Téma: basa se světlým krkem
Potřebuji si koupit basu se světlým krkem, ale ráda bych slyšela vaše názory a jaká je nej.
Díky basáčci
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Baskytara » basa se světlým krkem
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Potřebuji si koupit basu se světlým krkem, ale ráda bych slyšela vaše názory a jaká je nej.
Díky basáčci
myslis aby ladila s tvymi vlasy ???
no já mám taky nějakou nedefinovanou úchylku a líbí se mi basy z javorovým hmatníkem, nejvíc se mi líbí fender 51 precision bass butterscotch blonde ta replika toho prvního fendru
kdyz nebudes cistit, bude krk logicky spinav a spinav a postupem casu viiice a viice:D
no já mám taky nějakou nedefinovanou úchylku a líbí se mi basy z javorovým hmatníkem
Jojojojo, to já teda taky, světlý hmatníky se mi líbí... a moc..:) Ale ono kupovat basu jen podle hmatníku je asi blbost. To by chtělo se rozepsat víc na jakou hudbu, kolik peněz, máš -li oblíbený model, značku a tak...
mě ně, mám rád "růžové dřevo*"
*-wikipedie
kdyz nebudes cistit, bude krk logicky spinav a spinav a postupem casu viiice a viice:D
....stejne jako tmavy hmatnik...
Moc děkuji za názory a vtipné odpovědi.
Právě jsem si uvědomila, že je velice důležité, že mi bude krk basy ladit s barvou vlasů. To jsem si nějak zapomněla uvědomit.
Ale důvod, proč bych doopravdy chtěla basu se světlým krkem, je ten, že světlé dřevo je tvrdší a tudíž se tak rychle neopotřebuje. Teď mám basu s tmavým krkem, už tedy třetí, ale opět mi přestala ladit, tentokrát na Dis na struně D. A i u těch předešlých se vždycky místečko ktké neladilo.
Je to tím dřevem nebo moc hraju?
e světlé dřevo je tvrdší a tudíž se tak rychle neopotřebuje.
Drevem to urcite neni....bavime se o krku nebo o hmatniku ? Napr srovnani eben/javor vychazi vitezne eben....coz zrovna svetle drevo nejni...
pokud neladi da se to seridit posunem kamenu na kobylce
vetsina krku je z javoru-bud je i hmatnik javorovy(celojavor), svetly hmatnik
-nebo na hmatniku je palisandr,eben,... tmavy hmatnik
pokud neladi da se to seridit posunem kamenu na kobylce
vetsina krku je z javoru-bud je i hmatnik javorovy(celojavor), svetly hmatnik
-nebo na hmatniku je palisandr,eben,... tmavy hmatnik
No to je mi novinka Proto se ptam jestli se bavime o krku nebo hmatniku...kontextove mi z toho vyplyva hmatnik
Já teda nevím, jak může souviset vymačkání dřeva a ladění (nebo lazení, co já vím jak se to skloňuje..:)), vždyť tam jsou pražce a na těch to záleží.. Ledaže bezpražec... A myslím samozřejmě hmatník...:)
Právě jsem si uvědomila
HA! Další holčina! Buďte na ní hodný!!
spider napsal:No to je mi novinka
no psal jsem to pro tazatele, ne pro ty co to znaji...
to bylo myšleno spíš tak, že spider pochybuje o pravdivosti tebou podaných údajů
Já teda nevím, jak může souviset vymačkání dřeva a ladění (nebo lazení, co já vím jak se to skloňuje..:)), vždyť tam jsou pražce a na těch to záleží.. Ledaže bezpražec... A myslím samozřejmě hmatník...:)
souviset to může - když tam máš prohlubeň a domáčkneš, tak ten tón nadladíš...
Moc děkuji za názory a vtipné odpovědi.
Právě jsem si uvědomila, že je velice důležité, že mi bude krk basy ladit s barvou vlasů. To jsem si nějak zapomněla uvědomit.
Ale důvod, proč bych doopravdy chtěla basu se světlým krkem, je ten, že světlé dřevo je tvrdší a tudíž se tak rychle neopotřebuje. Teď mám basu s tmavým krkem, už tedy třetí, ale opět mi přestala ladit, tentokrát na Dis na struně D. A i u těch předešlých se vždycky místečko ktké neladilo.
Je to tím dřevem nebo moc hraju?
to Dis by odpovídalo možná tomu, že máš blbě (moc) probroušenej nultej pražec a ta struna je moc nízko a vybrušuje ti do hmatníku ďolík...
než kupovat novou basu - nechceš to dát kytarářovi na seřízení, popř. na výměnu hmatníku?
kdyz nebudes cistit, bude krk logicky spinav a spinav a postupem casu viiice a viice:D
Javorovej hmatník? Ale kdepak, ty se přetírají lakem, takže podobné usazeniny od potu jako třeba na palisandrovým hmatníku nehrozí... a když už, tak se dají lehce smejt...
mám světlej hmatník! a přiznám se,že to možná bude kritérium pro další basu.
Jednak se mo to líbí víc a druhak sem si už tolik zvyknul,že na tmavej se mi hraje hůř.
Taková divná inverze barev,že se na tmavim hodně pletu v tónech.
Jinak co do tvrdosti - svetlej krk se mi víc ohejbá v rámci ladění a při přechodu z tepla do zimy,takže si nemyslím,že by byl tvrdší.
Jednak se mi to líbí víc a druhak sem si už tolik zvyknul,že na tmavej se mi hraje hůř.
Taková divná inverze barev,že se na tmavým hodně pletu v tónech
Souhlas, mám to úplně stejný...
woodstock psal(a):
Jednak se mi to líbí víc a druhak sem si už tolik zvyknul,že na tmavej se mi hraje hůř.
Taková divná inverze barev,že se na tmavým hodně pletu v tónech
Souhlas, mám to úplně stejný...
to je tak se vsim, ja zas blbe hraju na basu ktera ma znacky jen DOT, protoze mam BLOCK inlay, tak jsem pak zmeteny ) ale jinak k tomu krku, myslim ze rozdil ve zvuku je minimalni a je to jen otazka vkusu, vymackaj se oba a kdyz si znicis lak na javorovym, tak te naprava vydrenej poloh prijde draz, pac musis jeste pocitat s prelakovanim, ne jenom s prebrousenim
Jo, s těma tečkama jsme na tom stejně - obdélníčky se mi už tak zaryly pod kůži (teda spíš do očí), že když hraju na něco s tečkama, musím furt brejlit na hmatník...
No, mimochodem, někde jsem četl, že ostřejší zvuk má kupodivu naopak palisandrovej hmatník... ale proto, že javorovej je světlej a tím pádem vypadá víc "sharp", působí na lidi tak, že má i jasnější zvuk... ale že je to prej jen víceméně opticko-akustickej klam
ostřejší zvuk má kupodivu naopak palisandrovej hmatník
pravdu máš, jak je tvrdší, udělá konkrétnější tón.
to je tak se vsim, ja zas blbe hraju na basu ktera ma znacky jen DOT, protoze mam BLOCK inlay, tak jsem pak zmeteny yikes)
Teď mám na korvetce hmatník bez značení a i když jsem se toho fakt bál, tak je to v pohodě, jde jen o zvyk, řekl bych...
souviset to může - když tam máš prohlubeň a domáčkneš, tak ten tón nadladíš...
To uz musi byt hodne hardcore hra levou rukou... Nepamatuju, kdy jsem na base promackl strunu az na hmatnik...
