Re: Hocke aparáty
Někam zmizely celolampové basové aparáty - to už jako nebudou?
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Aparatura » Hocke aparáty
Stránky Předchozí 1 … 5 6 7 8 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Někam zmizely celolampové basové aparáty - to už jako nebudou?
Taky jsem poslední dobou nad Hockeho celolampou přemýšlel... Jenže, nová není a z druhé ruky se toho nikdo nezbavuje, pochopitelně.
Ještě je v novém k mání Zeman a Horký... Myslím že klasiku Fender by postavili taky.
Nezkoušel někdo poptat p. Hockeho přímo ohledně těch celolamp, nebo aktivity obecně?
Nezkoušel někdo poptat p. Hockeho přímo ohledně těch celolamp, nebo aktivity obecně?
Psal jsem mu mail a říkal, že lampu plánuje...
pan P napsal:Nezkoušel někdo poptat p. Hockeho přímo ohledně těch celolamp, nebo aktivity obecně?
Psal jsem mu mail a říkal, že lampu plánuje...
Aha, mně právě neodpověděl, tak aspoň nějaké info
SMETS napsal:pan P napsal:Nezkoušel někdo poptat p. Hockeho přímo ohledně těch celolamp, nebo aktivity obecně?
Psal jsem mu mail a říkal, že lampu plánuje...
Aha, mně právě neodpověděl, tak aspoň nějaké info
To se tedy velmi omlouvám.
Včera mi přišel mail od P.N. ve 12hod. 16min. (nevím jestli myslíte tento).
Odpoledne a večer jsem byl mimo, dnes jak jsem se vrátil domů jsem hned odpovídal (v 17hod. 41min.).
Tak po nějaké době má Hocke nějaké noviny.
Box 2x8 http://hocke.eu/n208/
Box 1x14 http://hocke.eu/n114/
Box 1x14
Koukám 14ka B&C už není jen doménou Nookova Soundeliria. Každopádně dobrá volba
Musím mistra pochválit. Nechtělo se mi tahat s mými 25kg bednama SWR na různé komorní hraní, tak jsem si pořídi kombo Hocke BN110 (1x10, 100W), které váží lehce nad 10kg, je malé takže se dá pěkně nosit a cena je velmi příjemná. Koncepci "kombo" jsem zvolil z důvodu, že jsem chtěl , aby to bylo nositelné v jedné ruce a nemusel nosit více krámů.
U Hocke BN110 mne velice překvapilo celkové zpracování, mé předsudky očekávaly spíše něco "poslepovaného na koleni" ale na kombu všechno vizuálně ladí a celkově působí jako luxusní profi výrobek, ne jako nějaká očesaná laciná verze.
Po zvukové stránce mne potěšilo nejvíce, začnu výkonem. Stačilo by mi něco, co by umělo hrát dost nahlas abych se neztratil vedle cajónu s kytarou. Musím uznat, že hlasitostně je hodně silné a mám obrovskou rezervu, vzhledem ke svým rozměrům doslova překvapí, samozřejmě na takový ten sklepní metall, kde po zkoušce píská v uších to určitě nebude, ale v rozumné sestavě se nemusím bát ani toho Hčka, zní zřetelně a zcela rovnocenně ve srovnání s ostatními tóny.
No a těď zvuk, ve srovnání s mým aparátem SWR 2x(2x10 Goliath) + EDEN WTX260 je to o třídu jinde....HOCKE je lepší, nemůžu si pomoct. Bezpražec se starýma strunama krásně zpívá ať hraji na krkový nebo kobylkový snímač, je dynamičtější. U Cortky můžu konečně využívat clonu i u jetých strun a z komba jde konkrétní zvuk, to bych nečekal, libí se mi to.
Jsem rád, že jsem zvolil toto kombo, navíc český výrobek a měl čest poznat osobně i pana Hockeho, přesvědčil mne že umí, mohu jen doporučit.
Když se tohle vlákno objevilo, přidám pár poznatků.
Sešly se mi doma 3 bazarové kousky z produkce fy Hocke:
1) celolampa BT120 - dříve asi hodně populární zesík.
Můj je z produkce kolem roku 1993-5. Už tehdy velmi profesionálně provedený jak zvenku tak uvnitř. Koupil jsem za cenu menší než za malý tranzistor. Po výměně lamp u výrobce a amatérské opravě kondenzátoru ve zdroji chodí jak hodinky, dává až 135W a v sestavě s čímkoliv se neztratí. Jediné minus je regulace Volume, která nastoupí zkraje skoro naplno. Mám jej k sestavě 2x 115 s EVM15L a k pasivním basám a taky jako kompenzační pomůcku místo psychoanalytika. Vhodné pro lidi, co rádi zvuk Bassmana - omlazuje až k pubertě :-)
2) kombo BG115 - malé, skladné, univerzální kombíčko.
