1. Mikrofony na bicí mám tyhle: http://muziker.cz/mikrofony/mikrofonni- … -07-w.html + Behringer C3. Osels jsem snímal kick, snare, malej snare, tom, floor tom, 2xOH a room tím Behringerem. Postupem času jsem zjistil, že s tou stopou místnosti si nějak nevím rady, nakonec jsem jí v mixech všech kapel zamutoval a při dalším nahrávání (otherparts a Space Farmers) jsem toho Behringera použil na spodek rytmičáku - a je to fakt neuvěřitelná změna, takže určitě doporučuju snímat rytmičák i zespod, opravdu se to vyplatí. Je to docela paradox, protože sám o sobě je ten spodek hnusnej, ale jakmile se to přimíchá k tomu vršku, je to fakt změna, nebe a dudy.
U Space Farmers byla ještě ta výhoda, že bubeník hrál jen na kotel, takže jsem "ušetřil" dva mikrofony a použil je na hajtku a ride, ve výsledku mi to při mixu taky dost pomohlo. Takže původně jsem si myslel, že osm mikrofonů na běžnou sadu je víc než dost, ale zjišťuju, že by to chtělo alespoň deset...ale i s dvanácti bych věděl co dělat:-)
Metodou pokus-omyl jsem pak při mixu zjistil, že trocha reverbu těm bicím opravdu neskutečně pomůže, ale jelikož reverb "rozplizává" kopák, chce to udělat si groupu kam se pošlou celé bicí bez kopáku, a na tu dát ten reverb.
2. Natáčelo se to všechno zvlášť, bicí už jsem popsal, basa byla snímaná mikrofonem a linkou, ve výsledku jsem to smíchal dohromady (s převahou linky). A rada z praxe, které bych já se svým dost středovým zvukem basy nevěřil, kdybych si to sám nezkusil: na base/aparátu to chce přidat opravdu hodně středů. V okamžiku, kdy už se ti to bude zdát opravdu hnusně středové, tak jich přidat ještě jednou tolik, a stejně to bude málo - stejně budeš při mixu dělat u basy na ekvalizéru pěknej kopeček na středech:-)
3. Kytara u Osels byla Telecaster natvrdo do nástrojového vstupu zvukovky a následně Amplitube Fender, konkrétně kombo Supersonic. U ostatních kapel jsem to snímal Behringerem a mikrofonem na snare z té sady a opět "podle chuti" smíchal. Na to, že všechny ty mikrofony dohromady jsem koupil v akci za 4.000,- myslím udělaly dobrou službu:-) Jedinej vyloženej šunt jsou bohužel ty kondíky na overheady, to je šum jak svině, ale jinak si myslím je u té sady poměr cena/výkon naprosto úžasnej.
4. Je to všechno softwarově. Všechny gaty, některé kompresory a ekvalizéry používám nativní z Nuenda, ale největší službu mi udělaly T-Racks. Sice trvalo dlouho, než jsem jim alespoň trochu přišel na kloub (tvrdit, že je už ovládám by bylo přehnané), ale ten čas strávenej kroucením se fakt vyplatil. Třípásmovej limiter na bicí je úplně k nezaplacení, i ostatní kompresory a ekvylizéry jsou parádní - ale fakt to chce hodně a hodně kroutit a poslouchat, co to vlastně dělá, protože lehko se tím dá zvuk taky zkurvit:-) T-Racks jsem používal jak na jednotlivé stopy, tak potom na master. Pak jsem ještě používal reverb a ultramaximizer od Wawes.
Přeju hodně úspěchů, ale upozorňuju, že je to neskutečnej žrout času.
"Dávej pozor," varovali ji. "S kýmkoliv z nich bys přivedla na svět děti s prasečím ocasem."
Soundelirium Club #4
Flatwound Club #6
JB, PB, G&L, bezpražce, nějaké ty basy...
Fender TBP1 -> Warwick Hellborg SP 250 -> Hellborg Club & Lo Cab, Soundelirium HPF v2 & The Germ, spousta krabiček