1

Téma: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

standardní zapojení 2x volume + clona
každý potenciometr samostatně funguje normálně, plynule zesiluje od nuly do maxima.

Při zapojení obou snímačů je všechno OK do zhruba 3/4 dráhy potenciometrů na konci dráhy ale dojde k náhlému poklesu hlasitosti. Když chci nastavit nejvyšší hlasitost musím jeden z potenciometrů z maxima stáhnout zhruba 20°

Co to je za čudo?  Setkal jste se s tím někdo ? Já už u druhý kytary.

JB Vintera 70, JB 60 MiM, PB MiM, Sandberg Electra PB, Cort A4 OPN, JB SQVM70, JB SQVM FL, Jaguar Bass SQCV , PB (skládačka), Hofner 500/1 1965
Trace Elliot Transit -> Trace Elliot ELF -> 2x110, 210, 115, HA3500, Roland Cube 30
Shure 58A beta -> TC Helicon Harmony Singer
0 xLajků:

2

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

Jsou 2 druhy potenciomerů. Lineární a s logaritmickým průběhem.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Potenciometr

Brnkám v DreamFloyd a Elán CZ
0 xLajků:

3

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

Atvečko napsal:

Při zapojení obou snímačů je všechno OK do zhruba 3/4 dráhy potenciometrů na konci dráhy ale dojde k náhlému poklesu hlasitosti. Když chci nastavit nejvyšší hlasitost musím jeden z potenciometrů z maxima stáhnout zhruba 20°

mne sa to stalo ked som skombinoval nejaky noname snimac a EMG snimac pri kobilke .. osobitne ok, ale spolu to bolo hrozne

pkGuitars .1               Tokai Hardpuncher ´21              
pkGuitars .2 V            Yamaha BBP35 '22              Dolphin fretless 4
Gallien Krueger MB150s, GK RB700-II & GK SBX410 & Boss GT10, Zoom B3
                                                 Flatwound Club #7
0 xLajků:

4

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

FunkyMonk napsal:

mne sa to stalo ked som skombinoval nejaky noname snimac a EMG snimac pri kobilke .. osobitne ok, ale spolu to bolo hrozne

Bingo, jsou tam dva snímače různejch výrobců, ale proč to dělá ?

pepaol napsal:

Jsou 2 druhy potenciomerů. Lineární a s logaritmickým průběhem.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Potenciometr

To s  tímhle problémem ale nemá nic společnýho....

JB Vintera 70, JB 60 MiM, PB MiM, Sandberg Electra PB, Cort A4 OPN, JB SQVM70, JB SQVM FL, Jaguar Bass SQCV , PB (skládačka), Hofner 500/1 1965
Trace Elliot Transit -> Trace Elliot ELF -> 2x110, 210, 115, HA3500, Roland Cube 30
Shure 58A beta -> TC Helicon Harmony Singer
0 xLajků:

5

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

Zkus jeden z těch snímačů zapojit obráceně. smile

0 xLajků:

6

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

jo to vypadá, že to je v protifázi.

Cort GB74 předělanej na pasiv s SD SJB3 a SMB 4A, mulťák ZOOM B3
kombo GK MB112 s reprákem Eminence Kappalite.
0 xLajků:

7

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

kdepak protifáze, to mě samosebou napadlo jako první....

JB Vintera 70, JB 60 MiM, PB MiM, Sandberg Electra PB, Cort A4 OPN, JB SQVM70, JB SQVM FL, Jaguar Bass SQCV , PB (skládačka), Hofner 500/1 1965
Trace Elliot Transit -> Trace Elliot ELF -> 2x110, 210, 115, HA3500, Roland Cube 30
Shure 58A beta -> TC Helicon Harmony Singer
0 xLajků:

8

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

Atvečko napsal:

Bingo, jsou tam dva snímače různejch výrobců, ale proč to dělá ?