Ke mě přišlo jako předělávka na samostatný reprobox (ale bez repra, mříže a loga) a současně k tomu jako nefunkční MosFet zesilovač. Chtěl jsem to napřed jako box pro 18sound 15MB700, ale když jsem zjistil, že zesík (po drobných opravách) chodí, a zvukově dost dobře, vrátil jsem vše do orig.podoby komba. Jako repro v něm nakonec zapadl Peavey Black Widow (provedení se čtvercovým magnetem). Výsledek spolu dává zvuk od temného basování až po Jaco chrochtání, použitelný výkon někde kolem 120W (limitiváno chlazením a trafem zesilovače). Pro zvýraznění brilancí u slapu by to chtělo přidat hornu (orig.osazení používá Emi.Delta15A, která to vcelku ustojí), ale mě nechybí. Kombo vhodné na hlasité doma, zkušebny i malá podia a kluby. Pokud by se k němu doplnil externí aktivní box (jeden takový jsem fy Hocke viděl), vystačí i na velké sály. U mě ještě čeká na dokončení - z chlupáče půjde do koženky a dostane zpět orig.mříž, snad i s logem. Trochu nevīm co s ním (aparátů přibývá) - hraje opravdu dobře na to abych se jej zbavil, a i kdyby, cena noveho kousku moc šance na dobrý prodej nedává...To si radši obden ráno přivstanu, aby došlo i na něj :-)
3) box N112H - velmi výkonný profi box.
Pár let jsem měl dvě dvanáctky fy Markbass - NY122 s LM ii, který jsem vloni prodal s představou že raději 2 samostatné dvanáctky. To se změnilo na bádání v reproduktorech, kterým takové boxy osadit, kde Kappalajty patřily k top 3... A najednou se na bazaru objevil tento box, v provedení právě s Kappalajty a za cenu menší než jeden repro+horna+překližka k tomu - jako znamení osudu, že tohle je to správné osazeni i pro mě.
Po vyzkoušení, rozebráni, atd :-) jsem se rozhodl box nechat jak je - je perfektně a čistě provedený, patřičně vyztužený, hodně citlivý a přitom snese i měkké basy. Po vyřešení problémku čím jej krmit (a i tady jsem se řízením osudu dostal k zesíku, který mě před pár lety zaujal) je sestava pohromadě - vyvážených a citlivých 750W při váze pod 30kilo bez basy...ještě doplnit původní logo výrobce na box.
Zvukem je výraznější a mnohem srozumitelnější než NY122, celá sestava si rozumí jak s bezpražci singlovými i humbuckerovými, tak i s aktivními basami a slapem. I Hčko vcelku zazní srozumitelně. Podmínkou je ale i dostatečný prostor do kterého se hraje. Malý klub nebo zkušebnu to přeplní zvukem. Je to spíš podiová sestava nebo pro střední/větší sál, zvlášť při zvukových možnostech SD800 ve středech.
Když jsem doplnil do sestavy ještě jednu PA15", dohromady jsem tak vyděsil koťata (vrátily se domů až za tmy s vytřeštěným, těkavým zrakem) a od manželky zaslechl útržky projevu "... vystěhovat ..." (tak nevím jestli to bylo něco ke krizi s utečenci, ne spíš něco rodinného?).
Ale vážně - zkušenost s Hocke produkcí veskrze pozitivní, navíc (moje zkušenost v diskusi majlem) výrobce je velmi otevřený pro customizace typu: jiné osazení boxů, povrchovka. Cenová hladina nové produkce je na úrovni použitého zboží světových výrobců, mechanické provedení je mnohdy kvalitou předčí. Boxy jsou vhodné pro univerzální profi použití (pokud není nezbytné mít na boxu cedulku Eden či podobnou), zesilovače jsou více poplatné stylu a zvuku, tedy volba podstatně komplikovanější.
Jak už jsem jednou psal (nechci být jako Matej s jeho Šíhenkou , ale musím si opět přisadit:
Už týden to valím přes Hockeho lampovou stodvacítku a čtyřdesítkovou bednu a můžu zkonstatovat: na nic takhle dobrýho jsem nikdy nehrál. Ta celolampa je skvostná, kapelu to posunulo o stupeň nahoru, pocit z hraní je neskutečnej, ona reaguje na všechny nuance hry pravačkou jak ochočená kobylka na opratě. Barva zvuku, objem, tmelivost s kapelou jsou excelentní. Výkonu je spousta (toho jsem se bál nejvíc, jestli 120W bude stačit). I bedna, která mi sice přišla dobrá, leč žádná špička, teď hraje neuvěřitelně. Podtrženo, sečteno: jsem na konci hledání. Investice do čehokoliv jiného by byla naprostá blbost a zoufalství
Od toho konstatování utekly už 2 roky, moje pocity jsou stále stejné, maximální spokojenost.
Na hospodský hraní s cajonem mám pak ještě Hocke BG 210H a kromě vyšší váhy mu nemám co vytknout. S pětkovým JB si rozumí náramně, prostě nádhera. Konec chvalozpěvu
Jak už jsem jednou psal (nechci být jako Matej s jeho Šíhenkou , ale musím si opět přisadit:
...co? Neser sa do mňa more,...lebo keť pjéskněm, tricať kamarátou mi přiďe na pomoc.
tricať kamarátou mi přiďe na pomoc
A co jako, mam většího bráchu, heč. A je u mariňáků
A je to tady pánové!!!
Tak to je bomba - jak příjemnou cenou, tak i váhou (-4kg proti mému = 15kg - tohle je dobře nositelné) a rozměry (-9cm na šířku zato +5cm do hloubky proti mému staříkovi BT120 = lepší stabilita pro převoz).
Dál na první pohled korekce sice bez posouvání středů, ale to bych oželel. Chybí taky pradávný Slope (dnes prakticky pro basu nepotřebný). Zato přibyl celkový Master (a ten mi u mého citelně chybí).
