Téma: Nástrojové kabely
Je nejaky podstatny zvukovy nebo jiny rozdil mezi kable za 300 a kable za 1000?
Naprikald slavny monster cable, vyplati se to koupit?
davidak: přesunuto do správné sekce a upřesněn název
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » Nástrojové kabely
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Je nejaky podstatny zvukovy nebo jiny rozdil mezi kable za 300 a kable za 1000?
Naprikald slavny monster cable, vyplati se to koupit?
davidak: přesunuto do správné sekce a upřesněn název
Je nejaky podstatny zvukovy nebo jiny rozdil mezi kable za 300 a kable za 1000?
Naprikald slavny monster cable, vyplati se to koupit?
V kvalitě stínění, spojů, jacků... Rozdíl je obrovský, na tomhle se rozhodně nevyplatí šetřit...
Rozdíl je obrovský, na tomhle se rozhodně nevyplatí šetřit...
vážně je to tak znát? vím, že se to řiká, ale zajímaly by mě konkrétní zkušenosti, koupi pořádnýho kabelu plánuju, tak mě zajímá, zda to nebude rozdíl jen pro audiofily
Ten rozdíl v kvalitě je tam určitě, u zvuku už se to dost blbě porovnává, ale jde to slyšet... Že bych to vyzkoušel? Kabelů mám doma dost
Kdyz jsem koupil svoje prvniho skveera a k tomu nejakeho rumbla, mel jsem i ti kabliky tam
na vybrano. Vyskousel jsem obyc kabel za 320 a MC za vice nes 1000 a nepoznal jsem vubec
zadny rozdil.
A) Jsem jeste neumel detailne zvuk poslouchat
B) Skveer se snimacema za par stovek a maly rumble vic se sebe nevydali
C) Je to pro audiofily
Ted mam lepsi basu a lepsi kombik, tak uvazuju (spekuluju) o lepsi kabel...
Vyskousim to u Bajgra v OV behem tydne a napisu kdyztak co a jak..
Myslím,že do kabelu se vyplatí vrazit peníze.. v řetězci apec-basa-ruce je to jeden z prvků,kde za kvalitu tolik neutratíš a je to zvukově znát. Navíc levnější kabely mají náchylnost k ukroucení uvnitř,často přímo u kontaktů k jacku. Na těhlech stránkách se tomu trochu věnujou (http://www.smrckaeffects.com).
Z vlastní zkušenosti můžu přidat,že sem měl levnější kabel (sice s fajn jackama,co držely a byl docela masívní) a ukroutil se mi (i když tohle je dost relativní,pokud lítáte na pódiu jako šílenci a motáte na jednu stranu,tak takhle zamotanej kabel nikdy nevydrží věčně),tak sem ho úspěšně vykreklamoval,potom se mi po něm úspěšně prošel nějakej týpek se steelama,takže ho mám obandážovanej jako rezervní pořídil sem od Planet waves a co jsem ho půjčoval kytaristům na zkoušku,tak říkali,že je fajn a neztrácí se v něm signál.
Zas na druhou stranu,myslel sem si,že si lepším kabelem pomůžu od šumu,ale byly a jsou to snímače
B) Skveer se snimacema za par stovek a maly rumble vic se sebe nevydali
Myslím že tahle možnost bude správná.. viz jak jsem psal výše
měse zdá že hlavní rozdíl je v odolnosti vydržý hrubší zacházení
EDIT: tak se zdá že mě starej vlk přebjehl
Moje zkušenost je: kabel PROEL, guitar high fidelity instument cable (obvyklý kecy) - dal jsem za něk asi 100,- a má 3 metry.
vs.
http://www.klotz-ais.com/cgi-bin/quicko … p;nocache=
rozdíl byl poznat na první poslech. Ten funkmaster propustím MNOHEM víc výšek a basů, takže subjektivní pocit je mnohem lepší. Zkoušeno s kopií JB asi za 2.500,- (Adonis) a aparátem Hartke.
Výsledek: Na kabelu fakt záleží.
Asi budu zase za senilniho strejdu se starejma ušima, ale já nepoznám uchem ani rozdíl mezi kabelem a vysílačkou... :-( No a jestli poznáte uchem rozdíl mezi kabelama, tak gratuluju.
no, ten rozdíl tam určitě je...
ono to třeba ve zkušebně je jedno, ale ve studiu nebo na koncíku to může být dost znát...
a co se týče odolnosti, kvality materiálu atd., tak to je samozřejmý, jako ostatně u všech výrobků...
já můžu jen doporučit: http://www.vivianinstruments.com/produc … .asp?id=48
http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-tes … zari~2005/
ty basy jsou pak luxusní!
Já bych si to spájel, budu aspoň vědět, jak dobře/špatně jsem si to udělal.
Dybych ale kupoval hotovej, tak bych si dal pozor na "míru ošizení". Nemyslim, že by automaticky platilo dražší je lepší, ale většinou to asi bude odpovídat.
Taky si myslim, že stejně jako s wattama po dosažení určité částky ta kvalita už s penězi tolik stoupat nebude. Koukal bych na ceny 500-1000, aby to byl dobrej kup. Vejš už mi to přijde trochu nahypeovaný.
No a jestli poznáte uchem rozdíl mezi kabelama, tak gratuluju.