kazdy ten snimac moze mat ine hodnoty a spolu sa tie signaly takto neguju ... ja som z tejto sfery dost slaby, tak ti asi neporadim .. u mna to vyriesila zmena snimacov a poucenie aby osm uz nabuduce nic takto nekombinoval big_smile

pkGuitars .1               Tokai Hardpuncher ´21              
pkGuitars .2 V            Yamaha BBP35 '22              Dolphin fretless 4
Gallien Krueger MB150s, GK RB700-II & GK SBX410 & Boss GT10, Zoom B3
                                                 Flatwound Club #7
0 xLajků:

9 Naposledy upravil: Lukáš (29. 07. 2015 22.42:52)

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

Podle mě v tom bude hrát roli impedance snímačů, resp. v basách jsou naházený nějaký noname snímače s různou impedancí a pak to dělá takovejhle bordel... Stalo se mi to u jedné sady snímačů (a pak tady z toho vznikla legenda o tom, že JB dává na P snímač silnější signál než na oba big_smile).

0 xLajků:

10

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

hmmm,  to by mohlo bejt (ta impedance).  Tak halt půjdou do šuflete a někde pořeším nějakej nounejm pár...

JB Vintera 70, JB 60 MiM, PB MiM, Sandberg Electra PB, Cort A4 OPN, JB SQVM70, JB SQVM FL, Jaguar Bass SQCV , PB (skládačka), Hofner 500/1 1965
Trace Elliot Transit -> Trace Elliot ELF -> 2x110, 210, 115, HA3500, Roland Cube 30
Shure 58A beta -> TC Helicon Harmony Singer
0 xLajků:

11 Naposledy upravil: m3 (29. 07. 2015 23.02:01)

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

Matej napsal:

Zkus jeden z těch snímačů zapojit obráceně.

to by delalo vetsi paseku.. big_smile

taky se mi parkrat pri hratkach se snimacema stalo.. sice ne o 20% ale kdyz se daly oba nadoraz tak to udelalo divnej hup dolu ale spis jako v barve...
to mi pripomina co mi nekdy v ramci korespondence psal pan Slapak ..  Vol Vol je nejhorsi mozne zapojeni ktere je hodne nevyzptatelne a delava neplechu big_smile a jednoznacne doporucoval zapojit balanc a master volume...  mozna najdu presnou citaci big_smile

...nemit hlavu... nevadi
...nemit marka..vadi
0 xLajků:

12

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

m3 napsal:

ale kdyz se daly oba nadoraz tak to udelalo divnej hup dolu ale spis jako v barve...

Ale to já chápu jako normální vlastnost JB, že když jsou oba naplno, tak se tam nějak řežou středový frekvence nebo co (někde jsem to četl, ale už si nepamatuju důvod) a zvuk je pak víc do V, ale jakmile se jeden ze snímačů trošku zeslabí, tak se tam ty středy objeví. A to je právě to kouzlo JB, že si můžeš poměrem snímačí přímo na base a v pasivu nastavit spoustu zajímavých zvuků a nejde jen o poměr snímačů, ale současně trochu i o ekvalizaci nebo tone shape.

0 xLajků:

13 Naposledy upravil: Pavel007 (30. 07. 2015 09.00:16)

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

no já mám sisce master volume a balance, ale je fakt, že taky to mám trochu tak, že když to mám přesně na půlce, tak to je takový jako do V, a když dám krapet balanci směrem na kobylkáč, tak se objeví víc středů, takže to je subjektivně trochu hlasitější... Ale není to nějak extra, takže jsem to doposud nepovažoval za chybu... smile

Cort GB74 předělanej na pasiv s SD SJB3 a SMB 4A, mulťák ZOOM B3
kombo GK MB112 s reprákem Eminence Kappalite.
0 xLajků:

14

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

UR napsal:

tak se tam nějak řežou středový frekvence nebo co (někde jsem to četl, ale už si nepamatuju důvod)

ja to berem tak ze sa tie single spoja do HB asi v seriovom zapojeni ... big_smile

pkGuitars .1               Tokai Hardpuncher ´21              
pkGuitars .2 V            Yamaha BBP35 '22              Dolphin fretless 4
Gallien Krueger MB150s, GK RB700-II & GK SBX410 & Boss GT10, Zoom B3
                                                 Flatwound Club #7
0 xLajků:

15

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

Něco z TB, kde simulace vysvětluje i to mizení a objevování se středových frekvencí: http://www.talkbass.com/threads/volume- … 657/page-2.