Musím vyzkoušet !
A je to tady pánové!!!
A sakra! To zas budou bezesné noci... o spárování bedny stejné značky s tímto
Hmm asi se do tech Pardubic budu muset podivat. I když je to nebezpečné.....
Teď jsem se díval na Parlamentní listy a zatím v Pardubicích nebezpečí nehrozí (schválně jsem si dělal čárky kdy se zmíní o Pardubicích - a ani jednou).
Teď jsem se díval na Parlamentní listy a zatím v Pardubicích nebezpečí nehrozí (schválně jsem si dělal čárky kdy se zmíní o Pardubicích - a ani jednou).
To je jasný, lid pardubicky může být v klidu. V ohrožení života budu ja až se vratim domu s další bednou a koktajíc budu objasnovat k čemuže potřebuji další, v poradi již šestadvacatou bednu :-D naslednĕ oznamim rodinnou dovolenou v autokempu Sedmihorky protoze na vic neni.....jednoznačný mord....:-D
naslednĕ oznamim rodinnou dovolenou v autokempu Sedmihorky protoze na vic neni....
Náhodou Sedmihorky není zrovna špatná destinace
Asian Bamboo napsal:naslednĕ oznamim rodinnou dovolenou v autokempu Sedmihorky protoze na vic neni....
Náhodou Sedmihorky není zrovna špatná destinace
To nejsou, ale očekávání je větší. Pojedeme na Mácháč ;-)
Sedmihorky ... první ráno nám dali na stan cedulku, že máme doplatit za plochu stanu. Prý si ho byli přeměřit a bylo o půl m2 větší, než odhadem nahlášená velikost. A další den mi doporučovali odjezd. Že prý moc chrápu a jiní návštěvníci si stěžují. Tak teda nevím
Trošku se nam tady mění vlákno na Urlaub, Ferien und Reisen ;-) ale, pravda, začal jsem to ja :-D
Nová celolampa: http://hocke.eu/tube-amplifier/
Mistr přešel na 2xKT88 v koncovém stupni.
Dotaz na tvůrce: Je výrazný zvukový rozdíl u KT88 oproti EL34? (kromě dvounásobku výkonu na lampu) Někde jsem četl, že by měli být zvukově pevnější/tvrdší ve vyšších hlasitostech.
Nová celolampa: http://hocke.eu/tube-amplifier/
Mistr přešel na 2xKT88 v koncovém stupni.
Dotaz na tvůrce: Je výrazný zvukový rozdíl u KT88 oproti EL34? (kromě dvounásobku výkonu na lampu) Někde jsem četl, že by měli být zvukově pevnější/tvrdší ve vyšších hlasitostech.
Děkuji za dotaz. Právě jsem se vrátil z oslavy narozenin známého a jelikož jsem osoba zaujatá (a t.č. i pod vlivem), je těžké hodnotit rozdíl mezi KT88 a EL34 v konc. stupni. Myslím, že "výrazný" rozdíl ve zvuku nebude - potažmo každá lampa má asi trošku jiný charakter. Co jsem zatím dnes zkoušel (BT100 versus BT130) s JB a N410, zdá se mi, že KT88 mají jakoby pevnější středy. Ale to je subjektivní (mám na JB už letitý struny SIT, zítra chci natáhnout nový). Ale co asi platí - lampa je lampa a je radost na ni hrát (i za cenu té váhy, ale kytaristi vědí své a zatím na digitály nehrajou - aspoň rockeři).
někde jsem četl že KT88,6550 jsou vhodnější pro bass ampy. ale to jsou takový povídačky z internetu. Každopádně 80% bass celolamp jsou právě s KT88 v konci. Mě by zajímal právě výkon BT100 a BT130 je tam pocitově rozdíl?
Proti EL34 mají KT88 větší anodovou ztrátu, tudíž se dají využít pro větší výkony.
Rozdíl mezi 100 a130W je jen cca +1,14dB ve prospěch 130W, což je na hranici rozlišitelnosti. Pocitově to změřit neumím, resp. nechci kázat bludy.
Btw vývoj jde dál a už jsou lampy KT120 s ještě větší Wa, pro ještě větší výkony.
Mě hlavně příjemně překvapuje ta nízká váha na ten výkon.
Vypadá to moc dobře.
Mám doma dvě celoflašky (Hocke BT120 - 4x EL, Traynor YBA200 - 4x KT).
Hocke je zvukově výrazně zajímavější, dobře tlačí ve středech a je více univerzální, zvuk má silně lampový (moc pěkné), komprimuje atd. Zvuk má klasický, vintage - ideální pro pasivní nástroje, bezpražec.
Traynor je rockově podbarvený, do V, skoro nelampový. Křížením s jinými preampy se ukázalo, že základní V charakter zvuku s cinkavými vyššími středy mu dává koncák, pasivní korekce zvuk nekroutí. Pasivní base nic moc nepomůže, Jazzbas nic moc, naopak Pprecl je na něm úžasný. Bezpražce nic moc (to na žádném Včku, že).
Řekl bych, že nejvíc ovlivní čistý zvuk basy zapojení zesíku (dá základní charakter zvuku), lampy až následně.
