Zdravím komunito,
co jsem pořídil Arii IGB-49 jsem uvažoval o tom, že bych jí kapáček (dost) upgradnul a to (prozatím) snímačema, nejlépe od mistra Šlapáka. Už už jsem plánoval volat na Slovensko, když tu jsem našel asi rok starý inzerát, že Davidak prodává snímače J-MM SBS. Chvilku jsme si psali, jaký měl požadavky na charakter zvuku a podobně, no a už Davidak žhavil poštu.
O 2 dny později už byla bejzgytá na operačním stole.
Po menších peripetiích se smirkovým papírem v J šachtě už nich nebránilo kompletaci.
No a dojmy? Band bych v 11 večer do zkušebny nenahnal, čili z domácího poslouchání na mém 15W chcípáčkovi jsem vyposlouchal několik (hodně) zlepšení. Zvuk jako takový je hmmm... jiný... teplejší (ne, žádné Sexy Bonbonky), ráznější, myslím, že se v kapele víc prosadí, aniž bych to musel nahánět basama. Jak na J (P), tak i MM. Hlavně kurvy nic neodpustí, každý blbý šáhnutí je znát, musim makat na technice sakra. Jináč ten MM je teď takovej správnej čtyřvrtulovej bombardér z WW2 (Ve zkušebně už to byla celá letka). B-) Líp ten zvuk popsat nedokážu. A ten J, ten je takovej preclíkovitej, má 2 cívky (i) proti brumu. Na škodu to není, líbí se mi to a to dost, stejně jsem při výběru basy původně pokukoval po nějaký kombinaci PJ, případně hybrid precl-cihla HB. U OEM snímačů made in rýžový pole 100 kiláků od Pekingu to celý bylo takový umělohmotný, zvuk nebyl úplně strašnej, ale stejně to je jako byste vedle sebe postavili starýho Warťase a na zakázku vyrobený Bentley. Obé Vás na vejlet odvezou, ale jakým stylem, že? Hlavně v kombinaci těchto luxusních (fakt paráda zpracování a ty tišťáky jsou bomba, až půjdu za kytarářem, tak to určitě ocení) snímačů a Aria dřeva to bude asi zvukově nenapodobitelný unikátní nástroj. Na dojmy ze zkušebny jsem musel čekat 2 nekonečné dny. Jak to bude znít na pořádný bedně a s kapelou? Byl jsem nervozní jak prvorodička, ale pochyby se rozplynuly hned po prvním songu. Bubeník se jen usmíval, kytaristi mlaskali, že mě konečně pořádně zřetelně slyší a já si jenom chrochtal jak drbaný prase. A ten J snímač (typu P bezbrumovej dvoucívkáč), mňam, ani nemusim (u originálu OEM to bylo jak telefonní modem) jak blbec vylepovat dutiny alobalem, ten nástroj je teď dokonale potichu, pokud na něj nehraju. MM to samé. Zpracování, zvuk, kvalita. Mistr Šlapák by zasloužil Řád Basového Klíče. Porovnávat s ostatními vyhlášenými výrobci žel nemohu, tak to berte jako můj osobní subjektivní názor.
Kdyby někdo měl nějaký dotaz, jsem tu.
Ibanez ATK-305, Aria IGB-49 (SBS pups)
Morley PFW, EHX Deluxe Bass Big Muff Pi, Boss ODB-3
TCE RH450+RS210C+RS212, TCE BG500-210