Re: výměna nultého pražce
nech tam tie struny strčím hocijak, väčší sklon sa mi nepodarí
Fender Precision Bass USA, Epiphone Thunderbird VINTAGE PRO
Ampeg SVT-VR + SVT810E USA
GK 700RB mkII + Ashdown MAG410
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Baskytara » výměna nultého pražce
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
nech tam tie struny strčím hocijak, väčší sklon sa mi nepodarí
no už je máš zkrácený teď už je neprodloužíš...propříště namotej víc otáček tak, aby se odvíjeli dolů jako tady http://www.youtube.com/watch?v=G5zUc6S4QV8
aha rozumiem, dík
takže strunu odstrihnem tak ďaleko jak je posledná ladiaca mechanika a pri ostatných len pripočítam tú vzdialenosť od prvej mechaniky. Tak som to pochopil. Dik.
přesně... dva oviny je na to málo... teď jsem to řešil na nový base, takhle debilně navinutý z výroby... tam byl stejnej problém na H E i A
nové struny a Áčko drnčí furt
tak dávam to do témy o nultom pražci... preberali sme to už na predošlých stranách
a nedrnčí ti to náhodou proto že máš na nultáku příliš hlebokou drážku ,tudiž je struna přiliš blízko pražcum a drnčí o ně,stiskni drnžící strunu na 3 políčku a podívej se jaká je mezera nad prvním pražcem, musí tam nějaká být,v případě leží li struna na pražci bude při hře o něj drčet
nie, struna sa pražcov nedotýka
dnes som si dopiloval nultak na JB podla vlastnej potreby (doma nemam na to vybavenie takze to bol oriesok) a s vysledkom som dost spokojny.... ma troska sirsie roztecne nez povodny tak su struny troska sirsie odseba, ale stale je to v norme
neviem to objektivne posudit podla nejakej nahravky, ale mam pocit ze zvuk basy sa zmenil k lepsiemu, celkovo su tony viac usadene a pevnejsie....
mozno je to euforia z dokonanej prace, mozno hram inak bo ma prsty bolia ako cert a mozno to robi ten sirsi rozostup strun ...
hopsa nevite kde v praze sehnat nulak ? v aleximu maj prdlacku ... a jince to bude pocitam este horsi .. tak leda krz nakyho kytarare .. jeden mel i na webu nabidku podobnou jako sivcak ale ted to nemuzu najit
mozna by se mi hodil i slepak ...
pilovat nulak z vrutu jako mam na zlutym padlem se mi znova nechce ...
hopsa nevite kde v praze sehnat nulak ? v aleximu maj prdlacku ... a jince to bude pocitam este horsi .. tak leda krz nakyho kytarare .. jeden mel i na webu nabidku podobnou jako sivcak ale ted to nemuzu najit mozna by se mi hodil i slepak ... pilovat nulak z vrutu jako mam na zlutym padlem se mi znova nechce ...
ja sem ho pred par rokama kupoval v aleximu a jednou na jungmanaku v tech hudebninach
a sem ho pred par rokama kupoval v aleximu a jednou na jungmanaku v tech hudebninach
v aleximu maj atualne jen Pckovi ... ja ptrebuju JB ... ok na jungmanak kouknu ikdyz tak mivali svyho casu jen origo znackovi dily ....
v aleximu maj atualne jen Pckovi ... ja ptrebuju JB ... ok na jungmanak kouknu ikdyz tak mivali svyho casu jen origo znackovi dily ....
oni maj neco dole jako v guitarparku a neco nahore jako v yamaze a taky tam delali servis kytar, tak by mohli neco takovyho mit
brúsite ho pod náklonom smerom na ladiace mechaniky? a akým pilníkom?
nět pod žádním sklonom sa drážky v nultém pražci nedělají, pěkně na kolmo
a akým pilníkom? špeciálním na nulté pražce
ešteže si dnes nevidel moju proceruru so skalpelom, smirglom a kombinackami
hopsa nevite kde v praze sehnat nulak ? v aleximu maj prdlacku ... a jince to bude pocitam este horsi .. tak leda krz nakyho kytarare .. jeden mel i na webu nabidku podobnou jako sivcak ale ted to nemuzu najit
mozna by se mi hodil i slepak ...
pilovat nulak z vrutu jako mam na zlutym padlem se mi znova nechce ...