Výměna 4x EL nebo 2x KT vyjde na peníze cca stejně, i když mám dojem, že KT mají delší výdrž (ale mám zatím první sadu).
btw kdyz sme u toho laicka otazka jakej je rozdil 12AX7 a ECC83 je to jen jinej produktovej kod puvodnich vyrobcu pro lampicku stejne konstrukce .. nebo ne?
prave ze u nekerejch aparatu vidim tuto u jinejch ono a kdyz pak kouknu primo po ty lampe tak sou oba kody u stejne zarovky ..
Tady to myslím nezaznělo, takže řeknu, že jsme nedávno měli na minisrazu v Liberci možnost otestovat 3 různé lampové aparáty: http://baskytara.com/topic15431 - a Hocke BT130 mě osobně zaujal nejvíc. A ta nová BT100ka s KT88čkama je mi ještě sympatičtější, ač jsem na ni nehrál.
stejně jako u některých koncových lamp: 6550 = KT88
Tady to myslím nezaznělo, takže řeknu, že jsme nedávno měli na minisrazu v Liberci možnost otestovat 3 různé lampové aparáty ...http://baskytara.com/topic15431
Jsem rád, že neumřeš s vědomím, že minidigi je to nejlepší :-) Jak psal Pípa, kytáristi s celoflaškama se nám smějou, proč používáme a řešíme nějaké jiné zesilovače než celoláhve. Když nic jiného přece nehraje.
kytáristi s celoflaškama se nám smějou, proč používáme a řešíme nějaké jiné zesilovače než celoláhve. Když nic jiného přece nehraje.
Kytaristi jsou z úplně jiné planety zvané EGO! Ty bych nebral moc vážně...
Zvláštní, že vlastníci "nehrajících" pidi-zesáků jsou úplně v klidu a nemusí si tady nic dokazovat a obhajovat
Když bez těch flašek by jim to tak nezpívalo :-)
https://www.youtube.com/watch?v=d9oouMDQAIk
Když bez těch flašek by jim to tak nezpívalo :-)
https://www.youtube.com/watch?v=d9oouMDQAIk
Tak zrovna na tomhle videu má basák flašky taky ;-)
Když bez těch flašek by jim to tak nezpívalo :-)https://www.youtube.com/watch?v=d9oouMDQAIk
Kua ten Gary má tón jak hrom... mám husinu...
pepaol napsal:kytáristi s celoflaškama se nám smějou, proč používáme a řešíme nějaké jiné zesilovače než celoláhve. Když nic jiného přece nehraje.
Kytaristi jsou z úplně jiné planety zvané EGO! Ty bych nebral moc vážně...
Zvláštní, že vlastníci "nehrajících" pidi-zesáků jsou úplně v klidu a nemusí si tady nic dokazovat a obhajovat
Přesně tak - basák, když už chce něco vědět o kytarových zesilovačích, tak se poptá mezi kytaristy, event. si to sám na kytaru vyzkouší, poslouchá, srovnává.
Kytarista přijde a v domnění, že basa je něco jako kytara s méně strunami pro primitivy, rovnou extrapoluje své kytaristické zkušenosti do basosvěta :-)
Čest výjimkám! :-)
Abych nebyl zcela OT: zajímal by mně nějaký rozbor (akustický či elektrikářský), proč je u kytary pro zesílení uchu příjemného a kvalitního tónu celolampa prakticky nutností, zatímco u nižších frekvencí basy se mnohem více uplatní i pololampy a některé tranzistorové zes.? Co je to za jev?
proč je u kytary pro zesílení uchu příjemného a kvalitního tónu celolampa prakticky nutností
imho je to kravina zvlast na cistou kytaru ale dneska i na zkreslenou nas ex kytarak mel nakej digipreamp asi za 70koliku kerej umel simulaci prakticky cehokoli a beznej posluchac to uchem nepozna ...
btw treba muj starej rolandek z 70. umi krasnej crunch jak lampak pred vyhorenim ..
imho de spis o to jak se to chova nez primo o ten ton ... ale cert vi na kytaru sem prestal hrat nekdy pred 12ti rokama a kytarovej lampak sem nikdy nemel
nas ex kytarak mel nakej digipreamp asi za 70koliku kerej umel simulaci prakticky cehokoli a beznej posluchac to uchem nepozna ...
Podobně to má náš kytarista. Pořídil si digitální mulťák Boss GT100, tedy jejich vlajkovou loď, a je z něj nadšenej. Ale celolampový kombo k tomu používá, jen do něj vstupuje do smyčky, tedy využívá právě jen ten lampovej konec a hraje mu to tak výtečně. Zkoušeli jsme i přímo z Bosse jít do aktivního PA boxu a nebylo to ono, respektive musel si hodně pohrát se simulací reproboxu a vlastně i s nastavením toho PA, pak už se to dalo. Přesně tak, běžný posluchač to nepozná.
beznej posluchac to uchem nepozna ...
A kdo z nás řeší při výběru gearu ucho běžnýho posluchače? Ten nepozná precl vs. jazz, natož lampu..
A kdo z nás řeší při výběru gearu ucho běžnýho posluchače?
Lampa je fajn, ostatně ten Hocke BT100 už mě pár dní pokouší, je levnej, na lampáč lehkej, po zkušenosti s BT130 bude i zvukově určitě skvělej, ale 90% hraní mi stejně sejme zvukař jen linkou...
imho je to kravina zvlast na cistou kytaru ale dneska i na zkreslenou nas ex kytarak mel nakej digipreamp asi za 70koliku kerej umel simulaci prakticky cehokoli a beznej posluchac to uchem nepozna ...
