Téma: Ladí nědko do F#
Má někdo zkušenosti s laděním do F#, zajímají mě struny, nástroj, úprava nástroje, krabičky na podlazení, modulátory, prostě se chci dostat na tohle ladění, víc hlav, víc zkušeností
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Baskytara » Ladí nědko do F#
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Má někdo zkušenosti s laděním do F#, zajímají mě struny, nástroj, úprava nástroje, krabičky na podlazení, modulátory, prostě se chci dostat na tohle ladění, víc hlav, víc zkušeností
A tím do F# myslíš co? Jako G do F#, čili vše o půltón dolů?
Spiš myslí skoro o oktávu dolů...;) Treba Warwick na to děla basu/struny_
fuj budu asi hodně ot, ale kromě toho jejich dark wampyre prkna a nějakých šilených beden asi není šance to F# normálně přenést ne? Btw a k čemu takové psycho ladění? Asi ti neporadím jak na to, mě nastěstí stačí GDAE
Sháním strunu F#, kdyby byl někdo ochoten, byl bych moc rád.
Sháním strunu F#, kdyby byl někdo ochoten, byl bych moc rád.
Chces ji umotat? Jestli nevadi vzhled jako housenka, tak ti ji za rekneme 5kil udelam :DD ehm...OT
To to tady nidko nepoužívá tohle ladění, přeci nepojedu pro radu do švédska
Spiš myslí skoro o oktávu dolů...;)
...spíš HEAD a to celé o kvartu dolů, ne?
tak, prostě mi jde o to že horní strunu H budu mít podladěnou do Fis, zajímá mě, jestli to někdo tady z vás používá, jestli basu 5ti nebo 4strunou, jaký struny, jestli to H takhle podladit do Fis a pokud jo, tak jak nastavit basu. Nebo ladit H a použít modulátor na podladění, tak jakej a zkušenosti s ním
No myslím, že tady na fóru tohle ladění nikdo nepoužívá. Je to už opravdu extrém. Pokud by si na to sehnal struny tak bych ti řekl ok. Ale mám takovej neblahej pocit, že i Warwick už pochopil, že to nemá smysl a přestal, jak basu tak i struny, vyrábět.
Podladit H na požadované Fis si myslím nebude moc dobrý. Ta struna bude neuvěřitelně plandat = nulová dynamika a celý to bude takový ehm "dunivý blátivý něco"
Když už chceš jít do takových extrémů tak zkus nějakej oktaver, myslím že boss dělá dokonce oktaver s možností -2 oktávy, to už se dostáváme to tebou požadovaných podprahových frekvencí
Každopádně bude spíš problém s aparátem, nevím nevím jestli nějaký seriově vyráběný boxy tohle zvládnou. Každopádně hodně štěsní při hledání zvuku na hranici 0Hz
...spíš HEAD a to celé o kvartu dolů, ne?
Kdyz to beres od E tak je to jak rikam...ale to je jedno, vime
Dal bych souhlasil s Hasturem, nejen ze to nedaji struny a aparat (i kdyz 810 by me pri tom zajimala:D), ale i basa samotna tady uz moc zvuku neudela...
Modulator mam jen integrovany v multiefektu a tam bych rekl ze to neni moc povedene...zni to strasne placate, umele....takze bud velkou kvalitu nebo ten (ale taky kvalitni) oktaver
grampa napsal:Sháním strunu F#, kdyby byl někdo ochoten, byl bych moc rád.
Chces ji umotat? Jestli nevadi vzhled jako housenka, tak ti ji za rekneme 5kil udelam :DD ehm...OT
Dá se koupit
http://www.muzikant.cz/baskytary-7/stru … -66976.php
ale u nás stojí moc
Každopádně hodně štěsní při hledání zvuku na hranici 0Hz
člověk pod 16Hz už stejně neslyší
problém bude u repra F#1 by měl mít 46Hz pokud se nepletu ,takže alespoň tolik by to repro mělo zvládat, taky by mělo být dostatečně výkonné abys to bul schopen valit do lidí
Bud užij nějakou krabičku
nebo můžeš zkusit podladit Hčko ale rozblemcaný to asi bude ale to v tomhle případě stejně nebude moc rozlišitelné, obávám se že abys docílil pevného tonu musel bys pořídit něco opravdu kvalitního a speciálního = drahýho, hlavně teda struny a snímače +samozřejmně to repro
Pak už jen zbývá sehnat někoho kdo to bude chtít poslouchat no offence ale podle mě je to příliš velkej extrém prostě mélo muziky za hodně peněz
Když už chceš jít do takových extrémů tak zkus nějakej oktaver, myslím že boss dělá dokonce oktaver s možností -2 oktávy
Jo, to celkem řešení je. Mám, recenzoval jsem: http://baskytara.com/forum/viewtopic.php?id=8163
Každopádně bude spíš problém s aparátem, nevím nevím jestli nějaký seriově vyráběný boxy tohle zvládnou.