Ja kupoval cca pred pul rokem v hudebninach na Vinohradský Vodárně.
minule sa mu zas chcelo sa tomu venovať, tak som ho skúšal trošku vybrúsiť, jak ste mi hovorili a bolo to ešte horšie... serem na to, kúpim nový, keď to bude ok tak budem rád keď ne tak to už niekomu odnesem, ja už na to nervy nemám objednávam ten TUSQ od sivčáka...
to by ně zajímalo jakým vercajkem jsi to piloval,ono to jde udělat i jehlovým pilníkem,nebo plátkem z pilky na železo,ale musí se to umět a hlavně vědět jak,když se to neumí nebo neví , je lepší si to nechat udělat,říká se tomu kdo má volšové ruky at se k nástroji nepřibližuje s čímkoliv čím se dá pilovat nebo řezat
nepýtaj sa...
zobral som špáratko a omotal som ho jemným šmirglom a išiel som jak mi to tu niekto písal trochu smerom dole... čistá improvizácia
pak se nediv že to tak dopadlo,v nouzi jest dobrým řešením vzít rám z lupénkové pilky nastříhat si ze staré sady strun kousky upnout to do rámu a tímto nástrojem drážku upravit ,nejlepší na to jsou červené warvicky jsou tak hrubé že je radost s nima drážku proříznout
Já používám amatérské řešení to, že si vyskládám na hřídel HSS kotoučky s distančními kroužky na ty rozteče a šířku drážek a říznu to na jeden zátah. A pak zjistím, že technokrat prohrál. Nemá to radius
už som objednal nový...
http://shop.sollerguitars.com/product_i … -1204.html
nejlepší na to jsou červené warvicky jsou tak hrubé že je radost s nima drážku proříznout
tohle by si mohli dát i na obal těch strun, aneb další výhoda červeného warwicku
už som objednal nový...
http://shop.sollerguitars.com/product_i … -1204.html
ech tak na to bych se vysral nulak ze slonoviny dost eklhaft... ikdyz doufam ze je to naka syntetika..
ja sem nakonec kopil g-tech z englandu v ramci nakupu vetsiho balicku HW... hlavne teda cerny kobylky na MM s 18 roztecema roztecema..
skoro vravíš
dokáže to nejak zásadne ovplyvniť zvuk? teraz je tam umelá kosť a so zvukom som celkom spokojný
skoro vravíš
ja sem to udelal v ramci pohnuti mysli nekdy v 10 vecer v praci ... ale teda stih sem se zeptat aspon spider a paparaziho pac sem je mel zrovna online... stejne nestihli odpovedet ... ale mozna tam este koupim jednu kobylu tam kdyby nahodou hodim oznamenku ..
tady z toho shopu http://stores.ebay.com/papadsmusicstore ...
bych se vysral nulak ze slonoviny dost eklhaft
No silně pochybuju o pravosti toho materiálu Man made ivory určitě není pravá slonovina....to už se dneska asi moc nevidí...Ikdyž pravda koupit lze ledacos, třeba i mamutí stolička(ta je docela drahá), kus meteoritu... jako náhrada slonoviny by mohla být žirafí kost pokud by člověk joo toužil po přírodním materiálu.
inač furt som sa nedopátral, že čo to je ten tusq vlastne zač podľa gúglu je "tusq" samotný materiál, ale vživote som o tom nepočul
To bude nějaká syntetika se vznešeným názvem.
vzhledem k celosvětovému zákazu obchodování se slonovinou, je pramálo pravděpodobné že by si nějaká f.dovolila, vyrábět nultáky z tohoto materiálu a když už ano nestál by 7,30E, není nikdo snad tak naivní že by se snad domníval že se jedná o pravou slonovinu,byt by k tomu vybízel slon s kly jak hovado na obrázku
dokáže to nejak zásadne ovplyvniť zvuk?
Ze své zkušenosti říkám hodně, resp. výměna plasťáku za nějaký z tvrdšího materiálu prodloužila sustain na dvojnásobek a tón měl větší attack. Určitě ale své udělalo i usazení toho nultého pražce.
Můj žák restaurátor nábytku nahrazoval slonovinu kostmi a rohy kdečeho. Dobré to bylo.
