Téma: Ladění baskytary
Zdarec mam dotaz ladi se basa do drop C???
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Baskytara » Ladění baskytary
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Nejčastěji se podlazuje do D, ale pokud máš nástroj, který to zvládne, nic ti nebrání podladit třeba do B, je zcela na tobě jak si naladíš svůj nástroj...
CGCF
OT: ještě tady někdo napište "hudebniny", bude legrace
Nejčastěji se podlazuje do D, ale pokud máš nástroj, který to zvládne, nic ti nebrání podladit třeba do B, je zcela na tobě jak si naladíš svůj nástroj...
no praveze nas kytarista hraje v drop C a rika ze basa a kytara maji byt stejne nalazene ale tak nwm kdyz to mam v drop C zni to nejak divne
mam dotaz podobnej, jak se ladi kytara k 5ce base?
Proč by se nějak měla ladit kytara k pětce base? Opět stejná odpověď - kytarista si taky může naladit jak chce, pokud mu to vyhovuje, ale rozhodně není nutné ladit nějak jinak, když má basák pět drátů...
no kamoska si ladi B Fis B E ...
ptal sem se na dovody a taky s ni vypadlo ze proto ze ji to rek jejich kytarak ze tak ladej.. jako snazil sem te to pochopit, ale prostemi to pride absolutne neprakticky .. rozhodit si struny tak anby se nedala zahrat stupnice v jedny poloze...
ale muselo se litat rukou jak maor prez pul hmatniku .. a hmavbe tu posledni strunu proc E nechapu vubec .. este D nebo C by mi prilo docla rozumny ale E.. ???
CGCF
hele ty mas prakticky to samy.. proc ???
jedinej duvod co mne napada ze to maj kytaraci
ze jim to ladi do nakyho akordu na prazdno... a basak nevi co hraje .. ale hraje co mu ukaze kytarak tak to ma nalazeny stejne aby se nemusel ucit tony...
jo, když maj dropped C kytaristi, tak je to takovej zvyk si to naladit podle nich, když máš 4strunku, protože s EADG tam ty tóny sice najdeš, ale o oktávu výš a protože a takový hrubý podlazení je zvykem na metal a podobný odnože, předpokládej že ty hluboký tóny budou vyžadovat. My tak taky hrajem. Měl jsem to na 4strunce, ale přišlo mi to hrozně nepraktický lítat tam po hmatníku.Když sem si chtěl doma zahrát něco jinýho tak jsem musel přeladit celou basu. Vyřešilo se to nákupem pětky a dál to neřešim. A jestli fakt chceš čtyřstunku na to, pořiď si tlustý struny. Já měl na to pětapadesátky a furt to bylo volnější.
a máš lazičku?
panove to trha oci....
OT: Já pořád čtu místo ladění už v názvu lezení a m3 s tím nic nedělá
Kde je koberův podpis: "lazení, lazení, konec tomu není," protože tohle fakt trhá oči.
lazeni mi nevadi...
jo, když maj dropped C kytaristi, tak je to takovej zvyk si to naladit podle nich,
no ale proc to nepodladej vsechno o stejnej interval tim by zustali prstoklady a hlubokost by byla taky...
a co delaji s tema zbylyma ?
Ty jsi snad viděl všechny ty metalcoristy-kytaristy a podobnou verbež hrát na víc než horní dvě, max. tři struny? :-)
jedinej duvod co mne napada ze to maj kytaraci
ze jim to ladi do nakyho akordu na prazdno... a basak nevi co hraje .. ale hraje co mu ukaze kytarak tak to ma nalazeny stejne aby se nemusel ucit tony...
myslím, žes uhodil hřebíček na hlavičku
podladit proč ne, ale u basy jedině všechno stejně, jinak to podle mě nemá smysl (pokud teda někdo nehraje na basu pořád akordy - což podle mě v kapele taky nemá smysl ) ...
navíc potřeba podlaďování s 5strunnou baskytarou odpadá úplně, protože pak můžeš jít ještě níž, než je to kytaristovo C
Já mám svojí basu standartně podladěnou o půl tonu - D# G# C# F#, a kytarista hraje normálně EADGBE... pokud potřebuju ladit od E, tak dám kapo na první pražec
jinak sem rád že nehraju metal nebo takovýhle styly, protože podlazovat třeba na C by se mi fakt nechtělo :-D
potřeba podlaďování s 5strunnou baskytarou odpadá úplně, protože pak můžeš jít ještě níž, než je to kytaristovo C
tak to je blbost, zkus hrát nějaký riff, kde základ je prázdná struna a pak nějaká melodie nebo něco, kdybys měl pořád držet to C, tak se z toho posereš, prostě je lepší být naladěný jak kytaristi, v metalu teda určitě a to je prostě fakt a ne jenom dohad...
Ať kytarista nesere a dropne se na Hčko. Pak to bude na pětce znčka ideál.
tak to je blbost, zkus hrát nějaký riff, kde základ je prázdná struna a pak nějaká melodie nebo něco, kdybys měl pořád držet to C, tak se z toho posereš, prostě je lepší být naladěný jak kytaristi, v metalu teda určitě a to je prostě fakt a ne jenom dohad...
To je fakt, nejlepší je učit se složitě nějaký prstolomný riff a potom sledovat, jak to autor v originále hraje jedním prstem v pohodě a s úsměvem na rtech.
Ale osobně podlaďuju nebo přelaďuju nerad, ať už kytaru nebo basu. Nicméně je to silná zbraň a také tajemství osobitého zvuku velkého množství kytaristů.