V dnesnej dobe Axe FX pripadne zosiku Kemper sa necudujem. Nedy to este stale ma?
ECC83 je původně evropský značení, 12AX7, příp. 7025 u FENDERA je americký značení.
Lampáče tj. BT100(130) mají XLR link. výstup z výstupního trafa (s možností nastavení úrovně), takže zachovávají charakter lampy.
Lampáče tj. BT100(130) mají XLR link. výstup z výstupního trafa (s možností nastavení úrovně), takže zachovávají charakter lampy.
Aha, super, tak to jsem nevěděl
stejně jako u některých koncových lamp: 6550 = KT88
Kt88 maju iny tvar ako 6550.
A kdo z nás řeší při výběru gearu ucho běžnýho posluchače? smile Ten nepozná precl vs. jazz, natož lampu..
jak onehda pravil papa .. "zvuk basy zajima jen basaka"... ...
problem s kytarakama je ze pak to zabira misto v aute je to tezky atd ... ja se jim dycky snazim vnuknout myslenku ze 30kova lampa s jednou 12kou jim musi stacit na vse ..
V dnesnej dobe Axe FX pripadne zosiku Kemper sa necudujem. Nedy to este stale ma?
tuhle myslim povidal ze to prodal... ale jistej si nejsem...
Pánové, celoláhev na kytaru je poznat i mezi laiky.
Na druhou stranu ... přijde víc lidi ?
ja se jim dycky snazim vnuknout myslenku ze 30kova lampa s jednou 12kou jim musi stacit na vse ..
Vytesat do skály.
Náš kytarista měl celou svojí karieru tohle https://www.muziker.cz/fender-frontman-25r-black (starší verzi)
A odehrál na to úplně všechno, nikdy mu nic nechybělo
Pánové, celoláhev na kytaru je poznat i mezi laiky.
imho ne.. zalezi co hrajes jak to mas nastelovany atd jasne poznas nakej mizernej tranzistorovej bzucak oproti lampovemu zkresleni .. ale u cistejch a mozna i lehce nakreslenejch uz bych se to tvrdit neodvazil
a aparatku jako je treba Quilter to mozna nepozna ani odpornik
http://www.quilterlabs.com/
btw pani moderatori co udelat nejaky cut a soupnout to jinam at tady nekazime Hocke vlakno ...
Pánové, celoláhev na kytaru je poznat i mezi laiky.
Laik neřeší aparaturu, laik zuřivě sleduje levačku kytaristy a nejvetší odborníci mezi laiky čekají na kvákadlo.
U basáka laik řeší počet strun.
ja se jim dycky snazim vnuknout myslenku ze 30kova lampa s jednou 12kou jim musi stacit na vse ..
Taky si to myslím. Ale jinak ke kytarám: ta úžasná Garyho kytara z odkazu nahoře by podle mě zněla úžasně, i kdyby hrál na cokoliv....ten tón neleze ze zesilovače, ale možná až ze srdce, nebo kdoví odkud...
Garymu ten dloooouhý sustain kromě nástroje dělá komprese na flaškách Marshalla.
Hmm
https://youtu.be/cNEKZGbmtSI
30kova lampa s jednou 12kou jim musi stacit na vse
+666
btw pani moderatori co udelat nejaky cut a soupnout to jinam at tady nekazime Hocke vlakno ...
+1 000 000
Nejlépe od příspěvku http://baskytara.com/post393964.html#p393964 včetně.
Dnes som bol navstivit majstra Hockeho a musim ho tu tiez pochvalit. Velmi mily pan, maximalne ochotny. Odniesol som si zosik BT 130 a neviem sa dockat kedy ho prevetram s kapelou. Skusal som ho strasne narychlo na 4x10 bednu a hned mi ziarili oci stastim. Nevahal som ani minutu...
Hastur napsal:Nová celolampa: http://hocke.eu/tube-amplifier/
Mistr přešel na 2xKT88 v koncovém stupni.
Dotaz na tvůrce: Je výrazný zvukový rozdíl u KT88 oproti EL34? (kromě dvounásobku výkonu na lampu) Někde jsem četl, že by měli být zvukově pevnější/tvrdší ve vyšších hlasitostech.Děkuji za dotaz. Právě jsem se vrátil z oslavy narozenin známého a jelikož jsem osoba zaujatá (a t.č. i pod vlivem), je těžké hodnotit rozdíl mezi KT88 a EL34 v konc. stupni. Myslím, že "výrazný" rozdíl ve zvuku nebude - potažmo každá lampa má asi trošku jiný charakter. Co jsem zatím dnes zkoušel (BT100 versus BT130) s JB a N410, zdá se mi, že KT88 mají jakoby pevnější středy. Ale to je subjektivní (mám na JB už letitý struny SIT, zítra chci natáhnout nový). Ale co asi platí - lampa je lampa a je radost na ni hrát (i za cenu té váhy, ale kytaristi vědí své a zatím na digitály nehrajou - aspoň rockeři).
Zpětně to tu pročítám a měl bych dotaz k BT100.
Když má v koncáku jen 2 lampy, znamená to, že i koncák díky tomu snadněji/dřív zklesluje než u BT130?
