Re: Celolampové aparatury
Traynor na TB trpi neprijemnou povesti poruchoveho stroje.
ale ale...to muzes rict o cemkoli, podle toho, jake vlakno zrovna ctes
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Aparatura » Celolampové aparatury
Stránky Předchozí 1 2 3 4 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Traynor na TB trpi neprijemnou povesti poruchoveho stroje.
ale ale...to muzes rict o cemkoli, podle toho, jake vlakno zrovna ctes
http://www.bugera-amps.com/en/products/ … INIUM.aspx
taky jeden z laciných lampáčů
Bugera -> Behringer -> to ani náhodou...tu je poruchovosť priam zaručena
Ten traynor už skôr ale zase načo je tam kua 8 točítok?!?
Posledný čas som si uvedomil že basa je jednoduchy nastroj kde bohato stači jeden volume na base, a Vysky/stredy/basy Gain a volume a viac hovadín už nechcem ešte možno deep tlačítko ako na bassmane ale aj to tam nemuselo byť a proste by to mohlo v deep móde hrať furt
Kubš napsal:Traynor na TB trpi neprijemnou povesti poruchoveho stroje.
ale ale...to muzes rict o cemkoli, podle toho, jake vlakno zrovna ctes
No ja po nem koukal a tohle me vyrazne odradilo.
Mozna vznesu navrh, kterej se nebude libit fandum nalestenejch hoven vonicich novotou, ale v pripade lampy, bez finance na original bych za 4-5 tis capl staryho rozdala, soupl ho na servis a byl spokojenej.
Sou to vizuelne odporny hlavy, ale popravde co lze dojebat na prostym 1:1 okopceniM???
Nebo u Hockeho za 10 nebo kolik novotu, to taky bude jistejsi volba nez tyhle poutove aparaty s hodne ledkama a cool napisem...
Hocke by mohol byť to si skusim nájsť ale žeby sa teraz moja cesta za celolampou skončila u rozdala za 4 tis kaček zbuchaneho na kolene pred 10 rokmi a dnes je už hrdzavý a došrámaný pankáčom z bazáru...
čína jako čína, bugera nebo ashdown
Hocke by mohol byť to si skusim nájsť ale žeby sa teraz moja cesta za celolampou skončila u rozdala za 4 tis kaček zbuchaneho na kolene pred 10 rokmi a dnes je už hrdzavý a došrámaný pankáčom z bazáru...
To me teda fascinuje, na Bassmana nemas, hrotis tu nejaky 30W chrchlatko od Maocetunga, ale Rozdall je punkova slatanina...
Jako Rozdal neni sympatak(kludne reknu ze to je uzvanenej arogantni vychcanek), ale tady mu imho krivdis.
Vyrobni cena jeho apcu neni o nic moc jinde nez HOTa.
Pokud ti nevoni Rozdal, sup se nechat oskubat HOTem za 35tis
pak jeste Rockwell by mohl umet udelat do 20-30tis neco velmi dobryho ale on jede spus v Mesach, na druhou stranu to je asi jeden z mala rozumnejch lidi co v CR stavi apce.
Náš gitarista má Rockwell Red Trip a ten aparát je parádny. Prístup a komunikácia s výrobcom tiež super!
K téme: Errie viem, že to nie je celolampa ale skús len tak z prdele vyskúšať Orange Terror Bass, či to nebude to čo hľadáš (ak ti ide o to skreslenie).
a bassman je nejaka draha zalezitost? ja som ho predal asi za 600 e ak nie este menej
co sa toho rozdalu tyka ... to je velmi tenky lad, nie kazdy rozdal bol 1:1 k nejakemu marshallu superbass a podobne .
a HLAVNE - minimum lacnych kopii je postavenych z kvalitnych komponentov a (A TOTO JE ZAKLAD) ma poddimenzovane trafa. trafo pri lampovom aparate je ALFA OMEGA. vselijake premotane tesla trafa pri vsetkej ucte niesu rovnocenna nahrada fabrickeho trafa ak sa setri na nakladoch. ak su pouzite zodpovedne trafa a komponenty, preco nie. ale to uz nieje za par korun, ale za cenu fabrickeho ampu.
Zkušenost se starým zesilovačem od R. bohužel špatná. Půlka součástek nová a všechny ruchy, brumy a šumy neodstranil nakonec ani sám autor a vzápětí šly do háje i nový lampy. O zlodějskym poplatku za "vstupní pohovor" nemluvě
Po tom Traynorovi jsem pokukoval před pár lety, když jsem se chystal vstoupit do lampovýho světa - když ho ale k*kti.cz nebyli schopný za půl roku dodat, vykašlal jsem se na to a koupil bassmana
Ta poruchovost se týkala typu YBA200, kterej měl automatický nastavení biasu při zapnutí a to se neustále sr*lo - tak to z toho vyndali a teď je to YBA200-2 a na ten už stížnosti nejsou (ten původní se snad nechá u výrobce předělat na -2, což se ale středoevropanů netýká)
To me teda fascinuje, na Bassmana nemas, hrotis tu nejaky 30W chrchlatko od Maocetunga, ale Rozdall je punkova slatanina...
Jako Rozdal neni sympatak(kludne reknu ze to je uzvanenej arogantni vychcanek), ale tady mu imho krivdis.
