U nas to funguje vetsinou tak, ze si udelam nejakou basovou linku, de facto kostru cely veci, do toho si vymyslim melodii zpevu a nasledne to otextuju. Prinesu to na zkousku, predvedu, kytarista se podiva, kde to hraju, a vetsinou behem chvile uz tam ty kytary ma. Kdyz se mi nelibej a chci je vic zhuutnit nebo zmelodictit, tak mu reknu jakous takous predstavu a on to jeste behem ty zkousky zahraje tak, jak bych si to asi predstavoval. Samozrejme ze definitivni zneni to dostane az treba po desatym zahrani, treba az za dve za tri zkousky. Bubenik se vetsinou chytne taky v pohode. Jen kdyz tam jsou v ramci ty veci nejaky rytmicky zvraty, ktery si rad vymejslim, aby to furt nebylo jak nejakej kolovratek, tak to treba bubencovi trva trochu dyl. To pak trenujem jen basu a bici spolu, pricemz mam i treba jakous takous predstavu bicich, tak se ji snazim bubencovi osvetlit, pac na bici neumim. A kdyz to nejde, tak to nechame ulezet treba do pristi zkousky a casem to vetsinou pak dycky vyleze. Kdyz prijde kytarista s napadem, tak je to to samy. Poslechnem, ukaze mi, kde to hraje, zkusim do toho uplne jednoduchou basovou linku, treba i jen blby kila, jen aby to jakz takz sedelo a zkousim si behem toho hrani rovnou u mikrofonu vymejslet melodii zpevu ve svahilstine. Kdyz se to libi, nahrajem to, abych nezapomnel tu melodii zpevu, doma to otextuju a dodelam poradne basu. Hrajem rock, takze zadny velky instrumentalni slozitosti tam necpem. Konec koncu, jak znamo, nejvic lidi chytnou pisnicky na 3-4 akordy, co jim vlezou pod kuzi hned, jak je slysej. (Koneckoncu, vo cem je Kabat nebo treba Tri sestry, ktery skladaj zpusobem tzv. "Magorova kolecka" - 3-4 akordy sloka, 3-4 akordy refren a nazdar!?) Hodne zalezi na aranzich, rek bych, ze vic nez na tom, jestli budu behem kazdy skladby litat prstama po krku baskytary nahoru dolu jen proto, abych se vytahnul, jak jsem skvelej. Taky mam rad slozity veci, ale kdyz si poslechnu treba zatim posledni Uz jsme doma (Rybi tuk), tak mi prijde, ze Wanek uz se ztraci s tou svou prekombinovanosti sam v sobe. Nebo nic proti -123 min, urcite to sou skvely muzikanti, ale me osobne to vubec nebere a nudi me to. To si radsi poslechnu vaznou hudbu, nebo treba nejakej dixieland. A pokud jde o to, ze se muze vkrast pri skladani pocit: "tohle uz jsem nekde slysel, to ne, to nebudem hrat, to je kopirka", tak pryc s takovymhle pristupem, protoze vsechno uz tu nekdy bylo a nikam by se takhle clovek nedostal. Znam spoustu veci od ruznejch kapel, ktery maj stejnou basovou linku, ale ve finale zni kazda vec jinak, pac tam jsou jinak udelany kytary, jinak bici, jinak zpev... A vo tom to podle me je.