Ne, zkreslení je o nastavení pracovního bodu koncových lamp, a pro basu je snaha vytlačit z konce co nejvíc čistého zvuku.
Zde prostě 2x KT88 na 100w cca stačí (jedna dává zhruba až 50W) - oproti EL34 nebo 6L6, které jsou kolem 30w jedna.
Ja mam BT130 a do skreslenia ho nedostanem, maestro to vyladil tak, ze by som to musel vytocit snad na maximum. Chvalim!
Dneska jsem na zkoušce otestoval Hocke B210H, koupil jsem ho za 3000.- (super kauf), kromě trochu orvaného koberce vypadá perfektně, do zkušebny ideální. To jak hraje mě rozsekalo, plný basový zvuk, navíc výkon, který mě fakt překvapil a nečekal jsem ho. Kdybych ještě někdy náhodou kupoval basový box, tak asi není o čem.
Dneska jsem na zkoušce otestoval Hocke B210H, koupil jsem ho za 3000.- (super kauf), kromě trochu orvaného koberce vypadá perfektně, do zkušebny ideální. To jak hraje mě rozsekalo, plný basový zvuk, navíc výkon, který mě fakt překvapil a nečekal jsem ho. Kdybych ještě někdy náhodou kupoval basový box, tak asi není o čem.
...jojo, pravda. Chvíli jsem oxidoval u kluků na zkoušce (máme společnou zkušebnu) a za ty prachy bych ten box bral všema deseti.
noomak napsal:Dneska jsem na zkoušce otestoval Hocke B210H, koupil jsem ho za 3000.- (super kauf), kromě trochu orvaného koberce vypadá perfektně, do zkušebny ideální. To jak hraje mě rozsekalo, plný basový zvuk, navíc výkon, který mě fakt překvapil a nečekal jsem ho. Kdybych ještě někdy náhodou kupoval basový box, tak asi není o čem.
...jojo, pravda. Chvíli jsem oxidoval u kluků na zkoušce (máme společnou zkušebnu) a za ty prachy bych ten box bral všema deseti.
já jsem to pak ještě zesílil a to se pak teprve rozehrálo :-D
Nějak jsem nenašel MartinXC profil, tak aspoň sem: rád bych mu poděkoval za možnost otestovat jeho Hocke BT120. A musím říct, že se mi to teda dost líbilo. Něco na těch flaškách je. A pan Hocke je zjevně umí.
Martine, nápodobně - díky za návštěvu a možnost osahat BigBanga oproti SD.
Re Hocke - díky zvuku BT120 jsem se vrátil k celolampě. I když pár tranďáků mám doma taky, ale když pustím flašky, je to svátek :-)
Nemate nekdo zkusenost s timhle kombem..Hocke BN112H ??jde mi o to,jestli by to stacilo do klubu popripade obcasne hrani bez PA na zahradkach v rockove kapele...jo a bubenik do toho nastesti moc nereze..
No jeste premyslim nad EDEN E210C..ale kdyz tady ctu same chvaly na Hockeho aparaty,tak teda nevim co by bylo lepsi..
Při možnostech 210 vs 112 je zvukově 210 jednoznačně vítěz.
Ale jak začneš špekulovat nad hmotností, rozměry atd, dojdeš zpět k 112 :-)
Tak jsem chtel maly, prenosny aparat na zkousky, nejlip mi vychazel MB little mark 250, nastesti jsem si na posledni chvili vzpomnel, ze ta bedna, co mam ve zkusebne je 210 Hocke a hraje jak krava, takze jsem za 7 a neco objednal BA300 s tim, ze mi jeste mistr zadni sluchatkovy vystup predelal na jack power output a udelal jsem dobre, mam klasicky tranzistor, ktery ma vykon, ze na zkusebne mi staci pulka, dobre...ne parádně hraje, je lehounky a velmi maly a je paradne postaveny. V realu vypada stokrat lip nez na fotkach na strankach. Za me muzu doporucit, kdybych nekdy v budoucnu prodal GK sestavu, tak se v prvni rade podivam na Hocke!
Máte někdo zkušenost s Hocke aparátama a kontrabasem?
Mám BN110 (kombo, 100w, 10p repro). Na baskytaru všechno super, hraje to jsem spokojenej. Ale s kontrabasem to není ono nechce to pořádně hrát. (ne nedokážu to líp popsat)
Přitom mám kontrabas s předzesilovačem odzkoušenej na jiným aparátu i na PAčku a tam funguje skvěle.
Je možný, že na to to kombo prostě není vhodný?
Zkušenost s kontrabasem nemám, ale asi bych začal od Adama - korekce na rovný průběh, což u pasivních korekcí zde použitých (FENDER) znamená teoreticky středy naplno, výšky a basy na nulu. Pak přidávat co potřebuji. Když přidám basy, tak pak středama ubírám i výšky a obráceně, když přidám výšky, středama ubírám basy. Další možný extrém je výšky a basy na max a středy na nulu - tím udělám díru cca na 300Hz -30dB.
Mam tu pro mistra zase jedno, doufam stastne, shledani. Problem je, ze sem chtel lampu, ale vo lampach vim uplny prd. Posledni EL34 zhasina, hlava hraje i tak. Lezela sest let nekde na pude. Predpokladam, ze musim EL34 vymenit, sou parovany po dvojicich nebo po ctyrce? Ty ostatni budou asi ok. Mohl bych mistra pozadat o par radku k tomuhle kousku? Moc info ke starsim modelum neni...