Vyrobni cena jeho apcu neni o nic moc jinde nez HOTa.
Pokud ti nevoni Rozdal, sup se nechat oskubat HOTem za 35tis
Rozdalov som videl kopec po bazaroch chodí to za 6 tis. +- a ked mam rozpočet na nový zosík 600€ a mam po dlhom čase rozbehnutú kapelu na plno tak asi neprídem s debilným ošarpaným uchrčaným rozdallom čo hnil na 10tich skušobnach u 30tich majiteľoch po 10 rokov a vačšinou to vlastnil daaký začiatočník čo ani nevedel že ako sa o celolampu starať a ako s nou zaobchadzať (ovladanie standby, krehkosť pri prevoze, citlivosť na vlhko -> prechod zo zimy do tepla a zarosenie lampy a hned to vypieeecť ako vačšina pfoikov čo vidim ked hraju v krčmach)
K téme: Errie viem, že to nie je celolampa ale skús len tak z prdele vyskúšať Orange Terror Bass, či to nebude to čo hľadáš (ak ti ide o to skreslenie).
Jeden je v Ba bol na muzikerskom bazare...28.10 som bol v BA na koncert the subways a chcel som ho vziať ale neboli peniaze na účte...došli mi až v pondelok...a ked som mu volal v pondelok povedal že posielať to nebude a že už má zaujemcov z BA takže nič z toho...naštastie som sa v nedelu 30.10 zoznamil s tym bassmanom a teraz aspon viem čo presne hľadam...
bassman je nejaka draha zalezitost? ja som ho predal asi za 600 e ak nie este menej
nieje...len je to raritna zalezitost a malokedy sa u nas ukaže na bazaroch...a nieje problem pre mna dotiahnut si to z USA cez ebay ale riesit k tomu zdroj čo to premeni na naše napetie...nič moc pre mna
Napisal som na jeden inzerat na ampeg V4BH takže dufam že sa poštastí
hele já nepopírám, že některý ranný modely z 80tek takhle můžou vypadat (jenže takhle může vypadat cokoliv jinýho ), ale co sem tak zachytil tady a i z osobní zkušenosti tak pokud je v pořádku, tak to rozhodně není takový zlo jako popisuješ, spíš naopak obzvláště s ohleem na ty směšný ceny.....
ampeg V4BH
no vida...konečně trošku pořádná řeč
akurat ten V4BH ma ine skreslenie a aj ide inac do skreslenia ako bassman, su to dve uplne ine koncepcie. a k tej kvalitnej bedni - myslel som to tak ze pri takomto vykone potrebujes bud vacsiu plochu alebo citlivost. ked som mal bassmana s VBC412 tak to bolo s vykonom dost na hrane, spolu s 8x10 to bolo lepsie, ale o vykonova rezerva nebola. hrat na hranici skreslenia nieje vzdy ziaduce.
akurat ten V4BH ma ine skreslenie a aj ide inac do skreslenia ako bassman
jj teda nehral sem na fendra ale ten fendrovskej typ se mi ze simulaci libi vic... btw ten G-B streamliner mi pride docela podobnej ..sice neni celolampak ale myslim ze by to stalo za vyzkouseni...
ten G-B streamliner mi pride docela podobnej ..sice neni celolampak ale myslim ze by to stalo za vyzkouseni...
Zcela nečekaně m3 lobbuje za digitál
hele já nepopírám, že některý ranný modely z 80tek takhle můžou vypadat (jenže takhle může vypadat cokoliv jinýho ), ale co sem tak zachytil tady a i z osobní zkušenosti tak pokud je v pořádku, tak to rozhodně není takový zlo jako popisuješ, spíš naopak obzvláště s ohledem na ty směšný ceny.....
Nebo popřípadě něco jako mám já...někteří tu tvrdily, že lepší než rozdall. Kvalitu traf a jiných komponent ale posoudit neumím.
Akorát by mně zajímalo, jak konkrétně ubližuje zima a případně vlhko víc lampáčům než tranzistorům? Naše zkušebna není zrovna nejutulnější prostředí, tak mám trochu strach. Sice dlouho žhavím, apec je přikrytej když tam nejsem, ale stejně.
A druhá otázka jak je to s tím nezapojeným zesákem? Docela mně dostalo na nahrávání, že zvukař když porovnával Mesu a Engla tak to hodil jen na Stand-By a nadrzo ten reproduktorovej kabel přehazoval
Zcela nečekaně m3 lobbuje za digitál
to je polodigna ale tak kdyz uz sem ho nekoupil ja.. ikdyz mozna to este udelam jestli prodam lm250... jenom se bojim ze bych pak byl nemalo nerozhodnej na co hrat...
to je polodigna
Jako co jsem zkusil terror bass který má dvě lampy v preampu tak jsem si jistý že tohle je cesta kterou by se Déčka měly ubírat. Jedna flaška je málo, ale když má ten předzesilovač čtyři stupně je parádně citlivý, tučný a to se pak jenom zesílí - a když to umí vážit 5 kilo, haleluja! Pro mě jasná volba kdybych chtěl elektronkáč.