S nulťákem to bude to samé.
inač furt som sa nedopátral, že čo to je ten tusq vlastne zač podľa gúglu je "tusq" samotný materiál, ale vživote som o tom nepočul
on je to totiž produkt f, graph tech, zkus se podívat semhttp://www.graphtech.com/products/brands/tusq
fajn, takže hovoríte, že stačí malá kvapka sekunďáku napríklad do stredu a bude to ok?
Můj žák restaurátor nábytku nahrazoval slonovinu kostmi a rohy kdečeho. Dobré to bylo.
S nulťákem to bude to samé.
máš pravdu nedělá to jen tvuj žák ,mistr.Jurkovič dělá nultáky třeba z morkových kostí,nebo ted má odemě zásobu rohoviny
ja som na nejakom fóre čítal, že chlapík išiel do chovateľských potrieb a kúpil tam hovädziu kosť a spravil si nulťák na gitaru, vyzeral normálne (nulťák )
Jo, to se dělá. Někdo z fóra to taky tak udělal, jenom se ta kost musí důkladně vyvařit, aby se zbavila mastnoty. Prej to pěkně smrdí, když se to řeže a brousí
Jo, to se dělá. Někdo z fóra to taky tak udělal, jenom se ta kost musí důkladně vyvařit, aby se zbavila mastnoty. Prej to pěkně smrdí, když se to řeže a brousí
asi jako nehty zastrkané do cigár nebo vlasy či vousy spálené tak, že ti buchnou kamna ...
Smrdi to fest :-) Mam tam kus srnciho paruzku, co sem nasel v lese, zvuk super.
Samo, smrdět to bude asi pekelně, pálící se rohovina to musí být radost...moje babička ma piano které má klaviaturu zřejmě ze slonoviny, nicméně je to jen pláteček na dřevě.
No jinak jak jsem tu kdysi dával, když z toho někdo chtěl dělat trsátka http://www.jatagan.eu/vyrob-si-nuz/rohy-valce-podlozky/
Bůvolí roh by mohla být fajn na tmavé basy. :-) A nemusí se nic vyvařovat... :-) Hehe nulák z buvola, zebry, žirafy, to nemá ani Warwick
opoce má na svém home made preclu nulták z buvolího rohu
Fedeer: Já myslel že to zůstane hezky černý...:(
No když jsme u toho, je nutný ten nulák měnit resp upravovat? Já mám místo Ečka H a nijak sem to neprobrušoval mám pocit, že to ničemu nevadí.
Na Spectora by se hodila asi mosaz nebo něco takového ne?
fešná basa
boha jeho, potom jak som objednal ten nulťák som zobral malý orezávač a trošku som s ním vyškrabal trošku v jamke A smerom k mechanikám a tá kurva skoro úplne prestala drnčať
Na Spectora by se hodila asi mosaz nebo něco takového ne?
alebo zvonovina ako maju Warwicky, super vec
on to chtěl ze světlého kousku, jsou i tnavé i černé, nulták má podle mě smysl měnit když se s ním něco děje,to je když jsou drážky tak hluboké,že ti drnčí struny o pražce, poznáš to tak že zmáčkneš strunu na 3,políčku a musí být nějaká mezera mezy strunou a 1 pražcem jak velká? prostě nějaká,pokud není má smysl měnit a nebo při přechod na jinou tlouštku strun,jinak ne,teda to podle mě,mosaz má takový pruraznější čistčí zvuk,obecně tam mužeš dát jakýkoliv kov mosaz něd ,bronz,dobré je i dřevo palisandr,eben,nebo sem vyděl nulták ze skořápky kokosu,třeba asi tak, já osobně preferuji když má ketra nultý pražec a nulták potom nemá takový vliv na výsledný zvuk
FunkyMonk: No ja, jenže to v podstatě nikdo neví co to je za slitinu(tedá ví, ale zvonaři s tím dělají obštrukce, že je to tajná slitina, hotová alchymie, ale to je metalurgie už i tak)...on je to bronz v určitém poměru.
fedeer: No já asi budu přecházet na HEAD ladění, navíc nulák není tak přesně usazený mezi koncem hmatníku a nulákem je drobná mezera(sotva pul milimetru jestli) a pražce by si možná zasloužili přebrousit, tak že bych to nechal udělat rovnou komplet.