Teď mám na korvetce hmatník bez značení a i když jsem se toho fakt bál, tak je to v pohodě, jde jen o zvyk, řekl bych...
to musi bejt husty ale verim ze se zvyknout da na vsechno
Harvey58 napsal:to je tak se vsim, ja zas blbe hraju na basu ktera ma znacky jen DOT, protoze mam BLOCK inlay, tak jsem pak zmeteny yikes)
Teď mám na korvetce hmatník bez značení a i když jsem se toho fakt bál, tak je to v pohodě, jde jen o zvyk, řekl bych...
hele j8 se v životě snad nekoukal na značky na hmatníku....kroom toho bez značek je hmatník daleko pro mě estetičtější....
jinak já se orientuju podle značek nahoře když už se orientuju
Bez značení bych se asi neobešel. Mě stačí,že doma cvičim v sedě a když pak hraju ve stoje mám problém od který tečky,že to hraju. Při hře se dívám až příliš často na hmatník.
Jinak si taky nedovedu představit,že bych promačkával struny až na hmatník.
koukat se při hře na hmatník podle mýho nenji handicap....ale ty značky přímo na hmatníku nevím nikdy sem nebyl v takovým úhlu abych je viděl líp než ty na boku krku
koukat se při hře na hmatník podle mýho nenji handicap....ale ty značky přímo na hmatníku nevím nikdy sem nebyl v takovým úhlu abych je viděl líp než ty na boku krku
Nevím nevím. Nikdy sem na takovou nehrál a asi bych měl pocit optickýho klamu.
Jako že bych hrál o půl tón vedle. Mě se na to kouká dobře. Nehraju v záklonu,spíš jako Quasimodo v "mírném" předklonu
koukat se při hře na hmatník podle mýho nenji handicap....ale ty značky přímo na hmatníku nevím nikdy sem nebyl v takovým úhlu abych je viděl líp než ty na boku krku
no to musis mit pekne kulatej hmatnik, teda vintydz radius 7.25" a block inlay, to pak vidis dobre, mikulik a ostatni s JB ala 70' urcite potvrdi
Potvrzeno
Mě ty malý značky nahoře stačí, stejně jako Kubšovi...:)
Vy jste prostě takový skromný kluci...
houbles skromný mě se ta perlet taky nelíbí teda spíš se mi hnusí a jediný co bych teda skousl je teda to hustý vintage vykládání čtvercově...víc nic...takže fakt čistej hmatník je pro best
No, ale takovej lakovanej světlej hmatník, ať už se značkama, nebo bez, co, Kubši? To bych si dal říct...:)
Lakovanej světlej můžu jen doporučit, v šeru je na něj opravdu vidět líp...
jo to bych si dal rict, delaj to fendery na RI tech starejch basicek:)
NESNÁŠIM KRK BEZ ZNAČEK!
NESNÁŠIM KRK BEZ ZNAČEK!
to je mi teda agresivity tak najednou.... podle myho je to lepsi a baSSta
kdyz si vypestujes poradny pandero, tak se ti basa naklopi tak, ze pekne uvidis na znacky na hmatniku
Tak, po přečteni tohoto tematu jsem stále nedošel k vysvětlení kterej (palisandr nebo javor hmat.) hraje tak nebo onak, jestli je to doopravdy optickým klamem nebo tvrdostí materialu?
Tak, po přečteni tohoto tematu jsem stále nedošel k vysvětlení kterej (palisandr nebo javor hmat.) hraje tak nebo onak, jestli je to doopravdy optickým klamem nebo tvrdostí materialu?
U prazcovych nastroju rozdil ve zvuku bude IMHO minimalni, jde spis o esteticky dojem a trvanlivost. Javor je zalakovany, je tudiz lepe chranen proti vlhku, spine a opotrebeni. U bezprazcu sem moc javorovych hmatniku nevidel (aspon si nedokazu vybavit), hlavni duvod bude asi ten ze by struna nedosedala na drevo, ale na lak. Takze mi z toho vychazi ze vliv na zvuk nebude zasadni, i kdyz poucky tvrdi neco jineho.