20kg hlavu plnou železa . . . ne děkuju Taky už nevařím na kamnech, nespím na peci a nejezdím do práce koňským povozem kvůli tomu feelingu
co dělá zvuk lampového zesilovače, jsou jeho koncové lampy
m3 napsal:to je polodigna
Jako co jsem zkusil terror bass který má dvě lampy v preampu tak jsem si jistý že tohle je cesta kterou by se Déčka měly ubírat. Jedna flaška je málo, ale když má ten předzesilovač čtyři stupně je parádně citlivý, tučný a to se pak jenom zesílí - a když to umí vážit 5 kilo, haleluja! Pro mě jasná volba kdybych chtěl elektronkáč.
20kg hlavu plnou železa . . . ne děkuju Taky už nevařím na kamnech, nespím na peci a nejezdím do práce koňským povozem kvůli tomu feelingu
Janouchu ty zvire...chci dukaz, ze nejsi hluchy.
Janouchu ty zvire...chci dukaz, ze nejsi hluchy.
To se těžko dokazuje v textové formě
co dělá zvuk lampového zesilovače, jsou jeho koncové lampy
A výstupní trafo a jeho neschopnost tlumit zákmity reproduktorů.
Proto je třeba velkolitrážních beden, proto to nejlíp hraje s uzavřenýma lednicema.
Zahrál jsem si na VBA400 a ano, ten zvuk je opravdu pěkný. Měl jsem doma hifi elektronkáče jak AB, tak v čisté A třídě a hrály pěkně. Ale zbavil jsem se jich protože pro mě neměly tu užitnou hodnotu co jsem si sliboval. Lampová nirvána nepřišla. Víc se mi líbilo MOSFETové Ačko. To hrálo pěkně macatě.
Moje příspěvky jsou o mojí zkušenosti co jsem s elektronkama udělal. A co jsem si vyzkusil mě vede od nich pryč.
Zahrál jsem si na VBA400
já taky a samozřejmě tenhle zesík se mi líbí na deskách K25 ale osobně NEE.
http://www.youtube.com/watch?v=VBwedFKGwgo
nove bassmany..
Oooo...akorát to push-pull mute na lampě? Dyt ma standby?
Dyt ma standby?
a vidis ho vepredu? jinak na thomannu uz jsou ceny
No ty ceny jsou už.. ta 100W lampa za 44000.. no a bedna 410 Neo 18000.. asi zůstanu u ampegu
Dragunov napsal:Dyt ma standby?
a vidis ho vepredu? jinak na thomannu uz jsou ceny
Aha to mi nedošlo...nechápu kdo na tohle zapínání přišel, někde vzadu
Pretechnizovana mrdka..
Znicili to co dela celoflasku krasnou - jednoduchost.
Znicili to co dela celoflasku krasnou - jednoduchost.
Zkus se na to podivat z jineho uhlu pohledu. Co vyhovuje tobe (tedy volume doprava a trada) nemusi vyhovovat jinym. Jinak teda souhlasim, je to pokus o vyzdimani nejakeho cashe z diry na trhu - technichy vybaveny lampac. Cili jak je u fenderu už nejaky ten patek zvykem: prachy az v prvni rade
Jako samovolné nastavování biasu indikované diodama je spíš zajímavost, užitečná věc je to čtvrcení výkonu. Nicméně dal bych jim za to tak dvacet maximálně. Ale musela by vážit tak pět kilo
Znicili to co dela celoflasku krasnou - jednoduchost.
Přesně tak! Už jsem to sice dával jinam, ale sem se to hodí taky a víc. TecAmp začal dělat 300 W celolampovej zesilovač Raptor a k němu i ladící rakef v konfiguraci 1x15" + 1x12" + 2x10". Tož pjekně to hrá. Ten zesik váží 25 kilo, ten box kupodivu jen 35.
http://www.youtube.com/watch?v=ylAQGgPdfiw
P.S.: Jestli si to někdo chcete pořídit, tak spěchejte, je to limitka, vyrobili jen 25 kusů k 25letému výročí
pretechnizovana celolampa - laney nexus tube, uz je na trhu dost dlho. celkom dobre tymto konceptom nerozumiem, uz SVT2pro mi pride dost zlozite, ale ocividne su ludia ktorym to vyhovuje.
ten tecamp je sympaticky, ale ta cena je pri vsetkej ucte totalne mimo, uz ampeg heritage je sialenost
cena je pri vsetkej ucte totalne mimo
kdyby byl ten fender za 30 tak si myslim že hodně lidí bude přemejšlet.. Ampeg SVT CL Rules!
pista58 napsal:cena je pri vsetkej ucte totalne mimo
kdyby byl ten fender za 30 tak si myslim že hodně lidí bude přemejšlet.. Ampeg SVT CL Rules!
za 30 by to bolo o niecom inom, to je pravda. napriek tomu ze za mna nie, isto by si nasiel vela priaznivcov. SVT VR RULES! aj CL, AMPEG RULES!!!
