1

Téma: Zapojení in-ear monitoringu

Ahojte,

zvažuji koupě in-ear monitoringu, nějak mi není úplně jasný zapojení. Co jsem koukal např. na Shure PSM-200, tam se do jedný linky zapojí třebas basa nebo vokál a do druhý výstup z mixu, pak si knobama reguluju poměr svýho nástroje/zpěvu a zbytku kapely ?

Dík.. m

Fender Jazz Bass® American Standard '97 Candy Apple Red (USA) + Fender Jazz Bass® Aerodyne 04' (Japan) / GK Fusion 550 + GK 410RBH + GK 115RBH
0 xLajků:

2

Re: Zapojení in-ear monitoringu

Jo,  takhle to mám zapojený - do jednoho vstupu direkct přímo z mýho mikrofonu (ještě před vokálovou škatulí),  do druhýho linka z mixu.
Dávám si jen jedno sluchátko, ucho směrem ke kapele nechávám volný.

JB Vintera 70, JB 60 MiM, PB MiM, Sandberg Electra PB, Cort A4 OPN, JB SQVM70, JB SQVM FL, Jaguar Bass SQCV , PB (skládačka), Hofner 500/1 1965
Trace Elliot Transit -> Trace Elliot ELF -> 2x110, 210, 115, HA3500, Roland Cube 30
Shure 58A beta -> TC Helicon Harmony Singer
0 xLajků:

3

Re: Zapojení in-ear monitoringu

Díky.. Co low-end systémy LD Systém, t.bone apod. Jsou použitelné za situace, že se k nim připojí kvalitní sluchátka jako Anticer, Shure 425 nebo 535 atd. ?

Fender Jazz Bass® American Standard '97 Candy Apple Red (USA) + Fender Jazz Bass® Aerodyne 04' (Japan) / GK Fusion 550 + GK 410RBH + GK 115RBH
0 xLajků:

4

Re: Zapojení in-ear monitoringu

Já mám ještě lowendovější inear samodomo s obyčejným špuntem s gumovou hlavou. Celý to stálo litr smile
Na volály to stačí bohatě, ale basu to samosebou neuhraje. řekl bych, že to je na úrovni levnejch inearů z číny (kolem 2500)

http://www.aliexpress.com/item/Wholesal … 04150.html


Chtěl jsme to jen vyzkoušet, jestli z toho nebudu mít schízu smile  Nemám, je to cajk. Nicméně si naježím profi systém s ochranou sluchu - limiterem a funkcí blokování zahvízdnutí.

JB Vintera 70, JB 60 MiM, PB MiM, Sandberg Electra PB, Cort A4 OPN, JB SQVM70, JB SQVM FL, Jaguar Bass SQCV , PB (skládačka), Hofner 500/1 1965
Trace Elliot Transit -> Trace Elliot ELF -> 2x110, 210, 115, HA3500, Roland Cube 30
Shure 58A beta -> TC Helicon Harmony Singer
0 xLajků:

5

Re: Zapojení in-ear monitoringu

Aha, já myslel, že jsi se rozepsal o Shure PSM-200 :-)

Fender Jazz Bass® American Standard '97 Candy Apple Red (USA) + Fender Jazz Bass® Aerodyne 04' (Japan) / GK Fusion 550 + GK 410RBH + GK 115RBH
0 xLajků:

6

Re: Zapojení in-ear monitoringu

meiilax napsal:

e do jedný linky zapojí třebas basa nebo vokál a do druhý výstup z mixu, pak si knobama reguluju poměr svýho nástroje/zpěvu a zbytku kapely ?

taky to tak jde, primárně je to dělaný na stereo poslech, ten je celkem logickej, aby

Atvečko napsal:

nebudu mít schízu

meiilax napsal:

Co low-end systémy LD Systém, t.bone apod

LD v pohodě se slušnejma sluchátkama, odzkoušeno. thomann hovno je už fakt low end. u nejlevnějších řešení se připav na potenciálni problém s frekvencema

meiilax napsal:

Shure 425 nebo 535

425 za mě ne, 535 jsou supr, uhrajou slušný basy, ale to už bych si radši priložil na Ultimate ears.
nejlíp mi vychází SE215, za ty prachy bezkonkurenční

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

7

Re: Zapojení in-ear monitoringu

el BassTardo napsal:

LD v pohodě se slušnejma sluchátkama, odzkoušeno. thomann hovno je už fakt low end. u nejlevnějších řešení se připav na potenciálni problém s frekvencema