Ten TUSQ má mít ještě tu výhodu, že je samomazací Takže odpadá to, že se drážky čmáraj tužkou, on to teda asi málokdo dělá.
Ten TUSQ má mít ještě tu výhodu, že je samomazací Takže odpadá to, že se drážky čmáraj tužkou, on to teda asi málokdo dělá.
mevím jestli samomazací chopnost grafitového materiálu se viužije zrovna u nultáku,to spíš když jsou z toho matroše vyrobena kluzná pouzdra ale jako reklamní trik to asi funguje
Takže som kúpil obyčajný plastový nulák za trikrát vyššie cenu?
fedeer: No já to pro jistotu máznu tužkou a je klid...:) Stávalo sem i u staré basy, že se při ladění ozvalo takové to kovové "pink" a v nějakym videu sem četl že je to tím, že se ta struna "kousne." I troubel od dýmky dle rad potírám tuhou a pomáhá to.
Ten nulák je úplne na nič G ma úplne čudnú drazku a struna paradne trieska o prazce... Takže zase som sa hral s krkom. Časom ho vymenim... Zas.
ono nulák je tak potřeba upravit nA konkrétní kus To ze ho koupíš, nahodíš neznamená že tím to končí....
ono nulák je tak potřeba upravit nA konkrétní kus big_smile To ze ho koupíš, nahodíš neznamená že tím to končí....
jj musis podlozit kusem papiru z krabicky od cigar...
je velkej problem když mám HEAD ladění a jsou tam struny v drážkách sotva "napůl" ?
on sedí parádne na tri struny, ale to géčko podľa mňa dojebali vo výrobe, jak môže byť G hlbšie ako D
on sedí parádne na tri struny, ale to géčko podľa mňa dojebali vo výrobe, jak môže byť G hlbšie ako D
a odkud to měříš od horní strany nultáku, nebo od spodní?
a odkud to měříš os spdí,nebo vrchní strany nultáku?
Od spodnej, zajtra môžem hodiť fotku.
Chystám se k výměně nulťáku na svém MM Stingray5.
Výměnu bude dělat kytarář. A stojím teď před problémem jaký materiál zvolit.
Vycházím z následujícího. Na mém předchozím nástroji Sterling by MusicMan mi stejný člověk dával nulťák kostěný a zvuk se zlepšil o hodně.
Mým cílem je pokud možno ještě více podpořit agresivní zvuk Stingraye hraného přes EBS zesík.
Jaký materiál byste volili vy?.
kov, grafit.. tusq sou fajn ale teda ze nych stysel naky zlepseni kdyz sem vymenil plastovej MM za grafitovej tusq rict nemuzu .. ja sem to menil kvuli tomu ze sem si udelal custom roztec .. a pravda na jednom GL byl prasklej ..
btw myslim ze to neni vec kterou by musel delat kytarar ..jedina vec co muzes posrat je ten puvodni nulak ... ikdyz pravda nesika ci muze ustipnout i kus hmatniku
btw myslim ze to neni vec kterou by musel delat kytarar ..jedina vec co muzes posrat je ten puvodni nulak ... ikdyz pravda nesika ci muze ustipnout i kus hmatniku
aha
Vycházím z následujícího. Na mém předchozím nástroji Sterling by MusicMan mi stejný člověk dával nulťák kostěný a zvuk se zlepšil o hodně.
Jaký materiál byste volili vy?.
...mi to vždycky přijde, že nulťák ti pomůže-ale jen při hraných prázdných,...a ten rozdíl nikdy moc nepoznám. Ale zas proč netuningovat. ....ikdyž u toho MM bych to nědělal.
No u toho Sterlinga to tehdy ta kost pomohla hodně a to nejenom na prázdny struně.
Pokud byste si měli vybrat z běžně dostupných materiálů, který by MM nakopnul, co byste naslepo brali?
O mosazným nulťáku uvažuju pro svůj JB. Jenže nevím kde ho sehnat, u Bacha mají jen 43mm šírokej. Kde se dá sehnat mosaznej šířky 38mm?
No u toho Sterlinga to tehdy ta kost pomohla hodně a to nejenom na prázdny struně.
...tak úplně nechápu, jak to může pomoci při tónech hraných na pražcích...?? Tam je úplně jedno z čeho je nulťák, když o něj to nehraje ne? Ale třeba se pletu.