20kg hlavu plnou železa . . . ne děkuju Taky už nevařím na kamnech, nespím na peci a nejezdím do práce koňským povozem kvůli tomu feelingu
A heleme se, přikoulela se mi do klína celolampa (ten život je ale klikatej což?). Je to old school práce, kopie jakéhosi dvoudírového Maršmeláka a musím uznat že i když to je těžké jako svině, má to svoje kouzlo. Včera jsem s tím odehrál party bez použití ME50ky. Nebylo třeba šahat na zvuk. Basy na 5, středy na 10 a výšky na 4 dílky a je v tom všechno. Stačí šmidlat a zvuk je pěkně kulatý tučňák, když se přitlačí nebo použije trsátko, umí hezky přikreslit a zase to zní pěkně. Všechno naplno znamená zvěřinec. Dvěma slovy: Živelný zvuk.
Místy až moc. Chyběla mi taková ta kontrola, nebo předvídatelná rovina tranzistoru. Přišlo mi to jako hrát s kompresorem, který si sám vybírá který tón bude hlavní
Kytarák s bubencem si ale pochvalovali čitelnost a srozumitelnost i když jsem to hodně krotil (hrálo se jen na pódiovku)
Druhým mínusem budiž nucená výroba uzavřené bedny (1x12" 60l) protože na basreflexových bednách to hrálo jako hovno. Repráky s sebou plácaly a mazaly zvuk do nepříjemných lepivých koulí, jaké známe z trenek letních dní
Můj jelitní verdikt po jedné delší a trochu chabé (přeci jen je to stavěnka) zkušenosti je ten, že kdo se s tím chce tahat a nemá strach že neví kdy zes ztichne protože rupne žhavící vlákno, tak odměnou mu bude ZVUK. Nekompromisní, tlačící a blbuvzdorný (i když se master a gain dá naplno, furt to hraje, nechrčí a hlavně to neshoří). Jestli hledáte tohle, je celolampa váš ideál.
Chyběla mi taková ta kontrola, nebo předvídatelná rovina tranzistoru. Přišlo mi to jako hrát s kompresorem, který si sám vybírá který tón bude hlavní
No to je právě ono! V tom je celá magie, najednou to hraje jak živý a ne jak midiny
neví kdy zes ztichne protože rupne žhavící vlákno
tohle je drobátko jako recenzový strašák muzikusu: co když dojde během koncertu v aktivce baterka?!
Baterku náhradní do aktivky sebou vozím:D...nahradní lampy teda ne. Však kdyžtak by to mělo akorát menší výkon ne? Ze 100Wtovky stačí vzndat 2 koncové EL34 a je z toho padesátka, nebo se pletu? Navic tak nějak počítám že basový konce dostavají zabrat míň než kytarový.
Já bych si troufnul tvrdit, že určitě jen vyndat nestačí, musel by se přenastavit bias a nejsem si jistej, jestli to vůbec půjde. Pokud se pletu pak mě opravte :-)
Nepleteš se. Kytarysta chtěl z Engla 100W taky udělat padesátku. Já jsem ho v domnění, že jde pouze o vytažení dvou koncovek poslal k HOTamp...tam mu bylo řečeno že to není tak lehké a musel by to celkem dost překopat. Nabídl mu powerbreake za hubičku a bylo.
K mému neštěstí se na to ale vykašlal
Tak na dohrání koncertu by to asi i stačilo vytáhnout jen dvě lampy. Uletí tím ale správná zátěž pro lampy a nastavení pracovního bodu taky (když je společný). Zvuk se tak může stát zkresleným a pomůže to urychlit smrt těch zbylých dvou. Na kytarovém kombu Peavey Deuce který byl příšerný hybrid - tranzistorový preamp a lampový konec - jsme to při jednom hraní udělali a to kombo hrálo jako předtím. Ani jsme nepostřehli nižší výkon (protože to kytarista tak netočil aby sáhl byť na zbylých 50W)
Ale u tohohle komba byla možná spousta věcí . . . třeba z něj furt smrdělo víno, když jsem ho otevřel, bylo zevnitř kompletně vymalované červeným, někdo ho musel prolít řádně . . . a hrálo
Tak na celolampu je to podezřele levný . No těžko říct, i takhle levná věc může podle mě hrát fakt dobře, čeho bych se spíš bál, tak jak dlouho vydrží bez poruchy. Pokud tam dávaj nekvalitní lampy mohl by to bejt problém, zažil jsem jak známýmu vadná koncová lampa odělala celou hlavu. Těžko říct, prostě zkusit nebo nechat bejt Nic jinýho asi nenapadlo ani tebe..
Těžko říct, prostě zkusit nebo nechat bejt Nic jinýho asi nenapadlo ani tebe..
Pravdu díš, ale ani na vteřinu jsem neuvažoval o tom, že si to pořídím. Ale jak na tom ten zesik je by mě docela zajímalo.
Jak to asi za tu cenu může hrát?
http://www.cmias.cz/hudebni-nastroje/ak … -300h.html
Ty jo tak to je dost tezky odhadovat tu znacku po pravde neznam mozna bych spis verili necemu polohomade jako hocke.
Ale za 22 je ten eden lampa na kytarach tak kdybych schanel lampu tak zkusim tu.
http://kytary.cz/eden-wtb300v/HN111212/
Ashton nevim jestli to ma tvarit jako Ashdown pritom je to neco cinskyho fakt netusim.
tu znacku po pravde neznam
Ashton je australská firma, ale bouchaný je to v Číně. Je to něco na styl Stagg, dělají skoro všechno: http://www.ashtonmusic.com/
Jináč ten Eden je mi moc sympatickej.
