Téma: Bezpražec a struny
Chlapi, co si myslíte o hlazených strunách na bezpražec. Chtěl bych je vyzkoušet. Díky za vaše názory.
Fender Jazz Bass American Deluxe
EBS TD650
EBS 410 Evolution PRO LINE
EBS 115 Evolution PRO LINE
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Baskytara » Bezpražec a struny
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Chlapi, co si myslíte o hlazených strunách na bezpražec. Chtěl bych je vyzkoušet. Díky za vaše názory.
Hlazenky na fretless určitě patří... to ti můžu říct i já jako starej pražcovej roundwoundař
Hodí se především v případech, že máš měkčí hmatník (a to prosím může bejt i ebenovej). Hraje se na ně mnohem snáz, lépe se na ně "mluví", ale příjde i, že člověk musí mít paradxně ještě lepší techniku (je slyšet úplně všechno). I intonačně složitější (na roundwundech prsty tak nějak cítí ty drážky a dle nich se pohybujou a zároveň na hmatník přilehne vždy jeden ten "zářez", kdežto zde máš nekonečně možností). Doporučuju Chromes od d'A, jsou ocelový, a tedy velmi bright...
Hodí se především v případech, že máš měkčí hmatník (a to prosím může bejt i ebenovej). Hraje se na ně mnohem snáz, lépe se na ně "mluví", ale příjde i, že člověk musí mít paradxně ještě lepší techniku (je slyšet úplně všechno). I intonačně složitější (na roundwundech prsty tak nějak cítí ty drážky a dle nich se pohybujou a zároveň na hmatník přilehne vždy jeden ten "zářez", kdežto zde máš nekonečně možností). Doporučuju Chromes od d'A, jsou ocelový, a tedy velmi bright...
A nevíš, kde se dají koupit?
Tak už nic, už jsem si je objednal. Ale ta cena je teda mazec :-(((
Muzu srovnat GHS Flatwounds (tusim) a Labelly Deep Talking bass. GHS byly mrtve, pouze basy, ale tot vse. LaBelly mnohem komunikativnejsi a zvukove zajimavejsi.
Nicmene oproti nehlazenym je to dost rozdil, basa je mnohem "vybiravejsi" na aparat.
Co se tyka presnosti hrani, tak si nejsem jist, co rika Dan. Presny musis byt vsude a "drazky" ti stejne pomuzou, protoze struna je drsna vsude stejne (stejne jako na hlazence je hladka vsude stejne)...
Muzu srovnat GHS Flatwounds (tusim) a Labelly Deep Talking bass. GHS byly mrtve, pouze basy, ale tot vse. LaBelly mnohem komunikativnejsi a zvukove zajimavejsi.
Nicmene oproti nehlazenym je to dost rozdil, basa je mnohem "vybiravejsi" na aparat.
Co se tyka presnosti hrani, tak si nejsem jist, co rika Dan. Presny musis byt vsude a "drazky" ti stejne pomuzou, protoze struna je drsna vsude stejne (stejne jako na hlazence je hladka vsude stejne)...
Díky za názor, zkusím je. Aparát mám EBS, tak ten to snad zvládne :-)
Ja zatim mam galli a tez nejsou spatne, obzvlast kvuli cene. Jinak ty dadarka asi jsou nejlepsi. Bezprazec je teprve spravnej bezprazec az s hlazenkama...
A co Tru Bass 88 od Rotosoundu ? Maj prej až kontrabasovej zvuk
To zalezi, co od bezprazce cekate. Jestli kotrabasovy zvuk, tak pouzijte toto, popr. ty GHS.
Jestli chcete mnoukani ala Vavrik, tak minimalne LaBelly a spol., popr. zvazte struny, ktere maji bud brousene opredeni (tzn. u jadra - co nevidite, je kulate a na povrchu jsou hlazene) nebo tzv. pressured - opredeni neni v prurezu kulate, ale elipsovite - mene to zere hmatnik, je to lepsi na glis a ma to jasnejsi zvuk.
Jinak jsem celkem dlouho hral na normalni nehlazene Ernie Ball - Slinky 0,45 a naprosta spokojenost (az se struny trochu omlatily). To jen pro upresneni...
Já si nemůžu pomoct, ale vždycky když naraím na slovo "slinky", přijde mi to strašne nechutný... představím si něco jako skleničku plnou slin...
slovo "slinky", přijde mi to strašne nechutný...
jj, skloňuje se podle vzoru "blinky"
Tfuj...
Dyť je jen od Corta... a pro kamaráda
*Zkoušeli ste někdo obyčejné niklové Dadárka na bezpražci, jak moc se zakusují do hmatníku? Ty chromované by mohli být dobré ale jsou docela drahé.