Jaké problémy máš na mysli ? :-)

Fender Jazz Bass® American Standard '97 Candy Apple Red (USA) + Fender Jazz Bass® Aerodyne 04' (Japan) / GK Fusion 550 + GK 410RBH + GK 115RBH
0 xLajků:

8

Re: Zapojení in-ear monitoringu

meiilax napsal:

Jaké problémy máš na mysli ? :-)

síla signálu a počet možných frekvencí. zažil jsem, že levnej bezdrát přebil drahej Shure ze stage vzdálení sto metrů, protože měl prostě větší výkon a oba byly na kolizní frekvenci.
ale při běžném klubovém použití tenhle problém nemusí nastat

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

9

Re: Zapojení in-ear monitoringu

Ještě mám otázku ohledně frekvenčního rozsahu IEM systému, které zvažuji:

LD systems MEI 100 G2 80Hz - 15 kHz
LD systems MEI 1000 G2 60Hz - 16 kHz
Shure PSM 200  30Hz - 12 kHz

LD systémy mají dost vysokou hranici spodků, oproti Shure, jde mi o to, jak moc pobírají spodní frekvence (kopák/basa) ? Není spodek 60Hz nebo 80Hz už hodně vysoko na slušné basování ? Sluchátka bych mě Shure se spodkem od nějakých 22Hz...

Díky mp

Fender Jazz Bass® American Standard '97 Candy Apple Red (USA) + Fender Jazz Bass® Aerodyne 04' (Japan) / GK Fusion 550 + GK 410RBH + GK 115RBH
0 xLajků:

10 Naposledy upravil: el BassTardo (24. 09. 2015 12.52:27)

Re: Zapojení in-ear monitoringu

meiilax napsal:

se spodkem od nějakých 22Hz...

který stejně neuslyšíš wink

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

11 Naposledy upravil: Aidamos (02. 08. 2018 19.56:32)

Re: Zapojení in-ear monitoringu

el BassTardo napsal:
meiilax napsal:

se spodkem od nějakých 22Hz...

který stejně neuslyšíš wink

Mně by spíš taky zajímaly ty druhé frekvence, páč např. struna H na pětce má základní frekvenci 31,5 Hz. Tedy jak byla ložená otázka:

meiilax napsal:

Není spodek 60Hz nebo 80Hz už hodně vysoko na slušné basování ?

I když je fakt, že jsem si těch 31,5 Hz vygeneroval, a je to sotva slyšet, tam hrají důležitější roli až vyšší harmonické frekvence, ovšem ta další, první harmonická, je 63 Hz, což je zase pod těmi častými 80 Hz. A když si vygeneruju třeba rovnou těch 80 Hz, už je to docela vysoký tón. Když si vezmu, že na mixpultech je kvůli zpěvu útlumové tlačítko pro ořez právě na těch 80 Hz kvůli hláskám P a B, což je dost slyšet, když to použiju i s basou, samozřejmě zde to asi nebude tak strmý ořez jako na tom mixáku, ale i tak by mě to zajímalo.

Taky by mě zajímalo, proč se pro nástroje dělají vysílačky s 2,4 GHz a vysílačky pro in-ear nikoli, jen vše ve starých rádiových kmitočtech.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

12

Re: Zapojení in-ear monitoringu

Aidamos napsal:

I když je fakt, že jsem si těch 31,5 Hz vygeneroval, a je to sotva slyšet, tam hrají důležitější roli až vyšší harmonické frekvence, ovšem ta další, první harmonická, je 63 Hz, což je zase pod těmi častými 80 Hz. A když si vygeneruju třeba rovnou těch 80 Hz, už je to docela vysoký tón.

 No a to je právě o tom, že to, co vnímáme jako zvuk je opravdu jenom ojediněle jedna jediná frekvence. Zvuk tvoří právě ty harmonické, proto jsou na aparátech ekvalizéry a pokud ccheš basu víc konkrétní, pevnější a aby se víc pojila s kapelou, víc fungovala jako basa, klidně řešíš EQ na 500-800 Hz, což je samo o sobě dost vysoko. Zvuk je komplex frekvencí wink

Aidamos napsal:

Když si vezmu, že na mixpultech je kvůli zpěvu útlumové tlačítko pro ořez právě na těch 80 Hz kvůli hláskám P a B

 A to je mi zajímavá novinka wink
Taky jsou mixáky, které mají to tlačítko naladěný na 100Hz anebo mají plynulej HPF filtr až do 400Hz. Prostě ořízneš frekvence, které tam nechceš, málokdo zpívá pod 100Hz, možná Barry White.
Tvorba P a B a jejich eliminace, to není o 80Hz, každej máme hlas jinak vysoko posazenej, retnice mají dost co dělat i s velikostí a ustrojením držky.