Viděl bych to na 18" reprák (možná a bez záruky).
F#1 by měl mít 46Hz pokud se nepletu
Pleteš Už jen samotná struna H má 30,5 Hz.
Pleteš Už jen samotná struna H má 30,5 Hz.
Ted sem si to googlil a F#1/Gb1 46.25 ale jedná se tady o F#1 nebo F#0 ?
http://peabody.sapp.org/class/st2/lab/notehz/
http://www.phy.mtu.edu/~suits/notefreqs.html
Aidamos napsal:Pleteš Už jen samotná struna H má 30,5 Hz.
Ted sem si to googlil a F#1/Gb1 46.25 ale jedná se tady o F#1 nebo F#0 ?
http://peabody.sapp.org/class/st2/lab/notehz/
http://www.phy.mtu.edu/~suits/notefreqs.html
No, F# 0, tedy 23 Hz a to už je skoro na hraně slyšitelnosti. Běžně se udává, že mladý zdravý člověk slyší od 20 Hz do 20 kHz.
A jinak, zjistili jsme s kamarádem, že jsou 3 druhy zvuku, co nejsou lidským uchem slyšitelné:
1) ultrazvuk
2) infrazvuk
3) hučení v kládě
Rek bych, ze takovy mega podladeni je na nic. KDYZ by se to povedlo, tak to bude znit dobre akorat samostatne, ale s kapelou se to pri jakekoli hudbe uplne ztrati. To si radsi porid velkou bednu a lad normalneji...dostanes tak jak koule-obepinajici hloubky, tak normalne pouzitelnej zvuk pro kapelu ciste muj nazor ale..
KDYZ by se to povedlo, tak to bude znit dobre akorat samostatne, ale s kapelou se to pri jakekoli hudbe uplne ztrati.
+ 1 000 000 přesně!
Bohužel neporadím, ale slyšel jsem nějaký ukázky mrtě podladěnýho zvuku (ve sluchátkách to neni skoro slyšet) a největší vtip je v tom, že z toho zvuku jsou prakticky slyšet jenom násobky frekvencí, takže by teoreticky slyšitelnost zvuku určovala jeho barva (kdyžtak mě někdo opravte, jestli plácám science-fiction )
Jen pro zajímavost. Vygeneroval jsem základní tón H a pak ten nižší F#. Há slyšet je celkem dobře, ale na to Fis si budete muset hlasitost asi dost přidat a hlavně to Vaše bedýnky, repráčky, sluchátka musí vůbec zvládnout. Jinak ve skutečném zvuku struny budou samozřejmě i vyšší harmonické, tohle jsou opravdu jen základní tóny:
H - 31 Hz: http://ulozna.soulslavers.com/soubory/a … 5-31hz.mp3
F# - 23 Hz: http://ulozna.soulslavers.com/soubory/a … 7-23hz.mp3
hele ale ladit ve Fis... neni to nahodou spis ladeni vejs, nez E?
S tim by aparaty snad problem mit nemely...
Jen pro zajímavost. Vygeneroval jsem základní tón H a pak ten nižší F#. Há slyšet je celkem dobře, ale na to Fis si budete muset hlasitost asi dost přidat a hlavně to Vaše bedýnky, repráčky, sluchátka musí vůbec zvládnout. Jinak ve skutečném zvuku struny budou samozřejmě i vyšší harmonické, tohle jsou opravdu jen základní tóny:
H - 31 Hz: http://ulozna.soulslavers.com/soubory/a … 5-31hz.mp3
F# - 23 Hz: http://ulozna.soulslavers.com/soubory/a … 7-23hz.mp3
ProFeel
Aneb jak si trochu procvičit repra...
Koukal jsem na nějaký testy beden o nízkých frekvencích a poznatkem je že lepší než se ptát na basáckym foru zeptej se na tuningovým
hele ale ladit ve Fis... neni to nahodou spis ladeni vejs, nez E?
S tim by aparaty snad problem mit nemely...