Já netvrdím, že tomu rozumím, jistě to z velké části bylo subjektivní. :-)
Ale podle mě má všechno vliv na všechno.
Ta mosaz je zajímavý typ. Díky
...tak úplně nechápu, jak to může pomoci při tónech hraných na pražcích...?? Tam je úplně jedno z čeho je nulťák, když o něj to nehraje ne? Ale třeba se pletu. smile
Já to taky nechápal a nechápu, ale funguje to i v polohách.... Odzkoušeno v praxi na x nástrojích...
Tak jsem po delším váháním dovezl svého Stingraye k mistru Hlaváčkovi do Pardubic a domluvili jsme se na kostěném nulťáku.
Bude to hotové na konci týdne - tož uvidíme, ale těším se :-)
Spousta věcí souvisejících s kytarou je trochu "placebo", prostě chci věřit, že je lepší, tak to je lepší.... Nicméně pocit z nástroje je důležitou součástí jeho "zvuku v hlavě". Proto třeba jazzbassy s červenou želvovinou hrajou o hodně líp ty než s bílým pickguardem - empiricky ověřeno
Tvrdší (kostěnej nebo kovovej) nultej pražec při hraní v polohách nicméně může mít na zvuk poměrně výraznej vliv prostřednictvím rezonancí přenášenejch ostatníma strunama, který jsou v tu chvíli "volné"...
Pokud jsou ale zatlumený, vliv to logicky nemá žádnej resp spíš negativní, protože se do dřeva přenese víc pazvuku horní částí hraný struny.
Samozřejmě že placebo roli hraje, nicméně když mi stejný kytarář před lety na mém původním nástroji Sterling Ray35 provedl stejnou výměnu, posunul se zvuk nástroje o velký kus nahoru.
Uvidíme jak to bude u Stingraye.
Ještě k tomu placebu. Kdysi mi jeden kolega řekl velkou pravdu:
"Když si kupuješ nový nástroj, musí se ti hlavně líbit. Protože už jenom pohled na něj tě musí lákat k tomu, abys ho vzal do ruky a zahrál si."
Proto si taky kupuju jenom hezké basy :-)
"Když si kupuješ nový nástroj, musí se ti hlavně líbit. Protože už jenom pohled na něj tě musí lákat k tomu, abys ho vzal do ruky a zahrál si."
Proto si taky kupuju jenom hezké basy :-)
mno este by ti mel i sluset a byt pohodlny .. proto sem se treba zbavil sveho low-suit Ricka kerej se mi fakt hrozne libil a libi furt ale proste mi moc nesedel a ani neslusel ..
btw to mi pripomina ze vlastne mam 3 basy se stejnou kobylou snimacema ze stejnejch drev a jednu s kovovym (nevim co to presne je asi mosaz) jednu s kosteny a jednu s plastovym nulakem .. a kazda hraje jinak ale cert vi do jaky miry za to muze ten nulak ta s tim kostenym ma javorovej hmatnik ostatni 2 palisandr..
a kdyz uz bych to mel srovnat
s kostenym pride ten zvuk takovej plnej (hlavne ve stredech) ale prehlednej spis hodnejsi s ne tak vyraznym atakem, resp reaguje to na styl hry pekne ale tak trosku jak s kompresorem..
naproti tomu s kovovym ma trosku vyžranější spektrum hlavne ve stredech a vejskach je to takove syrovjejsi, sprostsi, preclovatejsi, ale atak mi pride lepsi dravejsi i citlivejsi na styl hry ...
a plastak (tusq) mi pride ze ma bohatsi to spektrum mozna i vic nez ten kostenej, ale je to takove vic "neprehledne" a "neucesane" pride mi vic nižších frekvenci.. a u tech ostatnich chatakteristik je to tak nejak mezi je to min sproste nez kov a min ucesane nez kost a ten atak tam je podobnej jak u toho kovu ale plnejsi takže tim padem jakoby min vyraznej ...
ale jak rikam vsechny tydle charakteristiky muzou a jsou zpusobeny celou radou dalsich faktoru ale ten nulak tomu muze prizpivat ...
imho sam nevim co bych si vybral, ale kdyz si porizuju nulak tak kupuju grafitovej tusq .. protoze moc jinejch slepejch nulaku se spodnim klenutim se sehnat neda .. btw to co sem psal pro ten plastak plati prave tendle takte to neni nakej uplne obyc plast, ikdyz tusim nekde bych mel mit i retro fendracky nulaky z nakyho toho echt plastu schvalne to nekdy vyzkousim ..