Anger4141 napsal:tu znacku po pravde neznam
Ashton je australská firma, ale bouchaný je to v Číně. Je to něco na styl Stagg, dělají skoro všechno: http://www.ashtonmusic.com/
Jináč ten Eden je mi moc sympatickej.
Dik za info fakt jsem to v zivote neslysel.
Ale ten Eden by mohl byt hodne slusnej by me zajimalo nejaky info kdyby si to nekdo koupil.
Jináč ten Eden je mi moc sympatickej.
Viděl a slyšel jsem to naživo jednou, ve zkušebně. Po pravdě, WT550 vedle toho mi přišlo asi o něco lepší a kupodivu snad i hlasitější. Nějak mě tenhle lampáč nenadchnul, jako póza dobrý, ale tam někde to končilo...
http://www.thomann.de/cz/ashdown_little_bastard.htm
tohle někdo nezkoušel? Sice jenom 30watů, ale s dobrou bednou by to nemuselo být špatný, dělají dvě verze, jednu vyrobenou v Číně a druhou limitovanou sérií vyrobenou v Anglií, je asi o 2000,- dražší
http://www.youtube.com/watch?v=yjuLMqgk … re=related
tady je pěkný test, to chci?!?!?
Hm, jeden z mála testů, co jsem dokoukal do konce, tenhle zvuk mě fakt bavil a přišlo mi, že všechny nastavení fungovaly..
pořád se nějak nemohu rozhodnout jaký box k celolampě dynacord bass kyng konfigurace repra a podobně přivítám naměty ,rady a podobně
jedná se o tento kousek http://www.youtube.com/watch?v=vepCfG7gJ4o
Týýýjo, suprovej zvuk. Kde jsi k tomuhle apecu přišel?
Teď na bazaru byli dva kusy docela dlouho, lákalo mě to
Grrr... Taková krásná vintáž. Zvuk úplně na hovno, ale božskej
jo tuším že byli za 1500?:D
Pěkná porovnávačka. Pro tipaře od 2 min, kdo nechce hádat na co hraje tak od 10 min
http://www.youtube.com/watch?v=erSHiJeG8JM
Měl bych dotaz - pokud se podělá jedna koncová lampa, je vyloženě nutné výměnit všechny za párovanou čtveřici? Vím že je to určitě lepší atp, ale jestli by bylo možné jako provizorní řešení dočasně vyměnit jen jednu, nebo jestli to něčemu vyloženě škodí.
Vyměnit jednu nestačí - leda bys měl spárovanou s těma ostatníma. Mělo by stačit vyměnit příslušný pár lamp, ale záleží, jak je v tom zesilovači udělaný nastavování biasu. Každopádně bych to asi odnesl někomu, kdo tomu rozumí
Dík už je vyřešeno...nastavování biasu je pro každou zvlášť. Takže to asi stačilo. Samo, že jsem to nedělal sám beru to jako prozatimní řešení s tím, že komplet přelampování přijde později.
Tak už mám zamluveného HOTa... Po svátcích se na ní pojedu podívat a testovat - díky Lukasi za tip.
trochu mi tu teda děsíte že 100W je málo...
No a nějaké nové zkušenosti s lampáčema. Už se těšim
Nikdy jsem se 100W v lampě nepocíctil nedostatek, naopak ve zkušebně musím mít box otočenej od ostatních, abych tam měl alespoň znatelnej lampovej nákres (a to máme bubeníka, co sám se sebou nevydrží a hrajě zásadně se supertlumícíma špuntama). Uvažuju spíš klidně i o něčem malinko slabším..
co si myslíte o EDEN WTB 300?
Teď je jeden na bazaru. Na netu jsem toho moc nenašel krom nějakých rozporuplných reakcí, že ten eden je totožný zesík jako ASHTON BV300 a FAME 300. Což jsou asi nějaké noname Číny...
co si myslíte o EDEN WTB 300?
Teď je jeden na bazaru. Na netu jsem toho moc nenašel krom nějakých rozporuplných reakcí, že ten eden je totožný zesík jako ASHTON BV300 a FAME 300. Což jsou asi nějaké noname Číny...
Taky jsem po něm koukal ... v parametrech má, že má dávat 320W a váží 20kilo - to mi k lampě moc nejde: typicky 20kilo jsou celoflašky se 100-200W. Nemůže mít dostatek železa a mědi v trafech na poctivých 320W - takové kousky jsou spíš 30+kilové... ale to je jen taková úvaha. Ale neznám jej, ani nikoho poblíž, kdo by na něj hrál.
300w svt-vr ma 43 kilo
Prosím poraďte,
nehraje vstup HI (pro pasivku basu) Jedná se o celolampeč Hocke. Mám teda v plánu ho u mistra nechat přelampovat, ale řekl jsem si, že tuhle závadu můžu vyřešit i sám. Ten vstup LO hraje takže to i s pasivkou drtim tam a zvuk je úžasný, ale rád bych to měl v cajku....
asi by to mělo být zapojené nějak takle (to je myslím zapojení vstupu orange AD200) Je to asi klasika takhle je zapojený vstup asi 90% lampáčů... Co jsem koukal na schemata...