U prazcovych nastroju rozdil ve zvuku bude IMHO minimalni, jde spis o esteticky dojem a trvanlivost. Javor je zalakovany, je tudiz lepe chranen proti vlhku, spine a opotrebeni. U bezprazcu sem moc javorovych hmatniku nevidel (aspon si nedokazu vybavit), hlavni duvod bude asi ten ze by struna nedosedala na drevo, ale na lak. Takze mi z toho vychazi ze vliv na zvuk nebude zasadni, i kdyz poucky tvrdi neco jineho.
Nesdilim zcela Vas nazor, kolego
Co jsem cetl (a ze zkusenosti bych potvrdil), tak javorovy hmatnik zlepsi odezvu na 2-3kHz, zvuk je cinkavejsi. Ale vic to ma asi smysl resit spis u elektricke kytary.
Btw. napr. Fokus ma nekolik bezprazcovych modelu s javorovym hmatnikem..
no jinak mám pocit že samotenj MMiller říkal že mu je jedno co má za hmatník že to sand vybíral tenkrát podle toho že ho měli v kšeftě(nebo že se mu líbil??) takže ono je to fakt mnohdy hodně esteticky založený vybírání než uplně frekvenčně zaměřený
Would there be a considerable difference in the sound of your Fender Jazz Bass if the neck was rosewood or ebony instead of maple?
Maplewood is a good deal harder than the other common woods used for bass necks (ebony, rosewood, etc). The sound from a maple neck is harder than the others. I think my thumbing sound would be significantly different without the maple. For finger style I actually prefer a softer wood (rosewood usually) but, if I'm only using one bass, I can make do with the maple. (MM)
to se omlouvám asi sem už uplně+ blbej
lukas: Tfuj, už jsem se lek´, že se vrátil CiaraCiara...
Tfuj, už jsem se lek´, že se vrátil CiaraCiara...
hehehehehahaheh
Nesdilim zcela Vas nazor, kolego wink
Co jsem cetl (a ze zkusenosti bych potvrdil), tak javorovy hmatnik zlepsi odezvu na 2-3kHz, zvuk je cinkavejsi. Ale vic to ma asi smysl resit spis u elektricke kytary.
Btw. napr. Fokus ma nekolik bezprazcovych modelu s javorovym hmatnikem..
Tak nejak sem cekal i horsi kamenovani ....a sazel sem na D.a.l.i.ho Fokus bych absolutne nebral jako referenci pro vyrobu bezprazcu, ale jak myslis. Nazor jako nazor, ja si stojim za tim ze struna ma byt v kontaktu se drevem a ne s lakem.
Nejenom Fokus, v sedmdesátých letech takhle dělal Fender Precisiony a Music Man Stingraye - to už jsou lepší reference
Co jsem cetl (a ze zkusenosti bych potvrdil), tak javorovy hmatnik zlepsi odezvu na 2-3kHz, zvuk je cinkavejsi. Ale vic to ma asi smysl resit spis u elektricke kytary.
neco na tom bude. Javorovy hmatnik mam rad na slap, sou slyset hlavne basy a vejsky, kdezto na prsty mam radsi palisandr, ktery mi pripada stredovejsi.
Obecne bych doporucil cernochum javorove hmatniky a belochum palisandrove, kvuli kontrastu prstu na hmatniku, lip to pak vypada
Obecne bych doporucil cernochum javorove hmatniky a belochum palisandrove, kvuli kontrastu prstu na hmatniku, lip to pak vypada
dohaje, to abych si prestal myt ruce, abych vytvoril aspon naky kontrast
Nazor jako nazor, ja si stojim za tim ze struna ma byt v kontaktu se drevem a ne s lakem.
Myslim, ze Fokus ten hmatnik lakovany nema a kdyz jo, tak jen "lehce". Bezprazcoveho Fokuse ma pipa, tak at se rozepise, jak to hraje a jak moc je to lakovane.
Ad lak na bezprazec - co vim, tak Scheufler ma (mel) i bezprazec, ale hmatnik nalakovany tvrdym epoxidovym lakem (asi aby to aspon trochu cinkalo???).
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Baskytara » basa se světlým krkem