DalajVladan napsal:potřeba podlaďování s 5strunnou baskytarou odpadá úplně, protože pak můžeš jít ještě níž, než je to kytaristovo C
tak to je blbost, zkus hrát nějaký riff, kde základ je prázdná struna a pak nějaká melodie nebo něco, kdybys měl pořád držet to C, tak se z toho posereš, prostě je lepší být naladěný jak kytaristi, v metalu teda určitě a to je prostě fakt a ne jenom dohad...
jo, takže na každou písničku se budu ladit, tak abych mě vycházely prázdné struny? ... co je tohle za hovadinu? ... nebo ty kapely hrají pořád ve stejný tónině? ... v tom případě chápu, proč mám k těmhle stylům odpor ... zabstrahovat do podoby, kdy budu drhnout dokola prázdné struny, protože "jinak se z toho posereš"
představ si, že jede řidič a místo aby zatočil na křižovatce doleva, tak radši třikrát zatočí doprava a řekne ti na to: "odbočovat na křižovatce vlevo, to se z toho posereš"
navíc pokud máš naladěný tak jak máš, tak těžko vymyslíš riff, který by se na tom ladění nedal zahrát ... leda že by ho vymyslel někdo jiný s jiným laděním ;-)
mám rád v hudbě jednoduchost, ale tohle berličkování dělá z muzikantů trotly a snižuje to krásu a rozmanitost hudby na ubohé torzo ... hlavně že je hlasité, rychlé a "drsné" .... fuj
noomak napsal:DalajVladan napsal:potřeba podlaďování s 5strunnou baskytarou odpadá úplně, protože pak můžeš jít ještě níž, než je to kytaristovo C
tak to je blbost, zkus hrát nějaký riff, kde základ je prázdná struna a pak nějaká melodie nebo něco, kdybys měl pořád držet to C, tak se z toho posereš, prostě je lepší být naladěný jak kytaristi, v metalu teda určitě a to je prostě fakt a ne jenom dohad...
jo, takže na každou písničku se budu ladit, tak abych mě vycházely prázdné struny? ... co je tohle za hovadinu? ... nebo ty kapely hrají pořád ve stejný tónině? ... v tom případě chápu, proč mám k těmhle stylům odpor ... zabstrahovat do podoby, kdy budu drhnout dokola prázdné struny, protože "jinak se z toho posereš"
představ si, že jede řidič a místo aby zatočil na křižovatce doleva, tak radši třikrát zatočí doprava a řekne ti na to: "odbočovat na křižovatce vlevo, to se z toho posereš"
navíc pokud máš naladěný tak jak máš, tak těžko vymyslíš riff, který by se na tom ladění nedal zahrát ... leda že by ho vymyslel někdo jiný s jiným laděním ;-)
mám rád v hudbě jednoduchost, ale tohle berličkování dělá z muzikantů trotly a snižuje to krásu a rozmanitost hudby na ubohé torzo ... hlavně že je hlasité, rychlé a "drsné" .... fuj
no rozepsal ses pěkně, ale spíš sem myslel podladění všech strun třeba o tón, takže na D, v metalu je E(D) prostě základ a i když máš pětku, tak budeš si raději hrát na b orce a furt si všechno převádět na jiné ladění a držet D na 3-tím pražci jak ocas, na úkor rychlosti a pohodlnosti, nebo se taky podladíš? navíc víme, že prázdná struna zní jinak, než ten samý tón zahraný na H-áčku na třetím pražci... to už je trochu trapná diskuse ne o ladění, ale o tom, že se někomu nelíbí metal, jo a jako proč bych se měl furt přelaďovat? Pokud teda nehraju nějaké převzaté, tak to nechápu, protože když hraješ vlastní věci, tak většinou se nějak naladíš a pak jedeš.
furt si všechno převádět na jiné ladění a držet D na 3-tím pražci jak ocas
jak převádět? ... písnička má snad nějaké akordy a ty si k nim na base hledáš základní tóny + nějaké průchozí ... nemusíš si nic převádět, nejsi žádný dechař, který hraje něco jinýho, než mu z toho leze ... transponovat na baskytaře je snad nejjednodušší ze všech nástrojů (krom bicích) ...
rozdíl by mohl být v tom, že podladěný kytarista ti říká, jaké drží hmaty jako kdyby nebyl podladěný (respektive ti říká, že hraje E, ale přitom vlastně hraje to svoje podladěné C) ... v tom případě ale je chyba na jeho straně, protože sám pořádně neví co vlastně hraje .. to už by byl docela dobrej amatérismus
navíc víme, že prázdná struna zní jinak, než ten samý tón zahraný na H-áčku na třetím pražci
takže většina basáku radši hraje v polohách, aby mu všechno znělo stejně a těch 4(5) tónů na prázdných strunách se snaží vyvarovat - aspoň takhle mě to učil vystudovanej profík ;-)
a jako proč bych se měl furt přelaďovat? Pokud teda nehraju nějaké převzaté, tak to nechápu, protože když hraješ vlastní věci, tak většinou se nějak naladíš a pak jedeš.
protože pokud chceš používat D na prázdné struně jako nějaký základní podklad, tak pak všechny písničky musí být od D ... chceš vysvětlit co se stane, když budeš lpět na tom, aby každá písnička byla od D?
to už je trochu trapná diskuse ne o ladění, ale o tom, že se někomu nelíbí metal
protože tady tyhle mystifikace, kdy se chodí borci ptat, jak se mají naladit vznikají právě tím, že dojdou do nějakých takových kapel, kde jsou velcí machři kytaristi s podladěnýma kytarama, akorát jaksi neví, k čemu je to dobré a co podladění obnáší (například vědět, co hraješ ve skutečnosti za tóny, abys to mohl předat jiným nástrojům, které mají jiné ladění než ty) -> tzn. radí podladit stejně, což je u 5 strunky imho blbost ... co kdybyste měli klávesy? taky by si tam hodil automatickou transpozici?:) o nástrojích, kde přeladit nejde, radši nemluvím
Pokud teda nehraju nějaké převzaté, tak to nechápu, protože když hraješ vlastní věci, tak většinou se nějak naladíš a pak jedeš.