Někdo vymněňoval jack (ten červený) a nepropojil ty dva živé piny vedle sebe (z černého na červený).
Ještě toto:
Když označím piny na jackách (ty dál od panelu - jak jsou na nich odpory) zleva 1, 2, 3, 4, pak má být spojeno 2 a 3. Na obrázku to moc nerozpoznám, ale vypadá to, že drátek ze 3 jde na zem - má jít na 2.
první je správně (pokud na 3, kromě odporu a spojky na 2, už nic dalšího nevede).
Není co odpálit. jen propojit 2 a 3 (viz výše). Pak to odpovídá tomu zapojení na str.167 a prvnímu obrázku na str. 169.
Ještě poznámka:
Tak jak to bylo zapojený, byla chudinka první lampa s neuzemněnou mřížkou, až přez nástroj se ji dostalo uzemnění. Btw. asi to muselo chrastit s pohybem poťáku na base.
díky moc... Tohle bych si chtěl vyřešit asi sám, ale na přelampování bych si asi přijel do Pardubek... Nebo musim tam něco řešit, když koupim stejnou značku elektronek? Nebo je jen vyšoupu a zašoupu nové?
Musis mat sparovane lampy a v tychto paroch ich aj nejako dat dokopy, mal by si nastavit bias. Nechaj to spravit typka ak nevies co s tym, nestoji to vela. Ja som za to dal 20€.
Ještě poznámka:
Tak jak to bylo zapojený, byla chudinka první lampa s neuzemněnou mřížkou, až přez nástroj se ji dostalo uzemnění. Btw. asi to muselo chrastit s pohybem poťáku na base.
jo jo bylo to trochu divný...
Tak jsem se z brutálně silnýho hybrida Aguilar DB750 asi definitivně přešaltoval na Ampeg V4B, 100W celolampu. Nejdřív jsem si myslel, že mi stovka nebude stačit, ale zatím jsem nenarazil na situaci, kdy bych musel master volume dát nad třetinu. Mám k tomu bedny Ampeg, buď 810, nebo 410HLF, dle velikosti vozu který je přistaven ke zkušebně Kope to ale v obou případech neskutečně a skvěle se to prosadí... Až si říkám, má vůbec smysl mít v našich končinách hrát na 300w celolampový SVT? Mám pocit, že se taková bestie přece ani nemůže pořádně rozehrát, ne? Nebo máte někdo přímý srovnání, je to ještě o něčem jinym, než o výkonu/volume? Nemyslím teda hmotnost, cenu a vzhled )
A máš pocit, že ten v4b tlačí líp než db750?
Nebo potřebuješ lampové zkreslení?
Až si říkám, má vůbec smysl mít v našich končinách hrát na 300w celolampový SVT?
Buď jsme tak hluší nebo hlasití ale mám to na lednici většinou někde kolem půlky:D s gainem jsem přes půlku (podle basy).
Ale třeba Hiwatt, kterej má "jen" 100W tak to mám nastvený hodně podobně:)
Až si říkám, má vůbec smysl mít v našich končinách hrát na 300w celolampový SVT? Mám pocit, že se taková bestie přece ani nemůže pořádně rozehrát, ne? Nebo máte někdo přímý srovnání, je to ještě o něčem jinym, než o výkonu/volume? Nemyslím teda hmotnost, cenu a vzhled )
ono je znama vec ze lampa je cca 3x "hlasitejsi" nez tranzistor stejneho vykonu a diginy a strejna Ulli to srovnani soupl este trochu ..
imho pro rozume hlasitou kapelu co nazvucuje podium a ne stodolu staci bohate lampa od 50W trandak s trafem od 150-200W a 250-300W d-classy, diginy a jiny miniapce se spinanym zdrojem..
ted sem mel sanci hrat na SVT VR s lednici a tam jak to nema gain a mastr uz jenom nastavit hlasitost je problem pohnul sem s tim o fous a rvalo to moc, malino min a zas sem hovno slysel, krom toho sem si porad prisel hrozne pozde je musim cekat az dorazi ten ton...
imho ty 300W celolampy tak na openair kde litas x metru od aparatu ... nebo naky velikansky haly ale i ve sportovce mi v pohode stacil marek se 4x8 ...
Není co odpálit. jen propojit 2 a 3 (viz výše). Pak to odpovídá tomu zapojení na str.167 a prvnímu obrázku na str. 169.
tak připájeno a paráda. Velká spokojenost. Hocke je fakt hodně výkonný jedu mastr na čtvrtku a nemám problém se slyšet.
Hocke je fakt hodně výkonný jedu mastr na čtvrtku a nemám problém se slyšet.
mel bys nejak rozlisovat mezi Vladimirem a aparatem
100w HOT, výjimečně jdu s masterem za 1/3 (gain na 4), takže potvrzuji
A máš pocit, že ten v4b tlačí líp než db750?
Nebo potřebuješ lampové zkreslení?