.. díky ")
Při nahrávání do PC už to je slyšitelné poměrně dost. Asi před rokem jsem si porovnával no-name kabel s obyč jacky které jsem si tam napájel sám, Ibanez kabel za cca 150,-CZK a Planet Waves kabel za cca 400,-CZK. Dal jsem nahrávky poslechnout i nezaujatému uchu a shodli jsme se na pořadí, které odpovídalo cenám. Nahrávky už bohužel nemám a kartu jsem na delší dobu pujčil známému. Chtěl bych to ale zase někdy zopakovat, ale s tím že bych do porovnání zařadil i nějaký ten ukrutně drahý kabel, který však budu muset od někoho pujčit, protože sám do toho tolik investovat nemíním. Pro mě osobně postačují kabely Planet Waves s rozpínáním obvodu na Jacku, což si myslím, že je dobrá vychytávka.
mam noname kabel za 200 a budu ted kupovat Klotz za cca 700, protoze ten stary pomalu odchazi, takze potom muzu klidne udelat srovnavaci nahravky i kdyz nevim,jestli na aktivce bude nejaky vetsi rozdil...no pak uslysite sami
Na pasivce je to opravdu slyšitelné více. U kytary ještě víc jak u basy.
Já používám taky Planety a velká spokojenost, konkrétně tohle: http://www.music-city.cz/eshop/planet-w … 5_102248_0
Za slušnou cenu slušnej kabel, jinak taky doporučuju Klotz, pokud si chcete kabel sami vyrobit.
Brousím si ale zuby na dražší, hodně slušný reference od pár lidí ze studia, bude to Spectraflex: http://www.music-city.cz/eshop/spectraf … 5_105516_0
Má fakt vychytanou brzdu:-)
určitě se vyplatí mít co nejlepší kabel,stačí když si na nějakej lacinej šunt šlápneš a poznáš,ovšem na mnoha místech kde jsem hrál nebo hraji je tak mizerná elektrika,že mužeš mít co chceš a stejně to chrčí a šumí.
Osobne si myslim, ze je to dulezita vec studio/live... Na zkouskach, jak bylo receno, zas az tak o kejhak nejde
Mam Spectraflex a rozdil oproti jinym je proste citit hned, jak na nej clovek sahne, zvukove super (mereno na kompu s porovnanim...)
Poridil jsem Fender Gold Premium Bass Cable.
A) Je hlasitejsi diky dobremu signalu
B) Nesumi
C) Asi bude odolny a vydrzi
D) Je tam lepsi prenos basy, coz nemusi libit/vyhovet kazdemu
Rozdil mezi tuhle a temer 2x tak drahou Monstera jsem neslysel nebo to tam nebylo.
Zdalo se me lepsi na basu nes planet waves, viz bod D...
Diky za rady, opet je zvuk o neco lepsi
používám RockCable od Ww... a jsem s ním plně spokojen... jednou za 2 měsíce vyměnim po případě opravim nebo odpájim jacky a použiju jinde... vlastně když o tom tak přemýšlí už ho mám půl roku a je furt jak novej... a stojí 180,-
... jednou za 2 měsíce vyměnim po případě opravim nebo odpájim jacky a použiju jinde..
he he, to mi prijde stejne prakticky jako kdyz Zelena PycaStrejc pere kazdej mesic cerveny Warwicky
udržuju ho ve stálé kondici:) měl sem PW ale vydržel mi uplně stejně...
udržuju ho ve stálé kondici:) měl sem PW ale vydržel mi uplně stejně...
to proste nechapu... kamos me udelal kabel 10m za 6 stovek s Neutrikama.
Mám ho pres pul roku, hraju pres nej v prumeru 3x tydne, slapu po nem a halabala hazu do futralu po akcich a uplne v pohode... proste kvalitni matros se vzdycky vyplati.
Nemluve o fakt dobrym zvuku, to bylo poznat hned - to abych se vratil k puvodni otazce. Dobrej kabel je velice dulezita vec.
Nac mit dobrej nastroj, kdyz pak se ti pulka signalu poztraci nekde po ceste....
rozdíly mezi kabelama jsou, ja si ted pred tydnem poridil 6 metru tohodle kabelu http://www.hudebniraj.cz/hudebni-nastro … cop-beast, k němu konektory http://www.hudebniraj.cz/ozvucovaci-tec … utrik-np2x a http://www.hudebniraj.cz/ozvucovaci-tec … trik-np2rx
čerpal jsem ze stránek http://www.lavacable.com/buying.html
rozdíly proti kabelu Fender dodanému k American Standardu jsou v šumu, ruchu (např. monitor) tak v čistějším a věrném přenosu, je poddajnější a bytelný zároveň, kompletace Neutriků parádní...
tak jsem si dneska koupil novej kábl, PW ten s tim čudlíkem na vypnutí(nemám na apci MUTE, bude se hodit). že bych rozdíly nějak poznal, to se říct nedá, ale pokud vydrží aspoň třikrát tolik, co ty worwaní sračky, bude to v pohodě
A co kabely Sommer? Docela je tu lidi chválí, ale který vzít?
Když nepočítám levné low end edice, tak zbývají v podstatě 2 (3) možnosti:
Colonel Incredible: http://www.sommercable.com/1__produkte/ … _3075.html
Spirit (XXL): http://www.sommercable.com/1__produkte/ … _3080.html
Nejlepší by byl samozřejmě Grindycop Beast: http://www.sommercable.com/1__produkte/ … _3085.html
ale při ceně víc jak 200Kč/m na to kašlu... :-D
Už hotové Sommery se prodávají s pozlacenými konektory Hicon - nemá někdo zkušenost?
Anebo jít prostě do nějakýho Planet Wavesu? Takový ty fičůry jako vypínač tam fakt nepotřebuju, stačí mi prostě kloudný kabel, co vydrží s dobrým poměrem cena/výkon (výdrž) a to je vše. :-)
Tak jsem shodou okolností koupil taky Planet waves s vypínáním, na první poslech doma při porovnání s warwickem je slyšitelný rozdíl,nevím jak u basů ale řek bych že hraje trošku víc nahlas a má lepší výšky (ale možná je to placebo a ten warw stál asi 90,-) uvidíme ve zkušebně ale mám z toho dobrej pocit:-) p.s. kupoval jsem ho v muzikeru, 6,1m tam maj za 750 což je cena v kytarách a musiccity za 4,5m...