no vždyť to říkám, že si nevymyslíš riff kterej nezahraješ -> je jedno jak ladíš, riff se od toho odvíjí -> ne ladění od riffu, tak jak jsi mi tvrdil v původním příspěvku (
zkus hrát nějaký riff, kde základ je prázdná struna a pak nějaká melodie nebo něco, kdybys měl pořád držet to C, tak se z toho posereš
)
prostě ten riff vymyslíš jinak .. budeš holt muset držet C v poloze, ono taky hraní na nástroj není jenom dobře vypadat a pravačkou si vybrnkávat prázdný struny
protože pokud chceš používat D na prázdné struně jako nějaký základní podklad, tak pak všechny písničky musí být od D ... chceš vysvětlit co se stane, když budeš lpět na tom, aby každá písnička byla od D?
To mi vysvětli, co se pak teda stane? Očividně jsi totiž v žádné takové kapele nehrál...
Ccko je v pohode! :-P
Tak samozřejmě, proti gustu žádný destilát Ale já to nevyužiju (zaplaťpánůh za to), vadí mi pak jak jsou struny vytahaný (a nerad bych přecházel na tvrdší) a navíc si spoustu lidí neuvědomuje že na velký podlazení je potřeba pak kvalitnější aparát, protože ne každý kombo/bedna to utáhne tak aby zvuk pořád za něco stál. Ono když pak vidim basáka se 4kou basou, podladěnym někde na H nebo C jak to mydlí, a zvuk jak kdyby se mu do bedny někdo vyblil...
Já mám svojí basu standartně podladěnou o půl tonu - D# G# C# F#, a kytarista hraje normálně EADGBE... pokud potřebuju ladit od E, tak dám kapo na první pražec
To bych nemoh ty jo potom kdyz bych se nedival na hmatnik tak bych chytal prvni prazec a kdyz bych se dival tak bych nechapal znacky na hmatniku ktery by se mi posunuly o prazec......... asi je to sila zvyku. Diky bohu za 5strunny basy
Je to jak říkáš - o zvyku. Nedělá mi to žádnej problém, teď už to nebudu muset používat moc, protože mám basy dvě, jednu na D# G# C# F#, a druhou normálně E A D G, protože tu podlazovat nechci :-D
DalajVladan napsal:protože pokud chceš používat D na prázdné struně jako nějaký základní podklad, tak pak všechny písničky musí být od D ... chceš vysvětlit co se stane, když budeš lpět na tom, aby každá písnička byla od D?
To mi vysvětli, co se pak teda stane? Očividně jsi totiž v žádné takové kapele nehrál...
v jaké kapele? která podřizuje písničky tomu, aby mohly hrát prázdné struny? .. díky bohu ne
když zanedbám to, že tím pádem se z koncertu stane jedna dlouhá písnička, která mění tempo, tak hraní v různých tóninách má smysl proto, aby každý z nástrojů hrál v takových polohách, které mu vyhovují ... občas se nám stává, že v určité tónině už nestíhá zpěvák a je to na něj příliš vysoko, když se to posune o něco dolů, tak sice zpěvák zazpívá, ale třeba dojde k omezení ze strany basy, kdy už nejde jít pod H a musí se překopat linka, protože o oktávu výš to nevyzní dobře ...
a nejde jen o tu technickou stránku ... stejná písnička v různých tóninách může vyznít odlišně a může se zdát, že "už to prostě neni ono"
edit: no a proč nehrát pořád ve stejné tónině, která vyhovuje všem? .. protože každá písnička má jiný průběh a rozsah melodie, jiné akordy, proto každá začíná jinde tak, aby se všechny nástroje vešly tam, kde zní nejlíp
eMPi psal(a):
Ccko je v pohode! :-P
Tak samozřejmě, proti gustu žádný destilát Ale já to nevyužiju (zaplaťpánůh za to), vadí mi pak jak jsou struny vytahaný (a nerad bych přecházel na tvrdší) a navíc si spoustu lidí neuvědomuje že na velký podlazení je potřeba pak kvalitnější aparát, protože ne každý kombo/bedna to utáhne tak aby zvuk pořád za něco stál. Ono když pak vidim basáka se 4kou basou, podladěnym někde na H nebo C jak to mydlí, a zvuk jak kdyby se mu do bedny někdo vyblil...
Tak ony ty vytahany struny maj i vyhody...nemusis moc tlacit ani mit nizky dohmat a stejne to pekne cvaka o prazce
Ale to je zase vec nazoru zejo, nekomu se to nemusi libit a nekdo taky muze rict ze pak nastroj prichazi o dynamiku...
jako proti podladovani vsech strun o stejnej interval nereknu ani popel ...
... podladit E na D abych mel to D navic proc ne sice bych to nedelal ale kdyz to nekoho bavi.. ale nechapu proc si rozhodit ten klasickej prstoklad kerej se letama vyvinul tak aby si moh zahrat libovoulnou stupnici stejnym prstokladem ...
jako k tomu prazdynmu C jako zakladu linky .. tam je hloupy ze pak budes hrat vsecno v C coz je mezi nama docela vopruz jako kdyz to nekoho bavi.. ale omezuje si tim moznosti..