Neřekl bych že tlačí líp, je spíš věc typu zvuku a nějakýho "vkusu" - ale nějak mi to víc sedí a možná si to víc rozumí s mejma basama a mym vepřovym stylem hry - hraju dost silově. Mám zatím pocit, že tlak je vlastně srovnatelnej. I když na nějakym velkym open airu v létě se teprv uvidí. Vyloženě zkreslenej ten aparát nepotřebuju, ale vyhovuje mi, že základní zvuk toho ampega (možná i kvůli tomu nižšímu výkonu) je takovej "nakrmenější", s větší špínou a charakterem, prostě jakoby "hotovej"... Dokresluju si to krabičkama kdyžtak a s těma si to mimochodem taky myslím rozumí trošičku líp.
Ale rozhodně nechci, aby to vyznělo, že DB750 je jakkoliv špatná. Jenom sem vlastně překvapenej, že jsem jí nakonec poslal dál kvůli zrovna 100W Ampegu V4B
MartinXC napsal:A máš pocit, že ten v4b tlačí líp než db750?
Nebo potřebuješ lampové zkreslení?...
Ale rozhodně nechci, aby to vyznělo, že DB750 je jakkoliv špatná. Jenom sem vlastně překvapenej, že jsem jí nakonec poslal dál kvůli zrovna 100W Ampegu V4B
Právě tohle mě překvapilo :-)
Ale jinak nelze než souhlasit - obzvlášť v případě pasivních bas znamená (dobrá) celoflaška citelné dobarvení zvuku.
Ok.
Vyloženě zkreslenej ten aparát nepotřebuju, ale vyhovuje mi, že základní zvuk toho ampega (možná i kvůli tomu nižšímu výkonu) je takovej "nakrmenější",
A jak mas cca vytocenej Gain? mne nikdy Ampeg nebavil dokud sem neprisel na to ze gain musim dat nekam na 3/4 .. a to ma to GL signal silnej jak krava ..
Mám gain s Preclem a Mustangem okolo půlky a s JB kousek nad půlkou. Jo, je to potřeba nakrmit, ale tři čtvrtiny, to už s mým silohraním, vysokým dohmatem a 050 strunama už fakt dost kreslilo.. Ale věřím že s jemněji nastavenou basou by se to sneslo a bylo by to hezký
vysokým dohmatem a 050 strunama už fakt dost kreslilo.
ja mam 40 a vesmes mini dohmat a mam rad takove to nastaveni ze kdyz do toho zacnu mlatit tak to chytne zkresleni
a mam rad takove to nastaveni ze kdyz do toho zacnu mlatit tak to chytne zkresleni
no ale když do otho mlátíš furt tak to nejde mít na 3/4 a taky to mám někde lehce za půlkou (precl i mm, vyšší dohmat a 50 struny )
no ale když do otho mlátíš furt tak to nejde mít na 3/4 big_smile a taky to mám někde lehce za půlkou (precl i mm, vyšší dohmat a 50 struny big_smile)
a hlavne mas prcatko .. ikdyz mi pride ze prstama se kresli vic .. resp pri stejnym nastaveni kde prsty uz dost kresli zni prcatko relarivne ciste... btw ja si nepamatuju jestli sem to mel presne na 3/4 nebo min ale prave te jako ohuleny preamp jak sem zblblej z tech Dcek tak sem sem sem k tomu gainu dycky byl obezretnej a prez pul sem to moc nedaval
S dovolením využiju toto vlákno.
Kytarista z kapely si koupil krásný malý celolampový zesilovač Mesa Boogie Dual Rectifier Mini
https://www.muziker.cz/mesa-boogie-dual … wenty-five
Zesilovač má výstup pro 4 a 8 ohmů.
K tomu má bednu Orange 2x12 (16 ohm).
Automaticky předpokládám, že při hraní na 16ohm bednu bude trochu snížen výsledný výkon. Ale to nijak nevadí, hlasitý to je pořád dost. Naopak může trochu víc "vytavit" lampy-
Otázka ale zní.
Může toto zapojení představovat z dlouhodobého pohledu nějaké riziko?
Napadá mě rychlejší opotřebení lamp nebo výstupního transformátoru.
Máte někdo praktickou zkušenost?
Má cenu přepojit zapojení bedny na 8 ohmů (předpokládám, že tam budou dva osmičkový repráky.)
Co vy na to?
Díky
Napadá mě rychlejší opotřebení lamp
Ano, za cenu šťavňatějšího zvuku.
Dzzerza napsal:Napadá mě rychlejší opotřebení lamp
Ano, za cenu šťavňatějšího zvuku.
Mám tomu rozumět tak, že do 16ohmů to bude hrát "líp" ale rychleji odejdou lampy?
Mám tomu rozumět tak, že do 16ohmů to bude hrát "líp" ale rychleji odejdou lampy?
Ano. Bude to hrát líp, protože to víc vytaví. A čím víc to vytaví, tím dřív ty lampy odejdou.
Má cenu přepojit zapojení bedny na 8 ohmů (předpokládám, že tam budou dva osmičkový repráky.)
...myslel si asi zapojit to na 4 ohmy?
ja by som to urcite urobil.
Z hlediska zapojování reproduktorových soustav je obecně paralelní zapojení lepší.
U sériového může docházet k drobným fázovým rozdílům, které mohou být slyšet. (Ale to se mi ještě nestalo ). Každopádně je spousta kytaristů co tvrdí, že jedna nebo druhá odbočka (tj. 4/16) zní líp. Předpokládám, že to je fyzickou konstrukcí trafa možné..
Díky.
