoje kouzlo, záleží co od bedny preferuješ. Zajímavá je srovnávačka MB boxů na youtube, celé výrobní řady Powerhouse. Taky hodně napoví. Má to tři části, pro tvůj účel tato:
https://www.youtube.com/watch?v=v-GZLHaseik
Co se týče konstrukce, jsou tam trojúhelníkové bassreflexy, které se až tak moc často nevidí, určitě "spešl" žebrování, určitě zvukové odladění, vhodné repro pro konkrétní bednu... Každá firma to má jinak. Ale řekl bych, že důležitý je právě ten výsledný zvuk, který z bedny leze a který ovlivní opravdu dost faktorů, materiálem a konstrukcí počínaje a reprem konče.
Sám jsem byl rozhodnutý, že bych Mesu 8x10 nebo 6x10 pořídil, nicméně jsem posledního cca půl roku přešel na in earing a zatím jsem tyto úvahy přehodnotil jako neaktuální. Právě, že hraju jak zábavy, kde mi tahání až tak neva, když člověk tahá i PA, tam jeden krám navíc už nic neřeší, nákladní Iveco to uveze (tam používám Hartke HA3500, 4x10 a 1x15 Hartke XL série), tak s druhou kapelou soukr. akce typu svatby, kdy to vše řeším in earem a Zoomem B3 - z něj direct do PA, do uší svůj zpěv a basu a je to, pohoda bez tahání. Jinak in ear používám i na zábavách, přestože spoluhráči chtějí slyšet basu i na pódiu, jak byli zvyklí dříve. Takže pokud bych si chtěl dát dárek, udělat si radost a utratit prachy, přezbrojím boxy z XL série na Mesu a zřejmě bych měl klid.