Jak jsme pochopil, tak bohužel ne, a není to ani jakože strunu G podladit o půltón do F#, ale řeč je dle slov zadavatele opravdu:
prostě mi jde o to že horní strunu H budu mít podladěnou do Fis
... tedy celkově o 2,5 tónu dolů. Samozřejmě jsem pochopil Tvou ironii
A v klasickým ladění je E = E1 ?
Když jsem prodával svůj pětistrunnej aktivní Fender Jazz Bass, kluk, kterej ho koupil, se zajímal o to jak se basa chová podladěná o tón, tedy A-D-G-C-F . Nahrál a poslal jsem mu ukázku (viz níže), přijel si pro ni do Liberce až z Uherského Brodu, takže se mu to asi zamlouvalo. Basa to zvládla, 2x10" kombo celkem taky, svůj díl měla i tapered struna H ze sady černých Warwicků, ale dle mě už tohle bylo dost na hraně použitelnosti. Takže za mě stanovuju limit: podladit ano, ale o půl tónu až o tón, ale rozhodně ne o dva a půl tónu.
Ukázka: http://ulozna.soulslavers.com/soubory/a … tuning.mp3
P.S.: On asi bude problém to vůbec naladit. Chtěl bych vidět ladičku, která by spolehlivě vzala 23 Hz (neříkám, že neexistuje). Leckteré ladičky mají problém i s Háčkem.
A v klasickým ladění je E = E1 ?
Ano, E1 = 41 Hz, jinak http://en.wikipedia.org/wiki/Bass_guitar_tuning
Já jsem kdysi používal ladění do F# i nižší. Aparát to docela přenes, bylo to nějaké teslácké lampové radiogramo. Nejdříve se rozdrncali sklenice na polici, pak teprve to začínalo být slyšet.
A teď sám hudební nástroj: Raketa na banbington, ručně motané snímače na jakési jádro. Původní vinutí zařvalo při mých elektrotechnických pokusech. Basa měla jednu strunu - ocelová pružina z rozebraného bowdenu z "dálkového ovládání" nějakého autíčka. Bylo mi cca 13-15 ?
P.S.: Teď mi došlo, že ta banbingtonová raketa byla zelená.
Ano, E1 = 41 Hz, jinak http://en.wikipedia.org/wiki/Bass_guitar_tuning
Díky já to měl nějak zafixováno o jednotku výš tak jsem si to alespoň ujasnil
Já jsem kdysi používal ladění do F# i nižší. Aparát to docela přenes, bylo to nějaké teslácké lampové radiogramo. Nejdříve se rozdrncali sklenice na polici, pak teprve to začínalo být slyšet.
A teď sám hudební nástroj: Raketa na banbington, ručně motané snímače na jakési jádro. Původní vinutí zařvalo při mých elektrotechnických pokusech. Basa měla jednu strunu - ocelová pružina z rozebraného bowdenu z "dálkového ovládání" nějakého autíčka. Bylo mi cca 13-15 ?
P.S.: Teď mi došlo, že ta banbingtonová raketa byla zelená.
no je to jasný a máme řešení do toho pustit zbýječku, lampový kombo zapnout na plno a nástrojovej kabel nechat viset z okna + točit s kočkou za ocas a budete mít zvuk jako většina kapel co používaj extrémní podladění
Podlaďovat háčko o kvartu je podle mýho totální utopie. A klidně mi řekněte kolik světoznámých basáků to používá... nechci prudit, ale schválně si to zkuste někde nahrát a dát do kontextu bicích a kytar (nebo čehokoliv) a uvidíte, že jediný, co ta basa bude hrát, bude jakejsi bordel, se kterým nepůjde při mixu nic udělat.
A na živo je to už úplně z cesty... stačí, aby basák měl hodně dunivej zvuk a nepoznáte ani při ladění EADG, co přesně hraje...
http://www.youtube.com/watch?v=oMHvveTdhEQ
to je to, proč mě to zajímá. Zní to naprosto nově!
http://www.youtube.com/watch?v=oMHvveTdhEQ
to je to, proč mě to zajímá. Zní to naprosto nově!
Poslech jsem si i další věci a buď jsem úplně hluchej a nebo ta basa je tak hluboko, že to prostě není slyšet. Basu jsem tam musel hledat a většinou jsem ji nenašel. Nemá to tlak. Jedinej tlak tam dělá kopák. Kdyby tam basa vůbec nebyla, tak si toho snad ani nevšimnu.
