mikulik napsal:zrovna Sabbaty bych jako dobrej případ pro vymejšlení basovejch linek asi taky neuváděl... zvlášť na starejch nahrávkách nehraje Butler rovně snad ani jeden takt... to jsou pořád závody po hmatníku nahoru dolů a ne linka...
No, tak to bych, Mikulíku, nesouhlasil, ty rané nahrávky jsou na naučení se oposloucháním plus inspirace, jak hrát, podle mě velmi vhodné, sám jsem na nich "začínal" a závody na hmatníku tam teda většinou nejsou vůbec. Občas je tam něco složitějšího, ale většina těch věcí je celkem, jednoduchá na oposlechnutí.
Namátkou po paměti vybírám:
I: Black Sabbath, The Wizzard, Behind the wall of sleep, N.I.B.
II: Paranoid, Planet Caravan, Iron Man, Electric Funeral
III: Sweet Leaf, After Forever, Children of the Grave
V: Symptom of the Universe
To je to, co mi hodně dalo a co jsem se asi před 12 lety naučil - a žiju z toho do dneška
A teorii stále moc neumím a dávám za pravdu těm, že s ní je to mnohem jednodušší, než na to přicházet sám...
A thousand nights, I've spent alone,
Solitaire to the bone,
But I don't mind, I'm my own best friend,
From the beginning to the end,
My life, my heart, black night, dark star, Capricorn