Nemáte někdo nápad, kde by mohli mít nultej pražec na Cort A4 než se pustím do pilování kosti ?
Nemáte někdo nápad, kde by mohli mít nultej pražec na Cort A4 než se pustím do pilování kosti ?
...a jak širokej to má nulťák?
38mm, akorát to není plátek jako v jazzbasu ale špalek širokej 6mm a vysokej (uprostřed) 8mm
Hádám, že je to stejný jako na nějaký ibanezce...
Našel jsem něco v šupleti vejška a tloušťka je akorát, ale 42mm ... k vzteku
Našel jsem něco v šupleti vejška a tloušťka je akorát, ale 42mm ... k vzteku
...hm, tak to je blbý. Jsem myslel, že je tam právě 42 mm. Nedávno jsem dával na ATK bronzák. Nevím proč tam píšou 43,1, když má přesně 42,0 http://www.bachmusik.com/bronz-nulty-prazec-bass_p1448 Ale to ti moc nepomůže.
no tak přesně tenhle pražec má akorát číňan... takže za měsíc
Neviem ci zakladat nove vlakno ... ale mam problem s nultym prazcom na SbMM Ray34CA. Ma to v podstate JB 38mm nulty prazec. Povodny majitel zbrusil E strunu moc nizko a vsetky nulte prazce co som skusal boli prilis nizke -> po nasadeni boli vacsinou struny A a D moc nizko ... Uz som ich vyskusal 10 ... fakt 10. Sivcak nema, muziker tiez nie, z eBay som vyskusal snad vsetky ... Uz rozmyslam ze si kupim blank a vyrezem si ho sam no predtym by som sa chcel spytat ci ludia tu nemaju nejaky lepsi napad/radu?
Btw podlozit ten nultak niecim sa mi moc nepaci ... bol by som radsej keby bol ten nultak v jednom kuse nez aby to bolo drevo->lepidlo->shim->lepidlo->nultak.
Já bych to v tomhle případě možná nechal na nějakým kytaráři.
Jinak na tenhle eshop ses díval? (mají celkem velkou nabídku, třeba tam bude to co potřebuješ): http://www.manahuna.cz/manahuna/eshop/13-1-HARDWARE/55-2-Orechy-a-sedlove-prazce
Hele já si nechal nultý pražec dělat nový u kytaráře. Shodou okolností tehdy taky Ray34.
A nebyla to žádná vysoká cena. Teda jsem volil materiál "kost". Výhoda, že to kytarář rovnou seřídil atd.
Volil bych podobný postup.
. Uz rozmyslam ze si kupim blank a vyrezem si ho sam no predtym by som sa chcel spytat ci ludia tu nemaju nejaky lepsi napad/radu?
imho blank je super vec na vetsinu bas sem si koupil blank od TUSQ a udelal si roztece a vysku podle sebe ..jen to chce opatrne az to taky nevemes moc .. i plastove blanky za par korun sem mel z manahuna.cz ale ten tusq mne bavi vic... a na jednu basu sem si udelal ebenovej nulak a bavi mne tam je to neco mezi kosti a tusqem ..
Na koniec som sa rozhodol pre blank od allparts: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0398/9005/products/BN-0250-000-web_1024x1024.jpg?v=1476449821
Je to 43mm sirka pre Pbass ale inak ostatne rozmery su idealne. Takze len zbrusim trochu z jedneho a druheho konca.
Co sa tyka drah pre struny tak do blanku som ich este nebrusil ale uz existujuce som znizoval takze nastroje na to mam. A uz aj viem ako na to pojdem (okrem toho ze opatrne). No pre istotu som si tie blanky objednal dva Potom sa podelim s vysledkom.
A uz aj viem ako na to pojdem (okrem toho ze opatrne). No pre istotu som si tie blanky objednal dva smile Potom sa podelim s vysledkom.
ja si vetsinou vemu ten starej a mikrotuzkou nebo tenkym fixem si udelam znacky resp obkreslim .. taky sem to delal tak ze sem je slepil k sobe izolepou
Tak .. na druhy pokus ale predsa ...