Tak jsem shodou okolností koupil taky Planet waves s vypínáním, na první poslech doma při porovnání s warwickem je slyšitelný rozdíl,nevím jak u basů ale řek bych že hraje trošku víc nahlas a má lepší výšky (ale možná je to placebo a ten warw stál asi 90,-) uvidíme ve zkušebně ale mám z toho dobrej pocit:-) p.s. kupoval jsem ho v muzikeru, 6,1m tam maj za 750 což je cena v kytarách a musiccity za 4,5m...
já ho měl v místnim shopu za 690 tam je výhoda hlavně v tý jejich záruce- pokud se něco stane, tak to donesu do obchodu, ty už to zaříděj.
to kurče: PW-nevypínací sem dostal a hraje v poho už 2 a kus roku, tak mi ani neva, že má ty konektory zalisovaný.
Zvuk sem nesrovnával, neměl jsem zatím pocit, že by něco chybělo.
Stejně je u výdrže kabelu skoro nejdůležitější, jak se k němu majitel chová. Nerad pučuju kabely našemu kejtrystovi...
Já mám už asi tři roky kabel od PW a zatim drží...už uvažuju o výměně, ale dokud hraje a slyšitejně neprská a neztrácí tak nevim...ale uz je zvohejbanej.
V USA jsem kupoval nejakej stredne dlouhej Monster, kterej tam byl pohozenej jako nejaka levna cina (a taky byl o dost levnejsi nez premrstenej dovoz Vivianu)
Mam pocit, ze Monstery jsou trosku u nas prehodnocene. Uz jenom rozdelovani kabelu na jazz/baskytara/kytara...to je jak u debilku.
Prece zakladni meritko kvality kabelu je, jestli verne prenese co nejvic komplet cele zvukove spektrum bez ztrat a ne ze nektery vlny v nem budou litat lip S tim at si blbnou vyhybkari a strujci subwooferu, ale ja osobne teda preferuju aby to prenaselo rovne. Jedina specializace nastrojoveho kabelu mi pripada mozna v jeho odolnosti proti mechanicke namaze, ve stineni a samozrejme dobremu vedeni i slabeho signalu Kdyz dobrej kabel, tak spis Vovox nebo EvidenceAudio.
Zpatky k memu Monsteru...nemuzu mu uprit ze hral kvalitne a ledacos snesl, ale samotne zpracovani mi neprislo nijak luxusni. Bohuzel presel k nejakemu jinemu majiteli po tom, co jsem ho na podzim zapomnel v RockCafe
Takhle uz mi odeslo vice kabelu a stojanu na nastroj
A co Mogami, ma nekdo zkusenost?
Budete se mi smát, už jsem to tu psal někde předloni a stále to platí: až asi 4-5 let mám dva kabely stagg (takové ty hadrou opletené, jako stará žehlička) a jsem úplně spokojený. Semtam ve mě vrtají pochybnosti, ve studiu jsem si půjčil nějaký drahý kabel a pak tu žehličku a porovnával to (jen uchem) a moje nemyté uši znatelný rozdíl neslyšely...(což ovšem neznamená, že tam není)
Budete se mi smát, už jsem to tu psal někde předloni a stále to platí: až asi 4-5 let mám dva kabely stagg (takové ty hadrou opletené, jako stará žehlička) a jsem úplně spokojený. Semtam ve mě vrtají pochybnosti, ve studiu jsem si půjčil nějaký drahý kabel a pak tu žehličku a porovnával to (jen uchem) a moje nemyté uši znatelný rozdíl neslyšely...(což ovšem neznamená, že tam není)
Pokud sloužej, pak nevidim problém. Já ten PW kupoval jen z toho důvodu, že třetí srajdovej kabel za sebou začal blbnout, vynechávat a zlobit, jinak bych si ho nechal- kvůli zvuku bych neměnil
Tak jsem nakonec koupil Sommer Spirit XXL s pozlacenými konektory Hicon. Hehehe 4,5m stálo 430Kč = očividně chyba v eshopu (i třímetrovej je dražší), ale to mi vůbec nevadí... Vypadá profesionálně, má to průhlednej vršek, takže je pěkně vidět ochranná vrstva :-) Konektory se na první pohled tváří velice solidně, tak uvidíme kolik vydrží.
Hodně debilní otázka, zvlášt asi u VOXu, ale je co se kvality týče je rozdíl tomhle káblu http://kytary.cz/vox-kytarovy-kabel/HN095448/ a jiném za 600? Jen, jestli ta cena není víc za tu raritku kroucenyho kablu..
Hehehe 4,5m stálo 430Kč
.. tak to gratulace ",
D.V.B.: Jestli se ti líbí kroucenej,kup kroucenej,on ten zvukovej rozdíl podle mýho nebude tak markantní (pokud to není kabel za kilo versus kabel za litra)
richo: Po půl roce je kabel v naprosto stejném stavu jako nový. Zatím spokojenost na druhou.
ten zvukovej rozdíl podle mýho nebude tak markantní (pokud to není kabel za kilo versus kabel za litra)
I tak to uchem nepoznáš. Já mám například jacky, který tady někdo proměřoval a zjistil, že nejsou vůbec dobrý, že jsou tam ztráty... Ale i když mám kabel jinej, tak to hraje pořád stejně =
ve studiu jsem si půjčil nějaký drahý kabel a pak tu žehličku a porovnával to (jen uchem) a moje nemyté uši znatelný rozdíl neslyšely...(což ovšem neznamená, že tam není)
D.V.B.: Jestli se ti líbí kroucenej,kup kroucenej,on ten zvukovej rozdíl podle mýho nebude tak markantní (pokud to není kabel za kilo versus kabel za litra)
to nekupuj krpuceny kabyly sou pro uchylaky s minibasama a niniapcema jako sem ja nebo pro vintejdzisty
jinak kdyz sme nahravali tak kroucenj kabel bescpeco za cca 300 slysitelne zral signal a prihuhlaval ho... nakonec sem to nahral na starou (rovnez kroucenou) snuru snad teslackou ..
ted mam ten fendrackej kroucenej 9ti metr a hraje to taky dobre ...podobne jak ta tesla snura..
Na vanoce mi bylo naježeno kabel vod Fendra. Asi drahy bo mal moc nobl krabicku. Debaty o duležitosti kabelu sem bral spíš jak folkór. Jaké bylo moje přeqapení, že ten kabel hraje jinak a je to (hl)uchem fakt ku..a rozdíl..
Už skoro dvacet let mám kabel USA Whirlwind Leader a zatím slouží dobře. Poslední dobou tato firma z našeho trhu nějak vymizela. Nemají sice v kabelech nějak příliš velký sortiment, ale co dělají, to dělají dobře.
Popisem vám moju dnesnu skusenost...
Pouzival som skoro výlucne PROEL DIE HARD káble mal som 6m do skusobne aj troj metrovy na doma.
Su to zliate káble cca v stredovej cenovej hladine to jest 6 metrov ma vysiel asi cca na 22€. A Proel je oproti Planet Wawes alebo napriklad Warwick Rock Cable (ktorá sa v tejto cenovej kategórii taktiez pohybuje) vraj aj ako taká značka kvality pretože sa zaoberá len káblami. (povedal zvukar v studiu neviem co je na tom pravdy.)
Tieto Proel die hard káble mali zliate koncovky a preto keď sa mi jeden z nich polámal tak som myslel ze ho zapajkujem.
No neslo to...kábel som sice rozpitval ale je naozaj pevne zliaty a ked som chcel oddelit tienenie od káblu tak som to len pomotal a zkazil...proste tie káble sú pevne a nedá sa to / dá a chce to šikovnosti omnoho viac akej som schopny
Inak séria DIE HARD je ozaj kvalitná kábel som pouzíval jeden rok na skusobni prezil koncerty štúdio, motal sa,slapal sa atď. a nebol problem.
Dnes som si siel kúpit nový kábel ale ako pozerám nebol ten čo zvyčajne pouzívam tak ma napadlo ze kúpim 6 metrov instrumentálneho kabla PROEL a koncovky NEUTRIK...vyslo ma to na cca 18€ a ako som uz pisal pretoze niesom az tak sikovny ako som myslel dal som ho pospajkovat mojmu znamemu.
Teraz k veci...nasiel som doma aj 5 metrovy ROCK CABLE WARWICK, Mám tu zliaty PROEL DIE HARD 3 metrovy, a ten môj 6 Metrový robený PROEL s NEUTRIKMI
WARWICK ROCK CABLE - Tenký mäkký kábel za 6€. koncovky "plastovo kovové" často sa lámu a maju len jemne pospájkovaný spoj, dost sumia a prenos signalu nic moc...ale na doma je to fajn. Proste na 10W stači.
PROEL DIE HARD - pevný hrubý tvrdý kábel. Dlhá životnosť a viditelne lepšia kvalita zvuku ako pri "lacných" kábloch koncovky su siroké mohutne a tvrdo zliate ale pri castom skrkvaní sa predsa len moze zlomit...inak chvalim zivotnost 1 rok s mojim neohladným zaobchadzanim je dobrý vykon za tuto cenu 22€.
PROEL a NEUTRIK - Kábel za 18 € robený na kolene...samotný kábel je pevný a trosku hrubsí ako je pri klasickom kupenom DIE HARD tu si vsak neurobíte tak kvalitné koncovky...sú volné a iba zasrúbované v neutrikoch poriesili sme to hrubsou mohutnejsou vrstvou cínu a izolackou...zasruboval som to kombinackami aby sa koncovka nepovolila. Zvuk asi najkvalitnejsi , najmenej šumu a brumu. Čistý signál. Jedina obava je to rizikové miesto kde sa mi káble najcastejsie lámu. Pri koncovke.
Ja nedam dopustit na Cordialy. 6m za 700 s letovanejma neutrikama. Neznicitelnej. Bohuzel nekomu muze vadit vetsi tuhost. jeste mam dobrou zkusenost s metrazi Planet Waves - samozrejme s letovanejma Neutrikama rovnez. Ty jejich konektory s vypinacem se mi rozpadly za dva mesice.
Ještě bych doporučil kytarovou metráž od Taskera - typ C300 (cca 30Kč/m). Moc příjemný, kvalitni a ohebný materiál. kamarád má symetriku k mikrofonům a je to radost to motat :-)
Ty jejich konektory s vypinacem se mi rozpadly za dva mesice.
Ja ho mel 3 roky a nenchat ho po koncertu v knajpe tak mozna i dalsi 3
Ja ho mel 3 roky a nenchat ho po koncertu v knajpe tak mozna i dalsi 3
já ho mám rok a pořád jako novej a až se rozpadne, tak si ho nechám zadarmo vyměnit
Ty jejich konektory s vypinacem se mi rozpadly za dva mesice.
