První tři roky si bohatě vystačíš s hraním základního tónu každého akordu. Předpokládám, že nejsi příliš zkušený/á muzikant, pokud se takhle ptáš; takže zapomeň, že vůbec v akordu jsou nějaký jiný tóny než ten základní.
Základní pravidlo je, že basa hraje vždycky první dobu a vždycky na ní hraje základní tón. V dalších dobách buď držíš stejnej tón a hraješ podle rytmu třeba v osminkách nebo nějaký synkopy, to už ti dá sluch. Nebo (ve folku, bluegrassu, swingu apod.) hraješ zase první dobu základní tón, druhou dobu pomlka, třetí dobu kvintu a pak zase pomlka - v překladu tón a pak ten samej pražec ale o jednu strunu hloubš.
Oproti kytaře ti jde úplně o jiné věci. Na kytaře ti jde o barevnost projevu, na base o čistotu a přesnost. Vždycky musíš být přesný/á, jeden tón musí být jako druhý a musíš důsledně tlumit všechno přeznívání strun (první roky hraní určitě). Jo, a brnknutí každého tónu nekončí brnknutém struny, ale teprve rytmicky přesným utlumením znějícího tónu, teprve pak můžeš přejít na další. Dokud tohle nezvládneš, nemůžeš být se svou hrou spokojený/á.