Aidamos napsal:

Taky by mě zajímalo, proč se pro nástroje dělají vysílačky s 2,4 GHz a vysílačky pro in-ear nikoli, jen vše ve starých rádiových kmitočtech.

 Mno, myslím, že na odpověď se dá snadno přijít, viděl jsi někdy WiFi bezdrát pro kytaru ve stereu? I ty nejlevnější in-eary jsou stereo.
WiFi bezdráty jsou prostě levná hračka, na Amazonu najdeš i mono in-ear asi za 80 babek, ale čím dál tím víc se ukazuje, že je to slepá cesta. Koneckonců v profi zvučení se přenos zvuku po WiFi vůbec nepoužívá, naopak je to sprostý slovo wink

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

13 Naposledy upravil: Aidamos (03. 08. 2018 17.42:19)

Re: Zapojení in-ear monitoringu

el BassTardo napsal:

A to je mi zajímavá novinka Taky jsou mixáky, které mají to tlačítko naladěný na 100Hz anebo mají plynulej HPF filtr až do 400Hz.

No dobrá, Ty se v tom pohybuješ, já se na několika mixpultech setkal zatím jen s tím tlačítkem na 80 Hz, a jestli 100, tak už je na ten hlas asi jedno jestli 80 nebo 100. Ale stejně furt nevím, jestli na těch bezdrátech není těch 80 Hz při použití s basou moc vysoko a o to mi teď jde. Používal jsem teď na in-ear Art ProMIX a ten že trochu žere basy a má docela agresívní výšky. On tam ten ProMIX má i dolní filtr Bass Thru, protože standardně počítá s mikrofony na zpěv/řeč, a pravda na těch zmiňovaných 100 Hz, ale i když jsem ten filtr zapnul, aby tedy basy propustil, tak to neudělá na 100%, takže si říkám, jestli na nějakém tom levnějším bezdrátu těch 80 Hz nebude taky moc žrát basy.

el BassTardo napsal:

viděl jsi někdy WiFi bezdrát pro kytaru ve stereu? I ty nejlevnější in-eary jsou stereo.

No a vůbec obecně na kytary a mikrofony jsou nějaký vysílačky ve stereu? Třeba i na UHF? Já spíš měl za to, že se to liší jen použitou frekvencí a technicky to bude podobné, s tím rozdílem, že u wi-fi vysílaček ten zvuk jde digitálně a není potřeba kompresor a na druhém konci expander, což sežere dynamiku, viz: http://blog.shure.com/an-overview-of-digital-wireless-microphone-systems/ a digitálně přenášet zvuk ve stereu přece lze.

el BassTardo napsal:

Koneckonců v profi zvučení se přenos zvuku po WiFi vůbec nepoužívá, naopak je to sprostý slovo

Hmm, koukal jsem, že v té špičce je opravdu všechno UHF.

---

EDIT: Hmm, teď jsem koukal, že i v UHF spektru to jde digitálně, ostatně viz současné televizní frekvence. Takže otázka kvality zvuku spíš nestojí na frekvenci, ale na systému přenosu analog (rádiový přenos pomocí nějaké té modulace) vs. digitál (přenos jedniček a nul). Mě zmátlo to, že třeba Line 6 Relay G30 (50, 90) jede digitálně na 2,4 GHz a ten zvuk je z toho fakt skvělej a neuvědomil jsem si, že i UHF mohou být digitální. Ale furt to neodpovídá na tu otázku, zda těch 80 Hz není moc vysoko.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

14

Re: Zapojení in-ear monitoringu

Aidamos napsal:

Ale furt to neodpovídá na tu otázku, zda těch 80 Hz není moc vysoko.

  tak protě ten útlum nepoužiješ a je to wink

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

15 Naposledy upravil: Aidamos (06. 08. 2018 21.26:29)

Re: Zapojení in-ear monitoringu

el BassTardo napsal:
Aidamos napsal:

Ale furt to neodpovídá na tu otázku, zda těch 80 Hz není moc vysoko.

  tak protě ten útlum nepoužiješ a je to wink

Zapomeň na mix. Já se pořád bavím o frekvenčním rozsahu in-ear vysílačky, kde to nemám jak nepoužít. Prostě hraje od 80 Hz, respektive mají  to tak uvedeno, samozřejmě tam pod těch 80 Hz něco bude, ale jde o to s jakou strmostí. Uvažuju o téhle: https://www.muziker.cz/ant-ing-30 - má uvedeno na spodku 50 Hz, to by se asi dalo na basu zkousnout. Má někdo zkušenost?

