no, chce to opravdu hrát a poslouchat. Snažit se být pořád správně naladěný, nějaké rychlejší pasáže hrát třeba v tempu 4krát pomalejším,ale pořád správně ladit a dolazovat. Tak si potom vytrénuješ trochu sluch. A naladění, může kontrolovat pomocí prázdných strun a jejich souzvuků s hranými tóny, nebo i podle ladičky když si nejsi jistý.
Po čase se to fakt začne lepšít, naučíš se ty tóny více vnímat a rozpoznávat.
Ty prstoklady, já nevím já sem na to fakt samouk, k učiteli chodím zatím jen s pražcem ale v nizkých polohách je podle mne někdy zbytečné držet tu širokou polohu přes 4 pražce, ale určitě to není na škodu. Ta užší přes tři (kontrabasová jesli se nepletu) je pohodlnější, pokud si sní vystačíš a nemusíš se pořád posouvat, u toho posouvání, přece jen ztrácíš trochu přehled o pozici a můžeš ujet pryč. ve vyžších polohách určitě hrát tu klasickou (přes 4 "pražce") a snažit se mít ty prsty fakt přesně rozprostřené nad hmatníkem, nad těmi půltóny...
Určitě je dobré i hrát nějaké opakovací cviky, třeba obyčejnou stupnici C dur (CDEFGAHcHAGFEDC) , vím že se ze začátku moc nedařilo dojet na to samé C od kterého sem začal, ale dost sem všude nadlazoval a pak dojel třeba na Cis . Jedna sem to slyšel méně, že je tam nějaká nepřesnost mezi těmi malými intervaly a prsty sem dostatečně nerozstahoval, takže na některých intervalech hlavně jak sem jel dolů, se posunul výše
Jak to začne znít, jakobyste tahali kočku za ocas, tak je to špatné, ono to má mňoukat, ale ne tak škareďě
Tohle jsou takové rady, hraji na to krátce (žádný profík s absolutním sluchem), ale tohle mi tak příjde jako rozumné. Ale nechám se také rád poučit od zkušenějších
NEUSER Courage-fretless 6str (1991) , FENDER American Standard Jazz Bass (2012), CORT A5 - EMG pickups, Dundeeho - Jazz Bass
David Eden WTX-260 , SWR Goliath 2x10 (x2), HOCKE BN110