Má někdo zkušenosti s laděním do F#, zajímají mě struny, nástroj, úprava nástroje, krabičky na podlazení, modulátory, prostě se chci dostat na tohle ladění, víc hlav, víc zkušeností
Zdar, nástroje které se dělají seriově sou drahé a jestli si metla, tak doporučuju jednoznačně spíš pětku a naučit se precizně tlumit - to pak bude šupec. I obyčejné E ti na dobré base zaduní jako prase, když neutlumuíš strunu a zabereš na správném místě (tone points). Asi bych fakt šel cestou ruk než nástroje.
1. Mám pětku a sehnat dobrý apec na pětku stojí víc peněz, než sem si myslel. Pokud budeš chtít F#, budeš potřebovat 18" repro a alespoň 700W, možná i BiAmp pro vyšší a nižší tóny, abys to dostal mezi lidi. (pokud ta baskytara bude rezonovat)
2. Konstrukčně je to imho prasárna a pokud se nemýlím, slyšitelnosti nižších tónu je dosaženo hlavně velkým počtem výrazných alikvot. Toho se podle mě dosahuje menzurou, takže bys potřeboval fakt dlouhé struny abys dosáhl nějaké odezvy nástroje.
Myslím že jde o to že ta basa tam taky nemá klasický zvuk a taky že nikdo kdo chce takové ladění používat to nemá na klasický zvuk ale na nějaké zkreslení nebo něco podobnýho pak už to supluje kytaru a na živo je ten zvuk spíš cítit vybracemi než sluchem.
Možná by tady všichni ti, co tvrdí jak je to nemožné a neslyšitelné, případně technicky náročné, měli to aspoň zkusit, než to úplně odsoudí.
Dneska jsem cvičil a vzpomněl jsem si na tohle téma, takže jsem H podladil do Fis - ladička to vzala v pohodě, takže první "mýtus" zbořen. Struny samozřejmě byla volnější, ale nebyl to až tak dramatický rozdíl oproti 'normálnímu' dropnutí (menzura 34'', struny .45). U nástroje s 35'' menzurou a třeba .50 strunami si myslím že to bude úplně ok...
Následně jsem zahrál a... kupodivu to hrálo:-) Je to všechno o vyšších harmonických, takže na nějakou základní frekvenci a to, že je níž, než bedna dokáže reprodukovat, se fakt může srát... A na reprodukci jsem nepotřeboval nějaký 18'' reprák, ale bez problémů si s tím poradila moje 4x10 - a proč taky ne? I když hraju v 'normálním' ladění, dokážu z nástroje (pokud je to třeba) vyloudit podobné 'subsonické' zvuky - i když v ladění do Fis je to samozřjmě jednodušší, tam stačí brnknout na nejtlustší strunu:-)
Závěrem: zvuk se mi nelíbil nejen 'ušima' ale i fyzicky, bylo mi z něj fakt fyzicky špatně...Ale proti gustu žádný dišputát, když to někomu vyhovuje, ať tak hraje; a nemá cenu ho odrazovat nějakýma nepodloženýma řečma o tom, jak to nejde.
P.S.: Opravdu nejsem příznivcem podlaďování, v kapele hraju C-E-A-D-G - takže mám dokonce o půltón 'nadladěný' nejtlustší drát:-)
Je to všechno o vyšších harmonických, takže na nějakou základní frekvenci a to, že je níž, než bedna dokáže reprodukovat, se fakt může srát.
Když si hraješ jen tak sám, bude ti znít i jolana a cokoliv. Dej to do kapely a bude tam akorát jakejsi bordel.
Když si hraješ jen tak sám, bude ti znít i jolana a cokoliv.
Tak to zas prr, samozřejmě vycházím z předpokladu alespoň trochu kvalitní nástroj a apec, na kombinaci Jolča&Fidek by se s tímto nechytal:-)
Dej to do kapely a bude tam akorát jakejsi bordel.
To je jiná věc, netvrdím, že to musí v kapele fungovat - ale to nemusí fungovat ani tisíc jiných zvuků i ve standardním ladění. Jak jsem psal - nelíbí se mi to, taky mám rád konkrétní zvuk basy; ale je možné tak vcelku normálně hrát, je to normálně slyšet, nepotřebuješ na to nějaký speciální apec nebo kytaru, jak tady mnozí tvrdili...tedy kromě té výše zmíněné Jolany:-)
No jasně, že to hraje... ale rozeznat tóny tak nízko + podladění o kvartu = bordel
Ale jinak jo, souhlasím
ladička to vzala v pohodě, takže první "mýtus" zbořen
Záleží na ladičce. Jak jsem psal:
Leckteré ladičky mají problém i s Háčkem.