D# G# C# F#
no tak to je docela zabavny reseni na to vyhnout se prazdnejm strunam
teda opak toho co tu pani Ckari velebej ;D
takže většina basáku radši hraje v polohách, aby mu všechno znělo stejně a těch 4(5) tónů na prázdných strunách se snaží vyvarovat - aspoň takhle mě to učil vystudovanej profík ;-)
není to úplně pravda, jsou rockový věcí (klasický) který sou hraný přes prázdný struny a pokud se tak nehrajou, zněj divně. Ale to jen na okraj, já hraju naladěnej normálně, jen občas sem si přeladil E na D.
DalajVladan napsal:takže většina basáku radši hraje v polohách, aby mu všechno znělo stejně a těch 4(5) tónů na prázdných strunách se snaží vyvarovat - aspoň takhle mě to učil vystudovanej profík ;-)
není to úplně pravda, jsou rockový věcí (klasický) který sou hraný přes prázdný struny a pokud se tak nehrajou, zněj divně. Ale to jen na okraj, já hraju naladěnej normálně, jen občas sem si přeladil E na D.
ale jo, já věřím že jsou výjimky (potvrzující pravidlo:D) ... ale řekl bych, že obecně je vhodnější, aby měly všechny tóny stejnou barvu (tzn. snažit se, pokud to jde, prázdné struny nepoužívat)
já tu rozhodně nechci hanět podlaďování obecně, určitě svůj smysl má ... jen poukazuju na nelogičnost argumentů některých jedinců, proč a jak něco ladit, podlaďovat
kytara smysl podladění má (dosáhne níž), smysl má i jiné ladění (tím může dosáhnout zajímavých hmatů, které na běžném ladění nelze)
baskytara smysl podladění má v těchto případech:
je potřeba dosáhnout oktávy pod kytaristu (již zmiňované ladění do C, tzn. 4 strunná baskytara taky do C, ale všechny struny o stejný interval, ne do akordu!) - důvod odpadá použitím 5 strunné baskytary, která jde až na spodní H!
v některých případech má smysl podladění E (na 4 strunné) někam níž, když je potřeba v basové lince jít níž, protože to zní líp (např. pink floyd - another brick, RATM - Killing in the name)
jiné ladění baskytary podle mě smysl nemá (nepočítám podladění pouze E struny, ale např. CGCF)) - rozhodí se hmaty pro hraní stupnic a zbytečně znesnadní orientaci na hmatníku ... taková ladění by mělo smysl jedině ve specifických případech a není v žádném případě univerzální (omezení v podobě omezeného výběru tónin a pod. je naprosto zásadní)
Je prostě vidět, že ti Dalaji ten styl vůbec nic neříká. Tak to tu nebudeme rozmazávat a rozejdeme se v pokoji. Já noomaka chápu, ty ne. Amen.
Je prostě vidět, že ti Dalaji ten styl vůbec nic neříká. Tak to tu nebudeme rozmazávat a rozejdeme se v pokoji. Já noomaka chápu, ty ne. Amen.
styl styl ... já se tu bavím víceméně o hudební teorii ... pokud někdo dělá a radí věci, které jsou s ní poměrně v rozporu, tak se ozvu
tak mi teda vysvětli jak se to v těchto stylech dělá
upřímně to nechápu a to že to nechápe se tu ozvalo víc lidí ...
jediné vysvětlení vidím v hraní pořád ve stejné tónině (cca různých 6 akordů?) -> zpěv se většinou neřeší, protože se neintonuje a tak potřeba transponovat odpadá
a potřebu CGCF na base už nechápu vubec (a myslím, že nejsem sám)
CGCF na base už nechápu vubec (a myslím, že nejsem sám)
2
ale řekl bych, že obecně je vhodnější, aby měly všechny tóny stejnou barvu
tak tak, tón zahranej na prázdný struně je impotentní, s tak zahranym tónem člověk nic neudělá, a rukou ho nemůžeš nijak korigovat nebo usměrnit
jinak, to že tvrdší kapely podladěj, celkem chápu, je to spíš tim že podladí kytara a basák aby to moh mydlit s ním v lince tak to podladí taky. Jinej důvod v tom zase nevidim.
Ale třeba to CDCF nechápu u basy, u kytary jo, pak akord (kvintu) chytim jednim prstem, ale jak psal DalajVladan, u basy si tim dost věcí rozhodim... ale na druhou stranu je to jako DADG u Another brick in the wall...
Spíš co mě pak zaráží, je třeba kapela se kterou máme zkušebnu, hrajou HC, od C, a v dost písničkách jenom hárdkórově drtěj prázdný struny (páč jim to dá akord)... To mi pak přijde uplně k hovnu, a ještě to dávat skoro do každýho songu.. Proto tedka asi podladili na H :-D
tady fakt nejde o nesmysly, ale o to ze si nechcete pripustit ze to podlazeni je u nekterych stylu potreba, kdyz clovek potrebuej aby se to "valilo" tak nemuze hrat nekde na acku treba... tadyta diskuze je fakt smesna a zrkeslena, protoze tu diskutuji zastupci vsech moznych zanru a navazej se do podladeni ktery pouzivaj metalisti HC atd.. to podladeni je tma fakt potreba... to je jak diskuze s rydicem trabantu o tom proc maj formuel tak velky pritlacny kridla....