Já ho mám taky něco ke třem rokům a jede pořád bezvadně. Jenom ty hotové kabely PW jsou takové nepříjemné chrastítka, jak se uvnitř překrucují.
Brácha má ten vypínací a už ho jednou reklamoval, ten druhý, co dostal už ale kroutí něco přes rok a zatím hraje když má hrát a mlčí když má mlčet:-)
tu si vsak neurobíte tak kvalitné koncovky...sú volné a iba zasrúbované v neutrikoch poriesili sme to hrubsou mohutnejsou vrstvou cínu a izolackou..
to sa dá vychytat,proel robí tušim tenšie(6mm) káble...inak neutrik koncovky su špička,celkový system,jak spoja tak uchytenia kábla voči vytrhnutiu...ale s proelom mám len zle skusenosti,su mikrofonicke,brumia,orezavaju výšky...Sommer kable su parada oproti tomu(alebo neutrik,ktoré už dnes nerobia).
A poletovat kábel sa dá aj "Sedliacky" a aj profesionalne aby to bol fakt top.
Ale myslím že za tých cca 30-40€ sa oplatí kupiť Monster bass cable,v študiu som si ho vyskušal a je to parada
A co kabel zesilovač - bedna? Jak silný používáte?
A co kabel zesilovač - bedna? Jak silný používáte?
Mam speakon od Worwane, muze mit vcetne izolace tak 8mm
A co kabel zesilovač - bedna? Jak silný používáte?
Na toto je tu tema...
Ale tak pouzivam tiez PROEL SPEAKER kabel dvozila netienena jeden do stredu a jeden na uzemnenie...je to dost hruby kabel...inac kable medzi zosikom a bednou sa nedaju kupit to uz treba spajkovat
A co kabel zesilovač - bedna? Jak silný používáte?
Planet Vejvs skoro centak tlustej.
skoro centak tlustej.
berie sa iba obvod kablu? alebo cely obvod kablu ako aj s gumou ?
prumer.
celkový priemer iba káblu? či aj s gumou? nech viem...
Mě by zajímal jen průměr měděného drátu. Když se podívám na klasickou šňůru třeba od rychlovarný konvice která má příkon 1200W nebo ke sporáku, tak v kabelu který propojuje zesilovač 500W by mohl být i slabší. Dráty které spojují jednotlivé repráky jsou taky hodně slabé a dokonce v mém kombu vede k repráku pouze slabá dvoulinka a to je originál.
Asi to bude ale o něčem jiném co?
Důležitý je proud. U konvice při 230V teče proud přes 5A, ale u zes. 500W do 4 je napětí cca 45V ef. a proud tedy přes 11A! (a to to někdo propojuje jackem!!!). Tenký kabel taky zhoršuje damping factor.
Některé bedny a zesiky mají jen jack a kanon, např. starší typy TE.
Dnes už je to asi pasé, ale dřív co si pamatuji, tak na propojování beden a zesilovačů byly takové ty bílé dvoulinky. Jako konektory se používali hvězdice či co. Bylo to tedy vůbec dostačující?
Důležitý je proud. U konvice při 230V teče proud přes 5A, ale u zes. 500W do 4 je napětí cca 45V ef. a proud tedy přes 11A! (a to to někdo propojuje jackem!!!). Tenký kabel taky zhoršuje damping factor.
A co teprv celolampa do bedny 16 ohm jsem dával myslím 2x2,5mm2
Mě by zajímal jen průměr měděného drátu. Když se podívám na klasickou šňůru třeba od rychlovarný konvice která má příkon 1200W nebo ke sporáku, tak v kabelu který propojuje zesilovač 500W by mohl být i slabší. Dráty které spojují jednotlivé repráky jsou taky hodně slabé a dokonce v mém kombu vede k repráku pouze slabá dvoulinka a to je originál.
Asi to bude ale o něčem jiném co?
Tam jde také o délku vedení. U napští 220 W nevznikají tak velké ztráty, jako u nízkého napští. Vedení od repráků ke konektoru také může mít menší průřez, protože je krátké. Kabel k reprákům by měl být tím silnější, o co je delší, a to hlavně kvůli ztrátám. Já například u desetimetrového káblu k subbasovým bednám v PA používám 2x5mm.
Já například u desetimetrového káblu k subbasovým bednám v PA používám 2x5mm.
Na tuto délku je to jasný, já jsem myslel kabel v délce 1m.
fenderjazzbass napsal:Já například u desetimetrového káblu k subbasovým bednám v PA používám 2x5mm.
Na tuto délku je to jasný, já jsem myslel kabel v délce 1m.
U metrového kabelu není jeho průřez tak důležitý, klidně stačí například 2x1,5mm. Vždy záleží na tom, jak silný proud bude přenášet. Pokud by šlo o víc než tisíc wattů, tak tam bych stejně ale raději použil alespoň 2,5mm i u toho metru. Při nízkém napětí jsou to celkem silné proudy a tím pádem vzniká ve vedení vyšší odpor. Čím silnější proud a menží průřez kabelu, tím vyšší odpor a zároveň i vyšší ztráty. Prostě ohmův zákon zde samozřejmě platí.
Dneska mi došel na mejl spam od kytar - aktivní kabely GWires: http://kytary.cz/baskytary/kabely-a-snu … ly/gwires/
Moc jsem tomu nevěřil, řekl bych, že to bude mít smysl pouze u fakt dlouhejch kabelů, ale kadopádně tam porovnávaj 6. metrovej Pro-Co a 9. metr GWires
Tady jsou nějaký ukázky: http://www.musicreport.sk/aktivne-kabely-gwires/
Co si o tom myslíte?
Fyzikálně nezdůvodnitelné. Pokud použiješ kvalitní kabel
http://www.hudebniraj.cz/kabely/nastroj … spirit-xxl
Průřez jádra hlavního vodiče o průřezu 1 x 0,75mm, kapacita vodič/vodič na 1 m: 70 pF; Odpor vodiče na 1 km:
Stejný vytahování penež z kapes za super kabely k bednám. Uvědomte si, že při výkonu 500W a napětí na výstupu zesilovače dejme tomu 50V teče drátem 10A. Průřez vodiče 5-6 mm2 v pohodě ten proud přenese. V metráži v elektru za pár kaček.
Na těch ukázkách to právě zní o dost jinak, tak právě nevím, jestli používaj to, co používaj
Zní jinak ? Víc výšek pro aktivní kabel, že jo. Aktivní kabel může řešit max kapacitu kabelu. Vysoká kapacita způsobí snížení výšek. Zajímalo by mne, když použiju kvalitní kabel 0,5m (kapacita 30pF) a ten jejich aktivní, jestli budou hrát stejně. Pokud má aktivní víc výšek, je to tam přidaný. Krom toho, proč bych strkal do cesty k lampě nějakej polovodič v kabelu !!
Na vysvětlenou. Na base je u poťáku tónové clony kondík 22nF. Zakroutím, poznám rozdíl. Jenže ten kabel má 1000 x menší kapacitu. Dle mne zanedbatelné.
Srovnávačka zvuku by mohla odpovídat s tkaničkou 6 m. Stejně ten aktivní kabel dle mne výšky přidá. A pokrade dynamiku :-)
Fyzikálně nezdůvodnitelné. Pokud použiješ kvalitní kabel
http://www.hudebniraj.cz/kabely/nastroj … spirit-xxl
Průřez jádra hlavního vodiče o průřezu 1 x 0,75mm, kapacita vodič/vodič na 1 m: 70 pF; Odpor vodiče na 1 km:
Trace Elliot Club #7
Peavey Cirrus USA Walnut/Wenge r.v.1998
bedny - Trace Elliot 1048h a 1518 , preamp - SWR Grand Prix, v efektovce - Tech21 PSA1.1, bezdrát - Sennheiser EW100 G2, ladička - Korg DTR 1000, zesák - Solton aa Craaft - MOS-FET - 800W
prodávám: Trace Elliot BLX80 GP7SM a Ampeg SVP Pro
Hehe... tak včera jsem se fakt hořce zasmál. Zkusil jsem si fakt ověřit, jestli je mezi kabelama takový rozdíl, jako jsem to zkoušel dřív a nepřišel mi ten rozdíl tak podstatný. Důvodem k tomu bylo to, že jsem vyráběl kamarádovi kabel z dostupných jacků, co se dávají na warvick kabely (pravda, ne úplně ty nejmizernější, ale ne ty nejlepší (cena cca. 35Kč).
Porovnával jsem tenhle home-made kabel, pak lepší kabel v cenový relaci asi 400 Kč (pozlacené konektory s masivnějším vstupem), propojovací kabel délky cca. 20 cm s nejlevnějšími jacky a nakonec kabel Planet Waves PW-CPG 20.
Home - made kabel zněl jako kdybych stáhnul tónovou clonu.. skoro jsem tomu nemohl věřit, jako kdybyste hodili na kombo deku a vypnuli hornu.
Pak jsem zkusil asi 20 cm úplně obyčejný kábl s nejlevnějšími jacky (měl jsem co dělat, abych to vůbec s kombem propojil ) o něco lepší než předchozí home - made - snížení šumu, ale stejně potlačené výšky (donutilo mě to hledat náhradu mezi efekty).
Následně šel kabel s lepšími jacky - výšky už byly srovnané, tak jak je znám, hladina šumu ze země při držení i nedržení země poklesla na minimum.
Poslední kabel jsem zkoušel ten od Planet. Šum byl sice stejný jako v minulém případě, ale výšky se ještě víc prosvětlily a HLAVNĚ přibyla neskutečná DYNAMIKA!!! Skoro jsem tomu nevěřil, ale protočil jsem kabely ještě jednou a to mě definitivně přesvědčilo. Podotýkám, že jsem zkoušel v domácích podmínkách, s brutálním šumem v zemi, se kterým se opravdu dalo prověřit, co je a co není lepší a s kombem při poloviční a 3/4 hlasitostí. Troufám si tvrdit, že kdo by v mém případě nepoznal rozdíl, tak musí být hluchý
Hehe... tak včera jsem se fakt hořce zasmál. Zkusil jsem si fakt ověřit, jestli je mezi kabelama takový rozdíl... ... ... kdo by v mém případě nepoznal rozdíl, tak musí být hluchý
Ty rozdíly jsou hlavně v konstrukci v kabelu. U jacku je největší problém spíš mechanická odolnost, jinak mezi nimi není až tak podstatný rozdíl. Nýtované spoje časem povolí a je na světě problém. Z mé zkušenosti jsou nejlepší masivní od Switchcraftu Vintage Plug . Žádné nýtované či šroubované spoje, prostě masivní opracovaná mosaz a basta. Používám je už moc a moc a moc let. Mám na mysli 6 konkrétních jacků. Jen jednou za čas vyměním kabel.
Máte někdo zkušenosti t kabelama od RM Pickups?
http://www.rmpickups.cz/kytarove-kabely-cable-one.html
možná to tu trochu rozvířím ,ale po včerejšku nesouhlasím se skeptickými pohledy na aktivní kábel, včera mě byl zapujčen aktivní 6.m kábel a mohu říct že rozdíl proti pasivnímu kabelu je tam víc než zřejmí,zvuk se projasnil v celém spektru ,větší dynamika a basa dostala neskutečný drive
A co RM? Nic?