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

16

Re: Zapojení in-ear monitoringu

Podle mě tech 50Hz musí stačit, přinejhorším uslyšíš trochu víc první harmonickou, ale stejně (skoro) prd poznaš.... navíc vnímání zvuku je dost subjektivní záležitost a mozek s toho haldu "domyslí". Prostě se seber a nech si to ukázat, nebo si to nech poslat a přinejhorším to vratíš smile

JB Vintera 70, JB 60 MiM, PB MiM, Sandberg Electra PB, Cort A4 OPN, JB SQVM70, JB SQVM FL, Jaguar Bass SQCV , PB (skládačka), Hofner 500/1 1965
Trace Elliot Transit -> Trace Elliot ELF -> 2x110, 210, 115, HA3500, Roland Cube 30
Shure 58A beta -> TC Helicon Harmony Singer
0 xLajků:

17

Re: Zapojení in-ear monitoringu

Řekl bych, že pro odposlech 50Hz musí být v pohodě. Nízké frekvence se budou tlačit z podia a trochu z PA i přes "ucpané ucho" sluchátkem, takže do sluchátek by měl mít člověk tendenci nastavovat si zvuk spíše středovější kvůli srozumitelnosti.

Trace Elliot Club #5
Trace Elliot ELF + 2x 2x8 , Yamaha TRB 5PII, Chapman MLB1 FF DH, D'Angelico Excel Bass
2 xLajků:

18 Naposledy upravil: el BassTardo (07. 08. 2018 15.56:30)

Re: Zapojení in-ear monitoringu

a hlavně bych chtěl slyšet in-earový sluchátka, který zahrajou doopravdy 50 Hz, rovně, aniž by to byl nějakej matematickej dopočet frekvence wink

Basa prudí muziku smile
0 xLajků:

19

Re: Zapojení in-ear monitoringu

el BassTardo napsal:

a hlavně bych chtěl slyšet in-earový sluchátka, který zahrajou doopravdy 50 Hz, rovně, aniž by to byl nějakej matematickej dopočet frekvence wink

Někde jsi tuším chválil Shure SE535, ty to nedají? Já mám 215ky a spokojenost.

ProFeel | Music Man Club #1 | Flatwound Club #1 | Elixir Club #1
0 xLajků:

20

Re: Zapojení in-ear monitoringu

Aidamos napsal:
el BassTardo napsal:

a hlavně bych chtěl slyšet in-earový sluchátka, který zahrajou doopravdy 50 Hz, rovně, aniž by to byl nějakej matematickej dopočet frekvence wink

Někde jsi tuším chválil Shure SE535, ty to nedají? Já mám 215ky a spokojenost.

Tak ony to dají i ty 215, ale záleží s jakým poklesem. Ono většinou udávají frekvenci od 20Hz do 20KHz, ale skutečný pásmo s +-3db bude cca od 50Kz až. Shure 535 jsou dvouměničové, tak budou milt líp vyřešený rozsah. Měl jsem je a oproti 215 tam neni rozdíl 5 krát větší jako v ceně tak jsem je nakonec prodal. Porovnával jsem i ty 215 s KZ ZS 5 a všichni jsme se shodli, že ty KZ hrají mnohem líp a mají i lepší prostor atd, a vzhledem k ceně mají navrch. 

Music Man Club #8
0 xLajků:

21

Re: Zapojení in-ear monitoringu

dreamy napsal:

Ono většinou udávají frekvenci od 20Hz do 20KHz, ale skutečný pásmo s +-3db bude cca od 50Kz až.

 přesně. frekvence napsaná na webu, tam klidně může i být, ale je otázka s jakým útlumem ji sluchátka zahrajou.

Jinak btw. pořídil jsem pro případ ztroskotání KZ 7 a jsem víc než spokojen.

Basa prudí muziku smile
0 xLajků: