Téma: Listopadové přemítání o nultém pražci
vče ra jsem přemýšlel o někdej ší diskusi, která si vzala na paškál to, jakou kvalitu by měl mít nultý pražec...včera jsem pomocí spojování indicií a obecně známých pravd přišel na toto...ale nejprve ty pravdy:
1. pokud zmáčknem strunu na jakémkoli pražci (i když jsem nepřemýšlel jestli nejsou vyjímky) tak ta část struny která není snímána (vyjma piezosnímače) - ta od nultého pražce k našemu prstu - pokud není tlumena, tak zní a zní falešně vůči tónu, který hrajem.
2. čim tvrdší nultej pražec, tim lepší sustain větší výraznost těchto tónů
3. krk tudíž vede tyto disharmonické óny...a s použitím hodně tvrdého pražce je vede lépe
4. a tady je to podstatný - víme, že pokud hrajeme určitý tón a dřevem (ale i vzduchem okolo nás, pokud tedy to co dýcháme je vzduch) prochází disharmonické tóny společně s těmi, které jsou námi hrané a v ideálním případě ladí (a nemluvte o záměrných disharmoniích v hudbě), vzájemně se tyto tóny ničí a požírají
tak sem došel k závěru, že pokud hrajem prázdnou strunu, hodil by se nám nut s nulovým tlumením zvuku a pokud hrajem 2 až xtý pražec byl by dobrej nut s maximálním tlumením...
ALE!!! sám mám el. kytaru která má mosaznej nultej pražec a krk a hmatník z jednoho kusu javoru - vyniká tak příjemný přirozený flendžr, ale kolik je takovejch kytar, kde je to vychtaný z Boží vůle. a navíc basa neni kytara...