Drobet oživím téma:
opět ke mně dorazil přes bazar další skvělý český výrobek fy Hocke BN210 - 250W kombo s neo repry (Emi.Basslite S2010), celkem 19kilo v poměrně malém boxu. Dostal mě čistý dravý zvuk dvou desítek a mosfet zesíku a k tomu absolutně tichý chod (no fan)... hodně blízko k jinému skvostu Peavey Mark III. Oba skvěle vytahují zvukově to nejlepší z pasivních Fenderů.
Ale jen tak pro zajímavost - dotaz na vlastníky Hocke zesilovačů se "Sweep" středy:
Jak máte nejraději nastavené korekce?
Já podle obrázku: Treb=0, Sweep=5 až 10 (víc když přitvrdit), Mid=10, Bass=5-10 (víc když změkčit)
A na celoflašce: Treb=5, Sweep=8, Mid=10, Bass=10 (ale tady stahuju basy Slope=5-7)
Měl bych dotaz ohledně celolampy BT130. Totiž, jestli dobře pamatuju, je obecně problém připojit asi k libovolnýmu zesilovači repro s MENŠÍ než předpokládanou Ohmáží... Co se stane, když připojim VĚTŠÍ? Totiž nabízí se připojit BT130 ke kytarovýmu boxu 16Ohm, hlava ale předpokládá 4, nebo 8. Intuice mi řiká, že by to mělo fungovat (na podobnym principu fungujou výkonový brzdy, ne?), ale radši se tady ptám. Nejsem si dost jistej v kramflecích stran teorie, abych to byl schopnej do důsledku domyslet.
Měl bych dotaz ohledně celolampy BT130. Totiž, jestli dobře pamatuju, je obecně problém připojit asi k libovolnýmu zesilovači repro s MENŠÍ než předpokládanou Ohmáží... Co se stane, když připojim VĚTŠÍ? Totiž nabízí se připojit BT130 ke kytarovýmu boxu 16Ohm, hlava ale předpokládá 4, nebo 8. Intuice mi řiká, že by to mělo fungovat (na podobnym principu fungujou výkonový brzdy, ne?), ale radši se tady ptám. Nejsem si dost jistej v kramflecích stran teorie, abych to byl schopnej do důsledku domyslet.
To "obecně" platí u tranzistorů a "digitálů" - obecně napěťových zesilovačů: zátěž s vyšší ohmáží nevadí. U lampového - proudového zesilovače je to obráceně - vyšší ohmáž způsobí nedostatečné zatížení elektronek a dost jim tak zkracuje životnost. Do toho bych ndoporučil jít.
Určitá možnost je u 4lampového konce - nechat 2 lampy odborně odpojit a tím z 4/8ohm získat 8/16ohm ale mít k dispozici jen poloviční výkon.
Nebo jestliže box má 2 repro, přepojit z 16ohm na 4ohm.
Díky za vhled
jinak
2 lampy odborně odpojit
asi neznamená "vyndat" je, že?
Díky za vhled
jinak
MartinXC napsal:2 lampy odborně odpojit
asi neznamená "vyndat" je, že?
Jestli víš které 2 tvoří pár, tak jo - vyndat jeden pár.
Ad flachby: nějak mi tam nesedí ten pohled zezadu - poloviční samolepka - jako kdyby byla část šáska uříznutá a i výstupák mě nepřipadá originální.
Ad pan P: V koncovém stupni pracují dvě sousední lampy proti druhým sousedním lampám v zapojení "táhni - tlač" (push - pull). Lze tedy vyndat buď dvě vnitřní, nebo dvě vnější.
Výkon potom bude cca 70W sinus a výstup 4 ohmy pak bude 8 ohmů, výstup 8 ohmů pak bude 16 ohmů.
Výkon potom bude cca 70W sinus a výstup 4 ohmy pak bude 8 ohmů, výstup 8 ohmů pak bude 16 ohmů.
Skvěle! Děkuji
Ad flachby: nějak mi tam nesedí ten pohled zezadu - poloviční samolepka - jako kdyby byla část šáska uříznutá a i výstupák mě nepřipadá originální.
ten kluk co mi to dava do kupy, rikal, ze zapojeni je takovy zvlastni, tze. to vypada na nejakej napul bastl. Taky rikal, ze sou tam zbytecne silny trafa. Vystupak jako jack? Kazdopadne to hralo dobre, dokud neshorela ta sama EL34. Rejze asi dobre hori... Dekuju za postrehy.
Zapojení vychází z Fenderu Basman. Rejže Jako Čína? Používám lampy od Janko Juriče - JJ (Slovensko). Výstupák jako výstupní trafo
to uz nebyla vase lampa, btw. v paru by teda meli bejt vnejsi a vnitrni par?
Pokud všechny 4, tak čtveřice (kvartet), pokud 2 tak dvojice - pár (menší výkon) a to buď krajní, nebo vnitřní.
tak sem to chtel prodat, ale kdyz to zrovna hraje, tak to hraje tak dobre, ze uz nechci. Do ty doby nez se to zas vys...
Kluci nevlastní někdo na jižní Moravě kombíčko BN110? Nějak se nemůžu dokopat k výletu do Pardubic...
Kluci nevlastní někdo na jižní Moravě kombíčko BN110? Nějak se nemůžu dokopat k výletu do Pardubic...