*Prosím hoďte mi názvy nebo odkazy na další hlazené struny (pokud možno ne moc drahé).
*A jakou tloušťku strun doporučujete tenké/tlusté a včem jsou jejich výhody.
Všem díky.
Úplně zezačátku (po odpražcování) jsem měl natažený d'Addárka Slowound (SW4000), což byly takový hi-endový niklovky, který už se nevyráběj. Každopádně to hrálo suprově, jen to zakusování... Jestli ti můžu poradit, kup ty Chromes, v Muzikeru je maj přímo na prodejně, za devět stovek! Jinak (bez zkušeností): Galli Jazz Flats (ocel?), Rotosound RS77 Monel (materiál nejasnej), La Bella Deep Talking Flatwound (ocel) a hlavně Thomastik-Infeld (nikl). Hledej, kolibříku.
P.S: ať tloušťky: rozhodně silnější struny - poctivější basy a větší rozsah dynamickejch možností. Ale každej pes...
Pavlíku, možná jsi narazil na špatnou sadu (mně se to za již pět použitejch nestalo), možná nejsou hluchý struny, nýbdž basa, možná jsi jen nepochopil, jak hrajou hlazený struny, možná je jenom hladíš, oni pak nehrajou Každopádně Chromesky jsou údajně nejvíc bright mezi všema hlazenejma....
ty moje galli jsou vcelku dobre, hmatnik mam mekouskej, sak je to normalni basa s vytrhanejma prazcema, ale zas na to hraju docela malo, takze o zakusovani toho moc nepovim. Ale verim, ze budou lepsi struny, nejak tak...doufam Co ty LaBella, kde se daj sehnat?
v aleximu donedavna meli nekolik sad hlazenejch rotosoundu (tusim nikl) za pulku ceny - mely odrbany krabicky - ale prisly cca na 400 - mam dve sady a jsou to zatim nejlepsi hlazenky, ktery jsem koupil - zkuste to vocihnout - jo a kdyztak doporucuji zkontrolovat, jestli jsou v sade vsechny struny, v jedne z mych krabicek prebyvalo jedno gecko, takze predpokladam, ze nekde bude chybet
Hele bacha na ty rotosoundy - sem si posledně pěkně naběh (povolené vinutí) - po tejdnu šli z domu...
Dadarka Chromes mam asi pul roku jete od Dana jako testovaci vzorek a hraji hezky. Sice srovnat je s nekolikaletyma Labellama Deep Talking Bass asi moc nejde, ale doporucit je muzu, asi se brzy placnu pres kapsu na celou petkovou sadu.
Pavlik: srovnavat pressure wound a flatwound je nesrovnatelne... Ale mas recht, pressure neni taky spatna volba.
Měl jsem zásobu strun z Hořovic, co se dávaly na MTDčka. Takové brutální nehlazené ocelovky - možná znáte - nechaly se sehnat kolem 400,- Kč/sadu. Došly, tak hledám nějakou náhradu a chci zkusit Sandbergy - http://www.muzikant.cz/images/zbozi/32763.jpg . Nemáte někdo zkušenosti?
Odírání hmatníku jsem ukazoval Ondřeji Liškovi, co moji bezpražcovku stavěl, a on mi ty nehlazené ocelovky přesto schválil s tím, že se v nejhorším případě hmatník jednou za čas přebrousí (mám ebenový). Naprděný průrazný zvuk prý nějakými hlazenkami prostě udělat nejde - tak to zkoušet asi ani nebudu. Navíc nevím, jak Vám, ale mě se kromě toho, že je to na hmatníku trochu vidět, nijak nezdá, že by to vydření mělo negativní vliv na zvuk. Naopak: Mám dojem, že tím zvuk získává takovou tu "kontrabasovou mňoukavost".
sandbergy jsem měl ocelové na prazcovem stroji, velice vyrazne cinkaly, az do zvonoveho chorus zvuku. Pomerne rychle (cca po mesici otuply) se ohraly, nicmene naznak toho chorusu tam byl stale. Nekomu se libit bude nekomu ne...me po prvotnim nadseni ktere rychle opadlo ne.