1. Blank
2. Mnou vytvarovany blank
3. Povodny nultak
Potom prisiel krok vyznacit body pre drazky na struny a siel som na to zbytocne komplikovane a pokaslal som to trochu .. tak som zobral ten druhy blank a od znova ...
No a tu je finalny produkt:
1. Povodny nultak
2. Moj nultak
Este ho budem pravdaze zrezavat uz nasadeny.
Celkove dojmy su dobre, praca sla dost lahko. Tvarovanie slo rychlo a bez problemov. Jedine minus je ten smradek co z toho ide ked to pilite/brusite ... je to vraj kost a ten smrad by tomu aj odpovedal
Sem dneska měnil struny na bezpražiči a prd mi za e. Budu se do toho muset taky pustit, do pilovačky. Ale dneska ne, mám blbej horoskop, kdybych to čet dřív, tak by to neprdlo.
Dáte-li se do nějaké činnosti, které nebudete tak úplně věřit, může to přivodit problémy. Neměli byste se tedy odchylovat od vašeho nitra, s tím se preventivně raďte a bude vám vždy mnohem lépe, než když budete spoléhat na statistiky odborníků.
Finalna podoba:
Musim povedat ze som velmi spokojny. Niet nad spravne nastaveny nultak.
Musim povedat ze som velmi spokojny. Niet nad spravne nastaveny nultak.
ja si budu muset ten ebenovej este asi trochu prorezat ..ikdyz asi to vymenim za tusq zajimave je jak material nulaku ovlivni tenzi strun nebo spis asi jen ten pocit s tim ebenem mi prijde jak bych tam mel o cislo tlustsi struny .. nechapu to ale je to tak ..
mozna je to tim jak je ten tusq "mastnej" tak pri brnknuti ta struna trosku klouzne na tom nulaku kdezto ten eben je suchej tak ji drzi na miste a tim to pocitove klade vetsi odpor a celkove je to pusobi vic rigidne .. .. skoda ze nejsem fyzik na tech basach by slo delat spousta vedy teda nevim kdo by na to dal prachy na grant .. ale asi by mne to bavilo az vyhraju miliony prihlasim se na matfyz
Skutečný vliv nultáku na zvuk a hratelnost nástroje je nulový, všechno je to jenom placebo.... přirovnal bych to ke koncovce výfuku z nerezu. Je to hezký a tím to tak nějak končí.
Navíc, čím kvalitnější (tvrdší) ořech tím víc parazitního pazvuku přenese do krku a tím pádem i do celkového zvuku. Hráči, kteří prakticky nehrají na prázdné struny a těsně za ořechem mají tlumící pásek dobře vedi, proč to dělají.
nástroje je nulový,
nulovy len v tom pripade ak mas aj nulty prazec(zero fret) , ak je tam len orec tak to pozmenuje zvuk prazdnej struny
Skutečný vliv nultáku na zvuk
Na mém CS byl dost zřetelně poznat rozdíl v syntetické kosti a přírodní kosti - nástroji přibyly vyšší harmonické.
Na kytaře jsem dosti zřetelně poznal výměnu srážečů strun - původní měly plastový výškový váleček, dal jsem tam ocelové masivnější Gotohy. Zřetelně pevnější a hutnější zvuk na strunách E, H, G, D.
Stejně tak byla zřetelně poznat výměna ladících kolíků za kostěné na akustické kytaře.
Zkrátka - cokoliv je v kontaktu se strunou (od ladícího kolíku po kobylku), tak má znatelný vliv na zvuk, resp. na ztrátu energie kmitání struny (v případě "měkkého" materiálu, což zde plast jednoznačně je).
Tady jak to ten pán háže na zem a vydává to zvuk je zajimavy jaky to nemá vliv na zvuk..a pár kytar myslim v rukou měl
https://www.youtube.com/watch?v=sNzJjlV1TOA
cokoliv je v kontaktu se strunou
Asi takhle - koncovým mechanickým bodem uchycení strun na kytaře je vždy dřevo a to je vždycky o kosmír měkčí, než jakýkoliv používaný plast. Takže cokoliv co je výrazneji tvrdší než dřevo bude mít vliv zanedbatelný. Pradvou ovšem je, že koliky na akustice s kovovými strunami a s extremně měkým plastem na trnech ( což obvykle bývá, kvuli nylonkám ) budou mít na podélné chvění zvuku vliv. O ořechu si to ale nemyslím, protože fyzika je se mnou.