Já ho mám, momentálně sice v Bratislavě. Ale porad každý týden jezdím do Brna.
Příští týden bych ho mohl dovést.
Tak jsem minulý týden navštívil Mistra v Pardubicích a ulehčil jsem mu o kombíčko BN110. Obrovská spokojenost, skvélé kombo po všech stránkách. Více ho budu rozebírat v chystané recenzi. Obavy z hraní na malou hlasitost, které jsme krátce rozebírali někde na straně 6 tohoto threadu, se nepotvrdily, takže musím dám zapravdu těm, co si ze mě tenkrát dělali srandu
Zároveň jsem o Mistrovi a jeho aparátech řekl svému otci, kterýžto hraje na violu bass s hlazenkama country. Ten zase mistrovi ulehčil o kombo BN114. Je také obrovsky spokojený (cituji: "Tenhle zvuk jsem dycky chcával."). Především si ušetřil asi polovinu váhy oproti předchozímu kombu.
Též jsem si krátce drnknul na mistrovu 70W celolampu, na kterou jsem se dlouho třepal. Bylo to jen krátké drnknutí, ale i tak jsem si říkal, že kdybych někdy potřeboval takovou celolampu, tak není co řešit a jedu zase do Pardubic.
No a tom, že je s mistrem v pohodě domluva a tak vůbec všem asi nemusím vykládat. To tady už stejně každý ví...
Co se týče basy jsem pořád totální začátečník. Snažím se tu lovit různé info a i na základě toho jsem pořídil mistrovo starší kombo BG 112 a jsem s ním velmi spokojen. Přiznám se že šilhám po B115LF a k němu zesilovač taky od pana mistra. Vím že se tu píše o celkové universálnosti těchto aparátů. Snažím se hrát prsty, rockovo metalová muzika - někde od U2, přes Sabbaty až někam po Trautenberky. Mám Cort B4 s Elixírama. Jak se díváte na tuto kombinaci? Hrajeme 2 kytary s Maršálama a dost energický bubeník, kombo musím na zkouškách dávat někde za půl výkonu a to ještě ze své skromnosti a hlavně ze strachu, aby moc neslyšely ty pazvuky co občas vytvářim. A nechci to kombo trápit honěním někde na skoro plný výkon.
Než 115 tak raději 410, klidně i starší. Občas se Hockeho bedny na bazaru objevují (teď je tam 610 ale trošku drahá).
A k tomu Hocke 130W celoflašku, nová je za dobrou cenu. Jestli jsi spokojený zvukově s kombem, tak ti i celoflaška sedne.
To by mělo pasovat univerzálně.
To by mělo pasovat univerzálně.
No rozpočtově bych se chtěl vejít do 9000 peněz, takže řeším ojetiny. Aktuální nabídka není moc velká, no.
Ahoj, zkoušel jste někdo vedle sebe komba BN112 a BN114? Je tam velký rozdíl v tlaku a charakteru zvuku? Hledám přenosné kombo (eventuálně plus box) pro hraní na samotný aparát v menších prostorách (zkušebna, hospoda, klub) nebo jako monitor a do PA ve větších sálech a venku, nástroj basa čtyřka precl, styl classic rock / hard rock (nic extra drsného), kapela 2 kytary s lampovýma kombama a bubeník, co se toho nebojí ) Díky.
Ahoj, zkoušel jste někdo vedle sebe komba BN112 a BN114?
Mno pocitam ze Vladimir to zkousel .. kdyby se nezjevoval zkus mu napsat sz uzivatel: Hocke viz par prizpevku nad timhle
Ahoj, zkoušel jste někdo vedle sebe komba BN112 a BN114? Je tam velký rozdíl v tlaku a charakteru zvuku? Hledám přenosné kombo (eventuálně plus box) pro hraní na samotný aparát v menších prostorách (zkušebna, hospoda, klub) nebo jako monitor a do PA ve větších sálech a venku, nástroj basa čtyřka precl, styl classic rock / hard rock (nic extra drsného), kapela 2 kytary s lampovýma kombama a bubeník, co se toho nebojí ) Díky.
Ahoj, jo, zkoušel. Rozdíl v charakteru zvuku ne, ale v tlaku již (logicky) ano. V tebou popisovaném případě bych šel do BN114.
Musím se podělit.
Včera jsem si ve zkušebně kapely kde zaskakuju, zahrál na místní kombo Hocke 2x10 (210).
Ten zvuk mě úplně dostal. H strunu to uhrálo levou zadní. Pevný silný tón.
Trochu by mi asi chyběl GAIN, který kombo nemá, a hmotnost taky není zanedbatelná. Ale fakt jsem zíral, jak dobře to hraje....
kombo Hocke 2x10
Mám ho už léta.
jsem zíral, jak dobře to hraje
Souhlas.
Dzzerza napsal:kombo Hocke 2x10
Mám ho už léta.
Dzzerza napsal:jsem zíral, jak dobře to hraje
Souhlas.
Taky tak. Osazeno 2x Emi Basslite. Zejména super k Fenderům.
Zejména super k Fenderům
To o Hockeho aparátech platí obecně. I o lampáčích. S JB naprostá paráda. Precla nemám, nezkoušel jsem.
Stránky Předchozí 1 … 5 6 7 8 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Aparatura » Hocke aparáty