CDCF? nemate na mysli CGCF? uz se v tom threadu nejak stracim. Kdyz sme hravali SOAD revival tak sem se 4kou tak taky ladil a pak na petku resil jak to budu tezce hrat ladeny od B. Dle myho je to podle kazdyho gusta. Uniformovat to by znamenalo ze by za chvili hrali vsichni stejne a hudba by pak byla o ho*nu.
tady fakt nejde o nesmysly, ale o to ze si nechcete pripustit ze to podlazeni je u nekterych stylu potreba, kdyz clovek potrebuej aby se to "valilo" tak nemuze hrat nekde na acku treba
u 5 strunky dosáhneš hloubš, než je CGCF, přitom nemáš rozhozený prstoklady .. tak jaképak "nevalení"
a 4 strunku bych logicky podladil teda když do C, tak C,F,B,Dis, rovněž, abych dosáhl hloubs, ale nerozhodily se mi intervaly mezi strunama
ale na druhou stranu je to jako DADG u Another brick in the wall
jenže to je právě to .. hodí si na jednu písničku strunu níž, aby to vyznělo ... pak to třeba zase vrátí .. od toho jsou ty D tunery, aby to šlo rychle .. rozhodně to nemá nijak zobecněné a nehraje tak všechno .. proč taky
edit: a mimochodem another brick se hraje líp zrovna na 5 strunku, než na 4strunku s podladěným E na D ... to byla jen taková z nouze ctnost, protože v době kdy tu písničku složili, žádné 5 strunky snad ani nebyly
tak tak, tón zahranej na prázdný struně je impotentní
jak na čem, a jak na který struně. E a A prázdný znějí dobře
aby se to "valilo" tak nemuze hrat nekde na acku treba... tadyta diskuze je fakt smesna a zrkeslena, protoze tu diskutuji zastupci vsech moznych zanru a navazej se do podladeni ktery pouzivaj metalisti HC atd.. to podladeni je tma fakt potreba... to je jak diskuze s rydicem trabantu o tom proc maj formuel tak velky pritlacny kridla....
a 4 strunku bych logicky podladil teda když do C, tak C,F,B,Dis, rovněž, abych dosáhl hloubs, ale nerozhodily se mi intervaly mezi strunama
tak tak ... tady nejde o prudu do podladeni .. ale proste tady vladan nebo ja nechapem proc zrovna takovydle intervaly??
to horni (hluboky) C este chapu jako ze to vychazi z klasickyho poldazeni kytarovyho aby se bareckem jednim prsty dali rezat pily v akordu...
ale proboha proc to F ??
CGCA bych chapal to je mol , CGCGis dur CGCG ma jistou logigu ale to F.. to nechapu ... to mi vysvetlete...
jinak kdyz uz bych chtel za kazdou cenu se vyzivat v duneni na 4ce tak si nalasim HEAD a dam tam 5kovi struny .. (idyz vzhledem k tomu na co hraju na 4ce tak pro mne sou v podstate 50ky 5kovi )
jak na čem, a jak na který struně. E a A prázdný znějí dobře
je fakt že tohle se dá, a třeba ve svižnější lince to je uplně jedno, a i v pomalejších prstama to taky zní, ale když s tim tónem potřebuješ ještě pak něco udělat, tak to na prázdný nezahraješ
jenže to je právě to .. hodí si na jednu písničku strunu níž, aby to vyznělo ... pak to třeba zase vrátí .. od toho jsou ty D tunery, aby to šlo rychle .. rozhodně to nemá nijak zobecněné a nehraje tak všechno .. proč taky
už konečně pochop a připust si, že v metalu se podladěně hraje permanentě kurva, my hrajem od D a mám pětku podladěnou do A protože se nechci připravit o těch 5 tónů, co můžu pod kytaru víc jak o oktávu a rozhodně nebudu furt držet D na spodní struně jak debil, když bych pak polovinu věcí v rychlosti v jaké je hrajem nedal, nebo bych měl ruku jak Arnie Schwarzenneger z toho, jak bych to furt držel!!! Pokud jsi nikdy metal nehrál, tak tady prosímtě nepoučuj mladé metalisty jak se naladit...je to jednoduché-tak jak kytarista, jediné co mi nejde pod vousy je drop ladění, to taky nemusím, ale zkoušel sem se naučit písničku od Slipknot Sulfur a to prostě s normálním laděním od H je tak pětkrát víc práce, jak s drop H, takže asi tak...
Když von na to chodí s tou svojí teórií... Ministr pro lidská práva taky teoreticky těm právům rozumí.
CDCF? nemate na mysli CGCF? uz se v tom threadu nejak stracim
jo, koukám, že jsem se spletl
CGCA bych chapal to je mol , CGCGis dur CGCG ma jistou logigu ale to F.. to nechapu ... to mi vysvetlete...
DADG >> CGCF všechny struny podladíš o tón
Já nevim, co tady řešíte. Když to někomu vyhovuje se ladit do drop C nebo na cokoli, je to přece jeho věc, že si tim rozhodí prstoklady atd. Neni zbytečný se tu kvůli tomu hádat?
rozhodně nebudu furt držet D na spodní struně jak debil, když bych pak polovinu věcí v rychlosti v jaké je hrajem nedal
takže tohle potvrzuje mou domněku, že tyhle kapely hrají pořád v jedné tónině ... okey .. na tohle jsem narážel tím "torzem", které někteří z hudby dělají ... ale je to důvod proč používat prázdnou strunu, to jo:) .. účel světí prostředky
od Slipknot Sulfur a to prostě s normálním laděním od H je tak pětkrát víc práce, jak s drop H, takže asi tak
okey, to je důvod, když hraješ cizí věci, ale kdo s tím přišel a proč? ... schválně si naladil jinak, protože věděl, že se to pak bude v normální ladění blbě hrát? ... a proč bych to měl jako začínající baskytarista napodobovat? ... rozhodně do začátku bude orientace na hmatníku složitější a v žádné basové škole ti s tímhle nepomůžou - to je pro lidi, co ví co od toho chtít a chtějí mít něco extra ... podle mě nic moc unverzální do začátků
DADG >> CGCF všechny struny podladíš o tón
to je sice hezký, že je to posunuté DADG o tón, ale proč zrovna vycházet při podlaďování z DADG? ..
proč nevycházet rovnou přirozeně z EADG a jít na mnou zmiňované C,F,B,Dis?
Já bych hlasoval pro to aby si každej naladil jak chce, hlavně aby mu to ladilo......
eště jsem si vzpomněl na tokový úkaz stalo se vám někdy, že si všichni naladili podle ladiček ale dohromady to prostě nebylo ono....
Já bych hlasoval pro to aby si každej naladil jak chce, hlavně aby mu to ladilo......
muj clovek.
eště jsem si vzpomněl na tokový úkaz stalo se vám někdy, že si všichni naladili podle ladiček ale dohromady to prostě nebylo ono....
Me to pripadne casto ale zjistuju ze kdyz pouzivam kytarystovu ladicku casto me nektery tony bere uplne jinde a nekdy normalne nevim jeslti to je normalni ale potom pri hrani porad zkousim ladit ale vzdy presne tak nevim bud me usi uz matou nebo je chyba v technice
PS: nikdy nepijde tepleho myslivca.... jelikoz vecer chodim behat tak teplej myslivec s kamarady je vecer pri behu krapet nespolecenskej
DADG >> CGCF všechny struny podladíš o tón
hehe uz sem to pochopil.. sem to napoprvi nejak blbe spocital ... ...
a nikdo mne ta nikdy neopravil tak sem zil v bludu.. ...
eště jsem si vzpomněl na tokový úkaz stalo se vám někdy, že si všichni naladili podle ladiček ale dohromady to prostě nebylo ono....
no jeden kamos co s nama sem tak hrava na kytaru si dycky puci ladicku podle kery sem se naladil aby si to zkontroloval ... takze mozny to bude ale pokud neni naka ta ladicka rozbita nebo blbe nastavena a jinou zakladni frekfenci .. tak by to nemelo bejt naky vyrazny...
Honzoid psal(a):
DADG >> CGCF všechny struny podladíš o tón
to je sice hezký, že je to posunuté DADG o tón, ale proč zrovna vycházet při podlaďování z DADG? ..
proč nevycházet rovnou přirozeně z EADG a jít na mnou zmiňované C,F,B,Dis?
Předpokládám, že z DADG kvůli lenosti kytaristů hrát víc jak jedním prstem.. A proč hned útočíš?
eště jsem si vzpomněl na tokový úkaz stalo se vám někdy, že si všichni naladili podle ladiček ale dohromady to prostě nebylo ono....
tohle se mi taky občas zdálo.. ale spíš to bylo kamínkama..
A proč hned útočíš?
útok v mém podání by vypadal jinak;-) ... to je má standardní asertivní reakce
hele ty mas prakticky to samy.. proc ???
Reaguju opožděně, bo jak jste to přejmenovali, tak se mi to nějak ztratilo
Já to tak nemám, já ladím standardně. Na otázku proč bych ale odpověděl - to jednou jeden basák hrál v drop D, tedy DADG, a bylo mu to málo, tak přeladil všechno ještě o tón níž, aby si nemusel převykat. Nic víc bych v tom nehledal...
m3 napsal:hele ty mas prakticky to samy.. proc ???
Reaguju opožděně, bo jak jste to přejmenovali, tak se mi to nějak ztratilo
Já to tak nemám, já ladím standardně. Na otázku proč bych ale odpověděl - to jednou jeden basák hrál v drop D, tedy DADG, a bylo mu to málo, tak přeladil všechno ještě o tón níž, aby si nemusel převykat. Nic víc bych v tom nehledal...
jo, takhle to asi nějak vzniklo ... jednotlivé kroky smysl mají ... EADG -> DADG a když už si někdo zvykl na DADG tak pak DADG -> CGCF ... krok EADG -> CGCF už mi tak logický nepřijde, ale když "se to tak dělá"
tak tohle už bych snad pochopil ...
ale dál si stojím za tím, že hrát pouze v tónině, na kterou máš naladěnou prázdnou strunu neni po muzikální ani technické stránce uplně košér
CGCF
jaký struny na to musej bejt, aby to neblátilo? 60ky? Nebo sada na pětku bez Gčka?
jaký struny na to musej bejt, aby to neblátilo? 60ky? Nebo sada na pětku bez Gčka?
http://kytary.cz/warwick-corvette-taranis/HN097194/
mimochodem, moc pěkná, občas jí zajdu pohladit...:-)
ale dál si stojím za tím, že hrát pouze v tónině, na kterou máš naladěnou prázdnou strunu neni po muzikální ani technické stránce uplně košér
Já teda nevim kdo tady tvrdí, že se v metalu hraje jen v tónině podle spodní struny. To by byla hodně velká blbost. I když je fakt, že člověka to svádí, použít vždycky co nejspodnější tón aby to bylo víc "brutal".
davidak psal(a):
jaký struny na to musej bejt, aby to neblátilo? 60ky? Nebo sada na pětku bez Gčka?
http://kytary.cz/warwick-corvette-taranis/HN097194/
mimochodem, moc pěkná, občas jí zajdu pohladit...:-)
to má být odpověď?
Graazl psal(a):
davidak psal(a):
jaký struny na to musej bejt, aby to neblátilo? 60ky? Nebo sada na pětku bez Gčka?
http://kytary.cz/warwick-corvette-taranis/HN097194/
mimochodem, moc pěkná, občas jí zajdu pohladit...:-)
to má být odpověď?
jo ma byt, ta taraniska ma ladeni head...