Ladím do G, ladička mi to nebere (Yamaha YT-250), používám DR DDT, zbyla mi sada na čtyřku, viz inzerce..
Z jakýhokoli starýho klavíru bych vyšmelil nejtlustčí strunu a zkusil to tam napnout odhadem je to dvakrát tlustší než klasický Háčko - za pokus to stojí - aspoň na to vyzkoušení .... rozhodně lepší než kupovat strunu za 1500
Sháním strunu F#, kdyby byl někdo ochoten, byl bych moc rád.
Zkus Rotodound RS66LH+ (85, 105, 135, 175) je to sada prošílence jako jsi Ty,
Jestli Thomann nebo nějaký český obchod nevím, ale výrobce je v portfoliu má, viz http://www.rotosound.com/swing_66.php
grampa napsal:Sháním strunu F#, kdyby byl někdo ochoten, byl bych moc rád.
Zkus Rotodound RS66LH+ (85, 105, 135, 175) je to sada prošílence jako jsi Ty,
Jestli Thomann nebo nějaký český obchod nevím, ale výrobce je v portfoliu má, viz http://www.rotosound.com/swing_66.php
Každopádně přeju všem hodně štěstí při protahování kobylkou/následnou hratelností
karadam napsal:grampa napsal:Sháním strunu F#, kdyby byl někdo ochoten, byl bych moc rád.
Zkus Rotodound RS66LH+ (85, 105, 135, 175) je to sada prošílence jako jsi Ty,
Jestli Thomann nebo nějaký český obchod nevím, ale výrobce je v portfoliu má, viz http://www.rotosound.com/swing_66.phpKaždopádně přeju všem hodně štěstí při protahování kobylkou/následnou hratelností
No uvidíme jak bude grampa úspěšný , doufám, že dá vědět jak to dopadlo. Když tak o tom přemýšlím , tak si nejsem jist, zda vůbec mezi těma strunami bude vidět hmatník
SamNewbier napsal:Každopádně přeju všem hodně štěstí při protahování kobylkou/následnou hratelností
No uvidíme jak bude grampa úspěšný , doufám, že dá vědět jak to dopadlo. Když tak o tom přemýšlím , tak si nejsem jist, zda vůbec mezi těma strunami bude vidět hmatník
Tak copa vo to, vono to pude, mě by to i lákalo, ale třeba u mýho Spectora by tenhle zásah určitě znamenal výměnu/pilníkovou modifikaci kobylky, nultýho pražce, krk... prostě zdlouhavej proces.
A pak to třeba vracet zpátky, no děs..
Tak předchozí post beru zpět, na Rotodound RS66LH+ (85, 105, 135, 175) hraju možná půl roku a v pohodě ... Gčko jsem tam mrsknul asi z DR DDT..
Jak tu píšete o tom podladění,...mě se líbí moje Šíhenka podladěná do "C",...když do toho hrábnu, tak to je fakt mazec.
sorry, ja nato fakt nedokazu koukat, tohle rve oci
http://iphone.pravidla.cz/?qr=ladit
jestli to myslis jako for tak znovu sorry
Holt někdo používá ladičku, jinej lazičku, no. Někdo ladí a jinej lazí.
mě se líbí moje Šíhenka podlazená do "C"
Já ladím (jak jsem psal již někde výše) drop C#, tedy C#-G#-C#-F# a je to fakt peklo. To C# mi na MMku hraje fakt parádně. Ale při jedné příležitosti jsem zkoušel ještě o půltón níž, tedy C-G-C-F a to C na nejsilnější struně (původně E) bylo už fakt blátivý. Hnus, nehrálo to, alespoň ne podle mých představ. A to používám fendří strunu .110" s taperingem. Ono vlastně to C je půltón nad H a to je jinak na pětce o dost tlustší struna.
Pánové postněte prosím nahrávky takto podlaDěné basy. Díky.
....myslíš tedy do "D"?
ne, myslel jsem podlaF#ené
Rád bych vyhověl, ale už nemám pětku, tak koukni alespoň na tohle: http://baskytara.com/forum/viewtopic.ph … 18#p236118 případně na http://baskytara.com/forum/viewtopic.ph … 27#p236127
Poslední cd MNEMIC je laděný do F# a FEAR FACTORY toužívají taky, MEShUGGAH taky používaj hodněš podladěný kytary
Zdárek, tak jsem ted tak vyméšlel a vyzkoušel jsem si taky brutální podlazení až na F# jen zvukovka už to trochu nepobírala :-D ... může za to novej track od Fear Factory https://www.youtube.com/watch?v=cfIAqYhLSr0
Přesně takhle zněla moje první "basa" jednostrunná basa z badmintonové rakety, bowdenové pružiny a vlastnoručně motaného snímače.