A jsem ochotný se vsadit , že ve slepém testu nepozná nikdo nic :-)
Nejde mi editovat, nejde mi dat link, pls adminy upravte nekdo at to jde prokliknout, moc dekuju, jsem negramot
Nějaká teorie říká, že ideální je, když nultý pražec je co nejpodobnější ostatním pražcům nebo alespoň ze stejného materiálu. To kvůli vyrovnanému charakteru barvy tónu prázdných strun s ostatními polohami. Asi proto ho někteří dělají takto
mozna je to tim jak je ten tusq "mastnej" tak pri brnknuti ta struna trosku klouzne na tom nulaku kdezto ten eben je suchej tak ji drzi na miste
Vzpomínám si, že u jednoho nástroje byly zářezy v nuláku tak "akorát", že při krátkém a ne příliž silném stiku struny, tak se celkem nic nedělo, ale při větším promáčknutí struny mezi pražci se s lehkým lupancem struna v nuláku posunula a mírně se změnilo ladění. Docela sranda. Tuším, že to byla nějaká akustika s vysokým dohmatem.
Edit
A což taková Atlansia, to celkově mechanická lahůdka. ">https://atlansiaguitars.com/Bass-Guitar … e=bass
A jsem ochotný se vsadit , že ve slepém testu nepozná nikdo nic :-)
Hádat se nebudu, mám osobní zkušenost s mnoha nástroji (téměř na každý jsem kost nechal udělat) a vždy to tomu nástroji znatelně pomohlo. Každý ať se rozhodne dle svého uvážení, zda těch 300-400Kč za kost mu smysl dává či nedává.
Tady jak to ten pán háže na zem a vydává to zvuk je zajimavy smile jaky to nemá vliv na zvuk..a pár kytar myslim v rukou měl smile
jo to taky delam resp sem si toho vsim .. tusq zvoni podobne jako kost i ty oldshool "fender" plastaky trochu zvoni klasickej platak nezvoni ani neposkoci ..
Hádat se nebudu, mám osobní zkušenost s mnoha nástroji (téměř na každý jsem kost nechal udělat) a vždy to tomu nástroji znatelně pomohlo. Každý ať se rozhodne dle svého uvážení, zda těch 300-400Kč za kost mu smysl dává či nedává.
ja kosti z GL vytrhal a dal tam tusq bavi mne vic zvlast k javotrovem hmatnikum .. ikdyz teda hlavne proto abych si udelal diry dal od hran krku ..
A jsem ochotný se vsadit , že ve slepém testu nepozná nikdo nic :-)
No, pokud je krk slušně udělaný, pak mosaz, kost a plastik jsou od sebe rozeznatelné - sustainem a obsahem harmonických - při sólo hře a u ostrých strun nebo u slapu. V rambajzu s bicíma, kytarama atd se to hodně ztratí. Tzn do studia to určitě má smysl, taky domácí fajnšmekr to ocení, jinak do rambajzu v sokolovně je to jedno.
No, pokud je krk slušně udělaný, pak mosaz, kost a plastik jsou od sebe rozeznatelné - sustainem a obsahem harmonických - při sólo hře a u ostrých strun nebo u slapu. V rambajzu s bicíma, kytarama atd se to hodně ztratí. Tzn do studia to určitě má smysl, taky domácí fajnšmekr to ocení, jinak do rambajzu v sokolovně je to jedno.
imho pokud se basakovi zda ze mu to sedi lip tak proc ne .. zvlast kdyz ho bavi si s tim hrat ... krom jeho samotneho to bude kazdemu sumak a nikdo si toho nevsimne ale rozhodne ty rozdily tam jsou slysitelne a vnimatelne .. vam ten slepej test udelam k jezisku treba
Koukám, že se tu v pátek rozdávají instatní moudra a doufám, že to Atvečko nemyslí vážně...
Po výměně nulťáku za nový se mi na base prodloužil sustain minimálně o čtvrtinu (dal jsem tenkrát na radu Daliho a dobře jsem udělal), nejvíc to ale bylo samozřejmě znát na prázdných strunách.
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Baskytara » výměna nultého pražce