Já teda nevim kdo tady tvrdí, že se v metalu hraje jen v tónině podle spodní struny. To by byla hodně velká blbost. I když je fakt, že člověka to svádí, použít vždycky co nejspodnější tón aby to bylo víc "brutal".
přečti debatu celou:) ... někdo tu zmiňoval, že i když máš třeba 5 strunku, tak je výhodné ladit stejně jak kytaristi od C (CGCF), protože pak můžeš hrát "prázdnou strunu a do toho nějaké melodie" nebo "kdybys musel držet pořád C v poloze, tak se z toho posereš" ... na to jsem reagoval, že nechápu výhodu, když bych to kvuli tomu musel podlaďovat na každou písničku nebo by kapela musela hrát pořád v jedné tónině... na to mi bylo sděleno, že tomu nerozumím a někteří ani nechápou, proč to vadí (hrát v jedné tónině)
reakce na Kurcatovium smazený příspěvek:
člověk nemusí být pekař, aby poznal, jestli mu chutná rohlík, ale pekař už přeci jen něco znát musí
ve vaší pekárně pečou všechny druhy pečiva ze stejného druhu mouky ... sice jsou lidé, kteří tento druh zbožňují, takže jim to nevadí, ale pekárenství to moc nesvědčí
Na druhou stranu proč péct něco, co stálému zákazníkovi nebude vonět?
Ale tohle je zkrátka o tom, že ne každý styl si žádá stejný přístup. Tečka. Ladit se má tak, jak to vyhovuje hráči.
jé, to jsem se zas pobavil děkuji
Já zatím maximálně dropoval na D.
Sice chápu, že abych zněl velmi tvrdě, je vhodné toliko podladit i v pro basu záhadných intervalech kyt. akordu ... ale na druhou stranu, jsem se pokaždé přesvědčil, že drtivé větčině tvrdých kapel to nakonec vůbec tvrdě nezní (myslím českou vesnickou scénu). Je to často opravdu blátivá koule plná nestíhajících repráků, špatně rezonujících kytar, přehlcených snímačů, pleskajcích strun, nepěkných harmonických frekvencí a buhví čeho ještě.
Tohlencto překonat, je podle mě běh na dlouhou trať a většina lidí co tím začala buď skončí anebo "vyměkne". Dalaj má pravdu v tom, že to opravdu není vhodné pro začátečníky. K té tvrdé muzice idolů ti idolové taky nedostali ze dne na den. Nejde o konkrétní songy, ale o jejich interpretaci o styl ...
někdo tu zmiňoval, že i když máš třeba 5 strunku, tak je výhodné ladit stejně jak kytaristi od C (CGCF), protože pak můžeš hrát "prázdnou strunu a do toho nějaké melodie" nebo "kdybys musel držet pořád C v poloze, tak se z toho posereš"
četl jsem celou diskuzi, ale názory tohoto typu beru na lehkou váhu. Psal jsem, ať se nehádáte, protože je stejně nejspíš nepřesvědčíš
jo ma byt, ta taraniska ma ladeni head...
ale to pořád neni odpověď na to, jak tlustý struny by si měl pořídit na podlazení CGCF
Tak trochu oživím téma:-)
V nové kapele má kytarista podladěno o tón+o další tón dropnutou horní strunu - čili namísto horního E má C. V písničkách je toho C dost a dost, nějakou dobu jsem hrál v normálním ladění HEADG, ale brzy jsem (čistě z lenosti:-) "nadladil" na CEADG. A výsledek? O kousek konkrétnější zvuk na horní struně, a mnohem a mnohem pohodlnější hraní, když se člověk nemusí furt honit a mačkat první pražec na horní struně:-) Takže klidně mě označte za lenocha, já se s tím smířím, ale je to fakt pohodlné a člověk se může víc soustředit na jiné věci:-)
Kopyto: a nemate tě ta nepravidelnost strun? Osobně bych asi z lenosti ladil CFBDisGis, ať mám na hmatníku všude stejné intervaly..
INFORMAČNÍ VSUVKA:
H je spodní struna. horní struna je G.
INFORMAČNÍ VSUVKA:
H je spodní struna. horní struna je G.
no ja nevym skoli nemam .. jestli je nakej zavaznej uzus.... ale taky to pouzivam obtacene... jestli neni lepsi pouzivat terminy vysoka a hluboka...
nad jizerou...
navrhuji terminy tlusta a tlustejsi struna:D
a nemate tě ta nepravidelnost strun?
Pravda je, že zatím na to musím myslet, ale to se myslím časem spraví:-)
H je spodní struna. horní struna je G.
No, beru to takhle - nahoře je dál od podlahy, dole blíž k podlaze:-)
lukas napsal:INFORMAČNÍ VSUVKA:
H je spodní struna. horní struna je G.no ja nevym skoli nemam .. jestli je nakej zavaznej uzus.... ale taky to pouzivam obtacene... jestli neni lepsi pouzivat terminy vysoka a hluboka...
nad jizerou...
ono to s tím souvisí: spodní je hluboká, horní je vysoká:) ...
používám jak píše lukas, nikdy by mě nenapadlo jinak:)
když určuješ polohy, taky neříkáš levá/pravá ... "groove hraju ve spodních polohách, sóla ve vyšších polohách"
ono to s tím souvisí: spodní je hluboká, horní je vysokásmile ...
No, beru to takhle - nahoře je dál od podlahy, dole blíž k podlaze:-)
no ja sem puvodne kytarak a tam fungujou terminy hrani trsaci rukou zeshora (od tlustych) a odspoda (od tenkych)... takze pro mne je synonymum horni=hluboka a spodni=vysoka ..
ale teda je mi to vcelku jednu jak to kdo pise pac to vetsinou vyplyne z logiky veci..
lazení
Za toto ťa ukameňujú
lazení D dur
E dur
tomuto nerozumiem...