:-D
Co jsi pouzil pro tohle podladeni za struny? Rotosoundy Drop zone plus nebo nejakej extrem ze serie DR DDT? Ja se teda zatim drzim "osvedceneho" H-E-A-D. Ale pod vlinem kapel jako Godflesh, Sunn O))), Jesu atd. Obcas premyslim o ladeni drop A pripadne az to F#. Ale jak se tady uz resilo, jak to funkcne prenest na nahravku aby to melo ten spravnej dopad.
Jako je to už celkem velkej extrém se tak podladit, já to zkusil jen tak z prdele a je to nahrávany jen přes MXRko M80 + ext. zvukovka, kdybych to protáh ještě přes ampega, tak by to bylo jistě zajímavější ... k těm strunám ... jsou to zelený ernie ball regular slinky, mám je tam už 11 měsíců a díky zázračnému čističi stále výborně hrajou
Tak je to ladeni na hranici slysitelnosti , ale jak pises na vyblbnuti se a zaexperimentovani proc ne. Ty ernie bally maji myslim strunu H 0.130 a pro F# se dela 0.175 coz je celkem rozdil. Myslim ze zvukove by to udelalo taky hodne. Ale zase kvuli tomu upravovat nultak... A navic jsem na talkbassu cetl, ze ta struna neprojde standardni dirou v kobyle
:-D no to já už takhle musím trochu přimáčknout konec abych to H tam dostal, nejsou na konci zužený a představa že bych tam měl 175 Háčko je docela brutál Popravdě jsem ani nevěděl že se takový struny dělají
tenhle japončík to má pěkně vychytané https://www.youtube.com/watch?v=H7y8ORxZALA
a tohle je naopak katastrofa, hruza děs :-D https://www.youtube.com/watch?v=FiB0Q7fTGFI
Tak ten blb dole asi neví, že když ty struny povolí, musí povolit i krk.
...pak bych ještě upozornil na fakt, že většina příčetnejch zvukařů má na PA nastavenej subsonickej filtr na 30 ale spíš na 35Hz,
aby mu právě nějaký takový extrapodlazovač neutrhnul repráky vyhuleným infrazvukem, takže ven do lidí pravděpodobně nepude nic, co je níž než C či Cis. Hrát budou akorát harmonický, takže většinou to bude fungovat tak, že tlak bude, když ta basa zahraje unisono s kytarou, která na tom spodním Fis bude mít krásných basových 46Hz. Ta basa tam dodá akorát ty tučný trsátkový kliky a dohromady s kytarou pak je dojem, že tlačí basa.
Náhodou jsem narazil na tohle téma, kdyby někdo chtěl opět po letech ladit na takovou šílenost, tak struny na spodní Fis dělá Kalium:
https://kaliummusic.com/shop/strings/electric-bass/
Podle jejich tabulky je tloušťka struny pro Fis = 1.74 mm, dělají až E0 = 1,90 mm.
O tom jak to zní si udělejte představu zde:
https://www.youtube.com/watch?v=eSYp5-d96nw&list=RDeSYp5-d96nw&start_radio=1
Dokonce dělají i basy s menzurou 40". Nicméně ten zvuk toho Fis a níže už za moc nestojí a osobně v tom taky nevidím smysl. Nehledě na to, že nevím, jaký aparát by to ještě slušně zahrál.
Myslím, že z hlediska slyšitelnosti to jde tak do A, max.G, níže už je to fakt sotva slyšitelné bláto.
Někde jsem viděl video hrát na basu Enter Sandman od Metalliky o oktávu níže (tedy na strunu E0) - znělo to strašně :-)
Ladi niekto do F#? Urcite ano, minule som aj nejaku podobnu debatu zachytil na FB. Ci to ma vyznam je druha vec - nechcem sa nikoho dotknut ale myslim ze u nas ti to aj tak kazdy zvukar od nejakej frekvencie odreze a si v prdeli. Druha vec je, ze sa aj tak casto hrava v priestoroch s roznymi akustickymi podmienkami a ja sam radsej niekedy na preampe tie spodne pasma odrezem a nasledne pridam basy. Vyhnem sa tak prave hucaniu a zahuhlanemu zvuku.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Baskytara » Ladí nědko do F#