0 xLajků:

16

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

Každopádně dva jazzbasy osazený originál snimačema a SD antiquity to nedělaj, na starým prodaným jazzbasu (kterej to dělal) jsem měl u kobylky originál snímač a na picguardu "něco" a na base, s kterou si ted hraju, je defaktu to samý... takže myslím, že hlavní problém bude

v rozdílný impedanci
v chybný orientaci magnetů
v chybný orientaci vinutí

Zkusím schválně zapojeni volume-balance i když cílový řešení bude stejně michalík a  tam předpokládám, že problém zmizí....

JB Vintera 70, JB 60 MiM, PB MiM, Sandberg Electra PB, Cort A4 OPN, JB SQVM70, JB SQVM FL, Jaguar Bass SQCV , PB (skládačka), Hofner 500/1 1965
Trace Elliot Transit -> Trace Elliot ELF -> 2x110, 210, 115, HA3500, Roland Cube 30
Shure 58A beta -> TC Helicon Harmony Singer
0 xLajků:

17

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

FunkyMonk napsal:

ja to berem tak ze sa tie single spoja do HB asi v seriovom zapojeni ... big_smile

ty single su v paralele smile teda byva to tak v klasickym JB zapojeni  ..

hmm spis mne to privadi na myslenku udelat u nakej "rozjasnovac" HB.. big_smile pokud teda ma vyvody ze vsech civek .. big_smile spis nez potakem tam narvat nakej trimr na vyvyod jedny civky kerym se nasteluje barva snimace big_smile ..  ikdyz ono to u tech HB maj mozna spocitany aby to tendle "V" efekt  nedelalo... ale cert vi treba naopak to delat ma big_smile ..

...nemit hlavu... nevadi
...nemit marka..vadi
0 xLajků:

18

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

no to by mohlo být, když na svým humbuckeru přepínačem přepínám sériové/paralelní zapojení, tak při paralelním je zvuk slabější, chybí středy a víc to cinká, naopak u sériového je zvuk silný a středově zastřený...

Cort GB74 předělanej na pasiv s SD SJB3 a SMB 4A, mulťák ZOOM B3
kombo GK MB112 s reprákem Eminence Kappalite.
0 xLajků:

19

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

Pavel007 napsal:

tak při paralelním je zvuk slabější, chybí středy a víc to cinká, naopak u sériového je zvuk silný a středově zastřený...

divny paralel by mel byt susi prehlednejsi a stredovejsi a serie by mela bejt hlasitejsi nabasovana s vic vyskama..  imho je to duvod prov maj ty GL hi a low cuttery .. aby si po prepnuti na seriia stazeni basu a vysek dostal siglovatejsi sound..

...nemit hlavu... nevadi
...nemit marka..vadi
0 xLajků:

20

Re: Nepochopitelný chování elektroniky jazzbasse

Pavel007 napsal:

chybí středy a víc to cinká, naopak u sériového je zvuk silný a středově zastřený...




m3 napsal:

ivny paralel by mel byt susi prehlednejsi a stredovejsi a serie by mela bejt hlasitejsi nabasovana s vic vyskama..  imho je to duvod prov maj ty GL hi a low cuttery .. aby si po prepnuti na seriia stazeni basu a vysek dostal siglovatejsi sound..


ja to mam na corvete rovnake --- Seriovo hraju viac do V ... viac vysok, menej stredov,, fajny na slap
parallel je stredovejsi, hlasnejsi a zastretejsi smile

pkGuitars .1               Tokai Hardpuncher ´21              
pkGuitars .2 V            Yamaha BBP35 '22              Dolphin fretless 4
Gallien Krueger MB150s, GK RB700-II & GK SBX410 & Boss GT10, Zoom B3
                                                 Flatwound Club #7
0 xLajků: