RadekCX napsal:jinak s tim premyslenim dopredu - to je trochu problem pro me - zrejme je to tim ze hraju ani ne rok - toho nejsem proste schopen hrat a domyslet kde vlastne skoncim - chci rict, ze mam cit pro to kam melodie pujde i co se tam bude hrat, ale nejsem schopen se tomu nejak prirozene dobrat proste to nemam v krvi - vymyslet to online k nejake pisnicce je zatim scifi - zatim jsem se dostal k tomu, ze zacinam slyset prechody a ty hrat, ale ten walking je proste na me zatim dost drsnej
Pak ještě jedna pomůcka - nacvič si jednu komplet kráčející skladbu z učebnice,
začni pomalu po 2 taktech, říkej si tóny co hraješ, očima vnímej akordy, až to dostaneš do hlavy.
Pak to brus každý den chvilku 2-3x dokola a opakuj si tóny a mysli na akordy. není od věci, když ti něco akrody opakuje dokola, abys slyšel souzvuk.
Až zjistíš, že levá ruka jde sama, a dokážeš volně myslet na tóny - nejpozději v téhle chvíli jsi ready se odvázat a zahrát si vlastní kroky z hlavy, tím že zkusíš kráčet jinými tóny ze stupnice - občas využívej 2,6,7zm stupeň, občas chromatiku a pozoruj, co to dělá s harmonií.
(Tohle zkouším já - ale určitě jsou rychlejší a efektivnější metody v součinnosti s učitelem, co tomu rozumí.)
Jinak existují tuny dobrých učebnic, ale finálně v každé je to o tom, že nakonec dostaneš napsanou formu+akordy a musíš to nějak dávat - ostýchavci si to napíšou, lenoši začnou rovnou hrát, a oba nakonec začnou vylepšovat.
Já jsem ostýchavec, takže si sepisuju vhodné tóny do každého taktu, a hledám, jak je pospojovat mezi takty a mezi akordy - s přihlédnutím k tomu, jestli chci +/- setrvat , klesat nebo stoupat, případně skákat do vzdálené polohy.
Fender PB US, JB MIM, JB MIM FL, MarleauxDiva fy Růžička, Spector Legend Classic 6, Palatino, Ibanez SRH500FL;
TCE250BH+Soundelirium 12UL, Hocke BT70+BN112M, Peavey/EVM15L+Peavey Mark III, Hocke BT120+Hocke B115, Hocke BN210, AldaxSPM250, Samson C-valve preamp...