Mimochodom, presuňte to preč zo sekcie "Baskytara"
Pavel Lasnovský napsal:
lazení
Za toto ťa ukameňujú big_smile
Slovíčkaření...každej ví, co chtěl básník říct
E dur ladění je standart, tzn BEADG. D dur je to samý o tón níž, takže ADGCF. pak máš třeba E dur drop D, to by bylo BDADG apod....nebo aspoň doufám, že to tak říkám správně. Kdyžtak mě opravte.
A téma přesunu
E dur ladění je standart
Já bych řekl, že v E dur žádný D ani G není..... a řekni že to je slovíčkaření a opravdu už tě nemůžu brát vážně
aspoň mě učili že E dur je takto:
e fis gis a h cis dis e
D dur: (žádné C ani F)
d e fis g a h cis d
Laděno je po kvartách, ladit do stupnice není u basy obvyklé
Laděno je po kvartách, ladit do stupnice není u basy obvyklé smile
né to už slovíčkaření není. Bude to tak, jak říkáš samozřejmě jak se teda říká ladění EADG např?
"Ladění E dur" to totiž slýchávám od jednoho kolegy kytaristy, kterej má za sebou spoustu kytarových kursů, má profi učitele a tak by člověk přepokládál, že nebude mlet pičoviny.
(Upraveny dva posty za sebou-papa)
jak se teda říká ladění EADG např?
Nevim ... Ladění po kvartách od E asi
Nevim
Ha!!! A dostal jsem tě!
Ha!!! A dostal jsem tě!
A nebo se tomu opravdu říká ladění po kvartách od E a dostal sem tě já
slovíčkaření
http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_tunings
jak se teda říká ladění EADG např
standard řekl bych
Ladění E dur
to bych viděl na Open E
Drop D samozrejme poznám, aj štandardné ladenie, len som nerozumel tomu "dur"
jak se teda říká ladění EADG např?
"Ladění E dur"
ak to odvodzujes podla tonov v stupnici tak to skor bude E-mol (v ktorom sa vyskytuju tony e,a,d,g)
Ladění po kvartách od E asi
tak je to najjasnejsie a spravne
nechci moc rýpat, ale pozor na to B. My nemáme B jako Amíci (a jiní – nevím z kterých zemí – hudebníci), my máme H. Jasně, nejde to podle abecedy, je to nelogické (?), atd. atd., ale jsme Češi – a tím to hasne. ;]
slovíčkaření
http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_tunings
ufff z toho jsem ještě blbější
Drop D samozrejme poznám, aj štandardné ladenie, len som nerozumel tomu "dur"
no mě bylo jasný, že asi melu blbosti když vidím, že mi odepisuje kontrabasista že to nezná. Aspoň sem se poučil že je to fakt kravina a vyřídím to dál. Dá se teda říct že EADG je od E-standart, DGCF je D-standart, DADG je drop D, CGCF je drop C....? je to tak správně?
nechci moc rýpat, ale pozor na to B. My nemáme B jako Amíci (a jiní – nevím z kterých zemí – hudebníci), my máme H. Jasně, nejde to podle abecedy, je to nelogické (?), atd. atd., ale jsme Češi – a tím to hasne. ;]
Jojo, já vím. Já jen že B mi háže i ladička a víceméně se víc setkávám s B než s H. já vím, že to k tomuto tématu moc nepatří a jak vyhledám nějaký vhodný, přesunu to tam, ale tohle mě prostě zajímá. Vím, že USA maj B a my máme H. To jejich B a naše H, je to ve výsledku to samý?
To jejich B a naše H, je to ve výsledku to samý?
ano. Samotného mě to někdy mate a když si třeba chcu zahrát něco, co bylo přepsáno/napsáno v zahraničí a jsou k tomu kila, tak se občas stane, že když mi pak někdo řekne, ať zahraju B, tak zahraju H. Pěknej průser...
Naše B je jejich Bb.
ale jsme Češi
Ale to H zavedli Němci tuším.
carodej_pes napsal:ale jsme Češi
Ale to H zavedli Němci tuším.
aha, to jsem nevěděl.
Ale to H zavedli Němci tuším
nezaved to AH osobne? taky tady zavedli jezdeni vpravo...
trololo
Tak nezavedem něco ryze českýho? že bychom to pojmenovali třeba "fň"
to mi připomíná jeden díl Červného trpaslíka:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Holly_(Červený_trpaslík)
„Mezi jeden z jeho geniálních výtvorů patří zdecimování hudby, vynalezl totiž dva nové tóny I a J a z oktávy udělal decimu. Nové znění v italštině je (alespoň podle Hollyho): DO-RE-MI-FA-SO-LA-VOU-BOU-SI-DO a obráceně DO-SI-BOU-VOU-LA-SO-FA-MI-RE-DO.“
Aidamos napsal:Ale to H zavedli Němci tuším
nezaved to AH osobne? taky tady zavedli jezdeni vpravo...
Ty krávo, tak teď jsem jel málem na šití-tohle mi nedělej...
co pak teprve zdvojený tón HH, někdy taky označovaný jako "Osmdesátosmička".....
vše se mi nyní vyjasňuje. Hitler coby milovník umění, ale sám coby hudebník úplné kopyto, neskonale záviděl od přírody hudebně nadaným cikánům a proto s nimi zacházel tak, jak s nimi zacházel – místo B je nutil říkat H.
co pak teprve zdvojený tón
ano ano, nepostradatelny hlavne pri interpretaci pisne Skakal pes, takhle vysoko
a to sme tady eště nezmínili, že české vlastenecké slovanské H rozhodně nejni ten samej tón jako západní imperialistický B
Debata o ladění přesunuta z debaty o strunách Ernie Ball sem, do vhodnějšího tématu
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Baskytara » Ladění baskytary