Pročetl jsem a docela by mě hlazenky lákaly,akorát ty ceny,ty ceny... zatím zkouším na bezpražci niklovky Framus a nezní to špatně - oproti pražci jsem je měnil asi po 2 měsících a něco hraní,pak už to docela huhlalo. Přemýšlím,jestli když bych měl hlazenky,jestli bude zvuk jiný - je to opravdu docela laborace nastavit aparát na bezpražec,má to moc sytejch basů,který ve vyšších polohách až moc splývaj a huhlaj.
je to opravdu docela laborace nastavit aparát na bezpražec,má to moc sytejch basů,který ve vyšších polohách až moc splývaj a huhlaj.
ja mam covece apec nastavenej porad stejne, at uz s praycema nebo bez, hezky vsechno na 12 hodinach a kein stress
jinak hlazenky mam DR (viy podpis) a porad hrajou moc pekne, cca po pul roce a vic... royhodne je menit jeste tak rok nehodlam, proto hraju na hlazenz, ne? abych nemusel furt resit struny
No ono hlazený na pražci a bezpražci asi bude rozdíl. Spíš při vyšších hlasitostech se slejvaj basy,když nastředuju,tak to nezní tak přirozeně,ale co se dá dělat,zatím jsem zkoušel jenom přes svý a kámošovo kombo. Nejvíc sem se bál elektrickýho koncertu,ale nebylo to tak hrozný,se špuntama to šlo,ale ta intonace musela bejt šílená no možná hlazenky vyzkouším,budou narozky,tak mám aspoň tip na dárek
koupil jsem Gali hlazenky u Houdka v Plzni za 680,-, to neni zas tak strašný, vzhledem k tomu, jak dlouho je budu na base mít
koupil jsem Gali hlazenky u Houdka v Plzni za 680,-, to neni zas tak strašný, vzhledem k tomu, jak dlouho je budu na base mít
Taky je mám na bezpražci, můžu doporučit:-)
vzhledem k tomu, jak dlouho je budu na base mít
No tím si právě nejsem u sebe zas tolik jist.. no musím vyzkoušet,jiná cesta není
Já mam Galliny JazzFlat taky natažený a moc se mi líbí, jak se na nich pěkně klouže. Co jim chybí oproti roundwoundům je, že nejsou tak silný ve středech. Ostatně, odpovídá to pocitu při hraní - mají jemnější zvuk a jemněji působí.
Myslím, že je dobré si je zkusit (hlazenky na bezpražci obecně). Aspoň pro zajímavost.
Na bezpražec používám zásadně roundy DR Sunbeams 45 nickel, parádní kňourání, jsou expresivnější než hlazené. Mám ebenový hmatník a nějaké protlaky tam nevidím.
Když hlazené tak na Precisiona! Z hlazených mám na P nejradši Sadowsky Flats 45-105. A to jsem jich vyzkoušel hodně (TI, Fender, La Bella, D'Addario, GHS Groundwound). Sadowsky flats mají pro mě nejlepší poměr mezi thumpem a konkrétností.
Zkusím vypsat, jak jsem různé sady viděl, je to drahý koníček zkoušet hlazenky.. tak to třeba někomu pomůže..
Thomastik Infeld - hodně měkké, konkrétní, malá hutnost, prsty trošku drhnou na ovinutí
Fender - dost tuhé, hodně hutnosti, malá konkrétnost, ze začátku trochu výškově klepou, pak jen tupost
La Bella - tuhost akorát, trošku víc než Sadowsky, moc pěkná barva ve středech, příjemné na prsty, "vintage" sound - hutný, ale konkrétní
D'Addario - klepavé ve vyšších středech, tuhost menší
Sadowsky - příjemně hladké, tuhost akorát, vyvážený poměr mezi hutností a konkrétností, imo ideální.
To se ale týká zkoušení na Precisionu, na bezpražec bych asi viděl nejlepší Thomastik Infeld. Teda až za Sunbeams, ty u mně vedou
Nemo: dik za tipy, vyhledove ty DR testnu.
je teda nějaký zásadní problém s natažením normálních vinutých strun na bezpražec?
jsem si říkal že bych si natáhl obyč. D'Addario EXL170.
je teda nějaký zásadní problém s natažením normálních vinutých strun na bezpražec?
jsem si říkal že bych si natáhl obyč. D'Addario EXL170.
No někdo říká, že hlavně ocelovky žerou hmatník, někdo říká, že ne. Takže zkus a pozoruj...
uvidíme...
navíc totok jsou niklovky, takže nepatrně bezpečnější :-)
Musím souhlasit s těma DR Sunbeams, mám je na pětce bezpražci, ebenový hmatník a kromě drážek od vinutí (to by člověk musel vibráto dělat jako vibráto a netahat jako na pražci že) které po vyleštění mizí hmatníku zatím neubližují.
já mám na bezpražci ty ocelový warwicky za dvě kila. stačí je po natažení několikrát vzít indulonou a hrajou jak maj. Hlazenky jsou nečitelný a maj problém basu rozehrát.
