Téma: Fender Road Worn 60' Jazz Bass
Fender Road Worn 60' Jazz Bass
Vyrobeno: 2008
Země původu: Mexiko
Cena nového kusu např. na Kytary.cz: 40.690 Kč
Popis
Dostal se mi na seštelování a otestování další velice zajímavý kousek. Díky tentokrát letí za Viktorem alias Asian Bamboo. Jedná se Fender Jazz Bass dle předlohy ze šedesátých let. Toto konkrétní kousek je z roku 2008, kdy ho dělali ještě s palisandrovým hmatníkem (rosewood), na současné kusy požívají pau ferro. Sice mám pau ferro velice rád, ale k tomuto modelu se podle mě nehodí, zvláště má-li se jednat o reedici šedesátkového modelu, na který pau ferro tenkrát rozhodně nedávali. Čili jsem rozhodně za palisandr rád. Tělo je z olše kryté neprůhledným nitrocelulózovým lakem v barvě fiesta red.
Celý nástroj má velice zdařilý a uvěřitelný relic, jak když je ta basa opravdu přes padesát let stará. Lak je ošoupaný na správných místech, krásně popraskaný, lak z krku ošoupaný až na dřevo rovněž v odpovídajících exponovaných místech, hardware má tu správnou patinu, prostě celkový dojem z nástroj je neuvěřitelný, respektive neuvěřitelně uvěřitelný.
Kobylka z ohnutého plechu má závitové kameny, patiny je tak akorát, aby hardware neztratil svou funkci a seřiditelnost.
Snímače jsou klasické singly, controlplate s klasickými ovládacími prvky VVT (volume-volume-tone), tedy s hlasitostí pro každý snímač a to doplněno tónovou clonou. Pickguard je čtyřvrstvý v barvě brown shell.
Mechaniky jsou otevřené, masívní a navíc s reverzním chodem (opačný směr otáčení než je v současnosti standardem). Patiny je rovněž tak akorát aby to nebránilo jejich spolehlivé funkci.
Abych byl upřímný, i já jsem rád, že obecně lehce dehonestující nápis MADE IN MEXICO je na zadní straně hlavy.
Baskytara váží jen 3,9 kg a trochu na popruhu přepadává na hlavu, což je asi jediná výtka k tomuto jinak zdařilému nástroji. Dokonce jak nemám rád tenké jazzbassové krky, tak tento má plnější profil s dostatkem materiálu a do ruky mi sedí velice dobře.
Zvuk
Klasický Jazz Bass, nic jiného nelze říct. Hromada zvukových barev nakroutitelná poměrem obou snímačů a tónovou clonou. Tónovou clonu jsem využíval, trochu jsem ji stahoval, jinak je zvuk skoro až moc ostrý. To není výtka, ale spíš přednost. K tomu je tam pak ta tónová clona. Lepší než mít tupý zvuk a nemoci s ním nic udělat. Absolutně skvělý je zvuk struny E. Následují nahrávky vyvedené rovnou do zvukové karty a dále ponechány bez úprav, jen normalizovány. Použité struny jsou nové niklové Ernie Ball Hybrid Slinky .045"-.065"-.085"-.105". Není-li uvedeno jinak, byla vždy plně otevřená tónová clona a hráno bylo vždy nad aktivním snímačem, v případě obou pak mezi nimi.
Nejprve "povinné ukázky":
Snímač u krku
Oba snímače
Snímač u kobylky
Bonusová ukázka ve stejném pořadí snímačů jako výše
Bonusová ukázka ve stejném pořadí snímačů jako výše a se staženou tónovou clonou na 1/2
Hodnocení
Jeden Road Worn kousek, dokonce ze stejného roku, jsem už měl. Byl to Fender Road Worn 50' Precision Bass (recenze). Z tohoto Jazz Bassu mám stejný pocit, a dokonce bych šel ještě dál. Zvukem i zpracováním mi velice připomíná Fender Custom Shop 1964 Jazz Bass (recenze), a to je daleko vyšší liga. Mexičtí caballeros za hrst fazolí s chilli zkrátka odvedli skvělou práci.
Odkaz na stránky modelu: https://shop.fender.com/en-CZ/electric- … 13300.html