TO YURO22: Jojo myslel jsme přepojení na 4 ohmy.
TO AIDAMOS: takže po přepojení bedny se může stát že se mu ten zvuk už nebude tolik líbít.
Mimochodem, mě tenhle zesilovač úplně dostal - je to mrňavý, kapesní, ale hraje to jako čert.
Akorát teda ta cena 40 tisíc je dost.
S dovolením využiju toto vlákno.
Kytarista z kapely si koupil krásný malý celolampový zesilovač Mesa Boogie Dual Rectifier Mini
https://www.muziker.cz/mesa-boogie-dual … wenty-fiveZesilovač má výstup pro 4 a 8 ohmů.
K tomu má bednu Orange 2x12 (16 ohm).
Automaticky předpokládám, že při hraní na 16ohm bednu bude trochu snížen výsledný výkon. Ale to nijak nevadí, hlasitý to je pořád dost. Naopak může trochu víc "vytavit" lampy-Otázka ale zní.
Může toto zapojení představovat z dlouhodobého pohledu nějaké riziko?
Napadá mě rychlejší opotřebení lamp nebo výstupního transformátoru.
Máte někdo praktickou zkušenost?
Má cenu přepojit zapojení bedny na 8 ohmů (předpokládám, že tam budou dva osmičkový repráky.)Co vy na to?
Díky
Z hlediska zesíku není problém, lampy budou maličko nevytížené. Opačně to problémek je. Do výstupního trafa v zesíku bych určitě nevrtal.
Otázka co je v bedně za repra a jak jsou zapojené: kytarové bedny někdy používají seriové zapojení 2x 8ohm repro. Ale jestli jsou tam 2x 32ohm paralelně, tak s tím nic neudělá.
Tzn. Jestli jsou to 8ohm repra, tak nejlíp vyzkoušet a uchem posoudit zvuk.
Osobně bych se s tím nemazal, možná bude časem repráky měnit za jiné, takže to poladí při výměně :-)
Z hlediska zapojování reproduktorových soustav je obecně paralelní zapojení lepší.
U sériového může docházet k drobným fázovým rozdílům, které mohou být slyšet. (Ale to se mi ještě nestalo ). Každopádně je spousta kytaristů co tvrdí, že jedna nebo druhá odbočka (tj. 4/16) zní líp. Předpokládám, že to je fyzickou konstrukcí trafa možné..
Ani ne tak fázové rozdíly jako přetahováni elektromechanických parametrů dvou nestejných soustav v serii.
A platí to pro vyšší zátěže spíš u limitu RMS, pro 0,5W se to dá zanedbat.
Pro jednoduchost si stačí představit repra jako nestejně tlusté roury napojené na jedno potrubí - zapojené vedle sebe se o celkový proud nějak podělí; zapojené za sebou, bude to horší omezovat a ovlivňovat to lepší.
U reproduktorů je to celé ještě kmitočtově závislé.
Pro seriové zapojení je vhodné repro párovat - aspoň pro souběh v dolních kmitočtech při vyšších zátěžích. Navíc to předpokládá zahořená repra a tedy výsledně je to dost drahé cvičení.
S dovolením využiju toto vlákno.
Kytarista z kapely si koupil krásný malý celolampový zesilovač Mesa Boogie Dual Rectifier Mini
https://www.muziker.cz/mesa-boogie-dual … wenty-fiveZesilovač má výstup pro 4 a 8 ohmů.
K tomu má bednu Orange 2x12 (16 ohm).
Automaticky předpokládám, že při hraní na 16ohm bednu bude trochu snížen výsledný výkon. Ale to nijak nevadí, hlasitý to je pořád dost. Naopak může trochu víc "vytavit" lampy-Otázka ale zní.
Může toto zapojení představovat z dlouhodobého pohledu nějaké riziko?
Napadá mě rychlejší opotřebení lamp nebo výstupního transformátoru.
Máte někdo praktickou zkušenost?
Má cenu přepojit zapojení bedny na 8 ohmů (předpokládám, že tam budou dva osmičkový repráky.)Co vy na to?
Díky
Nedávno jsem řešil stejný problém a osobně doporučuju přepojit bednu - pokud to jde. Já jsem testoval Marshall Superbas s různýma bednama a omylem jsem chvíli hrál z 4ohm výstupu do 8ohm bedny, pak jsem to zjistil a zapojil 8 do 8 a rozdíl jsem nepoznal. Na netu jsem na stejný dotaz našel odpověď Mika Soldana, kterej tomu asi rozumí:
"Well, Dave, I don't know who you've been listening to or what you've been reading, because they're just plain wrong. Here's how it works: If the load is lower than what the amp is set for, like using a 4 ohm cabinet with the amp set at 16 ohms, the power tubes will be worked harder and will run hotter. This, of course, will shorten the life of the power tubes. However, if the load is higher than the amp's setting, like using a 16 ohm cabinet with the amp set at 4 ohms, the voltages in the output transformer will be higher than normal. These excessively higher voltages increase the risk of arcing, which can destroy the output transformer and/or tube sockets. That's why running an amp with no load at all invariably ends up blowing the output transformer. I'd say tubes are easier to replace, wouldn't you?"
Stránky Předchozí 1 2 3 4 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Aparatura » Celolampové aparatury