A co RM? Nic?
Asi nikdo nemá zkušenost
Sommer Cable Spirit XXL. Maximální kvalita za normální cenu.
Hotový anebo metráž a Neutriky.
Jak funguje ten Neutrik vypínací jack, má to smysl? Na PW mám mute a používám v podstatě pořád.
velmi dobry test kablov slovenskeho gitaristu Maja Fera:
http://www.youtube.com/playlist?list=PL241AB3DB5E7B1074
4,5m a 6m na clean/drive, niekolko typov kablov.
http://www.muzikant.cz/baskytary-7/bask … -46450.php je to moc velký průser? mám prostě jen ty tři kila a potřebuju na něco odehrát dvě zkoušky a tři koncerty a docela brzo takže šetřit nepřipadá v úvahu, a pájet umím asi tak jako hrát...
je v poho, poslouží, nežere signál kdovíjak, za ty prachy to je ok
Ty jo vcera sem si nahraval prez jinej kabel a cumel sem na rozdil ve zvuku..sice sem to uz sem psal nekde v tematu o telefonich snurach, ale myslel sem si ze je to spis takovej subjektivni pocit kerej neni moc slyset a ono je to kurva slyset i z nahravky a to oba sou znackovi a byli za 500+ FEnder coil a Vox coil ... schvalne az nekdy budu mit cas tak nahraju srovnani .. este sem objednal Bulet cable tak uvidime .. pripadne prihodim i teslackou a bespeco snuru...
m3: Přesně podobnou zkušenost mám z tohoto víkendu. Trochu jsem překopával pedalboard-přes Lline selector jsem udělal efektovou smyšku,...a normálně doma přes zvukovku do sluchátek jsem různě laboroval zapojenej přes nějaký obyč "doma výroba" kabely-zkoumal jsem který krabky žerou signál atd. No a furt se mi něco nezdálo,...pak jsem to zapojil přes nějaký celkem drahy Planet Waves třímetrový kabely a zvuk jak křišťálek-čuměl jsem na ten rozdíl jak puk. Tak jako jasně,...to ví asi každej že kabely "kradou",...ale ten rozdíl byl fakt sakra slyšitelnej.
naopak opěvovaný SommerCable s vysokou kapacitou je huhla,
tak mne se treba na tu cistou libi skoro nejvic dela to ten sound takovej prijemne plnej .. ikdyz nektery jiny delaj ten zvuk prijemne prazdnej
Já byl kdysi zavedený na kabely Whirlwind. Nikde v obchodech jsem je teď neviděl, ale vygůglil jsem si je u Thomanna, takže do toho asi půjdu.
Před asi dvaceti lety si náš tehdejší kytarák koupil kvákadlo, origo Dunlopa, radostně si ho zapojil - a zjistil, že ten zvuk je úplně k ničemu. Byl z toho strašně špatný (něco vrátit bylo tehdy strašně problematické), myslel si že vyhodil půl výplaty zbytečně. Mě napadlo vyhodit ty jeho pouťové kabely (ano, byly nějaké "značkové" snad Bespeco nebo Schaller) a zapojit tam dva 18 ft whirly. A začalo to hrát! Takže pak mazal do obchodu pro ten sám kabel (druhý jsem mu střelil se slevou, po přechodu na Trace Elliota už mi stačil jeden, nemusel jsem mu nic předřazovat) a bylo po problému. To jenom tak na ilustraci, kolik dokáže udělat kabel
Já byl kdysi zavedený na kabely Whirlwind. Nikde v obchodech jsem je teď neviděl, ale vygůglil jsem si je u Thomanna, takže do toho asi půjdu.
Před asi dvaceti lety si náš tehdejší kytarák koupil kvákadlo, origo Dunlopa, radostně si ho zapojil - a zjistil, že ten zvuk je úplně k ničemu. Byl z toho strašně špatný (něco vrátit bylo tehdy strašně problematické), myslel si že vyhodil půl výplaty zbytečně. Mě napadlo vyhodit ty jeho pouťové kabely (ano, byly nějaké "značkové" snad Bespeco nebo Schaller) a zapojit tam dva 18 ft whirly. A začalo to hrát! Takže pak mazal do obchodu pro ten sám kabel (druhý jsem mu střelil se slevou, po přechodu na Trace Elliota už mi stačil jeden, nemusel jsem mu nic předřazovat) a bylo po problému. To jenom tak na ilustraci, kolik dokáže udělat kabel
Já byl kdysi zavedený na kabely Whirlwind. Nikde v obchodech jsem je teď neviděl, ale vygůglil jsem si je u Thomanna, takže do toho asi půjdu.
Před asi dvaceti lety si náš tehdejší kytarák koupil kvákadlo, origo Dunlopa, radostně si ho zapojil - a zjistil, že ten zvuk je úplně k ničemu. Byl z toho strašně špatný (něco vrátit bylo tehdy strašně problematické), myslel si že vyhodil půl výplaty zbytečně. Mě napadlo vyhodit ty jeho pouťové kabely (ano, byly nějaké "značkové" snad Bespeco nebo Schaller) a zapojit tam dva 18 ft whirly. A začalo to hrát! Takže pak mazal do obchodu pro ten sám kabel (druhý jsem mu střelil se slevou, po přechodu na Trace Elliota už mi stačil jeden, nemusel jsem mu nic předřazovat) a bylo po problému. To jenom tak na ilustraci, kolik dokáže udělat kabel
Mám cca dvacet let starý kabel Whirlwind a doteď jsem s ním byl spokojen. Oproti běžným kabelům je to přece jen luxus.... Minulý týden jsem podlehl akční nabídce, kdy prodávali se slevou Monstercable bass. Byl jsem docela šokován tím, jak je velký rozdíl mezi tím, když zapojím Whirlwind a Monstercable. Ten nový hraje lépe než Whirlwind, zejména okrajové části spektra přenáší zřetelně a slyšitelně lépe.