Hlazenky jsou nečitelný a maj problém basu rozehrát.
A není to basou?
Musím souhlasit s těma DR Sunbeams, mám je na pětce bezpražci, ebenový hmatník a kromě drážek od vinutí (to by člověk musel vibráto dělat jako vibráto a netahat jako na pražci že) které po vyleštění mizí hmatníku zatím neubližují.
Na bezpražec (eben hm.) používám už přes rok DR Sunbeams 045 a jsem moc spokojený. Teď jsem zrovna nasadil 3. sadu, je to slast. Potí se mi strašně pazoury.., ale tyhle struny jsou i po vícerém očištění stále použitelné. Hmatník OK.
Doporučuji.
Na bezpražec (eben hm.) používám už přes rok DR Sunbeams 045 a jsem moc spokojený. Teď jsem zrovna nasadil 3. sadu, je to slast. Potí se mi strašně pazoury.., ale tyhle struny jsou i po vícerém očištění stále použitelné. Hmatník OK.
Jo, tak to mě se potí pazoury taky, nikl nenikl, za pár hodin mám na strunách fleky. Na pražci mám Rotosoundy Rotobass a tam je to stejný.
Tak jsem si konečně vyzkoušel hlazený struny natáhl jsem GHS, sadu 0.049, 0.062, 0.084, 0.108.. První dojmy: jsou to teda na můj vkus (a dohmat ) až moc tlustý struny, pětačtyřicítky by mě vyhovovaly spíš.
"Zkoušel" jsem na ně slapovat - na to je potřeba místo ruky kladivo
Zvukově jsou to celkem zajímavý struny, zezačátku se mi ten zvuk zdál až tupej, ale celkem dobře je slyšet (a možná i líp než na niklovkách - uvidím až na zkoušce) dolaďování a ten zvuk je spíš nízkostředovej a basovej.
No jestli si zvyknou ruce, možná zůstanou
A jinak mi teda hlazenky nepřijdou příjemný na ruce, ba naopak, jak jsem zvyklej mazat Dunlopem..
Jak často necháte přebrušovat hmatník, pokud hrajete roundama na bezpražec? (prostě uveďte druh hmatníku, struny, průměrnou dobu hraní a periodicitu přebrušování hmatníku! )
Páč já tam zase vidím nějaký vytlačený drážky a na jednom místě už má zvuk trochu drnčivější charakter a říkám si, že jsem to dával přebrušovat možná před necelým rokem (nehraji denně).
Jak často necháte přebrušovat hmatník, pokud hrajete roundama na bezpražec?
z akého dreva je hmatník ?
Ja mám na 6stke, roundy struny a drevo je palisander (teda podľa môjho oka), lakovaný je len olejom(alebo voskom, neviem )
Každopádne, keď sa ku mne dostal, tak hmatník bol skoro OK, teraz je už celkom riadne vyžutý (mám ju cca. 4mesiace? a nehrávam na ňom až tak často ), tak,že čoskoro pôjde na výmenu za ebenový.
Pokiaľ nemáš eben, alebo iný exotický tvrdý matroš, tak treba dosť silný lak, ako mal napr. Jaco
Mám právě palisandr... A jak čtu, co jsi napsal, tak to obrušování hmatníku za kratší dobu při častějším hraní je celkem úměrná záležitost.
Lak jsem zkoušel měkčí, ale trochu to "dusilo zvuk". Sice celkově ten zvuk byl charakterem tvrdší, ale přišlo mi, že to dřevo pak nerezonovalo a ten zvuk byl prostě udušený. Tvrdší lak jsem nezkoušel, sám nejsem natolik zručný a navíc (odhaduji podle referencí a ukázek) by se mi ten tvrdší zvuk tolik nelíbil.
Basu mám lowendovou, takže eben nepřipadá v úvahu (jestli by to vycházelo hrubě cca. 3000 za úpravu kytarářem).
S jedním kytarářem jsem se o ebenu bavil a tvrdil mi (jestli si to pamatuju dobře) to tak, že eben se bude obrušovat taky - sice ne tak hodně jako palisandr, ale bude. Prý se potom i hůř brousí, protože je tvrdší.
Takže asi budu do budoucna přemejšlet o base s ebenem... anebo prostě necvičit
no záleží aj od hry, ja som na tom dosť slapoval, hrával Claypoolovky - čiže strumming, možno to ničí viac hmatník, každopádne, je jasné že pokiaľ človek nemá grafit, tak sa to bude vždy brúsiť
ja som si jedného času odpražcoval Proximu, zahral som si na nej asi minútu a už tam boli drážky
no pokiaľ je to lacnejší kus a fretless ťa hodne baví tak henten vyhraj a potom sa kukni po nejakom inom, kvalitnejšom
Mam na prochazkovi (2009) eben a jeste se nebrousilo...
Na Lišákovi jsem na ebenu brousil taky někdy v časech studia na VŠ, možná postgraduálu - takže 10 let zpět? Z titulu hraní a drnčení není nutno brousit znovu (samozřejmě na tom hmatníku je vidět, že se na tom hraje).
Hmm, takže volba ebenu se mi do budoucna jeví jako celkem jasná...
Mam na Liškově MTDčku z roku 2004 ebenový hmatník a ocelové nehlazené dráty Lakland (http://baskytara.com/viewtopic.php?id=5543). Místy je to lehce vytlačené, ale k broušení nevidím/neslyším žádný důvod.
Určitě eben, tím nic nezkazíš. Případně tvrdší než tuctový palisandr je z těch běžnějších ještě bubinga, pau fero, purpleheart nebo můj oblíbený "červený eben" - bloodwood.
http://ejmas.com/tin/2009tin/tinart_goldstein_0904.html
pau fero
Jo, to používá třeba MusicMan na bezpražcové verze. Měl jsem ho i na pražcovém MIM Fender Jazz Bassu (dnes už tam Fender dává klasicky palisandr - rosewood). Pau Ferro je moc krásné dřevo a vlastnostmi je vážně hodně podobné ebenu.
caute, mam dotaz... rozmyslam ze streamera dam odprazcovat
hmatnik je wenge a bojim sa by sa navydral ak klasickych (niklovych) strun ...
-- NEMA NIEKTO SKUSENOST S WENGE BEZPRAZCAMI A ICH ZIVOTNOSTOU ???
Chlapi,
nemáte tušení, co by to mohly být za struny ?
černé na Ibanez GWB1 - už to bude pár let ...
http://www.youtube.com/watch?v=NHX27zbjDkY
Díky za popostrčení :-)
nemáte tušení, co by to mohly být za struny ?
No, budou to pravděpodobně nějaké nylonové struny. Možná jedny z těchto:
http://baskytara.com/topic13164-struny- … 760nb.html
http://baskytara.com/topic8177-struny-f … -7120.html
MartinXC napsal:nemáte tušení, co by to mohly být za struny ?
No, budou to pravděpodobně nějaké nylonové struny. Možná jedny z těchto:
http://baskytara.com/topic13164-struny- … 760nb.html
http://baskytara.com/topic8177-struny-f … -7120.html
Fendery asi ne (na Ibanezce v továrním setupu) - čekal bych nějaký klon Elixírů (ale v té době možná ješět ne).
LaBelly se docela podobají ... že by ?
Fendery asi ne (na Ibanezce v továrním setupu)
Co to meleš? V jakým továrním setupu? Tos jako poznal z videa, jo?
čekal bych nějaký klon Elixírů
Nevím o tom, že by dělal Elixir černé struny natož nylonové, tak jakejpak klon?
MartinXC napsal:Fendery asi ne (na Ibanezce v továrním setupu)
Co to meleš? V jakým továrním setupu? Tos jako poznal z videa, jo?
MartinXC napsal:čekal bych nějaký klon Elixírů
Nevím o tom, že by dělal Elixir černé struny natož nylonové, tak jakejpak klon?
re první q.: GWB1005 chodila na trh s černými strunami, předpokládám, že borci na videu testují nový kousek = tovární setup.
re druhý q.: Ibanez dává poměrně hodně Elixíry, tedy říkám že bych na GWB taky čekal Elixíry a ne tuhle (zajímavou) černotu. Leda by to byl právě Elixírů klon pro Ibanez (ale zvuk se mi až tak elixírový nezdá).
Now kapiš?
GWB1005 chodila na trh s černými strunami, předpokládám, že borci na videu testují nový kousek = tovární setup.
Tak to jo, to jsem nezaregistroval, takže melu já. To tedy asi vážně Fendery nebyly
Leda by to byl právě Elixírů klon pro Ibanez
Aha, jakože by Elixir dělal struny s černým teflonem?
MartinXC napsal:... co by to mohly být za struny ?
Napsal jsem mu a odepsal mi. Docela jsme se trefili
My Ibanez GWB 1005 is strung with La Bella Black Nylon Tape Wound strings, 760N-B.
Jste borci B-) , díky za pomoc !
Koupím, vyzkouším, napíšu.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Baskytara » Bezpražec a struny