novinka - nástrojový kabel s optickým přenosem signálu http://www.notreble.com/buzz/2014/01/06 … ent-cable/
novinka - nástrojový kabel s optickým přenosem signálu http://www.notreble.com/buzz/2014/01/06 … ent-cable/
Ale kolik taková sranda stojí, to se tam nepíše...
zatím asi nic - mají to představit na letošním NAMMu (za cca. 17 dní a dvě hodiny ) http://www.iconicsound.com/
to sou mi s prominutim picoviny
O tom, že na kabelu záleží jsem se přesvědčil už před dost lety při nahrávání ve studiu. Takže kvalitu kabelu není radno podceňovat. Na druhou stranu nehodlám utrácet více než je nezbytně nutné.
Na zkušebnu a koncerty momentálně používám kabely firmy BESPECO, což považuji za rozumný kompromis, ale vzhledem k tomu, že chystáme opět nahrávání, musím se poohlédnout po nějakých lepších a neopotřebovaných kabelech.
Na stránkách SMRCKAEFFECTS je nabídka na zakázkovou výrobu kabelů Planet Wawes a Mogami Gold. Má tu někdo konkrétní zkušenosti s těmito kabely od pana Smrčky? Kvalita zpracování, cena, termíny dodání? Budu rád za každý poznatek.
O tom, že na kabelu záleží jsem se přesvědčil už před dost lety při nahrávání ve studiu. Takže kvalitu kabelu není radno podceňovat. Na druhou stranu nehodlám utrácet více než je nezbytně nutné.
Na zkušebnu a koncerty momentálně používám kabely firmy BESPECO, což považuji za rozumný kompromis, ale vzhledem k tomu, že chystáme opět nahrávání, musím se poohlédnout po nějakých lepších a neopotřebovaných kabelech.
Na stránkách SMRCKAEFFECTS je nabídka na zakázkovou výrobu kabelů Planet Wawes a Mogami Gold. Má tu někdo konkrétní zkušenosti s těmito kabely od pana Smrčky? Kvalita zpracování, cena, termíny dodání? Budu rád za každý poznatek.
Nedělám reklamu žádné firmě... Ale od doby, kdy jsem v akci za sníženou cenu koupil kabel, který je běžně hodně drahý a jehož průměr připomíná spíše kabel od míchačky, a když jsem porovnal jasně slyšitelný rozdíl mezi vším ostatním a tímto, na kabelu rozhodně nešetřím.
planet waves je předražená sračka, mogami ok.
netuším proč bych měl někomu platit za to, že mi vyrobí kabel, smrčka to posvětí, nebo co?
za mě klotz a neutrik a je hotovo
planet waves je předražená sračka, mogami ok.
netuším proč bych měl někomu platit za to, že mi vyrobí kabel, smrčka to posvětí, nebo co?
za mě klotz a neutrik a je hotovo
Ze všech značek jsem citelný rozdíl slyšel pouze u Monstercable.
Ta srovnávačka už to byla o pár příspěvků výše, ale opakování je matka moudrosti
http://www.youtube.com/watch?feature=pl … pp=desktop
Kdo neslyší rozdíl, ať si dojde k ušnímu...
Ted zrovna mám nově kabel: Fender Premium Platinum bass cable a rozdíl oproti Planet wave, který taky mám je slyšitelný. Blbý je, že ten nový Fender se hodně kroutí. Snad se to zlepší časem.
Je to všechno hlavně o kapacitě a odporu. Pokud mám aktivku tak na kabelu až tak nezáleží. U pasivních nástrojů tvoří kapacita kabelu s odporem snímače dolní frekvenční RC propust. Horní mezní kmitočet je obrácená hodnota 2píRC, takže čím větší kapacita kabelu a odpor snímače tím nižší horní mezní kmitočet. Tzn. tím víc to uřízne výšek. čím větší měrný odpor středního vodíče tím sežere kabel více signálu. Špatně nýtovaný konektor, špatně pájený konektor = žrout signálu. Taktéž má vliv indukčnost ale ne už tak zásadně při standartních délkách kabelů. Na výsledných parametrech kabelu se tedy podílejí jak vlastní kabel tak i kvalita konektorů a pájení. Pro sebe a známe kabely vyrábím a vždy je proměřuji. Používám střídavý můstek takže kapacitu měřím na frekvencích 100Hz ,1kHz a10kHz odpor kabelu též. Jako referenční beru hodnoty při 1Khz. Jak již bylo řečeno , dobrá volba je Klotz + Neutrick. K pájení používám pájku s přídavkem stříbra a mědi. Značkové kabely které mi projdou rukama pro zajímavost měřím také a například již zmíněný Planet Waves patří k těm nejlepším. Kamarádům občas proměřím střídavě celý pedalboard a divili byste se co se najde míst v signálové cestě kde se deformuje a mizí signál. A zaručených true byppas krabiček kde měření ukáže jak je to doopravdy jsem již také několik viděl. Měl jsem možnost změřit i kabel za 2,5tis. Mechanicky nezničitelný, minimální odpor středního vodiče, dřevěné krytky konektoru ale kapacitu větší než kabel za 500. Omlovám se za tak dlouhý příspěvek ale snad jsem přispěl k pochopení o čem je nástrojový kabel. O této problematice by se dalo popsat i několik stránek.
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Baskytara.com » Efekty, krabičky, kabely, struny, ... » Nástrojové kabely